مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra

  • تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۱,۰۰۴
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra
در این مقدمه، به مقایسه دو محصول برجسته و پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی Z Fold 4 و S23 Ultra خواهیم پرداخت. با استفاده از مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra ، به بررسی دقیق ویژگی‌های منحصربه‌فرد، طراحی، عملکرد و قابلیت‌های این دو گوشی می‌پردازیم. این مقایسه به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمی آگاهانه بگیرید و درک بهتری از تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی پیشرفته داشته باشید.

 

بررسی کلی گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4


گوشی Samsung galaxy z fold 4 نمونه‌ای برجسته از تکامل در عرصه گوشی‌های تاشو است. این گوشی با طراحی خیره‌کننده و نوآورانه خود، تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا می‌بخشد. با قابلیت تاشو بودن، Z Fold 4 امکان استفاده از صفحه نمایش بزرگتر را در قالب یک دستگاه قابل حمل فراهم می‌آورد. این گوشی برای کاربرانی که به دنبال ترکیبی از زیبایی، کارایی و نوآوری هستند، ایده‌آل است. علاوه بر این، Z Fold 4 با توجه به قابلیت‌های چندوظیفه‌ای خود، برای کاربران حرفه‌ای و کسانی که به دنبال یک تجربه سرگرمی و مالتی‌مدیا در سطح بالا هستند، بسیار مناسب است.

 

بررسی کلی گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra


گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra ، با طراحی شیک و عملکرد قدرتمند خود، یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های بازار است. این مدل به عنوان یکی از پرچم‌داران سری S سامسونگ، تجربه‌ای لوکس و پیشرفته را ارائه می‌دهد. S23 Ultra ، با توجه به ویژگی‌های کاربرپسند و تمرکز بر کیفیت ساخت، گزینه‌ای عالی برای کاربرانی است که به دنبال تکنولوژی پیشرفته در قالبی کلاسیک و زیبا هستند. در مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra اگرچه Z Fold 4 با ویژگی‌های تاشو و نوآورانه خود برجسته است، S23 Ultra نیز با ارائه تجربه‌ای سنتی‌تر اما بسیار قدرتمند، جایگاه ویژه‌ای در بازار دارد. این گوشی برای علاقه‌مندان به عکاسی و کیفیت بالای تصویر، به ویژه با توجه به دوربین قدرتمند خود، ایده‌آل است.

 

جدول مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra


در جدول زیر مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر دو گوشی Z Fold 4 و S23 Ultra در مقابل یکدیگر قرار داده شده است؛ تا بتوانید به خوبی تفاوت‌های این دو گوشی موبایل را مشاهده کنید.

 
مشخصات گلکسی Z Fold 4 گلکسی S23 Ultra
صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچ، فولدینگ، 2176 x 1812 پیکسل 6.8 اینچ، 3088 x 1440 پیکسل
صفحه نمایش خارجی 6.2 اینچ، 2316 x 904 پیکسل -
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8+  نسل 1 کوالکام اسنپدراگون 8 Gen 2 یا Exynos
حافظه رم/ذخیره‌سازی 12GB RAM، 256/512GB 8/12GB RAM، 128/256/512GB/1TB
دوربین‌ها دوربین سه‌گانه پشتی؛ 50MP + 12MP + 10MP دوربین چهارگانه؛ 108MP + 10MP + 10MP + 12MP
سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1
باتری و شارژدهی 4400 mAh، شارژ سریع 5000 mAh، شارژ سریع
امکانات ویژه پشتیبانی از قلم S Pen، مقاومت در برابر آب IPX8 دوربین با کیفیت بالا، مقاومت در برابر آب IP68
 

مقایسه طراحی و صفحه نمایش 

طراحی و نمایشگر گلکسی S23 اولترا و گلکسی Z Fold 4 بسیار متفاوت است. گلکسی S23 اولترا از طراحی سنتی گوشی‌های هوشمند با یک نمایشگر 6.8 اینچی، یک دوربین سلفی و یک سری دوربین‌های پشتی استفاده می‌کند. گلکسی Z Fold 4 شبیه یک گوشی هوشمند سنتی بسیار ضخیم با نمایشگر 6.2 اینچی بیرونی است، اما وقتی آن را مانند یک کتاب باز می‌کنید، با یک نمایشگر اصلی 7.6 اینچی مواجه می‌شوید. دو نمایشگر به این معنی است که شما به طور فنی دو دوربین سلفی دارید، با یک دوربین 10 مگاپیکسلی روی نمایشگر بیرونی و یک دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر اصلی وقتی گوشی باز است.

اگر این دو گوشی را بر اساس اولین نمایشگری که می‌بینید قضاوت کنید، هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد - نمایشگر S23 اولترا بسیار بهتر از نمایشگر بیرونی Z Fold 4 است. این نه تنها بزرگتر است، بلکه دارای رزولوشن بالاتری است، بنابراین تصاویر، فیلم‌ها و متن‌ها روی آن واضح به نظر می‌رسند.

در حالی که نمایشگر بیرونی Z Fold 4 مهم است، نمایشگر اصلی آن یکی از بزرگترین دلایلی است که مردم گوشی تاشو را به جای گوشی سنتی ترجیح می‌دهند. نمایشگر اصلی 7.6 اینچی واضح به نظر می‌رسد، اگرچه یک چین قابل مشاهده در وسط آن وجود دارد که باعث می‌شود Z Fold 4 بتواند بسته شود.

یک جنبه از Z Fold 4 که افرادی که به تازگی با گوشی‌های تاشو آشنا شده‌اند باید به آن عادت کنند، ضخامت کلی آن است. S23 اولترا 8.9 میلی‌متر ضخامت دارد، در حالی که Z Fold 4 دارای دو اندازه‌گیری است. وقتی بسته است، شبیه به داشتن دو گوشی هوشمند روی هم است، با ضخامت 15.8 میلی‌متر در ناحیه لولا، در حالی که وقتی باز است، تنها 6.3 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین باید هنگام بررسی تفاوت‌های اندازه، وزن را در نظر بگیرید، S23 اولترا با وزن 233 گرم است، در حالی که Z Fold 4 کمی سنگین‌تر با 263 گرم است.

استفاده از نمایشگر بیرونی Z Fold 4 را یک تجربه است به دلیل این که گوشی وقتی بسته است، باریک است. استفاده از S23 اولترا، از سوی دیگر، احساسی طبیعی دارد زیرا آشناتر است. جادوی واقعی طراحی Z Fold 4 زمانی اتفاق می‌افتد که آن را باز می‌کنید و از کل صفحه استفاده می‌کنید.

تفاوت مهم دیگر بین دو گوشی که ارزش اشاره کردن را دارد، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت است. در S23 اولترا، زیر صفحه قرار دارد، اما در Z Fold 4 در قاب گوشی ساخته شده است و به عنوان دکمه خواب/بیدار نیز عمل می‌کند. قرارگیری Z Fold 4 کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید، به خصوص وقتی گوشی باز است.

مقایسه پردازنده


بر اساس اطلاعات موجود، گلکسی S23 اولترا انتظار می‌رود از زد فولد 4 بهتر عمل کند. دلیل این امر استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در S23 اولترا است که نسبت به پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در زد فولد 4 جدیدتر و به‌طور نظری قدرتمندتر است. علاوه بر این، S23 اولترا حداکثر تا 12 گیگابایت حافظه دارد، در حالی که زد فولد 4 حداکثر 12 گیگابایت حافظه دارد. این تفاوت در حافظه می‌تواند منجر به این شود که S23 اولترا بتواند بدون کند شدن، کارهای بیشتری را به‌صورت هم‌زمان انجام دهد.

با این حال، در استفاده واقعی، هر دو گوشی سامسونگ گفته می‌شود که پاسخگو هستند و هنگام انجام کارهای معمولی مانند چک کردن ایمیل یا ارسال پیامک، سریع احساس می‌شوند. تفاوت عملکرد تنها زمانی قابل توجه است که چندین برنامه را به‌طور همزمان باز نگه دارید. در این حالت، S23 اولترا می‌تواند بدون تاخیر، برنامه‌های بیشتری را مدیریت کند، در حالی که زد فولد 4 ممکن است در انجام کارهای دشوارتر با مشکل مواجه شود.

در کل، گلکسی S23 اولترا انتظار می‌رود به دلیل پردازنده جدیدتر و حافظه بیشتر، گوشی قدرتمندتری باشد. با این حال، زد فولد 4 همچنان گوشی بسیار توانمندی است که برای اکثر کاربران قدرت کافی دارد.
 

مقایسه حافظه داخلی و رم 


Z Fold 4 با 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود و در دو گزینه حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی موجود است، در حالی که S23 Ultra گزینه‌های گسترده‌تری از رم و حافظه داخلی را ارائه می‌دهد، از جمله 8 یا 12 گیگابایت رم و 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی. این تفاوت‌ها می‌توانند تأثیر مهمی بر تجربه کاربری و عملکرد کلی دستگاه داشته باشند، به ویژه برای کاربرانی که به دنبال فضای ذخیره‌سازی بیشتر و یا انجام وظایف سنگین‌تر هستند. در نتیجه، در مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra ، S23 Ultra از نظر انعطاف‌پذیری و گزینه‌های حافظه برتری دارد.
 
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S23 Ultra
 
 

مقایسه دوربین‌ 

 

دوربین گلکسی زد فولد 4 نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی زد فولد 3، پیشرفت قابل توجهی داشته است. این گوشی اکنون دارای یک مجموعهٔ سه لنز در پشت است که شامل یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر است.

دوربین گلکسی S23 اولترا حتی چشمگیرتر است. این گوشی دارای چهار دوربین در پشت است که شامل یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک دوربین عریض 200 مگاپیکسلی است. دوربین‌های تله فوتو زوم اپتیکال 3 برابر و 10 برابر را ارائه می‌دهند و دوربین اصلی دارای زوم فوق العادهٔ 100 برابری است.

در مورد کیفیت تصویر، دوربین گلکسی S23 اولترا برندهٔ واضح است. این گوشی عکس‌های واضح‌تر و با جزئیات بیشتری نسبت به گلکسی زد فولد 4 می‌گیرد. با این حال، دوربین گلکسی زد فولد 4 هنوز برای نیازهای بیشتر افراد کافی است.

اگر در عکاسی جدی هستید، گلکسی S23 اولترا گوشی مناسب شماست. این گوشی بهترین دوربین را در هر گوشی هوشمند موجود در بازار دارد. با این حال، اگر می‌خواهید یک گوشی تاشو با دوربین خوب داشته باشید، گلکسی زد فولد 4 گزینهٔ عالی است.

مقایسه سیستم‌عامل 

 

گلکسی زد فولد 4 با اندروید 12L عرضه شد، اما به‌سرعت به رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ، که پوست سفارشی این شرکت بر روی اندروید 13 است، به‌روزرسانی شد. گلکسی S23 اولترا نیز با One UI 5.1/اندروید 13 عرضه شد، بنابراین هر دو گوشی تجربهٔ نرم‌افزاری یکسانی دارند، به‌جز برخی ویژگی‌های خاص گوشی‌های تاشو.

هر دو گوشی متعهد شده‌اند که چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت کنند. این بدان معناست که گلکسی زد فولد 4 تا سال 2027 و گلکسی S23 اولترا تا سال 2029 از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی خواهند کرد.

از آنجایی که گلکسی S23 اولترا گوشی جدیدتری است، یک به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل بیشتر از گلکسی زد فولد 4 دریافت خواهد کرد. این بدان معناست که گلکسی S23 اولترا مدت زمان طولانی‌تری با آخرین نسخهٔ اندروید اجرا خواهد شد.

مقایسه باتری 

گلکسی S23 اولترا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد، در حالی که زد فولد 4 باتری 4400 میلی آمپر ساعتی دارد. این تفاوت 12 درصدی در باتری به این معنی است که گلکسی S23 اولترا می تواند مدت زمان بیشتری با یک بار شارژ روشن بماند. در استفاده واقعی، کاربران گزارش داده اند که گلکسی S23 اولترا می تواند یک روز کاری کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد، در حالی که زد فولد 4 ممکن است نیاز به شارژ مجدد داشته باشد.

هر دو گوشی از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می کنند. با این حال، گلکسی S23 اولترا دارای یک محفظه داخلی برای ذخیره و شارژ قلم است. این بدان معنی است که کاربران می توانند قلم را به راحتی در گوشی خود ذخیره کنند و نگران تمام شدن باتری آن نباشند. زد فولد 4 همچنین از قلم S Pen پشتیبانی می کند، اما باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید و آن را در کیف خود یا در جای دیگری حمل کنید.

گلکسی S23 اولترا در زمینه عمر باتری و ادغام قلم S Pen برتری دارد. با این حال، زد فولد 4 هنوز یک گوشی قدرتمند و همه کاره است که برای اکثر کاربران مناسب است.

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 برای چه کاربرانی مناسب است؟


گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 ، با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، برای طیف گسترده‌ای از کاربران مناسب است. این گوشی برای کاربران حرفه‌ای و تجاری که به دنبال بهره‌وری بالا و استفاده چندوظیفه‌ای هستند، ایده‌آل است، زیرا صفحه نمایش بزرگ و قابلیت تاشو آن امکان کار با چند برنامه به طور همزمان را فراهم می‌کند. همچنین، برای علاقه‌مندان به تکنولوژی و کاربرانی که مایل به تجربه آخرین دستاوردهای فناوری در گوشی‌های هوشمند هستند، بسیار جذاب است. علاوه بر این، کیفیت بالای دوربین و قابلیت‌های مالتی‌مدیا آن، این گوشی را برای عکاسان، ویدئوگراف‌ها و علاقه‌مندان به رسانه‌های دیجیتال مناسب می‌سازد. در نهایت، در مقایسه با S23 Ultra ، Z Fold 4 برای کاربرانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و نوآورانه با گوشی تاشو هستند، انتخابی عالی محسوب می‌شود.
 

گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra برای چه کاربرانی مناسب است؟


گوشی سامسونگ گلکسی S23 Ultra برای کاربرانی که به دنبال یک تجربه عکاسی و ویدیویی حرفه‌ای در یک گوشی هوشمند هستند، ایده‌آل است. با دوربین‌های پیشرفته و قابلیت‌های تصویربرداری فوق‌العاده، این گوشی برای عکاسان و ویدئوگراف‌های مشتاقی که مایل به ثبت تصاویر با کیفیت بالا هستند، مناسب می‌باشد. همچنین، S23 Ultra برای کاربرانی که به دنبال قدرت پردازشی بالا و تجربه کاربری روان هستند، عالی است. این گوشی همچنین با طراحی زیبا و ساختار مستحکم، برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی با دوام و باکیفیت هستند، مناسب است. در نهایت، S23 Ultra گزینه‌ای برجسته برای علاقه‌مندان به فناوری و کاربرانی است که به دنبال آخرین و برترین ویژگی‌های موجود در گوشی‌های هوشمند هستند.
 

جمع‌ بندی

 

در این مطلب برای اینکه بتوانیم به این پرسش که "گوشی Z Fold 4 بهتر است یا S23 Ultra ؟" پاسخ روشنی بدهیم؛ به بررسی کلی هر یک از این گوشی‌های هوشمند پرداختیم و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها را در قالب یک جدول با یکدیگر مقایسه کردیم. علاوه‌بر این گوشی Samsung Z Fold 4 را از نظر صفحه نمایش، پردازنده، باتری، سیستم‌عامل، حافظه داخلی و رم و دوربین‌هایی که دارد در مقابل گوشی S23 Ultra قرار دادیم؛ و هر دوی این گوشی‌ها را از تمامی این جوانب در مقابل یکدیگر بررسی کردیم. درنهایت نیز به این مسئله اشاره کردیم که هر یک از گوشی‌های مذکور برای چه کاربرانی مناسب هستند. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به راحتی گوشی مورد نظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید.

مطالعه بیشتر:
مقایسه s23 ultra با s24 ultra
مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرومکس
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A14 با A13

مقایسه گوشی سامسونگ A73 5G و A72 5G
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 با A34
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A54 با A14
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5 با Z Fold 4

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 4 با S22 Ultra
مشخصات اس ۲۳ اولترا
مقایسه اس ۲۳ اولترا با ایفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه اس ۲۳ اولترا با ایفون ۱۳ پرو
مقایسه اس ۲۳ اولترا با ایفون ۱۴
مقایسه اس ۲۳ اولترا با ایفون ۱۳


اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت