دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

گوشی موبایل اپل iPhone 15

مشخصات محصول

مشاهده بیشتر

ارزانترین قیمت گوشی موبایل اپل iPhone 15

گوشی موبایل اپل iPhone 15
اپل اِن آی سی
مشاهده فروشگاه
رضایت خریداران
عملکرد فروشگاه جدید
46,989,000 تومان

قیمت گوشی موبایل اپل iPhone 15

مشخصات گوشی موبایل اپل iPhone 15

اکتیو/نات اکتیو
,نات اکتیو
برند
apple اپل
پارت نامبر
,za/a
تعداد سیم کارت
,دو سیم کارت
ظرفیت
256 گیگابایت,128 گیگابایت,512 گیگابایت
گارانتی
گارانتی سلامت فیزیکی کالا
مقدار RAM
,6 گیگابایت
وضعیت رجیستری
بدون رجیستری,رجیستر شده
رنگ
,سبز,مشکی,صورتی,آبی,زرد
مشاهده بیشتر

نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 15

  
شرکت
اپل در روز 12 سپتامبر میزبان رویدادی است که به احتمال زیاد در آن از محصول جدید خود یعنی گوشی موبایل آیفون 15 رونمایی می کند. طبق سنت دیرینه اپل، این برند معمولا 10 روز بعد از رونمایی، محصولات خود را عرضه می کند.، یعنی گوشی آیفون 15 در تاریخ 22 سپتامبر یا 31 شهریور رونمایی خواهد شد. در این مطلب از سایت قلاب، قصد داریم به طور کامل درباره ویژگی های گوشی iphone 15 صحبت کنیم. پیش از اینکه به سراغ مطالب اسلی برویم، ابتدا در این جدول، ویژگی های انواع گوشی های موبایل اپل آیفون 15 را باهم مقایسه کرده ایم:

 
مدل گوشی آیفون 15 معمولی آیفون 15 پلاس آیفون 15 پرو آیفون 15 پرومکس
قیمت 799 دلار 899 دلار 999 دلار 1199 دلار
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ 6.7 اینچ 6.1 اینچ 6.7 اینچ
نرخ تازه نمایی 60 هرتز 60 هرتز 1-120 هرتز 1-120 هرتز
CPU A16 Bionic A16 Bionic A17 Bionic A17 Bionic
حافظه داخلی  128 GB 128 GB 256 GB 256 gGB
دوربین پشت 48 مگاپیکسل اصلی
12 مگا پیکسل اولترا واید
 48 مگا پیکسل دوربین اصلی
12 مگاپیکسل اولترا واید
48 مگا پیکسل دوربین اصلی
12 مگا پیکسل اولترا واید
12 مگا پیکسل (telephoto 3x optical zoom)
 
48 مگا پیکسل دوربین اصلی
12 مگا پیکسل اولترا واید
12 مگا پیکسل (telephoto 6x optical zoom)
دوربین جلو 12 مگا پیکسل 12 مگا پیکسل 12 مگا پیکسل 12 مگا پیکسل
ظرفیت باتری 3.877 میلی آمپر ساعت 4912 میلی آمپر ساعت 3650 میلی آمپر ساعت 4852 میلی آمپر ساعت

مختصری درباره گوشی iphone 15

اپل قصد دارد در مجموع چهار مدل آیفون 15 را در همان اندازه‌های مدل‌های آیفون 14 عرضه کند، از جمله دو آیفون 6.1 اینچی و دو آیفون 6.7 اینچی. یکی از آیفون‌های 6.1 اینچی، آیفون 15 استاندارد خواهد بود، در حالی که مدل 6.7 اینچی، آیفون 15 پلاس خواهد بود. سایر مدل‌های 6.1 و 6.7 اینچی، مدل‌های پرو و پرو مکس و گران‌تر خواهند بود و ممکن است امسال حتی گران‌تر شوند. همانطور که در سری آیفون 14 Pro، بهترین ویژگی‌ها برای مدل‌های آیفون 15 Pro محفوظ خواهد بود تا هزینه اضافی آن را ارزشمند کند.

شایعات تاکنون حاکی از آن است که می‌توانیم انتظار یک پورت USB-C را به جای پورت لایتنینگ در همه مدل‌های آیفون 15 داشته باشیم و ویژگی جزیره داینامیک (Dynamic island) برای همه مدل از آیفون 15 معمولی تا آیفون پرومکس فراهم است. 

اپل قصد دارد از مودم‌های کوالکام برای دستگاه‌های جدید استفاده کند زیرا مودم‌های خود که در حال توسعه هستند هنوز آماده نیستند، و ما انتظار داریم چیپ‌های UWB جدیدی را برای ادغام با هدست Vision Pro ببینیم. مدل‌های استاندارد آیفون 15 معمولی به تراشه A16 ارتقا خواهند یافت که در مدل‌های آیفون 14 Pro وجود داشت، در حالی که مدل‌های آیفون 15 Pro از تراشه‌های A17 3 نانومتری سریع‌تر و کارآمدتر استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود مدل‌های Pro همچنین به قاب‌های تیتانیومی، حاشیه های باریک‌تر و برخی تغییرات جزئی در طراحی آن از جمله لبه‌های منحنی‌تر ارتقا پیدا کنند، و همچنین انتظار می‌رود آیفون 15 پرومکس به فناوری لنز periscope برای قابلیت زوم پیشرفته مجهز شود.
 

طراحی منحصر به فرد گوشی iphone 15

هر چند تمام مدل‌های آیفون 15 از پورت USB-C استفاده خواهند کرد، اما تغییرات طراحی اختصاصی به آیفون 15 پرو و پرو مکس خود دارند.

بر اساس شنیدهای ما که مدل‌های آیفون 15 پرو دارای حاشیه‌های نازک‌تر و با منحنی‌های بیشتری نسبت به مدل‌های آیفون 14 پرو خواهند بود، که می‌توان آن را در تصاویر رندر شده بر اساس جزئیات منتشر شده مشاهده کرد. این منحنی‌های عمیق‌تر تنها در مدل‌های آیفون 15 پرو محدود خواهند بود و مدل‌های آیفون 15  معمولی به طراحی مدل‌های آیفون 14 ادامه خواهند داد با لبه‌های مسطح، چارچوبی از آلومینیوم و صفحه نمایش شیشه‌ای جلو و پشت. انتظار نمی‌رود حاشیه‌های نازک‌تری برای مدل‌های iphone 15 معمولی وجود داشته باشد.

خط تولید آیفون 15 پرو با جلوه‌ای منحنی‌تر به چشم می‌آید و انتظار می‌رود که اپل برای قاب از تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ استفاده کند. جنس تیتانیوم ظاهری مات و براق‌تر داشته و مدل‌های آیفون 15 پرو سبک‌تر و مقاوم‌تر خواهند بود. مدل‌های آیفون 15 پرو همچنین دارای دکمه "اکشن" خواهند بود که جایگزین کلید بی‌صدا خواهد شد و قابلیت‌های مختلفی از جمله فعال‌سازی شورتکات‌ها، روشن کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه، فعال کردن حالت سکوت و موارد دیگر را انجام خواهد داد."

توضیح تغییرات:

  • بریدگی قرصی شکل و سوراخی: این طراحی جدید جایگزین ناچ در مدل‌های آیفون 14 شده است. بریدگی قرصی شکل دوربین جلو گوشی موبایل را در خود جای می‌دهد، در حالی که بریدگی سوراخی سنسور Face ID را در خود جای می‌دهد.

  • پورت USB-C: پورت USB-C یک پورت همه‌کاره‌تر است که توسط بسیاری از دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌شود. همچنین سریع‌تر از پورت لایتنینگ است.

  • تراشه درایور نمایشگر OLED با مصرف انرژی کمتر: این تراشه با کمک به کاهش مصرف انرژی مدل‌های آیفون 15 می‌تواند منجر به افزایش طول عمر باتری شود.

  • فناوری ProMotion: این فناوری به آیفون اجازه می‌دهد تا نمایشگر خود را با سرعت بالاتری، تا 120 هرتز، تازه کند. این امر باعث می‌شود که اسکرول کردن و انیمیشن‌ها روان‌تر شوند.

  • فناوری نمایشگر همیشه روشن: این فناوری به آیفون اجازه می‌دهد تا نمایشگر خود را حتی زمانی که گوشی قفل شده است، تا حدی روشن نگه دارد. این امر باعث می‌شود که بتوان زمان، اعلان‌ها و سایر اطلاعات را بدون نیاز به روشن کردن گوشی مشاهده کرد.
     

رنگ های گوشی آیفون 15

بر اساس شنیده های ما مدل‌های آیفون 15 در رنگ‌های آبی، کرال که ترکیبی از صورتی و نارنجی است، سفید، سیاه و سبز/زرد در دسترس خواهند بود. آبی و کرال رنگ های رنگ‌های جدید امسال خواهند بود، در حالی که زرد/سبز، سیاه و سفید به عنوان رنگ‌های استاندارد در مجموعه محصولات به شمار می روند.
 

ظرفیت باتری آیفون 15، آیفون 15 پرو و پرومکس

شایعه ای در مورد باتری‌های آیفون 15 وجود دارد و آن این است که همه آیفون‌های 15 به ظرفیت باتری بیشتری دست خواهند یافت. باتری بیشتر همیشه خبر خوبی است و می‌تواند به بهبود عمر باتری کمی که در نسل‌های قبلی اپل با آیفون 14 و آیفون 14 پرو روی داد، کمک کند. این امکان را نیز وجود دارد که شارژ سریع‌تری برای آیفون‌های آینده فراهم کند، اما افزایش دقیق ظرفیت باتری در مدل برتر آیفون 15 هنوز مورد بحث قرار دارد. شایعه اولیه می‌گوید که ظرفیت باتری به 4,852 میلی‌آمپرساعت افزایش خواهد یافت، اما گفته های جدیدتر حاکی از باتری با ظرفیت کمتری به مقدار 4,422 میلی‌آمپرساعع است.

هنوز اطلاعاتی در مورد شارژ iphone 15 ارائه نشده است انتظار می‌رود که همچنان حداکثر 20 وات مانند آیفون‌های اخیر دیگر در دسترس باشد. سرعت شارژ آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به 27 وات ممکن است افزایش یابد، اگرچه شایعه جدیدتر نشان می‌دهد که این عدد ممکن است به 35 وات افزایش یابد. اگرچه آیفون 15 معمولی و مدل Plus احتمالاً همچنان با استاندارد 20 وات شارژ خواهند شد. 
 

پرفورمنس گوشی آیفون 15 

مطمئناً انتظار داریم که چیپست A17 Bionic برای برخی از مدل‌های آیفون 15 وجود داشته باشد، اگرچه برای همه چهار مدل iphone 15 اینگونه نخواهد بود. در سال گذشته، تنها مدل‌های آیفون 14 پرو از یک چیپست کاملاً جدید بهره‌مند شدند، بنابراین آیفون 15 پرو ممکن است از A17 بهره‌مند شوند، در حالی که آیفون 15 معمولی ممکن است از نسخه بهبود یافته‌تری از A16 استفاده کند.

گزارشی از TrendForce ادعا می‌کند که اپل قصد دارد ظرفیت و مشخصات حافظه RAM آیفون 15 را افزایش دهد. برای مدل‌های پرو، مقدار رم 8 گیگابایت باشد. برای آیفون 15 معمولی ممکن است به معنای تعویض به استاندارد LPDDR5 سریعتر با حافظه 6 گیگابایتی ماند.

شایعه جدیدتری، با استناد به نتایج یافته شده در یک نسخه بتای tvOS، ادعا می‌کند که اپل ممکن است حافظه RAM را به مدل‌های پرو اضافه نکند، اما چیپ A17 می‌تواند حداقل یک هسته GPU ششم را برای عملکرد بهتر گرافیکی ارائه دهد. همان منبع، می‌گوید که اپل آزمایش‌هایی بر روی نسخه‌های 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی iphone 15 pro انجام داده است و ظرفیت در مدل داده شده ممکن است به مقدار ذخیره‌سازی مشخص شده در دستگاه مرتبط باشد.

بدیهی است که این اطلاعات زیادی راجع به عملکرد به ما نمی‌دهد، اما منتظر آنیم که چیپ A17 اولین چیپ با فرآیند تولید 3 نانومتری باشد که می‌تواند تأثیرات بزرگی در سرعت و کارایی داشته باشد. به طور خاص، تولیدکننده چیپ TSMC پیش‌بینی می‌کند که کارایی انرژی 35 درصدی را به دنبال داشته باشد، که برای عمر باتری آیفون 15 پرو خوب است.

این افزایش سرعت به نظر می‌آید در نتایج مزبور Geekbench برای چیپ A17 مشهود است. نتایج بسیار موثرتر از آیفون 14 پرو موجود و گوشی‌های رقیب اندرویدی هستند، و آزمایش‌های اخیرتر نیز این پیشرفت را تأیید می‌کنند."
 

نرم افزار iphone 15

"انتظار می‌رود که آیفون 15 هم‌زمان با عرضه iOS 17 عرضه شود. اپل نرم‌افزار جدید خود را در نمایشگاه WWDC 2023 در ماه ژوئن معرفی کرد و نسخه بتای عمومی و نسخه‌های توسعه‌دهندگان iOS 17 در حال حاضر قابل دانلود هستند. تغییرات بزرگ در iOS 17 شامل ویژگی‌های جدید در پیام‌ها، بهبودهای در اپلیکیشن تلفن، FaceTime و اپلیکیشن ژورنال تازه‌ای می‌شود. تاکنون هیچ یک از تغییرات iOS 17 که اپل به صورت عمومی مورد بحث قرار داده است، هیچ نشانی از ویژگی‌های آیفون 15 ارائه نداده‌اند."
 

دوربین گوشی موبایل آیفون 15

دوربین گوشی موبایل آیفون 15 یکی از مهم ترین مزایای رقابتی این گوشی در مقایسه با نسل های قبلی اپل است. بعد از افزایش به 48 مگاپیکسل در مدل‌های آیفون 14 پرو، شایعات حاکی از آن هستند که مدل‌های استاندارد آیفون 15 نیز دوربین‌های 48 مگاپیکسلی دریافت خواهند کرد. این ممکن است یک سنسور 'سه لایه' جدید باشد که به منظور دریافت بهتر نور ارتقا یافته است.

تحلیلگران شرکت Nomura معتقدند که آیفون 15 معمولی هم دوربینی به خوبی مدل های پرو خواهد داشت. در یک یادداشت، آن‌ها اشاره کرده‌اند: 'آن‌ها دوربین‌های اصلی (واید) را به 48 مگاپیکسل با ابعاد سنسور تصویر 1/1.5 ارتقاء خواهند داد' (ابعاد سنسور 48 مگاپیکسلی آیفون 15 معمولی، کمی کوچک‌تر از سایز سنسور 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو است، اما بهتر از سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 14 است). این ادعا توسط منبع دیگری نیز تأیید شده است که همچنین اعلام کرده است که سنسور با ابعاد 1/1.28 اینچی از آیفون 14 پرو دوباره در آیفون 15 اساسی وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، آیفون 15 پرو مکس ممکن است دارای یک دوربین تلسکوپی برای عکاسی در فواصل بلند و قابلیت زوم بهتر باشد. این دوربین ممکن است دارای زوم اپتیکال 6 برابری باشد که از زوم 3 برابری در آیفون 14 پرو مکس بهتر است، اما انتظار نداشته باشید که زوم تلسکوپی به آیفون 15 پرو بیاید.
 

صفحه نمایش گوشی آیفون 15

گفته می‌شود که آیفون 15 پرو مکس دارای یک صفحه نمایش با 2,500 نیت باشد. این مقدار به شدت بالاتر از صفحه نمایش با 2,000 نیت آیفون 14 پرو مکس است و ممکن است روشن‌ترین پنلی باشد که تاکنون در یک گوشی موبایل دیده‌ایم. با وجود اینکه پروموشن ابتدا در آیفون 13 پرو معرفی شد، Ross Young با این حال  ادعا می‌کند که تا حداقل سال 2025، مدل‌های استاندارد از صفحات نمایش LTPO برخوردار نخواهند شد، این ممکن است کمی ناامیدکننده باشد، زیرا بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر دارای صفحات نمایش با نرخ تازه‌سازی 90Hz تا 120Hz هستند و یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 120Hz به عنوان استاندارد چیزی است که فکر می‌کنیم آیفون 15 می‌تواند بهبود دهد، اما این طور نیست. 
 

قیمت آیفون 15 

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل ممکن است قیمت آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس را افزایش دهد. افزایش قیمت نیز توسط تحلیلگر جف پو پیشنهاد شده است که معتقد است اپل می تواند قیمت آیفون 15 پرو را از 1099 دلار شروع کند، در حالی که قیمت آیفون 14 پرو 999 دلار است. اگر پیش‌بینی  آقای پو دقیق باشد، قیمت آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار شروع می‌شود. یکی دیگر از تحلیلگران پیشنهاد کرده است که آیفون 15 پرو مکس می تواند قیمت اولیه ای داشته باشد که تا 200 دلار گران تر از iphone 14 promax است. هیچ افزایش قیمتی برای مدل های استاندارد آیفون 15 معمولی انتظار نمی رود و مدل استاندارد آیفون 15 باید از 799 دلار شروع شود.

نظرات کاربران
امتیاز داده نشده است ( از 0 نظر )
با ثبت نظرات خود دیگران را در خرید این کالا راهنمایی کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت نظر جدید

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد


پرسش خود را درباره گوشی موبایل اپل iPhone 15 بیان کنید

پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد

مفیدترین نظرات