راهنمای خرید انواع تونر متناسب با انواع پوست

  • تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۰۲ آبان ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۸۵
راهنمای خرید انواع تونر متناسب با انواع پوست
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تونر چیست و چه کاری برای پوست انجام می دهد؟ آیا استفاده از آن تاثیری در ظاهر پوست دارد و اگر این طور است، چه تونر پوست مناسب من کدام است؟ این روزها همه وبلاگ های آرایشی و بهداشتی و بلاگرهای معروف از اهمیت استفاده از تونر برای پوست و پاک کردن آرایش صحبت میکنند اما چیزی که بسیاری از آنها به آن اشاره نمیکنند این است که چه نوع تونری برای انواع پوست مناسب است. نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم که تونر مناسب پوست چرب، خشک و مختلط و همچنین ترکیباتی که باید و نباید در این محصول مراقبت پوست باشد را معرفی میکنیم. اول از همه به سراغ هدف اصلی این مطلب، یعنی معرفی انواع تونر برای پوست های خشک، چرب و حساس می پردازیم:

لیست بهترین تونر پوست:

  • تونر La Roche-Posay Effaclar
  • تونر SkinCeuticals Blemish + Age
  • تونر Purete Thermale VICHY
  • تونر پوست Lancôme Tonique Confort
  • تونر گارنیر
  • تونیک کالاندولا کیهلیز بدون الکل
در ادامه درباره ویژگی های هر یک از تونرهای صورت و اینکه مناسب چه پوست هایی هستند، توضیح می دهیم.

تونر چیست؟

در پاسخ به سوال تونر چیست باید بگوییم که تونر پوست محصولی بر پایه آب است که برای کاهش منافذ پوست، سفت کردن موقت پوست، حذف ناخالصی ها و چربی های پوست، مرطوب سازی و به طور کلی پاکسازی صورت طراحی شده است. تونر صورت با کاهش منافذ پوست، پوست شما را صاف‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این، تونر پوست به حذف کثیفی و چربی از روی پوست کمک می کند و این کار را بسیار بهتر و موثرتر از برخی پاک کننده ها انجام می دهد. بنابراین با استفاده از این محصول از پوست شما در برابر استرس های محیطی محافظت می شود.
 
تونر چیست؟


فواید تونر صورت

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین انواع تونر صورت برویم، بد نیست ابتدا کمی با فواید این پاک کننده پوست آشنا شوید. اگر هنوز در مورد قدرت تونر در پاک سازی پوست خود شک دارید، به این 7 مزیت این محصول مراقبت پوست توجه نمایید:
 
  • کاهش منافذ پوست:
پوست صورت دارای منافذ کوچکی است. همه افراد دارای این منافذ هستند، اما در برخی از انواع پوست این منافذ بزرگتر و شفاف تر هستند. هرچه این منافذ کوچکتر باشند، پوست صاف تر و شفاف تر به نظر می رسد. یکی از بزرگترین مزایای تونر کوچک کردن این منافذ و داشتن پوستی شفاف است.
  • محافظت از پوست در برابر آلودگی های محیطی
تونرها برای محافظت از پوست در برابر آلودگی های محیطی طراحی شده اند. اگر این آلودگی ها را به خوبی تمیز نکنیم به مرور زمان ظاهر ناخوشایندی روی پوست ایجاد می کنند و مشکلات دیگری مانند آکنه را به دنبال خواهند داشت، بنابراین وقتی از بیرون به خانه می آیدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آلودگی های صورت خود را با این پاک کننده قوی پاک کنید.
  • سفت شدن موقت پوست:
تونر صورت یک تقویت کننده عالی است و استفاده از آن باعث می شود پوست شما سفت تر و شاداب تر به نظر برسد. دو بار در روز از این محصول استفاده کنید و نتیجه فوق العاده آن را ببینید.
  • شاداب کننده و جوان کننده پوست:
با برطرف شدن آلودگی ها و آکنه های پوستی، پوست خواه ناخواه جوان تر و با طراوت به نظر میرسد. استفاده از تونر در ابتدا و انتهای روز پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد.
  • از بین برنده چربی و مواد آرایشی از پوست:
یکی دیگر از مزایای استفاده از تونر این است که پوست را از مواد آرایشی، کثیفی و روغن پاک می کند. البته استفاده از این ماده به تنهایی کافی نیست. اگر آرایش زیادی دارید، ابتدا باید بیشتر مواد آرایشی صورت خود را با یک شوینده مناسب پاک کنید.
  • حفظ رطوبت پوست:
تونرهای صورت، به خصوص آنهایی که حاوی گلاب هستند، مرطوب کننده های خوبی برای پوست هستند و به جذب بهتر کرم های مرطوب کننده کمک می کنند.
 

انواع تونر بر اساس نوع پوست

انتخاب تونر مناسب برای پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است. کافیست فقط یکبار به فروشگاه های حضوری یا آنلاین برای خرید تونر مراجعه کنید تا با تنوع برندهای این محصول مواجه شوید. این امر انتخاب را برای شما دشوار می کند. به طور کلی، شما باید این محصول را بر اساس ویژگی های پوست خود انتخاب کنید. هرچه محصولات طبیعی بیشتری را انتخاب کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. برخی از مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی محرک پوست هستند؛ با این مواد آشنا شوید  و سعی کنید محصولاتی بخرید که حاوی این مواد نیستند. مثلا:
  • عطرهای مصنوعی: بهتر است از خرید محصولات دارای عطرهای مصنوعی خودداری کنید. تونرهایی را انتخاب کنید که نرم تر و دارای بوی طبیعی تر باشند.
  • فتالات ها و پارابن ها: این دو ماده شیمیایی اغلب به عنوان نگهدارنده های ارزان قیمت در بسیاری از محصولات آرایشی یافت می شوند. این مواد برای سلامت پوست و مو مضر هستند و بهتر است محصولات حاوی این مواد تهیه نشود.
 

انواع تونرهای مخصوص پوست چرب و جوشدار

در پوست های چرب، ممکن است با مشکلات پوستی مانند سبوم، تولید چربی، براق شدن پوست در طول روز، بزرگ شدن منافذ پوست و در مراحل بعدی جوش های سرسیاه و آکنه آشنا باشید. زیرا تعادل رطوبت پوست در این نوع پوست ها به هم می خورد. یک روش ساده برای آنکه مطمئن شوید  پوست چربی دارید یا نه این است که یک دستمال تمیز روی پوست خود بکشید. اگر دستمال لکه دار و روغنی شد، یعنی پوست شما چرب است. برای جلوگیری از این مشکلات پوستی، باید از سطح متعادل PH پوست خود محافظت کنید، سطح رطوبت را متعادل کنید و سبوم اضافی را تمیز کنید. برای این کار، تونرهای مناسب برای پوست های چرب، بزرگترین کمک کننده هستند. در اینجا دو محصول مناسب پوست های چرب را معرفی می کنیم.
 

تونر La Roche-Posay Effaclar

پوست های چرب می توانند مستعد آکنه باشند. هنگامی که چربی اضافی روی پوست جمع می شود و منافذ را مسدود می کند، می تواند به جوش های سر سیاه و آکنه تبدیل شود. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، باید تونر La Roche-Posay Effaclar را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. این محصول به لطف LHA و اسید سیتریک موجود در آن، خاصیت لایه برداری میکرو دارد و در نتیجه از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.
 
تونر La Roche-Posay Effaclar

مزایا:
  • برطرف کردن جوش های سرسیاه
  • بستن منافذ پوست
  • افزایش شفافیت پوست
  • افزایش طراوت پوست
  • لایه برداری عمیق پوست
  • حاوی آنتی اکسیدان و گلیسیرین
  • آبرسانی عمیق پوست



تونر SkinCeuticals Blemish + Age

تونیک SkinCeuticals Blemish + Age مناسب برای پوست های چرب و مختلط است و سبوم اضافی پوست را پاکسازی می کند. این محصول به باز شدن منافذ مسدود شده پوست کمک و به لطف لیپو هیدروکسی اسید، اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک، سطح پوست را از سلول های پوستی مرده پاک می نماید


تونرهای مخصوص پوست چرب باید حاوی چه ترکیباتی باشند؟

پوست های چرب اغلب مستعد آکنه هستند. از این رو تونرهای مخصوص پوست چرب بهتر است در فرمولاسیون خود دارای بنزوئیل پراکسید باشند. این ماده معمولاً برای مبارزه با آکنه استفاده می شود اما برای افراد دارای پوست خشک و حساس مناسب نیست. اگر پوست شما چربی اضافی تولید می کند، تونر مناسب ممکن است به سفت شدن منافذ و لایه برداری پوست کمک کند.

تونر مخصوص پوست چرب همچنین می تواند دارای ترکیبات طبیعی باشد. چای سبز و روغن درخت چای از جمله این ترکیبات هستند. چای سبز فقط یک چای مفید نیست و خواص دیگری نیز دارد. این ماده طبیعی که سابقه استفاده طولانی مدتی دارد، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به جوانسازی پوست کمک و ظاهری صاف و درخشان بر روی پوست ایجاد می کند. روغن درخت چای نیز از زمان های بسیار قدیم، برای پاکسازی منافذ پوست استفاده می شده است. استفاده از این ماده می تواند منافذ پوست را کاهش و ظاهری مات و جذابی به پوست بدهد. اگر پوست شما چرب است، به دنبال تونرهایی باشید که شامل غلظت کم اسید سالیسیلیک، اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs) یا آلفا هیدروکسی اسید هستند.


تونرهای مخصوص پوست چرب چه ترکیباتی نباید داشته باشند؟

مسلما تونرهای مخصوص پوست های چرب نباید ترکیبات روغنی داشته باشند. این پوست ها سبوم زیادی ترشح می کنند و استفاده از ترکیبات روغنی شرایط آنها را نامتعادل تر می کند.
 

تونرهای مخصوص پوست خشک باید حاوی چه ترکیباتی باشند؟

اگر پوست شما خشک است، به جای استفاده از مواد شیمیایی، محصولاتی را امتحان کنید که از مواد طبیعی تهیه شده باشند. برای کمک به آبرسانی به پوست خشک، به دنبال تونرهایی باشید که حاوی ترکیباتی از جمله اسید هیالورونیک، عصاره خیار، ویتامین E یا گلیسیرین هستند. علاوه بر این، تونرهای اسید گلیکولیک می توانند به ارائه عملکرد دوگانه هیدراتاسیون و لایه برداری کمک کنند.

دقت کنید که تونر پوست خشک حتما حاوی مواد زیر باشد:
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا به دلیل خاصیت نرم کنندگی و شفابخش فوق العاده خود شناخته شده است. استفاده از محصول حاوی آلوئه ورا می تواند پوست خشک را به خوبی مرطوب کند و قرمزی و التهاب موقت آن را از بین ببرد.
  • اسانس گل رز: عصاره گل رز فواید زیادی برای پوست دارد؛ از پاک کردن ناخالصی ها گرفته تا سفت کردن موقت پوست. این ماده برای انواع پوست مناسب است و برای پوست های خشک و حساس مشکلی ایجاد نمی کند.
 

انواع تونرهای مخصوص پوست خشک

پوست خشک اغلب به عنوان پوستی شناخته می شود که دارای منافذ کوچک است، سفت است و رنگی کدر و قرمز دارد. همچنین اگر پوست شما در ماه های زمستان بسیار خشک و حتی پوسته پوسته شود، متوجه خواهید شد که آیا پوست خشکی دارید یا خیر. این نوع پوست همچنین مستعد ترک خوردگی، لایه برداری، سوزش، قرمزی، لکه ها و خارش است، بنابراین خرید انواع تونر مخصوص پوست خشک اهمیت زیادی در سلامت و پاکسازی آن دارد.
در مورد پوست های خشک نیز دو محصول برتر زیر را معرفی می کنیم:

 

تونر Purete Thermale VICHY

یکی از بهترین تونرها برای پوست‌های خشک و حساس، ترمال ویشی پورته است. این محصول بدون الکل با فرمول حاوی ویتامین E و گلیسیرین مرطوب کننده پوست های خشک را شاداب می کند.
تونر Purete Thermale VICHY
 

تونر پوست Lancôme Tonique Confort

اگر چیزی که به دنبال آن هستید تونری است که پوست خشک شما را نرم کند و باقی مانده های آرایش روی پوست را تمیز کند، انتخاب شما باید Lancôme Tonique Confort باشد. این محصول غنی شده با عسل اقاقیا و اسید هیالورونیک، به پوست آرامش و لطافت می بخشد. در عین حال، پوست شاداب تر، مرطوب و نرم تر به نظر می رسد.
تونر Lancôme Tonique Confort


تونرهای مخصوص پوست خشک چه ترکیباتی را نباید داشته باشند؟

همان طور که به مواد موجود داخل تونر پوست توجه میکنید، باید توجه کنید که تونر مناسب پوست شما حاوی چه موادی نباید باشند، مثلا تونر پوست خشک نباید شامل مواد زیر باشد:
  • تونرهای مخصوص پوست خشک نباید دارای الکل باشند. الکل می تواند به طور جدی پوست را خشک کند، به خصوص اگر ذاتا پوست خشکی داشته باشید. الکل پوست های حساس را نیز تحریک می کند و چربی طبیعی پوست شما را تخلیه می کنند.
  • تونیک های مخصوص پوست خشک همچنین نباید دارای اسید سالیسیلیک باشند. این ماده شیمیایی اغلب در محصولات مورد استفاده برای درمان آکنه یافت می شود. اسید سالیسیلیک یک ماده شیمیایی ملایم برای پوست نیست و می تواند به طور جدی پوست را خشک کند. اگر پوست حساس و خشکی دارید، سعی کنید محصولاتی بخرید که حاوی این ماده نیستند.


انواع تونرهای مخصوص پوست مختلط

پوست های مختلط در برخی نواحی صورت چرب بوده و در برخی نواحی خشک هستند. افرادی که پوست مختلط دارند باید از تونرهایی استفاده کنند که به آرامی با چربی اضافی مبارزه می کند و در عین حال باعث افزایش آبرسانی می شود. به دنبال یک تونر صورت بدون الکل باشید که شامل گلاب، ویتامین C، ویتامین E یا اسید گلیکولیک باشد. در مورد این پوست ها می توانید از محصولات زیر استفاده کنید.
بهترین تونرهای مخصوص پوست مختلط عبارتند از:

 

تونر گارنیر (GARNIER)

تونر گارنیه یکی از بهترین و شناخته شده ترین محصولات برای پوست مختلط است و به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند. این محصول که با چربی و زبری پوست مبارزه می کند، به لطف سالیسیلیک اسید موجود در آن، پوست را تمیز کرده و سبوم آن را متعادل می کند و باعث بروز هیچ گونه حساسیتی نمی شود.
 
تونر گارنیه
 


تونیک کالاندولا کیهلیز بدون الکل

تونیک عصاره گیاهی کالاندولا، یکی از قدیمی ترین محصولات کیهیل است که به آرامی چربی های طبیعی پوست را متعادل و تمام آلودگی ها، سموم باقی مانده را از پوست پاک می کند. پوست های مختلط تا چرب می توانند از این محصول موثر که الکل ندارند استفاده کنند.


تونر مخصوص پوست حساس چه ویژگی باید داشته باشد؟

آیا پوست شما حساس و آکنه دار است؟ پوست حساس اغلب به عنوان پوستی شناخته می شود که به راحتی دچار خارش می شود. پوست حساس ممکن است در اثر محصولات زیبایی، لمس کردن، آب داغ، مصرف الکل یا غذاهای تند به خارش بیفتد. از آنجایی که بسیاری از چیزها می توانند این نوع پوست را تحریک کنند، قرمزی، خارش و سوزش از ویژگی های این نوع پوست است. برای جلوگیری از این علائم پس باید تونری را انتخاب کنید که حاوی مواد کاملاً طبیعی باشد، مانند گلاب، بابونه یا آلوئه ورا. در حالی که متخصصان پوست توصیه می کنند که همه انواع پوست از تونر بدون الکل استفاده کنند، اما اگر پوست خشک یا حساسی دارید اجتناب از آن بسیار مهم است.
 

سوالات متداول

فواید استفاده از تونر صورت چیست؟

تونرها به دلیل فواید زیادی که دارند باعث شادابی و زیبایی پوست می شوند. این محصولات پوست صورت را مرطوب، منافذ را کوچک و آلودگی ها را از بین می برند و پوست را برای جذب بهتر محصولات دیگر مانند مرطوب کننده ها آماده می کنند. آنها محصولاتی عالی برای مبارزه با پیری، تسکین و تقویت پوست هستند. تمام این فواید باعث می شود پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.
 

آیا تونر می تواند باعث ایجاد جوش شود؟

تونر محصولی است که منافذ پوست را از آلودگی ها، سموم و چربی پاک می کند. پس اگر محصول مناسب پوست خود را انتخاب کرده باشید، استفاده از آن به هیچ عنوان باعث ایجاد جوش و آکنه نمی شود.
 

حرف پایانی

برای اینکه تونر بیشترین تاثیر گذاری را در پاک کردن آرایش صورت و به طور کلی پاکسازی پوست شما داشته باشد، باید نوع آن را متناسب با جنس پوست خود انتخاب کنید. ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس می توانید در فروشگاه قلاب یا سایر فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید انواع تونر مخصوص پوست صورت خود باشید.

سایر مقالات آرایش پاک کن

  • تونر
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت