دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

گوشی موبایل هواوی مدل Y9a FRL-L22

مشخصات محصول

  • ظرفیت :128 گیگابایت
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش: 6.0 اینچ و بزرگتر
  • شبکه های ارتباطی: 4G، 3G، 2G
مشاهده بیشتر
فاقد فروشنده

این کالا در حال حاضر فروشنده ای ندارد

قیمت گوشی موبایل هواوی مدل Y9a FRL-L22

مشخصات گوشی موبایل هواوی مدل Y9a FRL-L22

Wi-Fi
802.11 a b g n acDual-band Wi-Fi Direct hotspot
ابعاد
163.5x76.5x9
اندازه
6.63 اینچ
اکتیو/نات اکتیو
نات اکتیو,
بازه‌ی اندازه صفحه نمایش
6.0 اینچ و بزرگتر
برند
huawei هوآوی
بلوتوث
A2DP LE
پردازنده‌ی گرافیکی
Mali-G52 MC2 GPU
پردازنده‌ی مرکزی
Dual-Core Cortex-A75 Hexa-core Cortex-A55 CPU
پشتیبانی از کارت حافظه
Nano Memory
تراشه
Mediatek Helio G80 12 nm Chipset
تراکم پیکسلی
397 پیکسل بر اینچ
تعداد سیم کارت
دو عدد,
توضیحات سیم کارت
سایز نانو 8.8 × 12.3 میلی‌متر
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حس‌گرها
قطب‌نماCompass شتاب‌سنجAccelerometer مجاورتProximity ژیروسکوپGyro اثرانگشت روی لبهFingerPrint Side-Mounted
درگاه‌های ارتباطی
USB Type-C 2.0
دوربین سلفی
دارای ماژول مکانیکی دوربین سلفی Motorized pop-up دارای یک لنز از نوع عریض Wide با رزولوشن 16 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.2، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر 1.0µm Pixel Size ، سایز سنسور 1 3.1 اینچ Sensor Size 1 3.1 amp 34
فیلمبرداری رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه 1080p@30FPS
قابلیت عکاسی HDR
دوربین‌های پشت گوشی
4 ماژول دوربین
رزولوشن
2400 × 1080 پیکسل
رزولوشن عکس
64 مگاپیکسل
زمان معرفی
7 سپتامبر 2020
سایر قابلیت‌ها
پشتیبانی از سرویس‌های هوآوی HMS اپلیکیشن‌های گوگل به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب نیستند پشتیبانی از سرویس AppGallery هوآوی
سیستم عامل
Android
شبکه 2G
GSM 900 1800 1900هر دو سیم‌کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 900 1700 AWS 1900 2100HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
شبکه 4G
1 2 3 4 5 7 8 20 28 38 40 41 - FRL-L221 2 3 4 5 7 8 20 28 38 40 41 66 - FRL-L23
شبکه های ارتباطی
4G 3G 2G
ظرفیت
128 گیگابایت
فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
2.0، 1.80 گیگاهرتز
فلش
Quad LED
فن‌آوری موبایل
A-GPS GLONASS BDS
فناوری صفحه‌نمایش
IPS
فناوری‌های ارتباطی
GPRS Wi-Fi بلوتوث OTG
فیلمبرداری
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه 2160p@30FPS رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه 1080p@30FPS
ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ gyro-EIS
قابلیت‌های دوربین
دارای چهار دوربین در پشت گوشی چهار دوربین ۶۴ مگاپیکسل 8 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل 2 مگاپیکسلدوربین اول از نوع عریض Wide با امکان ثبت تصاویر 64 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f 1.8 ،فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر Focus Length 26 mm، همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک Phase Detection Auto Focus
دوربین دوم از نوع فوق عریض Ultrawide ، با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.4
دوربین سوم از نوع ماکرو macro ، با رزولوشن 2 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.4
دوربین چهارم از نوع سنسور عمق depth ، با رزولوشن 2 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f 2.4
قابلیت عکاسی پانوراما Panorama
قابلیت عکاسی HDR
گارانتی
گارانتی سلامت فیزیکی کالا,گارانتی شرکتی
مشخصات باتری
باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
مقدار RAM
,هشت گیگابایت
نسخه بلوتوث
5.1
نسخه سیستم عامل
Android 10
نوع پردازنده
64 بیتی
وزن
197 گرم
وضعیت رجیستری
رجیستر شده,رجیستر نشده
رنگ
نقره ای,مشکی,صورتی,
مشاهده بیشتر

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی مدل Y9a FRL-L22

نقد و بررسی گوشی هواوی y9a

گوشی هواوی y9a گوشی هوشمند میان رده جدید کمپانی هواوی است و به نظر می رسد نسخه کوچک شده دستگاه پرچمدار Mate 30 با دوربین پاپ آپ باشد. این گوشی با بهترین طراحی در کلاس خود عرضه می‌شود که دارای نمای شیب‌دار و همچنین ظاهری براق در پنل عقب در این رنج قیمتی است. شرکت هواوی طبق استراتژی خود قصد دارد Y9a را فقط در برخی کشورهای منتخب بفروشد، بنابراین متاسفانه ممکن است این گوشی برای همه در دسترس نباشد. بیایید در اینجا به بررسی دقیق مشخصات گوشی هوشمند میان رده Huawei Y9a بپردازیم.

 

بررسی مشخصات گوشی هواوی  Y9a- نکات برجسته

صفحه نمایش Ultra Full view نسبتا مناسب این گوشی با اندازه 92 درصد نسبت بدنه، تجربه تماشای استثنایی را ارائه می دهد.
امکان سوپرشارژ 40 واتی هواوی (22.5 وات برای سایرین) برای شارژ سریع گوشی شما در زمان کم وجود دارد. شارژر 40 واتی فقط برای کاربران کشورهای خاورمیانه و آفریقا و برخی از کشورهای آسیای مرکزی موجود است.
طراحی فوق العاده Y9a مزیت مهمی نسبت به سایر دستگاه های هم رده محسوب می شود.
دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی که در یک صفحه دایره‌ای شکل به همراه یک دوربین سلفی پاپ آپ پیشرفته وجود دارد.
عملکرد قابل توجه و همچنین کارایی بالایی از پردازنده بازی Mediatek Helio G80 این گوشی بدون هیچ مشکلی مورد انتظار است.

 

طراحی و صفحه نمایش گوشی هواوی y9a

گوشی هواوی y9a در سه رنگ زیبا و روشن عرضه می شود که بدون شک کسانی را که قصد خرید آن را دارند مجذوب خود می کند. اول از همه، در مورد طراحی بدنه این گوشی باید در مورد پنل پشتی جذاب آن صحبت کرد. با در نظر گرفتن ظاهر زیبا و احساس فوق العاده ای که به کاربر می دهد، پنل پشتی این گوشی به طور کلی یک حس لامسه عالی دارد. ابعاد آن 163.5 x 76.5 x 8.95 میلی متر است. یعنی نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک. وزن آن کمتر از 200 گرم می باشد. می توانید Huawei Y9a را در بازار در رنگ های نقره ای، صورتی و مشکی پیدا کنید.

علاوه بر این، طراحی قوس سه بعدی در دو طرف پنل پشتی باعث می‌شود که گوشی از سایر رقبای هم رده خود متمایز شود. طراحی این گوشی به گونه ای انجام شده است که به راحتی می توان آن را در دست گرفت. علاوه بر این، ماژول دوربین شامل طراحی حلقوی زیبایی است. به لطف دوربین سلفی پاپ آپ، صفحه نمایش با طراحی جذاب بدون قاب می درخشد.

گوشی هواوی y9a دارای صفحه نمایش 6.63 اینچی Full HD + IPS LCD است که در این محدوده قیمتی صفحه نمایش مناسبی محسوب می شود. در مورد این گوشی نمی‌توانیم انتظار چیزی مانند OLED یا AMOLED را برای صفحه نمایش داشته باشیم. در حالت کلی صفحه نمایش این اسمارت فون در مقایسه با سایر گوشی های در محدوده قیمتی مشابه، ناامیدکننده به نظر نمی رسد.


 

حافظه و و پردازنده داخلی گوشی هواوی y9a

در مورد پردازنده داخلی، Mediatek Helio G80 توانایی مدیریت هر نوع برنامه‌ای را با سهولت بسیار حفظ می‌کند. زیرا الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی آن ثبات کلی و همچنین عملکرد گوشی را با امتیاز Antutu بالا بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ویژگی جدید Game Turbo 3.0 این گوشی باید به بهبود عملکرد بازی از نظر فریم بر ثانیه و پاسخ لمسی خوب آن کمک کند. علیرغم تحریم شدن از سوی گوگل، هوآوی همچنان به مقاومت خود ادامه می دهد تا با EMUI 10.1 خود بر اساس اندروید 10 فعلی به تولید محصول بپردازد. همراه با دارا بودن EMUI 10.1، توجه داشته باشید که این گوشی سرویس گوگل پلی ندارد. در عوض دارای آپ گالری هواوی برای دانلود انواع برنامه هاست. عملکرد هواوی Y9a رضایت بخش است و در استفاده از آن به راحتی می توانید از چندین برنامه به طور همزمان استفاده کنید.
حافظه داخلی این اسمارت فون، بسته به منطقه ای که Huawei Y9a در آن عرضه می شود، متفاوت است. در خاورمیانه و آفریقا و در برخی از کشورهای آسیای مرکزی، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دستگاه ادغام شده اند. در حالی که در برخی دیگر از کشورها رم به 6 گیگابایت کاهش می یابد. هر دو گزینه برای یک گوشی میان رده در این رنج قیمت مناسب هستند، اما دلیل انواع مختلف رم در مناطق مختلف مسئله ای کاملا غیر معمول است.


 

دوربین گوشی هواوی y9a

وقتی صحبت از دوربین به میان می‌آید، گوشی هواوی y9a عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا تنظیمات دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی آن دارای تمام اجزای ضروری مورد نیاز برای یک عکاسی باورنکردنی و حرفه ای است. با مشاهده از بیرون، چهار لنز روی صفحه دوربین گوشی قرار گرفته اند. یک لنز 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا برای عکس های معمولی، یک لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه فوق العاده عریض برای گنجاندن اطلاعات بیشتر در یک قاب، و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای دو هدف متفاوت؛ یکی برای ماکرو و دیگری برای تولید افکت بوکه.

با این تنظیمات دوربین باورنکردنی، کاربر نگران عکس گرفتن در سفرهای مسافرتی، عروسیها، تولدها و فعالیت های روزانه نیست تا خاطرات فوق العاده ای را برای یک عمر ثبت کند. برخی از ویژگی های برجسته دوربین این گوشی عبارتند از عکاسی فوق العاده در شب، تثبیت ویدئو با استفاده از سنسور ژیروسکوپ، ضبط فیلم 4k و غیره.

توجه داشته باشید که ماژول سلفی جلویی توسط یک مکانیزم پاپ آپ موتوری 16 مگاپیکسلی تامین می شود که تنها زمانی که برنامه دوربین را باز می کنید ظاهر می شود. این مکانیسم مزایای زیادی دارد، زیرا به افزایش نسبت بین صفحه نمایش و بدنه کمک می کند.


 

عمر باتری گوشی هواوی y9a

در مورد منبع تغذیه یا باتری، گوشی هواوی y9a انرژی را از یک باتری مناسب 4200 میلی آمپر ساعتی (برای سایرین 4300 میلی آمپر ساعت) محدود به کشورهای خاصی در خاورمیانه و آفریقا و برخی کشورهای خاورمیانه می گیرد.
باتری این گوشی بسته به نوع استفاده به راحتی می تواند یک تا دو روز پشتیبانی بدون وقفه ارائه دهد. عمر باتری هر گوشی موبایل در مورد فعالیت های سنگین کاهش یافته و ممکن است به چند ساعت برسد. به عنوان مثال افرادی که دائما در حال گردش در وب هستند، فعالان شبکه های اجتماعی که مدام در این رسانه ها اقدام به اشتراک گذاری دیتا می کنند یا افرادی که در گوشی های تلفن همراه خود فیلم تماشا می کنند نباید انتظار عمر طولانی از باتری گوشی خود را داشته باشند. در حالی که افراد دیگر که از تلفن همراه خود به طور معمول تنها برای چک کردن رسانه های اجتماعی، تماس، گوش کردن به موسیقی و ... استفاده می کنند تا بیش از یک روز شاهد دوام باتری اسمارت فون خود خواهند بود.

 

سوپر شارژر گوشی هواوی y9a

باتری گوشی هواوی y9a توسط فناوری سوپر شارژ 40 واتی (برای دیگران 22.5 وات) با در دسترس بودن محدود فقط در خاورمیانه و آفریقا و در برخی از کشورهای آسیای مرکزی پشتیبانی می‌شود. بنابراین شما همیشه بدون نگرانی از ولتاژ برای شارژ مکرر دستگاه خود می توانید آن را در مدت زمان 1 تا 3 ساعت به طور کامل شارژ کنید.
علاوه بر این، شرکت هواوی ادعا می کند که این دستگاه می تواند در حدود 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ شود. برای باز کردن راحت قفل Y9a، حسگر اثر انگشتی که در لبه کناری آن تعبیه شده است، وارد عمل می‌شود و همچنین به عنوان دکمه روشن/خاموش نیز عمل می‌کند. در مورد پورت های این اسمارت فون می بینیم که دستگاه از 4G LTE، بلوتوث 5.1 و GPS پشتیبانی می کند. جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت USB Type-C نیز در این گوشی وجود دارد. در این رنج قیمت، اگر می خواهید یک گوشی با طراحی مدرن داشته باشید، خرید گوشی هواوی y9a را به شما توصیه می کنیم.

 

مزایا و معایب هواوی  Y9a

در زیر می توانید لیستی از مزایا و معایب (نقاط قوت و ضعف) گوشی هواوی y9a را مشاهده کنید.

نقاط قوت:
  • فناوری سوپر شارژ 40 واتی (22.5 وات در برخی کشورها)
  • بهترین در میان گوشی های هم رده از نظر طراحی
  • مکانیزم دوربین 16 مگاپیکسلی پاپ آپ پیشرفته
  • امکان عکاسی فوق العاده در شب
  • دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی با چهار  LED


نقاط ضعف
  • بدون سنسور اثر انگشت روی نمایشگر
  • بدون محافظ گوریلا گلس
  • بدون خدمات  Google Play
  • مشکلات گرمایشی نیز ممکن است در طول کارهای سنگین با این گوشی ظاهر شود.

به طور خلاصه، شما همیشه گوشی هواوی y9a را به عنوان یک گزینه دارید، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که خدمات Google با این گوشی در دسترس نیست. این خدمات توسط اکثر کاربران ترجیح داده می شود و برای انجام کارهای روزمره آنها ضروری است. با این حال، اگر بتوانید استفاده از گوگل را نادیده بگیرید، به دلیل طراحی زیبا، دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی، قابلیت شارژ 40 واتی (در برخی کشورها 22.5 وات) و موارد دیگر، هنوز دلایل زیادی برای دنبال کردن آن داریم. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت، در دسترس بودن آن است، زیرا محدود به کشورهای خاصی می باشد.

 


سوالات متداول در مورد گوشی هواوی y9a


1. گوشی هواوی y9a چه ویژگی هایی دارد؟

هر چند که در بالا در مورد ویژگی ها و مشخصات Huawei Y9a به تفصیل صحبت کردیم اما به طور خلاصه ویژگی های اصلی این اسمارت فون چینی را می توان شامل موارد ذیل دانست:
صفحه نمایش: 6.63 اینچ TFT LCD (IPS)
وضوح:  1080 x 2400 px + FHD
رم: 6 تا 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت
پردازنده: MediaTek Helio G80 (MT6769T)

 

2. قیمت گوشی هواوی Y9a چند است؟

قیمت Huawei Y9a در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال این گوشی هوشمند را می توانید در در ایالات متحده به قیمت حدودی 250 دلار خریداری کنید. البته بهتر است نه در مورد این گوشی بلکه در مورد هر کالای دیگری پیش از خرید قیمت روز محصول را از منابع و فروشگاه های معتبر استعلام نمایید.
گوشی هواوی y9a تا چه اندازه یک گوشی خوب و با کیفیت محسوب می شود؟
اینکه یک گوشی تا چه اندازه می تواند یک گوشی خوب و کار آمد برای کاربر باشد بستگی به انتظارات کاربر از آن دارد. هر فردی بسته به نیازها و علاقمندی های خود از امکانات مختلف تلفن همراهش استفاده می کند. اگر با توجه به مشخصات مذکور در بالا فکر می کنید که این گوشی می تواند نیازهای شما را برآورده کند پس قطعا از خرید و استفاده از آن پشیمان نخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رضایت کاربران می توانید میانگین امتیازات داده شده به محصول را در سایت فروشگاه های معتبر موبایل مشاهده کنید. این امتیاز بر اساس رتبه بندی غالبا از 5 در نظر گرفته می شود.

 

3. باتری گوشی هواوی Y9a چقدر دوام می آورد؟

باتری گوشی هواوی Y9a دارای ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت است. طبق آزمایشات عملی انجام شده توسط  کاربران عمر باتری تخمین زده شده برای این گوشی یک روز می باشد.

 

4. گوشی Huawei Y9a در چه رنگ هایی موجود است؟

Huawei Y9a در 3 رنگ مشکی، نقره ای و صورتی تولید و روانه بازار شده است. این موضوعی است که در بالا نیز بدان اشاره کردیم. با این همه توجه داشته باشید که یافتن رنگ های مختلف این گوشی بسته به موقعیت جغرافیایی شما نیز دارد. در برخی مناطق و کشورها این گوشی تنها در یک یا دو رنگ عرضه می شود.

 

5. تاریخ عرضه هواوی Y9a چه زمانی بوده است؟

گوشی هواوی Y9a در روز دوشنبه 7 سپتامبر 2020 رونمایی شد.

 

6. گوشی Huawei Y9a دارای کدام دوربین است؟

Huawei Y9a دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است و سنسور اصلی آن Sony IMX682 Exmor RS با رزولوشن 64 Mpx می باشد.
ما سعی کردیم به سوالات متداول کاربران در مورد گوشی هواوی y9a به طور دقیق پاسخ دهیم. با این حال، به یاد داشته باشید که اطلاعات ارائه شده به خصوص در مورد قیمت این محصول تضمینی نیست. پس از سنجش مزایا و معایب این گوشی برای اطلاع از قیمت روز آن می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 
نظرات کاربران
2 ( از 81 نظر )
با ثبت نظرات خود دیگران را در خرید این کالا راهنمایی کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت نظر جدید

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد


پرسش خود را درباره گوشی موبایل هواوی مدل Y9a FRL-L22 بیان کنید

پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد

مفیدترین نظرات