دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra

مشخصات محصول

  • نوع پردازنده: Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت - 512 گیگابایت - 1 ترابایت
  • حافظه رم:  12 گیگابایت
  • صفحه نمایش : 6.8 اینچ Dynamic LTPO AMOLED 2X
  • دوربین پشت : چهار گانه 200 مگاپیکسل + 50 مگاپیکسل + 10 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
  •  باتری: باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  •  نسخه سیستم عامل : اندروید 14 - عرضه با رابط کاربری One UI 6.1
  • قابلیت ها:  پشتیبانی از 5G - شارژ سریع با توان ۴۵ وات - شارژ سریع بی‌سیم Qi/PMA با توان ۱۵ واتی
مشاهده بیشتر

ارزانترین قیمت گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra

رضایت خریداران
عملکرد فروشگاه جدید
60,859,000 تومان

قیمت گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra

 
گلکسی اس 24 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که با نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل، تصویری فوق العاده را به شما ارائه می دهد. این گوشی از تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 بهره می برد و در مدل های مختلف با حافظه داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت با رم 12 گیگابایت عرضه می شود.

دوربین این گوشی یکی از نقاط قوت اصلی آن است. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با لرزش گیر اپتیکال تصویر، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه، دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با بزرگ نمایی اپتیکال 5 برابر و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگ نمایی اپتیکال 3 برابر، مجموعه ای کامل از لنزها را برای عکاسی در هر شرایطی ارائه می کنند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی نیز برای عکس های سلفی باکیفیت ایده آل است.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی به شما اطمینان می دهد که می توانید در تمام طول روز از آن بدون نگرانی از کمبود شارژ استفاده کنید. این گوشی از شارژ سریع 45 وات و شارژ بی سیم 15 وات نیز پشتیبانی می کند. سایر ویژگی های این گوشی شامل حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، Wi-Fi 7، بلوتوث 5.3، پشتیبانی از 5G و درگاه USB Type-C 3.2 می شود. گلکسی اس 24 اولترا در رنگ های مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی، ارغوانی و با قیمت پایه 1299 دلار در دسترس است. در مجموع، گلکسی اس 24 اولترا یک گوشی پرچمدار قدرتمند و مجهز است که با مشخصات عالی و طراحی زیبا، می تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند.
 
 
گلکسی اس 24 اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که با نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن 1440 در 3120 پیکسل، تصویری فوق العاده را به شما ارائه می دهد

 

آنباکسینگ اس 24 اولترا

همانطور که از پرچمدار سامسونگ انتظار می رفت، باکس کردن گلکسی اس 24 اولترا غافلگیری خاصی به همراه ندارد. جعبه ی ساده و باریک آن، یادآور نسل های قبلی اش است. طراحی جعبه شبیه به نسل قبلی است و در ظاهر، چیز جدیدی به چشم نمی خورد. همانند تمام گوشی های سامسونگ سوزنی برای خارج کردن سیم کارت و دفترچه راهنما درون جعبه قرار داده شده است. غیر از سوزن، تنها یک کابل USB-C وجود دارد اما این کابل برای شارژ با سرعت 45 وات که سامسونگ وعده داده، کافی به نظر نمی رسد.
 
همانطور که از پرچمدار سامسونگ انتظار می رفت، باکس کردن گلکسی اس 24 اولترا غافلگیری خاصی به همراه ندارد. جعبه ی ساده و باریک آن، یادآور نسل های قبلی اش است. طراحی جعبه شبیه به نسل قبلی است و در ظاهر، چیز جدیدی به چشم نمی خورد
 

طراحی، کیفیت ساخت و هندلینگ

در کنار ارتقای قابل توجه مشخصات فنی اس 24 اولترا ، شاهد تغییرات ظریف اما مهمی در طراحی و کیفیت ساخت آن نیز هستیم. در این بخش، به ریزه کاری های طراحی، متریال های به کار رفته و هندلینگ این گوشی قدرتمند می پردازیم تا ببینیم که آیا سامسونگ توانسته در این زمینه نیز گامی فراتر بردارد یا خیر.

در نگاه اول، گلکسی اس ۲۴ اولترا شباهت زیادی به نسل قبلی خود، اس ۲۳ اولترا، دارد. ابعاد کلی، چینش دوربین ها و زبان طراحی کلی تقریباً یکسان به نظر می رسد. با این حال، در بررسی دقیق تر، شاهد ظرافت ها و نوآوری هایی هستیم که تمایز این نسل را رقم می زنند.
 

طراحی دوربین

این گوشی هوشمند از چیدمان مشابه نسل قبلی خود، S23 اولترا، که به شکل L می باشد بهره می برد، با این تفاوت که برآمدگی دوربین کمی صاف تر شده و با ظرافت بیشتری در بدنه گوشی ادغام شده است. این تغییر ظریف، نه تنها ظاهر گوشی را چشم نوازتر می کند، بلکه از برجستگی بیش از حد آن نیز می کاهد و در نتیجه، حس کاربری را بهبود می بخشد. علاوه بر این، سامسونگ در S24 اولترا از لنزهای جدیدی استفاده کرده است که با وجود حفظ رزولوشن بالا، از نظر فیزیکی کوچک تر شده اند. این امر به سامسونگ اجازه داده تا بدون افزایش ضخامت گوشی، سیستم دوربین را ارتقا دهد.
 
اس 24 اولترا از چیدمان مشابه نسل قبلی خود، S23 اولترا، که به شکل L می باشد بهره می برد، با این تفاوت که برآمدگی دوربین کمی صاف تر شده و با ظرافت بیشتری در بدنه گوشی ادغام شده است

 

مواد مورد استفاده در ساخت

سامسونگ در جدیدترین پرچم دار خود، گلکسی اس ۲۴ اولترا، نه تنها در زمینه طراحی و کارایی نمایشگر، بلکه در متریال های به کار رفته نیز ارتقای قابل توجهی را به ارمغان آورده است. این ارتقا، گوشی را به گزینه ای ایده آل برای کاربرانی تبدیل می کند که به دنبال یک گوشی بادوام و خوش ساخت هستند.

یکی از مهم ترین تغییرات در اس ۲۴ اولترا، استفاده از شیشه محافظ جدیدی با نام Gorilla Armor ساخت شرکت Corning است. این شیشه که از نوع شیشه های مقاوم در برابر ضربه (drop-resistant) است، در آزمایش های شرکت Corning، تا سه برابر در برابر افتادن روی سطوح سخت مانند بتن، مقاوم تر از نسل های قبلی شیشه های Gorilla Glass عمل کرده است. این موضوع، نگرانی کاربران را در مورد آسیب دیدگی صفحه نمایش در اثر افتادن گوشی تا حد زیادی کاهش می دهد.

علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، Gorilla Armor از نظر مقاومت در برابر خط و خش نیز عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل های قبلی شیشه های Gorilla Glass دارد. این موضوع به این معناست که صفحه نمایش اس ۲۴ اولترا در برابر خط و خش های جزئی که در اثر استفاده روزمره ایجاد می شوند، مقاوم تر خواهد بود.

یکی دیگر از ارتقاهای قابل توجه در اس ۲۴ اولترا، استفاده از فریم تیتانیومی به جای فریم آلومینیومی در نسل های قبلی است. تیتانیوم، فلزی سبک و در عین حال بسیار مستحکم است که به گوشی استحکام و زیبایی دوچندانی می بخشد. استفاده از فریم تیتانیومی در اس ۲۴ اولترا، نه تنها به افزایش استحکام گوشی کمک می کند، بلکه حس لوکس بودن و کیفیت ساخت بالا را نیز به کاربر القا می کند.

سامسونگ با ارتقای متریال های به کار رفته در گلکسی اس ۲۴ اولترا، این گوشی را به یکی از بادوام ترین و خوش ساخت ترین گوشی های موجود در بازار تبدیل کرده است. استفاده از شیشه محافظ Gorilla Armor و فریم تیتانیومی، نگرانی کاربران را در مورد آسیب دیدگی گوشی در اثر ضربه و خط و خش تا حد زیادی کاهش می دهد و عمر مفید گوشی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، متریال های به کار رفته در اس ۲۴ اولترا، حس لوکس بودن و کیفیت ساخت بالا را نیز به کاربر القا می کنند و این گوشی را به گزینه ای ایده آل برای کاربرانی تبدیل می کند که به دنبال یک گوشی زیبا، بادوام و باکیفیت هستند.



 

خداحافظی با نمایشگر خمیده

این تغییر در طراحی، بازتاب های مختلفی را در میان کاربران و کارشناسان داشته است. برخی از کاربران، از این تغییر استقبال کرده اند و آن را به عنوان مزایایی همچون سهولت استفاده از محافظ صفحه، کاهش انعکاس نور در محیط های روشن و حس ارگونومی بهتر در دست، عنوان می کنند.

از طرف دیگر، برخی دیگر از کاربران، همچنان به نمایشگرهای خمیده علاقه مند بوده و معتقدند که این نوع نمایشگرها، زیبایی و کارایی بیشتری را به ارمغان می آورند. صرف نظر از نظرات مختلف، این تغییر در طراحی سامسونگ نشان دهنده ی تمایل این شرکت به شنیدن صدای کاربران و توجه به نیازها و سلایق آنها است. سامسونگ با رصد نظرات و بازخوردهای کاربران در مورد نمایشگرهای خمیده، به این نتیجه رسیده است که مزایای استفاده از نمایشگر تخت برای بسیاری از کاربران، بیشتر از معایب آن است.

به نظر می رسد که این تغییر، نقطه عطفی در تاریخچه ی گوشی های هوشمند سامسونگ باشد و نشان دهنده ی پایان دوران سلطه ی نمایشگرهای خمیده در پرچمداران این شرکت باشد.
 
 طراحی نمایشگر تخت در اس ۲۴ اولترا، بازتاب های مختلفی را در میان کاربران و کارشناسان داشته است. برخی از کاربران، از این تغییر استقبال کرده اند

 

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

همانند نسل قبلی خود، پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا، از گواهی IP68 بهره می برد که به معنای برخورداری از دو امتیاز کلیدی است: مقاومت در برابر گرد و غبار و قابلیت غوطه وری در آب. این گواهی تضمین می کند که گوشی شما در برابر نفوذ ذرات ریز گرد و غبار که می توانند به مرور زمان به اجزای داخلی آسیب برسانند، کاملاً محافظت شده باشد.

علاوه بر این، گلکسی اس 24 اولترا می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون هیچ گونه آسیبی غوطه ور بماند. این قابلیت برای عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب، استفاده از گوشی در هوای بارانی یا حتی غوطه وری تصادفی در استخر یا حوض، بسیار کاربردی خواهد بود.

اما نکته قابل توجه این است که گواهی IP68 فقط شامل گوشی نمی شود، بلکه قلم S Pen همراه آن را نیز در بر می گیرد. این بدان معناست که می توانید بدون هیچ نگرانی از نفوذ آب یا گرد و غبار، در هر شرایطی از قلم S Pen برای نوشتن، طراحی یا انجام سایر کارها استفاده کنید.

در مجموع، می توان گفت که گلکسی اس 24 اولترا از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، در سطحی کاملاً مطلوب قرار دارد و خیال کاربران را از استفاده از آن در شرایط مختلف راحت می کند.

 

S Pen

قلم S Pen یکی از ویژگی های محبوب و برجسته سری گوشی های اولترا سامسونگ بوده و در گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز شاهد حضور آن با قابلیت های ارتقا یافته هستیم. این قلم همچنان امکان نوشتن، طراحی، یادداشت برداری و انجام کارهای مختلف دیگر را با دقت و ظرافت بالا فراهم می کند و به عنوان یک ابزار کاربردی برای کاربران حرفه ای و خلاق، به حساب می آید.

در کنار ارتقای عملکرد، سامسونگ در طراحی S Pen گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز تغییراتی جزئی اعمال کرده است. یکی از این تغییرات، بیرون زدگی کمی بیشتر دکمه انتهایی قلم از لبه پایینی گوشی است. این تغییر در ظاهر به  نظر می رسد که ممکن است در حین استفاده، برای برخی کاربران کمی آزاردهنده باشد و به  راحتی در دست جای نگیرد.

تغییر دیگر در طراحی S Pen، مربوط به محل قرارگیری آن در گوشی است. سامسونگ همچنان جایگاه این قلم را در سمت چپ گوشی حفظ کرده است، که از زمان گلکسی Note20 Ultra در سال ۲۰۲۰ تاکنون ثابت مانده است. این موضوع برای افراد چپ دست کاملاً مناسب و در دسترس است، اما برای کاربران راست دست که اکثریت را تشکیل می دهند، همچنان کمی غیرعادی به نظر می رسد و دسترسی به آن به  راحتی مدل های قبلی که در سمت راست قرار می گرفت، نیست.
 
قلم S Pen یکی از ویژگی های محبوب و برجسته سری گوشی های اولترا سامسونگ بوده و در گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز شاهد حضور آن با قابلیت های ارتقا یافته هستیم.

 

حسگر اثر انگشت

گلکسی S24 اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ، به حسگر اثر انگشت مجهز شده که در مقایسه با نسل قبلی خود، پیشرفت های قابل توجهی را به ارمغان آورده است. این حسگر که از نوع اولتراسونیک بوده و در زیر نمایشگر قرار گرفته، از نظر موقعیت نیز اندکی تغییر کرده و در جایگاهی بالاتر روی صفحه نمایش تعبیه شده است.

این جابجایی ظریف، حسگر را در موقعیتی ارگونومیک تر قرار داده و دسترسی به آن را برای کاربران، به خصوص با دست های کوچک تر، آسان تر کرده است. اما مهم ترین ارتقای حسگر اثر انگشت S24 اولترا، مربوط به سرعت و دقت عملکرد آن می شود. سامسونگ با به کارگیری فناوری جدیدتر، سرعت اسکن و احراز هویت را به طور قابل توجهی افزایش داده و به طوری که قفل گوشی در کسری از ثانیه باز می شود.

علاوه بر این، دقت حسگر نیز به طور چشمگیری ارتقا یافته و احتمال خطا و عدم شناسایی اثر انگشت به حداقل رسیده است. این موضوع، امنیت گوشی را به طور قابل توجهی افزایش داده و خیال کاربران را از بابت دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی شان راحت می کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا را با ظرافت و دقت مثال زدنی طراحی کرده و در کنار ارتقای قابل توجه مشخصات فنی، از متریال های باکیفیت و جدیدی نیز در ساخت آن استفاده کرده است. اگرچه برخی از تغییرات جزئی در طراحی، مانند جایگاه S Pen، ممکن است نظر همه کاربران را جلب نکند، اما به طور کلی، گلکسی اس ۲۴ اولترا از نظر طراحی، کیفیت ساخت و هندلینگ، حرف های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان یکی از برترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۴ شناخته می شود.
 
گلکسی S24 اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ، به حسگر اثر انگشت مجهز شده که در مقایسه با نسل قبلی خود، پیشرفت های قابل توجهی را به ارمغان آورده است.

صفحه نمایش

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با نمایشگر 6.8 اینچی OLED خود، بار دیگر خوش درخشیده است. این نمایشگر با وضوح 1440 در 312 پیکسل، تراکم پیکسلی خیره کننده ی 505 ppi را به ارمغان می آورد و تصویری شفاف و زنده را پیش روی چشمان شما قرار می دهد. نسبت تصویر 19.5:9 در مقایسه با نسل قبلی کمی عریض تر شده و حاشیه های اطراف صفحه نمایش به طرز چشمگیری باریک تر هستند.

اما بزرگترین تغییر در این نسل، مربوط به جنس پنل و شیشه ی محافظ آن است. سامسونگ با کنار گذاشتن لبه های خمیده ی محبوب خود، به سراغ صفحه نمایش تخت رفته و از شیشه ی جدیدی به نام گوریلا گلس آرمور برای محافظت از آن استفاده کرده است. این شیشه بازتاب نور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و وضوح تصویر را در زیر نور مستقیم خورشید به طور چشمگیری ارتقا می دهد.

با وجود این که درخشندگی بالای نمایشگرهای OLED معمولا برای غلبه بر مشکل دید در نور شدید کافی است، اما سامسونگ با این نوآوری امیدوار است که عمر باتری را نیز به طور قابل توجهی بهبود بخشد. چرا که با کاهش بازتاب نور، نیاز به روشنایی صفحه نمایش برای رسیدن به وضوح تصویر مشابه در محیط های پرنور کاهش می یابد.

البته این تغییر بدون حاشیه هم نمانده است. برخی از کاربران، ظاهر تخت صفحه نمایش را کمتر جذاب می دانند و علاوه بر آن، پشتیبانی از دالبی ویژن نیز همچنان در این گوشی غایب است. سامسونگ در حالی که از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می کند، به نظر می رسد تمایلی به استفاده از فناوری رقیب یعنی دالبی ویژن ندارد.

در مجموع، نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا با وجود برخی تغییرات ظاهری و نوآوری های جدید، همچنان یک شاهزاده ی قدرتمند در دنیای نمایشگرهای گوشی های هوشمند باقی می ماند. این نمایشگر با وضوح و روشنایی فوق العاده، بازتاب نور کم و نرخ تازه سازی 120 هرتز، تجربه ای بی نظیر از تماشای فیلم، بازی و وبگردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 
گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با نمایشگر 6.8 اینچی OLED خود، بار دیگر خوش درخشیده است.
 

رفرش ریت

گلکسی اس ۲۴ اولترا در زمینه رفرش ریت یا نرخ تازه سازی تصویر ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. صفحه نمایش این گوشی قادر است با نرخ رفرش متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز کار کند و به لطف این قابلیت، تجربۀ کاربری شما در موقعیت های مختلف، به طور چشمگیری ارتقا خواهد یافت. دو حالت برای تنظیم رفرش ریت در نظر گرفته شده است:
 
  • حالت استاندارد: در این حالت، نرخ تازه سازی به طور ثابت روی 60 هرتز تنظیم می شود. این حالت برای کارهای روزمره مانند وبگردی، تماشای فیلم و ... مناسب است و مصرف باتری را نیز به حداقل می رساند.
  • حالت تطبیق پذیر (Adaptive): در این حالت، گوشی به طور هوشمند نرخ رفرش را بین 1 تا 120 هرتز متناسب با محتوای در حال نمایش، تنظیم می کند. برای مثال، زمانی که در حال بازی با نرخ فریم بالا هستید، نرخ رفرش به 120 هرتز افزایش می یابد تا از تجربه ای روان و بدون تاخیر لذت ببرید.

در هر دو حالت، زمانی که گوشی در حالت بی کار است یا محتوای ویدیویی با نرخ فریم خاص نمایش می دهد، نرخ تازه سازی به طور خودکار کاهش می یابد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. به طور خلاصه، گلکسی اس 24 اولترا با ارائه ی نرخ رفرش متغیر، تجربه ای سیال، روان و لذت بخش را برای کاربران به ارمغان می آورد.
 
 
صفحه نمایش گوشی S24 ultra قادر است با نرخ رفرش متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز کار کند و به لطف این قابلیت، تجربۀ کاربری شما در موقعیت های مختلف، به طور چشمگیری ارتقا خواهد یافت.
 

عمر باتری

گلکسی اس ۲۴ اولترا با باتری حجیم ۴۸۵۵ میلی آمپر ساعتی، از نظر عمر باتری مورد بحث های زیادی قرار گرفته است. ظرفیت باتری در نگاه اول بسیار چشمگیر به نظر می رسد و انتظار می رود که این گوشی بتواند به راحتی یک روز کامل را با استفاده سنگین شارژدهی کند. با این حال، بررسی ها نشان داده که عملکرد باتری در شرایط واقعی، به عوامل مختلفی بستگی دارد و همیشه به آن سطح ایده آل که انتظار می رود، نمی رسد.

یکی از فاکتورهای کلیدی که بر عمر باتری تاثیر می گذارد، سرعت شارژ است. گلکسی اس ۲۴ اولترا از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می کند، اما برای دستیابی به این سرعت، نیازمند استفاده از شارژر اختصاصی ۴۵ وات سامسونگ و کابل مخصوص آن هستید. در غیر این صورت، سرعت شارژ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و عمر باتری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

نکته قابل توجه این است که شارژر همراه با گوشی فقط برای جریان ۳ آمپر مناسب است، در حالی که برای رسیدن به توان ۴۵ وات با استاندارد PPS سامسونگ، به جریانی بالاتر نیاز دارید. سامسونگ برای حل این مشکل، شارژر جدید ۴۵ وات (نسخه ۲) را با یک کابل ۱.۸ متری ۵ آمپری عرضه کرده است که سرعت شارژ را به حداکثر می رساند. با استفاده از این شارژر، گلکسی اس ۲۴ اولترا در مدت ۳۰ دقیقه به ۶۹ درصد شارژ می رسد و برای رسیدن به ۱۰۰ درصد به ۶۵ دقیقه زمان نیاز دارد.
 
با این حال، یک نکته عجیب در مورد شارژ این گوشی وجود دارد. پس از رسیدن به ۱۰۰ درصد، حدود ۲۰ دقیقه دیگر طول می کشد تا گوشی به طور کامل شارژ شود و فرایند شارژ متوقف گردد. این موضوع باعث می شود تا نمایشگر وضعیت شارژ گوشی با تاخیر عمل کند و کاربر دقیقاً از میزان شارژ باقی مانده مطلع نشود.
 
گلکسی اس ۲۴ اولترا با باتری حجیم ۴۸۵۵ میلی آمپر ساعتی، از نظر عمر باتری مورد بحث های زیادی قرار گرفته است.
 

اسپیکر

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ به عنوان پرچمدار سال ۲۰۲۴ این شرکت، از سیستم صوتی استریو قدرتمندی بهره می برد که تجربه ای فراگیر و دلنشین از صدا را برای کاربران به ارمغان می آورد. این سیستم شامل دو اسپیکر مجزا است که در بخش های پایین و لبه ی بالایی گوشی تعبیه شده اند.

اسپیکر پایین وظیفه ی پخش فرکانس های پایین و بم صدا را بر عهده دارد و در لبه ی بالایی نیز اسپیکر دیگری قرار گرفته که وظیفه ی پخش فرکانس های میانی و بالا را بر عهده دارد. صدای این اسپیکر از طریق شکافی که در لبه ی بالایی گوشی تعبیه شده و هم به عنوان خروجی صدا و هم به عنوان اسپیکر مکالمه عمل می کند، به جلو پخش می شود.

نکته ی جالب توجه در مورد این سیستم صوتی، نحوه ی پخش صدا در حالت های عمودی و افقی گوشی است. در حالت عمودی، اسپیکر بالایی کانال چپ را پخش می کند و در حالت افقی، بسته به جهت نگه داشتن گوشی، کانال صحیح را پخش می کند. این قابلیت به لطف سنسور ژیروسکوپ گوشی امکان پذیر شده و باعث می شود تا در هر دو حالت عمودی و افقی، تجربه ای متعادل و لذت بخش از صدا داشته باشید.

بر اساس تست های انجام شده توسط مراجع معتبر، امتیاز بلندی صدای اس ۲۴ اولترا "بسیار خوب" ارزیابی شده است که هم تراز با مدل های اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس و همچنین نسل قبلی این سری می باشد. این نشان می دهد که اس ۲۴ اولترا از نظر بلندی صدا، عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند نیازهای اکثر کاربران را برآورده کند.
 
 
گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ به عنوان پرچمدار سال ۲۰۲۴ این شرکت، از سیستم صوتی استریو قدرتمندی بهره می برد
 

اتصالات

گلکسی اس ۲۴ اولترا از دو سیم کارت با پشتیبانی از نسل پنجم بهره می برد. این گوشی توانایی اتصال همزمان به شبکه های SA و NSA در هر دو سیم کارت را دارد. البته، پیکربندی فیزیکی درگاه های سیم کارت بسته به منطقه  شما ممکن است متفاوت باشد. در اکثر کشورها، به نظر می رسد دو درگاه فیزیکی نانوسیم و امکان اتصال یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) از طریق نرم افزار وجود داشته باشد.
با این حال، در برخی مدل ها تنها یک درگاه فیزیکی نانوسیم تعبیه شده و eSIM جایگزین سیم کارت دوم می شود. همچنین، طبق گزارش ها، ظاهرا برخی از مدل های عرضه شده در آمریکا فاقد درگاه فیزیکی سیم کارت بوده و تنها از eSIM پشتیبانی می کنند. برخلاف شایعات قبلی، امکان برقراری ارتباط ماهواره ای در اس ۲۴ اولترا و نسخه های اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس وجود ندارد. در جایگاه سیم کارت، درگاه کارت حافظه میکرو اس دی تعبیه نشده است که البته جای تعجبی هم ندارد.
 

اتصالات محلی

از نظر اتصالات محلی، اس ۲۴ اولترا به جدیدترین نسل وای فای یعنی Wi-Fi 7 مجهز شده است. این اتصال سه بانده (tri-band) بوده و از باند ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می کند. این در حالی است که مدل های اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس تنها از Wi-Fi 6e بهره می برند.

نسخه بلوتوث به کار رفته در این گوشی، ۵.۳ با پشتیبانی از LE است. همچنین، NFC، فناوری باند فوق عریض (UWB) و درگاه یو اس بی با قابلیت های میزبانی (Host)، خروجی تصویر (DisplayPort) 1.2 و استاندارد USB 3.2 نسل ۱ با سرعت انتقال اطلاعات ۵ گیگابیت بر ثانیه در این گوشی وجود دارد.

از دیگر نکات قابل توجه، می توان به حسگرهای متنوع این گوشی از جمله سنجشگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ، حسگر نور، مغناطیسی سنج و فشارسنج اشاره کرد. با این حال، برخلاف انتظار، حسگر مجاورت این گوشی به صورت نرم افزاری (Samsung Palm Proximity Sensor V2) عمل می کند. این حسگر در خاموش کردن صفحه نمایش هنگام مکالمه عملکرد مناسبی دارد اما به نظر می رسد دسترسی به حسگر سخت افزاری موجود برای برنامه های جانبی محدود شده باشد. این رویکرد عجیب در خصوص حسگر مجاورت، از نسل اس ۲۳ نیز در گوشی های سامسونگ مشاهده می شود.
 

نرم افزار و پرفورمنس

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، جدیدترین پرچمدار این شرکت کره ای، با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه اندروید 14 عرضه می شود. این نسخه جدید One UI، با وجود اینکه به روزرسانی جزئی نسبت به نسل قبل محسوب می شود، از نظر قابلیت های هوش مصنوعی گام های بلندی برداشته است. یکی از مهم ترین ویژگی های این رابط کاربری جدید، قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی است که به طور قابل توجهی ارتقا یافته اند. این قابلیت ها شامل موارد زیر می شود:

دستیار هوشمند پیشرفته تر:

دستیار صوتی سامسونگ، Bixby، در گلکسی اس 24 اولترا به طور قابل توجهی هوشمندتر شده است. این دستیار می تواند دستورات پیچیده تر را به طور دقیق تر درک و اجرا کند، به سوالات شما با جزئیات بیشتری پاسخ دهد و به طور کلی تجربه کاربری روان تر و لذت بخش تری را به ارمغان بیاورد.
 

شخصی سازی عمیق تر:

رابط کاربری One UI 6.1 با استفاده از هوش مصنوعی، می تواند تنظیمات و ظاهر گوشی را به طور کامل با سلیقه و نیازهای شما تطبیق دهد. این قابلیت شامل مواردی مانند انتخاب تم، والپیپر، آهنگ زنگ و تنظیمات حریم خصوصی می شود.
 

بهبود عملکرد دوربین:

هوش مصنوعی در دوربین گلکسی اس 24 اولترا نیز به طور قابل توجهی ارتقا یافته است. این قابلیت ها شامل موارد زیر می شود:
 
تشخیص سوژه و صحنه:
هوش مصنوعی می تواند سوژه و صحنه عکاسی یا فیلمبرداری را به طور دقیق تشخیص دهد و تنظیمات دوربین را به طور خودکار برای ثبت بهترین عکس یا ویدیو تنظیم کند.
 
حذف نویز و لرزش:
هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار نویز و لرزش تصاویر و ویدیوها را حذف کند و کیفیتی شفاف و واضح به آنها ببخشد.
 
ایجاد محتوای خلاقانه:
هوش مصنوعی می تواند به شما در ایجاد محتوای خلاقانه مانند عکس ها، ویدیوها و استوری های جذاب با استفاده از افکت ها، فیلترها و ابزارهای مختلف کمک کند.

علاوه بر ارتقای قابلیت های هوش مصنوعی، سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا توجه ویژه ای به پشتیبانی نرم افزاری نیز داشته است. این شرکت کره ای متعهد شده است که به روزرسانی های نرم افزاری و امنیتی را به مدت هفت سال برای سری اس 24 ارائه دهد. این در حالی است که نسل قبلی یعنی اس 23 تنها 4 سال به روزرسانی نرم افزاری و 5 سال به روزرسانی امنیتی دریافت می کرد.

تمامی مدل های گلکسی اس 24 در نهایت به روزرسانی اندروید 21 (نام نهایی آن هنوز مشخص نیست) را دریافت خواهند کرد. این به روزرسانی های طولانی مدت نه تنها به کاربران این امکان را می دهد که از جدیدترین امکانات و قابلیت های اندروید بهره مند شوند، بلکه به کاهش ضایعات الکترونیکی نیز کمک می کنند. چرا که کاربران می توانند به جای تعویض زودهنگام گوشی خود، برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنند.
 
سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، جدیدترین پرچمدار این شرکت کره ای، با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه اندروید 14 عرضه می شود.
 

CPU و GPU

Samsung Galaxy S24 Ultra در بخش سخت افزار، تمام انتظارات را برآورده می کند و فراتر از آن عمل می کند. در حالی که مدل های غیر اولترا از ترکیب دو تراشه استفاده می کنند، نسخه اولترا به قدرتمندترین تراشه حال حاضر کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده است. این تراشه که با فناوری 4 نانومتری TSMC N4P ساخته شده است، به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 750، 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256، 512 یا 1 ترابایتی با فناوری UFS 4.0، عملکردی بی نظیر را ارائه می دهد.

اما این تنها بخشی از داستان است. Samsung برای خنک سازی این غول قدرتمند، از یک سیستم خنک کننده پیشرفته با محفظه بخار و لوله های مسی استفاده کرده است. این سیستم اطمینان حاصل می کند که حتی در سخت ترین پردازش ها، S24 Ultra خنک بماند و عملکرد روان و ثابتی را ارائه دهد.

با S24 Ultra، عاشقان بازی های موبایلی می توانند به دنیایی جدید از هیجان قدم بگذارند. این گوشی به لطف تراشه قدرتمند، پردازنده گرافیکی پیشرفته و نمایشگر فوق روان، تجربه ای بی نظیر از بازی را ارائه می دهد. گرافیک با جزئیات خیره کننده، نرخ فریم بالا و تأخیر کم، شما را به قلب بازی می برد و غرق در دنیای آن می کند.
 

حافظه و رم

S24 Ultra به لطف رم 12 گیگابایتی خود، توان خارق العاده ای برای انجام چند کار به طور همزمان دارد. شما می توانید به راحتی بین برنامه ها جابجا شوید، چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنید و بدون هیچگونه افت سرعتی، به تمام کارهای خود برسید.

با حافظه داخلی 256، 512 یا 1 ترابایتی S24 Ultra، دیگر نگران کمبود فضا نخواهید بود. شما می توانید تمام عکس ها، فیلم ها، موسیقی و برنامه های خود را بدون هیچگونه مشکلی در گوشی خود ذخیره کنید. و اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید از طریق کارت حافظه microSD فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.

در مجموع، Samsung Galaxy S24 Ultra در بخش سخت افزار حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. این گوشی با تراشه قدرتمند، پردازنده گرافیکی پیشرفته، رم بالا، حافظه داخلی وسیع و سیستم خنک کننده کارآمد، برای هر کاربری که به دنبال بهترین عملکرد و تجربه ممکن است، ایده آل است.
 

دوربین

سامسونگ در دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا دست به تغییرات گسترده ای نزده، اما این به معنای عدم پیشرفت نیست. بارزترین تغییر، جایگزینی لنز تله فوتو ۱۰ برابری با نمونه ۵ برابری جدید است. این لنز جدید، امکان زوم ۵ و ۱۰ برابر را فراهم می کند. در کنار این تغییر، شاهد ارتقای جزئی در برخی دیگر از بخش ها نیز هستیم. با این حال، حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و تنها لنز فوق عریض با فوکوس خودکار در سری گلکسی، بدون تغییر باقی مانده اند. مشخصات فنی دوربین به شرح زیر است:
 
  • دوربین اصلی (عریض): حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL HP2 با سایز 1/1.3 اینچ و اندازه پیکسل 0.6 تا 2.4 میکرومتر، دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی 23 میلی متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته (PDAF)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)؛ قابلیت فیلمبرداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین فوق عریض: حسگر ۱۲ مگاپیکسلی Sony IMX563 با سایز 1/2.55 اینچ و اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار دوپیکسلی (PDAF)؛ قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین فوتو 1(۳ برابر): حسگر 10 مگاپیکسلی Sony IMX754 با سایز 1/3.52 اینچ و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر، دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۶۷ میلی متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)؛ قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین تله فوتو 2 (۵ برابر): حسگر ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX854 با سایز 1/2.52 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 تا 1.4 میکرومتر، دیافراگم f/3.4، فاصله کانونی ۱۱1 میلی متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)؛ قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: حسگر ۱۲ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL S5K3LU با سایز 1/3.2 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۶ میلی متر، فوکوس خودکار دوپیکسلی (PDAF)؛ قابلیت فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

یکی از مشکلات دوربین این گوشی، نحوه ی مدیریت فوکوس نزدیک است. در صورت نزدیک شدن بیش از حد به سوژه، دوربین به طور خودکار به لنز دیگری که مناسب فاصله ی نزدیک تر است، تغییر پیدا می کند. در حالی که می توان این تغییر خودکار را برای لنز اصلی به فوق عریض غیرفعال کرد، اما برای لنزهای تله فوتو چنین امکانی وجود ندارد. در مجموع، نرم افزار دوربین رابط کاربری One UI سامسونگ، پرکاربرد و در عین حال ساده است و مورد خاصی برای انتقاد ندارد.
بارزترین تغییر در دوربین گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا، جایگزینی لنز تله فوتو ۱۰ برابری با نمونه ۵ برابری جدید است. این لنز جدید، امکان زوم ۵ و ۱۰ برابر را فراهم می کند.

عکاسی در نور روز

همانطور که انتظار می رفت، گلکسی اس 24 اولترا با دوربین اصلی خود عکس های فوق العاده ای می گیرد. سطح جزئیات در تصاویر بسیار بالا و به طور طبیعی ثبت می شوند، که این یک پیشرفت قابل توجه در مقایسه با خروجی دوربین گلکسی اس 23 اولترا در سال گذشته است. پردازش تصویر در اس 24 اولترا کمی روان تر از سری اس 24 و اس 24+ به نظر می رسد و تصاویر نیز کمی شارپ تر شده اند، که البته می تواند به سلیقه افراد بستگی داشته باشد. برخی افراد ممکن است نرمی بیش از حد تصاویر سری اس 24 را ترجیح دهند. در کنار ارتقای جزئیات، شاهد کاهش ملایمی در اشباع رنگ نیز هستیم. این به معنای کسل شدن رنگ ها در اس 24 اولترا نیست، بلکه رنگ ها در مقایسه با نسل قبل کمی طبیعی تر به نظر می رسند.

در بررسی کلی حالت Expert RAW مشاهده شده است که در حالی که در حالت عکاسی معمولی این امکان وجود ندارد. به نظر می رسد که این تصاویر جزئیات بیشتری را ارائه می دهند، اما این جزئیات می توانند دندانه دار و مصنوعی به نظر برسند. همچنین پروفایل پیش فرض تعبیه شده در DNG ها چندان کمکی به بهبود کیفیت نمی کند.
اولین لنز تله فوتو در اس 24 اولترا عملکرد شناخته شده ای دارد و شاهد نتایج مشابه و قابل قبولی از آن هستیم. همانطور که در دوربین اصلی مشاهده کردیم، در اینجا نیز شاهد کاهش جزئی اشباع رنگ هستیم. به طور کلی، این عکس ها از جزئیات بسیار خوبی برخوردارند و فقط در نواحی با رنگ یکنواخت، نویز کمی قابل مشاهده است. دامنه دینامیکی چه در فضای باز و چه در محیط داخلی عالی است و حتی در حالت پرتره، جزئیات صحنه های با نور پس زمینه به خوبی حفظ می شوند.

مهم ترین نوآوری در بخش دوربین های تله فوتو، لنز 5 برابر با کیفیت 50 مگاپیکسلی است که جایگزین لنز 10 برابر با کیفیت 10 مگاپیکسلی در نسل های قبلی شده است. هدف از این تغییر، ارائه عکس های 5 برابر با کیفیت بسیار بهتر و در عین حال حفظ کیفیت مشابه اس 23 اولترا در زوم 10 برابر است. در واقع، عکس های با زوم 5 برابر بسیار چشمگیر هستند. این تصاویر جزئیات عالی، نویز کم در ایزوی پایین و دامنه دینامیکی گسترده ای دارند. رنگ ها نیز بسیار دلنشین و طبیعی به نظر می رسند.
دوربین اولتراواید نیز در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده و نتایج تا حد زیادی مشابه است. به نظر می رسد که جزئیات در این دوربین کمی بهتر از اس 23 اولترا ثبت می شوند. دوربین التراواید همچنان تنها گوشی سری گلکسی است که قابلیت فوکوس خودکار دارد، بنابراین می توانید از آن برای ثبت سوژه های نزدیک با وضوح کامل استفاده کنید.
 
همانطور که انتظار می رفت، گلکسی اس 24 اولترا با دوربین اصلی خود عکس های فوق العاده ای می گیرد
 

عکاسی در نور کم

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ، بار دیگر در زمینه عکاسی، به ویژه در شرایط نوری کم، غوغا به پا کرده است. این گوشی هوشمند، با بهره گیری از مجموعه ای از دوربین های قدرتمند و فناوری های پیشرفته، تجربه ای بی نظیر از ثبت تصاویر باورنکردنی را در تاریکی مطلق ارائه می دهد.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی، در حالت عکس، شاهکارهایی از تصاویر متعادل با نوردهی دقیق و گستره دینامیکی وسیع خلق می کند. جزئیات تصاویر با وضوح و ظرافت مثال زدنی و شارپنس ملایم ثبت می شوند و گویی که نقاشی هایی واقعی را پیش روی خود دارید.
حالت شب این دوربین، با وجود ارتقای جزئی در کنتراست، تحول چشمگیری را به ارمغان نمی آورد. در این حالت، برای کاهش نویز، مقداری از جزئیات تصویر فدای تاریکی مطلق می شود. به نظر می رسد این تبادل جزئیات برای ارتقای اندک کنتراست، چندان به صرفه نیست.

دوربین تله فوتو ۳ برابر، در نور کم، عملکردی به مراتب بهتر از اس ۲۴+ ارائه می دهد. این ارتقا، به لطف حسگر کمی بزرگ تر، به دست آمده و وضوح و شفافیت تصاویر در زوم ۳ برابر، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مقایسه با اس ۲۳ اولترا نیز نشان می دهد که اس ۲۴ اولترا در زوم ۳ برابر، به واسطه شارپنس بیشتر و نویز کمتر، گامی بلند در جهت ارتقای کیفیت تصویر برداشته است.
دوربین تله فوتو ۵ برابر نیز با ارائه عملکردی درخشان، جزئیات و نویز تصاویر را در شرایط نوری متوسط، به خوبی به نمایش می گذارد. در اکثر موارد، به لطف نوردهی و گستره دینامیکی مناسب، نیازی به استفاده از حالت شب احساس نمی شود. با این حال، در تاریکی مطلق یا صحنه های با کنتراست بالا، حالت شب می تواند ناجی تصاویر شما باشد.

دوربین فوق عریض، در نور کم، عملکردی متوسط ارائه می دهد، اما فراتر از حد انتظار ظاهر می شود. عکس ها با نوردهی مناسب، گستره دینامیکی بالا و رنگ های دقیق ثبت می شوند. با این حال، در این دوربین نیز شاهد افت جزئیات و افزایش نرمی بافت ها در حالت شب هستیم.

در مجموع، گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ، با عملکرد فوق العاده دوربین های خود در نور کم، بار دیگر ثابت می کند که چرا عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند عکاسی را به خود اختصاص داده است. این گوشی، با ارائه تصاویری خیره کننده در تاریکی مطلق، نیازهای عکاسان حرفه ای و کاربران معمولی را به طور کامل برآورده می کند.
 
گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ، با عملکرد فوق العاده دوربین های خود در نور کم، بار دیگر ثابت می کند که چرا عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند عکاسی را به خود اختصاص داده است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی سامسونگ گلکسی S24 اولترا در نگاه اول، در مقایسه با نسل قبلی خود، Galaxy S23 Ultra، تغییرات چشمگیری را نشان نمی دهد. همچنان از یک حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز واید 26 میلی متری استفاده می کند. با این حال، بررسی دقیق تر و موشکافانه تر عملکرد این دوربین، نکات جالبی را آشکار می کند.

در برخی از بررسی ها، مشاهده شده که دوربین سلفی S24 اولترا در زمینه هایی خاص، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. کاهش نویز عکس ها، خصوصاً در شرایط کم نور، یکی از این موارد است. به لطف پردازش تصویر ارتقا یافته و الگوریتم های هوشمند نویز، تصاویر سلفی در S24 اولترا با وضوح و شفافیت بیشتری همراه هستند، نویزهای مزاحم به طور قابل توجهی کاهش یافته اند و جزئیات به خوبی حفظ می شوند.

همچنین، کنترل کنتراست در این دوربین بهبود یافته است. عکس های سلفی S24 اولترا، به خصوص در نور شدید و محیط های پرکنتراست، تعادل رنگی بهتری را نشان می دهند و کمتر با مشکلاتی مانند سوختگی یا افت شدید نور در نواحی روشن مواجه می شوند. با وجود این پیشرفت ها، تفاوت ها بین S24 اولترا و S23 Ultra در زمینه دوربین سلفی چندان چشمگیر نیستند و نمی توان آنها را انقلابی یا جهش بزرگ در مقایسه با نسل قبل دانست.

در مجموع، دوربین سلفی S24 اولترا تصاویر با کیفیت و شارپی را ارائه می دهد و می تواند رضایت کاربران را جلب کند. با این حال، برای کسانی که به دنبال ارتقای قابل توجهی در مقایسه با S23 Ultra هستند و انتظارات بسیار بالایی در زمینه عکاسی سلفی دارند، ممکن است این دوربین کافی نباشد و تغییر محسوسی را احساس نکنند.
 
 
دوربین سلفی S24 اولترا در زمینه هایی خاص، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. کاهش نویز عکس ها، خصوصاً در شرایط کم نور، یکی از این موارد است.
 

ضبط ویدیو

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا با ارائه قابلیت های فیلمبرداری و عکاسی بی نظیر، بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند در این زمینه تثبیت می کند. این گوشی به شما امکان می دهد تا ویدیوهایی با کیفیت خیره کننده 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را با دوربین اصلی و لنز تله فوتو 5 برابر ضبط کنید.

علاوه بر این، هر پنج دوربین گوشی، از جمله دوربین سلفی، قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 60فریم بر ثانیه هستند (ضبط با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز امکان پذیر است). دوربین اصلی همچنین می تواند با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند، اما این حالت فقط در بخش فیلمبرداری صحنه آهسته در دسترس است.

اما این فقط بخشی از ماجراست! حالت فیلمبرداری حرفه ای (Pro Video) گزینه های بسیار بیشتری را برای خلق ویدیوهای سینمایی در اختیار شما قرار می دهد. با این حالت می توانید ویدیوهایی با کیفیت 4K و سرعت 120 فریم بر ثانیه را به طور عادی با دوربین های اصلی و فوق عریض ضبط کنید.

همچنین امکان ضبط با سرعت 24 فریم بر ثانیه برای تمامی دوربین ها در حالت 4K و برای دوربین های اصلی و تله فوتو 5 برابر در حالت 8K وجود دارد. این تنوع نرخ فریم، به شما آزادی کامل برای خلق ویدیوهایی با جلوه های بصری خاص و متناسب با سلیقه خودتان را می دهد. سامسونگ برای فشرده سازی ویدیوها از کدک پیش فرض h.265 (HEVC) استفاده می کند که به شما امکان می دهد بین اولویت دادن به کیفیت (تنظیمات پیش فرض) یا حجم کمتر فایل، یکی را انتخاب کنید.

علاوه بر این، امکان استفاده از کدک قدیمی تر h.264 نیز وجود دارد. صدای ضبط شده با نرخ 256 کیلوبیت بر ثانیه استریو است و نرخ بیت برای ویدیوها به ترتیب 40 مگابیت بر ثانیه برای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، 60 مگابیت بر ثانیه برای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و 80 مگابیت بر ثانیه برای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه (با کدک h.265 و اولویت کیفیت) است.

اگر به دنبال ویدیوهایی با جزئیات بیشتر و نرخ بیت بالاتر هستید، می توانید از گزینه "ویدیوهای با نرخ بیت بالا" در تنظیمات استفاده کنید. این گزینه نرخ بیت را به ترتیب برای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم بر ثانیه به 96 و 144 مگابیت بر ثانیه افزایش می دهد، اما برای 8K غیرفعال است. علاوه بر این، سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت HDR10+ نیز پشتیبانی می کند که تجربه ای واقع گرایانه تر از ویدیوها را با رنگ ها و جزئیات دقیق تر به ارمغان می آورد.
در نهایت، تثبیت کننده ویدیو در همه حالت ها و روی همه دوربین ها در دسترس است و به شما کمک می کند تا ویدیوهایی روان و بدون لرزش ضبط کنید.
 

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا یک گوشی هوشمند فوق العاده با دوربین بی نظیر، عملکرد قدرتمند، صفحه نمایش فوق العاده، باتری بادوام و طراحی شیک و مدرن است. اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار هستید، اس 24 اولترا انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

 

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra

NFC
دارد
ابعاد/ وزن :
162.3x79x8.6 میلی‌ متر/ 233 گرم
امکان Wi-Fi Hotspot
دارد
امکان افزایش حافظه/ نوع کارت حافظه :
ندارد
امکان شارژ از طریق USB :
دارد
برند
samsung سامسونگ
بلوتوث/ ورژن و ویژگی :
دارد، نسخه 5.3 پشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
پشتیبانی از OTG
دارد
پشتیبانی از زبان و منوی فارسی :
دارد
پشتیبانی از شارژ بی سیم
دارد، 15 وات، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA
پورت USB/ ورژن و نوع :
دارد، USB Type-C 3.2
تاریخ معرفی
17 ژانویه 2024 - دی ماه 1402
تراکم پیکسلی
505 پیکسل در اینچ
تعداد سیم کارت
,تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM),دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
تعداد هسته پردازشگر :
هشت هسته
جک 3.5 میلی متری صدا :
ندارد
حافظه RAM :
12 گیگابایت
حافظه داخلی
256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
حس‌گرها
حسگر اثرانگشت ( زیر نمایشگر (اولتراسونیک) ) شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه :
~88.5%
درگاه اتصال
USB Type-C 3.2
دوربین اصلی - واید/استاندارد
200 مگاپیکسل
دوربین اولتراواید
12 مگاپیکسل
دوربین پشت :
چهار گانه 200 مگاپیکسل,چهار گانه 50 مگاپیکسل,چهار گانه 10 مگاپیکسل,چهار گانه 12 مگاپیکسل
دوربین جلو
12 مگاپیکسل
دوربین‌های پشت گوشی
واید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتو
رادیو
ندارد
زوم دیجیتال :
3 برابر و 5 برابر
ساختار بدنه
جلو شیشه (Gorilla Glass Armor)، پشت شیشه (Gorilla Glass)، فریم تیتانیوم
سایر مشخصات
دارای قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی از Ultra Wideband (UWB) دستیار صوتی بیکسبی
سایر ویژگی‌ های مهم دوربین :
فیلم‌ برداری +HDR10 ضبط صدای استریو لرزش‌ گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری
پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3
سایز صفحه نمایش :
6.8 اینچ
سنسورها :
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر (اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ حسگر مجاورت، قطب‌ نما، فشارسنج هوا
سیستم عامل :
اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6، این نسخه برای زمانی است که این گوشی معرفی شده است و ممکن است در هنگام خرید شما، آپدیت جدیدتری برای آن آمده باشد و به اندروید ورژن بالاتر ارتقا پیدا کند.
شارژ بی‌ سیم :
دارد
شارژ معکوس
دارد، 4.5 وات
شبکه Wi-Fi (وایرلس)/ ورژن :
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7، سه باند Wi-Fi Direct
شبکه اینترنت :
5G
شبکه‌ های مخابراتی قابل پشتیبانی :
GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
ضد اب
هست
ظرفیت
512 گیگابایت,256 گیگابایت,128 گیگابایت
ظرفیت باتری :
5000 میلی‌ آمپر ساعت
فرکانس پردازنده مرکزی :
یک هسته‌ 3.39 گیگاهرتز Cortex-X4، سه هسته‌ 3.1 گیگاهرتز Cortex-A720، دو هسته‌ 2.9 گیگاهرتز Cortex-A720، دو هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A520
فیلمبرداری دوربین پشت :
8K با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه ،4K با سرعت 30 و 60 و 120 فریم بر ثانیه ،1080p با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه، 1080p با سرعت 960/ 30/60/240 فریم بر ثانیه، صدای استریو، HDR10+، دارای ارزشگیر الکترونیکی - ژیروسکوپی
فیلمبرداری دوربین جلو :
4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
قابلیت USB On-The-Go یا OTG :
دارد
قابلیت شارژ سریع
دارد، 45 وات
قابلیت شارژ سریع :
دارد
گارانتی
گارانتی سلامت فیزیکی کالا
مشخصات دوربین اولتراواید :
12 مگاپیکسل، لنز 13 میلی‌ متری، پوشش 120 درجه‌، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2
مشخصات دوربین تله فوتو :
50 مگاپیکسل - لنز تله‌فوتو پریسکوپی 111 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.52 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/3.4
مشخصات دوربین سلفی اصلی
12 مگاپیکسل - لنز واید 26 میلی‌متری - فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز - f/2.2
مشخصات دوربین واید :
200 مگاپیکسل، لنز 24 میلی‌ متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌ گیر اپتیکال تصویر، 1/1.3 اینچ سایز سنسور، 0.6 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.7
مشخصات دوربین واید جلو :
12 مگاپیکسل، لنز 26 میلی متری، با فوکوس خودکار دوال پیکسل، f/2.2
مقاومت در برابر اب و گرد و غبار/ درجه گواهینامه
گواهی IP68 مقاوم تا 1.5 متر برای 30 دقیقه
مقدار RAM
,12 گیگابایت
موقعیت‌ نما GPS/ ویژگی‌ ها :
GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
میزان روشنایی صفحه نمایش :
2600 نیت
نرخ تازه‌ سازی :
120 هرتز
نسبت صفحه نمایش :
19.5:9
نوع اسپیکر
استریو
نوع باتری/ قابل تعویض توسط کاربر :
لیتیوم‌ یونی/ غیر قابل تعویض توسط کاربر
نوع پردازنده
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
نوع صفحه نمایش
Dynamic AMOLED 2X
ویژگی‌ های مهم صفحه نمایش :
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
رنگ
,زرد,بنفش,خاکستری,مشکی
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران
امتیاز داده نشده است ( از 0 نظر )
با ثبت نظرات خود دیگران را در خرید این کالا راهنمایی کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت نظر جدید

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد


پرسش خود را درباره گوشی موبایل سامسونگ اس 24 اولترا , Samsung Galaxy S24 Ultra بیان کنید

پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد

مفیدترین نظرات

محصولات مرتبط

در حال بارگذاری رکورد بعدی

در حال بارگذاری رکورد بعدی