راهنمای استفاده از میسلار واتر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا

  • تاریخ انتشار:۰۲ آبان ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۰۷ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۱,۲۰۵
راهنمای استفاده از میسلار واتر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا
امروزه میسلار واتر یکی از لوازم مراقبت پوست ثابت روی میز آرایش بسیاری از خانم هاست، اما طرز استفاده از میسلار واتر هنوز برای تعداد زیادی از افراد یک معمای مجهول است. اینکه زمان استفاده از میسلار واتر چه وقتی است؟ اول باید تونر بزنیم یا آب میسلار؟ اول باید ژل شستشو اعمال کنیم یا میسلار واتر؟  این ها سوالاتی هستند که بسیاری از خانم ها با آن روبرو می شوند که ما در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.
 

طرز استفاده از میسلار واتر

روش استفاده از میسلار واتر، فارغ از نوع برند، گارنیه، نیتروژنا، دافی، کامان و ... برای پاک کردن آرایش صورت، آلودگی ها و چربی ها به صورت زیر است:
  • مقداری از میسلارواتر را روی یک پد پنبه ای یا پارچه ای آغشته کنید. استفاده از پد پنبه ای یا پارچه ای به شما کمک می کند تا این پاک کننده را به طور مساوی روی پوست خود پخش کنید.
  • پد را به آرامی روی پوست خود بمالید، به ویژه روی ناحیه چشم و لب، زیرا ممکن است باعث خارش پوست شود.
  • پد را با حرکات نوسانی روی نقاطی که چربی و آرایش هست بمالید. شاید نیاز باشد که چندین پد برای تمیز کردن پوست خود نیاز داشته باشید.
  • میسلارواتر را نیازی به آبکشی ندارد. با این حال، اگر احساس می کنید که پوست شما احساس چربی یا چربی دارد، می توانید آن را با آب بشویید.
برای آگاهی از نحوه استفاده از میسلارواتر ویدیو زیر را مشاهده نمایید.
 


نکات قبل و بعد از استفاده از میسلار واتر

تنها نحوه استفاده از میسلار واتر مهم نیست، بلکه باید بدانید که بعد از میسلار واتر چه باید کرد و از چه محصولاتی استفاده کنید تا روتین پوستی شما تکمیل شود و بهترین نتیجه را داشته باشد. این نکات عبارتند از :
  • اگر پوست شما خشک یا حساس است، بهتر است از یک میسلار واتر مخصوص پوست های خشک یا حساس استفاده کنید. این محصولات معمولاً حاوی مواد مرطوب کننده و مواد التیام بخش پوست هستند.
  • اگر پوست شما چرب یا جوشدار است، باید میسلارواتری بخرید که  چربی پوست را افزایش ندهد. این میسلار واتر ها معمولاً حاوی مواد ضد التهاب و ضد باکتری هستند.
  • اگر پوست شما حساس است، ابتدا مقدار کمی از میسلار واتر را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از بروز واکنش آلرژیک جلوگیری کنید.
  • بعد از میسلارواتر، از یک تونر ملایم استفاده کنید. تونر به تنظیم pH پوست و حذف باقی مانده های پاک کننده کمک می کند.
  • از کرم مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند.
 

اول میسلار واتر یا ژل شستشو؟

ترتیب استفاده از میسلار واتر و ژل شستشو به نوع پوست شما بستگی دارد. ما ترتیب استفاده از میسلار واتر و ژل شستشو را برای پوست های چرب و جوشدار و خشک و حساس ارائه کردیم:
 
  • برای پوست های چرب یا مختلط: میسلار واتر را به عنوان اولین مرحله از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. این کار به پاک کردن آرایش و چربی اضافی پوست کمک می کند. سپس از ژل شستشو برای از بین بردن هرگونه آلودگی یا چربی باقی مانده استفاده کنید.
  • برای پوست های خشک یا حساس: میسلارواتر دومین مرحله روتین مراقبت پوست است. این کار به پاک کردن آرایش و آلودگی های روی صورت کمک می کند. سپس از یک تونر ملایم برای تنظیم pH پوست خود استفاده کنید.
 نحوه استفاده از میسلار واتر


ترتیب استفاده از تونر و میسلارواتر چگونه است؟

تونر و میسلار واتر هر دو محصولاتی برای پاک کردن پوست هستند، اما ترتیب استفاده از آنها در روتین پوست چرب و پوست خشک باهم متفاوت است. اگر پوست شما چرب و جوشدار استف اول باید از میسلار واتر استفاده کنید. سپس با استفاده از تونر، PH پوست خود را تنظیم و منافذ آن را کوچک نمایید.

اگر پوست شما خشک و حساس است، ترتیب استفاده از میسلار واتر و تونر، به این صورت است که ابتدا باید از یک تونر ملایم برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید و سپس با میسلارواتر، صورت خود را پاک کنید.
توجه داشته باشید که این تنها توصیه های کلی هستند. بهترین راه برای تعیین اینکه چه روتین مراقبت از پوستی برای شما مناسب است، این است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.


بهترین زمان استفاده از میسلارواتر چه زمانیست؟

بهترین زمان استفاده از میسلار واتر، شب قبل از خواب است. در چنین زمانی، میسلارواتر، آرایش و آلودگی هایی که در طول روز روی پوست شما جمع شده اند را از بین میبرد و پوست شما را برای شروع روز جدید آماده می کند.
اگر پوست شما چرب یا مستعد آکنه است، می توانید این پاک کننده آرایش را در طول روز نیز استفاده نمایید. این کار به جلوگیری از تجمع آلودگی و چربی روی پوست و ایجاد جوش کمک می کند. برای پوست خشک و حساس نیز این موضوع صدق می کند، اما حتما از میسلارواتر مخصوص پوست خشک استفاده کنید تا دچار حساسیت، جوش و خارش نشوید.

 

آیا بعد از میسلار واتر باید صورت خود را بشوییم؟

اینکه شستشوی صورت بعد از استفاده از میسلار واتر ضروری است یا نه بستگی به جنس پوست و ترجیحات شما دارد. به طور کلی از آنجایی که آب میسلار یک محصول ملایم بر پایه آب است، نیازی به شستشو ندارد، اما برخی از افراد ترجیح می دهند که برای پاک کردن اثرات میسلار واتر یا عدم چسبناک شدن پوست، صورت خود را بشویند. در ادامه ما چند نکته درباره اینکه آیا باید بعد از میسلار واتر صورت خود را بشویید یا نه به شما می گوییم که در این تصمیم مطمئن شوید:
 
  • نوع پوست خود را در نظر بگیرید: اگر پوست شما خشک یا حساس است، بهتر است صورت خود را با آب بشویید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.
  • میزان آرایش خود را در نظر بگیرید. اگر آرایش زیادی دارید، شاید بهتر باشد پس از استفاده از میسلار واتر صورت خود را با آب بشویید تا مطمئن شوید که تمام آرایش از روی پوست پاک شده است.
  • ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. برخی افراد احساس می کنند که صورتشان پس از استفاده از میسلار واتر چرب یا چسبناک است. اگر اینطور است، حتما صورتتان را با آب بشویید.
 اول تونر بزنیم یا میسلار واتر؟


جمع بندی مطلب طریقه استفاده از میسلار واتر

برای پاک کردن صورت با میسلار واتر فقط به این محصول و یک پد پنبه ای نیاز دارید. امیدواریم روش استفاده از میسلار واتر را طبق مراحلی که در این مطلب ذکر کردیم، پیاده سازی کنید و به زمان استفاده و تناسب محصول با نوع پوست خود نیز توجه نمایید. اگر هرگونه سوالی درباره طرز استفاده از میسلار واتر داشتید، حتما در بخش کامنت ها بنویسید تا کارشناسان قلاب در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.
 

سوالات متداول

آیا بعد از میسلار واتر باید صورت را شست؟

در حالت کلی، خیر چون خود میسلارواتر از جنس آب است، اما در صورتی که صورتتان چسبناک می شود یا اینکه می خواهید هیچ اثری از این محصول روی پوستتان نباشد، می توانید بعد از اعمال آب میسلار، صورتتان را بشویید.
 

روش استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

مقداری از میسلارواتر را روی یک پد پنبه ای بریزید و سپس آن را روی تمام نقاط صورتتان به آرامی بکشید. در صورت نیاز می توانید بعد از پاک کردن صورت، آن را با آب بشویید.
 

نحوه استفاده از میسلار واتر برندهای مختلف باهم متفاوت است؟

خیر. طریقه استفاده از میسلارواتر هیچ ربطی به برند آن ندارد و همه برندها با روشی که در این مطلب گفته شد، روی پوست اعمال می شوند.

مقالات پیشنهادی

  • میسلار واتر
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت