دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

کیس های اسمبل شده

1

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

خرید کیس اسمبل شده از کارخانه ها بهتر است یا اسمبل کردنِ یک کیس به طور دستی؟ اگر در این باره تخصصی نداشته باشیم چه؟ در این راهنما، سعی شده است تا به این دو سوال مهم به تفصیل پرداخته شود.

کیس اسمبل شده شامل چیست؟

برای درک بهتر کارایی و ماهیتِ کیس اسمبل شده بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که یک کیس به طور صددرصد از اجزای تشکیل دهنده‌ی یکسان که تولید یک کارخانه‌ی خاص باشند، نیست. در حقیقت محتوای داخل کیس ها از قطعات مختلف تشکیل شده اند، که هریک از آنها دارای یک برند خاص هستند. مثلا پردازنده از شرکت اینتل و کارت گرافیک از Nvidia. پس هروقت یک کیس خریداری می کنید، در حقیقت در حال خرید قطعات ِداخل آن از شرکت های مختلف هستید. اینکه چه قطعه ای از چه برندی انتخاب شود یا چه مدلی با مدل ِ دیگر روی مادربرد قرار بگیرد، به همخوانیِ آنها با هم وابسته است.
برای ایجاد یک سیستم نرمال و داشتن یک بازدهی مناسب باید قطعات کیس را طوری انتخاب کرد که بیشترین میزان همخوانی را با هم داشته باشند. مثلا اگر پردازنده قوی و چند هسته ای است، کارت گرافیک و حافظه رم یا مموری و سایر اجزا نباید بسیار قدیمی و با عملکرد متوسط (یا رو به ضعیف) باشند. در چنین حالتی سیستم شما همواره با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم خواهد کرد.

حال سوال اینجاست که کیس اسمبل شده بخریم یا یک سیستم از قبل آماده شده؟ اول باید ببینید که بین آنها چه تفاوتی هست؟ پاسخ این است که در صورتی که قطعات با همخوانی و هماهنگی بالا در کنار هم قرار داده شده باشند، بین این دو راه، تفاوتی نخواهد بود. یک کیس اسمبل شده می تواند مانند یک کیس معمولی ِ از پیش آماده عالی عمل کند. اما بررسی کیس اسمبل شده در مقابل کیس های از قبل آماده شده از این نظر ضروری و واجب است که آنها دارای مزایا و معایبی هستند. این مزایا و ایراد‌ها در ادامه مطلب بررسی می شوند.
 

کیس آماده بخریم یا اسمبل شده

انتخاب قطعات در یک کیس اسمبل شده دست شماست. شما یا خودتان می توانید این قطعات را انتخاب کرده و اسمبل کنید. یا اینکه به یک شخص متخصص بسپارید، این کار را برایتان انجام دهد. هر قطعه ای که مناسب نیاز یک کاربر باشد، می تواند داخل این نوع کیس ها وجود داشته باشد. مزیت ِویژه‌ی آن این است که شما به خوبی مطمئن خواهید بود که سیستم بدون نیاز به بررسی مجدد کار خواهد کرد. تفاوتی که در این حالت بین کیس های اسمبل شده و از پیش آماده وجود دارد، «انتخاب قطعات» است.
اما در کیس اسمبل شده آماده‌ی کارخانه، شما باید کلیه قطعاتی که داخل سیستم وجود دارد را بپذیرید. اینکه یک قطعه ممکن است در این کیس مناسب نیاز شما نباشد، یا نرخ و عملکرد پایینی داشته باشد، ارزان باشد و غیره دیگر دست شما نیست. این موضوع به کمپانی مورد نظر وابسته است که کیس را تولید کرده است. پس اگر به نوع قطعات و ویژگی های آنها بسیار اهمیت می دهید، پیشنهاد می شود این نوع کیس ها را انتخاب کنید.
موضوع بعدی به قیمت کیس اسمبل شده مربوط می شود. اگر خودتان بتوانید یک کیس را اسمبل کنید که چه بهتر! وگرنه می توانید انجام این کار را با اجرت به یک متخصص بسپارید. در نتیجه قیمتی که برای خرید قطعات و پرداخت دستمزد می پردازید بسیار کمتر از هزینه خرید یک کیس از پیش آماده است. در این مورد در ادامه‌ی این مطلب بیشتر صحبت خواهیم کرد.
 

مزیت کیس اسمبل شده

کیس اسمبل شده توسط یک کارخانه، بسته به نیاز های کاربران طراحی شده است. در اصل اگر یک کیس برای محیط ها و کاربرد های اداری به فروش میرسد، با یک کیس خاص که برای گیم طراحی شده است کاملا متفاوت است. دلیل ِآن هم کاملا واضح است؛ تفاوتِ کاربری. شما در کیس هایی که خودتان اسمبل می کنید نیز می توانید چنین شرایطی را در نظر بگیرید.
البته اسمبل کردن یک کیس توسط خودتان می تواند زمانبر باشد. اما در نهایت به خوبی می دانید که قطعات مورد نیاز را تهیه کرده و اسمبل کرده اید. ترجیح بسیاری از مردم این است که کیس های اسمبل شده کارخانه ای را بخرند. چرا؟ به دو دلیل:

 1) اینکه مردم اطلاعات تخصصی در زمینه کیس اسمبل شده ندارند. و اگر بسیار خواهان ِیک سیستم باشند ترجیح می دهند اسمبل شده و آماده‌ی آن را بخرند.
 2) وقت و زمان برای بسیاری از مردم در دنیای امروز حائز اهمیت است. پس ترجیح این است که راه ِآسان تر و ساده تر طی شود.

یکی از ویژگی هایی که کیس اسمبل شده کارخانه‌ها دارد این است که طراحی همه‌ی آنها ساده است. اغلب هم شیک هستند. پس هزینه ای که شما می پردازید بابت زیبایی و دلفریب بودن ِظاهرشان نیست. بلکه هزینه قطعات را خواهید پرداخت.
این در حالی است که اگر بخواهید یک کیس را خودتان اسمبل کنید، دستتان برای طراحی ظاهری باز است. حتی می توانید با توجه به بزرگی یا کوچکی ِیک کیس آن را انتخاب کنید. معمولا کاربران کامپیوتر های خانگی کیس های مینی یا متوسط را انتخاب می کنند. این نوع کیس ها چندان جاگیر نیستند.
 

قیمت کیس اسمبل شده

همانطور که اشاره شد، خرید کیس اسمبل شده در یک کارخانه گران تر تمام می شود. این در حالی است که اگر بخواهید خودتان یک کیس را اسمبل کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت. اگر دوست دارید تا ذهنیتی در مورد قیمت کیس اسمبل شده در بازار ایران داشته باشید، ابتدا باید به صورت به روز و آنلاین سرچ کنید. البته در اینجا ما یک رده‌‌ی قیمت ِمشخص به شما می دهیم. کیس های اسمبل شده از بیست میلیون تومان تا 27 میلیون تومان قیمت دارند. البته این قیمت بازار ِایران است. شما می توانید قیمت کیس های خارجی به دلار را هم چک کنید و با قیمت های کنونی ایران مقایسه کنید.
برای خرید کیس اسمبل شده کارخانه‌ای در بازار ایران، توصیه می شود از برند های معتبر خرید کنید. در صورت خرید از این برند ها قیمت مناسبی نیز خواهید پرداخت. این برند ها شامل اینتل، اچ پی، گرین، بایوستار هستند. این کیس ها هم ظاهر زیبایی دارند و هم می توانند نیاز کاربران مختلف را برآورده کنند.
 

مشاهده بیشتر