دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS

مشخصات محصول

  • ظرفیت :64 گیگابایت , 128 گیگابایت
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش: 6.0 اینچ و بزرگتر
  • شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G
مشاهده بیشتر
فاقد فروشنده

این کالا در حال حاضر فروشنده ای ندارد

قیمت گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS

Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a b g n acDual-band
Wi-Fi Direct
Hotspot
ابعاد
164x75.8x8.9
استاندارد کارت حافظه
eMMC 5.1
اقلام همراه
شارژر کابل USB
امکانات موبایل
شیار مجزا برای کارت حافظه
اندازه
6.5 اینچ
بازه‌ی اندازه صفحه نمایش
6.0 اینچ و بزرگتر
برند
samsung سامسونگ
بلوتوث
نسخه 5.0A2DP LE
پردازنده‌ی گرافیکی
PowerVR GE8320 GPU
پردازنده‌ی مرکزی
Quad-Core Cortex-A53 amp Quad-core Cortex-A53 CPU
پشتیبانی از کارت حافظه
microSD
تراشه
Mediatek MT6765 Helio P35 12nm Chipest
تراکم پیکسلی
264 پیکسل بر اینچ
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت,
توضیحات سیم کارت
سایز نانو 8.8 × 12.3 میلی‌متر
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حس‌گرها
اثرانگشت روی لبه FingerPrint Side-Mounted شتاب‌سنج Accelerometer
درگاه‌های ارتباطی
USB Type-C 2.0
دوربین سلفی
دارای لنز از نوع عریض Wide با رزولوشن 8 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.2فیلمبرداری رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه 1080p@30FPS
دوربین‌های پشت گوشی
4 ماژول دوربین
رزولوشن
1600 × 720 پیکسل
رزولوشن عکس
48 مگاپیکسل
زمان معرفی
24 نوامبر 2020
ساختار بدنه
قاب پشتی و فریم از پلاستیک
سایر قابلیت‌ها
رابط کاربری One UI 2.0
سیستم عامل
Android
شبکه 2G
GSM 850 900 1800 1900برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 900 1900 2100
شبکه 4G
LTE band 1 2100 2 1900 3 1800 5 850 7 2600 8 900 20 800 38 2600 40 2300 41 2500
شبکه های ارتباطی
2G 3G 4G
ظرفیت
64 گیگابایت,128 گیگابایت
فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
2.35 1.8 گیگاهرتز
فلش
LED
فن‌آوری موبایل
A-GPS BDS GALILEO GLONASS
فناوری صفحه‌نمایش
PLS IPS
فناوری‌های ارتباطی
GPRS NFC Wi-Fi بلوتوث
فیلمبرداری
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه 1080p@30FPS
قابلیت‌های دوربین
دارای چهار دوربین در قاب پشتی دوربین‌هایی با رزولوشن 48، 5، 2 و 2 مگاپیکسل- دوربین اول از نوع عریض Wide ، با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.0، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر Focal Length 26 mm و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع AF
- دوربین دوم از نوع فوق‌عریض Ultrawide با رزولوشن 5 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.2
- دوربین سوم از نوع ماکرو Macro با رزولوشن 2 مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f 2.4
- دوربین چهارم برای ایجاد عمق تصویر Depth با رزولوشن 2 مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f 2.4

قابلیت عکاسی پانوراما Panorama
قابلیت عکاسی HDR
قابلیت‌های نرم‌افزاری
ایمیل MMS برنامه ویرایش عکس سرویس‌های گوگل شامل Google SearchGoogle MapsGmail و YouTube قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF مرورگر HTML5
گارانتی
گارانتی شرکتی,گارانتی سلامت فیزیکی کالا
مدل
جهانی Galaxy A12 SM-A125F DS - Global
مشخصات باتری
لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتامکان شارژ سریع باتری با توان 15 وات Fast Battery Charging 15W
مقدار RAM
,4 گیگابایت,6 گیگابایت
نسبت تصویر
20 9
نسبت صفحه‌نمایش به بدنه
85.8
نسخه بلوتوث
5.0
نسخه سیستم عامل
Android 10
نوع پردازنده
64 بیتی
وزن
205 گرم
وضعیت رجیستری
رجیستر شده,رجیستر نشده
ویژگی‌های خاص
فبلت مجهز به حس‌گر اثرانگشت مناسب عکاسی
کارت حافظه
microSD
رنگ
,سفید,مشکی,آبی
مشاهده بیشتر

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS

نقاط قوت و ضعف گوشی سامسونگ A12

گوشی سامسونگ A12 یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت کره ای Samsung در بازار ایران است که در این مطلب قصد نقد و بررسی جزئیاتی آن را داریم. سامسونگ A12 از جمله گوشی های میان رده این شرکت محسوب می شود که قیمت تمام شده آن نسبتا پایین است. در اینجا اطلاعات مربوط به این محصول شرکت سامسونگ را به صورت یک راهنمای خرید جامع ارائه می کنیم. با مطالعه این اطلاعات می توانید در مورد اینکه خرید Samsung Galaxy A12 می تواند برای شما مناسب باشد یا خیر تصمیم گیری کنید.

 

معرفی و بررسی کلی گوشی Samsung Galaxy A12

زمان رونمایی از گوشی سامسونگ A12 اواخر سال 2020 بود اما این گوشی در ژانویه 2021 در بازار عرضه شد. هر چند که این مدل، ارزان ترین گوشی شرکت سامسونگ محسوب نمی شود اما یکی از انواع مدل هاست که قیمت مقرون به صرفه ای دارد. شاید برایتان جالب باشد که اغلب مدل های گوشی سامسونگ و به خصوص گوشی های میان رده این شرکت در تمام سطح جهان به آسانی قابل دسترس نیستند. این مدل ها را بیشتر در بازار کشورهایی چون پاکستان، ایران، هندوستان و ... می توانید بیابید.
این محصول شرکت سامسونگ، صفحه نمایش 6.5 اینچی با وضوح 720 پیکسل دارد. نمایشگر LED این مدل در زیر مجموعه OLED ها قرار می گیرد. در حالت کلی در مورد اندازه و تکنولوژی صفحه نمایش و همچنین وضوح آن می توان گفت شرکت سامسونگ در این مدل نسبت به قیمت گوشی، عملکرد متوسط تا خوبی داشته است.

تراشه مخصوص محاسبات داخلی این مدل Mediatek Helio P35 است که یک چیپست ساده محسوب می شود. این تراشه بر مبنای لیتوگرافی 12 نانومتر ساخته شده و CPU هشت هسته ای دارد. چهار هسته پردازنده داخلی دستگاه با فرکانس کاری معادل 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می کنند. عملکرد پردازنده داخلی گوشی Samsung Galaxy A12 هرچند چندان مطلوب نیست اما نسبت به گلکسی های کوچکتر دارای اسنپدراگون 450 بهتر است. این مشخصات نشان می دهند که گوشی سامسونگ A12 از نظر قدرت می تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در عین حال قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است.

 

آنباکسینگ گوشی سامسونگ A12

آنباکسینگ گوشی سامسونگ A12 کار چندان سختی نیست. این گوشی دارای یک بسته بندی ساده مقوایی است که عکس آن را روی بسته چاپ کرده اند. علاوه بر گوشی در داخل جعبه آن یک آداپتور (با توان 15 وات) و یک کابل USB-C وجود دارد. هنگام آنباکسینگ و به محض بیرون آوردن گوشی از داخل جعبه اولین چیزی را توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، درب پشتی زیبا و دارای بافت ریز این گوشی است.

 

طراحی بدنه گوشی Samsung Galaxy A12

در طراحی بدنه گوشی سامسونگ A12 بیشتر از پلاستیک استفاده شده است. پلاستیک مورد استفاده برای این منظور بسیار زیبا و انتقال دهنده حس مثبت به کاربران می باشد. نوع طراحی بدنه این گوشی یکپارچه به نظر می رسد. به عبارتی با مشاهده پنل جلو و عقب آن گوشی یک طراحی بدون درز را می بینید. برخی افراد در این مورد حتی فکر می کنند که گوشی مدل Samsung Galaxy A12 کلا پنل پشتی ندارد. چرا که ساختار یکپارچه بدنه، پنل پشتی گوشی را نیز می پوشاند.
دو سوم پنل پشتی گوشی سامسونگ A12 در قسمت بالا بافتی متفاوت با یک سوم پنل در قسمت پایین دارد. بافت قسمت بالایی به نوعی نواری و مورب می باشد که زیبایی خاصی را به پنل پشتی گوشی بخشیده است. شاید طراحی قسمت بالایی پنل پشتی گوشی با بافتی اینگونه بی سبب نباشد. در یک تفکر هوشمندانه می توان علت این موضوع را جلوگیری از چسبندگی گوشی به دست و ممانعت از سقوط کردن آن دانست. این موضوع حقیقتا نیز در جلوگیری از لیز خوردن گوشی از دست بسیار تاثیرگذار می باشد. علاوه بر این زیبایی و جذابیت قابل توجهی را نیز پنل پشتی گوشی ایجاد می کند. در قسمت پایینی پنل گوشی که بافت صاف تر و شفاف تری دارد، لوگوی سامسونگ در کنار برخی از علائم مربوط به رگولاتوری آورده شده است. تفاوت بافت این دو قسمت در پنل پشتی خود عاملی برای با کلاس تر به نظر رسیدن این محصول شرکت سامسونگ محسوب می شود.

در قسمت بالای پنل پشتی، یک دوربین چهارگانه قرار گرفته که دارای طرح جزیره ای است. طراحان شرکت سامسونگ به سبب آنکه فریم دوربین جایی برای تعبیه فلاش نداشته، فلاش دوربین را در قسمت زیر دوربین طرح جزیره قرار داده اند. در سیستم دوربین چهارگانه این مدل، دو ماژول برای ثبت دیتای عمق و ماکرو وجود دارند که هر دو 2 مگاپیکسلی هستند. دوربین فوق عریض و دوربین اصلی آن هم به ترتیب 5 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی می باشد که عملکرد بسیار عالی را در گرفتن عکس از خود نشان می دهند. دوربین سلفی این مدل از محصولات شرکت سامسونگ 8 مگاپیکسلی است که امکان تصویربرداری حرفه ای با استفاده از آن را تکمیل می کند. در یک نگاه دقیق تر ماژول های عمق و ماکروی دوربین را به راحتی می توان از دوربین فوق عریض و اصلی تشخیص داد. آنها فضای کمتری اشغال کرده و به راحتی از لنز اصلی و فوق عریض متمایز می شوند.
 

طراحی قسمت جلو و نمایشگر گوشی سامسونگ A12

قسمت جلویی گوشی سامسونگ A12 نمایشگر تمام صفحه ای را شامل می شود که تنها یک قسمت کوچک از آن به دوربین سلفی اختصاص یافته است. در این قسمت یک شکاف نامرئی در بالای صفحه نیز وجود دارد که صدای گوشی از آن شنیده می شود. صفحه نمایش Samsung Galaxy A12 دارای کمترین حاشیه است. البته در مورد اندازه حاشیه بایستی دقت داشته باشید که گوشی سامسونگ A12 یک گوشی پرچ دار نیست که هیچ گونه حاشیه اضافی در کناره های صفحه نمایش آن وجود داشته باشد. اندازه این حاشیه در قسمت پایینی یعنی قسمت چانه گوشی کمی بیشتر بوده ولی قابل رقابت با گوشی های هم رده خود همچون Poco M3 شیائومی می باشد.

علاوه بر پنل پشتی و قسمت عقب، بدنه گوشی سامسونگ A12 شامل لبه های کناری نیز می شود. در کناره سمت راست این گوشی دکمه پاور و حسگر اثر انگشت قابل لمس هستند. دکمه ولوم نیز در همین قسمت و در بالای حسگر تعبیه شده است. در سمت مقابل، کناره سمت چپ گوشی، درگاه سیم کارت را در قسمت بالا خواهید دید. طراحی فضای سیم کارت این نوع گوشی بسیار پرطرفدار است. در این مدل طراحی، همزمان می توان از دو سیم کارت (در اندازه نانو) و یک SD کارت میکرو استفاده نمود.

در لبه پایینی محل های سوکت شارژ، بلندگو، میکروفون اصلی و هدفون تعبیه شده اند. یک قسمت توری مانند نیز در این لبه وجود دارد که همان میکروفون ثانویه گوشی است. سوکت شارژ این مدل از محصولات Samsung برخلاف سایر مدل های ارزان قیمت از نوع USB-C است. در اغلب مدل های ارزان قیمت گوشی های سامسونگ این درگاه از نوع micro USB می باشد. جک هدفون این گوشی 3.5 میلی متری است.
 

ابعاد و وزن گوشی سامسونگ A12

حال که در مورد ویژگی های فیزیکی و طراحی بدنه گوشی سامسونگ A12 صحبت کردیم بهتر است در مورد ابعاد و وزن نیز اطلاعاتی ارائه کنیم. طول، عرض و ضخامت این گوشی به ترتیب برابر با 164، 75.8 و 8.9 میلی متر است. سنگینی یا وزن آن در مقایسه با رقبای اصلی چند گرم بیشتر بوده و برابر با 205 گرم می باشد. در حالت کلی طراحی و ساخت این گوشی نمره قابل قبولی از طرف کاربران می گیرد.
 

عمر باتری گوشی Samsung Galaxy A12

آزمایشات انجام شده نشان داده اند که باتری 5 هزار میلی آمپر بر ساعت گوشی سامسونگ A12 می تواند در حالت آماده به کار بیش از 123 ساعت دوام بیاورد. این باتری در حالت تماشای آفلاین ویدیو تا حدود 15 ساعت و در حالت وبگردی مداوم با Wi-Fi تا بیش از 16 ساعت جوابگوی نیاز کاربر خواهد بود. این داده ها نشان می دهند که باتری این محصول شرکت سامسونگ استقامت بالایی داشته و عملکرد مورد قبولی ارائه می کند.
علاوه بر ظرفیت و دوام باتری، سرعت شارژ گوشی فاکتور دیگر قابل اهمیت برای کاربران است. آداپتور این گوشی توانایی شارژ از صفر تا صد درصد باتری را در مدت زمان حدود 3 ساعت دارد. این مدت زمان برای شارژ 20 درصد برابر با 30 دقیقه است. به همین سبب گفته می شود که گوشی Samsung Galaxy A12 دارای سرعت شارژ باتری مطلوبی نیست. تنها مزیت باتری این گوشی آن است که پس از شارژ باتری آن نباید نگران اتمام سریع شارژ باتری در طول روز باشید. در حالت کلی در مورد باتری تمامی گوشی ها زمانی می توان یک باتری را ایده آل در نظر گرفت که مدت زمان شارژ آن کوتاه و مدت زمان دشارژ باتری طولانی مدت باشد. هر چند که مدت زمان دشارژ باتری این گوشی با توجه به آنچه در بالا گفته شد، بالاست اما مدت زمان شارژ آن کوتاه نیست.

 

باز کردن قفل صفحه گوشی Samsung Galaxy A12

بهترین راه برای باز کردن قفل صفحه گوشی Samsung Galaxy A12 استفاده از حسگر اثر انگشت است. همانطور که گفتیم حسگر اثر انگشت این گوشی در لبه کناری آن قرار گرفته است. برای تنظیم آن هر یک از انگشتان خود را روی اسنکر قرار دهید تا حسگر برای عملکرد در مورد شناسایی انگشت اشاره دست چپ و انگشت شست دست راست تان فعال شود. علاوه بر حسگر اثر انگشت می توانید برای باز کردن قفل صفحه گوشی Samsung Galaxy A12 از سیستم هوشمند تشخیص چهره نیز استفاده کنید. این راه تشخیص بیومتریک مبتنی بر دوربین می باشد و یک راه آسان اما نه چندان ایمن برای باز کردن قفل گوشی شماست.

 

کیفیت دوربین گوشی سامسونگ A12

جهت گرفتن عکس و فیلم از دوربین اصلی گوشی سامسونگ A12 استفاده می شود. در حالی که دو لنز دیگر آن به منظور بهتر جلوه دادن و ایجاد افکت برای عکس های تبلیغاتی به کار می روند. دوربین اصلی دارای حسگر 48 مگاپیکسلی GM2 است که در لنز آن از فیلتر رنگی Tetra Cell استفاده شده؛ در این لنز چهار پیکسل (هر کدام 0.8 میکرومتر) در یک پیکسل جمع شده و وضوح تصویری معادل 12 مگاپیکسل ایجاد کرده اند. فاصله کانونی لنز دوربین اصلی 25 میلی متر است و دیافراگم آن معادل f/2.0 می باشد. لنز بعدی مربوط به دوربین فوق عریض با حسگر 5 مگاپیکسلی است. این لنز گوشی سامسونگ A12 میدان دید برابر با 123 درجه را ارائه می کند. هر چند که سایر گوشی های این رده دارای نرم افزارهای تثبیت لرزش و اصلاح اعوجاج در لنز فوق عریض خود هستند اما این امکان در گوشی Samsung Galaxy A12 وجود ندارد.

دو لنز دیگر دوربین این گوشی از سنسور 2 مگاپیکسلی بهره مند هستند. یکی از این لنزها به نام لنز ماکرو برای عکاسی نمای نزدیک به کار می رود و می تواند جهت تهیه تصاویر در فاصله 3.5 سانتی متری از سوژه مفید باشد. لنز دیگر مخصوص داده های عمق مستقیما جهت عکاسی به کار نمی رود اما می تواند با جمع آوری داده های عمق تاثیر زیادی روی کیفیت عکس ها داشته باشد. دوربین جلو یا دوربین سلفی گوشی سامسونگ A12 یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که فاصله کانونی برابر با 25 میلی متر با دیافراگم f/2.2 را گزارش می دهد.

 

نقاط قوت و ضعف و صدور حکم نهایی در مورد گوشی سامسونگ A12

گوشی سامسونگ A12 را می توان محصول مقرون به صرفه عرضه شده توسط شرکت سامسونگ در سال 2021 در نظر گرفت. این گوشی در حالت کلی کیفیت و عملکرد مطلوبی را ارائه می کند. استقامت مطلوبی دارد، کیفیت عکس های گرفته شده با آن مناسب است و می تواند برای بودجه محدود شما یک گزینه شایسته باشد. بسیاری از افراد به سبب صرفه جویی در هزینه ها یا اهمیت پایین مدل گوشی که در دست میگیرند، هزینه زیادی را برای خرید گوشی تلفن همراه صرف نمی کنند. در این حالت خرید Samsung Galaxy A12 می تواند به سبب خوش قیمت بودن و امکانات مطلوب آن یک راهکار منطقی باشد.
در حالت کلی نقاط قوت و ضعف گوشی Samsung Galaxy A12 را می توان شامل موارد ذیل دانست:

نقاط قوت:
 قاب پشتی پلاستیکی خاص و زیبا با قدرت انتقال احساسات مثبت
  عمر باتری مطلوب
دوربین چهارگانه نسبتا قدرتمند

نقاط ضعف:
شارژ آهسته
چیپست کم توان
فاقد تثبیت کننده ویدیو


 
نظرات کاربران
2 ( از 19 نظر )
با ثبت نظرات خود دیگران را در خرید این کالا راهنمایی کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت نظر جدید

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد


پرسش خود را درباره گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS بیان کنید

پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد

مفیدترین نظرات

محصولات مرتبط

در حال بارگذاری رکورد بعدی

در حال بارگذاری رکورد بعدی