راهنمای خرید ساعت هوشمند 2023: چگونه بهترین اسمارت واچ را انتخاب کنیم؟

  • تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۵۳۶
راهنمای خرید ساعت هوشمند 2023: چگونه بهترین اسمارت واچ را انتخاب کنیم؟
بسیاری از مردم ترجیح می‌ دهند به‌ جای ساعت معمولی یک ساعت هوشمند با کاربردهای فراوان خریداری کنند. در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند می‌ خواهیم شما را با نکاتی که در هنگام خرید یا قبل و بعد از خرید ساعت هوشمند به آن نیاز دارید آشنا کنیم. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید این مقاله را بخوانید تا در نهایت به یک انتخاب خوب و مناسب شرایط خود برسید.
 

طراحی و ساخت


در این مقاله که راهنمای خرید ساعت هوشمند است می خواهیم به نکاتی بپردازیم که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. در مورد طراحی ساعت هوشمند می‌ توان گفت یک انتخاب سلیقه‌ ای است. ساعت‌ های هوشمند در مدل‌ های گرد و مستطیلی به بازار عرضه شده‌ اند و در رنگ‌ های متنوع به دست کاربران می‌ رسند. راحتی و سهولت بستن ساعت روی مچ دست همچنین رنگ بند ساعت یکی از نکات مهم در مورد خرید ساعت هوشمند است. دقت کنید ساعتی که خریداری می‌ کنید دارای بند قابل تعویض باشد که هم بتوانید تنوع ایجاد کرده و هم در هنگام خرابی به‌ راحتی بتوانید آن را تعویض کنید. نوع فریم صفحه نکته دیگری در هنگام خرید ساعت هوشمند است. دستبندهایی نیز با طراحی‌ های متفاوت در بازار وجود دارند که با ساعت هوشمند تفاوت‌ های زیادی دارند. از جمله این تفاوت‌ ها می‌ توان طراحی و فرم صفحه و همچنین به قابلیت‌ ها و امکانات آن اشاره کرد.

 

سایز ساعت هوشمند


از نکات مهمی که به هنگام خرید ساعت هوشمند باید بدان توجه کرد، سایز مناسب ساعت هوشمند است. بهترین و رایج ترین سایز ساعت هوشمند چیست؟ رایج ترین اندازه ساعت هوشمند برای ساعت های کلاسیک، 42 تا 46 میلی متر است. بهترین اندازه ساعت هوشمند زنانه 34 تا 40 میلی متر و برای ساعت هوشمند مردانه 40 تا 46 میلی متر است. البته ساعت هوشمند های با سایز 38 تا 42 میلی متر هم برای زنان مناسب هم آقایان و مناسب برای کسانی است که به دنبال ساعت هوشمند با سایز متوسط ( صفحه نمایش نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) هستند.

 
در نظر داشتن انتخاب سایز مناسب ساعت از نکات مهم در راهنمای خرید ساعت هوشمند است

 

انواع سیستم عامل‌ ها


از مهم‌ ترین ویژگی‌ که قبل‌ از خرید ساعت هوشمند باید به آن دقت کنیم سازگاری سیستم‌ عامل ساعت با تلفن همراه خود می‌ باشد. شما باید ساعتی انتخاب کنید که با سیستم عامل تلفن همراه تان یکی باشد. برای مثال ساعت‌ های هوشمند اپل به گوشی‌ های اندرویدی متصل نمی شوند و تنها در صورتی‌ که آیفون داشته باشید می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید. به‌ طور کلی پیشنهاد می‌ شود ساعت هوشمند خود را طبق تلفن همراه خود انتخاب کنید. مثلاً اگر تلفن همراه شیائومی دارید می‌ توانید از ساعت هوشمند شیائومی نیز استفاده کنید. اگر گلکسی دارید از ساعت هوشمند گلکسی و اگر آیفون دارید از اپل واچ استفاده کنید. ساعت‌ های هوشمند مانند شیائومی، گلکسی، هواوی، آنر و امیزفیت که سیستم عامل اندروید دارند محدودیتی برای استفاده در دیگر گوشی‌ های اندرویدی ندارند و تنها به تلفن همراه آیفون متصل نمی شوند.
 

نمایشگر OLED یا LCD ، لمسی یا غیر لمسی


بیشتر ساعت‌ های هوشمند با نمایشگر اولد و ال‌ سی‌ دی وارد بازار می شوند که وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارند. این اتفاق موجب می شود تا عمر باتری ساعت کاهش پیدا کند. اگر می‌ خواهید یک ساعت هوشمند داشته باشید که عمر بسیار بیشتری داشته باشد می‌ توانید مدلی انتخاب کنید که صفحه نمایش آن سیاه و سفید باشد. ساعت‌ های گران‌ قیمت تر از صفحه نمایش اولد استفاده می‌ کنند که هم نمایشگر با کیفیت‌ تری داشته و هم ضخامت کمتری از ساعت‌ های ال‌ سی‌ دی دارند. در مقابل از بین نمایشگرهای لمسی و غیرلمسی انتخاب ساعت لمسی کار عاقلانه‌ تری است. اینکه صفحه نمایش لمسی یا غیر لمسی انتخاب کنید سلیقه‌ ای است و بر اساس آن می‌ توان تصمیم‌ گیری کرد.
 

عمر باتری و شارژ 


در هنگام خرید ساعت هوشمند به شارژدهی باتری توجه کنید. ساعتی انتخاب کنید که عمر باتری طولانی‌ تری داشته باشد. امروزه اکثر ساعت‌ های هوشمند بسته به نوع استفاده می‌ توانند بین ۱ تا ۲ روز دوام بیاورند. هر چقدر بیشتر از ساعت استفاده کنید باتری آن سریع تر خالی می شود. برای مثال مواردی چون روشن بودن دائمی بلوتوث، برقراری تماس و مکالمه، گوش دادن به موسیقی و غیره موجب کاهش شارژدهی ساعت هوشمند می شوند. برخی از انواع ساعت هوشمند مانند؛  Apple Watch and Samsung Galaxy Watch 4 قابلیت شارژ بی سیم دارند.
 

پشتیبانی از برنامه


یکی از نکات مهم اپلیکیشن‌ های قابل نصب روی ساعت است که هنگام خرید باید از فروشنده سوال کنید. برخی از ساعت‌ های هوشمند وجود دارند که از صدها یا هزاران برنامه‌ های کاربردی پشتیبانی می‌ کنند و امکانات ویژه‌ ای به شما ارائه می‌ دهند. به‌ صورت پیش‌ فرض برنامه‌ های مختلفی می‌ توان روی ساعت‌ های هوشمند نصب کرد اما برنامه‌ های جانبی بیشتری وجود دارند که می‌ توانید آن ها را روی ساعت هوشمند نصب کرده و نیازهای خود را برطرف کنید.
 

سازگاری و قابلیت اتصال


امکان جفت شدن ساعت هوشمند با گوشی خود را بررسی کنید. به‌ هنگام خرید ساعت به این نکته توجه کنید که آیا ساعت هوشمند به گوشی شما جفت می‌ شود یا خیر. اگر قابلیت اتصال ساعت هوشمند وجود نداشت نمی‌ توانید از سایر امکانات و قابلیت‌ های ساعت استفاده کنید.
 
سازگاری و امکان جفت شدن ساعت هوشمند با گوشی موبایل از مهم ترین نکات راهنمای خرید ساعت هوشمند است

 

قابلیت تماس و تلفن همراه


با ساعت هوشمندی که قابلیت تماس و پرداخت موبایلی دارد، می توانید بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی هوشمند خود تماس برقرار کرده و پیام ارسال کنید. این می تواند به ویژه زمانی که در حال حرکت هستید یا در موقعیت هایی که دسترسی به تلفن شما دشوار باشد، راحت باشد.البته که قابلیت صرفه جویی در زمان را نمی توان نادیده گرفت. با پرداخت های موبایلی، نیازی به جستجوی پول نقد یا کارت اعتباری ندارید. در عوض، می‌توانید به سادگی روی ساعت هوشمند خود ضربه بزنید تا پرداختی انجام دهید. این می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و تراکنش ها را کارآمدتر کند.
 

 پشتیبانی از سیم کارت


اگر ساعت هوشمند انتخابی شما دارای قابلیت پشتیبانی از سیم کارت باشد، راحتی، عملکرد مستقل از تلفن هوشمند و استفاده از اسمارت واچ برای تماس های ضروری در شرایطی که به هر دلیلی به گوشی موبایل خود دسترسی ندارید را برای شما فراهم می کند. داشتن بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور نیز می تواند برای افرادی که می خواهند از یک دستگاه برای تمام نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند، راحت باشد. با سیم کارت، نیازی به حمل تلفن جداگانه یا نگرانی در مورد تعویض سیم کارت بین دستگاه ها ندارید
با سیم کارت، ساعت هوشمند می تواند مستقل از گوشی هوشمند کار کند. این بدان معناست که می‌توانید تماس بگیرید، پیام‌های متنی ارسال و دریافت کنید و از اینترنت مستقیماً از ساعت هوشمند استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به داشتن تلفن هوشمند در نزدیکی خود داشته باشید. این می تواند به ویژه برای افرادی مفید باشد که می خواهند در حین ورزش، مسافرت، یا در شرایطی که حمل تلفن هوشمند ممکن است عملی نباشد، در ارتباط باقی بمانند.
در شرایط اضطراری، داشتن سیم کارت در ساعت هوشمند می تواند حیاتی باشد. اگر به تلفن هوشمند خود دسترسی ندارید یا باتری آن تمام می شود، می توانید از ساعت هوشمند خود برای برقراری تماس های اضطراری و ارسال پیام استفاده کنید.
 

Health tracking 


در هنگام خرید ساعت هوشمند به قابلیت های Health tracking (راهنمای سلامت بدن شما) آن توجه ویژه کنید. ساعت هوشمندی که انتخاب کرده اید باید دارای سنسور ضربان قلب، فشار سنج، اکسیژن خون و ... باشد تا در هنگام انجام فعالیت های روزانه یا ورزش بتوانید سلامتی بدن خود را بسنجید. اگر ورزشکار هستید این یک گزینه حیاتی است که حتما باید در ساعت هوشمند شما وجود داشته باشد.
 
 Health tracking در ساعت هوشمند از نکات مهمی است که در زمان خرید ساعت هوشمند باید مد نظر قرار داد
 

قیمت


مسئله‌ ای که در راهنمای خرید ساعت هوشمند باید به آن پرداخت، قیمت ساعت هوشمند است که خوشبختانه بازه قیمتی آن بسیار گسترده و انواع ساعت هوشمند در برندهای مختلف از 150 تومان تا 60 میلیون تومان در بازار موجود است که طبیعتا امکانات و ویژگی های یک ساعت هوشمند در قیمت های مختلف آن، متفاوت است. 
قیمت ساعت‌ های هوشمند از کمتر از یک میلیون شروع شده که در ادامه این مقاله آن‌ ها را معرفی خواهیم کرد.
 

ساعت هوشمند زیر یک میلیون تومان


ساعت‌ های هوشمند زیادی وجود دارند که قیمت آن‌ ها ارزان‌ تر از یک میلیون تومان است. در ادامه ویژگی ها و امکاناتی که یک ساعت هوشمند با قیمت زیر یک میلیون باید داشته باشد را بیان می‌ کنیم.
 در ادامه می‌ خواهیم کاربردهای فراوان برخی از آن‌ ها را معرفی کنیم که کارتان را راه انداخته و شما را صاحب یک ساعت هوشمند با امکانات فراوان می‌ کند. برای خرید ساعت هوشمند زیر ۱ میلیون تومان باید به ظاهر محصول توجه نکرده و مشخصات فنی آن را در نظر بگیرید. حداقل امکاناتی که پس از خرید ساعت هوشمند زیر یک میلیون تومان می توانید دریافت کنید می توان به صفحه نمایش لمسی، ماندگاری باتری حداقل تا سه روز، دارای انواع حسگرهای سلامت، دارای بلوتوث و GPS، قابلیت پخش موسیقی، پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت مکالمه، دریافت اعلان ها روی صفحه ساعت و ... اشاره کرد. در ادامه یک ساعت کاربردی با قیمت زیر یک میلیون تومان در نظر گرفته ایم و می خواهیم امکانات آن را برای شما شرح دهیم.
 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite مدل XPAW004

این ساعت هوشمند که صفحه نمایش دایره ای دارد قیمتی زیر یک میلیون تومان داشته و تمامی امکاناتی که بالا عنوان کردیم را داراست. این ساعت دارای رزولوشن HD بوده و اندازه آن 1.3 اینچ است. بدنه این ساعت از جنس فلز پلاستیک و ژل سیلیکونی بوده  و دارای گواهی IP68  است. باتری این ساعت 230 میلی آمپر بوده و در حالت استند بای می تواند تا ده روز نیز دوام داشته باشد. این ساعت که یکی از بهترین مدل های ساعت هوشمند زیر یک میلیون تومان است توانسته نظرات مثبت کاربران را به خود جلب کند که دارای تمامی سنسورهای سلامتی است. تثویر ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite مدل XPAW004 را مشاهده می کنید:

 
راهنمای خرید ساعت هوشمند زیر ۱ میلیون تومان

 

خرید ساعت هوشمند تا ۲ میلیون


از آنجایی‌ که محبوبیت ساعت هوشمند بین افراد روز به‌ روز در حال افزایش است شرکت‌ ها و کمپانی‌ های ساخت این نوع ساعت‌ ها در پی آن هستند تا ارزان‌ ترین ساعت‌ ها را با بهترین امکانات طبق سلیقه‌ی افراد مختلف در بازار عرضه کنند. ساعت های هوشمند زیادی در بازار وجود دارند که با قیمت زیر دو میلیون به فروش می رسند. با خرید این ساعت‌ ها صاحب یک ساعت با امکاناتی چون سنسورهای سلامتی فراوان، قابلیت‌ های ردیابی، شارژدهی خوب و ... خواهید شد. خرید ساعت هوشمند زیر ۲ میلیون تومان تمام انتظارات ما را از یک ساعت برآورده می‌ کند. از دیگر مزایای خرید ساعت هوشمند زیر ۲ میلیون پیدا شدن لوازم جانبی آن‌ ها به‌ آسانی است. با خرید ساعت ارزان‌ قیمت قطعاً یک محصول با کیفیت، کارآمد و مقرون‌ به‌ صرفه را بدست خواهید آورد.
 

ساعت هواوی مدل band 7

در ادامه به ساعت هوآوی مدل band 7 می‌ پردازیم :
همان‌ طور که در عکس مشاهده می‌ کنید این ساعت ظاهر بسیار زیبایی داشته و به دلیل برخورداری از قابلیت‌ های ویژه در کنار قیمت مناسب ضمن اینکه یکی از بهترین ساعت های هوشمند شیائومی است، می‌ تواند یکی از محبوب‌ ترین ساعت‌ های ارزان‌ قیمت بازار باشد. مچ بند هواوی یک صفحه نمایش مستطیل‌ شکل داشته و اندازه آن ۱٫۴۷ اینچ است. این ساعت در رنگ‌ های صورتی، قرمز، مشکی و سبز به بازار عرضه شده‌ است. ساعت هوشمند هواوی band ۷ تا عمق ۵۰ متری زیر آن مقاوم بوده باتری آن ۱۸۰ میلی آمپر ساعت است. در حالت استندبای، این ساعت حدود ۱۴ روز روشن می ماند. قابلیت‌ های ویژه‌ ای که دارد عبارت‌ اند از: قابل شارژ سریع، دارای بیش‌ از ۴ هزار واچ فیس، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، قابلیت ذخیره باتری، امکان پخش موسیقی، سنسور سنجش میزان استرس و ضربان قلب و... این ساعت با سیستم عامل اندروید 6 به بالا و ios 9 به بالا سازگاری دارد.
 
راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۲ میلیون

 

خرید ساعت هوشمند تا 3 میلیون


ویژگی‌ های ساعت هوشمند زیر ۳ میلیون تومان را در ادامه شرح می‌ دهیم تا فرآیند انتخاب و خرید محصول برای شما بیش‌ از پیش آسان شود. ساعت‌ هایی که زیر ۳ میلیون تومان ارزش دارند احتمالاً در بسیاری از امکانات با یکدیگر مشترک بوده و تفاوت‌ های جزئی در برند یا ظاهر دارند. با مقایسه این تفاوت‌ های جزئی می‌ توانید بهترین ساعت زیر ۳ میلیون تومان را انتخاب کنید.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS2

این ساعت هم با گوشی‌ های اندروید و هم با گوشی‌ های آیفون کار می‌ کند. یک طراحی مربعی دارد و ویژگی‌ هایی در آن وجود دارند که در ساعت‌ های گران‌ قیمت‌ تر نیز یافت می‌ شود. این ساعت صفحه نمایش رنگی داشته و بدنه آن از جنس آلومینیوم و بند های سیلیکونی می‌ باشد. صفحه نمایش ساعت ۱٫۶۵ اینچ بوده و با پوشش کربن برای محافظت بیشتر از آن ساخته‌ شده است. این ساعت مقاوم در برابر عمق پنجاه‌ متری آب بوده و پخش‌ کننده داخلی دارد. باتری ۲۴۶ میلی آمپر آن باعث می‌ شود در حالت استند بای تا ۶ روز دوام بیاورد. حسگرهایی در این ساعت وجود دارند مانند شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، موتور لرزش، شمارش ضربان قلب و ... که به سلامت شما کمک می‌ کنند. ساعت امیزفیت صفحه نمایش همیشه روشن دارد و انواع حالات ورزشی داشته و ۵۰ صفحه ساعت برای شما ارائه می‌ دهد. برای چپ‌ دست‌ ها و راست‌ دست‌ ها ۱۸۰ درجه صفحه آن می‌ چرخد.

 

ساعت هوشمند اپل


یکی از مهم ترین عواملی که باید در هنگام خرید اپل واچ در نظر گرفت،سیستم عامل ساعت هوشمند اپل است. اپل واچ  بر روی واچ او اس کار می کند که به طور مرتب با ویژگی های جدید و بهبودهای امنیتی به روز می شود. باید مطمئن شوید ساعتی که به آن علاقه دارید با آخرین نسخه watchOS سازگار است، زیرا این اطمینان را به شما می دهد که به آخرین ویژگی ها و به روز رسانی های امنیتی دسترسی دارید. علاوه بر این، باید اکوسیستم برنامه‌های WatchOS را نیز در نظر بگیرید، زیرا این برنامه‌های شخص ثالثی را که می‌توانید در ساعت هوشمند اپل خود استفاده کنید مشخص می‌کند.
بهترین اپل واچ ممکن است گران باشند، بنابراین مهم است که قبل از خرید، قیمت ساعت مورد نظر خود را در نظر بگیرید. قیمت‌ها بسته به مدل، اندازه و ویژگی‌ها می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین قبل از انتخاب ساعت هوشمند اپل، باید بودجه خود را در نظر بگیرید و چه ویژگی‌هایی برایتان مهم است.
راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل
 
 

ساعت هوشمند سامسونگ


سامسونگ ساعت های هوشمند با سیستم عامل های مختلف از جمله Tizen و Wear OS by Google را ارائه می دهد. انتخاب ساعتی که از سیستم عامل سازگار با گوشی هوشمند شما پشتیبانی می کند، ضروری است. اگرقصد خرید ساعت هوشمند سامسونگ دارید، تایزن سیستم عامل پیشنهادی است زیرا تجربه یکپارچه تری را با دستگاه های سامسونگ ارائه می دهد. ساعت‌های هوشمند سامسونگ دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله ردیابی تناسب اندام، GPS، پرداخت‌های موبایلی و غیره هستند. مشخص کنید کدام ویژگی برای شما ضروری است و مدلی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر یک دونده مشتاق هستید، به دنبال ساعتی با GPS داخلی و ویژگی های پیشرفته ردیابی تناسب اندام باشید. اگر می‌خواهید پرداخت‌های موبایلی انجام دهید، مطمئن شوید که ساعت از Samsung Pay یا سایر گزینه‌های پرداخت تلفن همراه پشتیبانی می‌کند.
 


راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ

 

ساعت هوشمند شیائومی


شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و ابتدا با تولید موبایل و تلویزیون مطرح شد. در سال‌ های اخیر این شرکت توانسته ساعت‌ های هوشمند تولید کند و آن‌ ها را روانه بازار کند. این برند محصولات خود را با بالاترین امکانات در مقابل قیمت کم به دست کاربران می رساند.
یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید ساعت هوشمند شیائومی باید در نظر گرفت، ویژگی هایی است که ارائه می دهد. ساعت‌های هوشمند شیائومی دارای ویژگی‌های مختلفی مانند پایش ضربان قلب، ردیابی خواب، ردیابی تناسب اندام، GPS و غیره هستند. باید در نظر بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم است و مطمئن شوید که ساعت هوشمندی که انتخاب می کنید این ویژگی ها را دارد.
یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در نظر گرفت، سازگاری است. ساعت های هوشمند شیائومی برای کار با گوشی های هوشمند شیائومی طراحی شده اند، اما ممکن است با سایر دستگاه های اندروید یا iOS نیز کار کنند. اطمینان حاصل کنید که ساعت هوشمندی که انتخاب می کنید با گوشی هوشمند شما سازگار است تا بتوانید از تمام ویژگی ها و قابلیت های آن لذت ببرید.
راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی

آیا می‌ دانید بهترین ساعت هوشمند شیائومی کدام است؟

یکی از کاربردهای ساعت‌ هوشمند برای کسانی است که به ورزش و پیاده‌ روی می پردازند. افراد ورزشکار نیز علاقه‌ مند به استفاده از ساعت‌ های هوشمند ورزشی بوده و برند شیائومی نیز با توجه به قیمت ارزانی که دارد می‌ تواند نیاز این افراد را برآورده کند.
 

آیا ساعت هوشمند شیائومی قابلیت مکالمه‌ مستقیم دارد؟

ساعت های هوشمند شیائومی سیم کارت خور نیستند به همین سبب قابلیت مکالمه مستقیم نداشته اما گزینه خوبی برای انتخاب و خرید می‌ باشند. Xiaomi Watch S1 Active و amazfit GTR 3 Pro از جمله بهترین ساعت های هوشمند با قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث است.
 

معرفی بهترین ساعت شیائومی

بهترین ساعت هوشمند شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی تولید شد. تمام ویژگی‌ هایی که شما از یک ساعت هوشمند سراغ دارید در مدل Xiaomi watch S1 Active مشاهده می کنید.
صفحه نمایشی گرد تم و سبک آن مناسب هر تیپ و سلیقه‌ ای است. این ساعت در انواع رنگ‌ ها و تم های مختلف ارائه‌ شده تا بتواند سلیقه همه افراد را در بر بگیرد. از جمله امکانات این ساعت به موارد زیر می‌ توان اشاره کرد:
 
  • برخورداری از جی‌ پی‌ اس
این ساعت خیلی سریع و با صحت بالا مکان‌ ها را برای شما پیدا کرده و در مواقع اضطراری شما را مکان‌ یابی می‌ کند.
 
  • سنسور ضربان قلب
این ساعت دارای سنسوری است که به‌ صورت ۲۴ ساعته ضربان قلب شما را نمایش می‌ دهد. سنسور ضربان قلب این مدل از ساعت هوشمند شیائومی بسیار دقیق بوده و در ورزش‌ های سخت و سنگین نیز ضربان قلب شما را با دقت ثبت می‌ کند. هنگامی‌ که ضربان قلب شما از یک حالت عادی بیشتر شود هشدار می‌ دهد.
 
  • سنسور اکسیژن خون
سطح اکسیژن خون هم مانند ضربان قلب به‌ صورت ۲۴ ساعت اندازه‌ گیری شده و خیال شما را از این بابت راحت می‌ کند.
 
  • صفحه نمایش
صفحه نمایش این ساعت هوشمند شیائومی LED و به اندازه ۱٫۴۳ اینچ می‌ باشد. این صفحه نمایش قابلیت همیشه روشن داشته و حتی در زیر نور شدید نیز به‌ وضوح صفحه نمایش آن مشخص است.
 
  • توان باتری
با خرید این ساعت هوشمند خیال کاربر از داشتن یک وسیله که توان باتری بالایی دارد راحت است. شیائومی S1 به لطف الگوریتم‌ های هوش مصنوعی که دارد توانسته انرژی کمی مصرف کند. ۱۲ روز در حالت استند بای و ۳۰ ساعت در حالت کار سنگین دوام می آورد. زمان فول شارژ S1 شیائومی نیز ۲ و نیم‌ ساعت است.
 
  • برقراری و پاسخ تماس
با استفاده از این ساعت که به میکروفون‌ های داخلی مجهز است می‌ توانید با استفاده از گوشی‌ های اندرویدی و اتصال به بلوتوث به تماس‌ های خود پاسخ دهید.

 

چگونه بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم؟

 
همانطور که می‌ دانید ساعت های هوشمند در مقایسه با ساعت‌ های معمولی از قابلیت‌ های فراوانی بهره‌ مند هستند که برخی از آن‌ ها را در بالا عنوان کردیم. حال در می‌ خواهیم بدانیم که چگونه می‌ توانیم بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم. ویژگی‌ های یک ساعت هوشمند را خوب را در ادامه مطالعه کنید:
 

قابلیت‌ های ورزشی

یک ساعت هوشمند انتخاب کنید که قابلیت‌ های ورزشی فراوانی داشته باشد. این قابلیت‌ ها می‌ توانند سنسور سنجش ضربان قلب، جی‌ پی‌ اس، قدم شمار، میزان کالری سوزانده شده و غیره باشند.
 

صفحه نمایش

برای خرید ساعت هوشمند باید صفحه نمایشی انتخاب کنید که مناسب شما است. از لحاظ ظاهری دو صفحه نمایش گرد و مربع وجود دارد. ساعت‌ هایی که صفحه نمایش مربعی دارند می‌ توانند فضای بیشتر و بهتری جهت خواندن پیام‌ ها یا مشاهده‌ ی ویدیو در اختیار شما قرار دهند. در این بین کاربرانی وجود دارند که طراحی گرد ساعت را بیشتر می‌ پسندند. به‌ طور کلی در هنگام خرید ساعت هوشمند به امکاناتی چون نوع پنل، اندازه، رزولوشن، میزان روشنایی و قابلیت AOD توجه کنید.
 

 مقاومت در برابر آب

در ادامه به مقاومت آن در برابر آب می پردازیم. مقاوم بودن یک ساعت هوشمند در برابر آب اشکال مختلفی دارد. برخی از آن‌ ها در حد پاشیدن آب و بارش باران مقاوم هستند. برخی دیگر نیز در عمق های زیاد از آب می‌ توانند از خود مقاومت نشان دهند. اگر می‌ خواهید استفاده روزانه از ساعت هوشمند داشته باشید و ممکن است هنگام شستن دست یا بارش باران فراموش کنید از آن محافظت کنید پیشنهاد ما این است که ساعت مدل اول را انتخاب کنید. اما اگر یک شناگر حرفه‌ ای هستید یا می‌ خواهید از ساعت خود در عمق آب استفاده کنید می‌ توانید مدل دوم را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول 

 

1. ساعت هوشمند LCD یا AMOLD کدام بهتر است؟

ساعت هوشمند با صفحه نمایش AMOLD روشنایی صفحه و کنتراست خوبی دارد به گونه ای که در هر سطحی از روشنایی، صفحه نمایش آن واضح است اما گران است. صفحه نمایش LCD مقرون به صرفه است اما عملکرد AMOLD  را از لحاظ کیفی ارائه نمی دهد.
 

2. آیا می‌ توانیم ۲ گوشی را به ساعت هوشمند متصل کنیم؟

برخی از ساعت‌ های هوشمند وجود دارند که می‌ تواند به چندین تلفن متصل شوند اما آنها فقط می‌ توانند به صورت یک‌ به‌ یک کار کنند. اما به طور کلی و کوتاه جواب سوال خیر است. شما نمی‌ توانید یک ساعت هوشمند را به طور همزمان به ۲ گوشی متصل کنید. اما می توان چندین ساعت را به یک گوشی متصل کرد.
 

3. آیا ساعت های هوشمند می‌ توانند موسیقی را بدون تلفن پخش کنند؟

برخی از ساعت‌ های هوشمند سیم‌ کارت خور LTE وجود دارند که با قابلیت اتصال به اینترنت می‌ توانند موزیک پخش کنند. اما در حالت عادی و ساعت‌ های معمولی و ارزان‌ تر شما حتماً باید از طریق بلوتوث تلفن همراه خود را به‌ ساعت متصل کرده و از طریق موبایل آهنگ پخش کنید. سپس در ساعت هوشمند و در نهایت هدفون یا هدست بلوتوثی می توانید آن را گوش داده و از طریق ساعت، پخش موسیقی را مدیریت کنید.
 

4. آیا هر ساعت هوشمندی با هر تلفنی کار می‌کند؟

 از نکات مهم خرید ساعت هوشمند توجه به سازگاری اسمارت واچ است. حتما پیش از خرید از امکان جفت شدن آن با تلفن همراه تان مطمئن شوید. بطور مثال ساعت‌ های هوشمند آیفون تنها با آیفون کار می‌ کنند. برخی از ساعت‌ های هوشمند اندروید نیز وجود دارند که هم با سیستم عامل IOS و هم با سیستم ‌عامل اندروید کار می‌ کنند. قبل‌ از خرید ساعت به این نکته توجه کنید.
 

5. ساعت هوشمند چقدر عمر می‌کند؟

ساعت هوشمند بر خلاف ظاهر ظریفی که دارد می‌ تواند تا سال‌ ها برای شما کار کند. میزان کارایی این ساعت‌ ها بستگی به نوع استفاده شما از آن‌ ها دارد. ساعت‌ های هوشمند در مقابل ضربه‌ های شدید مقاوم نیستند ممکن است سریع خراب شوند.
 

6. آیا ساعت‌ های هوشمند به سیم‌کارت نیاز دارند؟

در حالت عادی خیر ساعت‌ های هوشمند به سیم‌ کارت نیاز ندارند. اگر ساعت هوشمندی خریداری کنید که LTE یا سلولار است بله آن‌ وقت باید سیم‌ کارت درون آن‌ ها قرار دهید تا بتوانید از امکانات فراوان آن‌ ها بهره‌ مند شوید. اما در حالت عادی ساعت‌ هایی که سیم‌کارت خور نیستند احتیاجی به سیم‌کارت ندارند بلکه با بلوتوث و وای‌ فای به تلفن همراه شما متصل می‌ شوند.

   

جمع بندی 


تا کنون مشخصات ساعت هوشمند را شرح دادیم و با ویژگی‌ ها و امکانات آن ها آشنا شدید. سپس ساعت‌ های هوشمند زیر ۱ میلیون زیر ۲ میلیون زیر ۳ میلیون را بررسی کرده و برای هر کدام یک مثال آوردیم. اکنون به جمع‌ بندی در مورد راهنمای خرید ساعت هوشمند رسیده ایم که بیان می‌ کنیم:
  1. در صورت نداشتن بودجه‌ کافی می‌ توانید ساعت‌ های هوشمند زیر ۱ میلیون تومان را خریداری کنید. برندهای شیائومی و هواوی مدل‌ های ساعت ارزان‌ قیمت زیادی دارند که می‌توانند امکانات ویژه ساعت‌ های هوشمند گران‌ تر را با قیمتی مناسب تر به شما بدهند.
  2. ساعت های هوشمند دیگری نیز وجود دارند کاربردی بوده و قیمت مناسبی دارند این برندها آنر و وان پلاس بوده که بهترین انتخاب برای شما می‌ باشند.
  3. اما در نهایت اگر می‌ خواهید ساعت هوشمند لاکچری و گران‌ قیمت با کاربردهای فراوان داشته باشید و بودجه هم برایتان اهمیتی ندارد اپل واچ و گلکسی واچ انتخاب خوبی برای شما هستند.
پس‌ از خواندن راهنمای خرید ساعت هوشمند کدام ساعت هوشمند را ترجیح می‌ دهید؟ اگر تمام این مقاله را خوانده‌ اید قطعاً یک تصمیم برای خرید اسمارت واچ گرفته‌ اید. اما بهتر است پییش از خرید در فروشگاه قلاب کالای مورد نظر را سرچ کرده و با مقایسه قیمت بین فروشگاه ها، ساعت هوشمند انتخابی خود را با کمترین قیمت خریداری کنید.

مطالعه بیشتر:
کاربرد ساعت هوشمند 
ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه
بهترین ساعت هوشمند سامسونگ
ساعت هوشمند سیم کارت خور
ساعت هوشمند زنانه
تغییر زمان ساعت هوشمند

اپل واچ اولترا
اپل واچ سری 8
اپل واچ سری 7
اپل واچ سری 9
 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

محسن امامی

واقعا محتوای خیلی خیلی خوبی بود، من ساعت هوشمند امیزفیت از اسدی استور گرفتم، قیمتش از همه جا پایین تر بود و خیلی ازش راضیم. هرچی اینجا نوشته کاملا درسته

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ پاسخ
لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت