بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا ( 12 عطر خوشبو)

  • انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۲
  • به روز رسانی:۰۸ خرداد ۱۴۰۳
  • بازدید:۱۶,۴۹۶
بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا ( 12 عطر خوشبو)
همه آقایان دوست دارند که عطر یا ادکلنی که میزنند، ماندگاری بالایی داشته باشد چون دوام بالا یکی از ویژگی های بهترین ادکلن مردانه است.  بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا عبارتند از بلو اطلس آتلانتیک، بلو شنل، جیوانچی جنتلمن، ورساچه اروس پور هوم و … که در ادامه لیست کامل آنها را ارائه می کنیم. همچنین در این مقاله می خواهیم بگوییم که چه نت ها  و رایحه هایی باعث ماندگاری بالای یک عطر مردانه می شود و چگونه می توان ماندگاری عطر و ادکلن را افزایش داد.
 

لیست بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا:

  •  بلو اطلس آتلانتیس
  • تام فورد توباکو وانیل
  • ادو پرفیوم بلو د شنل
  • گوست گرند تور
  • جیوانچی جنتلمن ریزرو پرایو
  • کرید اونتوس
  • دیور ساواج الکسیر
  • ورساچه اروس پور هوم
  • مونتال بلک ماسک
  • لالیک انکر نویر

تام فورد توباکو وانیل، ماندگارترین ادکلن مردانه

اگر اهل استفاده از عطر و ادکلن های کلاسیک هستید، عطر توباکو وانیل از برند تام فورد یکی از بهترین انتخاب های روی میز است. نت اصلی این ادکلن، تنباکو است. برگ‌های تنباکو و نت‌های ادویه‌ای حس بویایی شما را آغاز می کنند، سپس در بطن آن از ترکیب وانیل، کاکائو، دانه تونکا و شکوفه تنباکو استفاده شده که راه را برای رایحه سوختن میوه های خشک و چوب هموار می کنند. رایحه ادکلن تام فورد توباکو وانیل گرم بوده و انتخاب عالی برای مهمانی های رسمی است.

ماندگاری : 16 ساعت!
عطر تام فورد، بهترین عطر مردانه با ماندگاری بالا

ادو پرفیوم بلو شنل

بلو شنل (Chanel Bleu) یکی از ادکلن های معروف و جزء یکی از بهترین عطرهای مردانه با ماندگاری بالا هستند که برای مردان عرضه شده است. نت‌های ابتدایی این ادوپرفیوم شامل نت‌های ترش و مرکباتی مانند لیمو و نعناع هستند که به عطر انرژی و تازگی می‌بخشند. سپس به نت‌های میانی می‌رسیم که عبارتند از نت‌های خنک و تلخ از جمله چوب سدر و چرم. این نت‌ها به اصالت و جسارت می‌بخشند. در نهایت، نت‌های پایانی ادکلن بلو شنل شامل رایحه‌های گرم و چوبی مثل وتیور و اخشاب سرو هستند که به عطر عمق و پایداری می‌بخشند.

ماندگاری
ادکلن شنل معمولاً بسیار خوب است و تا 6 تا 8 ساعت یا بیشتر بر روی پوست باقی می‌ماند. همچنین، پخش بوی متوسطی دارد که افراد اطراف شما را نیز به خود جذب می‌کند. این عطر یکی از گزینه‌های عالی برای استفاده در روزهای مختلف و موقعیت‌های مختلف می‌باشد.

ماندگاری: 6 تا 8 ساعت


ادکلن گوست گرند تور

برند بعدی که قصد داریم در لیست بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا معرفی کنیم، گوست گرند تور (Goest Grand Tour) است که رایحه آن تا 12 ساعت هم دوام می آورد. اگرچه رایحه این عطر را چوبی و چرمی توصیف می کنند، اما این عطر مردانه تا آنجا پیش نمی رود که حال و هوای پیاده روی در جنگلی همیشه سبز را به شما بدهد. در ترکیبات ادکلن گوست گرند تور نت‌های معطر و مرکبات را با رایحه‌های چوبی ترکیب شده اند تا رایحه ای ملایم و جذاب داشته باشید.

ماندگاری: بالای 12 ساعت
ادکلن گوست گرند تور، یکی از بهترین عطرهای مردانه باماندگاری عالی


بلو اطلس آتلانتیس

رایحه عطر ادکلن Blu Atlas Atlantis شما را به یاد اقیانوس و سواحل دریایی می اندازد. این ادکلن مردانه با نت های ملایمی از نعناع هندی و گریپ‌فروت شروع می شود. نت‌های میانی این عطر با عناصری از چوب درخت سرو و همچنین مشک سفید غنی شده‌اند. این ترکیبات سبب می‌شوند تا ادکلن Blu Atlas Atlantis با ماندگاری طولانی و پخش بوی متوسطی داشته باشد.

ماندگاری: بالای 10 ساعت

 

جیوانچی جنتلمن ریزرو پرایو

سومین عطر مردانه با ماندگاری بالا، ادو پرفیوم عطر ادکلن جیوانچی جنتلمن ریزرو پرایو که به انگلیسی Givenchy Gentleman Reserve Privée نوشته می شود است. خانواده نت های این عطر مردانه گلی و چوبی است و نماد طبیعت شناخته می شود. نت ابتدایی عطر جیوانچی جنتلمن برگاموت است که به آرامی به نت‌های میانی انتقال پیدا می‌کند و شامل زیره و گردو می‌شود. نت‌های پایانی این ادکلن یک رایحه کاملا معتاد کننده دارند که شامل ویسکی، چوب و عنبر هستند. این یک بویی گرم و دلپذیر است، اما همچنین مردانه و سنگین. این عطر برای مردی که می‌خواهد هر جا که برود توجه همه را به خود جلب کند، بسیار ایده آل می باشد.

ماندگاری: بین 6 تا 8 ساعت
جیوانچی جنتلمن ریزرو پرایو، بهترین عطر مردانه با ماندگاری بالا برای شب


کرید اونتوس با ماندگاری و پخش بوی بالا

عطر "کرید اونتوس" (Creed Aventus) یکی از عطرهای معروف و خوشبوی برند ادکلن کرید است که به خاطر دوام بالای آن توانسته در لیست بهترین عطر مردانه با ماندگاری بالا باشد. رایحه اصلی این عطر خنک و مرکباتی است که با نت‌های تلخ ترنج و زنجبیل شروع می‌شود. در ادامه، نت‌های میانی از گل سرخ، عنبر، وانیل و سرو مرکباتی با توتون به رایحه اضافه می‌شوند. این ترکیب از نت‌ها تازگی و شیرینی را با ادویه‌های تلخ ترکیب می‌کند.
ماندگاری این عطر بسیار بالاست و معمولاً تا 8 تا 12 ساعت بر روی پوست باقی می‌ماند. همچنین، پخش بوی بسیار خوبی دارد و افراد اطراف شما نیز از رایحه آن لذت می‌برند. "کرید اونتوس" یک انتخاب عالی برای مراسمات رسمی، مهمانی‌های شبانه، و مواقع ویژه است و باعث جذب توجه می‌شود.

ماندگاری: 8 تا 12 ساعت

دیور ساواج الکسیر ادکلن مردانه با ماندگاری بالا و رایحه گرم

امکان نداشت که ادکلن ساواج را در لیست بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا نیاوریم. دیور برندی نیست که استانداردهای بهترین عطر و ادکلن های مردانه و زنانه را نصب کاره بگذارد. این برند از همه جهات از جمله رایحه، پخش بو و دوام عالی عمل می کند. عطر دیور ساواج الکسیر (ELIXIR) حتی ماندگاری بیشتری نسبت به نسخه اصلی دارد، زیرا غلظت نت های آن بیشتر است.

ماندگاری: 8 تا 10 ساعت


ورساچه اروس پور هوم قیمت مناسب

یکی دیگر از بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری عالی، ورساچه اروس پور هوم" (Versace Eros Pour Homme) است که با رایحه‌ها و نت‌هایی منحصر به فرد شناخته می‌شود. ادکلن ورساچه دارای یک رایحه اغواکننده و جذاب است که با تمرکز بر روی نت های چوبی و تند میانی ایجاد شده است. نت‌های ابتدایی شامل ترکیبات تلخ و تازه مرکباتی همچون لیمو و نارنجی می‌باشند که انرژی و تازگی می‌بخشند. نت‌های میانی این ادکلن مردانه با ماندگاری بالا حاوی رایحه های خنک نعناع و ترنج می‌باشند که تندی و جنبه ملایمی به رایحه می‌دهند. در نهایت، نت‌های پایانی با تمرکز بر روی چوب و عنبر می‌آید که به عطر اصالت و ماندگاری بالا می‌بخشند.

ماندگاری: 6 تا 8 ساعت


مونتال بلک ماسک

عطر "مونتال بلک ماسک" (Montale Black Musk) یک عطر معروف از برند مونتال است که با رایحه‌ گرم و جذاب خود شناخته می‌شود. مونتال بلک ماسک، یکی از بهترین ادکلن های مردانه تلخ است که ترکیبی از رایحه های مشک سیاه ، وانیل و عنبر تلخ  و چوب است. در واقع رایحه چوبی این ادکلن باعث شده که ماندگاری بالایی داشته باشد.
این عطر به عنوان یک عطر شب و مخصوص مواقع خاص معرفی می‌شود. مناسب برای مهمانی‌های شبانه و مراسمات رسمی، این عطر با رایحه‌ای جذاب و شیرین، شما را متمایز و جذاب می‌کند و به شما اعتماد بیشتری در مواجهه با دیگران می‌دهد.

ماندگاری: 8 تا 10 ساعت
مونتال بلک ماسک


لالیک انکر نویر

اگر به دنبال خرید یک ادکلن مردانه هستید که تمام ساعات کاری رایحه آن روی بدنتان بماند، ما عطر لالیک انکر نویر که به لالیک مشکی نیز مشهور است را پیشنهاد میکنیم. خانواده نت های اصلی این ادکلن لالیک عمدتا خنک و چوبی است که از نت‌های مرکباتی خنک فراری و نت‌های چوبی سرو تشکیل شده و به آن عمق و اصالت می‌بخشند. لالیک انکر نویر، رایحه ملایمی دارد و انتخاب مناسبی برای فصل پاییز می باشد.

ماندگاری: بیش از 10 ساعت


تق هرمس ( Terre d'Hermès )

Terre d'Hermès یک عطر ادکلن مردانه خنک با رایحه چوب است که در سال 2006 توسط برند هرمس به بازار عرضه شد. نت های آغازین این عطر مردانه با ماندگاری بالا، با رایحه ای تازه و تمیز آغاز می شود  که از ترکیب نت های ترنج، گریپ فروت، نعناع و اسطوخودوس حاصل می شود. نت های میانی ادکلن تق هرمس مردانه شامل سرو، فلفل صورتی و گشنیز است که به عطر رایحه ای چوبی و ادویه ای می بخشد.
در آخر هم بوی چرم، کهربا و نعناع هندی را حس خواهید کرد که باعث ایجاد رایحه گرم و تند می شود.

ماندگاری: 8 تا 10 ساعت

 
ادکلن تق هرمس، یکی از عطرهای مردانه با ماندگاری بالا


خرید ادکلن هرمس


مارلی پگاسوس ادکلن تلخ مردانه 

یکی دیگر از بهترین عطر و ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا، عطر ادکلن پگاسوس است که نام آن از اسب افسانه‌ای در یونان باستان که نمادی از قدرت، سرعت و شکوه بود، الهام گرفته شده است. رایحه اصلی ادکلن مردانه پگاسوس، تلخ و تند می باشد که ناشی از بادام تلخ و زیره ای که در فرمولاسیون آن وجود دارد است. رایحه اولیه این ادکلن مردانه با ماندگاری بالا ترکیبی از ترنج، گل گاوزبان و زیره سبز است که رایحه‌ای تند و تیز ایجاد می‌کند. رایحه میانی پگاسوس شامل اسطوخودوس، گل یاس و بادام تلخ بوده که رایحه‌ای شیرین و گرم به عطر می‌بخشد. در نهایت رایحه پایه این عطر شامل چوب صندل، کهربا و وانیل است که باعث ماندگاری بالای این ادکلن مردانه شده است.

نکته منحصر به فردی که درباره ادکلن پگاسوس مردانه وجود دارد، مندگاری فوق العاده آن است. برخی از مشتریانی که از این ادکلن استفاده کرده اند، ادعا میکنند که حتی پس از یک هفته، رایحه عطر پگاسوس روی لباس آنها باقی مانده است! به همین خاطر عطر مردانه پگاسوس باید در لیست بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا قرار بگیرد.


ادکلن کرید رویال عود

در حالی که اونتوس، عطر مورد علاقه افراد از برند کرید است، اما باید ادکلن رویال عود را به عنوان یکی از بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا در این لیست معرفی کنیم. رایحه اصلی رویال عود، چوبی است. عود، سدر و چوب صندل به آن ساختار سلطنتی می دهند، در حالی که مشک، رزین، توت های صورتی و لیمو به آن تازگی و شادابی می بخشند. رویال عود به واسطه رایحه چوبی خود، رایحه‌ای سنگین با ماندگاری 12 تا 24 ساعته دارد. ادکلن مردانه کرید رویال عود با رایحه‌ای گرم و تند، مخصوص فصل پاییز و زمستان است.

ماندگاری: 12 تا 24 ساعت
ادکلن مردانه کرید عود

ادوپرفیوم مردانه میسون فرانسیس کورکجان مدل پاریس باکارات رژ 540

باکارات رژ مدل پاریس، یکی دیگر از بهترین ادوپرفیوم های مردانه و زنانه با ماندگاری بالا است. این یک عطر شرقی، چوبی و گل‌فام می باشد که توسط Francis Kurkdjian در سال 2015 طراحی شده است. به طوری کلی این ادوپرفیوم رایحه گرمی دارد. نت‌های اولیه پاریس باکارات رژ شامل ترنج، سیب، گلابی و مشک است که رایحه‌ای شیرین و میوه‌ای ایجاد می‌کنند. نت‌های میانی شامل یاسمن، گل رز و زنبق است که رایحه‌ای گل‌فام ایجاد می‌کنند. نت‌های پایه ای هم با رایحه کهربا، چوب صندل و مشک آغشته شده اند. ماندگاری عطر میسون کورکجان مدل پاریس باکارات رژ 540 حدود 8 تا 12 ساعت است و پخش بوی آن نیز قوی است. این عطر برای استفاده در موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی مناسب است.

ماندگاری 8 تا 12 ساعت


عطر ادکلن آمواج (آمواژ) اینترلود 53

آمواژ اینترلود 53 یک عطر مردانه با رایحه ای تند و گرم است که برای مناسبت های رسمی و نیمه رسمی مناسب می باشد. این عطر ادکلن از نت های اولیه ترنج، اورگانو و دانه فلفل صورتی تشکیل شده است که رایحه ای مرکباتی و تند به وجود می آورند. نت های میانی اوپوپوناکس، عود، عنبر و لابدانوم هستند که رایحه ای گرم و شرقی ایجاد می کنند. نت های پایه دود، چرم، عود، پاتچولی و چوب صندل هستند که رایحه ای چوبی و تند ایجاد می کنند. ماندگاری عطر آمواژ اینترلود 53 حدود 12 ساعت است و پخش بوی آن نیز قوی است. این عطر آمواج برای افرادی که به دنبال یک ادکلن با کیفیت و ماندگار هستند مناسب می باشد.

ماندگاری: 12 ساعت


چه نوع عطرها و رایحه هایی ماندگاری بیشتری دارند؟

به طور کلی ماندگاری یک عطر به غلظت روغن های معطر داخل آن بستگی دارد، بر همین اساس اول پرفیوم یا عطر خالص بیشترین ماندگاری را دارد، سپس ادو پرفیوم، بعد ادو تویلت و سپس ادکلن و اسپری های مردانه. عطرهایی بیشترین ماندگاری را دارند که حاوی نت های زیر باشند:
  • نت های چوبی مانند چوب سدر، چوب صندل و نعناع هندی.
  • نت های تند مانند دارچین، میخک و فلفل.
  • نت های عطر شرقی مانند وانیل، عنبر و مشک.
  • نت های بالزامیک مانند بنزوئین و مر.
  • نت های حیوانی مانند سیوت و کاستوریوم. (عطرهایی که منشاء حیوانی داشته باشند)
 

چطور ماندگاری ادکلن مردانه را افزایش دهیم؟

با اینکه ما بهترین عطرهای مردانه با ماندگاری بالا را معرفی کردیم، اما می توان دوام عطر و ادکلن های معمولی را تا جای ممکن افزایش داد، کافیست روش های زیر را انجام دهید:
 
  • روی پوست مرطوب ادکلن بزنید: پوست خشک می‌تواند عطر را سریعتر جذب کند و به سرعت تبخیر کند. بنابراین، از قبل از اسپری کردن عطر، پوست خود را با یک لایه بسیار نازک از کرم یا روغن مرطوب کنید.
  • روی نقاط گرم بدن اسپری بزنید: عطرها در نقاطی از بدن که گرمی زیادی دارند، ماندگاری بهتری دارند. بنابراین، عطر و ادکلن را بر روی نقاطی مانند گردن، مچ دست، داخل مرفق و پشت گوش اسپری کنید.
  • لایه‌لایه اسپری کنید: به جای اینکه بیش از حد عطر بزنید، بهتر است لایه‌لایه آن را اعمال کنید. یعنی یک پیس اسپری روی پوست بزنید، سپس چند دقیقه صبر کنید و بعد یک اسپری دیگر بزنید. این کار به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کند.
  • ادکلن روی لباس بزنید: همچنین می‌توانید ادکلن را روی لباس اسپری کنید. لباس‌ها به عطر چسبیده و رایحه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند، اما توجه داشته باشید که برخی از عطرها ممکن است رنگ لباس را تغییر دهند.
  • رایحه های چوبی: ادکلن هایی با رایحه چوبی و چرمی معمولاً ماندگاری بالاتری دارند. بنابراین انتخاب عطرهای با این نوع رایحه می‌تواند به ماندگاری بهتر کمک کند.
  • در ساعات خاصی ادکلن بزنید: عطرها در ساعات خاصی از روز معمولاً بهتر عمل می‌کنند، مانند صبح یا شب. از این موقعیت‌ها برای استفاده عطر به ماندگاری بالاتر بهره ببرید.
  • ادکلن را در مکان درستی ذخیره کنید: عطرها باید در مکان‌های خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید ذخیره شوند. همچنین می‌توانید عطرهای خود را در جعبه‌های اصلی یا جعبه‌های خودکار ذخیره کنید تا از تغییر رایحه جلوگیری کنید.
 

نتیجه گیری

در این مقاله 10 تا از بهترین عطر و ادکلن های مردانه که ماندگاری بالایی دارند را معرفی کردیم، همچنین راه حال هایی برای افزایش دوام و ماندگاری عطر و ادکلن ارائه کردیم. چنانچه قصد خرید هر یک از برندهای عطر و ادکلن مردانه یا زنانه را داشتید، می توانید از بازار آنلاین قلاب استفاده کنید.
 

سوالات متداول

 

ماندگارترین ادکلن مردانه چیست؟

عطر تام فورد توباکو وانیل و تام فورد بلک ارکید جزء بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا هستند که ماندگاری آنها بالای 16 ساعت است.

بهترین ادکلن خوشبو مردانه با ماندگاری بالا کدام است؟

ادکلن کرید اونتوس یکی از بهترین ادکلن های مردانه است که با رایحه گرم و تند و ماندگاری بین 8 تا 12 ساعته آن، عنوان بهترین خوشبو مردانه با ماندگاری بالا را به خود اختصاص داده است.

بهترین ادکلن مردانه با ماندگاری بالا و قیمت مناسب چیست؟

سه عطر، ادکلن اینترلود آمواج، تام فورد فاکینگ فابولوس و عطر مردانه تق هرمس از جمله محصولاتی هستند که در عین حال که از دوام بالایی برخوردار هستند، قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.



منابع مقاله:
https://www.menshealth.com/grooming/g43121329/best-long-lasting-colognes/
https://www.dallasnews.com/branded-content/2022/11/30/15-best-perfumes-for-men-that-last-long/

مقالات پیشنهادی

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت