آمادگی کارکنان خدمات در مواجهه با وظایف محوله از اهداف اصلی آموزش کارکنان خدمات می باشد که با ارائه آموزشهای عملی و تئوری سعی می کند کلیه تجربیات خود را به صورت کارا و موثر به پرسنل خدمات انتقال دهد.
تجربه به ما نشان داده آنچه باعث تأثیر زیاد آموزش می شود کنترل و ارزیابی بعد از آموزش است که باید از طریق یکی از سرپرستان انجام پذیرد.
برای اینکه سرپرست بتواند به طور صحیح و یکنواخت از پرسنل تحت امر خود ارزیابی داشته باشد، گروه آموزشی مهارت گستر نوشیجان اقدام به طراحی چک لیست هایی مختص آبدارخانه و نظافت بخش های عمومی و اداری نموده است که با تکمیل این چک لیست ها می توانند تشخیص دهند که کدام یک از کارکنان خدمات وظایف خود را به درستی انجام داده است یا خیر.