دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

تلفن، بی سیم و سانترال

1

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

اگر در مورد انتخاب دستگاه تلفن خود شک دارید و سردرگم هستید، هیچ جای نگرانی نیست. این راهنما برای شما نوشته شده است.

انواع تلفن

تلفن ها یکی از جمله اولین دستگاه هایی بودند که ارتباط راهِ دور ِبشر را ممکن کردند. با اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده و توانسته است بسیاری از مشکلات ارتباطی را رفع کند اما هنوز که هنوز است، telephone یکی از اصلی ترین راه های ارتباط به شمار می رود. telephone ها در هر شکل و ساختاری که باشند، یک عمل ِخاص را انجام می دهند و آن ایجاد ارتباط بین دو محل مختلف است.
انواع تلفن ها به بی سیم، سیم دار، همراه، سانترال و تبلت ها خلاصه می شوند. telephone های بی سیم و سیم دار  از رایج ترین مدل های telephone هستند که در هر خانه یا شرکتی یافت می شوند. معمولا نوع بی سیم رایج تر است زیرا شما را محدود به یک مکان نمی کند. شما می توانید با آنها (تا حدی که telephone اصلی بسیار دور نشوید) هر کجا که خواستید صحبت کنید بدون اینکه نیاز باشد در یک مکان مستقر شوید.
نوع تلفن های سانترال قابلیت کنترل خطوط مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید به کمک یک telephone (معمولا سیم دار) رومیزی، خطوط مختلف شهری و داخلی را تحت کنترل داشته باشید. تکلیف موبایل ها و تبلت ها نیز مشخص است. امروزه به قدری که telephone های همراه و تبلت ها تنوع و تعدد دارند، telephone های سیم دار و بی سیم ندارند.
 

امکانات و مزایای تلفن سانترال

بسیاری از مردم هنوز در شرکت ها و ادارات خود از تلفن سانترال استفاده می کنند، زیرا این گروه از telephone ها مزایایی در اختیارشان قرار می دهد که در telephone های عادی و معمولی وجود ندارد. این مزایا چه هستند که نمی توان با یک وسیله دیگر جایگزین  آن ها کرد؟ همانطور که اشاره شد، قابلیت و عملکرد مهم این دستگاه ها امکان پشتیبانی همزمان از چند خط است. یعنی شما با یک تلفن سانترال می توانید از چندین خط پشتیبانی کنید و به تماس های مربوط به آن جواب دهید. اما اگر بخواهید از این مدل telephone ها استفاده نکرده و از تلفن های معمولی استفاده کنید باید برای هر خط یک telephone جداگانه بخرید و این به چه معناست؟ در اصل به معنای افزایش هزینه و خرج ِاضافه است. وقتی سانترال ها هستند و به شما در مدیریت این خطوط کمک می کنند آیا به نظرتان نیازی به telephone های معمولی دارید؟
اگر کارخانه، شرکت یا اداره بزرگی دارید که نیاز است خطوط مختلف آن را مدیریت کنید، تلفن سانترال برای شما مناسب است. اما در صورتی که قصد خرید telephone برای خانه خود را دارید یا در شرکتی کار می کنید که یکی دو خط برای پاسخ دهی به مشتریان دارد، بهتر است به خرید مدل های معمولی telephone روی آورید و سانترال خریداری نکنید!
 

محبوب ترین برند های تلفن بی سیم و سانترال

برای اینکه بهترین تلفن را برای استفاده در منزل یا محل کار خریداری کنید، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد بهترین مارک ها یا برند های تولید کننده‌ی آنها داشته باشید. اما لازم به جستجوی اضافه نیست. ما در اینجا تعدادی از پر فروش ترین و محبوب ترین برندها را نام برده ایم تا کار شما آسانتر گردد.
یکی از محبوب ترین برند ها در این زمینه، پاناسونیک است. تلفن های تولیدی توسط این برند در سراسر دنیا با استقبال گسترده ای مواجه شده اند. تنوع محصولاتِ تولیدی آن باعث شده است تا کلیه مشتریان بتوانند طبق اهداف و سلیقه خود اقدام به خرید آنها نمایند. از این رو، اولین و خوش نام ترین برندی که می توانید انتخاب کنید پاناسونیک است.
یکی دیگر از برند های محبوب در این زمینه، تلفن های گیگاست است. این برند نیز در تلاش برای رقابت و تولید محصولات بهتر نسبت به پاناسونیک است اما در هر صورت، فعلا پیروز میدان رقابت، پاناسونیک می باشد. زیرا همانطور که اشاره شد در بسیاری از کشور های اروپایی، آمریکا و حتی کشور های آسیایی بازار فروش ِخوبی دارد.
 

قابلیت های تلفن بی سیم خوب

یک تلفن بی سیم باید به طور پیش فرض دارای قابلیت های زیر باشد تا بتوان لقب telephone بی سیم ِخوب را به آن داد.
•    اول اینکه میزان آنتن دهی یا بُرد آن باید بالا باشد. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، شما تا حد خاصی می توانید با telephone بی سیم صحبت کنید و از دستگاهِ پایه‌ی آن دور شوید. از یک جایی به بعد تلفن آنتن نخواهد داد و شما مجبورید در محدوده‌‌ی بُرد آن قرار بگیرید. telephone بی سیم خوب آن گزینه ای است که بُرد بالایی داشته باشد و اجازه دهد شما تا حد امکان در فاصله‌ی بسیار زیاد بتوانید با آن صحبت کنید.
•    مورد بعدی داشتن منشی تلفنی است. بالاخره همیشه نمی توان به تمام تماس های گرفته شده – به دلایل مختلف پاسخ داد. برای این حالت منشی بسیار کارآمد است. تماس های شما ثبت شده و پیغام افراد ضبط می شوند. سپس شما می توانید به دستگاه مراجعه کرده و پیغام خود را بخوانید.
•    مورد بعدی میزان شارژ شدن تلفن بی سیم و مدت زمانی است که شما با آن اجازه مکالمه دارید. اگر مدت زمان ِشارژ دهی مکالمه برای یک telephone بسیار کم باشد، ابدا و اصلا کارایی ممکن را نخواهد داشت. مثلا برخی از telephone ها بعد از شارژ کامل اجازه هشت ساعت صحبت را به شما می دهند و برخی دیگر 15 ساعت. با توجه به نحوه و هدف استفاده‌ی خودتان، این شما هستید که باید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.
 

اهمیت برد تلفن های بی سیم

همانطور که اشاره شد، بُرد تلفن های بی سیم تعیین کننده میزان فاصله و حد مجاز دور شدن از پایه‌ی آن است. اگر خیلی نتوانید از این telephone ها دور شوید، عملا با یک تلفن سیم دار تفاوتی نخواهند داشت. برخی مدل ها نیز هستند که فقط در نزدیکی پایه‌ی دستگاه خوب آنتن می دهند و هر چقدر از آنها دور شوید، میزان کیفیت و کارایی شان افت می کند. بهتر است برای اینکه مطمئن شوید در حال خریدن telephone بی سیم خوبی با برد عالی هستید به سراغ برند های معروفی مانند پاناسونیک بروید. زیرا این telephone ها کیفیت بالایی دارند و به شما مکالمه ای فاقد محدودیت هدیه می کنند.


 

مشاهده بیشتر