دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

عطر و ادکلن

2

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

عطر و ادکلن، زبانی است که می‌تواند بدون گفتن یک کلمه، احساسات و عواطف شما را به دیگران منتقل کند. از نت های گلی لطیف یک دسته گل بهاری گرفته تا رایحه های غنی و حسی یک باغ شرقی، عطر می تواند ما را به دنیاهای مختلف منتقل کند و احساسات بی شماری را برانگیزد.

در فروشگاه ما، شما می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از عطرهای زنانه و مردانه، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. ما محصولاتی از برندهای معتبر و باکیفیت را ارائه می‌دهیم که با هر سلیقه‌ای سازگار هستند. با انتخاب یک عطر از فروشگاه ما، می‌توانید امضای منحصربه‌فرد خود را خلق کنید و همیشه در مرکز توجه باشید.
 

اهمیت استفاده از عطر و ادکلن


خرید عطر و ادکلن مانند لباس ضروری نیست، اما تاثیر روان شناختی این خوشبو کننده ها بر روی افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و ایجاد حس خوب در فرد با هیچ اکسسوری قابل مقایسه نیست. رایحه بخشی نامرئی از سبک و استایل زندگی شخصی ما است و تأثیر زیادی بر نحوه دیدن و به یاد آوردن افراد از شما دارد. تصور کنید که تمام افراد خانواده، محیط کار و دوستان، شما را با یک رایحه خاص بشناسند، درواقع این رایحه امضای منحصر به فرد شماست که بیانگر شخصیت، سبک زندگی و به نوعی هویت شما در ذهن سایر اشخاص است. به همین خاطر استفاده روزانه از ادکلن اصل را به عنوان یک بخش ثابت در سبک زندگی خود در نظر بگیرید.
 

انواع عطر و ادکلن


برخی از افراد فقط نام عطر و ادکلن را شنیده اند، اما اگر کمی اهل خرید عطر و خرید ادکلن باشید، حتما نام ادو پرفیوم، ادو تویلت، تستر و پرفیوم اکسترکت به گوش شما خورده است. بسیاری از افراد نمی دانند که فرق این لوازم خوشبو کننده چیست. درواقع انواع عطر و ادکلن از جهات مختلف مانند پخش بو، برند، ماندگاری و ... باهم متفاوتند اما تمام این تفاوت ها به ترکیب غلظت روغن های معطر و الکل برمیگردد.

پیش از خرید ادکلن و عطر باید ابتدا با انواع آن آشنا شوید. انواع عطر و ادکلن به ترتیب درصد ترکیبات روغن های معطر و الکل به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:
  • پرفیوم اکسترکت (extrait perfume): غلیظ ترین و سنگین ترین نوع عطر و ادکلن، پرفیوم اکسترکت میباشد که درصد غلظت آن بین 20 تا 30 درصد است. از آنجایی که این محصول بسیار روغنی بوده و ماندگاری بالایی دارد، گران قیمت تر از سایر انواع عطر و ادکلن میباشد.
  • عطر یا پرفیوم (Perfume): عطر یکی از سنگین ترین غلظت های موجود در بین انواع خوشبو کننده ها را دارد. زیرا درصد مواد معطر بیشتری دارد. پرفیوم بیشترین میزان غلظت عصاره (20 تا 30 درصد)، ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد.
  • ادو پرفیوم (Eau de parfum): ادو پرفیوم جایگاه دوم را در لیست غلیظ ترین انواع عطر دارد و غلظت آن بین 15 تا 20 درصد میباشد. ادو پرفیوم هم پخش بو و ماندگاری عالی داشته و می توان از آن در روز و شب استفاده کرد. به خاطر قیمت ارزان تر ادو پرفیوم نسبت به سایر محصولات، این عطر فروش بسیار بالایی دارد.
  • ادو تویلت (Eau de Toilette): بعد از ادو پرفیوم، ادو تویلت با غلظت بین 5 تا 15 درصد در سومین جایگاه لیست انواع عطر و پرفیوم قرار میگیرد. این عطر الکل بالاتر و اسانس پایین تری دارد. ادو تویلت سبک است و برای استفاده روزمره مناسب میباشد.
  • ادکلن: ادوکلون (Eau de Cologne): یکی از خوشبو کننده هایی که کمترین غلظت را دارد، ادو کلون میباشد. ادو کلون بسیار سبک است و اکثرا توسط مردان به عنوان افترشیو یا عطر پس از اصلاح صورت و بدن استفاده می شود. همچنین بوی این محصول به سرعت از بین میرود. کمترین میزان غلظت عصاره (2 تا 4 درصد) را دارد و ماندگاری و پخش بوی آن پایین‌تر است.
  • ادو فریچ (Eau fraiche) دو فریچ کمترین درصد ترکیبات معطر را در بین انواع خوشبو کننده دارد و به جای آن با الکل و آب رقیق میشود. ماندگاری Eau fraiche کمتر از 1 ساعت است.
 

مقایسه عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادو تویلت

بر اساس اطلاعاتی که درباره انواع عطر، ادکلن، ادو پرفیوم، ادو تویلت و پرفیوم اکسترکت دادیم، میخواهیم این خوشبو کننده های بدن را از نظر غلظت و ماندگاری باهم مقایسه کنیم.
 
نوع خوشبو کننده غلظت (بر اساس درصد) ماندگاری (بر اساس ساعت)
عطر (پرفیوم) 20-30 6-8
ادو پرفیوم 15-20 5-6
ادو تویلت 5-15 4-5
ادکلن 2-4 2-3
ادو فریچ 1-3 1-2
افتر شیو 1-3 -
 

درک نت‌ های عطر

عطرها از ترکیب چندین رایحه تشکیل شده‌اند که به آن‌ها نت گفته می‌شود. نت‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • نت اولیه (Top Note): اولین رایحه‌هایی هستند که به مشام می‌رسند و ماندگاری کمتری دارند.
  • نت میانی (Heart Note): رایحه اصلی عطر را تشکیل می‌دهند و بعد از نت‌های اولیه احساس می‌شوند.
  • نت پایانی (Base Note): ماندگارترین رایحه‌های عطر هستند و عمق و پیچیدگی آن را شکل می‌دهند.

هنگام تست عطر، به تغییر رایحه‌ها در طول زمان توجه کنید و ببینید کدام ترکیب برای شما خوشایندتر است.
 

انتخاب ادکلن بر اساس سلیقه و شخصیت

 

عطر مناسب عطری است که با شخصیت و سلیقه شما همخوانی داشته باشد. رایحه‌های مختلف می‌توانند حس‌های متفاوتی را القا کنند. به عنوان مثال:

  • رایحه‌های گلی: حس لطافت، زنانگی و رمانتیک را القا می‌کنند.
  • رایحه‌های شرقی: گرم، تند و مرموز هستند و حس اعتماد به نفس و قدرت را القا می‌کنند.
  • رایحه‌های مرکباتی: با طراوت و شادابی خود مناسب فصول گرم سال هستند.
  • رایحه‌های چوبی: حس آرامش، وقار و شیک بودن را القا می‌کنند.

فراموش نکنید که بهترین راه برای انتخاب عطر، تست کردن رایحه‌های مختلف است. به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و با تست چند نمونه، عطری را انتخاب کنید که با سلیقه و شخصیت شما مطابقت داشته باشد.
 

راهنمای خرید عطر و ادکلن


خرید عطر و ادکلن چه برای خودتان باشد چه به عنوان هدیه برای شخصی دیگر، میتواند به یک انتخاب بسیار چالش برانگیز تبدیل شود زیرا امروزه برندهای بسیار زیادی در جهان به ساخت عطر، ادکلن، ادو پرفیوم و ادو تویلت مشغول هستند تا با ایجاد تنوع در رایحه ها و نت های عطر و تغییر درصد ترکیب غلظت مواد معطر و حلال ها، خاصیت پخش بو و ماندگاری محصولات خوشبو کننده خود را افزایش دهند و تمامی سلایق را پوشش دهند.

پیش از اینکه به فکر خرید ادکلن و عطر و مشاهده قیمت آنها باشیم باید به چند نکته ساده اما مهم دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پیش از خرید عطر و خرید ادکلن اصل به فاکتورهای زیر توجه نمایید:
  • ذائقه شخصی: عطرها و ادکلن ها دارای رایحه های متفاوتی مانند گل، چوب، تند، مرکبات و میوه ای هستند. پیش از خرید عطر و ادکلن اصل حتما انواع مختلف را استشمام کرده تا محصولی را که بیشترین تناسب را با شخصیت و سلیقه شما دارد انتخاب نمایید.
  • نوع پوست:  نوع پوست شما می تواند روی بوی عطر شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، بوی عطر روی پوست چرب ماندگاری بالایی دارد در حالی که در حالی که پوست خشک ممکن است باعث شود عطر یا ادکلن سریع‌تر تبخیر شود. بهتر است قبل از خرید، محصولات خوشبو کننده را روی پوست خود آزمایش کنید.
  • مناسبت با زمان و مکان: محل و زمان استفاده از پرفیوم و ادکلن را در نظر بگیرید. برخی از عطرها برای مناسبت های رسمی مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای محیط های غیررسمی و کژوال مناسب باشند.
  • فصل: اینکه در کدام فصل سال هستیم هم در خرید ادکلن اورجینال تاثیر دارد. به عنوان مثال، پرفیوم هایی با رایحه‌های سبک‌تر و تازه‌تر معمولاً در بهار و تابستان استفاده می‌شوند، در حالی که عطرهای سنگین‌تر و گرم‌تر در پاییز و زمستان رایج‌تر هستند.
  • قیمت عطر و ادکلن: عطرها و ادکلن ها می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند، بنابراین مهم است که قبل از خرید، بودجه خود را در نظر بگیرید. هرچه پرفیوم یا ادو کلون خالص تر و کمیاب تر باشد، از قیمت بالایی تری برخوردار میباشد.
  • برند عطر: برند عطر و برند ادکلن یکی از مواردی است که میتواند کیفیت، پخش بو و ماندگاری یک پرفیوم را تضمین کند. قبل از خرید عطر و ادکلن، حتما درباره آن برند در اینترنت تحقیق کرده و نظرات افراد مختلف را درباره آن محصول جستجو کنید.
 

نکات مهم در زمان خرید ادکلن

هنگام خرید ادکلن به نکات زیر توجه کنید:

  • عطر را روی پوست خود تست کنید: رایحه عطر بر روی پوست افراد مختلف متفاوت است. برای اطمینان از رایحه دلپذیر، حتماً عطر را روی مچ دست یا قسمت داخلی آرنج خود تست کنید.
  • به ماندگاری عطر توجه کنید: بر اساس نوع عطر و نیاز خود، ماندگاری مناسب را انتخاب کنید.
  • عطر را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید: نور مستقیم خورشید و گرمای هوا می‌تواند باعث تغییر رایحه عطر شود.
  • از خرید عطرهای فیک و تقلبی خودداری کنید: این عطرها ممکن است حاوی مواد مضر برای سلامتی باشند.
 

قیمت عطر و ادکلن در سال 2023


قیمت عطر و قیمت ادکلن کاملا متکی به ترکیبات و درصد خلوص آن میباشد. هرچه غلظت عطر بالاتر باشد، یعنی با ترکیبات معطر زیادی فرموله شده است، مانند پرفیوم اکسترکت، اما درصد آب یا الکل در ادکلن و عطر زیاد باشد، خاصیت ماندگاری و پخش بوی آن کاهش میابد و طبیعتا قیمت کمتری هم دارد. همچنین برند سازنده پرفیوم نیز از دیگر موارد حائز اهمیت در قیمت عطر و ادکلن میباشد. برندهای مشهور مانند بولگاری، شنل، اونتوس، دولچه گابانا، گوچی، لانکوم، تام فورد، ورساچه، هرمس و مارک های از این قبیل، از رایحه های بسیار خاص با فرمول های منحصر به فرد و کاملا خصوصی در محصولات خود استفاده میکنند به همین خاطر عطر و ادکلن های این شرکت های معروف، بسیار گران قیمت هستند.


بهترین برندهای ادکلن مردانه


بهترین عطر و ادکلن مردانه از نظر هر کسی متفاوت است، زیرا موضوع کاملا به سلیقه شخصی فرد بستگی دارد. با این وجود با توجه به نظرات مصرف کنندگان مختلف در سراسر دنیا ما 4 تا از خوشبوترین ادکلن مردانه را معرفی می کنیم:
 

عطر و ادکلن دیور ساواج:

Dior Sauvage یک این ادکلن مردانه از دیور به دلیل رایحه تازه و چوبی خود با نت های ترنج، فلفل و آمبروکسان محبوبیت پیدا کرده است. نت ابتدایی ادکلن دیور ساواج، از مرکبات تازه، نت میانی از گل های معطر و نت های پایانی آن دارای نت برجسته آمبروکسان میباشد.
 

تام فورد بلک ارکید:

تام فورد بلک ارکید: تام فورد بلک ارکید که به خاطر رایحه مجلل و اغوا کننده اش شناخته می شود، عطری است تک جنسیتی که ترکیبی از رایحه هایی از ترافل سیاه، نعناع هندی و وانیل را دارد. نت های ادکلن تام فورد بلک ارکید با رایحه های خاکی شروع شده، با رایحه های گلی ادامه و با بوی تند وانیل، نعناع و چوب صندل به پایان می رسد.
 

عطر ادکلن کرید اونتوس:

کرید اونتوس یک ادکلن مردانه با رایحه پیچیده با ترکیبی از نت های میوه ای و چوبی از جمله آناناس، انگور فرنگی سیاه و خزه بلوط است. عطر کرید اونتوس نماد قدرت، موفقیت و روحیه پیروزمند یک فرد است، به همین خاطر وقتی آقایان از این کالای خوشبو استفاده میکنند، حس جاه طلبی به آنها دست میدهد.
 

Jo Malone London English Pear & Freesia:

عطر و ادکلن جو مالون مدل انگلیش پیر اند فریزیا به دلیل رایحه سبک و با طراوت خود که ترکیبی از نت های گلابی، فریزیا و عنبر است، بسیار مورد توجه است. نت های ابتدایی و قلبی عطر Jo Malone London English Pear & Freesia  گلی بوده و نت های پایانی آنها از عنبر، چوب و مواد گرمابخش و ملایم تشکیل شده است.
جورجیو آرمانی مدل Acqua di Gio یک عطر کلاسیک و جاودانه است که ماهیت دریا را به تصویر می کشد. این ادکلن مردانه دارای ویژگی های تازه و آبزی با نت های مرکبات، یاس و سدر است که حس آزادی و آرامش را القا می کند.

 

خوشبوترین عطرهای زنانه دنیا


مشابه بهترین عطر مردانه، ما 4 تا از خوش رایحه ترین عطر و ادکلن های زنانه جهان را بر اساس نظرات مردم ارائه کرده ایم:

عطر دیور J'adore:

عطر دیور مدل J'adore یک عطر لاکچری زنانه است که ترکیبی از نت های گلی و میوه ای در فرمولاسیون آن وجود دارد. این ادکلن زنانه دارای شخصیتی درخشان و جذاب با نت های برجسته یاسمین و یلانگ یلانگ که و در انتهای آن از نت های چوب سدر، چوب صندل و مشک استفاده شده است.

ویکتور اند رولف مدل Flowerbomb:

ادکلن ویکتور اند رولف مدل Flowerbomb یک عطر زنانه مدرن و انفجاری است که رایحه های گلی، شرقی و شیرین را با هم ترکیب می کند. این محصول رایحه ای شیرین و گیرا با نت های برجسته یاس، گل رز و نعناع هندی دارد، بنابراین اگر به دنبال خرید یک ادکلن خوشبو و شیرین زنانه هستید، برند ویکتور اند رولف انتخاب مناسبی است.
 

عطر شنل شماره 5:

برند شانل (شنل)، برای تمام افراد یک نام کاملا آشناست زیرا بیش از یک قرن است که مهمان میز آرایش بسیاری از خانواده های لوکس و ثروتمند اروپایی و آمریکایی میباشد. معروف ترین نوع عطر شنل، Chanel number 5 است که رایحه آن بسیار جذاب، پیچیده و گرم بوده و از نت های گلی مانند یاس، گل رز، زنبق و ... تشکیل شده است.
 

ادکلن زنانه Gucci Bloom:

گوچی یکی از بهترین عطر و ادکلن های زنانه است. گوچی بلوم یک عطر گلی مدرن بوده که بوی آن تصور یک باغ پر شکوفه را به تصویر می کشد. این عطر خوشبو، رایحه ای از گل سرخ، یاس و خزنده رانگون دارد که بوی غنی و مست کننده ایجاد می کند.
 

عطر زنانه Marc Jacobs Daisy:

ادکلن دیزی از مارک جاکوبز یک عطر زنانه است که نماد یک خانم شاداب و جوان که روحیه بی دغدغه، بازیگوش، خوشحال و پرجنب و جوش دارد می باشد. فرمولاسیون ادکلن مارک جاکوبز دیسی شامل یک دسته گل ظریف با نت های بنفشه، یاس و گاردنیا دارد.
 

سوالات متداول

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

فرق بین عطر و ادکلن در غلظت ترکیبات و روغن های معطر نهفته در آن است. عطر یا پرفیوم بالاترین درصد اسانس از روغن های معطر را در بین همه انواع خوشبو کننده دارد و همین طور از ماندگاری بیشتری هم برخوردار است.
 

تستر عطر و ادکلن چیست؟

تستر عطر و ادکلن نسخه ای از عطر یا ادکلن است که به طور خاص برای اهداف تبلیغاتی یا نمایشی یک برند تولید می شود. تسترها به مشتریان اجازه دهند قبل از خرید عطر و ادکلن، رایحه آن را تست کرده و تجربه کنند.
 

تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

عطر و ادکلن های اصل و تقلبی از نظر اصالت، کیفیت و مرغوبیت مواد به کار رفته در ترکیبات، شکل بسته بندی، ماندگاری، پخش بو، خط بو و قیمت باهم تفاوت های اساسی دارند. با وجود تفاوت قیمت فاحش بین ادکلن های اورجینال و تقلبی توصیه میکنیم که حتما زا جنس اصل استفاده نمایید.
 

چگونه بهترین عطر را برای خود بخریم؟

هنگام انتخاب و خرید عطر، عواملی مانند ترجیحات شخصی، موقعیت، فصل و نت هایی که برای شما جذاب هستند را در نظر بگیرید. نمونه‌برداری از رایحه‌های مختلف روی پوست می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه تعامل آنها با شیمی بدن و وام آنها در طول زمان بررسی کنید.
 

بهترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن کجاست؟


سفارش و خرید آنلاین عطر و ادکلن این روزها بسیار رواج دارد، زیرا میتوانید به راحتی قیمت فروشگاه های مختلف را باهم مقایسه کرده و ارزان ترین و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید، اما ما راه حل سریع تری را سراغ داریم. در سایت قلاب کافیست که روی پرفیوم مورد نظر خود کلیک کرده و لیست قیمت فروشندگانی که آن آن محصول را می فروشند را مشاهده نمایید. درواقع با قلاب میتوانید قیمت عطر و ادکلن های مختلف را در یک زمان مشاهده نمایید بدون اینکه نیاز باشد تا چند وب سایت را چک کنید.

مشاهده بیشتر