دوربین چاپ سریع چیست؟

  • تاریخ انتشار:۲۱ آبان ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۷۱۷
دوربین چاپ سریع چیست؟

 همان طور که می دانیم عکس گرفتن و ثبت خاطرات لحظات شیرین زندگی برای تمام افراد دنیا مهم می باشد. البته با گسترش دوربین گوشی های موبایل، این کار، راحت تر شده است. اما بسیاری از افراد تمایل دارند به مانند گذشته، این لحظات شیرین را به تصویر بکشند و چاپ نمایند، دوربین چاپ سریع این امکان را به شما می دهد.

دوربین عکاسی چاپ سریع چیست؟

دوربین چاپ سریع که به آن دوربین فوری نیز گفته می شود، نوعی دوربین است که بلافاصله پس از گرفتن عکس، یک چاپ فیزیکی از عکس تولید می کند. این دوربین از فیلم خود توسعه یا کاغذ مخصوص با کریستال های رنگ جاسازی شده و یک توسعه دهنده شیمیایی برای تولید چاپ استفاده می کند. این دوربین‌ها در دهه‌های 1970 و 1980 محبوب بودند، اما اخیراً به دلیل جذابیت نوستالژیک و تمایل به چاپ فیزیکی در عصر دیجیتال، دوباره بازگشته‌اند.
 

با ورود دوربین گوشی موبایل، این امکان برای کاربران ایجاد شد که در همان لحظه، عکس خود را مشاهده کنند. به همین دلیل علاقه چندانی به دوربین های قدیمی چاپ عکس ندارند. اما تصور کنید به سرعت می خواهید عکسی از دوران کودکی یا نوزادی فرزند خود پیدا کنید. مطمئنا در چنین مواقعی، یافتن عکس از گوشی موبایل به شدت سخت و زمانبر است و شاید حتی این عکس ها بنا به دلایلی پاک شده باشند.

در این زمان، مردم به فکر آلبوم خاطرات خود می افتند تا عکس مورد نظر را از آن پیدا کنند. شاید تعداد عکس های آلبوم های قدیمی کم باشد اما همیشه هستند و از بین نمی روند. با توجه به اینکه برای کاربران، هم داشتن عکس ها و هم مشاهده سریع آن ها مهم است دوربینی تحت عنوان دوربین عکاسی چاپ سریع یا instant camera، طراحی و تولید شد.

همان طور که از نام این دوربین مشخص است این دوربین می تواند در سریع زمان ممکن، عکس را چاپ و به کاربر، تحویل دهد. در حال حاضر، برندهای مختلفی، مشغول تولید و عرضه این دوربین به بازار هستند که قیمت آن با توجه به برند و کیفیت
دوربین عکاسی چاپ سریع، متغیر می باشد.


نحوه عملکرد دوربین چاپ سریع

همان طور که اشاره نمودیم دوربین عکاسی چاپ سریع، این قابلیت را دارد که عکس های شما را در سریع ترین زمان ممکن چاپ کند. این قابلیت دوربین های چاپ سریع، به دلیل داشتن فیلم های آماده است. لذا کاربران، به محض گرفتن عکس می توانند آن را به صورت چاپ شده، دریافت کنند. یعنی، این دوربین ها نیز به مانند دوربین های قدیمی نگاتیوی، فیلم می خورند. افرادی که از دوربین های عکاسی قدیمی استفاده کرده اند اصطلاح فیلم خوردن را می دانند. این دوربین ها نیز، فیلم یا به اصطلاح صحیح تر، کاغذهای حساس و مخصوص به خود را دارند.

از این رو برای استفاده از این دوربین ها در اولین گام باید این فیلم را تهیه کرد و در دوربین قرار داد. این فیلم یا کاغذ سبب می شود با هر عکس گرفتن، یک عکس، چاپ شود.
در فیلم های آماده دوربین عکاسی چاپ سریع، از مواد شیمیایی استفاده می شود که سبب می شوند عکس ها به سرعت چاپ شوند. به این صورت که بعد از عکس گرفتن، این مواد شیمیایی، آزاد شده و مراحل چاپ شدن عکس، آغاز می شود. البته عملکرد چاپ عکس در دوربین های عکاسی فوری، متفاوت است. به عنوان مثال، در برخی از این مدل دوربین ها، غلطک هایی وجود دارد که عکس ها از آن، بیرون می آیند. پروسه چاپ عکس در این مدل دوربین عکاسی چاپ سریع به این صورت است که مواد شیمیایی در حین بیرون بیرون آمدن عکس از غلطک، آزاد شده و عکس، چاپ می شود.  

به طور کلی، نحوه عملکرد اغلب دوربین های چاپ فوری به این صورت است که به محض عبور نور صحنه از لنز، تصویر روی فیلم، ثبت و سپس در کمترین زمان ممکن، ظاهر می شود. این عکس ظاهر شده، از دریچه دوربین، خارج و به دست کاربر، می رسد.

 
دوربین عکاسی چاپ سریع


فیلم های مورد استفاده در دوربین عکاسی چاپ سریع

البته هر دوربین عکاسی چاپ سریع، کاغذ با ویژگی های خاص خود را دارد. مثلا، کاغذهای دوربین عکاسی فوجی فیلم، این فیلم را با دو فرمت و دو سایز، به نام های کاغذ‌های instax mini  و  instax WIDE عرضه می شوند. یعنی می توانند عکس هایی با دو سایز متفاوت، چاپ کرد. بنابراین، هر کاربری می تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود، یکی از این سایزها را انتخاب کند. انتخاب سایز فیلم، هیچ ربطی به دوربین عکاسی ندارد. این دوربین ها قابلیت جاسازی هر دو مدل کاغذ عکاس فوری را دارند.

اندازه فیلم های instax WIDE بزرگتر از قاب دوربین است. به همین دلیل، در زمان چاپ این عکس فوری، یک قاب سفید، دورتادور، عکس قرار دارد. تمام فیلم های دوربین عکاسی چاپ سریع، دارای یک سمت حساس به نور هستند که این سمت در طرف لنز دوربین قرار دارد. در زمان عکاسی، نور به این سمت، تابانده می شود و سپس، عکس بیرون می آید. در اغلب دوربین های عکاسی چاپ سریع، کاغذ بیرون آمده، سفید است و باید کمی منتظر ماند تا عکس، ظاهر شود.

همانطور که اشاره نمودیم آزاد شدن مواد شیمیایی، سبب ظاهر شدن عکس می شوند و این مواد در دمای معمولی اتاق، فعال می شوند. تصاویر روی کاغذ، کم کم، بعد از 1 تا 2 دقیقه ظاهر می شوند.
نکته قابل توجه در مورد این دوربین ها این است که قابلیت چاپ عکس های سیاه و سفید را هم دارند. از آنجایی که بسیاری از کاربران، علاقه مند فضا و مدل های نوستالژیک هستند تمایل دارند عکس های سیاه و سفید داشته باشند. برای این مدل عکس، یک سری کاغذهای مخصوص عکس های سیاه و سفید وجود دارد.

 
فیلم دوربین چاپ سریع


مزیت های دوربین چاپ سریع

دوربین عکاسی چاپ سریع یا دوربین instax مزایای زیادی به کاربران، ارائه می دهد که چاپ سریع عکس، یکی از مهمترین آن ها است. سرعت بالای این مدل دوربین در چاپ عکس سبب شد در حال حاضر، جزء پرطرفدارترین دوربین های دنیا شناخته شود. البته مزیت، این دوربین فقط به این مورد، ختم نمی شود.

داشتن لنز با کیفیت و با رزولوشن بالا از دیگر مزیت های این دوربین است. در واقع از آنجایی که اغلب افراد (خصوصا بعد از گسترش یافتن دوربین گوشی های موبایل که قابلیت ادیت عکس دارند) دوست دارند عکس های خود را قبل از ظاهر شدن، ادیت کنند، سازندگان دوربین عکاسی چاپ سریع، این دوربین را با لنز بسیار با کیفیت، طراحی و تولید می نمایند.
این دوربین ها قابلیت ادیت عکس ندارند. البته در برخی از مدل ها این قابلیت وجود دارد که آن ابزار ویرایش هم بسیار ساده و ابتدایی است. به همین دلیل، لنز این مدل دوربین از رزولوشن بالا برخوردار است تا عکس های با کیفیت ظاهر کند.

امکان چاپ عکس سیاه و سفید و رنگی از دیگر مزیت های دوربین عکاسی چاپ سریع است. از آنجایی که هم عکس های سیاه و سفید و هم عکس های رنگی، طرفداران خاص خود را دارند دوربین عکاسی فوری، با ارائه هر دو قابلیت سبب شد تمام افراد بتوانند از این دوربین، استفاده کنند.
اضافه شدن قابلیت ذخیره سازی و فیلمبرداری به این دوربین ها سبب شده که اغلب استفاده کنندگان از آن، رضایت کامل داشته باشند. البته این موارد، مزایای کلی دوربین های عکاسی چاپ سریع هستند و هر برندی، مزایای خاص خود را برای فروش بیشتر، ارائه می دهد. به عنوان مثال، برخی از برندها از قابلیت هایی نظیر تعبیه آینه سلفی کنار لنز دوربین، استفاده از لنز مبدل ماکرو به منظور عکاسی از نزدیک و ... بهره می گیرند.

 
مزایای دوربین چاپ سریع


معایب دوربین های چاپ سریع

همه تجهیزات و وسایل در کنار مزایا، معایبی نیز دارند. دوربین عکاسی چاپ سریع نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. یکی از مهمترین معایب این دوربین ها داشتن فیلم یا کارتریج محدود با قیمت بالا است. معمولا اغلب این دوربین ها دارای کاغذهای چاپ عکس 10 تایی هستند که مصرف کننده، باید آن را با قیمت بالا خریداری کند و به سرعت هم تمام می شوند.
به دلیل، علاقه افراد به عکس سلفی، اغلب خریداران، تمایل دارند در اولین فرصت از خود، سلفی بگیرند. اما چون، این مدل دوربین، جزء دوربین های پیشرفته نیست پیشنهاد می کنیم با آن ها عکس سلفی نگیرید. دوربین عکاسی چاپ سریع، از محدودیت اندازه لنز و ثابت بودن کاغذ یا فیلم، برخوردار است. این مورد یکی دیگر از معایب این دوربین ها است. این محدودیت سبب می شود فاصله فوکوس نیز ثابت باشد. لذا معمولا در زمان سلفی گرفتن در محدوده فوکوس، قرار نمی گیرد.

از طرف دیگر، فوکوس دوربین عکاسی چاپ سریع، به مانند دوربین گوشی های موبایل، نمی تواند چهره را تشخیص دهد. لذا نمی تواند در زمان سلفی گرفتن، به صورت اتوماتیک روی چهره تان، فوکوس کند.
عدم قابلیت زوم از دیگر معایب این دوربین ها است. همانطور که اشاره نمودیم دوربین چاپ عکس سریع دارای لنز ثابت است. لذا در زمان عکس گرفتن نمی توانید زوم کنید و باید خودتان به سوژه عکاسی، نزدیک شوید. همچنین، سایز عکس این دوربین ها بسیار کوچک است. پس سعی کنید فاصله سوژه تا دوربین، بیشتر از 2 تا 3 متر نباشد. چرا که دیگر چهره او در عکس، آنچنان قابل تشخیص نیست.

 
عیوب دوربین چاپ سریع


بهترین دوربین های چاپ سریع

در حال حاضر، کمپانی های معتبری در دنیا، مشغول طراحی و تولید انواع دوربین عکاسی چاپ سریع هستند. از جمله این کمپانی ها می توان به برندهای پولاروید Polaroid، لایکا Leica، لوموگرافی Lomography، ایمپاسیبل Impossible و فوجی فیلم Fujifilm Instax اشاره کرد. هر کدام از این برندها دوربین عکاسی چاپ سریع با قابلیت های خاص خود ارائه کرده اند که در ادامه چند مدل از بهترین و پرطرفدارترین این دوربین ها را معرفی می کنیم.
 
چندین دوربین چاپ سریع در بازار موجود است که می توانند به سرعت چاپ کنند. در اینجا تعدادی از بهترین دوربین های چاپ سریع آورده شده است:
 
  • Fujifilm Instax Mini 90 Neo Classic: این دوربین قادر است تنها در چند ثانیه پرینت هایی با کیفیت بالا تولید کند. دارای باتری قابل شارژ است که استفاده از آن را راحت می کند
  • دوربین دیجیتال چاپ فوری Polaroid Mint: این دوربین راحتی عکاسی دیجیتال را با لذت چاپ فوری ترکیب می کند. این می تواند در کمتر از یک دقیقه چاپ کند و دارای یک چاپگر داخلی است.
  • دوربین دیجیتال چاپ فوری لبخند کداک: این دوربین برای لذت بردن فوری طراحی شده است و در کمتر از یک دقیقه چاپ می کند. همچنین دارای اسلات کارت microSD است تا بتوانید عکس های خود را به صورت دیجیتالی نیز ذخیره کنید.
  • Canon Ivy Mini Photo Printer: این یک دوربین نیست، بلکه یک چاپگر قابل حمل است که به شما امکان می دهد عکس ها را از گوشی هوشمند خود در چند ثانیه چاپ کنید. از فناوری ZINK استفاده می کند که نیاز به کارتریج جوهر را از بین می برد.
 

دوربین عکاسی پولاروید

دوربین پولاروید نوعی دوربین فوری است که عکس‌های خود را تولید می‌کند. هنگامی که یک عکس با دوربین پولاروید گرفته می شود، تصویر بلافاصله چاپ می شود و در عرض چند دقیقه توسعه می یابد. دوربین های پولاروید برای اولین بار در دهه 1940 معرفی شدند و در دهه های 1970 و 1980 رایج شدند. امروزه، دوربین های پولاروید هنوز توسط بسیاری از افرادی که از زیبایی منحصر به فرد و راحتی عکاسی فوری لذت می برند، استفاده می شود.
دوربین پولاروید یک دوربین فوری است که از فیلم خود توسعه‌یافته برای ایجاد یک چاپ شیمیایی توسعه‌یافته در مدت کوتاهی پس از گرفتن عکس استفاده می‌کند. "Polaroid" نام برندی است که دوربین‌های مصرف‌کننده‌ای را ایجاد کرد که می‌توانست توسط عموم استفاده شود. با این حال، اکثر مردم هر دوربین فوری را صرف نظر از سازنده آن، پولاروید می نامند.

 

دوربین عکاسی اینستاکس

دوربین Instax نوعی از دوربین های فوری است که بلافاصله پس از گرفتن عکس، چاپ های کوچک (اندازه کارت اعتباری) را تولید می کند. از بسته های فیلم استفاده می کند که حاوی 10 ورق فیلم است و چاپ ها از طریق یک فرآیند شیمیایی در دوربین ایجاد می شوند. دوربین‌های Instax به دلیل ظاهر و ظاهر قدیمی‌شان محبوب هستند و معمولاً برای ثبت خاطرات در مهمانی‌ها، رویدادها و سفرها استفاده می‌شوند. مدل‌های مختلفی از دوربین‌های Instax در دسترس هستند، از مدل‌های پایه تا مدل‌های پیشرفته‌تر با ویژگی‌هایی مانند نوردهی متعدد و حالت‌های سلفی.
دوربین‌های چاپ سریع اینستاکس که دوربین‌های فوری هیبریدی نیز نامیده می‌شوند، مزایایی را ارائه می‌کنند که خریداران دوربین‌های آنالوگ پولاروید از آن محروم هستند. در همین حال، تعدادی مدل در بازار وجود دارد، اگرچه طیف عملکردها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. کسانی که ناآگاهانه خرید می کنند ممکن است یک شگفتی بد را تجربه کنند.


بهترین دوربین چاپ سریع برای سال 2023

اگر به دنبال خرید یک دوربین عکاسی فوری هستید، ممکن است با گزینه ها و فرمت های مختلف گیج شوید. اما نترسید - ما شما را در جنگل دوربین‌های فوری راهنمایی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم راه خود را به سمت دوربین فوری متناسب با نیازهایتان کم کنید. در اینجا منتخبی از دوربین های چاپ شده ما است. هر کدام نقاط قوت خود را دارند و هر کدام با سبک های مختلف تیراندازی مناسب هستند.
 
چه به دنبال بهترین دوربین پولاروید یا یک مدل عالی از برند دیگری باشید، مطمئناً دوربین مناسب با قیمت دلخواه خود را از لیست ما پیدا خواهید کرد:
 
  • Fujifilm Instax Mini 11
  • Polaroid Originals Go
  • Fujifilm Instax Mini Evo
  • Fujifilm Instax Mini 9
  • Polaroid Originals 600 Red Stripe
  • Polaroid Originals Now+ i-Type
  • Fujifilm Instax Hybrid Mini LiPlay
  • Fujifilm Instax Mini 40
  • لوموگرافی Lomo'Instant Automat
  • Fujifilm instax SQUARE SQ1
 

Fujifilm Instax Mini 11

فوجی فیلم به دلیلی در دنیای دوربین های فوری مشهور است. این نام تجاری به طور مداوم در فهرست دوربین های فیلم فوری خود نوآوری می کند و گسترش می دهد - دوربین فیلم فوری محبوب Fujifilm Instax Mini 11 Instant Film Camera را به عنوان مدرک در نظر بگیرید. این دوربین فوری زیبا و قابل حمل نوردهی خودکار را با فلاشی ارائه می‌کند که موقعیت را می‌خواند و نور را متناسب با آن تنظیم می‌کند، به این معنی که عکاسان می‌توانند هر زمان که لحظه‌ای عالی فرا رسید، عکس بگیرند و عکس بگیرند. علاوه بر این، حالت سلفی به شما امکان می دهد قبل از گرفتن عکس از طریق آینه دوربین جلو، تصویر را تجسم کنید. از رنگ‌های منحصربه‌فرد گرفته تا دکمه‌های شاتر قابل تنظیم و یک بند، کاربران می‌توانند برای نشان دادن سبک شخصی خود، استعدادی سرگرم‌کننده اضافه کنند.
 
دوربین عکاسی چاپ سریع

Fujifilm Instax Mini 11 با پنج رنگ برای انتخاب و دو دکمه شاتر قابل تعویض موجود در کیت، راه‌های زیادی را برای سفارشی کردن دوربین فوری جدید در اختیار شما قرار می‌دهد!
 
امکانات:
  • ابعاد: 4.23 x 4.77 x 2.64 اینچ (107.6 x 121.2 x 67.3 میلی متر)
  • لنز: 2 جزء، 2 عنصر، f = 60mm، 1:12.7
  • منظره یاب تصویر واقعی: 0.37x، با نقطه هدف
  • برد تیراندازی: 0.3 متر +
  • 1/2 تا 1/250 ثانیه کرکره الکترونیکی
  • زمان ساخت فیلم: 90 ثانیه
  • اندازه تصویر: 62mm x 46mm
  • وزن: 8.43 اونس (293 گرم) (بدون باتری، بند و فیلم)
  • فیلم سازگار:
  • Instax Mini 11 با فیلم فوری Fujifilm instax سازگار است. این بسته‌های فیلم ضروری را تهیه کنید تا لذت چاپ عکس را ادامه دهید. چاپ های به اندازه کارت اعتباری را می توان با دوستان به اشتراک گذاشت، به عنوان دکور نمایش داد و به عنوان یادگاری سرگرم کننده ذخیره کرد.
 

Polaroid Originals Go

یکی از نمادین ترین دوربین های فوری پولاروید، دوربین فیلمبرداری فوری Polaroid Originals Go است. این دوربین قابل حمل برای مسافران، والدین جدید، دانشجویان و غیره عالی است. این دوربین دارای یک بند مچی آسان برای حمل است، به غیر از ویژگی نوردهی دوگانه که به عکاسان اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های خلاقانه خود را زنده کنند. دوربین فیلم‌برداری فوری Polaroid Originals Go دارای یک تایمر خودکار و آینه سلفی است که به کاربران کمک می‌کند عکس‌هایی با کادری عالی با دوستان و خانواده بگیرند. این دوربین دارای یک باتری قابل شارژ USB است که برای از بین بردن اتلاف باتری و حفظ انرژی خلاقانه عالی است. دوربین فیلم فوری Polaroid Originals Go با فیلم Polaroid Go کار می کند.

 دوربین عکاسی چاپ سریع
 
امکانات:
  • ابعاد: 5.9 x 3.3 x 2.4 اینچ (105 x 83.9 x 61.5 میلی‌متر)
  • پوسته بیرونی پلی کربنات + پلاستیک ABS
  • رزین پلی کربنات درجه نوری
  • میدان دید: مورب 65.1 درجه، افقی 48.1 درجه، عمودی 49.1 درجه
  • وزن: 0.53 پوند (242 گرم) (بدون احتساب بسته فیلم)
  • سیستم فلاش تخلیه خلاء
  • باتری لیتیوم یون قابل شارژ با کارایی بالا (1100 میلی آمپر ساعت)
  • فیلم سازگار:
  • کلاسیک Polaroid Originals Go از فیلم Polaroid Go استفاده می کند - آنها کمی کوچکتر از فریم های اصلی فیلم Polaroid هستند. تنها در 10 تا 15 دقیقه، می‌توانید عکس‌های خود را درست در مقابل چشمان خود مشاهده کنید.
 

Fujifilm Instax Mini Evo

Instax Mini Evo یک دوربین آنالوگ با ظاهری قدیمی است. دارای 10 افکت لنز و 10 گزینه افکت فیلم است تا بتوانید آزمایش کنید و بهترین ظاهر را برای خود پیدا کنید.
این دوربین همچنین دارای یک آینه سلفی داخلی، دکمه‌های شاتر دوگانه برای عکاسی از راه دور است و می‌تواند تلفن هوشمند شما را برای عکس‌برداری از راه دور متصل کند. شما فقط باید برنامه رایگان INSTAX MINI EVO را دانلود کنید تا همه ویژگی های عالی آن را باز کنید.

 
دوربین چاپ سریع
 
امکانات:
  • 10 گزینه جلوه لنز و 10 گزینه جلوه فیلم
  • آینه سلفی توکار
  • دکمه های شاتر دوتایی
  • دوربین را کنترل کنید و عکس ها را با گوشی هوشمند خود چاپ کنید
  • حالت ماکرو برای نمای نزدیک
  • تایمر خودکار
  • پورت شارژ
  • کارت Micro SD (کارت SD شامل نمی شود)
  • شامل بند شانه و کابل USB
  • فیلم سازگار:
  • Fujifilm Instax Mini Evo با فیلم فوری Instax Mini سازگار است.
 

بهترین دوربین چاپ سریع فوجی فیلم برای کودکان: Fujifilm Instax Mini 9

Fujifilm Instax Mini 9 انتخابی عالی برای والدین یا والدینی است که برای فرزندان خود خرید می کنند. از آنجایی که این دوربین یکی از مقرون به صرفه ترین دوربین های فوری موجود در بازار است، وقتی بچه هایتان به طور تصادفی آن را بشکنند یا از بسته های فیلم مانند آدامس استفاده کنند، احساس بدی نخواهید داشت.

دوربین چاپ سریع 
 

این بدنه پلاستیکی بزرگی دارد که فاقد کنترل‌های پیچیده مدل‌های گران‌تر است، اما دکمه‌های بزرگ و رنگ‌های روشن آن جذابیت بصری و سهولت استفاده را برای شاترهای با انگشت کوچک ارائه می‌کنند. این شامل یک فلاش داخلی است تا بتوانید در تاریکی بدون دردسر عکس بگیرید و دارای یک آینه جلویی است که به شما کمک می کند سلفی های فوری خوبی بگیرید. عملکرد ساده نقطه و عکاسی آن نیز به این معنی است که می توانید با چرخاندن حلقه لنز حالت های عکاسی را تغییر دهید. اگر یک عکاس مبتدی هستید که به دنبال یک دوربین ارزان قیمت پولاروید هستید، این بهترین دوربین فوری برای شماست.
 
امکانات:
  • لنز: 60mm f/12.7
  • اندازه عکس: 6.2×4.6 سانتی متر
  • حداقل فاصله تیراندازی: 35 سانتی متر
  • سرعت شاتر: 1/60 ثانیه
  • حالت‌های نوردهی: آفتابی، ابری، فضای داخلی، و کلید Hi-key ابعاد و وزن: 116mm x 118.3mm x 68.2mm / 307g
  • منظره یاب نوری فلش داخلی
  • ضمیمه لنز آینه سلفی کلوزآپ
  • دکمه تنظیم روشنایی حالت با کلید بالا
  • فیلم سازگار:
  • دوربین فوری Fujifilm Instax Mini 9 تمام انواع فیلم Instax Mini را می پذیرد. رایج ترین مورد استفاده فیلم Instant Daylight است که برای نور طبیعی و نور مصنوعی استفاده می شود. انواع دیگر عبارتند از: تک رنگ، رنگین کمان، ستاره درخشان و آب نبات پاپ.
 

پولاروید اورجینال 600

دوربین مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی مشابه پولاروید می خواهید؟ Impossible، شرکت سازنده Polaroid Originals، از جایی که نام تجاری متوقف شده بود، ادامه داد و دوربین‌های فوری و بی‌انتها مانند Polaroid Originals 600 ایجاد کرد. تا به امروز، Impossible سنت پولاروید را یدک می‌کشد و دوربین‌های پولاروید بازسازی‌شده و معتبر را به مشتریان وفادار دوربین خود می‌فروشد. کلکسیونرها و علاقه مندان به سبک قدیمی.

 دوربین چاپ سریع
 
به‌عنوان یک محصول ابتدایی، جمع‌وجورترین یا مناسب‌ترین محصول برای سفر نیست، اما اگر عاشق طراحی نمادین جعبه‌ای دوربین‌های کلاسیک پولاروید هستید، این انتخاب ایده‌آل است. یکی از ویژگی های مفید آن زبان قورباغه ای آن است که از فیلم شما در برابر نور محافظت می کند. به این ترتیب می توانید کیفیت فیلم خود را حفظ کنید.
 
امکانات:
  • اندازه تصویر: لنز فوکوس ثابت 79 x 79mm 106mm f/14-f/42
  • برد تیراندازی/فوکوس: 4 فوت تا بی نهایت
  • سرعت شاتر: 1/3 تا 1/200 ثانیه
  • فلاش اتوماتیک داخلی
  • فیلم نوع Polaroid 600 را می پذیرد باتری ها را در بسته های فیلم می پذیرد
  • فیلم سازگار:
  • فیلم Color 600 نوع فیلم اصلی برای دوربین های قدیمی Polaroid 600 است. این عکس‌ها را با رنگ، بافت و لحن زنده می‌گیرد و آن‌ها را در حاشیه سفید نمادین قاب می‌کند که هر عکس پولاروید را به یک شاهکار واقعی تبدیل می‌کند.
 

Polaroid Originals Now+ i-Type

دوربین فیلم فوری Polaroid Originals Now+ i-Type یکی از خلاقانه ترین دوربین های آنالوگ فوری موجود در بازار است. دارای پنج فیلتر لنز برای ایجاد فریم عالی، با گزینه‌هایی برای اشباع کردن، عمیق‌تر کردن کنتراست، افزودن ستاره‌های ستاره‌ای، درج عکس‌های رنگی و موارد دیگر. دوربین فیلم فوری Polaroid Originals Now+ i-Type همچنین دارای فوکوس خودکار سریع و شهودی است تا اطمینان حاصل شود که هر عکس به طور بی عیب و نقصی واضح است. برنامه موبایل پولاروید به عکاسان این فرصت را می دهد که با جلوه های سینمایی و حالت سه پایه خلاقیت به خرج دهند. امتیاز دیگری از Polaroid Originals Now+ i-Type Instant Film Camera؟ یک باتری قابل شارژ با USB که این خلاقیت را ساعت ها در جریان نگه می دارد.

 
دوربین چاپ فوری
 
امکانات:
  • پوسته بیرونی پلاستیک پلی کربنات + ABS
  • 1/200 - 1 ثانیه. سیستم شاتر
  • فاصله کانونی استاندارد 102.35 میلی متر / فاصله کانونی نزدیک 94.96 میلی متر
  • 5 فیلتر لنز
  • اولویت دیافراگم و حالت سه پایه از طریق برنامه در دسترس است
  • میدان دید افقی 40 درجه، میدان دید عمودی 41 درجه
  • 5.9 x 4.4 x 3.8 اینچ (150.16 x 112.2 x 95.48 میلی‌متر)
  • وزن: 16.12 اونس (457 گرم) (بدون بسته فیلم)
  • فیلم سازگار:
  • فیلم Polaroid Originals i-Type را به خرید خود اضافه کنید تا تمام خاطرات جدید خود را ثبت کنید.
 

Fujifilm Instax Hybrid Mini LiPlay

Fujifilm Instax Hybrid Mini LiPlay بخشی از نسل جدید دوربین های فوری هیبریدی است. این کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین هیبریدی است که فوجی‌فیلم تاکنون تولید کرده است و شکل جیبی آن را به یکی از بزرگترین نقاط قوت آن تبدیل کرده است. همچنین هم به عنوان دوربین و هم به عنوان چاپگر کار می کند و به شما امکان می دهد تا زمانی که برنامه تلفن همراه دارید، عکس ها را از تلفن خود چاپ کنید.

 دوربین چاپ سریع
 
این دوربین مجهز به صفحه نمایش 2.7 اینچی است که تصویر شما را پیش نمایش می کند. به این ترتیب می‌توانید صحنه‌ها را به‌خوبی کادربندی کنید و نور را مطابق با اولویت‌های خود تنظیم کنید. 30 فریم برای انتخاب وجود دارد و حتی می توانید از عملکرد عکسبرداری از راه دور آن برای گرفتن عکس در حالی که دور از دوربین خود ایستاده اید استفاده کنید. علاوه بر این، LiPlay دارای یک عملکرد صدای منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد یک کلیپ صوتی را از طریق یک کد QR منحصر به فرد تعبیه شده در چاپ Instax Mini پخش کنید.
 
امکانات:
  • فاصله کانونی: 28 میلی متر (فاصله کانونی معادل 35 میلی متر: 35 میلی متر)
  • حداکثر دیافراگم: f/2
  • محدوده فوکوس: 3.94 اینچ تا بی نهایت / 10 سانتی متر تا بی نهایت
  • سرعت شاتر: 1/8000 تا 1/4
  • دومین فلش داخلی
  • ابعاد: (W x H x D): 3.25 x 4.84 x 1.44 اینچ / 82.5 x 122.9 x 36.7 میلی‌متر (به استثنای برآمدگی‌ها)
  • وزن: 8.99 اونس / 255 گرم
  • پیکسل های موثر: 2560 x 1920
  • سنسور تصویر: 1/5 اینچ. CMOS با فیلتر رنگ اصلی
  • فیلم سازگار:
  • Instax Hybrid Mini LiPlay با Instax Mini White Instant Film جفت شده و در یک کارتریج دستی عرضه می شود. این فیلم عکس های خیره کننده ای را ارائه می دهد که به راحتی می توانید آنها را در کیف پول، کیف پول یا قاب عکس کوچک قرار دهید. Instax عکس‌های با کیفیت بالا را با بازتولید واضح، واضح، رنگ‌های زنده و رنگ پوست طبیعی تضمین می‌کند.
 

Fujifilm Instax Mini 40

یکی دیگر از دوربین‌های فوری با کیفیت بالا که عکاسی را برای سازندگان مبتدی یکپارچه می‌کند؟ دوربین فیلم فوری Fujifilm Instax Mini 40، یک دوربین فیلمبرداری فوری سطح پایه با تنها دو تنظیمات و دو دکمه، به‌علاوه ظاهر دوربین قدیمی. دوربین فیلم فوری Fujifilm Instax Mini 40 به طور خودکار نوردهی را بر اساس محیط اطراف تنظیم می کند. برای سلفی عالی است، با یک آینه برای بررسی کادربندی قبل از فشار دادن شاتر. بدنه چرم مصنوعی و ریل‌های پلاستیکی به سبک فلزی به زیبایی‌شناسی قدیمی می‌افزایند و آن را هم برای یک روز عکاسی در شهر و هم برای یک دکور رترو در خانه عالی می‌کنند.
 
دوربین چاپ سریع
 

امکانات:
  • لنز: 2 جزء، 2 عنصر، f = 60mm، 1:12.7
  • منظره یاب 0.37x، با نقطه هدف
  • 0.3 متر و فراتر از محدوده تیراندازی
  • زمان ساخت فیلم 90 ثانیه
  • به دو باتری قلیایی سایز AA نیاز دارد
  • 4.09 x 4.76 x 2.55 اینچ (104 x 121 x 65 mm)
  • وزن: 11.64 اونس (330 گرم) (بدون باتری، بند و فیلم)
  • فیلم سازگار:
  • مانند سایر دوربین های Instax، Instax Mini 40 از فیلم دوربین Instax mini استفاده می کند.
 

لوموگرافی Lomo'Instant Automat

دوربین Lomography Lomo'Instant Automat مملو از ویژگی هاست و استفاده از آن فوق العاده آسان است. شیشه خودکار آن به افزایش کیفیت عکس‌های شما کمک می‌کند (مخصوصاً اگر نسخه Magellan را انتخاب کنید). این دوربین کاملا آنالوگ دارای ویژگی هایی است که سایر دوربین های ساخت فوجی آن را حذف می کنند، مانند نوردهی طولانی و نوردهی چندگانه.
 
دوربین چاپ سریع

امکانات:
  • ابعاد: 118.90 (W) x 93.60 (L) x 60mm (D)
  • ناحیه نوردهی: 62mm x 46mm
  • فاصله کانونی لنز: 60 میلی متر (معادل 35 میلی متر)
  • نوردهی خودکار خودکار
  • دیافراگم: f/8، f/22
  • فرمت فیلم: فوجی فیلم Instax Mini Motorized Ejection Film، نوردهی چندگانه نامحدود فلاش خودکار و حالت خاموش فلاش از راه دور مادون قرمز
  • کنترل انتقال
  • فیلم سازگار:
  • Lomo'Instant Automat از فیلم Fujifilm Instax Mini Film استفاده می کند. این بدان معناست که شما می توانید هر جا که می روید خاطرات را ثبت کنید! به اوج خلاقیت برسید و شروع به گرفتن عکس های جسورانه، درخشان و واضح کنید.
 

Fujifilm instax SQUARE SQ1

دوربین فیلم فوری Fujifilm instax SQUARE SQ1 محتوا را در قالب مربع ضبط می کند و حتی خلاقیت فیلم فوری بیشتری را با قاب عریض تر ارائه می دهد. با استفاده از این دوربین، عکاسان نگران کامل کردن تنظیمات نور نیستند. دوربین فیلم فوری Fujifilm SQUARE SQ1 به طور خودکار با عناصر تنظیم می شود و اطمینان حاصل می کند که هر عکس حتی در فضاهای تاریک کاملاً روشن است. حالت سلفی داخلی و آینه سلفی در جلو به کاربران کمک می‌کند مطمئن شوند که این عکس‌ها کاملاً قاب هستند. حالت سلفی برد نزدیک 30 تا 50 سانتی متری را ارائه می دهد. این رنگ در رنگ های سفید گچی، نارنجی مایل به قرمز و آبی یخچالی موجود است.
 
دوربین چاپ سریع

امکانات:
  • لنز: 2 جزء، 2 عنصر، f = 65.75mm، 1:12.6
  • منظره یاب 0.4x، با نقطه هدف
  • شاتر الکترونیکی برنامه ریزی شده 1/2 تا 1/400 ثانیه.
  • زمان ساخت فیلم 90 ثانیه
  • از دو باتری لیتیومی استفاده می کند
  • 5.14 x 4.66 x 2.26 اینچ (130.7 x 118.6 x 57.5 میلی‌متر)
  • وزن: 13.7 اونس (390 گرم) (بدون باتری، بند و فیلم)

دوربین چاپ سریع پولاروید در مقابل اینستاکس

مهم‌ترین جنبه‌ای که هنگام شروع عکاسی فوری باید در نظر بگیرید، ممکن است در ابتدا کمی غیرمعمول به نظر برسد: باید فیلم مناسب را به جای دوربین مناسب انتخاب کنید.
برای افراد ناآشنا، لطفاً توجه داشته باشید که فیلم پولاروید با فیلم اینستاکس متفاوت است! فرمول و فناوری برای هر برند متفاوت است و بنابراین عملکرد و نتایج فیلم متفاوتی را به همراه دارد. بنابراین، تصاویری که قرار است بگیرید تا حد زیادی به ویژگی های فیلم بستگی دارد تا خود دوربین.

چیزی که پولاروید و اینستاکس را فراتر از فرمول موجود در فیلم متمایز می کند، اندازه تصویر است. دوربین های پولاروید مدرن از یک اندازه فیلم منحصر به فرد استفاده می کنند، در حالی که اینستاکس سه اندازه مختلف (مینی، عریض و مربع) را ارائه می دهد. نسخه مربعی اینستاکس کمی کوچکتر از پولاروید استاندارد است، در حالی که نسخه گسترده اینستاکس از نظر مساحت تقریباً برابر با پولاروید استاندارد است.
انتخاب اندازه فیلم شما محدوده دوربین هایی را که می توانید خریداری کنید تعیین می کند. هم برای پولاروید و هم برای اینستاکس، دوربینی که می‌خرید همان چیزی است که در آن گیر کرده‌اید (از نظر فیلم)، بنابراین تقریباً یک انتخاب بین این چهار اندازه است که ترجیح می‌دهید.

 


سخن پایانی:

در خاتمه، دوربین‌ چاپ سریع روشی راحت و سرگرم‌کننده برای ثبت و چاپ خاطرات در حال حرکت ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها در سبک‌ها، اندازه‌ها و محدوده‌های قیمتی متفاوتی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند که متناسب با اولویت‌ها و بودجه خود یکی را انتخاب کنند. دوربین‌ چاپ سریع با قابلیت‌های چاپ فوری خود، نیاز به بازدید از فروشگاه چاپ یا منتظر ماندن برای تولید عکس‌ها را از بین می‌برند و آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به راحتی و فوری بودن اهمیت می‌دهند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کیفیت چاپ ممکن است به اندازه روش های چاپ سنتی نباشد و هزینه چاپ می تواند نسبتاً بالا باشد. علاوه بر این، برخی از مدل‌ها ممکن است دارای ویژگی‌های محدود و گزینه‌های کنترل دستی باشند که باعث می‌شود برای عکاسی پیشرفته کمتر مناسب باشند. به طور کلی، دوربین‌های عکاسی با چاپ سریع گزینه‌ای عالی برای عکاسان معمولی هستند که راحتی و رضایت آنی را بر چاپ‌های حرفه‌ای ترجیح می‌دهند.

مطالعه بیشتر:


اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت