بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده - نحوه انتخاب سریع ترین لپ تاپ های 2023

  • تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۸ بهمن ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۴۳۲
بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده - نحوه انتخاب سریع ترین لپ تاپ های 2023
پردازنده لپتاپ یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های آن می باشد که مانند مغز متفکر عمل می کند. بنابراین هر چقدر پردازنده لپ تاپ قوی تر باشد، قدرت آن نیز بیشتر می شود. بسیاری از لپ تاپ های به روز و جدید دارای پردازنده های غیر قابل تعویض هستند. به همین دلیل اگر می خواهید فعالیت های حرفه ای و سنگین انجام دهید، بهتر است به پردازنده لپ تاپ مورد نظر خود دقت کنید. از آنجایی که پردازنده ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها دارای میزان قدرت مشخصی هستند، بهتر است بهترین پردازنده ها را بشناسید و با بهترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده آشنا شوید. در این صورت می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که چندین سال به راحتی با آن کار کنید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با بهترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده به طور کامل آشنا کنیم.
 

بهترین پردازنده لپ تاپ

اولین سوالی که هنگام بررسی پردازنده لپ تاپ ایجاد می شود این است که کدام پردازنده کیفیت بهتری دارند. به طور کلی محبوب ترین و معروف ترین پردازنده های مورد استفاده در انواع لپ تاپ ها، پردازنده Intel و AMD می باشند. معمولا پردازنده های اینتل بسیار قدرتمند و سریع هستند، اما قیمت نسبتا بالایی دارند. در صورتی که AMD معمولا پردازنده های مقرون به صرفه و متعادلی را به بازار عرضه نموده است. با این وجود این برندها بهترین و معتبرترین پردازنده هایی هستند که در طراحی و ساخت بهترین لپ تاپ های موجود در بازار مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر می خواهید بهترین لپ تاپ را خریداری نمایید، بهتر است با تفاوت های میان این دو پردازنده به طور کامل آشنا شوید. پردازنده های اینتل معمولا در اکثر موارد از پردازنده های AMD برتری دارند. در صورتی که محصولات AMD از پردازنده های مشابه اینتل قیمت مناسب تری دارند. از طرفی پردازنده های Intel دارای L2 cache دو برابر نسبت به پردازنده های AMD می باشند. یکی دیگر از تفاوت های این دو پردازنده کنترلر حافظه است که داخل پردازنده های AMD استفاده شده و پردازنده های اینتل فاقد آن می باشند.
 

قدرتمندترین و بهترین پردازنده های intel لپ تاپ

دو نمونه از قدرتمندترین پردازنده های اینتل که در طراحی بهترین لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند، CPU مدل core i7 و core i9 می باشند. این دو مدل در سال 2022 جزو برترین پردازنده های موجود در بازار شناخته شده اند. از فناوری Intel Turbo Boost در ساخت این پردازنده ها استفاده شده است. به همین دلیل می توانند از 12 رشته مختلف به صورت همزمان پشتیبانی نمایند. این پردازنده ها 6 تا 18 هسته دارند و فرکانس آن ها متغیر است.
از آنجایی که این پردازنده ها بسیار قدرتمند هستند، از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری می نمایند و به خنک شدن آن نیز کمک می کنند. به همین دلیل هنگام کار با لپ تاپ اختلالی در عملکرد آن ایجاد نمی شود. از طرفی طول عمر باتری لپ تاپ نیز افزایش می یابد و انرژی کمتری هنگام فعالیت های سنگین مصرف می شود. این دو پردازنده در نسل های مختلفی طراحی و تولید شده اند، که قوی ترین آن ها مربوط به نسل 12 اینتل است.
 
بهترین cpu از نظر پردازنده
 

بهترین پردازنده های AMD لپ تاپ

یکی دیگر از پردازنده های مورد استفاده در ساخت بهترین لپ تاپ ها، پردازنده AMD می باشد. نسل Ryzen 5000 این پردازنده با موفقیت بسیار بالایی همراه بود. همین موضوع منجر به محبوبیت و موفقیت این شرکت در تولید پردازنده های بهترین لپ تاپ های موجود در بازار شد. در سال 2022 پردازنده های Ryzen 7 و Ryzen 9 این برند در تولید لپ تاپ های برتر و قدرتمند مورد استفاده قرار گرفتند.

به طور کلی در ساخت بهترین لپ تاپ های گیمینگ و مناسب برای طراحی از این پردازنده ها نیز استفاده می شود. این پردازنده ها معمولا به صورت 4 و 8 هسته ای تولید می شوند و قدرت پردازش بالایی دارند. از طرفی در ساخت آن ها از فناوری hyper threading استفاده شده است. به همین دلیل برای انجام کارهای گرافیکی سنگین بسیار مناسب هستند. بنابراین اگر به دنبال لپ تاپی هستید که با آن بازی های پیشرفته و برنامه های پردازشی سنگین را اجرایی نمایید، می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که دارای این پردازنده ها می باشند.

فراموش نکنید که پردازنده های AMD در طول سال های گذشته رشد فوق العاده ای داشتند. به همین دلیل برندهای معتبر و معروف در تولید بهترین لپ تاپ های خود از پردازنده های این شرکت نیز استفاده می کنند. به طور کلی شرکت AMD با تولید CPU Ryzen 7 و Ryzen 9 توانسته به یکی از رقبای جدی شرکت اینتل در تولید پردازنده بهترین لپ تاپ های موجود در بازار تبدیل شود. این رقابت از سال 2019 آغاز شد و در سال های 2021 و 2022 به اوج خود رسیده است.
 
 پردازنده  AMD، از بهترین پردازنده هاست
 

چگونه بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده را انتخاب کنیم؟

پردازنده های نسل 12 اینتل جزو قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده ها در ساخت بهترین لپ تاپ های بازار می باشند. پردازنده intel Core i7 12700H از قوی ترین و مقرون به صرفه ترین پردازنده هایی هستند که امروزه در ساخت بسیاری از لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود پردازنده ها نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت نهایی لپ تاپ و وزن آن ها دارند. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب لپ تاپ، مدلی را انتخاب نمایید که پردازنده مناسب با کاربری شما را دارد. از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ از نظر پردازنده بهتر است به آن توجه داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره داشت.
 
  • اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای انجام پردازش های سنگین مثل ادیت ویدیو و ورندر هستید، بهتر است لپ تاپ هایی که پردازنده اینتل core i7 و core i9 دارند، را انتخاب نمایید.
  • همچنین در صورتی که برای کاربری روزانه و برخی اوقات سنگین به دنبال بهترین لپ تاپ هستید، بهتر است مدل های دارای پردازنده core i7 و core i5 را انتخاب کنید.
  • لپ تاپ هایی که دارای پردازنده core i5 هستند نیز برای انجام کارهای روزانه و اداری بسیار مناسب می باشند.
  • بهترین لپ تاپ های قابل حمل و سبک نیز دارای پردازنده core i5 و برخی اوقات core i3 هستند.
  • اگر به دنبال بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانش آموزی هستید نیز لپ تاپ هایی با پردازنده core i3 برای شما مناسب می باشند.

 بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

 

قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده کدامند؟

بهترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده آنهایی هستند که از پردازنده های Apple، AMD و اینتل استفاده می نمایند. البته این پردازنده ها سری قدیمی تری نیز دارند که برای کاربری عمومی مناسب می باشند. اما در صورتی که می خواهید برای انجام کارهای فوق حرفه ای و سنگین از لپ تاپ استفاده کنید، بهتر است پردازنده های Core i9، core i7 (اینتل) را انتخاب نمایید. یا اینکه از لپ تاپ هایی با پردازنده Ryzen 9 و Ryzen 7 (AMD) و M1 برند Apple استفاده کنید. به طور کلی لپ تاپ هایی که از این پردازنده های مرکزی استفاده می نمایند، قدرت و سرعت پردازش بالاتری نسبت به سایر لپ تاپ ها دارند.در ادامه لیستی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را به تفکیک بهترین برند های دارای پردازنده قوی به شما معرفی می کنیم.
 

بهترین لپ تاپ های لنوو از نظر پردازنده

  برند لنوو یکی از برند های شناخته شده در میان بهترین لپ تاپ هاست که از نظر پردازنده هم قوی عمل کرده و اگر به دنبال لپ تاپی با پردازنده قوی باشید، مدل های مختلف لپ تاپ لنوو می تواند یکی از کاندید های شما باشد. درادامه مدل های مختلف لنوو که بهترین پردازنده را دارند معرفی میشود.


 

Lenovo Yoga 9i

این مدل از لپ تاپ لنوو یک لپ تاپ عالی مجهز به یک پردازنده قوی است که عملکرد سریع و قوی را ارائه می کند و برای کاربرانی که به صورت روزانه به پردازش های بالا و سریع نیاز دارند، یکی از بهترین لپ تاپ های از نظر پردازنده است. لپ تاپ لنوو Yoga 9i لپ تاپی مجهز به پردازنده نسل یازدهم Core i7 با سرعت کلاک 4.70 هرتز و  قابلیت پردازش سریع داده هاست که باعث می شود یک لپ تاپ با عملکرد سریع و قدرتمند باشد. هم چنین حافظه کش آن به بازیابی سریع تر داده ها کمک می کند. اگر یک گیمیر و جویای لپ تاپی با پردازنده سریع هستید باید بگوییم که لپ تاپ Lenovo Yoga 9i یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ است که می تواند انتظارات شما از یک لپ تاپ گیمینگ را مرتفع سازد.


 

مشخصات فنی Lenovo Yoga 9i

 
  • پردازنده: نسل یازدهم پردازنده اینتل Core i5 یا i7.
  • گرافیک: Intel UHD Graphics یا NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti.
  • حافظه: رم 8 یا 16 گیگابایتی LPDDR4x.
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت PCIe SSD.
  • عمر باتری: تا 10 ساعت.
  • سیستم عامل: Windows 10 Home یا Windows 10 Pro.
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0، دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB-A 3.2 و یک جک ترکیبی هدفون/میکروفون.
  • ابعاد:
  1. مدل 14 اینچی: 12.57 x 8.55 x 0.57 اینچ (319.4 x 217.5 x 14.6 میلی متر)
  2. مدل 15.6 اینچی: 13.98 x 9.17 x 0.69 اینچ (355.5 x 27.5 x 233 mm).
  • وزن:
  1. مدل 14 اینچی: شروع از 2.97 پوند (1.35 کیلوگرم)
  2. مدل 15.6 اینچی: شروع از 4.39 پوند (1.99 کیلوگرم).  


 

نقاط ضعف و قوت Lenovo Yoga 9i

  • وزن سبک
  • سرعت عملکرد بالا
  • چرخش 360 درجه صفحه نمایش
  • باتری بسیار قدرتمند
  • کیفیت بالای بلندگوها
  • عدم وجود دوربین IR
 
lenovo yoga
 
 

ThinkPad X1 Carbon Gen 9

لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon Gen 9 دارای پردازنده نسل یازدهم اینتل core i7 است که با معماری جدیدی ساخته شده اند.این معماری جدید پردازنده های نسل یازدهم، Willow Cove است که در مقایسه با نسل های قبلی پردازنده عملکرد قابل توجهی دارد. به عنوان مثال یکی از تفاوت های بارز این نوع معماری جدید پردازنده این است که میتواند بهره وری انرژی را بهبود دهد که این مسئله به تولید کمتر گرما و بهبود عملکرد وعمر باتری لپ تاپ منجر می شود. پردازنده‌های این لپ تاپ لنوو از Wi-Fi 6 و Thunderbolt 4 پشتیبانی میکنند که اتصال به دستگاه های جانبی را سریع تر و مطمئن تر می کند. اگر یک برنامه نویس باشید که به دنبال سریع ترین پردازنده لپ تاپ هستید، باید بگوییم که لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی است.

 

مشخصات ThinkPad X1 Carbon Gen 9

  • پردازنده: پردازنده های نسل یازدهم اینتل Core i5 یا i7.
  • سیستم عامل: ویندوز 10 پرو 64 بیتی.
  • گرافیک: گرافیک یکپارچه UHD اینتل یا گرافیک اختیاری Intel Iris Xe.
  • حافظه: 8 گیگابایت، 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت رم LPDDR4x 4266 مگاهرتز.
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت PCIe SSD.
  • عمر باتری: تا 16 ساعت با فناوری شارژ سریع که می تواند تا 80 درصد ظرفیت را تنها در یک ساعت شارژ فراهم کند.
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، اختیاری 4G LTE-A، دو پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB-A 3.2 Gen 1، HDMI 2.0 و جک ترکیبی هدفون/میکروفون.
  • امنیت: حسگر اثر انگشت لمسی Match-on-Chip، دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره، و یک اسلات قفل کنزینگتون.


 

نقاط ضعف و قوت ThinkPad X1 Carbon Gen 9

  • سبک وزن و باریک
  • صفحه کلید بسیار با کیفیت
  • باتری با عملکرد فوق العاده
  • بلندگوهای قوی و با کیفیت
  • عدم وجود درگاه کارت حافظه
  • دوربین 720 پیکسلی
 
thinkpad x1 carbon 9
 

ThinkPad X1 Yoga Gen 6


پردازنده لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga Gen 6 دارای حداکثر 8 هسته و 16 رشته هستند که می توانند در اجرای برنامه های سخت و سنگین اجرای روان و راحتی را ارائه دهند. این لپ تاپ لنوو هم چنین گرافیک (Intel Iris Xe) قدرتمندی دارد که باعث می شود در نمایش تصاویر گیم بسیار خوب عمل کند. عمر باتری لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga Gen 6 هم قابل توجه است که می تواند با یک بار شارژ کردن تا 15 ساعت دوام بیاورد. این لپ تاپ را می توان یکی از بهترین لپ تاپ ها از نظر باتری دانست.

 

مشخصات ThinkPad X1 Yoga Gen 6

  • پردازنده: Intel نسل 11  Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Iris Xe
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 8 و 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 14 اینچ- وضوح تصویر 1920 * 1200 پیکسل
 

 

نقاط ضعف و قوت ThinkPad X1 Yoga نسل 6

  • نمایشگر درخشان و با کیفیت
  • سرعت بالا در عملکرد
  • طراحی منحصر به فرد و جذاب
  • صفحه کلید ایده آل
  • پشتیبانی از قلم
  • باتری با طول عمر بالا
  • عدم وجود درگاه کارت حافظه
  • وزن نسبتا سنگین
 
 ThinkPad X1 Yoga نسل 6
 

ThinkPad X1 Extreme Gen 4

لپ تاپ نسل چهارم لنوو ThinkPad X1 Extreme مجهز به پردازنده مرکزی Intel نسل 11  Core i7 است که حداکثر 8 هسته، 16 رشته و سرعت کلاک تا 5.3 گیگاهرتز دارند که این لپ تاپ را به یکی از سریع ترین پردازنده لپ تاپ تبدیل کرده است. پردازنده این لپ تاپ به خودی خود قدرتمند است و عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد حال فکر کنید که این سیستم به یک خنک کننده قوی هم تجهیز شده است که باعث جلوگیری از کند شدن پردازنده و انقباض حرارتی در پردازش کارهای سنگین می شود. ThinkPad X1 Extreme Gen 4  می تواند یکی از بهترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده باشد.


 

مشخصات ThinkPad X1 Extreme Gen 4

 
  • پردازنده: Intel نسل 11  Core i7
  • پردازنده گرافیکی:  Nvidia GeForce RTX 3060 با 6GB of VRAM
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت
  • رم: 8 و 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 16 اینچ- وضوح تصویر 2560 * 1600 پیکسل


 

نقاط ضعف و قوت ThinkPad X1 Extreme نسل 4

  • مناسب برای کارهای گرافیکی
  • بلندگوهای قوی
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • دارای شاسی بسیار مقاوم
  • قیمت بالا
 
ThinkPad X1 Extreme نسل 4
 

بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر پردازنده

 بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس به خاطر نوآوری‌های شگفت‌انگیز و پیشرفته‌شان شناخته می‌شوند. به هر حال، ایسوس یک سازنده لپ تاپ است که نمی خواهد در دریایی از لپ تاپ های خسته کننده گم شود. درعوض، می‌خواهد از بین مردم متمایز باشد و عملکرد قدرتمندی را در لپ‌تاپ ارائه دهد، در حالی که همچنان با چالش سبک وزن و قابل حمل لپ‌تاپ مقابله می‌کند. در اینجا چند نمونه از بهترین لپ تاپ های ایسوس از نظر پردازنده را مشاهده می کنید.



 

ROG Strix G15 G512LV-ZA


لپ تاپ دارای پردازنده نسل دهم  Intel Core i7 با ۶ هسته و ۱۲ رشته است که عملکرد فوق سریع و قوی را سبب می شود و می تواند چندین کار را به صورت همزمان انجام دهد. به علاوه پردازنده این لپ تاپ دارای فناوری Intel Turbo Boost 2.0 است. به واسطه این فناوری سرعت پردازنده لپ تاپ می تواند در صورت لزوم افزایش یافته و عملکرد آن بهبود یابد. این پردازنده هم چنین دارای فناوری Intel Hyper-Threading است که باعث می شود هر هسته قادر به مدیریت دو رشته به صورت همزمان شوند.این بدان معناست که این لپ تاپ در انجام دادن چند وظیفه به صورت همزمان می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

 

مشخصات ROG Strix G15

  • پردازنده: Intel Core i7
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA GeForce RTX2060
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 15.6 اینچ- وضوح تصویر 1920 * 1080 پیکسل
  • باتری 66 وات-ساعت
  • سیستم عامل: ویندوز 10
 

نقاط ضعف و قوت ROG Strix G15

  • عملکرد فوق العاده قدرتمند
  • مناسب برای گیمرها
  • بلندگوهای قدرتمند
  • صفحه کلید فوق العاده
 
ROG Strix G15 G512LV-ZA
 


zenbook flip 15 Q528EH



 

مشخصات لپ تاپ zenbook flip 15

  • پردازنده: نسل یازدهم Intel Core i7
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA GTX 1650 with max-Q
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 15.6 اینچ- وضوح تصویر فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت zenbook flip 15 Q528EH

  • طراحی بسیار زیبا و جذاب
  • وزن سبک
  • بلندگوهای قدرتمند
  • صفحه کلید فوق العاده
zenbook flip 15 Q528EH

 
 

TUF Dash F15 FX516PM-A

  • پردازنده: Intel Core i7
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA GEFORCE RTX 3060 GDDR6
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
   

نقاط ضعف و قوت TUF Dash F15 FX516PM-A

  • مناسب برای گیمرها
  • وزن بسیار سبک
 
 
 

VivoBook R565EP-BQ322

  • پردازنده: Intel Core i5 1135G7
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA Geforce MX330
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
  • نمایشگر: 15.6 اینچ- وضوح تصویر 1920 * 1080 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت VivoBook R565EP-BQ322

  • استفاده از پورت های به روز
  • قیمت مناسب نسبت به محصولات هم رده
 
VivoBook R565EP-BQ322
 
 

ROG Zephyrus GA401QM-K2314

  • پردازنده: AMD Ryzen 9 5900HS
  • پردازنده گرافیکی:  NVIDIA GeForce RTX 3060
  • حافظه داخلی: SSD- 1 ترابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 14 اینچ- وضوح تصویر 2560 * 1440 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت ROG Zephyrus GA401QM-K2314

  • عملکرد فوق العاده سریع و قوی
  • سخت افزار قدرتمند
  • مناسب برای کارهای گرافیکی و حرفه ای
 


 

ZenBook 14 UM425IA-AM035

  • پردازنده: AMD Ryzen 7 4700U
  • پردازنده گرافیکی:  RX VEGA 7
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت  
  • رم: 8 گیگابایت
  • نمایشگر: 14 اینچ- فول HD
 

نقاط ضعف و قوت ZenBook 14 UM425IA-AM035

  • طراحی جذاب
  • سخت افزار قدرتمند
 
 ZenBook 14 UM425IA-AM035
 

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت از نظر پردازنده

 

Surface Laptop 3 – E

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت  
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.5 اینچ- فول HD
 

نقاط ضعف و قوت Surface Laptop 3 – E

  • مناسب برای کاربری عمومی
  • نمایشگر لمسی
  • دارای دوربین تشخیص چهره
  • وزن سبک
  • باتری قدرتمند
  • سرعت بالا در عملکرد
     
 
Surface Laptop 3 – E  
 

Surface Book 3- F

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
  • حافظه داخلی: SSD- 1 ترابایت  
  • رم: 32 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.5 اینچ- فول HD
 

نقاط ضعف و قوت Surface Book 3- F

  • طراحی جذاب و منحصر به فرد
  • صفحه نمایش لمسی
  • وزن سبک و قابل حمل
  • قابلیت تبدیل شدن به تبلت
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • صفحه کلید ایده آل
  • باتری قوی
  • قیمت بسیار بالا
     
 
 Surface Book 3
 

Surface Laptop 2 – C

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 620
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت   
  • رم: 8 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.5 اینچ- 2256 * 1504 پیکسل
   

نقاط ضعف و قوت Surface Laptop 2 – C

  • طراحی باریک و وزن سبک
  •  نمایشگر لمسی
  • دارای حسگر روشنایی
Surface Laptop 2 

Surface Laptop 3 – H

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Plus
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت   
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 15 اینچ- 2496 * 1664 پیکسل
   
 

نقاط ضعف و قوت Surface Laptop 3 – H

  • وزن سبک
  •  نمایشگر لمسی
  • کیفیت بالا در ضبط صدا
  • باتری قدرتمند  
 Surface Laptop 3
 

Surface Book 3 – E

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
  • حافظه داخلی: SSD- 1 ترابایت   
  • رم: 32 گیگابایت
  • نمایشگر: 15 اینچ- 3240 * 2160 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت Surface Book 3 – E

  • وزن سبک
  •  نمایشگر لمسی
  • قابلیت تبدیل شدن به تبلت
  • باتری قدرتمند  
 
 Surface Book 3

بهترین لپ تاپ های اچ پی از نظر پردازنده

 لپ تاپ های اچ پی دارای سابقه ای طولانی در ساخت با جدیدترین تکنولوژی و قطعات باکیفیت هستند. لپ تاپ های جدید HP در بازار نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می توان برای استفاده روزانه ، سرعت پردازش و عملکرد کلی به آنها اعتماد کرد. لپ تاپ های HP برای مرور اینترنت و پاسخ دادن به ایمیل ها عالی هستند . لپ تاپ های اچ پی با صفحه نمایش لمسی دارای طیف گسترده ای از اندازه ها و مدل های صفحه نمایش هستند. در ادامه به مقایسه چند نمونه از لپ تاپ های اچ پی از نظرپردازنده می پردازیم.

 

HP ZBook Fury 17 G8

  • پردازنده: Intel Core i5 Xeon W-11955M
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA RTX A2000 – RTX A5000
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت   
  • رم: 8، 32، 64 و 128 گیگابایت
  • نمایشگر: 13 اینچ- 2160 * 3840 پیکسل
 
 

نقاط ضعف و قوت HP ZBook Fury 17 G8

  • دارای عملکرد ورک استیشن
  • نمایشگر زیبا
  • پردازنده قدرتمند
  • وزن بالا
  • باتری ضعیف
  • تمایل به داغ شدن
  • قیمت بالا
 
HP ZBook Fury 17 G8


 

HP ENVY 13T-BA000

  • پردازنده: اینتل Core i7 و Core i5
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX450
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت و 1 ترابایت   
  • رم: 8 و 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.3 اینچ- 1920 * 1080 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت HP ENVY 13T-BA000

  • وزن سبک
  •  نمایشگر لمسی
  • حسگر اثر انگشت
  • نور پس زمینه صفحه کلید
  • طراحی ظریف
  • باتری قدرتمند
  • عملکرد فوق العاده قدرتمند
  • پد لمسی پلاستیکی 
HP ENVY 13T-BA000


 

4- HP Elite Dragonfly G2 –

  • پردازنده: اینتل نسل 11 Core i7 و Core i3
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe Graphics
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت و بیشتر از 2 ترابایت   
  • رم: 8 و 32 گیگابایت
  • نمایشگر: 13 اینچ- فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت 4- HP Elite Dragonfly G2 –

  • طراحی فوق العاده
  • پردازنده بسیار قدرتمند
  • صفحه کلید ایده آل
  • نمایشگر جذاب و فوق العاده
  • قیمت گران
  • باتری بسیار قدرتمند
  • عدم وجود پورت USB در دو طرف
 
 4- HP Elite Dragonfly G2 –

 

2- HP ZBook Studio G8 –

  • پردازنده: اینتل Core i7 و Core i9
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe – Nvidia RTX A5000
  • حافظه داخلی: SSD- 259 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت   
  • رم: 16، 32 و 64 گیگابایت
  • نمایشگر: 13 اینچ- فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت 2- HP ZBook Studio G8 –

  • طراحی خشن
  • باتری قدرتمند
  • بلندگوهای با کیفیت
  • گران قیمت
  • تمایل به داغ شدن
 HP ZBook Studio G8

بهترین لپ تاپ های دل از نظر پردازنده

لپ تاپ های دل با قطعات باکیفیت ساخته شده اند. بسیاری از مردم لپ‌تاپ‌های Dell را انتخاب می‌کنند زیرا از تجربه تطبیق پذیری در کسب و کار یا یادگیری در هنگام استفاده از یک لپ‌تاپ استثنایی Dell که با قطعات باکیفیت ساخته شده است، قدردانی می‌کنند. لپ‌تاپ‌های تجاری دل دارای قابلیت‌های عملکردی چشم‌گیر هستند که برای تکمیل تکالیف و ارائه‌ها در انواع برنامه‌های نرم‌افزاری کامپیوتری ایده‌آل هستند.
چند نمونه از لپ تاپ های دل از نظر پردازنده:


 

XPS 9310 M3300

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics 620
  • حافظه داخلی: SSD- 1 ترابایت   
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.4 اینچ- فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت XPS 9310 M3300

  • طراحی سبک و باریک
  • کاربری مالتی مدیا
  • صفحه نمایش لمسی
  • عملکرد پرسرعت
  • پردازنده بسیار قدرتمند
  • باتری قوی
 
XPS 9310 M3300

G7 7700 – LT

  • پردازنده: اینتل نسل 10 Core i7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 2060 GDDR6
  • حافظه داخلی: SSD- 1 ترابایت   
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 17.3 اینچ- فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت G7 7700 – LT

  • مناسب برای گیمرها
  • باتری 6 سلولی
  • پردازنده بسیار قدرتمند
  • وزن سبک و قابل حمل
 
G7 7700  

XPS (2 in ONE) 9310

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xa Graphics
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.4 اینچ- فول اچ دی
 

نقاط ضعف و قوت XPS (2 in ONE) 9310

  • مناسب برای کاربری عمومی
  • تبدیل پذیر
  • طراحی باریک و سبک
  • باتری قدرتمند با شارژدهی بالا
 
 XPS (2 in ONE) 9310

Alienware M15

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 2060 GDDR6
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 15.6 اینچ- 1920 * 1080 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت Alienware M15

  • مناسب برای گیمرها
  • تنوع بالای پورت ها
  • پردازنده قدرتمند
 
 Alienware M15

G5-5500-580W

  • پردازنده: اینتل Core i7
  • پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 1660 Ti GDDR6
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
  • نمایشگر: 15.6 اینچ- فول اچ دی

نقاط ضعف و قوت G5-5500-580W

  • مناسب برای گیمرها و کاربری صنعتی
  • دارای کارت گرافیکی بسیار قوی
  • پردازنده قدرتمند
  • دقت بالای نمایشگر
 
 G5-5500-580W
 

بهترین لپ تاپ های اپل (مک بوک) از نظر پردازنده

بهترین لپ تاپ اپل را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود. مک بوک، مک بوک پرو و مک بوک ایر انواع لپ تاپ های تولید شده برند اپل هستند که برخی از آن ها دارای پردازنده های قدرتمند می باشند. اگر به دنبال لپ تاپ هایی هستند که از نظر پردازنده قوی باشند، اما بتوانید آن ها را به راحتی حمل کنید بهتر است به سراغ لپ تاپ های مک بوک اپل بروید. زیرا پردازنده های این مدل از لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید کارهای گرافیکی نیمه سنگین را نیز با آن ها انجام دهید.

 

MacBook Pro MYD82

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7 Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت
  • رم: 8 و 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.3 اینچ- 1600 * 2560
   

نقاط ضعف و قوت MacBook Pro MYD82

  • اولترابوک بسیار زیبا و جذاب
  • باتری بسیار قدرتمند
 MacBook Pro MYD82
 

MacBook Air MGN63

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7 Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
 

نقاط ضعف و قوت MacBook Air MGN63

  • پردازنده قوی
  • باتری بسیار قدرتمند
  • عدم پشتیبانی کارت گرافیک خارجی
 
MacBook Air MGN63

 

MacBook Pro MYD92

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
   

نقاط ضعف و قوت MacBook Pro MYD92

  • بلندگوهای با کیفیت
 
 MacBook Pro MYD92

MacBook Air MGN73

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7 Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 512 گیگابایت
  • رم: 8 و 16 گیگابایت
  • نمایشگر: 13 اینچ- فول اچ دی
   

نقاط ضعف و قوت MacBook Air MGN73

  • طراحی باریک و سبک
  • نویز کمتر تصاویر
  • باتری بسیار قوی
 
MacBook Air MGN73

 MacBook Pro MYDA2

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7 Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
  • نمایشگر: 13.3 اینچ- 1600 * 2560 پیکسل
 

نقاط ضعف و قوت  MacBook Pro MYDA2

  • طراحی باریک و سبک
  • پردازنده بسیار قدرتمند
  • مناسب برای عملکردهای سنگین
  • باتری قدرتمند
  • نویز کمتر تصاویر


MacBook pro

MacBook Air MGN93

  • پردازنده: Apple M1 chip
  • پردازنده گرافیکی: core7  Apple-designed integrated GPU
  • حافظه داخلی: SSD- 256 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت

نقاط ضعف و قوت MacBook Air MGN93

  • وبکم 270 پیکسل
  • پردازنده بسیار قدرتمند
  • مناسب برای عملکردهای سنگین
  • بلندگوهای با کیفیت
  • عدم پشتیبانی کارت گرافیک خارجی
  • نویز کمتر در تصاویر
 
MacBook Air MGN93

 بهترین پردازنده لپ تاپ برای بازی کدام است؟


بهترین پردازنده لپ تاپ برای بازی در حال حاضر پردازنده Intel Core i7 یا i9 یا پردازنده AMD Ryzen 7 یا Ryzen 9 است. این پردازنده ها قدرت پردازشی قوی را ارائه می دهند و می توانند کارهای سنگین بازی را بدون تاخیر انجام دهند. البته که  داشتن یک کارت گرافیک اختصاصی برای عملکرد بهینه بازی بسیار مهم است.

 

بهترین لپ تاپ گیمینگ با پردازنده بسیار قوی

انتخاب بهترین لپ تاپ برای گیمرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وجود پردازنده قوی می تواند سرعت عملکرد لپ تاپ را افزایش دهد. به همین دلیل برای نصب بازی های سنگین وجود یک پردازنده قوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لپتاپ های گیمینگ باید پردازنده های قدرتمندی داشته باشند تا در طول بازی حرارت آن ها افزایش پیدا نکند. زیرا این موضوع به مرور زمان منجر به داغ شدن باتری و کاهش طول عمر آن می شود.
به طور کلی بهترین لپ تاپ گیمینگ باید از ویژگی های مشخصی برخوردار باشد که مهم ترین آن وجود پردازنده بسیار قوی می باشد. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ ها می توان به وجود پردازنده گرافیکی توانمند، نمایشگر بسیار با کیفیت و تعبیه بخش خنک کننده اشاره نمود. این لپتاپ ها به دلیل وجود پردازنده قوی معمولا از وزن نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند و حمل آنها توصیه نمی شود. از بهترین لپ تاپ های مناسب گیمینگ از نظر پردازنده می توان به نمونه های زیر اشاره داشت.
 
  • Legion 5-J

لپ تاپ لیجن 5 لنوو یکی از قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است. این لپ تاپ از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار می باشد و جزو لپتاپ های میان رده قرار دارد. قیمت حدودی آن 30 میلیون تومان است و دارای پردازنده گرافیکی انویدیا می باشد. نمایشگر 15.6 اینچی لپ تاپ منجر به وضوح بیشتر تصاویر و پیشگیری از خستگی چشم می شود.

 
  • Predator Helios 300

از بهترین لپ تاپ های بالا رده گیمینگ از نظر پردازنده می توان به این مدل از برند ایسر اشاره نمود. قیمت حدودی این لپ تاپ 45 میلیون تومان می باشد و جزو لپ تاپ های گران قیمت بازار محسوب می شود. اما پردازنده مرکزی بسیار قدرتمند آن در کنار پردازنده گرافیکی اینتل core i7 موجب عملکرد فوق العاده آن شده است.



 

سوالات متداول بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده

 

1. سریع ترین پردازنده برای لپ تاپ کدام است؟

رتبه بندی سریع ترین و بهترین پردازنده برای یک لپ تاپ به ترتیب؛ Intel Core i9-13900HX    ،Intel Core i9-12950HX، Intel Core i9-12900H، Intel Core i7-12700H  است.
 

2. پردازنده اینتل (Intel) بهتراست یا AMD؟

درست است که اخرین پردازنده AMD مبتنی بر Zen و از پردازنده های قدرتمند است اما اینتل هم چنان از برند های پیشرو در زمینه بهترین وقدرتمند ترین پردازنده های مرکزی است و دلیل آن هم تعادلی است که اینتل بین قیمت و عملکرد پردازنده برقرار می کند.
   
 

سخن پایانی

به طور کلی برای خرید بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده باید در ابتدا عملکرد و کاربری خود را مدنظر قرار دهید. نیاز شما و فعالیت هایی که قرار است با لپ تاپ انجام دهید، تعیین می کند که بهترین پردازنده برای لپتاپ شما کدام است. امروزه برندهای مختلفی وجود دارند که بهترین لپ تاپ ها را به بازار عرضه نموده اند. فراموش نکنید که پردازنده ها در تعیین قیمت لپ تاپ نیز نقش بسیار موثری دارند. بنابراین بودجه شما نیز می تواند در تعیین نوع پردازنده لپ تاپ نقش بسیار زیادی داشته باشد.

از برندهای تولید کننده بهترین لپ تاپ های موجود در بازار می توان به لپ تاپ ایسوس، لنوو، HP، دل، اپل ولپ تاپ مایکروسافت اشاره نمود. برند ایسوس به دلیل کیفیت فوق العاده بالای پردازنده در کنار قیمت مناسب از طرفداران بسیار زیادی برخوردار شده است. زیرا می تواند در کنار رفع نیاز کاربران خود، کیفیت مناسبی را نیز به آن ها ارائه دهد. به طور کلی پردازنده های مورد استفاده در لپ تاپ ها تعیین کننده نوع عملکرد آن ها و قدرت پردازش آن ها هستند. انجام امور دانشجویی و کارهای سبک اداری نیاز به پردازنده های قوی ندارند. اما در صورتی که برای کارهای حرفه ای و طراحی های سنگین نیاز به لپ تاپ دارید، باید توجه ویژه ای به پردازنده لپ تاپ داشته باشید.

در نهایت باید گفت که پردازنده ها مانند مغز لپتاپ عمل می کنند و می توانند سرعت و دقت پردازش را در آن تعیین نمایند. از طرفی اگر به دنبال بهترین لپ تاپ از نظر پردازنده هستید، باید از کنار وزن آن به سادگی عبور کنید. زیرا لپ تاپ هایی که پردازنده قدرتمند حرفه ای دارند، معمولا وزن بیشتری نسبت به سایر لپ تاپ ها دارند. بنابراین اگر می خواهید کارهای حرفه ای انجام دهید، بهتر است لپ تاپی با پردازنده کارآمدتر انتخاب کنید.



مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

moein

خیلی عالیههههه

۰۴ آبان ۱۴۰۱ پاسخ
لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت