مقایسه دوربین فوجی فیلم instax mini 11 و دوربین instax mini 12

  • تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۳۰ دی ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۶۹
مقایسه دوربین فوجی فیلم instax mini 11 و دوربین instax mini 12
فوجی فیلم Instax Mini 11 و Instax Mini 12 دو دوربین چاپ سریع محبوب از شرکت فوجی فیلم هستند که در سال‌های 2020 و 2022 به بازار عرضه شدند. این دو دوربین عکاسی از نظر بسیاری از ویژگی‌ها شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد  که در این مقاله به برسی آن ها می پردازیم.
 

اندازه و وزن

 
علیرغم اینکه Instax 12 تحت یک طراحی مجدد قرار گرفته است، اما میتوان گفت هر دو دوربین تقریباً از نظر اندازه یکسان هستند، فقط Instax 12 کمی باریک تر، اما کمی بلندتر است. ابعاد مینی 12، 122x104x66.6mm و Instax Mini 11 دارای ابعاد 121.2x107.6 x67.3mm است.
 
دوربین عکاسی Instax Mini 12 نسبت به مدل قدیمی‌تر خود، Instax Mini 11، کمی سنگین‌تر است. وزن Instax Mini 12 306 گرم و وزن Instax Mini 11 ، 293 گرم است. هر دوی این اندازه‌گیری‌ها بدون احتساب وزن باتری، بند و فیلم است.
 

طراحی

 
دوربین Instax Mini 12 نسبت به مدل قبلی خود، Instax Mini 11، طراحی جدید و مدرن‌تری دارد. در نگاه اول، متوجه می‌شوید که دوربین جدید شکل مستطیلی یکنواخت‌تری دارد و فاقد دستگیره برآمده کناری است. این طراحی جدید باعث می‌شود دوربین جمع‌وجورتر و راحت‌تر در دست قرار بگیرد. پشت دوربین نیز تغییراتی داشته است. قسمتی که فیلم در آن قرار می‌گیرد، اکنون روان‌تر به نظر می‌رسد و با جلوی دوربین همخوانی دارد. این طراحی جدید باعث می‌شود دوربین ظاهری یکپارچه‌تر داشته باشد.
 
تغییرات دیگری نیز در طراحی دوربین Instax Mini 12 وجود دارد. جایی که منظره یاب قرار می‌گیرد، اکنون تورفتگی مشخص‌تری دارد که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. دکمه شاتر نیز اکنون طراحی لمسی دارد و حاشیه ضخیم‌تری در اطراف آن وجود دارد که باعث می‌شود فشار دادن آن راحت تر باشد. لوگوی Instax نیز اکنون بیشتر به سمت راست دوربین جابه‌جا شده است و نشانگر قدرت نیز کاهش یافته است تا به خوبی در پایه لنز قرار بگیرد.
 
طراحی mini11

 

رنگ

 
Instax Mini 11 در شش رنگ مختلف عرضه می‌شود: صورتی مایل به قرمز، آبی آسمانی، خاکستری زغالی، سفید یخی، سبز Oastek و بنفش یاسی. Instax Mini 12 نیز در شش رنگ مختلف عرضه می‌شود، اما رنگ‌های آن کمی پاستلی‌تر از رنگ‌های Mini 11 هستند. رنگ‌های Instax Mini 12 عبارتند از: آبی پاستلی، صورتی شکوفه، بنفش یاسی، سفید و سبز نعنایی. این رنگ‌ها کمی ظریف‌تر و ملایم‌تر از رنگ‌های Mini 11 هستند، اما همچنان زیبایی  و شادابی را که طیف Instax Mini به آن معروف است، ارائه می‌کنند.
 

لنز

 
بزرگترین تفاوت بین این دو دوربین در لنز است. هر دو دوربین از یک لنز ثابت با فاصله کانونی 60 میلی‌متر و حداکثر دیافراگم f/12 استفاده می‌کنند. حداقل فاصله فوکوس عادی در هر دو دوربین 30 سانتی‌متر است.  Instax Mini 12 یک مکانیسم چرخشی جدید برای باز کردن شاتر و روشن کردن دوربین اضافه می‌کند. با یک چرخش صاف، هر دو عملکرد انجام می‌شود. یک چرخش دیگر دوربین را به حالت سلفی یا "کلوزآپ" می‌برد. سپس می‌توانید دوباره لنز را بچرخانید تا آن را ببندید و دوربین را خاموش کنید. Instax Mini 11  راه حل بسیار ساده‌تری دارد. یک دکمه بزرگ برای فشار دادن وجود دارد که لنز را باز می‌کند. لنز را می‌توان به صورت دستی بالا کشید تا به حالت سلفی برود. سپس لنز دوباره به پایین فشار داده می‌شود تا بسته شود و دوربین خاموش شود.
 
Instax Mini 12 همچنین یک ویژگی تصحیح لنز اختلاف منظر ارائه می‌کند. این ویژگی باعث شده است که  که لنز و منظره یاب به‌ویژه در حالت "کلوزآپ" بهتر عمل کند. این امر باعث می‌شود که کادربندی دقیق عکس‌های شما آسان‌تر شود. توجه اشته باشید که هیچ‌کدام از این دو دوربین قابلیت تعویض لنز ندارند.
 
لنز mini12

 

قابلیت‌های عکاسی

 
حداقل سرعت شاتر در هر دو دوربین 1/2 ثانیه و حداکثر سرعت شاتر در هر دو دوربین 1/250 ثانیه است.هر دو دوربین دارای یک فلاش داخلی هستند. برد فلاش داخلی در Instax Mini 11 بین 30 تا 270 سانتی‌متر و در Instax Mini 12 بین 30 تا 220 سانتی‌متر است اما هیچ‌کدام از این دو دوربین درگاه اتصال فلاش خارجی ندارند. همچنین هیچ‌کدام از این دو دوربین دارای لرزشگیر داخلی نیستند.
 

نوردهی

 
دوربین‌های قبلی  Instax همیشه در نور کم مشکل داشتند و فلاش فوق‌العاده ناخوشایند بود.  اما Instax Mini 12 نوید عکس‌هایی را می‌دهد که با حس کردن سطح نور محیط با فشار دادن دکمه شاتر، به طور مطلوب در معرض سوژه اصلی و پس‌زمینه قرار بگیرند. فلاش Mini 12 جدید «هوشمندتر» است، بنابراین عکس‌های شما را نورانی  نمی‌کند.
 
نوردهی mini12

 

نتیجه گیری

 
Instax Mini 11 و Instax Mini 12 هر دو دوربین‌های عکاسی فوری مقرون‌به‌صرفه و کاربرپسندی هستند که برای عکاسی از لحظات روزمره مناسب هستند. تفاوت اصلی این دو دوربین در اندازه، وزن  است. Instax Mini 12 کمی کوچکتر و سبک‌تر است.  انتخاب بین این دو دوربین به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک دوربین کوچک و سبک‌تر هستید ، Instax Mini 12 گزینه بهتری برای شما است. اگر به دنبال یک دوربین با یک منظره‌یاب واقعی برای عکاسی در نور کم هستید، Instax Mini 11 گزینه بهتری برای شما است.
 

سوالات متداول

 

Instax Mini 11 و Instax Mini 12 چه نوع فیلمی استفاده می‌کنند؟

 
هر دو دوربین از فیلم‌های Instax Mini استفاده می‌کنند. این فیلم‌ها در اندازه‌های 46 در 62 میلی‌متر موجود هستند.
 

کدام دوربین، Instax Mini 11 یا Instax Mini 12، برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک بهتر است؟

 
Instax Mini 11 و Instax Mini 12 هر دو دارای حداقل فاصله فوکوس عادی 30 سانتی‌متر هستند. بنابراین، هیچ‌کدام از این دو دوربین برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک مناسب نیستند.
 

عمر باتری این دو دوربین چقدر است؟

 
عمر باتری هر دو دوربین با استفاده از باتری‌های AA حدود 100 عکس است.
 

آیا این دوربین ها امکان فیلم برداری دارند؟

 
خیر، هیچ‌کدام از این دو دوربین قابلیت فیلمبرداری ندارند.
 

این دوربین دارای چه پورت هایی هستند؟

 
هیچ‌کدام از این دو دوربین دارای درگاه‌های اتصال مانند HDMI، ورودی میکروفون، خروجی هدفون، کنترل از راه دور، وای‌فای، بلوتوث، GPS، یا NFC نیستند.
 
بیشتر بخوانید:


اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت