اول مرطوب کننده بزنیم یا ضد آفتاب؟

  • تاریخ انتشار:۰۹ آبان ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۰۹ آبان ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۸۱۹
اول مرطوب کننده بزنیم یا ضد آفتاب؟
اول مرطوب کننده بزنیم یا ضد آفتاب؟ این یکی از سوالاتی رایج افراد درباره نحوه مصرف این دو کرم مراقبت پوست است. ترتیب استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده بسیار مهم است چون ممکن است پوست شما به خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت نشود یا اینکه پوست صورت به خوبی آبرسانی نشود. در این مطلب به سوال اول ضد آفتاب بزنیم یا مرطوب کننده و نکات مهم آن پاسخ خواهیم داد.
 

اول کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده؟

بسیاری از افراد شنیده اند که کرم ضد آفتاب باید قبل از مرطوب کننده استفاده شود، در حالی که این ادعا اشتباه است و ترتیب استفاده از این دو، به نوع ضد آفتاب شما بستگی دارد. ضد افتاب از نظر فرمولاسیون 2 نوع فیزیکی و شیمیایی دارد. کرم ضد آفتاب شیمیایی با جذب به منافذ پوست از پوست در مقابل اشعه UVA و UVB محافظت میکند، اما در نوع فیزیکی، مواد ضد افتاب روی پوست می مانند و مانند یک سد دفاعی از برخورد این تشعشعات به پوست جلوگیری می کنند.

 حالا اگر ضد آفتاب شما از نوع شیمیایی باشد، باید قبل از کرم مرطوب کننده آن را بزنید، در غیر این صورت مرطوب کننده ممکن است مانع از رسیدن مواد کرم ضد آفتاب و عملکرد صحیح و موثر آن شود. اگر از کرم های ضد آفتاب مینرال (فیزیکی) استفاده می کنید، بهتر است آن را بعد از کرم مرطوب کننده و آبرسان و در کل به عنوان آخرین محصول روتین پوست خود قرار دهید چون ضد افتاب مینرال باید روی بالاترین لایه پوست باشد تا پرتوهای مضر خورشید را منعکس کند.

البته به گفته سایت SKINRAFT بهتر است کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب را همزمان یا یکی پس از دیگری استفاده نکنید، زیرا هر یک از این محصولات فواید خاص خود را دارند، مثلا کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه های ماورای بنفش محافظت می کند، درحالیکه کرم مرطوب کننده باعث آبرسانی، رطوبت رسانی و تغذیه رسانی به پوست می شود و استفاده همزمان یا پشت سر هم آنها ممکن است باعث تداخل و در نتیجه عدم کارکرد موثر آنها شود.

 
ترتیب استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب


بین استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب باید چقدر فاصله باشد؟

فرقی نمی کند که اول مرطوب کننده بزنید یا ضد آفتاب، در هر صورت بین استفاده از این دو حتما باید 15 تا 20 دقیقه فاصله باشد. در این مدت کرم اول جذب پوست می شود و تاثیر خود را خواهد گذاشت. با این راهکار این دو محصول هیچ تداخل کارکردی باهم نخواهند داشت.
 

آیا می توانم کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده را به طور همزمان استفاده کنم؟

خیر. این پاسخ فقط برای مرطوب کننده و ضد افتاب صدق نمی کند، بلکه میتوان آن را برای تمام محصولات پوستی تعمیم داد. به طور کلی هیچ یک از محصولات مراقبت پوست را نباید به طور همزمان استفاده کرد زیرا این کار اثری که باید روی پوست بگذارند را کاهش میدهد.

اگر نمی توانید 20 دقیقه صبر کنید، یک راه دیگر این است که از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی SPF هستند. البته متخصصان پوست مخلوط کردن این دو محصول در یک کرم را توصیه نمیکنند، چون منجر به عدم کارایی فرمول‌های آزمایش شده و در نتیجه آن‌طور که انتظار می رود، نمی شود.

 

جمع بندی

ترتیب استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب برای به حداکثر رساندن تاثیر این دو محصول، مسئله مهمی در روتین مراقبت پوست است. اگر از ضد آفتاب فیزیکی استفاده می کنید، اول مرطوب کننده را بزنید و بعد ضد آفتاب و اگر از ضد آفتاب شیمیایی استفاده می کنید، اول آن را بزنید و سپس به سراغ مرطوب کننده بروید. در صورتی که هر سوالی درباره نحوه استفاده از آبرسان و ضدافتاب داشتید، در پایان همین پست برای ما کامنت کنید.

منابع:
https://skinkraft.com/blogs/articles/sunscreen-or-moisturizer-which-one-comes-first

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت