اسکراب صورت و بدن چیست؟ طریقه مصرف و معرفی بهترین اسکراب ها

  • تاریخ انتشار:۰۲ بهمن ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۲۴ آبان ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۲۹۱
اسکراب صورت و بدن چیست؟ طریقه مصرف و معرفی بهترین اسکراب ها
پوست انسان یکی از فعالترین بخش های بدن است که به طور مداوم در حال جوانسازی و بازسازی سلول ها می باشد، اما گاهی اوقات سلول های مرده و تیره پوست مانع شفافیت و طراوت پوست صورت میشوند. در چنین شرایطی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب باید از محصولات لایه بردار مانند اسکراب استفاده کرد. اسکراب یک واژه انگلیسی بوده و به معنای خراشیدن، پاکسازی و تمیز کردن است و وظیفه این محصول این است که با از بین بردن سلول های مرده پوست، باعث افزایش درخشندگی و رطوبت پوست شده و از بروز جوش های صورت جلوگیری کند. اگر شما از فواید اسکراب صورت و بدن مطلع شوید، حتما این محصول را در روتین مراقبت پوست خود قرار میدهید، به همین خاطر در این مطلب می خواهیم به مطالبی از جمله اسکراب صورت و بدن چیست، فواید اسکراب، طرز استفاده و انواع این محصول مراقبت پوست بپردازیم.
 

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت (Face Scrub) یک محصول لایه بردار است که به طور خاص برای استفاده در صورت طراحی شده است. این محصول حاوی ترکیباتی بوده که برای پوست صورت مفید هستند و علاوه بر جداسازی سلول های مرده از سلول های جوان پوست، تغذیه رسانی آن را هم انجام میدهد.
پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن نازک تر و حساس تر است و از آنجایی که صورت بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض آلودگی ها و عوامل بیرونی قرار دارد، بیشتر دچار ساییدگی و خراشیدگی می شود، در نتیجه مراقبت از پوست به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. به همین دلیل، مهم است که از اسکراب هایی که به صورت اختصاصی برای صورت به کار می روند استفاده شود.

 
اسکراب صورت چیست؟


اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن معمولا حاوی نمک یا شکر است. نمک و شکر مواد صاف کننده و صیقل دهنده ای هستند که سلول های مرده پوست را از بین میبرند و باعث تحریک گردش خون در سلول های پوستی می شود و در نتیجه پوست صاف تر و سفیدتر شده و جوش ها و آکنه بسیار کمتر می شود. بعد از استفاده از اسکراب بدن، اصطلاحا پوست نفس میکشد زیرا لایه های مرده آن دیگر از بین رفته اند.
 

فواید اسکراب

اسکراب فواید بسیار زیادی دارد به همین دلیل امروزه می توان این محصول را روی میز آرایش تمام افرادی مشاهده کرده که به سلامت پوست خود اهمیت میدهند. به خاطر فواید اسکراب صورت و بدن که استفاده از آن به تمام افرادی که قصد دارند؛ پوست شفاف و روشنی داشته باشند مخصوصا خانم های جوان توصیه می شود. در ادامه به چند مورد از مهم ترین فواید اسکراب برای پوست اشاره می کنیم.
 
  • لایه برداری پوست آسیب دیده:
یکی از مهم ترین فوایدی که اسکراب برای پوست صورت دارد؛ لایه برداری پوست های آسیب دیده می باشد. اپیدرم چند لایه است و لایه های سطحی آن معمولا شامل سلول های مرده و آسیب دیده هستند. در این لایه ها بسیاری از میکروارگانیسم ها جمع شدند، زیرا پوست یک لایه محافظتی بوده و اجازه نمی دهد این مواد به بخش های عمقی تر نفوذ کنند.‌ در نتیجه هر چند وقت یکبار باید این لایه سطحی پوست، برداشته شود. با برداشتن لایه رویی پوست شما می توانید پوستی صاف، تازه و شفاف داشته باشید. همچنین این ترکیب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید آسیب های پوستی خود را کاهش دهید.
 
  • کاهش چربی های پوست:
بدن انسان به طور طبیعی چربی می سازد که به رطوبت پوست کمک می ‌کند. این چربی ‌ها سبوم نام دارند و می توانند در منافذ پوست قرار بگیرند. باکتری هایی که به طور طبیعی روی پوست ما زندگی می کنند از تجزیه این چربی ها تغذیه می کنند. زمانی که این چربی ها بیش از حد در منافذ پوست تجمع پیدا کرده و باکتری ها از آنها استفاده کنند ما شاهد بروز جوش یا آکنه هستیم. اسکراب های صورت می توانند مانع از تجمع چربی بیش از حد بر منافذ پوست شده و همچنین با لایه برداری، باکتری های تجمع پیدا کرده روی پوست را کاهش دهند.
 
  • از بین بردن جوش:
بعضی از افراد سعی می ‌کنند با از بین بردن باکتری های روی پوست مانع از جوش زدن شوند و بعضی سعی می ‌کند چربی های پوست صورت را کنترل کنند.  اسکراب می تواند به شما کمک کند تا به هر دو منظور دست پیدا کنید. وقتی چربی بیش از حد پوست کاهش پیدا کند، جوش و آکنه های صورت نیز کاهش پیدا میکند.
 
  • برطرف کردن پوسته های صورت:
بعضی از افراد که پوست صورت خشکی دارند برای برطرف کردن پوسته های صورت می توانند از اسکراب استفاده کنند. پوسته پوسته شدن پوست صورت ممکن است به دلیل حساسیت به بعضی از مواد نیز پیش بیاید. به کمک لایه بردار ها می توان لایه های سطحی پوست صورت را برداشت و به پوستی لطیف دست پیدا کرد.
 
  • برطرف کردن جای جوش:
یکی دیگر از فواید اسکراب ها برطرف شدن جای جوش است. ممکن است بعضی از جوش ها به دلیل عمقی بودن حتی پس از این که خوب می شوند؛ جایشان بر روی پوست باقی بماند. در این صورت می‌ توان به کمک محصولی که لایه ‌های سطحی پوست را برمیدارد به مرور زمان جای جوش را برطرف کرد. البته این مسئله نیازمند زمان است و با یک بار گذاشتن محصولات مراقبتی پوست، نمی توانید به طور کامل شاهد برطرف شدن جای جوش باشید. شما می ‌توانید کم رنگ شدن جای جوش و زخم های صورت خود را به مرور مشاهده کنید. شما به کمک لایه برداری از پوست می توانید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.   
 
  • مواد سازنده
به طور کلی می‌ توان گفت موادی مانند شکر، نمک و پوست گردو ریز شده جز ماده های اصلی تشکیل دهنده اسکراب هستند. این سه ماده طبیعی علاوه بر این که خاصیت زبری و سایندگی که دارند؛ خاصیت لطافت و نرم کنندگی را نیز داشته و می‌ توانند برای پوست صورت بسیار مفید باشند، اما به غیر از این موارد گفته شده، در تهیه این محصول بهداشتی، مواد دیگری نیز استفاده می شود. به طور مثال می توان درون این محصولات از میوه های مختلف مانند سیب، خیار و کیوی و همچنین ترکیبات روغنی مانند روغن زیتون، هسته انگور، روغن بادام استفاده کرد.
 
فواید اسکراب بدن و صورت


چه کسانی می توانند از اسکراب استفاده کنند؟

بسیاری از افراد تصور میکنند که استفاده از اسکراب فقط برای عده خاصی از افراد ضرورت دارد در حالی که هیچ محدودیت خاصی برای استفاده از اسکراب وجود ندارد. البته باید افراد سعی کنند تا از محصول مناسب با پوست خود استفاده کنند، اما در برخی از شرایط نباید اقدام به استفاده از این محصول کرد؛ به طور مثال اگر شما جوش فعال داشته یا تبخال زدید؛ نباید از این محصول استفاده کنید. همچنین در صورتی که پوست شما دچار اگزما شده یا زخم های تازه روی آن وجود دارد؛ باید از مالیدن اسکراب صورت یا بدن اجتناب کنید.
 

انواع اسکراب بر اساس نوع پوست

همان طور که میدانید؛ پوست انسان انواع مختلفی دارد. بعضی از پوست ها چرب بوده و بعضی ها خشک و بسیار حساس هستند. وقتی که می خواهید از محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست خود استفاده کنید؛ یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید نوع پوست شما می باشد. اسکراب ها نیز بر اساس انواع پوست ساخته شدند. هر یک از این محصولات لایه بردار سطحی، برای نوع خاصی از پوست انسان تهیه و تولید شدند. از جمله اسکراب ها بر اساس نوع پوست، می توان به اسکراب های مخصوص پوست چرب اشاره کرد. برای پوست چرب باید از محصولاتی استفاده کرد که به صورت عمیق تری کار لایه برداری را انجام می ‌دهند و در عین حال حاوی ترکیبات چربی نیستند. برای پوست های حساس باید از محصولاتی استفاده کرد که دانه های نرم تری دارند. پوست های خشک نیز باید از محصولی استفاده کنند که چرب هستند و روغن هایی مانند روغن جوجوبا دارند.
 

انواع اسکراب برای پوست خشک

به افرادی که پوست خشکی دارند توصیه می‌شود اسکراب‌هایی را انتخاب کنند که پایه لایه برداری کمتری دارند. زیرا محصولاتی که لایه بردار قوی هستند، ممکن است اثر خشکی به جا بگذارند. متخصصان پوست، اسکراب صورت با زعفران را برای پوست‌های خشک توصیه می کنند زیرا خاصیت روشن‌کنندگی پوست را دارند است.
 

انواع اسکراب برای پوست چرب

منافذ پوست خود را با قهوه، عسل و بلغور جو دوسر باز کنید. انتخاب اسکراب صورت که از این محصولات ساخته شده باشد، برای پوست های چرب به شدت توصیه می شود. پوست چرب، جوش های سرسیاه و غیره چیزی است که افراد دارای پوست چرب روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما این اسکراب های صورت به شما کمک می کند از شر این مشکلات خلاص شوید.
 
بهترین اسکراب برای پوست چرب


انواع اسکراب برای پوست جوش دار

اگر شما پوست بسیار چرب و مستعد جوش و آکنه دارید، پیشنهاد ما اسکراب هایی است که پوست شما را تسکین دهند. به عنوان مثال، اسکراب با خیار، سیب و غیره به شما احساس طراوت و اثری آرام بخش می دهد. پوست دارای آکنه ناحیه بسیار حساسی است، بنابراین، مقدار زیادی روی آن اسکراب نزنید. به خصوص در مناطق مستعد آکنه به آرامی عمل کنید، مانند مالش ملایم انگشت شست برای نوع پوست مستعد آکنه کافی است.
 

انواع اسکراب برای پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند باید در انتخاب محصولات مراقبت مانند اسکراب و لایه بردار وسواس و دقت بیشتری به خرج دهند. اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال اسکربا هایی باشید که اسکراب خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب داشته باشد. پروپیلن گلیکول دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. زردچوبه و ماست نیز مواد طبیعی هستند که فواید ضد التهابی دارند. اسکراب های شکر هم برای پوست های حساس مفید هستند. شکر یک لایه بردار طبیعی پوست است و برای از بین بردن سلول های مرده پوست عالی عمل می کند.

انواع اسکراب صورت برای پوست مختلط

از آنجایی که پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و چرب است، انتخاب اسکراب صورت کمی سخت است، اما متخصصان پوست می گویند افرادی که پوست مختلط دارند باید محصولی را انتخاب کنند که چربی اضافی پوست را بدون خشک کردن پوست پاک کند.
 

طرز استفاده از اسکراب صورت

  طریقه مصرف اسکراب صورت روی نتیجه نهایی آن تاثیر زیادی دارد. برای اینکه مطمئن شوید اسکراب را به درستی روی صورت خود اعمال کرده اید، طبق مراحل زیر عمل کنید:
  • برای استفاده کردن از اسکراب صورت باید ابتدا صورت خود را بشویید. صورت شما نباید هیچ گونه ماده آرایشی یا کرمی مانند کرم ضد آفتاب بر روی خود داشته باشد.
  • پس از این که پوست صورت خود را به طور کامل شستشو دادید و پوست شما پاک شد؛ پوست خود را خشک نکنید.
  •  باید مقداری از محصول را به پوست صورت خود بمالید و آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید. حرکات ماساژ باید دورانی باشند و حدود سی ثانیه هر ناحیه را ماساژ دهید.
  •  هنگامی که پوست صورت خود را ماساژ میدهید؛ نباید پوست صورت را به سمت پایین بکشید یا فشاری بر روی آن اعمال کنید، زیرا این کار می ‌تواند باعث پوسته پوسته شدن یا آسیب دیدن صورت شما شود.
  • پس از این که پوست صورت خود را ماساژ دادید؛ می توانید با آب ولرم یا سرد پوست صورت خود را بشویید.
  •  هنگام شستشو نباید از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا آب داغ می تواند به پوست شما آسیب بزند.
 
طرز استفاده از اسکراب


چه زمانی باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

معمولا توصیه می شود که اسکراب بدن را پس از استحمام روی پوست خود بزنید زیرا هم زمان پوست شما خیس بوده و منافذ آن باز است. پس از این که بدن خود را به طور کامل شستشو دادید؛ می توانید این محصول بهداشتی را به پوست بدن خود بمالید و آن را ماساژ دهید و پس از آن دوباره پوست بدن خود را آبکشی کنید. بعد از استفاده از لایه بردار ها، توصیه می‌ شود تا از مواد آبرسان و کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌ کند تا پوست شما بیش از حد خشک نشود.
 

اسکراب چه قدر باید روی پوست بماند؟

سوالی که ممکن است برای همه به وجود بیاید این است که اسکراب، روی پوست چقدر باید بماند؟ پاسخ این سوال به مواد سازنده اسکراب بستگی دارد. مثلا اگر لایه بردار شما از مواد شیمیایی ساخته شده، باید بیشتر از 30 ثانیه این محصول را روی پوست خود نگه دارید. این مواد اگر بیش از حد زمان مشخصی روی پوست بمانند؛ می توانند برای پوست مضر باشند. در نتیجه هنگامی که از هر ماده ای بر روی پوست خود استفاده می‌ کنید به زمان مجاز باقی ماندن آن روی پوست خود توجه داشته باشید.
مسئله که باید توجه کنید این است که اسکراب برخلاف ماسک صورت، نباید چندان طولانی روی پوست بماند.  بعد از اینکه اسکراب صورت یا بدن را روی پوست خود اعمال کردید، نهایت پنج دقیقه باید آن را ماساژ داده و سپس بشویید. این محصول مراقبتی، بیشتر از این نباید روی پوست صورت شما بماند زیرا باعث خشک شدن بیش از حد پوست صورت شما می شود.


بایدها  نبایدهای بعد از scrub صورت

از آنجایی که اسکراب یک نوع لایه بردار قوی است ، بعد از مصرف آن باید مراقبت های خاصی را رعایت نمایید تا از هرگونه آسیب یا حساسیت های پوستی در امان باشید. مراقبت های بعد از استفاده از اسکراب صورت عبارتند از :
  • بعد از اسکراب صورت نباید به هیچ وجه نباید به جوش های خود مخصوصا جوش های سر سیاه باقی مانده، دست بزنید.
  • بهتر است پوست خود را با آب سرد بشویید و از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • همچنین توصیه می‌ شود در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • بعد از مصرف لایه بردار هایی مانند اسکراب  از تونر استفاده کرده و پوست صورت خود را آرایش کنید.
 

برند های اسکراب صورت

برند های آرایشی و بهداشتی بسیار زیادی هستند که اقدام به تولید اسکراب های صورت می کنند. شما می توانید با توجه به قیمت محصولات و موارد دیگر اقدام به خرید محصول مورد نظر خود بکنید. برند هایی مانند نیوآ، پریم، شون ، فریمن از جمله برند های معتبری هستند که این محصول را تولید می کنند.
 

هنگام خرید اسکراب باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید اسکراب باید در نظر داشته باشید؛ وضعیت پوست صورت شما می باشد. شما باید ابتدا تشخیص دهید که پوست صورت شما چه نوعی است. پس از این که پوست صورت خود را از نظر چرب بودن یا خشک بودن بررسی کردید؛ می توانید با توجه به نیاز خود محصولی مناسب را خریداری کنید. بعضی از افراد نیاز دارند تا لایه برداری عمیق تری داشته باشند اما بعضی از پوست ها بسیار حساس بوده و همچنین نیازمند لایه برداری عمیق نیستند‌. پس با توجه به وضعیت پوست صورت خود و همچنین هزینه ای که می خواهید بکنید؛ باید محصولی مناسب را خریداری کنید.
 

انواع اسکراب بر اساس مواد تشکیل دهنده

به طور کلی می توان اسکراب را به دسته های بسیار مختلفی تقسیم بندی کرد. اگر بخواهیم این مواد را بر اساس ترکیبات تشکیل دهنده آن ها تقسیم بندی کنیم؛ به طور کلی می توان این محصولات مراقبتی را به دو دسته شیمیایی و طبیعی تقسیم بندی کرد.‌ این محصولات مراقبتی طبیعی از موادی مانند شکر و پوسته های گردو یا سایر مواد طبیعی برای لایه برداری استفاده می ‌کنند. در صورتی که محصولات شیمیایی از بعضی از مواد مانند بتاهدیروکسی اسید در ترکیب خود استفاده می کنند.
 

اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب با محصولاتی که برای صورت استفاده می‌ شود؛ کاملا متفاوت است. به هیچ وجه نباید محصولی که برای صورت خود استفاده می‌ کنید را روی لب هایتان نیز بمالید. پوست لب با پوست صورت کاملا متفاوت بوده و لایه برداری آن باید به صورت سطحی انجام شود. برند های آرایشی و بهداشتی زیادی هستند که اقدام به تولید اسکراب های مخصوص لب می کنند. همچنین می‌ توان با بعضی از مواد طبیعی، برای لب ها در خانه لایه بردار مخصوص خود را درون خانه بسازید.
 
اسکراب لب چیست؟


بهترین اسکراب های صورت خانگی

اگر زمان و حوصله ساخت اسکراب خانگی را داشته باشید؛ می توانید این مواد در خانه خود نیز بسازید. شما می توانید با ترکیب چند ماده طبیعی لایه برداری متناسب با نوع پوست خود، بسازید و از آن استفاده کنید. بهتر است اگر اقدام به ساخت لایه بردار های خانگی می کنید؛ بلافاصله بعد از ساخت از آن ها استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند اسکراب خانگی را شرح می دهیم:

اسکراب قهوه:

مواد مورد نیاز:
  • 1/2 فنجان تفاله قهوه
  • 2 قاشق غذاخوری آب داغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم

طرز تهیه اسکراب قهوه:
  • تفاله قهوه را با آب مخلوط کنید.
  • تفاله قهوه و آب داغ را داخل یک کاسه ریخته و با قاشق کاملا مخلوط کنید.
  • روغن نارگیل را اضافه کنید. در صورت نیاز، تفاله قهوه یا روغن بیشتری اضافه کنید تا غلظت مناسبی حاصل شود.
  • وقتی از غلظت مواد راضی بودید، مخلوط را با قاشق در ظرفی بریزید و روی پوست خود اعمال کنید.
 
اسکراب قهوه


اسکراب شکر قهوه ای

شکر قهوه ای یک ماده ارزان قیمت و در دسترس است که برای لایه برداری پوست نیز بسیار عالی عمل می کند. شکر قهوه ای نسبت به نمک دریا یا نمک اپسوم برای پوست ملایم تر است. این باعث می شود که یک ماده ایده آل برای پوست های حساس باشد. دانه های شکر ممکن است باعث چسبندگی پوست شما شود، پس حتما بعد از لایه برداری پوست خود را کاملاً بشویید.

مواد مورد نیاز:
  • شکر قهوه ای 1/2 پیمانه
  • 1/2 فنجان روغن به انتخاب شما، مانند نارگیل، جوجوبا، زیتون، بادام، یا هسته انگور
  • روغن های ضروری (اختیاری)

طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای:
  • شکر قهوه ای و روغن را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • در صورت نیاز، می توانید شکر یا روغن بیشتری اضافه کنید تا قوام مناسبی حاصل شود.
  • در صورت تمایل، یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید و آن را در مخلوط هم بزنید.
  • وقتی از غلظت و عطر اسکراب خود راضی بودید، آن را با قاشق در ظرف بریزید و روی صورت خود اعمال کنید.


 

اسکراب شکر عسل

تحقیقاتی که توسط منابع معتبر انجام شده نشان می دهد که عسل دارای خواص ضد باکتریایی است. بر اساس یک منبع معتبر در سال 2016، عسل علاوه بر خواص ضد باکتریایی، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی نیز است که ممکن است به انواع بیماری های پوستی کمک کند.
عسل نه تنها می تواند به ترمیم بافت پوست و محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک کند، بلکه ممکن است به کشتن میکروب های روی پوست نیز کمک کند. عسل را می توان به راحتی با دانه ها و روغن ترکیب کرد تا یک اسکراب بدن مغذی پوست بسازد. پس از ماساژ دادن اسکراب روی پوست، حتما پوست خود را به خوبی بشویید تا از چسبندگی آن جلوگیری کنید.

مواد مورد نیاز:
  • شکر قهوه ای نصف پیمانه
  • 1/4 فنجان روغن نارگیل، ذوب شده
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه اسکراب شکر و عسل:
  • شکر قهوه ای، روغن نارگیل و عسل را درون یک کاسه بریزید.
  • مواد را کاملاً مخلوط کنید و اگر خیلی خرد شد روغن نارگیل بیشتری اضافه کنید.
  • هنگامی که به غلظت مورد نظر رسیدید، اسکراب خانگی را روی پوست خود ماساژ دهید.

اسکراب نمک دریایی

نمک دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند برای برخی از بیماری های پوستی مفید باشد. از آنجایی که نمک خاصیت نگهداری بالایی دارد، به همین خاطر از آن برای ساخت اسکراب نمک دریایی استفاده می شود زیرا به طور طبیعی حالت خود را حفظ میکند. از نمک دریایی آسیاب شده برای ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده کنید، زیرا نمک دریایی درشت می تواند برای پوست بسیار خشن باشد. اسکراب های نمک دریایی ممکن است برای پوست های حساس بیش از حد ساینده باشند. همچنین اگر زخم یا بریدگی روی پوست خود دارید، بهتر است از این محصول استفاده نکنید، زیرا باعث گزش و سوزش پوست می شود.

مواد مورد نیاز:
  • 1/2 فنجان نمک دریایی
  • 1/2 فنجان روغن به انتخاب شما
  • روغن های ضروری (اختیاری)

طرز تهیه اسکراب نمک دریایی:
  • نمک و روغن را در یک کاسه باهم ترکیب کنید تا جایی که غلظت آن خوب شود.
  • در صورت تمایل، یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید و آن را در مخلوط هم بزنید.
  • هنگامی که از قوام و عطر اسکراب خود راضی شدید، آن را روی پوست صورت خود را اعمال کنید.
 
اسکراب نمک دریایی


تفاوت لایه بردار با اسکراب چیست؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود بیاید که اسکراب پوست با لایه بردار چه تفاوت هایی دارند. این دو محصول که هر دو جز روتین های پوستی هستند و کارکرد تقریبا یکسانی دارند اما با یکدیگر تفاوت های قابل ملاحظه‌ ای نیز دارند. مهم ترین تفاوت های اسکراب و لایه بردارهای پوست عبارتند از:
  • اسکراب بیشتر برای مشکلات سطحی پوست استفاده شده و لایه‌ های سطحی پوست را پاکسازی می کند. اما لایه بردارها می توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند و برای برطرف کردن مشکلات عمقی پوست انتخاب مناسب تری هستند.
  •  تفاوت دیگری که لایه بردار با اسکراب دارد این است که میزان آبرسانی لایه بردار ها بیشتر است. شما باید با توجه به مشکلات پوستی خود و در بازه های زمانی مشخص از این محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست استفاده کنید.
 

سوالات متداول

ژل اسکراب با کرم اسکراب چیست؟

ژل اسکراب همان طور که از نامش پیداست؛ مواد دانه ای درون ژل های برگرفته از مواد طبیعی هستند، اما کرم بافت متفاوت تری داشته و قوام سنگین تری روی پوست دارند. ژل ها علاوه بر خاصیت لایه برداری خود می ‌توانند به پوست حس خنکی و شادابی زیادی بدهند.
 

آیا اسکراب حساسیت زا است؟

به طور کلی نمی توان گفت اسکراب ها حساسیت زا هستند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، اسکراب ها انواع مختلفی داشته و مواد گوناگونی در آن ها استفاده می شوند. ممکن است بعضی از افراد مخصوصا آنهایی که پوست حساسی دارند به بعضی از مواد درون محصول حساسیت داشته باشند و با استفاده از اسکراب پوست آن ها دچار قرمزی شود. همچنین اگر این محصول بیش از حد روی پوست شما باقی بماند می تواند باعث قرمزی پوست شما شود. یکی از نکاتی که می ‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود این است که این مواد را به آرامی ماساژ نداده و آن را محکم روی پوست خود بکشید.‌
 

آیا محدودیت سنی برای استفاده از اسکراب وجود دارد؟

کودکان که پوست سالم و حساسی دارند؛ نباید از اسکراب و لایه بردار ها استفاده کنند.‌ می‌ توان از دوره نوجوانی و مخصوصا بعد از بیست سالگی استفاده از لایه بردار ها پوستی را شروع کرد. مخصوصا اگر پوست شما چرب بوده و بسیار جوش می زند؛ می‌ توانید به طور روتین از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید. این گونه از همان سن می توانید پوستی سالم، زیبا و شفاف داشته باشید.‌

حرف آخر

اگر به دنبال یک لایه بردار طبیعی برای از بین بردن پوست های مرده و کدر صورت و بدن خود هستید، بهترین توصیه متخصصان پوست، اسکراب است. در این مطلب ابتدا گفتیم که اسکراب چیست و سپس به بررسی فواید، طرز استفاده، انواع و معرفی بهترین اسکراب های خانگی پرداختیم. اگر شما هم ترغیب شده اید که با یک اسکراب صورت یا بدن پوست خود را لایه برداری کنید، باید این محصول را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. قلاب سامانه فروش انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی نو و دسته دوم است که امکان مقایسه قیمت محصولات را نیز برای کاربران فراهم میکند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار


اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت