دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

کرم ضد آفتاب

2

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

اکثر ما بیشتر اوقات خود را در فضای باز و خارج از منزل میگذرانیم و خواه ناخواه در معرض نور خورشید قرار می گیریم. تابش اشعه ماورای بنفش UVA و UVB به پوست، به سلول های آن آسیب های زیادی می رسانند. این آسیب ها شامل آفتاب سوختگی، سرطان پوست، بروز چین و چروک و پیری زودرس می شوند. تنها راه حل مقابله با صدمات اشعه ماورای بنفش خورشید در تمام روزهای سال، استفاده از ضد آفتاب میباشد. با خرید کرم ضد آفتاب، اسپری و لوسیون ضد آفتاب از فروشگاه قلاب در تمام طول سال از پوست تمام افراد خانواده خود حفاظت کنید. بازار آنلاین قلاب انواع برندهای ضد آفتاب ایرانی و خارجی و رنگی و بدون رنگ را برای پوست چرب، خشک، حساس و مختلط با امکان مقایسه قیمت ارائه میدهد.
 

قیمت کرم ضد افتاب

قیمت ضد آفتاب به موارد زیادی از جمله ایرانی یا خارجی بودن شرکت سازنده، برند، مقدار SPF و آپشن های اضافی آن بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که قیمت کرم ضد آفتاب ملاک محکمی بر خوب یا بد بودن آن نیست. بهترین ضد آفتاب برای شما محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد و به خوبی در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کند. شما میتوانید در فروشگاه قلاب، قیمت یک ضد آفتاب را در فروشگاه های مختلف بررسی و مقایسه کرده و سپس محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
 

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب یا Sunscreen cream رایج ترین محصول مراقبت پوست است که نه تنها نقش یک سپر دفاعی در برابر تشعشعات مضر خورشید را دارد و از صدماتی مانند پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک و سرطان پوست جلوگیری می کند، بلکه ترکیبات آن باعث حفظ رطوبت پوست و جوانسازی آن می شود. کرم ضد افتاب عمدتاً در تابستان، در سواحل و در پیست های اسکی استفاده می شود.
 

فواید استفاده از ضد آفتاب

بسیاری از افراد علت اینکه باید هر روز از کرم ضد آفتاب در خانه و بیرون از خانه استفاده کنند را نمیدانند. این افراد اگر با مزایا و فواید ضد آفتاب آشنا شوند، قطعا این محصول را در برنامه مراقبت پوست خود قرار میدهند. مهم ترین مزایای کرم ضد آفتاب عبارتند از :
  • محافظت در برابر آسیب های خورشید: کرم ضد افتاب از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه های UVA و UVB خورشید که می تواند باعث آسیب های پوستی مانند آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سرطان پوست شود، محافظت می کند.
  •  پیشگیری از سرطان پوست: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. استفاده منظم از ضد آفتاب می تواند به کاهش این خطر کمک کند، زیرا حاوی ترکیباتی است که اشعه های UV را مسدود میکند.
  • جلوگیری از پیری زودرس: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث پیری زودرس پوست مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های تیره شود. استفاده از این محصول مراقبت پوست می تواند به جلوگیری از این علائم پیری کمک کند.
  • یکنواخت کردن رنگ پوست: ضد افتاب لکه های تیره و کک و مک هایی که باعث غیر یکنواختی پوست می شوند را پوشانده و درمان میکند، به خصوص افرادی که ازهایپرپیگمانتاسیون رنج میبرند.
  • کمک به درمان آکنه و جوش: ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از تیره شدن جای آکنه کمک کند، که می تواند منجر به بهبود سریعتر آن شود.
     

انواع کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب ترکیبی از مواد مختلف هستند و بر اساس عملکرد آنها به دو دسته ضد آفتاب فیزیکی (مینرال)، شیمیایی و طیف گسترده تقسیم می شوند. هر دو نوع مزایا و معایبی دارند. در واقع، بسیاری از ضد آفتاب هایی که در فروشگاه پیدا می کنید، ترکیبی از این دو نوع هستند تا نکات مثبت آنها به حداکثر و معایب آنها به حداقل برسد. در ادامه به توضیح ویژگی های این دو محصول میپردازیم:
 

کرم ضد آفتاب فیزیکی

کرم ضد آفتاب فیزیکی یا مینرال ترکیبی از مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند. عملکرد ضد افتاب فیزیکی مانند آینه است، زیرا اشعه های ماورای بنفش را از روی پوست منعکس می کنند. محصولات فیزیکی به محض استفاده، شروع به کار می کنند و می توانند از محافظت فوری از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB ایجاد کنند. همچنین کرم ضد آفتاب مینرال به طور کلی برای انواع پوست های حساس بی خطر است و کمتر باعث تحریک یا واکنش های حساسیت زا می شوند، زیرا حاوی مواد شیمیایی خشن نیستند، اما این محصولات دارای نقاط ضعفی نیز هستند مثلا اینکه معمولا رد سفیدی روی پوست به جا می گذارند یا اینکه مالیدن آنها روی پوست کمی سخت تر از کرم های ضد آفتاب شیمایی است.
 

ضد آفتاب شیمیایی

ترکیبات ضد آفتاب شیمیایی شامل مواد آلی مانند آووبنزون، اکتینوکسات و اکسی بنزون ​​می باشند که جذب پوست شده و با جذب اشعه های UVA و UVB آنها را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و سپس از روی پوست آزاد میکند. ضد آفتاب شمیایی جنبه زیبایی بیشتری دارند و همچنین از ماندگاری بالایی بخوردارند. کاربرد راحت تر را نیز میتوان به مزایای این محصول اضافه کرد. این کالاها به دلیل اینکه حاوی مواد شیمیایی هستند، ممکن است برای پوست برخی از افراد حساسیت ایجاد کنند. همچنین ضد آفتاب های شمیایی برخلاف نوع معدنی آن، تاثیرگذاری آنی ندارند و حدود 20 دقیقه طول می کشد تا از پوست در مقابل تشعشات مضر خورشید محافظت کند.
 

طیف گسترده

ضد آفتاب طیف گسترده، یک محصول محافظتی است که اشعات UVA و UVB مسدود میکند. در خرید کرم ضد آفتاب حتما توجه داشته باشید که برچسب طیف گسترده یا Broad spectrum را داشته باشد تا پوست شما در برابر آفتاب سوختگی، سرطان پوست و چین و چروک ایمن شود.
 

ضد آفتاب رنگی

کرم های ضد آفتاب رنگی نسل جدید ضد آفتاب ها هستند که در طیف سایه های رنگی گسترده مانند کرم، بژ و ... تولید می شوند و برخلاف کرم های سنتی که فقط سفید بودند، میتوان آنها را متناسب با رنگ پوست انتخاب کرد. رنگدانه های رنگی موجود در کرم ضد آفتاب رنگی به یکنواخت شدن رنگ پوست و در عین حال محافظت آن در برابر آفتاب کمک می کند. آنها یک گزینه عالی برای افرادی هستند که می خواهند رنگ چهره خود را بهبود بخشند و رنگی به پوست اضافه کنند و در عین حال از پوست خود در مقابل اشعه های مضر UV خورشید نیز محافظت کنند.
 

بین کرم ضد آفتاب، لوسیون، فلوئید و اسپری کدام بهتر است؟

اسپری، لوسیون، کرم و فلوئید ضد آفتاب همه نوعی محصول مراقبت از پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش میباشد که از نظر قوام، پوشش دهی صورت، فرمولاسون و اثربخشی باهم متفاوت هستند. برای مثال کرم ضد آفتاب بافت سنگینی دارد و برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند مناسب تر است، درحالی که اسپری و لوسیون سبک تر هستند و فلوئید هم سبک ترین بافت را دارد و این محصولات برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب تر هستند.

تحقیقات نشان داده اند که کرم و لوسیون ضد آفتاب پوشش دهی و اثر بخشی بهتری دارند. یعنی این محصولات در مقایسه با اسپری و فلوئید ضد آفتاب بهتر پوست صورت و بدن را کاور میکنند و به همین خاطر در مقابل اشعه های ماورای بنفش مقاومت بیشتری دارند. در کل هر یک از این ضد آفتاب ها کاربرد مخصوص خود را دارند. تنها نکته مهم این است که شما با توجه به نوع پوست خود، بهترین محصول را انتخاب کنید. در ادامه در جدول زیر انواع ضد آفتاب را از نظر نوع پوست و بافتشان با هم مقایسه کرده ایم:

 
ویژگی کرم ضد آفتاب لوسیون ضد آفتاب اسپری ضد آفتاب فلوئید ضد آفتاب
بافت غلیظ روان و سبک سبک و مایع سبک و روان
پوشش عالی عالی متوسط عالی
سرعت جذب کند سریع سریع سریع
چربی می تواند چرب باشد می تواند چرب باشد می تواند چرب باشد می تواند چرب باشد
ضد آب بودن بسته به محصول می تواند ضد آب باشد بسته به محصول می تواند ضد آب باشد بسته به محصول می تواند ضد آب باشد بسته به محصول می تواند ضد آب باشد
رنگی یا بی رنگ بودن در هر دو نوع رنگی و بی رنگ موجود است در هر دو نوع رنگی و بی رنگ موجود است در هر دو نوع رنگی و بی رنگ موجود است در هر دو نوع رنگی و بی رنگ موجود است
مناسب برای چه پوستی انواع پوست چرب و حساس چرب و حساس چرب و حساس

 

بهترین ضد آفتاب کدام است؟

بهترین کرم ضد آفتاب از نظر هرکس متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه چقدر با پوست شما متناسب است؟ تا چه حد از پوست در برابر آفتاب محافظت میکند؟ ترکیبات آن حساسیت زا است؟ و ..... در خرید بهترین کرم ضد آفتاب حتما به موارد زیر توجه نمایید:
 

نوع پوست:

 یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه نمایید، نوع پوست است. جنس پوست شما چیست؟ خشک، چرب، حساس یا معمولی؟ ترکیباتی که برای محافظت از هر یک از انواع پوست نیاز است، با دیگری متفاوت می باشد، مثلا کرم ضد آفتاب برای پوست خشک، باید حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان باشد، در حالیکه بهترین ضد افتاب برای پوست چرب نباید از ترکیباتی که باعث افزایش چربی و بسته شدن منافذ پوست می شود، باشد. در ادامه مشخصات بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک، چرب، حساس و مختلط را ارائه میکنیم:


بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که پوست خشک، زبر و حتی حساس دارند، باید به دنبال ضد آفتابی باشند که حاوی عناصر مرطوب کننده مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید، غیر کومدون زا، طیف گسترده، SPF 30 یا بالاتر، بافت سبک، بدون عطر و مواد حساسیت زا باشد.


برای پوست چرب

اگر در هر زمانی با دستمال روی پوست خود می کشید و متوجه چربی و براقیت پوست خود می شوید، یعنی جنس پوست شما چرب است. برای محافظت از پوست چرب خود در مقابل اشعه های مضر خورشید، باید محصولی را انتخاب کنید که غیر کومدون زا، فاقد چربی و پارابن، بافت سبک، ترکیبات مات کننده پوست، طیف گسترده، اس پی اف 30 به بالا و ضد آب و تعریق باشد.
 

برای پوست حساس

کسانی که پوست حساسی دارند، معمولا با علائمی مانند قرمزی، التهاب، سوزش، خارش و گاهی جوش و آکنه مواجه می شوند. این افراد باید در خرید کرم ضد آفتاب وسواس بیشتری به خرج دهند. بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست حساس، محصولی است که ضد حساسیت، فاقد عطر و رایحه، غیر کومدون زا، حاوی مواد ملایم، حاوی ترکیبات تسکین دهنده، طیف گسترده و SPF 30 یا بالاتر و مقاوم در برابر آب باشد. معمولا بهترین کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست حساس، ضد آفتاب های فیزیکی یا مینرال هستند.
 

برای پوست مختلط

پوست مختلط یعنی پوستی که برخی نقاط آن چرب و برخی نقاط خشک است، بنابراین ضد افتاب مخصوص پوست مختلط باید ترکیبی از مواد موثر برای این دو نوع را داشته باشد. کرمی که غیر کومدون زا، بافت سبک، بدون روغن و چربی، مات کننده، التیام بخش، طیف گسترده، اس پی اف بالا، ضد آب و تعریق و ترکیبات معدنی، یک کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست ترکیبی می باشد.
 

SPF ضد افتاب:

SPF فاکتور سطح محافظتی کرم ضد آفتاب در برابر اشعه های مضر خورشید را تعیین می کند، مثلا اگر SPF یک ضد افتاب 30 باشد، یعنی این محصول 30 برابر بیشتر از زمانی که ضد آفتاب نزده اید، از پوست شما محافظت می کند. متخصصان پوست توصیه می کنند که حداقل SPF کرم ضد آفتاب حداقل 30 باشد تا سد دفاعی محکمی در مقابل اشعات مضر خورشید فراهم کند.
 

رنگی یا غیر رنگی بودن:

برخی از کرم های ضد آفتاب رنگی هستند و با انواع رنگ های پوست سازگار می شوند، زیرا این محصولات حاوی رنگدانه های اکسید آهن هستند. از جمله مزایای ضد آفتاب های رنگی میتوان به مقاومت در برابر اشعه های مضر خورشید، پیری زودرس، لکه های پوستی و چین و چروک جلوگیری می کنید. در مقابل ضد آفتاب های بی رنگ، بیشتر به رنگ سفید هستند و حتی رگه هایی از رنگ سفید روی پوست افراد برنزه و رنگین پوست به جا می گذارد.
 

بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی

امروزه کرم های ضد آفتاب ایرانی رقیب سرسخت برندهای مطرح خارجی هستند. در خرید ضد آفتاب های ایرانی باید مواردی از قبیل عدد SPF، جنس پوست، مواد سازنده، طیف گسترده بودن یا نبودن، ضد تعریق بودن و امکانات اضافه ای که ارائه می دهد توجه کنید. بر همین اساس ما 4 مورد از بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی از برندهای لافارر، پریم، سینره و سی گل را معرفی کرده ایم.
 

ضد آفتاب لافارر

حتما نام برند ایرانی لافارر را شنیده اید. کرم ضد آفتاب لافارر مدل Acne-Prone-medium مخصوص پوست چرب و جوشدار بوده و حاوی عناصری مانند عصاره شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه ورا انانتیا کلرانتا، اولئانولیک اسید و پاپایا میباشد. ترکیبات کرم ضد آفتاب لافارر باعث شده که این محصول در عین تنظیم سبوم و چربی پوست، از براقیت بیش از اندازه پوست چرب جلوگیری کرده و در عین حال لکه های روی پوست و آکنه ها را نیز بهبود میدهد.
 

ضد آفتاب پریم مدل Matex Colorless

پریم یکی دیگر از مارک های برتر ایرانی در تولید ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب پریم مدل  Matex Colorless برای انواع پوست به جز پوست های جوش دار و بسیار حساس قابل استفاده است. SPF این محصول 50 است و به خوبی از پوست صورت و بدن در مقابل اشعه های UVA، UVB و IR محافظت میکند. از جمله مزایا و خواص ضد آفتاب پریم مدل کرم ضد آفتاب پریم مدل Matex Colorless می توان به ضد لک بودن، ضد جوش، فاقد چربی بودن، کاهش چین و چروک پوست، جذب سریع و خواص آنتی اکسیدانی اشاره کرد.
 

کرم سینره 50 میلی لیتر

فکر نمی کنیم کسی باشد که تا به حال نام برند سینره به گوش او نخورده باشد. سینره کرم های ضد آفتاب متنوعی برای انواع پوست دارد که ضد آفتاب سینره SPF 50 یکی از رایج ترین آنهاست و برای پوست های معمولی و خشک کاربرد دارد. این محصول به واسطه اس پی اف بالای آن، به خوبی از پوست در برابر اشعه ها و رادیکال های آزاد محافظت کرده و به لطف ویتامین E داخل ترکیباتش از چین و چروک های پوستی جلوگیری میکند. نکته قابل توجه در مورد کرم ضد آفتاب سینره این است که تمام فیلترهای فیزیکی و شیمیایی آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قابل تایید است.
 

کرم سی گل بدون چربی 50 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب رنگی سی گل یکی از محصولات سری SUN PRO این برند میباشد. عدد اس پی اف این محصول 60 بوده و انتظار می رود که فیلترهای آن یک سد دفاعی محکم از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB و IR بسازد. ضد آفتاب سی گل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که پوست را در برابر رادیکال های آزاد و سایر آسیب های پوستی مانند چین و چروک ها و علائم پیری پوست مقاوم میکند.
 

بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی

اگر مایل به مصرف کرم های ضد آفتاب خارجی هستید، ما برندهای زیر را به شما توصیه میکنیم:
 

کرم الارو سری Foundation Effect مدل High Protection

کرم ضد آفتاب الارو Foundation Effect سری یک سان اسکرین رنگی است که میتوان از آن به عنوان کرم پودر برای آرایش نیز استفاده کرد. این کرم برای افرادی که پوست چربی دارند، انتخاب بسیار مناسبی بوده زیرا فاقد هرگونه چربی و پارابن میباشد. اس پی اف این محصول، 30 است و حداقل حفاظت لازم را از پوست صورت به عمل می آورد اما اگر پوست بسیار حساسی دارید، شاید بهتر باشد به سراغ محصولی که عدد اس پی اف بالاتری دارند، بروید. یکی دیگر از مزایای کرم ضد آفتاب الارو این است که در مقایسه با سایر برندهای خارجی، قیمت مناسب تری دارد.
 

ضد آفتاب LA ROCHE-POSAY مدل ANTHELIOS

LA ROCHE-POSAY (لاروش پوزای) یکی از بهترین ضد آفتاب های خارجی می باشد، زیرا از بالاترین فاکتور محافظتی یعنی SPF 50 و ++++PA برخوردار است، بافت بسیار سبکی داشته ، فاقد روغن و چربی بوده و حتی باعث آبرسانی و حفظ رطوبت به پوست نیز میشود. با توجه به اینکه این کرم ضد آفتاب مانند یک مرطوب کننده است، افرادی که پوست خشک و حساسی دارند نیز میتوانند از این محصول استفاده کنند. برخلاف ترکیبات محافظتی این محصول، کرم ضد آفتاب لاروش پوزای به هیچ وجه سنگین نیست و باعث براق و چرب شدن پوست نمی شود، به همین خاطر کسانی که پوست چربی دارند نیز میتوانند بدون هیچ نگرانی از این ضد افتاب استفاده کنند.
 

کرم ضد افتاب لیراک (LIERAC)

این برند نیز مشابه دو برند قبلی فرانسوی است و از بالاترین محافظت در برابر اشعه های فرابنفش، مادون قرمز و رادیکال های آزاد برخوردار است، زیرا در کنار سایر ترکیبات حفاظتی، عناصر  تینوسورب ام و تینوسورب اس نیز دارد. همچنین کرم ضد آفتاب لیراک حاوی ویتامین E میباشد و به همین خاطر خاصیت ضد چین و چروکی و ضد لک دارد.
 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب چگونه است؟

اگر ضد آفتاب را به درستی و به تعداد دفعات لازم استفاده نکنید، با نزدن آن تقریبا فرقی نمی کند، بنابراین بهتر است طرز استفاده صحیح از این محصول را یاد بگیرید و انجام دهید. مراحل استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت زیر است:
 
  • قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم ضد آفتاب را روی پوست تمیز و خشک بمالید.
  • مقدار کافی از ضد افتاب را استفاده کنید. برای صورت و گردن، به اندازه یک قاشق چایخوری کرم ضد آفتاب کافی است. برای کل بدن، به اندازه یک اونس (28 گرم) از کرم لازم است.
  • این محصول را به طور یکنواخت روی تمام پوستی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، بمالید. این شامل صورت، گردن، گوش‌ها، لب‌ها، دست‌ها، پاها و سایر قسمت‌های بدن می باشد.
  • ضد آفتاب را حداقل 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بمالید تا زمان کافی برای جذب داشته باشد.
  • این محصول مراقبت پوست را هر دو ساعت یکبار، یا بیشتر در صورت تعریق زیاد یا شنا کردن، تجدید کنید.
 

خرید آنلاین کرم ضد آفتاب از فروشگاه قلاب

قلاب یک فروشگاه آنلاین واسط است که تامین کنندگان محصولات خود را با قیمت دلخواه خود به فروش میرسانند. در پایین این صفحه شما میتوانید انواع کرم ضد آفتاب با قیمت های گوناگون و از برندهای متفاوت را مشاهده نمایید. درواقع قلاب، بهترین فروشگاه مقایسه قیمت و خرید کرم ضد آفتاب به صورت آنلاین است. لازم به ذکر است تمام محصولات قلاب گواهی اصالت کالا دارند و از بهترین برندهای ایرانی و خارجی میباشند.
 

سوالات متداول

SPF کرم ضد آفتاب من چقدر باید باشد؟

به طور کلی مصرف ضد آفتاب هایی با اس پی اف بالای 30 برای محافظت کافی از پوست توصیه می شود. ضد آفتاب با SPF 30 حدود 97 درصد از اشعه های UVB را مسدود می کند و این یک نسبت معقول است.
 

هر چند وقت یکبار باید ضد آفتاب بزنم؟

بهتر است کرم ضد آفتاب را حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار یا در صورت تعریق یا شنا، دفعات بیشتری استفاده کنید.
 

بهترین برندهای کرم ضد آفتاب کدامند؟

لیراک، الارو، لاروش پوزای، بیودرما جزء از جمله برترین کرم های ضد آفتاب خارجی و مارک های سی گل، سینره، درماتیپیک، و لافارر جزء بهترین کرم های ضد آفتاب ایرانی میباشند.
 

آیا ضد آفتاب می تواند باعث حساسیت پوستی شود؟

برخی از افراد ممکن است دچار خارش پوست یا حساسیت به برخی مواد ضد آفتاب شوند. اگر پوست حساسی دارید به دنبال خرید ضدآفتاب های مینرال یا مخصوص پوست حساس باشید.

مشاهده بیشتر