مقایسه Canon 90D و 6D Mark II: بهترین دوربین برای شما کدام است؟

  • انتشار:۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • به روز رسانی:۰۱ خرداد ۱۴۰۳
  • بازدید:۹۰۹
مقایسه Canon 90D و 6D Mark II: بهترین دوربین برای شما کدام است؟
سنسور برش در مقابل فول فریم. این بحثی است که فوروم ها را شعله ور می کند، جنگ های یوتیوب را دامن می زند و عکاسان را روی سرشان می خاراند. امروز، ما دو قهرمان را به رینگ می اندازیم: Canon 90D و Canon 6D Mark II. بیایید ببینیم که آیا در نهایت می توانیم پادشاه (یا ملکه) پادشاهی Canon را تاج گذاری کنیم یا خیر.
 

کراپ در مقابل فول فریم

 
قبل از اینکه به درون شن و ماسه شیرجه بزنیم، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم: حسگر.
کانن 90d دارای سنسور برش APS-C است، در حالی که 6D Mark II یک غول فول فریم را به رخ می کشد. اینطور فکر کنید: یک حسگر فول فریم مانند یک بوم نقاشی غول پیکر است که هر جزئیات باشکوهی را ثبت می کند، در حالی که یک سنسور برش مانند یک پنجره کوچکتر است که روی یک منطقه خاص زوم می کند.
 
کراپ در مقابل فول فریم

 

فوکوس خودکار: Bullseye یا Blur-fest؟

 
وقتی صحبت از فوکوس خودکار می شود، Canon 90D و 6D Mark II مانند بتمن و رابین هستند: دوتایی پویا، نقاط قوت متفاوت. بیایید ابرقدرت های فوکوس خودکار آنها را تشریح کنیم و ببینیم چه کسی در نبرد برای وضوح برتری می کند.
 

90D:

 
  • 45 نقطه از نوع متقاطع: این مانند داشتن ارتشی از نینجاهای متمرکز لیزری است که کل فریم را پوشش می دهند. برای ردیابی سوژه هایی که به سرعت در حال حرکت هستند، مانند بازی فوتبال کودک یا مرغ مگس خواری که بین گل ها می چرخد، فوق العاده است.
  • iTR AF: این سیستم ردیابی هوشمند چهره ها و بدن ها را تشخیص می دهد، حتی اگر تا حدی مبهم باشند. با پرتره های خانوادگی تار خداحافظی کنید!
  • Dual Pixel CMOS AF در Live View: این فناوری از سنسور تصویربرداری اصلی برای فوکوس خودکار استفاده می‌کند و در نتیجه در هنگام فیلم‌برداری یا استفاده از صفحه نمایش زنده، فوکوس یکنواخت تغییر می‌کند. به ولوگ ها و سلفی های واضح فکر کنید.
 
6D Mark II

 

6D Mark II:

 
  • سیستم تشخیص فاز 45 نقطه ای: این سیستم کلاسیک به سنسورهای فوکوس خودکار اختصاصی متکی است که دقت عالی را برای سوژه های ثابت ارائه می دهد. به پرتره های ژست یا مناظر فکر کنید که در آن همه چیز خوب و بی حرکت است.
  • نقاط مرکزی: بیشتر نقاط فوکوس خودکار در مرکز متمرکز شده اند که برای سوژه های ثابت در وسط کادر عالی است. اما اگر سوژه شما عاشق پرسه زدن است، ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر اوقات آهنگسازی کنید.
  • Dual Pixel CMOS AF در Live View: دقیقاً مانند 90D، برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری با نمای زنده، فوکوس‌های یکنواختی را دریافت می‌کنید.
 

ویدئو

 
وقتی صحبت از ویدیو می شود، Canon 90D و 6D Mark II مانند نتفلیکس و یوتیوب هستند: هر دو سرگرم کننده هستند، اما برای مخاطبان مختلف پذیرایی می کنند. بیایید کمی پاپ کورن برداریم و در توانایی های سینمایی آنها شیرجه بزنیم.
 

90D

 
  • K در 30 فریم در ثانیه: این جذابیت بزرگ برای اسپیلبرگ های مشتاق است. فیلم غنی و دقیق که فریاد می زند "حرفه ای". ایده‌آل برای ثبت مناظر خیره‌کننده، ویدیوهای حماسی در سفر، یا مصاحبه‌ها با کمی لهستانی.
  • صفحه نمایش لمسی مفصلی: کج کنید، بچرخانید و به سمت خوشبختی فیلم برداری ضربه بزنید. این مانند داشتن یک دستیار داخلی دوربین عکاسی است که عکاسی از زوایای پایین، زوایای بالا و هر چیزی که بین آن‌ها است را آسان می‌کند.
  • فوکوس خودکار سریع: آن ارتش نینجاهای فوکوس لیزری را از بخش فوکوس خودکار به خاطر دارید؟ آنها هم اینجا هستند! حتی زمانی که سوژه شما تصمیم به پیاده روی خود به خودی می گیرد، با سرهای صحبت کننده تار خداحافظی کنید و به انتقال فوکوس صاف سلام کنید.
  • میکروفون داخلی: این بهترین میکروفون در بلوک نیست، اما در آن وجود دارد. قبل از اینکه جادوی صوتی خارجی خود را وصل کنید، به آن به عنوان عمل باز کردن فکر کنید.
 
6D Mark II

 

D6 Mark II

 
  • Full HD در 60 فریم در ثانیه: در حالی که کاملاً 4K نیست، Full HD با 60 فریم در ثانیه نوع متفاوتی از جذابیت سینمایی را ارائه می دهد. این برای ثبت جادوهای اسلوموشن، مانند خنده کودک یا پیروت رقصنده، عالی است. به فیلم مستقل هنری با تغییری قدیمی فکر کنید.
  • Dual Pixel CMOS AF: این جادوگر فناوری انتقال فوکوس صاف را تضمین می‌کند، حتی زمانی که سوژه شما تصمیم می‌گیرد در میان جمله به مرغ مگس خوار تبدیل شود. دیگر خبری از فیلم های پرشتاب و غیرحرفه ای نیست.
  • پورت میکروفون خارجی: آیا برای آزاد کردن ضبط کننده صدای داخلی خود آماده هستید؟ میکروفون شاتگان مورد علاقه‌تان را وصل کنید و صدایی بکر بگیرید که بینندگانتان را ناامید می‌کند.
  • نمایه‌های گزارش: اینها پتانسیل کامل حسگر را باز می‌کنند و به انعطاف‌پذیری بیشتری در درجه‌بندی رنگ و ویرایش اجازه می‌دهند. به تصحیح رنگ مانند یک حرفه ای فکر کنید، حتی اگر تازه شروع کرده اید.
 

جابجایی

 
90D یک شگفتی سبک و جمع و جور است. مثل یک گلدن رتریور دوستانه است که هر جا می روید بدون اینکه کمرتان بشکند دنبال شما می آید. از سوی دیگر، 6D Mark II بیشتر شبیه یک گریت دین با شکوه است. جامد است، احساس خوبی دارد، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، نگه داشتن آن در تمام طول روز ممکن است خسته کننده باشد.
 

طراحی

 
Canon 90Dدوربین عکاسی کانن یک دوربین کوچکتر، سبک تر و قابل حمل تر از 6D Mark II است. همچنین دارای صفحه نمایش LCD لمسی و عمر باتری بهتر است. با این حال، 6D Mark II دارای کیفیت ساخت قوی تر، منظره یاب بزرگتر و روشن تر و GPS داخلی است.
 
طراحی 90d

 

بدنه

 
  • اندازه و وزن: 90D کوچکتر و سبکتر از 6D Mark II است. 90D با باتری و کارت SD 1.67 پوند (770 گرم) وزن دارد، در حالی که 6D Mark II 2.25 پوند (1010 گرم) وزن دارد. این باعث می شود 90D قابل حمل تر و حمل آن راحت تر باشد.
  • کیفیت ساخت: هر دو دوربین از پلی کربنات و آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند، اما 6D Mark II محکم‌تر و بادوام‌تر است. این بدنه دارای یک شاسی آلیاژ منیزیم مهر و موم شده است، در حالی که 90D فقط دارای آب بندی جزئی آب و هوا است.
  • 90D نسبت به 6D Mark II چسبندگی عمیق تری دارد که باعث می شود در دست گرفتن برای مدت طولانی راحت تر باشد.
 
صفحه رویی 90D نسبت به 6D Mark II دارای صفحه بالایی به هم ریخته تری است. دارای شماره‌گیر حالت، گردگیر جبران نوردهی، دکمه انتخاب نقطه فوکوس خودکار و دکمه چند منظوره است. 6D Mark II دارای طرح بندی تمیز تری است که فقط با یک چرخش حالت، چرخان جبران نوردهی و دو دکمه چند منظوره است.
 

منظره یاب

 
  • هر دو دوربین دارای منظره یاب نوری هستند.
  • 90D دارای پوشش 100٪ منظره یاب است، در حالی که 6D Mark II دارای پوشش 98٪ منظره یاب است.
  • 90D دارای بزرگنمایی منظره یاب 0.5 برابر است، در حالی که 6D Mark II دارای بزرگنمایی منظره یاب 0.71 برابر است. این بدان معنی است که منظره یاب 6D Mark II بزرگتر و روشن تر است.
 

صفحه نمایش ال سی دی

 
  • هر دو دوربین دارای صفحه نمایش LCD با زاویه متغیر 3.0 اینچی هستند.
  • وضوح تصویر: 90D دارای صفحه نمایش LCD با 1.04 میلیون نقطه است، در حالی که 6D Mark II دارای صفحه نمایش LCD با 1.04 میلیون نقطه است.
  • صفحه نمایش لمسی: 90D دارای صفحه نمایش LCD لمسی است، در حالی که 6D Mark II اینگونه نیست.
 
صفحه نمایش ال سی دی

 

سایر ویژگی های طراحی

 
  • Wi-Fi و Bluetooth: هر دو دوربین دارای Wi-Fi و بلوتوث داخلی هستند.
  • GPS: 6D Mark II دارای GPS داخلی است، در حالی که 90D ندارد.
  • عمر باتری: 90D دارای عمر باتری با رتبه CIPA 1380 عکس است، در حالی که 6D Mark II دارای عمر باتری با رتبه CIPA 650 عکس است.
 

کیفیت تصویر

 
6D Mark II دارای یک سنسور فول فریم بزرگتر است که به طور کلی عملکرد بهتر در نور کم و عمق میدان کمتر را نشان می دهد. به این فکر کنید که بوم بزرگتری برای ثبت نور و محو کردن پس زمینه به زیبایی دارد. اما 90D را دست کم نگیرید! سنسور APS-C آن دارای 32.5 مگاپیکسل فوق‌العاده است، به این معنی که جزئیات دیوانه‌کننده‌ای به‌ویژه هنگام زوم کردن یا برش دادن خواهید داشت. مثل این است که یک ذره بین برای پیکسل های خود داشته باشید!
 
کیفیت تصویر

 

نمایش ISO

 
در مورد نور کم، 6D Mark II می تواند ISO خود را به 102400 برساند و در تاریکی نزدیک ببیند. مثل این است که برای دوربین خود عینک دید در شب داشته باشید. اما 90D هم هیچ افت نکرد و به 51200 رسید. ممکن است نتواند ارواح را ببیند، اما قطعاً می‌تواند یک کنسرت با نور کم را بدون سر و صدای زیاد ثبت کند.
 

سرعت شاتر

 
90D با سرعت 11 فریم در ثانیه سریع شلیک می کند که برای ثبت لحظات گذرا مانند پرواز پرنده یا خنده کودک عالی است. از سوی دیگر، 6D Mark II رویکردی اندازه گیری شده با 6.5 فریم در ثانیه دارد. هنوز هم برای عکاسی روزمره خوب است، اما برای ثبت هیجان‌انگیزترین لحظات ایده‌آل نیست.
 

اتصال

 
هر دو دوربین دارای Wi-Fi و بلوتوث هستند و به شما امکان می دهند شاهکارهای خود را فوراً با جهان به اشتراک بگذارید. 90D حتی دارای GPS داخلی است، بنابراین می‌توانید عکس‌های خود را برچسب‌گذاری جغرافیایی کنید و درباره ماجراجویی‌های عجیب و غریب خود ببالید (یا قدم زدن در پارک محلی خود را مستند کنید، بدون قضاوت).
 

عمر باتری

 
باتری 90D مانند یک خرگوش Duracell است که با یک بار شارژ تا 1350 عکس دوام می آورد. می‌توانید در تمام روز عکاسی کنید و همچنان آب برای گرفتن کهکشان راه شیری در شب باقی بماند. باتری 6D Mark II بیشتر شبیه یک پدربزرگ خسته است و حدود 650 عکس را مدیریت می کند. در صورت لزوم، باتری های اضافی را بسته بندی کنید.
 

نتیجه گیری

 
در نهایت، بهترین دوربین برای شما به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک دوربین کوچک و سبک وزن با صفحه نمایش LCD لمسی و عمر باتری خوب هستید، 90D گزینه خوبی است. اگر به دنبال دوربین محکم تر و بادوام تر با منظره یاب بزرگتر و GPS داخلی هستید، 6D Mark II انتخاب بهتری است.
 
بیشتر بخوانید:


 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت