دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

شارژر تبلت و موبایل

1

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

برای خرید شارژر مناسب با گوشی خود لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. نکاتی که در این مطلب ذکر می شوند همگی توسط متخصصان تعمیر و فروش لوازم جانبی تلفن همراه و تبلت ارائه شده اند. بنابراین در داشتن ذهنیتی درست و کامل قبل از خرید کردن، شما را یاری خواهند کرد.
 

انواع شارژر موبایل و تبلت

کاملاً بدیهی است و نیازی به توضیح اضافه نیست که هر تبلت یا گوشی، در کنار شارژر فابریکی که برای آن ساخته شده است (داخل جعبه)، به فروش می رسد. اما همیشه وجود شارژ کننده‌ی پشتیبان یا خرید یک شارژر بعد از خراب شدن و از کار افتادن مدل ِاصلی آن واجب و ضروری است. امروزه، استفاده از شبکه های اجتماعی و بازی های گوناگون، روی موبایل و تبلت ها به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است. به همین علت، خالی شدن شارژ گوشی  - دست کم یکبار در روز - بدیهی و کاملا قابل انتظار است.

قدیم ها این معضل وجود نداشت، زیرا استفاده از اینترنت به طور مداوم و در نتیجه کاهش شارژ گوشی وجود نداشت. شما همواره باید شارژر و یک پاور بانک در بین وسایل یا تجهیزات جانبیِ موبایل خود داشته باشید، تا به موقع بتوانید گوشی یا تبلت تان را کاملا شارژ کنید. در غیر این صورت ارتباط تان با جهان قطع خواهد شد؛ چه بسا در حین انجام مکالمه یا فعالیت مهمی باشید و شارژ ِتبلت یا گوشی تان فورا تمام شود.

امروزه، شارژ کننده گوشی یا شارژ کننده تبلت ها هم انواع مختلفی دارند. تنوعِ این گروه از محصولات باعث شده است عمل شارژ کردن گوشی با سرعت و سهولت بهتری انجام شود. در نتیجه شما می توانید بین ِآنها یک یا چند مورد را انتخاب کنید. سپس در لحظاتی که به تامین انرژی موبایل یا تبلت تان نیاز داشتید، از آنها استفاده کنید.
انواع شارژ کننده های گوشی و تبلت از نوع رومیزی، فندک ِاتومبیل، بی سیم یا وایرلس، یو اس بی، چند پورتی، اضطراری هستند. نوع رایجی که معمولا توسط اکثر مردم استفاده می شود را شارژ کننده های یو اس بی تشکیل می دهد. برخی از افراد هم هستند که از شارژ کننده های فندک اتومبیل استفاده می کنند. در این حالت، موبایل باید به طور کامل داخل ماشین بماند تا شارژ شود. بسیاری از مردم نیز ترجیح می دهند یک پاور بانک خریداری کنند تا برای جابجا کردن گوشی حینِ شارژ شدن، مجبور به یکجا نشینی نباشند.
 

قبل از خرید شارژر به این نکات توجه کنید

ولتاژ برای هر شارژر متفاوت است. حتما موقع خرید به میزان ولتاژی که برای آن تعیین شده است دقت کنید و شارژر ِانتخابی را مطابق آن میزان، انتخاب کنید. هر ولتاژی بیشتر یا کمتر از عددِ تعیین شده فقط باعث آسیب رساندن به باتری موبایل شما می شود. در برخی مواقع باطری فورا خراب می شود و در برخی موارد هم رفته رفته کیفیتِ آن افت می کند. در بسیاری از موارد دیده می شود که تنها ملاکِ اصلی برای افرادی که شارژر می خرند، محل ِاتصالِ شارژر به گوشی است. اما ولتاژ اولین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

به جز ولتاژ، باید به آمپراژ شارژر هم توجه کنید. این عدد باید با شارژ کننده‌ی جدیدی که قصد استفاده از آن جهت تامین انرژی باتری موبایل یا تبلت تان را دارید، یکسان باشد. اگر میزان آمپراژ بیشتر از زمانی بود که برای باتری ِموبایل یا تبلت تان تعیین شده است، باز هم اشکالی ندارد. زیرا باعث می شود باتری گوشی شما سریعتر شارژ شود. اما کم بودنِ این عدد، باعث کند شارژ شدن دستگاه شما می شود. بنابراین به طور متوسط اگر یک ساعت طول می کشد تا گوشی تان شارژ شود، با آمپراژ کمتر از میزان تعیین شده برای شارژ شدن دستگاه تان، شما باید بیشتر از یک ساعت منتظر شارژ کاملِ آن بمانید.

شارژر ارزان نخرید. هیچ یک از آنها دارای آمپراژ و ولتاژ درستی نیستند. وقتی از آنها برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می کنید، به عینه متوجه می شوید که باعث خراب شدن و کاهش عمر مفید باتری گوشی تان می شوند. بسیاری از این شارژ کننده ها سریعا داغ می کنند. این میزان داغ شدن به حدی است که نمی توان آنها را در دست گرفت. هرگز از خیر کیفیت به بهانه‌ی ارزان بودن نگذرید و کمیت را به کیفیت ترجیح ندهید.
 

آیا می توان از برند متفاوت برای شارژ استفاده کرد؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از کسانی که اقدام به خرید شارژر می کنند، پیش آید؛ آیا امکان استفاده از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی و تبلت وجود دارد؟ اگر سَری اتصال ِشارژر با درگاه ِگوشی ِمن مطابقت داشته باشد، امکان شارژ کردن آن وجود دارد؟ همانطور که در بالا – نکات مهم در مورد خرید شارژر – اشاره کردیم، اگر کابل و نحوه‌ی اتصال گوشی یا تبلت به شارژر با میزان ولتاژ و میزان آمپراژ مساوی است و حین شارژ کردنِ دستگاه مورد نظر به طور غیر عادی داغ نمی کند، چرا از آن استفاده نکنید؟

اینکه از شارژر یک گوشی ِدیگر استفاده کنید، یک توصیه‌ی کاملا تایید شده نیست. بهتر است از برندی که گوشی را تولید می کند، شارژر بخرید. اگر شارژ کننده‌ی مورد نظر هیچ برندی ندارد، یا برند معروفی روی آن حک نشده است، بهتر است ابدا از آن استفاده نکنید. اما در کل، توصیه می شود حتما از شارژری استفاده کنید که توسط همان برند تولید شده باشد. در نتیجه خیال تان از بابت کیفیت و کارایی آن راحت خواهد بود.
 

قیمت انواع شارژر تبلت و موبایل

قیمت شارژر های موبایل و تبلت هم مانند قیمت ِ روز گوشی ها و سایر دستگاه های هوشمند روی یک عدد ثابت نمی مانند و دائم تغییر می کنند. اما با در نظر گرفتن قیمت ها و شرایط بازار خرید موبایل و تجهیزات جانبی ِآن، هرگز تن به خرید شارژر یا وسیله جانبی ارزان ندهید. زیرا این وسایل باعث آسیب زدن به گوشی شما می شوند و اجازه نمی دهند تا عملکرد همیشگی شان را داشته باشند. نتیجه این خواهد شد که با خرید یک شارژ کننده‌ی نامناسب، به موبایل یا تبلت خود آسیب خواهید زد و در نهایت، باید هزینه ای را بابت خرید گوشی یا خرید تبلت بپردازید.
 


 

مشاهده بیشتر