آموزش نصب هولدر موبایل در تمامی سطوح!

  • تاریخ انتشار:۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۳۰ مهر ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۴,۱۱۴
آموزش نصب هولدر موبایل در تمامی سطوح!
 
هولدر موبایل برای رانندگانی که از تلفن خود برای مسیریابی، موسیقی و ارتباط در حین رانندگی استفاده می کنند، تبدیل به یک لوازم جانبی ضروری شده است. با این حال، با وجود انواع هولدر موبایل در بازار، انتخاب مناسب و نصب صحیح آن در خودروی خود می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله راهنمای کاملی در مورد نحوه نصب هولدر موبایل با پوشش انواع هولدرها از جمله هولدرهای مغناطیسی، جا دریچه هوا، جا لیوانی و ... را در اختیار شما قرار می دهیم. با پیروی از دستورالعمل های گام به گام ما، می توانید هولدر موبایل خود را با خیال راحت و ایمن نصب کنید و هنگام رانندگی، گوشی خود را به راحتی در دسترس داشته باشید.

 
در نحوه نصب هولدر موبایل در قسمت های مختلف ماشین، موتور و دوچرخه باید گوشی را در طرفین بازوها قرار داده تا گوشی به صورت ایمن حمل شود

نحوه نصب هولدر موبایل دریچه کولر

نحوه نصب هولدر موبایل روی دریچه کولر می تواند گزینه ای مناسب و کاربردی برای نگه داشتن گوشی در حین رانندگی باشد. در اینجا مراحل نصب نگهدارنده گوشی روی دریچه کولر آورده شده است:

نگهدارنده گوشی را انتخاب کنید که برای نصب روی دریچه کولر طراحی شده باشد. انواع مختلفی از نگهدارنده های گوشی دریچه کولر موجود است، بنابراین مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب کنید که با گوشی شما و طراحی دریچه هوای ماشین شما سازگار باشد.
روش نصب هولدر موبایل روی دریچه کولر به این صورت است که ابتدا باید گیره نگهدارنده را باز کرده و روی تیغه دریچه کولر قرار دهید. مطمئن شوید که گیره به طور ایمن به تیغه دریچه کولر وصل شده است.

زاویه و موقعیت نگهدارنده را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید. بسیاری از هولدر های تلفن دریچه کولر به گونه ای طراحی شده اند که قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید نگهدارنده را کج یا بچرخانید تا بهترین زاویه دید را برای گوشی خود داشته باشید.

گوشی خود را داخل نگهدارنده قرار دهید. بسته به طراحی هولدر، ممکن است لازم باشد دسته یا بازوها را تنظیم کنید تا گوشی خود را ایمن نگه دارید.
هولدر موبایل را تست کنید تا مطمئن شوید که محکم وصل شده است و گوشی شما محکم در جای خود قرار دارد. اگر هولدر یا گوشی شل یا ناپایدار است، موقعیت یا زاویه نگهدارنده گوشی را دوباره تنظیم کنید یا نگهدارنده دیگری را امتحان کنید.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که هنگام رانندگی با خیال راحت و مسئولانه از تلفن خود استفاده کنید. از تلفن خود برای ارسال پیامک، مرور یا هر فعالیت دیگری که می تواند حواس شما را از جاده منحرف کند استفاده نکنید. از تلفن خود فقط برای تماس های هندزفری یا پیمایش استفاده کنید و همیشه چشم خود را به جاده نگاه دارید.

 
روش نصب هولدر موبایل روی دریچه کولر به این صورت است که ابتدا باید گیره نگهدارنده را باز کرده و روی تیغه دریچه کولر قرار دهید.
 

نحوه نصب هولدر موبایل روی اسلات سی دی

نصب نگهدارنده گوشی بر روی شیار سی دی خودرو یک فرایند ساده است که شامل انتخاب یک نگهدارنده سازگار، قرار دادن آن در اسلات سی دی، تنظیم زاویه و موقعیت نگهدارنده، قرار دادن گوشی و تست پایداری نگهدارنده است. هولدرهای گوشی اسلات سی دی معمولا دارای یک دستگیره یا اهرم قابل تنظیم هستند که نگهدارنده را منبسط یا منقبض می کند تا در شیار سی دی قرار بگیرد. هنگامی که هولدر به طور ایمن در اسلات سی دی قرار می گیرد، می توانید زاویه و موقعیت آن را تنظیم کنید تا بهترین زاویه دید را برای گوشی خود داشته باشید. سپس، گوشی خود را داخل هولدر قرار دهید و آن را تست کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده و گوشی شما محکم در جای خود قرار گرفته است. همیشه هنگام رانندگی با خیال راحت و مسئولانه از تلفن خود استفاده کنید و هرگز از آن برای فعالیت های حواس پرتی که می تواند چشمان شما را از جاده دور کند استفاده نکنید.

 

نحوه نصب هولدر موبایل آفتابگیر ماشین

روش نصب هولدر موبایل روی آفتابگیر خودرو یک فرایند ساده است که شامل مراحل زیر است:
نگهدارنده گوشی را انتخاب کنید که برای نصب روی آفتابگیر خودرو طراحی شده باشد. انواع مختلفی از نگهدارنده‌های آفتابگیر ماشین موجود است، بنابراین مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب کنید که با گوشی شما و طراحی آفتابگیر ماشین شما سازگار باشد.

نگهدارنده را به آفتابگیر وصل کنید. اکثر هولدرهای گوشی آفتابگیر خودرو دارای گیره یا قلاب قابل تنظیمی هستند که می توان آن را به آفتابگیر وصل کرد. گیره یا قلاب را روی آفتابگیر بلغزانید و مطمئن شوید که محکم وصل شده است.

زاویه و موقعیت نگهدارنده را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید. بسیاری از هولدرهای تلفن آفتابگیر خودرو به گونه ای طراحی شده اند که قابل تنظیم باشند، بنابراین می توانید نگهدارنده را کج کرده یا بچرخانید تا بهترین زاویه دید را برای گوشی خود داشته باشید.

گوشی خود را داخل نگهدارنده قرار دهید. بسته به طراحی هولدر، ممکن است لازم باشد دسته یا بازوها را تنظیم کنید تا گوشی خود را ایمن نگه دارید.

هولدر را تست کنید تا مطمئن شوید که محکم وصل شده است و گوشی شما محکم در جای خود قرار دارد. اگر هولدر یا گوشی شل یا ناپایدار است، موقعیت یا زاویه نگهدارنده را دوباره تنظیم کنید یا نگهدارنده دیگری را امتحان کنید.
با دنبال کردن این مراحل، می توانید به راحتی یک هولدر موبایل روی آفتابگیر خودروی خود نصب کنید و به شما این امکان را می دهد که هنگام رانندگی گوشی خود را در دسترس قرار دهید.

 

نحوه نصب هولدر موبایل روی فرمان ماشین

طریقه نصب پایه نگهدارنده گوشی در ماشین توصیه نمی شود، زیرا می تواند خطرناک باشد و در عملکرد صحیح فرمان اختلال ایجاد کند. فرمان بخش مهمی از سیستم ایمنی خودرو است و هرگونه تغییر در آن می تواند منجر به آسیب یا اختلال در عملکرد خودرو شود.

در عوض توصیه می شود با استفاده از کاپ مکنده یا نوار چسب، یک نگهدارنده موبایل روی داشبورد، شیشه جلو یا دریچه هوای خودرو نصب کنید. بسیاری از هولدرهای گوشی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی به این سطوح متصل می شوند و برخی از آنها حتی با بازوهای قابل تنظیم متناسب با اندازه های مختلف تلفن همراه هستند.

هنگام انتخاب نگهدارنده گوشی، مطمئن شوید که با اندازه و وزن گوشی شما سازگار است و گوشی شما را به طور ایمن در جای خود نگه می دارد. همیشه دستورالعمل های سازنده را برای نصب و استفاده از نگهدارنده گوشی دنبال کنید و هرگز در حین رانندگی از گوشی خود استفاده نکنید، مگر اینکه در یک نگهدارنده ایمن و ثابت نصب شده باشد.
در روش نصب هولدر موبایل روی فرمان ماشین، اهرم نگهدارنده روی غربیلک فرمان فیکس می شود.
 

نحوه نصب هولدر موبایل روی موتور و دوچرخه

نصب نگهدارنده تلفن همراه روی دسته موتورسیکلت یا دوچرخه یک فرایند ساده است. ابتدا باید هولدری را انتخاب کنید که بر روی دسته موتورسیکلت یا دوچرخه قرار بگیرد. انواع مختلفی از هولدرها موجود است، بنابراین مطمئن شوید که یکی از آنها را متناسب با تلفن و دوچرخه خود انتخاب کنید.

هنگامی که نگهدارنده را در اختیار دارید، آن را روی دسته قرار دهید و با استفاده از گیره یا بند همراه نگهدارنده آن را محکم کنید. موقعیت و زاویه نگهدارنده را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید و مطمئن شوید که به طور ایمن به فرمان متصل است.

در مرحله بعد، تلفن خود را در نگهدارنده قرار دهید و بازوها یا دستگیره را تنظیم کنید تا گوشی خود را به طور ایمن در جای خود نگه دارید. قبل از شروع سواری، مطمئن شوید که هولدر ثابت است و گوشی شما محکم نگه داشته شده است.

مهم است که هنگام رانندگی با موتورسیکلت یا دوچرخه از تلفن خود با خیال راحت و مسئولانه استفاده کنید. از تلفن خود فقط برای ناوبری و سایر عملکردهای هندزفری استفاده کنید و از هر گونه فعالیتی که می تواند حواس شما را از جاده منحرف کند اجتناب کنید. همیشه چشم خود را به جاده نگاه دارید و تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.
 
نحوه نصب هولدر موبایل: هولدر گوشی روی دسته موتور یا دوچرخه بسته شده و توسط یک بند محکم می شود
 

نحوه نصب هولدر موبایل در جا لیوانی ماشین

برای نصب هولدر موبایل در قسمت جالیوانی ماشین باید نگهدارنده هایی را انتخاب کنید که از لحاظ طراحی مناسب این قسمت از ماشین باشد. بیشتر نگهدارنده‌های تلفن جای لیوان دارای پایه یا دسته قابل تنظیمی هستند که می‌توان آن‌ها را منبسط یا منقبض کرد تا با قطر جا لیوانی متناسب باشد. نگهدارنده را داخل لیوان قرار دهید و دستگیره را باز کنید تا به خوبی در جای خود قرار گیرد.
در روش نصب هولدر موبایل جا لیوانی ماشین باید نگهدارنده گوشی را به جا لیوان وصل کنید. بسته به طراحی نگهدارنده، ممکن است لازم باشد نگهدارنده را فشار دهید یا بچرخانید. برخی از هولدرها ممکن است دارای مکانیزم قفلی باشند تا نگهدارنده را در جای خود نگه دارد.
زاویه و موقعیت نگهدارنده را تنظیم کنید تا بهترین زاویه دید را برای گوشی خود داشته باشید. بیشتر نگهدارنده‌های تلفن جای لیوان قابل تنظیم هستند، بنابراین می‌توانید نگهدارنده را کج یا بچرخانید تا به زاویه دلخواه برسید.
 

نحوه نصب هولدر موبایل روی داشبورد

برای نصب هولدر موبایل داشبورد، انواعی از نگهدارنده گوشی را باید انتخاب کنید که بتوان آن را به طور ایمن به داشبورد وصل کرد و دارای بازو یا دسته قابل تنظیمی باشد که بتواند گوشی شما را در جای خود نگه دارد.
قسمتی از داشبورد را که قصد نصب هولدر را دارید با یک پارچه تمیز تمیز کنید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار از بین برود.
بهترین مکان را روی داشبورد برای نصب نگهدارنده پیدا کنید. نقطه ای را انتخاب کنید که در حین رانندگی به راحتی در دسترس شما باشد، اما مانع دید شما از جاده نیز نشود.

نگهدارنده را طبق دستورالعمل سازنده به طور ایمن به داشبورد وصل کنید. اکثر هولدرهای گوشی دارای مکنده یا چسبی هستند که می توان آن را به داشبورد وصل کرد. مطمئن شوید که نگهدارنده به طور ایمن به داشبورد متصل شده است.

بازو یا دستگیره نگهدارنده را طوری تنظیم کنید که با گوشی شما مناسب باشد. بسته به طراحی نگهدارنده، ممکن است لازم باشد دسته یا بازوها را متناسب با اندازه و شکل گوشی خود تنظیم کنید.
 
در روش نصب نگهدارنده گوشی روی داشبور، پایه نگهدارنده روی سطح داشبورد و گوشی توسط بازوهای هولدر نگه داشته می شود.

نصب هولدر موبایل روی شیشه ماشین

  • در روش نصب هولدر موبایل روی شیشه قسمتی از شیشه جلو را که قصد نصب هولدر را دارید با یک پارچه تمیز تمیز کنید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار از بین برود.
  • بهترین جای نصب هولدر موبایل روی شیشه جلو برای نصب نگهدارنده پیدا کنید. نقطه ای را انتخاب کنید که در حین رانندگی به راحتی در دسترس شما باشد، اما مانع دید شما از جاده نیز نشود.
  • هر گونه فیلم یا پوشش محافظ را از کاپ مکنده روی نگهدارنده جدا کنید. ساکشن کاپ چیزی است که به نگهدارنده اجازه می دهد تا به شیشه جلو وصل شود.
  • ساکشن کاپ را محکم روی شیشه جلو در محل مورد نظر فشار دهید. به مرکز مکنده فشار وارد کنید و مطمئن شوید که محکم به شیشه می چسبد.
  • بازو یا دستگیره نگهدارنده را طوری تنظیم کنید که با گوشی شما مناسب باشد. بسته به طراحی نگهدارنده، ممکن است لازم باشد دسته یا بازوها را متناسب با اندازه و شکل گوشی خود تنظیم کنید.


نحوه نصب هولدر موبایل شیشه ای: قسمت ساکش کاپ روی قسمت مورد نظر از شیشه نصب و گوشی توسط بازو ها نگهداری می شود

نحوه نصب هولدر مغناطیسی موبایل

مراحل نصب نگهدارنده مغناطیسی موبایل به شرح زیر است:
  1. سطح ناحیه ای را که می خواهید نگهدارنده را در آن نصب کنید با یک پارچه تمیز تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار، کثیفی یا زباله از بین برود. این کار باعث می شود که نگهدارنده به درستی به سطح بچسبد.
  2. پشت چسب را از پایه نگهدارنده مغناطیسی جدا کنید. پایه قسمتی است که به سطحی که می خواهید روی آن نصب کنید می چسبد.
  3. پایه نگهدارنده مغناطیسی را با سطح تمیز شده تراز کنید و آن را محکم فشار دهید. مطمئن شوید که پایه صاف و صاف است و فشار کافی را اعمال کنید تا مطمئن شوید که به خوبی به سطح می چسبد.
  4. چند دقیقه صبر کنید تا چسب ببندد و خشک شود. مدت زمان لازم برای چسباندن چسب به محصولی که استفاده می کنید بستگی دارد، بنابراین به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید.
  5. صفحه مغناطیسی را به پشت گوشی یا قاب گوشی خود وصل کنید. اگر تلفن شما دارای نوار مغناطیسی داخلی است، ممکن است این مرحله ضروری نباشد.
  6. گوشی خود را روی هولدر مغناطیسی قرار دهید. جاذبه مغناطیسی گوشی شما را روی هولدر ثابت نگه می دارد.

مهم است که توجه داشته باشید که همه تلفن‌ها دارای نوار مغناطیسی داخلی نیستند و نگهدارنده مغناطیسی ممکن است با قطب‌نمای داخلی تلفن شما تداخل داشته باشد که می‌تواند بر ویژگی‌های ناوبری آن تأثیر بگذارد. همیشه قبل از نصب نگهدارنده مغناطیسی و استفاده از آن با گوشی خود، دستورالعمل ها و توصیه های سازنده را بررسی کنید.
 
نحوه نصب نگهدارنده مغناطیسی گوشی: پشت هولدر مگنتی با چسب به سطح می چسبد و قسمت مغناطیسی هولدر، گوشی را نگه می دارد.

نکات مهم نصب هولدر موبایل

بخش زیادی از امنیت گوشی موبایل شما به هنگام حمل و نگهداری توسط هولدر های موبایل به شیوه و نحوه نصب هولدر موبایل بستگی دارد. نکات ریز مهمی هستند که در صورت رعایت کردنشان می توانید از نصب ایمن نگهدارنده گوشی اطمینان حاصل کنید. در ادامه نکات مهم روش نصب هولدر موبایل را بیان می کنیم.
 
  • سطح را تمیز کنید: قبل از اینکه نگهدارنده را به هر سطحی بچسبانید، مطمئن شوید که آن را با یک پارچه تمیز کاملاً تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار، کثیفی یا زباله از بین برود. این کار باعث می شود که نگهدارنده به درستی به سطح بچسبد.
  • انتخاب مکان مناسب: مکانی را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد و دید شما را هنگام رانندگی مسدود نکند. مهم است که از نصب نگهدارنده در مکانی که ممکن است دید شما را مسدود کند یا در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند، خودداری کنید.
  • دستورالعمل ها را دنبال کنید: حتماً دستورالعمل های سازنده را برای نصب به دقت بخوانید و دنبال کنید. این باعث می شود که نگهدارنده به درستی و ایمن نصب شده باشد.
  • هولدر را تست کنید: پس از نصب، هولدر را تست کنید تا مطمئن شوید که گوشی شما را محکم نگه داشته و در حین رانندگی تکان یا لرزش بیش از حد نداشته باشد.
  • قوانین محلی را بررسی کنید: قبل از نصب هر نگهدارنده تلفن همراه، قوانین محلی منطقه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از آن در حین رانندگی قانونی است.
  • در مورد چسب ها احتیاط کنید: اگر از چسب برای چسباندن نگهدارنده استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را در محلی با تهویه مناسب بمالید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. برخی از چسب ها ممکن است نیاز به زمان داشته باشند تا ببندند، بنابراین قبل از استفاده از نگهدارنده، مطمئن شوید که زمان کافی برای خشک شدن به آنها داده اید.
  • از بارگذاری بیش از حد نگهدارنده خودداری کنید: هولدر را با وزن زیاد یا بیش از حد بزرگ گوشی بارگیری نکنید. این می تواند باعث شکستن یا شل شدن نگهدارنده از محل اتصال آن شود.

با رعایت این نکات، می توانید مطمئن شوید که نگهدارنده تلفن همراه خود به طور ایمن و ایمن در وسیله نقلیه شما نصب شده است.
 

چگونه مشکل عدم چسبندگی هولدر موبایل به شیشه را حل کنیم؟


عدم چسبندگی هولدر موبایل به شیشه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:
  • سطح شیشه کثیف یا روغنی است. قبل از نصب هولدر، سطح شیشه را با یک پارچه تمیز و بدون پرز پاک کنید.
  • سطح شیشه ناهموار است. اگر سطح شیشه دارای ترک، فرورفتگی یا سایر ناهمواری ها است، چسب هولدر به خوبی به آن نمی چسبد.
  • هولدر آسیب دیده است. اگر هولدر ترک خورده، سوراخ شده یا به هر طریقی آسیب دیده است، ممکن است چسب آن به خوبی کار نکند.

برای حل مشکل عدم چسبندگی هولدر موبایل به شیشه، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
  • سطح شیشه را کاملاً تمیز کنید. از یک پارچه تمیز و بدون پرز استفاده کنید و شیشه را با آب گرم و صابون بشویید. سپس، شیشه را با یک پارچه خشک پاک کنید تا تمام رطوبت آن از بین برود.
  • سطح شیشه را خشک کنید. از یک سشوار یا فندک برای خشک کردن سریع و کامل شیشه استفاده کنید.
  • هولدر را در محل مورد نظر قرار دهید. هولدر را به گونه ای قرار دهید که چسب آن کاملاً با سطح شیشه تماس داشته باشد.
  • هولدر را فشار دهید. با استفاده از یک وزنه، مانند یک کتاب یا یک بطری آب، هولدر را به مدت 30 دقیقه فشار دهید.

 

سؤالات متداول « نحوه نصب هولدر موبایل»

1. بهترین جای نصب هولدر موبایل در ماشین کجاست؟

نگهدارنده گوشی باید در مکانی نصب شود که مانع دید شما از جاده یا ابزار مهم داشبورد نباشد. همچنین باید به راحتی بدون نیاز به کشش یا کشش برای رسیدن به آن قابل دسترسی باشد. مکان های رایج عبارتند از داشبورد، دریچه های هوا یا شیشه جلو.
 

2. آیا می توانم نگهدارنده گوشی را خودم نصب کنم یا به متخصص نیاز دارم؟

پاسخ: اکثر هولدرهای گوشی برای نصب آسان طراحی شده و توسط کاربر قابل نصب است. با این حال، اگر مطمئن نیستید یا در نصب نگهدارنده مشکل دارید، ممکن است بخواهید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

جمع بندی

 هولدرهای موبایل مختلف ممکن است دستورالعمل های نصب متفاوتی داشته باشند، بنابراین مهم است که دستورالعمل های ارائه شده درباره نحوه نصب هولدر موبایل توسط سازنده را به دقت بخوانید و دنبال کنید. این باعث می شود که نگهدارنده گوشی به درستی نصب شده و ایمن باشد. دقت داشته باشید که پیش از خرید و نصب نگهدارنده گوشی ابتدا باید بهترین جای نصب هولدر موبایل را مشخص کرده و سپس مطابق با آن بهترین هولدر موبایل را انتخاب و با توجه به نکات مطرح شده در مقاله « راهنمای خرید هولدر موبایل»  اقدام به خرید بهترین نگهدارنده گوشی بکنید.



مقالات مرتبط
هولدر موبایل چیست
 

  • Mobile holder
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت