دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

کامپیوتر و تجهیزات جانبی

1

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

برای اینکه لیست خریدی از لوازم جانبی کامپیوتر (ضروری ها و غیر ضروری ها) داشته باشید، این مطلب برایتان راهگشا خواهد بود. پس قلم و کاغذ بردارید و خط به خط مطالب زیر را مطالعه کنید، تا بتوانید لیست مخصوص خودتان را بنویسید.
 

ضروری ترین تجهیزات کار با کامپیوتر چیست؟

در تعریف کلی، هر وسیله ای که بیرون از کیس کامپیوتر باشد را تجهیزات جانبی آن به حساب می‌آوریم. پس لوازم جانبی کامپیوتر‌ تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند. برخی از این تجهیزات ضروری نیستند. اما در مقابل، تجهیزاتی وجود دارند که کاملا ضروری هستند. و عدم حضورشان باعث می‌شود که کاربر نتواند به درستی با سیستم کار کند. اما وسایل ضروری برای یک لوازم جانبی کامپیوتر‌ آن چه هستند؟

به عنوان مثال موس در بین لوازم جانبی کامپیوتر‌ که بسیار مهم و حیاتی هستند، قرار می‌گیرد. اما موس پد نه! زیرا بسیاری از موس ها به راحتی بدون موس پد کار می‌کنند. در ضمن، شما بدون وجود موس پد، بازهم می‌توانید با کامپیوتر کار کنید. اما این در حالی است که اگر موس وجود نداشته باشد، کار با کامپیوتر بسیار سخت خواهد شد. زیرا موس یکی از اصلی ترین لوازم لوازم جانبی کامپیوتر‌ آن به شمار می‌آید.

در بسیاری از موارد وقتی در مورد لوازم جانبی کامپیوتر‌ صحبت می‌کنیم، به عینه در مورد تجهیزات جانبی لپ تاپ هم صحبت می‌کنیم. اصولا بسیاری از لوازم جانبی لپ تاپ شبیه کامپیوتر هستند. مثلا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که صرفا با یک موس سیمی‌ کار کنند، تا موس ِخود لپ تاپ.
 

چک لیست ضروری ترین تجهیزات کار با کامپیوتر

برای اینکه بدانید لوازم جانبی کامپیوتر‌ شامل چه مواردی می‌شوند، به چک لیست زیر نگاهی بیندازید:
 
  1. موس

    استفاده راحت و بی دردسر از نرم افزار ها و برنامه های یک کامپیوتر را رقم می‌زند. بدون ماوس، کار کردن با لوازم جانبی کامپیوتر‌ (که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم) شبیه یک کابوس است.

  2. کیبورد

    همه به یک صفحه کلید یا کیبورد برای کار با کامپیوتر‌ نیاز دارند. این وسیله به عنوان یکی از مهم ترین ورودی ها، بسیاری از امور را برای کنترل کامپیوتر در دست می‌گیرد.

  3. چاپگر

    اگرچه چاپگر جزء لوازم جانبی کامپیوتر‌ از نوع ضروری نیست، اما به هر حال اهمیت ویژه ای دارد. تنوع چاپگر ها باعث شده است تا خریداران برای خرید بهترین نوع چاپگر برای چاپ عکس، پوستر، متن و غیره، در مضیقه نباشند.

  4. مودم

    این روزها بدون مودم سر کردن اصلا ممکن نیست. پرکاربرد ترین و محبوب ترین مودم ها از نوع مودم های وایرلس هستند.

  5. اسپیکر

    برای پخش صدا همیشه به یک اسپیکر با کیفیت نیاز است. این وسیله نیز در بین لوازم جانبی کامپیوتر‌ جزء ملزومات به شمار می‌آید.

 

آیا خرید لوازم جانبی کامپیوتر ضروری است؟

برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر باید اول «نیاز سنجی» کنید. منظور از نیاز سنجی در اینجا، در نظر گرفتن وسایلی است که به آنها نیاز مبرم دارید. یک گیمر قطعا به یک کنسول بازی به عنوان تجهیزات جانبی نیاز دارد. یک گرافیست به یک قلم نوری و یک نریتور به یک میکروفون. اما یک کاربر معمولی به هیچ کدام یک از موارد زیر نیاز نخواهد داشت.
تنها لوازم جانبی کامپیوتر که برای همه مورد نیاز و ضروری هستند مواردی هستند که در ابتدای این مطلب اسم تک تک آنها را آوردیم. و به کارایی آنها اشاره کردیم. اما این لیست شامل عام نمی‌شود. برای اینکه کار شما را در امر نیاز سنجی آسان کنیم، لیستی از لوازم جانبی کامپیوتر که غیر ضروری هستند را در ادامه آورده ایم. این موارد بسته به نیاز کاربران تهیه می‌شوند و کارایی خاص خود را دارند:
 
  1. موس پد

    برخی موس ها به موس پد نیاز دارند. بنابراین نیاز است که برای آنها یک موس پد بخریم.

  2. کنسول بازی

    این گزینه در بین سایر لوازم جانبی کامپیوتر‌ دارای انواع مختلفی می‌باشد. ترجیح اکثر کاربران این است که به روز ترین و جدید ترین کنسول های بازی را خریداری کنند. برند های شناخته شده سونی، مایکروسافت و Nitendo بهترین کنسول ها را تولید می‌کنند.

  3. وب کم

    این روزها استفاده از وب کم چندان طرفدار ندارد. اما برای کسانی که دائم در جلسات آنلاین و وبینار ها شرکت می‌کنند، تدریس می‌کنند یا نیاز به برقراری ارتباط دارند، به یک وب کم خوب نیازمند هستند.

  4. میکروفون

    اگر یک نریتور هستید، کارتان به استفاده از میکروفون در بین کلیه  لوازم جانبی کامپیوتر‌ زیاد می‌افتد. پس حتما باید برای خرید آن اقدام کنید.

 

لوازم جانبی کامپیوتر را از کجا بخریم؟

خرید لوازم جانبی کامپیوتر‌ این روزها بیشتر به واسطه فروشگاه های اینترنتی انجام می‌شود. یکی از مهم ترین عواملی که به وجود آمدن این میزان اعتماد در کاربران موثر بوده است، تنوع برند ها و ارائه کیفیت تضمینی است. بسیاری از مردم امروزه ترجیح می‌دهند تا لوازم جانبی کامپیوتر‌ را به صورت آنلاین بخرند تا اینکه زمان خود را در بازار های خرید لوازم کامپیوتر تلف کنند. ترافیک و هزینه های جابجایی را می‌توانید به هدر رفت زمان اضافه کنید.

پیش از خرید لوازم جانبی کامپیوتر‌ به صورت اینترنتی و آنلاین، باید به برخی نکات توجه ویژه مبذول دارید:
 
  1. حتما از برند های معتبر برای خرید اقدام کنید. توجه داشته باشید که نام و آوازه‌ی یک برند، تا حد بسیار زیادی تعیین کننده‌ی کیفیت ِیک محصول است. برای لوازم جانبی کامپیوتر‌ این موضوع بسیار اهمیت دارد. زیرا قرار است شما مدت زمان بسیار زیادی را صرف استفاده از این تجهیزات کنید. یا هر روز با آنها سروکار داشته باشید. پس دوام و کیفیت مهمترین مواردی هستند که به لطف نام و کیفیت محصولات تولیدی یک برند تعیین می‌شوند.
  2. شرایط هر یک از لوازم جانبی کامپیوتر‌ را به طور خاص در نظر بگیرید. مثلا برخی کیبوردها و موس ها به طور خاص برای گیم طراحی شده اند. گروهی دیگر از آنها برای تایپیست ها و کسانی که طی ساعات مداوم پشت سیستم می‌نشینند طراحی شده است. بنابراین هر یک از این محصولات را با توجه به شرایط فیزیکی و ارگونومی ‌و کاربردشان انتخاب کنید.
  3. گران بودن/ ارزان بودن لوازم جانبی کامپیوتر‌ به ماهیت و برند آنها وابسته است. بیش از حد ارزان یا گران بودن یک کالا در این حوزه نباید شما را به خرید ترغیب کند. زیرا قیمت نشان دهنده کیفیت نیست. بهتر است قبل از اقدام برای خرید، حتما در مورد قیمت روز لوازم جانبی کامپیوتر‌ اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس برای خرید اقدام نمایید. 

مشاهده بیشتر