مقایسه Fujifilm instax mini 11 و fujifilm instax mini 7s

  • تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۳۰ دی ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۱۴
مقایسه Fujifilm instax mini 11 و fujifilm instax mini 7s
در دنیای دوربین‌ چاپ فوری،  Fujifilm Instax  نامی آشنا با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه است.Instax Mini 11 و Instax Mini 7s دو مدل محبوب هستند که روشی سرگرم‌کننده و آسان برای ثبت و به اشتراک‌گذاری خاطرات را ارائه می‌دهند. اما کدام یک برای شما مناسب است؟ در این مقاله، به هر دو دوربین نگاهی دقیق‌تر خواهیم انداخت و ویژگی‌ها، عملکرد و قیمت آنها را مقایسه خواهیم کرد. همچنین به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید کدام یک بهترین گزینه برای نیازها و بودجه شما است.
 

طراحی و اندازه

 
Instax Mini 7s و Instax Mini 11 از Fujifilm از نظر ابعاد و اندازه با هم متفاوت هستند. Instax Mini 7s با ابعاد 4.7 x 2.8 x 4.8 اینچ و وزن 11.29 اونس، کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از Instax Mini 11 با ابعاد 4.2 x 4.8 x 2.6 اینچ و وزن 10.3 اونس است.
 
Instax Mini 11 ظاهری جمع‌وجورتر و گردتر دارد و نسبت به Instax Mini 7s مدرن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین از جنسی استفاده می‌کند که ظاهر آن را نرم‌تر می‌کند. در اطراف Instax Mini 11 جنسی وجود دارد که با بقیه بدنه دوربین متفاوت است. Instax Mini 11 همچنین دارای بدنه‌ای باریک‌تر است که دارای یک لنز حلقه شفاف نیز می‌باشد.
 

رنگ

 
Instax 7S و Instax Mini 11 هر دو دوربین‌های فوری محبوبی هستند که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود هستند. Instax 7S  در پنج رنگ مختلف عرضه می‌شود: صورتی روشن، آبی کمرنگ، سفید، سبز و یاسی. این رنگ‌ها روشن و جذاب هستند و به دوربین ظاهری سرگرم‌کننده و جذاب می‌دهند.
Instax Mini 11 نیز در پنج رنگ مختلف موجود است، اما این رنگ‌ها اغلب به عنوان سایه‌های پاستلی توصیف می‌شوند. رنگ‌های Instax Mini 11 عبارتند از: صورتی پاستیلی، خاکستری زغال چوب، بنفش یاسی، آبی آسمانی و سفید یخی.
 
رنگ mini 11

 

فیلم و لنز

 
دوربین های Instax Mini 7s و Instax Mini 11 از لحاظ فیلم و لنز شباهت هایی با هم دارند. هر دو از فیلم Instax Mini برند فوجی فیلم استفاده می کنند. این فیلم برای چاپ عکس های 2 در 3 اینچی طراحی شده است. این اندازه عکس ها را به اندازه ای کوچک می کند که بتوانید آن ها را در کیف پول خود قرار دهید یا بلافاصله روی دیوار خود بچسبانید. علاوه بر این، هر دو دوربین عکاسی از فرمت های بزرگ مربعی و عریض برند فوجی فیلم پشتیبانی می کنند. این فرمت ها برای چاپ عکس های بزرگ تر با اشکال مختلف طراحی شده اند.
 
هر دو دوربین از لنز فوکوس ثابت 60 میلی متری استفاده می کنند. این لنز فاصله کانونی مناسبی برای عکاسی از سوژه های معمولی دارد. دوربین Instax Mini 7s به عملکرد نقطه و شلیک نیز مجهز است. این عملکرد باعث می شود که عکاسی با این دوربین حتی برای افراد مبتدی نیز آسان باشد. لنز این دوربین نیز قابل جمع شدن است که باعث می شود حمل آن راحت تر شود. فیلم های هر دو دوربین حدود 90 ثانیه طول می کشد تا چاپ شوند. این زمان ممکن است بسته به دمای محیط متفاوت باشد.
 

فلاش و نوردهی

 
Instax Mini 7S دارای تنظیمات نوردهی ساده است. این به این معنی است که شما می‌توانید به راحتی تنظیم نوردهی را بسته به شرایط نوری تنظیم کنید. با این حال، این دوربین دکمه‌ای برای خاموش کردن فلاش ندارد. بنابراین، فلاش همیشه به طور خودکار روشن می‌شود، حتی در روزهای آفتابی. این می‌تواند منجر به عکس‌هایی شود که نوردهی بیش از حد دارند. در حالیکه Instax Mini 11 دارای یک سیستم نوردهی کاملاً خودکار است. این دوربین به طور خودکار بهترین سرعت شاتر را برای شرایط نوری انتخاب می‌کند. همچنین در گرفتن سوژه‌ها و پس‌زمینه‌های روشن حتی در محیط‌های تاریک، عملکرد خوبی دارد.
 

حالت سلفی

 
یکی از ویژگی‌های جذاب دوربین Instax Mini 11، حالت سلفی تک لمسی است که در دوربین Instax Mini 7s وجود ندارد. این حالت همچنین دارای حالت ماکرو داخلی و آینه سلفی ادغام شده است. برای فعال کردن حالت سلفی، باید لبه لنز دوربین را به بیرون بکشید. همچنین، هر زمان که بخواهید دوربین را به سمت خود بگیرید، به راحتی در دست گرفتن دوربین را برای گرفتن یک سلفی فوری آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از آن برای نزدیک شدن به سوژه خود برای انواع دیگر عکاسی استفاده کنید.
 
حالت سلفی mini 7

 

باتری

 
Instax Mini 7s و Mini 11 از نظر قدرت نیز متفاوت هستند. Instax Mini 11 به دو باتری AA نیاز دارد و تا صد عکس را می‌تواند ثبت کند. Instax Mini 7s نیز به چهار باتری قلیایی AA نیاز دارد و تا صد عکس را می‌تواند ثبت کند.
 

نتیجه گیری

 
با دوربین‌های Instax ارائه شده توسط فوجی فیلم، می‌توانید بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کنید. Instax Mini 7s و Mini 11 هر دو گزینه‌های عالی هستند که کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، هر دو دوربین دارای طراحی جمع‌وجور هستند که استفاده از آنها را بسیار سرگرم‌کننده و راحت می‌کند. این دو دوربین در رنگ‌های مختلف نیز موجود هستند، بنابراین می‌توانید رنگ مورد نظر خود را با توجه به سلیقه تان  انتخاب کنید. Instax Mini 11 دارای ویژگی‌های بیشتری مانند حالت سلفی تک لمسی و آینه سلفی ادغام شده است، اما Instax Mini 7s نیز با قیمت کمتری در دسترس است. انتخاب اینکه کدام دوربین مناسب‌تر است، به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.
 

سوالات متداول

 

Instax Mini 11 و Instax Mini 7s چه فیلمی استفاده می‌کنند؟

 
هر دو دوربین از فیلم Fujifilm Instax Mini استفاده می‌کنند. این فیلم در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است.
 

Instax Mini 11 و Instax Mini 7s چقدر دوام دارند؟

 
عمر مفید دوربین‌های فوری بستگی به نحوه استفاده از آنها دارد. اگر از آنها به طور مرتب استفاده کنید، ممکن است فقط چند سال دوام بیاورند. با این حال، اگر از آنها به طور گاه‌به‌گاه استفاده کنید، می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند.
 

Instax Mini 11 و Instax Mini 7s چگونه کار می‌کنند؟

 
Instax Mini 11 و Instax Mini 7s هر دو دوربین‌های فوری هستند که عکس‌ها را به صورت آنی چاپ می‌کنند. برای استفاده از این دوربین‌ها، ابتدا باید فیلم را در دوربین قرار دهید. سپس، دکمه شاتر را فشار دهید تا عکس بگیرید. عکس در عرض یک دقیقه ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید:



اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت