بهترین تبلت های اقتصادی کدامند؟

  • تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۵۲
بهترین تبلت های اقتصادی کدامند؟

راهنمای خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب، عنوان مقاله ای است که می خواهیم به شما مخاطبین گرامی، ارائه کنیم. امروزه استفاده از تجهیزات و محصولات تکنولوژی مانند گوشی موبایل و تبلت بسیار زیاد شده است. نفوذ تکنولوژی در زندگی هر شخص به قدری زیاد شده است که دست هر کودک یا شخص میانسالی، چنین محصولاتی را مشاهده می کنیم. در واقع از یک کودک 2 ساله گرفته تا افراد میانسال 70 ساله، گوشی یا تبلت دارند و در حال استفاده از آن می باشند. این موضوع به خوبی این مورد را عنوان می کند که استفاده از چنین محصولاتی، بسیار مهم و ضروری می باشد.

در این مقاله می خواهیم درباره بهترین تبلت با قیمت مناسب صحبت کنیم. در واقع می خواهیم در رنج قیمتی گوناگون، برترین تبلت های موجود در بازار را عنوان کنیم و از ویژگی های متمایز آن ها برای شما بگوییم. بنابراین اگر قصد خرید تبلت را دارید یا می خواهید اطلاعاتی کامل از این محصول بدست بیاورید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید به اطلاعات مفید، ارزشمند و سودمندی در این زمینه دست پیدا کنید.

راهنمای خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب

برای اینکه بتوانیم یک راهنمای خرید تبلت داشته باشیم که در آن بهترین تبلت با قیمت مناسب معرفی شود، باید به برخی از نکات دقت کنیم. به عنوان مثال باید بررسی کنیم که با توجه به سطح کاربری و نیازی که داریم، چه محصولاتی می تواند نیازمندی های ما را برطرف کنند. در واقع اگر نیازمندی ما به سطح گیم و بازی می رسد، باید به سخت افزار و باتری محصول توجه داشته باشیم. اگر می خواهیم از آن برای تماشای فیلم و سریال استفاده کنیم، باید کیفیت صفحه نمایش و سایز آن را مد نظر قرار دهیم. همچنین برای استفاده های روزمره و وب گردی نیز کمترین سطح از ویژگی ها باید مد نظر قرار بگیرند.
بنابراین با این رویکرد، می خواهیم به معرفی تبلت ها بپردازیم. معمولا در هنگام خرید یک تبلت، باید به مواردی نظیر کیفیت صفحه نمایش و سایز آن، قدرت سخت افزاری، باتری و قیمت دقت نماییم. در ادامه می خواهیم از رنج قیمتی 3 الی 16 میلیون تومان، تبلت ها را بررسی کنیم و بهترین آن ها را معرفی کنیم. توصیه می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

بهترین تبلت تا 3 میلیون

تا رنج قیمتی 3 میلیون تومان، شاید حق انتخاب زیادی نداشته باشید. بنابراین تنها یک گزینه پیش روی خود داریم. تبلت لنوو مدل M8 با قیمت حدودی 2.8 میلیون تومان، بهترین گزینه برای خرید تا بودجه 3 میلیون تومانی می باشد.
 
این محصول دارای یک صفحه نمایش 8 اینچ از نوع IPS LCD بوده و نرخ بروز رسانی و رزولوشن این صفحه نمایش به ترتیب 60 هرتز و 1200 در 800 پیکسل می باشد. در بخش سخت افزاری این محصول، تراشه Media Tek MT6761 Helio A22 به کار رفته است. همچنین دیگ مشخصات سخت افزاری این محصول، رم 3 گیگابایت . حافظه داخلی 32 گیگابایت می باشد. در بخش باتری، این محصول به یک منبع قدرت 5000 میلی آمپری مجهز است که مدت زمان مفیدی را در اختیار کاربر برای انجام فعالیت ها، می دهد.

بهترین تبلت تا 4 میلیون

اگر یک میلیون تومان به بودجه خود اضافه کنیم، خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب تا سطح 4 میلیون تومان نیز محدود به یک گزینه و آن هم تبلت لنوو مدل M10 HD می باشد. این محصول که دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS LCD می باشد، دارای نرخ بروز رسانی 60 هرتز و رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است.
 
در بخش سخت افزاری این محصول، تراشه Qualcomm Snapdragon 429 به کار رفته و رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایت نیز در کنار این سخت افزار در دستگاه گنجانده شده اند. باتری به کار رفته در این محصول 4850 میلی آمپر بر ساعت می باشد که به نسبت برای این محصول، مفید و کارا می باشد. قیمت این محصول در حدود 3.5 میلیون تومان می باشد.

بهترین تبلت تا 5 میلیون

بودجه خود را تا 5 میلیون تومان افزایش می دهیم. حال به یک تبلت سامسونگ برخورد می کنیم. تبلت Galaxy A7 Lite تولید شده توسط سامسونگ می تواند بهترین گزینه تا این بودجه باشد. این محصول که دارای قیمت 4.3 میلیون می باشد، از یک صفحه نمایش 8.7 اینچی TFT LCD ساخته شده است. این صفحه نمایش از نرخ بروز رسانی 60 هرتزی و رزولوشن 1340 در 800 پیکسلی تولید شده است.
 
تراشه به کار رفته در این محصول Media Tek MT8768T Helio P22T می باشد. سامسونگ برای این محصول از 2 رم و حافظه داخلی استفاده کرده است. در حالت نخست، رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در دسترس است و برای حالت دوم، رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی. در بخش باتری نیز شاهد یک منبع تغذیه 5100 میلی آمپری می باشیم.

بهترین تبلت تا 6 میلیون

رفته رفته با افزایش بودجه، محصولات با کیفیت تری در لیست حضور پیدا می کنند. تا رنج 6 میلیون تومانی، خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب مربوط به تبلت هواوی و مدل Media Pad M5 Lite می باشد. این محصول 5.5 میلیون تومانی، از صفحه نمایش 8 اینچ IPS LCD ساخته شده است و نرخ بروز رسانی و رزولوشن در آن به ترتیب 60 هرتز و 1920 در 1200 پیکسل می باشد.
 
تراشه به کار رفته در این محصول HiSilicon Kirin 710 بوده و برای رم و حافظه داخلی، 3 انتخاب پیش روی خریدار قرار دارد. رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی، رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، گزینه های پیش رو برای خریدار می باشد. در بخش باتری، هواوی برای این محصول از یک منبع تغذیه 5100 میلی آمپر بر ساعت استفاده کرده است. 

بهترین تبلت تا 7 میلیون

برای خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب و تا بودجه 7 میلیون تومان، 2 محصول متمایز را می توان انتخاب کرد. Galaxy Tab A8 سامسونگ و Mi Pad 3 شیائومی. ابتدا به سراغ محصول سامسونگ می رویم. این دستگاه که دارای قیمت حدودی 6.7 میلیون تومان می باشد، دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی TFT LCD می باشد.
 
این صفحه نمایش دارای نرخ بروز رسانی 60 هرتز و رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل می باشد. در بخش سخت افزاری، شاهد تراشه Unisoc Tiger T618 می باشیم. برای رم و حافظه داخلی، 3 انتخاب در دسترس است. رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت، رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایت برای این تبلت در دسترس است. باتری این محصول 7040 میلی آمپر بوده که یک عدد جذاب و ایده آل می باشد. 
دومین محصول در این بخش، شیائومی Mi Pad 3 می باشد. این تبلت شیائومی دارای صفحه نمایش 7.9 اینچی IPS LCD بوده و نرخ بروز رسانی و رزولوشن آن 60 هرتز و 1536 در 2048 پیکسل می باشد.
 
شیائومی Mi Pad 3
 

پردازنده این تبلت Media Tek MT8176 بوده و رم و حافظه داخلی آن به ترتیب 4 و 64 گیگابایت می باشد. در بخش باتری، شیائومی از یک منبع تغذیه 6600 میلی آمپر بر ساعت در این محصول استفاده کرده است. قیمت حدودی این محصول، 6.5 میلیون تومان می باشد.

بهترین تبلت تا 8 میلیون

برای انتخاب تبلت تا بودجه 8 میلیون تومانی، یک انتخاب و آن هم از برند معتبر سامسونگ داریم. Galaxy Tab A7 که قیمت حدودی 7.6 میلیون تومان دارد، دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی از نوع TFT LCD می باشد. این صفحه نمایش از نرخ بروز رسانی 60 هرتز و رزولوشن 2000 در 1200 پیکسلی برخوردار است.
 
در بخش قدرت، این محصول دارای یک پردازنده قدرتمند Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 می باشد. همچنین رم 3 گیگابایتی و حافظه های داخلی 32 و 64 گیگابایتی برای این محصول در دسترس است. باتری به کار رفته در این محصول، 7040 میلی آمپر بر ساعت می باشد.

بهترین تبلت تا 10 میلیون

اگر بودجه ای بالغ بر 10 میلیون تومان در اختیار داشته باشیم، می توانیم اقدام به خرید بهترین تبلت با قیمت مناسبی داشته باشیم. تبلت Yoga Smart Tab از برند لنوو با قیمت 8.2 میلیون تومان در این محدوده قرار دارد. این محصول دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS LCD می باشد.
 
Yoga Smart Tab
 

این صفحه نمایش قادر است نرخ بروز رسانی 60 هرتز و رزولوشن 1200 در 1920 پیکسلی را ارائه کند. در بخش سخت افزاری، تراشه به کار رفته در این محصول Qualcomm SDM439 Snapdragon 439 بوده و رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز برای این محصول در دسترس می باشد. باتری به کار رفته توسط لنوو در این محصول، 7000 میلی آمپر بر ساعت می باشد.

بهترین تبلت تا 12 میلیون

برای خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب 12 میلیون تومانی، دو گزینه پیش روی ما قرار دارد. نخستین مورد، Galaxy Tab S6 Lite از برند سامسونگ می باشد. این محصول که دارای قیمت 12 میلیون تومان می باشد، دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی بوده از نوع TFT LCD بوده و نرخ بروز رسانی و رزولوشن در آن به ترتیب 60 هرتز و 1200 در 2000 پیکسل می باشد.
 
این محصول در بخش قدرت، دارای تراشه Exynos 9611 بوده و رم 4 و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی برای این محصول در دسترس می باشند. در بخش باتری، سامسونگ برای این محصول از یک منبع تغذیه 7040 میلی آمپر بر ساعت استفاده کرده است.
دومین محصول برای خریداری تا این بودجه، Yoga Tab 11 از برند لنوو می باشد. این محصول 12 میلیون تومانی، از صفحه نمایش IPS LCD 11 اینچی ساخته شده است. نرخ بروز رسانی 60 هرتز و رزولوشن 1200 در 2000 پیکسلی برای این صفحه نمایش وجود دارد.
 
Yoga Tab 11

تراشه به کار رفته توسط لنوو برای این محصول، Media Tek MT6785 Helio G90T می باشد. رم های 4 و 8 و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایت برای این محصول در دسترس می باشند. سرانجام در بخش آخر، باتری به کار رفته در این محصول، 7700 میلی آمپر بر ساعت می باشد.

بهترین تبلت تا 16 میلیون

برای خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب 16 میلیون تومان، تنها یک گزینه آن هم با قیمت 12.6 میلیون تومان در دسترس است. همانطور که می دانید به دلیل نوسانات و قیمت بالای ارز، امروزه محصولات ارزان قیمت کم پیدا می شوند و اغلب آن ها می تواند در بر گیرنده مشخصات ضعیفی باشد. البته که در این بخش سعی کردیم قوی ترین محصولات موجود در بازار را انتخاب کنیم. در این بخش نیز می خواهیم  Galaxy Tab S6 Lite 2022را معرفی کنیم. این محصول سامسونگ، دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی از نوع TFT LCD بوده و نرخ بروز رسانی تصاویر و رزولوشن آن به ترتیب 60 هرتز و 1200 در 2000 پیکسل می باشد. سامسونگ برای این محصول، از تراشه Qualcomm SM Snapdragon 720G استفاده کرده است. این برند برای این محصول، از رم 4 و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی استفاده کرده است. باتری این محصول نیز 7040 میلی آمپر بر ساعت می باشد.

جمع بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی خرید بهترین تبلت با قیمت مناسب اشاره ای کردیم. در واقع در این مقاله از بودجه 3 میلیون تومانی الی 16 میلیون تومانی، گزینه های خرید را بررسی و ویژگی های آن را با هم مشاهده کردیم. نکته ی مهم در این رابطه، این می باشد که برای استفاده های روزمره و نه چندان حرفه ای، باید این محصولات را خریداری کرد. در واقع استفاده از این تبلت ها جهت مشاهده اخبار، وب گردی، شرکت در کلاس آنلاین و ... مفید می باشد. استفاده از این محصولات برای کاربری هایی مانند گیمینگ یا طراحی، چندان مناسب نمی باشد و ممکن است با تجربه ای منفی رو به رو شوید.
در واقع برای خرید این محصولات، باید رنج قیمتی بیشتری را اختصاص دهید و بودجه ای کافی برای آن در نظر داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل و جامع درباره خرید تبلت با قیمت مناسب، اطلاعاتی را به شما مخاطبین گرامی ارائه کنیم. این محصولات بر اساس قیمت های مختلف دسته بندی شده اند. شما می توانید با بررسی این مقاله، به خوبی اطلاعات مورد نیاز خود را بدست بیاورید. در انتها امیدواریم از خواندن آن رضایت کامل داشته باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات ارزشمند، مفید و سودمندی را در اختیار شما قرار داده باشد.

مطالعه بیشتر: 
 

  • tablet
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت