بهترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری کدامند؟

  • تاریخ انتشار:۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۲۹ آبان ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۷۴۳
بهترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری کدامند؟
سخت افزار لپ تاپ یکی از مهم ترین بخش های آن است که هنگام انتخاب لپ تاپ باید به آن توجه نمایید. بخش سخت افزاری شامل قسمت های مختلفی می شود که مهم ترین آن ها پردازنده مرکزی، کارت گرافیک، رم، حافظه داخلی، کیبورد، موس پد و ... می شود. شناخت بخش های مختلف سخت افزار به شما کمک می کند تا بتوانید دقیق تر آن ها را بررسی نمایید. فراموش نکنید که عدم توجه به سخت افزاری لپ تاپ می تواند پس از مدت کوتاهی شما را با مشکلات متعددی مواجه نماید. به طور مثال در صورتی که کیبورد لپ تاپ از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، پس از مدتی در استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد. همچنین وزن سنگین لپ تاپ موجب می شود تا هنگام حمل آن به سلامت جسمی خود آسیب وارد نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با بهترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری به طور کامل آشنا کنیم.  

 
بهترین لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری
 

اهمیت بخش سخت افزاری لپ تاپ

سخت افزاری لپ تاپ شامل بخش های مختلفی می شود که هر کدام از آن ها نقش بسیار موثری در عملکرد لپتاپ دارند. بنابراین کاربران با توجه به نیاز خود می توانند بخش های مختلف سخت افزار لپتاپ را مورد ارزیابی قرار دهند. برای درک بهتر این موضوع به معرفی برخی از این قسمت ها می پردازیم.
 
  • CPU

یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری لپتاپ CPU یا همان پردازنده مرکزی است. پردازنده مرکزی مانند مغز سیستم عمل می کند و کیفیت بالای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر می خواهید کارهایی مانند برنامه نویسی، طراحی و ... انجام دهید، حتما لپ تاپی را انتخاب کنید که دارای پردازنده مرکزی قدرتمندی است.

  • کارت گرافیک

از دیگر بخش های مهم سخت افزاری لپتاپ کارت گرافیک آن است. این بخش سخت افزاری پردازش تصویری لپ تاپ را مدیریت می نماید. هر چقدر پردازنده گرافیکی لپ تاپ از قدرت بیشتری برخوردار باشد، تصاویر روی نمایشگر از کیفیت و وضوح بیشتری برخوردار هستند. اگر می خواهید با استفاده از لپ تاپ کارهای گرافیکی، طراحی و بازی انجام دهید، حتما لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده گرافیکی قدرتمندی برخوردار است.

  • تاچ پد و کیبورد

از دیگر قطعات سخت افزاری می توان به کیبورد و موس پد لپتاپ اشاره نمود. متاسفانه هنگام انتخاب لپتاپ افراد بسیار کمی وجود دارند که به کیفیت این قطعات دقت می کنند. در صورتی که وجود کیبورد و تاچ پد با کیفیت می تواند لذت کار کردن با لپتاپ را برای کاربران چند برابر نماید. کیبوردها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربری خود می توانید مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید. به طور مثال کیبوردهای گیمینگ از استاندارد نظامی برخوردار هستند. در صورتی که کیبوردهای چند لمسی به شما این امکان را می دهند تا بتوانید سریع تر از کیبورد استفاده نمایید.
 

بهترین لپ تاپ لنوو از نظر سخت افزاری

برند لنوو از جمله برندهای تولید کننده بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است که دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. تنوع بالای لپ تاپ لنوو در کنار گستردگی قیمت آن ها موجب شده تا افراد بتوانند به راحتی لپ تاپ مورد نظر خود را از این برند معتبر تهیه نمایند. به طور مثال از بهترین لپ تاپ های لنوو که سخت افزاری بسیار قدرتمندی دارند، می توان به مدل های زیر اشاره داشت.
 
  • ThinkPad E

  • از بهترین لپ تاپ های لنوو که سخت افزاری بسیار ایده آلی دارند می توان به لپ تاپ های ThinkPad E اشاره داشت. این سری لپ تاپ لنوو از کیفیت ساخت فوق العاده بالایی برخوردار است. از طرفی قیمت اقتصادی و مناسبی دارد. از مهم ترین ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند نسل 10 و 11 اینتل آن اشاره نمود. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان سیستم خنک کنندگی و باتری با کیفیت آن را معرفی نمود. این ویژگی ها به شما کمک می کنند تا بتوانید برای مدت نسبتا طولانی از لپ تاپ استفاده نمایید.
 

  • thingpadx

یکی از لپ تاپ های لنوو که سخت افزاری بی نظیر دارد. این لپ تاپ وزن بسیار سبکی دارد و به راحتی می توان آن را حمل نمود. از دیگر مزایای سخت افزاری این لپ تاپ ها می توان به پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند آن اشاره نمود. امکانات گیمینگ بسیار پیشرفته و نمایشگر بسیار با کیفیت از دیگر ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ های تینک پد ایکس می باشند. سیستم پردازشی این لپ تاپ بسیار قدرتمند است و وزن سبکی دارد، به همین دلیل با استقبال بی نظیر کاربران لپ تاپ روبرو می باشد.

  • Yoga C740


یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو از نظر سخت افزاری مدل یوگا C740 می باشد. این لپ تاپ به دلیل طراحی بسیار زیبا و با کیفیتی که دارد در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. وزن سبک این لپ تاپ نیز موجب شده تا یکی از بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی باشد. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان به باتری با کیفیت، پردازنده قدرتمند اینتل و همچنین نمایشگر فوق العاده آن اشاره نمود.

  • Lenovo Legion

یکی از قدرتمندترین لپتاپ های لنوو نوت بوک های لژیون می باشند که جزو لپ تاپ های رده بالا قرار دارند. این لپ تاپ ها به طور اختصاصی برای علاقه مندان به بازی و گیمرهای حرفه ای ساخته شده است. این سری از لپ تاپ های لنوو از پردازنده های مرکزی بسیار قدرتمند برخوردار می باشند و دارای کارت گرافیکی فوق العاده با کیفیتی هستند. حافظه داخلی SSD این لپ تاپ ها نیز از دیگر ویژگی های سخت افزاری آن ها می باشد.

 
بهترین لپ تاپ لنوو از نظر سخت افزاری

بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر سخت افزاری

لپتاپ های گیمینگ ایسوس از سخت افزاری فوق العاده قدرتمندی برخوردار هستند. به همین دلیل است که نسبت به لپ تاپ های معمولی طرفداران بیشتری دارند. ایسوس یکی از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان می باشد که محصولات متنوعی را روانه بازار نموده است. بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر سخت افزار عبارتند از:

 
  • ROG STRIX G533ZM

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر سخت افزاری مدل ROG STRIX G533ZM است. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی برخوردار است که می تواند منجر به اجرای سریع تر عملکردهای مختلف لپ تاپ شود. از طرفی نمایشگر 15.6 اینچی 300 هرتزی آن منجر به راحتی بیشتر کاربر هنگام استفاده از لپ تاپ می شود. البته با توجه به پردازنده مرکزی بسیار با کیفیت و قدرتمند این لپ تاپ وزن آن نسبت به سایر مدل های معمولی موجود در بازار بیشتر است. وزن 2.5 کیلوگرمی این لپ تاپ می تواند منجر به سختی کاربر جهت حمل آن شود. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان به کارت گرافیک با کیفیت GEFORCE RTX3060 انویدیا، پشتیبانی از درگاه های مختلف و کیبورد استاندارد آن اشاره نمود.
 
  • TUF Gaming FA507RR-HQ020

از دیگر لپتاپ های بسیار با کیفیت ایسوس از نظر سخت افزاری می توان به مدل TUF Gaming FA507RR-HQ020 اشاره داشت. این لپ تاپ دارای سخت افزاری پنلی بسیار قدرتمند می باشد که منجر به محبوبیت آن در میان گیمرهای حرفه ای شده است. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با دقت و تعداد رنگ بالا می تواند کیفیت فوق العاده ای را به نمایش بگذارد. از طرفی پردازنده مرکزی و کارت گرافیک مورد استفاده در ساخت این لپ تاپ بسیار قدرتمند بوده و می توانند عملکرد سریع و راحتی را در لپ تاپ به نمایش بگذارند.

  • TUF Gaming FX517ZR I7

یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس که پردازنده گرافیکی بسیار با کیفیتی دارد، مدل TUF Gaming FX517ZR I7 می باشد. از طرفی پردازنده مرکزی آن نیز بسیار قدرتمند بوده و در عین حال وزن آن تنها 2 کیلوگرم است. بنابراین به راحتی می توانید این لپ تاپ فوق العاده را با خود حمل کنید. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ است که از نرخ نوسازی 144 هرتزی برخوردار می باشد. حافظه داخلی SSD و باتری با کیفیت 4 سلولی آن از دیگر ویژگی های مثبت سخت افزاری این لپ تاپ محسوب می شوند.

  • TUF Dash F15 FX516PR- I7

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های ایسوس که ارزش خرید فوق العاده بالایی دارد مدل TUF Dash F15 FX516PR- I7 می باشد. این لپ تاپ دارای کارت گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3070 است و پردازنده مرکزی مورد استفاده در ساخت آن نیز Intel Core i7 11370H می باشد. به همین دلیل می توانند عملکرد فوق العاده ای را در لپتاپ اجرایی نمایند. از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپتاپ می توان به حافظه داخلی SSD آن اشاره نمود. نمایشگر بسیار با کیفیت در کنار وزن مناسب از دیگر مزایای این مدل ایسوس محسوب می شوند.

 
بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر سخت افزاری
 

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت از نظر سخت افزاری

لپتاپ های مایکروسافت از جمله محصولاتی هستند که به دلیل وزن سبکی که دارند می توان به راحتی آن ها را حمل نمود. به همین دلیل است که محصولات این برند در میان دانشجویان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. مایکروسافت در دهه های اخیر توانسته بخش قابل توجهی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را از نظر سخت افزاری تولید نماید. بهترین و محبوب ترین لپ تاپ های مایکروسافت از نظر سخت افزار عبارتند از:
 
  • سرفیس 4

یکی از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت که سخت افزاری بسیار با کیفیتی دارد، مدل سرفیس 4 مایکروسافت است. این لپ تاپ از نمایشگر لمسی بسیار با کیفیتی برخوردار می باشد که وضوح بسیار بالایی دارد. پردازنده قدرتمند این لپ تاپ در کنار کارت گرافیکی با کیفیت آن به کاربر کمک می کند تا برنامه های سنگین را به راحتی و با سرعت بالایی اجرا نماید. وجود پورت های متنوع در کنار باتری پر قدرت از دیگر مزایای سخت افزاری سرفیس 4 می باشد. البته طراحی قدیمی این لپ تاپ موجب می شود تا هنگام اجرای برنامه های سنگین، فن ها سر و صدای زیادی داشته باشند.

  • surface pro8

از دیگر لپتاپ های مایکروسافت که قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارد، سرفیس پرو 8 می باشد. این لپ تاپ قابلیت تبدیل شوندگی دارد و با جداسازی صفحه کلید می توان آن را به تبلت تبدیل نمود. بنابراین افرادی که به دنبال لپ تاپ سبک هستند به راحتی می توانند آن را با خود حمل کنند. پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند اینتل، حافظه داخلی SSD و کارت گرافیک Intel Iris Xe
از دیگر مزایای سخت افزاری این لپ تاپ محسوب می شوند. همچنین از دیگر نقاط قوت مدل سرفیس پرو 8 از نظر سخت افزاری می توان به تعداد بالای پورت ها و باتری بسیار با کیفیت آن اشاره نمود.
 
  • Surface Pro X

یکی از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت که از وزن سبکی برخوردارند، مدل پرو ایکس سرفیس است. این لپ تاپ طراحی فوق العاده ای دارد و از سخت افزاری ایده آلی نیز برخوردار می باشد. از مهم ترین ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی قدرتمند، کارت گرافیکی با کیفیت و نمایشگر استاندارد آن اشاره نمود. از طرفی پرو ایکس دارای باتری بسیار باکیفیت و حافظه داخلی SSD می باشد. وجود دوربین IR و امکان تنظیمات متنوع از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می باشند. البته نمایشگر این لپ تاپ از نرخ نوسازی نسبتا ضعیفی برخوردار است.


بهترین لپ تاپ مایکروسافت
 

بهترین لپ تاپ های اچ پی از نظر سخت افزاری

اگر به دنبال بهترین و مقاوم ترین لپتاپ های موجود در بازار هستید، می توانید به سراغ لپ تاپ های اچ پی بروید. از بهترین لپ تاپ های اچ پی که سخت افزاری مناسبی دارند، می توان به مدل های زیر اشاره داشت.
 
  • Omen 17T

یکی از بهترین لپ تاپ های اچ پی مدل Omen 17T می باشد. این لپ تاپ طراحی بسیار ظریفی دارد و از وزن کمی برخوردار است. به همین دلیل به راحتی می توان آن را حمل نمود. از طرفی طراحی راحت کیبورد و نمایشگر استاندارد آن به کاربران این امکان را می دهند که از کار کردن با لپ تاپ لذت ببرند. از طرفی مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این لپ تاپ درجه 1 هستند و همین موجب می شود تا در برابر افتادن و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار باشند. دقت و وضوح رنگ صفحه نمایش در کنار ابعاد 17.3 اینچی آن از خستگی چشم ها و آسیب دیدن آن ها جلوگیری می نمایند. از دیگر ویژگی های سخت افزاری فوق العاده این لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی قدرتمند و کارت گرافیک با کیفیت آن اشاره نمود.

  • EliteBook x360

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های HP که سخت افزاری بسیار قدرتمندی دارد مدل الیت بوک ایکس 360 می باشد. این لپ تاپ از طراحی بسیار زیبا و استانداردی برخوردار است و وزن سبکی دارد. به همین دلیل به راحتی می توان آن را با خود حمل نمود. از مزایای سخت افزاری این لپ تاپ می توان به صفحه کلید بسیار زیبا و استاندارد آن اشاره نمود. همچنین نمایشگر آن با کیفیت بسیار بالا از آسیب دیدگی چشم ها جلوگیری می نماید. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می توان به پردازنده مرکزی قوی و کارت گرافیکی ایده آل آن اشاره داشت.

بهترین لپ تاپ اچ پی از نظر سخت افزاری
 

بهترین لپ تاپ دل از نظر سخت افزاری

شرکت دل نیز از برترین تولید کنندگان لپتاپ است که توانسته جایگاه ویژه ای را در بازار به خود اختصاص دهند. این برند توانسته محصولات ایده آلی را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار کند. به طور کلی اگر به دنبال لپ تاپی هستید که از نظر سخت افزاری کیفیت بالایی داشته باشد، می توانید بهترین لپ تاپ های DELL را نیز ارزیابی نمایید. یکی از بهترین و محبوب ترین لپ تاپ های دل که از سخت افزاری ایده آلی برخوردار می باشد، مدل Vostro 15 3000 – B می باشد. این لپ تاپ از وزن 2.2 کیلوگرمی برخوردار است، که شاهد پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند آن می باشد. از طرفی نمایشگر 15.6 اینچی آن با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل وضوح و کیفیت بالایی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپتاپ می توان به کارت گرافیکی با کیفیت آن اشاره نمود. پردازنده گرافیکی ایده آل در کنار نمایشگر فوق حرفه ای این لپ تاپ می تواند لذت طراحی و بازی را برای کاربران چند برابر نماید. از طرفی ویژگی های بسیار ایده آل این لپ تاپ از نظر سخت افزاری موجب شده تا در میان بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ های میان رده قرار گیرد.

 به همین دلیل اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دل از نظر سخت افزار را معرفی نماییم، باید به مدل G15 5511-A4 اشاره داشته باشیم. این لپ تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی تصاویر بسیار با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از طرفی پردازنده مرکزی اینتل Core i7 آن موجب شده تا از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار باشد.

از دیگر ویژگی های مثبت سخت افزاری این لپتاپ می توان به کارت گرافیک با کیفیت، حافظه داخلی SSD و باتری بسیار مناسب آن اشاره نمود. این ویژگی ها در کنار یکدیگر توانسته اند موجب محبوبیت این مدل در میان گیمرها و طراحان شوند. باتری لیتیومی 6 سلولی این مدل به کاربران اطمینان می دهد که می توانند برای مدت طولانی بدون نیاز به شارژدهی از لپ تاپ استفاده نمایند. وجود پورت های متنوع و کیبورد بسیار راحت و استاندارد این لپ تاپ نیز از دیگر مزایای سخت افزاری آن محسوب می شوند.



 
بهترین لپ تاپ دل از نظر سخت افزاری
 

بهترین لپ تاپ های اپل از نظر سخت افزاری

لپتاپ های اپل از محبوب ترین و با کیفیت ترین لپ تاپ های موجود در بازار محسوب می شوند. به همین دلیل است که توانسته اند جایگاه خود را در بازار به خوبی حفظ نمایند. یکی از مهم ترین ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ های اپل که شامل تمامی محصولات این برند می شود، تراشه m1 مورد استفاده در ساخت لپ تاپ ها می باشد. این تراشه اختصاصی در محصولات اپل موجب شده تا از عملکرد فوق العاده ای برخوردار باشند. از بهترین لپ تاپ های اپل که از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند، می توان به مدل های زیر اشاره نمود.
 
  • MacBook Air (M1, Late 2020)

یکی از بهترین لپ تاپ های اپل که از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشد، این مدل مک بوک است. تراشه اختصاصی M1 مورد استفاده در ساخت این لپ تاپ موجب شده تا عملکرد بسیار سریع و قدرتمندی را به نمایش بگذارد. باتری با کیفیت این محصول نیز موجب شده تا کاربران بتوانند حدود 14 تا 15 ساعت از آن استفاده نمایند. این لپ تاپ به گونه ای طراحی شده است که بدون وجود فن نیز کاملا بدون صدا کار می کند. وزن سبک و بلندگوهای با کیفیت این مدل مک بوک از دیگر مزایای سخت افزاری آن شناخته می شوند.

  • MacBook Pro (13-inch, M1, Late 2020)

از دیگر لپتاپ های قدرتمند اپل می توان به این مدل مک بوک اشاره نمود. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی برخوردار است و باتری آن نیز طول عمر بالایی دارد. وزن سبک، طراحی منظم و زیبا، حافظه داخلی SSD، کارت گرافیکی فوق العاده و وب کم با کیفیت از دیگر مزایای سخت افزاری این لپ تاپ محسوب می شوند. سخت افزاری این لپ تاپ به گونه ای می باشد که می تواند نیازهای اکثر کاربران را پاسخگو باشد.

  • MacBook Pro (16-inch, 2019)

این مدل 2019 یکی از بهترین لپ تاپ های مک بوک است که از سخت افزار بسیار قدرتمندی برخوردار می باشد. پردازنده اختصاصی آن منجر به عملکرد فوق العاده لپ تاپ شده است. از طرفی اسپیکرهای بسیار با کیفیت و صفحه نمایش خیره کننده آن را نمی توان نادیده گرفت. حافظه داخلی SSD و کارت گرافیک مناسب این لپ تاپ موجب رضایت بیشتر کاربران از سخت افزاری آن شده است. اگر بخواهیم به مزایای سخت افزاری این لپ تاپ بپردازیم باید به کیبورد استاندارد و با کیفیت و همچنین باتری مقاوم با طول عمر بالای آن نیز اشاره داشته باشیم.

  • MacBook Pro (15-inch, 2019)

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های مک بوک که سخت افزاری رضایت بخشی دارد این مدل مک بوک پرو می باشد. این لپ تاپ از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل توانسته رضایت کاربران خود را جلب نماید. پردازنده مرکزی قدرتمند این لپ تاپ در کنار کارت گرافیکی با کیفیت توانسته عملکرد ایده آلی را به نمایش بگذارد. از طرفی نمایشگر این لپ تاپ بسیار مناسب است و از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار می باشد. از نقاط ضعف سخت افزاری این مدل مک بوک نیز می توان به کیبورد ضعیف و تعداد پورت های کم آن اشاره نمود.

 
بهترین لپ تاپ اپل از نظر سخت افزاری
 

نتیجه گیری

به طور کلی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را از نظر سخت افزاری می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود. لپ تاپ های فوق حرفه ای به منظور کاربری گیمینگ، طراحی های سنگین و انیمیشن سازی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این موضوع باید سخت افزاری فوق العاده قوی داشته باشند. این لپ تاپ ها به پردازنده مرکزی و گرافیکی بسیار قدرتمند، نمایشگر فوق العاده، باتری بسیار با کیفیت و همچنین مادربرد قوی نیاز دارند. لپ تاپ های حرفه ای نیز برای انجام طراحی های نیمه سنگین و همچنین انجام امور مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین داشتن کیبورد و تاچ پد با کیفیت، پردازنده قوی و کارت گرافیکی ایده آل از مهم ترین نیازهای لپ تاپ حرفه ای از نظر سخت افزاری می باشد.

به طور کلی سخت افزارها در تعیین کیفیت نهایی لپتاپ نقش بسیار موثری دارند. یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری که در تعیین کیفیت لپ تاپ نقش اساسی دارد، CPU یا پردازنده مرکزی آن است. فراموش نکنید که عدم توجه به سخت افزاری لپ تاپ منجر به پشیمانی شما از انتخابتان خواهد شد. بنابراین هنگام خرید لپ تاپ با توجه به کاربری آن، سخت افزار مدل مورد نظرتان را ارزیابی نمایید.

از مهم ترین بخش های سخت افزاری که هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ باید به آن ها توجه نمایید، می توان به رم، پردازنده مرکزی، کارت گرافیک، کیبورد و موس پد اشاره نمود. از طرفی ابعاد لپ تاپ، وزن آن، حافظه داخلی و همچنین مادربرد از دیگر بخش های سخت افزاری لپ تاپ می باشند. باتری لپ تاپ نیز می تواند در تعیین کیفیت آن نقش بسیار زیادی داشته باشد. با وجود اینکه می توان باتری را تعویض نمود، باید گفت که باتری یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری لپ تاپ است.

مقالات مرتبط
 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت