ضد آفتاب سینره بهتره یا سی گل؟

  • تاریخ انتشار:۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • تاریخ به روز رسانی:۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • تعداد بازدید:۳۳۷
ضد آفتاب سینره بهتره یا سی گل؟
انتخاب ضد آفتاب مناسب، به خصوص با فرا رسیدن فصل گرما، برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید، امری ضروری است. سینره و سی گل دو برند محبوب ایرانی هستند که انواع کرم ضد آفتاب را برای انواع پوست در دو نوع رنگی و بدون رنگ ارائه کرده اند. بسیاری از شما این سوال را دارید که ضد آفتاب سی گل بهتره یا سینره؟ در این مقاله قصد داریم به مقایسه‌ی این دو برند از جنبه‌های مختلف بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.


معرفی ضد آفتاب‌های سینره و سی گل

در ادامه به معرفی اجمالی و مختصر هر یک از کرم های ضد آفتاب سینره و سی گل می پردازیم:

  • ضد آفتاب سینره: این برند ایرانی طیف گسترده‌ای از ضد آفتاب‌ها را برای انواع پوست (چرب، خشک، معمولی و حساس) تولید می‌کند. ضد آفتاب‌های سینره حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی بوده و با SPF‌های مختلف (SPF 15 تا SPF 50) در دسترس هستند.
  • سی گل: سی گل نیز برند شناخته‌شده‌ی دیگری در زمینه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی است. کرم ضد آفتاب‌ سی گل با داشتن فیلترهای فیزیکی و شیمیایی، از پوست در برابر آفتاب محافظت کرده و دارای SPF‌های متنوع (SPF 15 تا SPF 50) می‌باشند. برخی از ضد آفتاب‌های سی گل حاوی عصاره‌های گیاهی و ترکیبات ضد التهاب نیز هستند.


مقایسه‌ی کرم ضد آفتاب‌ سی گل و سینره

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، باید ضد آفتابی متناسب با نوع پوست و نیاز خود خریداری کنید. در ادامه به مقایسه‌ی این دو برند بر اساس فاکتورهای کلیدی می‌پردازیم:

1. نوع پوست:

اولین موردی که در مقایسه کرم ضد آفتاب سینره و سی گل باید به آن توجه نمایید، جنس پوستتان است. خوشبختانه هر دو برند سینره و سی گل، تنوع بالای محصولات برای انواع پوست دارند.

  • سینره: ضد آفتاب‌های سینره برای انواع پوست (چرب، خشک، معمولی و حساس) فرموله شده‌اند، یعنی این برند برای هر یک از انواع پوست خشک، چرب، حساس و معمولی ضد آفتاب های مختلف دارد که مختص جنس پوست آنها طراحی شده است.
  • سی گل: ضد آفتاب‌های سی گل نیز برای پوست‌های چرب، خشک، معمولی و حساس مجزا بوده و همه افراد با هر نوع پوستی می توانند ضد آفتاب مخصوص پوست خود را از بین محصولات سی گل پیدا کنند.
 

2. فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF):

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که مشخص میکند کرم ضد آفتاب سی گل بهتر است یا سینره مقدار SPF آن است. هر چقدر اس پی اف یک ضد آفتاب بیشتر باشد، محافظت بیشتری از پوست ارائه میدهد. 
 
  • ضد آفتاب سینره: کرم ضد آفتاب‌ سینره با SPF‌های مختلف (SPF 15 تا SPF  50) عرضه می‌شوند.
  • سی گل: ضد آفتاب‌های سی گل نیز دارای SPF‌های متنوع (SPF 15 تا SPF 50) می‌باشند.

3. ضد آب بودن:

ضد آب بودن یک کرم ضد آفتاب از این جهت حائز اهمیت است که در هنگام تعریق و شنا مواد کرم، روی چشم ها و سایر اعضای بدن نمی ریزد و محصول مقاومت خود را در برابر آب از دست نمیدهد و همچنان از پوست صورت و بدن در برابر اشعه های UV محافظت میکند. حالا دو برند ضد آفتاب ایرانی سی گل و سینره را از نظر ضد آب بودن باهم مقایسه میکنیم:
 
  • سینره: برخی از ضد آفتاب‌های سینره ضد آب هستند که برای فعالیت در فضای باز و شنا مناسب‌اند.
  • سی گل: برخی از ضد آفتاب‌های سی گل نیز خاصیت ضد آب دارند.

4. ترکیبات:

ترکیبات یکی دیگر از مهم ترین موارد مهم در انتخاب کرم ضد آفتاب است. هر دو ضد آفتاب سینره و سی گل از مواد گیاهی ساخته شده اند و مواد شیمایی در آنها جای ندارد. در ادامه نگاهی به مقایسه ترکیبات کرم ضد آفتاب سینره و سی گل می پردازیم:
 
  • سینره: ضد آفتاب‌های سینره ممکن است حاوی ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و مرطوب‌کننده‌ها باشند.
  • سی گل: برخی از ضد آفتاب‌های سی گل حاوی عصاره‌های گیاهی و ترکیبات ضد التهاب هستند.

5. قیمت:

قیمت ضد آفتاب‌های سی گل و سینره نیز با توجه به نوع و حجم محصول متغیر است و از 70 تا 200 هزار تومان متغیر است، اما به طور کلی در بازه قیمت متوسطی قرار میگیرند، در حالی که کرم های ضد آفتاب سینره از 200 هزار تومان تا 330 هزار تومان هستند و گران تر از ضد آفتاب سی گل می باشند.


در آخر ضد آفتاب سینره بخریم یا سی گل؟

همانطور که مشاهده کردید، کرم های ضد آفتاب‌ سینره و سی گل هر دو از برندهای معتبر ایرانی بوده و محصولات باکیفیتی را ارائه می‌دهند. انتخاب نهایی ضد آفتاب مناسب به نوع پوست، نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. در اینجا نکاتی را برای انتخاب بهتر ذکر می‌کنیم:
 
  • نوع پوست خود را بشناسید:  تشخیص اینکه پوست شما چرب، خشک، معمولی یا حساس است، در انتخاب ضد آفتاب مناسب اهمیت دارد.
  • به SPF توجه کنید: برای فعالیت‌های روزانه در روزهای آفتابی، SPF 30 مناسب است، اما اگر فعالیت‌های بیرون از منزل طولانی‌تری دارید یا پوست حساسی  دارید، بهتر است از ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید.
  • به ضد آب بودن یا نبودن ضد آفتاب دقت کنید: اگر قصد شنا یا فعالیت در محیط‌های مرطوب را دارید، ضد آفتاب ضد آب انتخاب کنید.
  • ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید: اگر پوست شما به ترکیبات خاصی حساسیت دارد، قبل از خرید ضد آفتاب، لیست مواد تشکیل دهنده آن را به دقت مطالعه کنید.
  • به نظرات و تجربیات دیگران توجه کنید: قبل از خرید ضد آفتاب، می‌توانید نظرات و تجربیات سایر مصرف کنندگان را در وب سایت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی مطالعه کنید.
  • در صورت نیاز با یک متخصص پوست مشورت کنید: اگر پوست حساسی دارید یا در انتخاب ضد آفتاب مناسب مشکل دارید، می‌توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت