انواع ماسک صورت بر اساس مشکلات پوستی

  • تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۹ شهریور ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۱۰۴
انواع ماسک صورت بر اساس مشکلات پوستی

ماسک صورت یکی از محصولات موثر مراقبت از پوست است. فرمول های ویژه انواع ماسک های صورت باعث احیا و بهبود همه جانبه پوست می شوند. استفاده از این ماسک ها برای مراقبت و تمیز کردن پوست اهمیت زیادی دارد. به لطف ماسک های صورت می توانید ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های مورد نیاز پوست را به راحتی تامین کنید. پوست و منافذ آن در طول روز در معرض عوامل زیادی مانند عرق، گرد و غبار یا اشعه های مضر خورشید قرار دارند، اما با استفاده از ماسک مراقبت از پوست صورت، می توانید بسیاری از شرایط منفی ایجاد شده روی پوست خود را معکوس کنید.
 

انواع ماسک صورت را می توان برای پاکسازی پوست صورت استفاده کرد. محصولات زیادی برای مراقبت ویژه برای خلاص شدن از شر کثیفی، چربی ها و پوست مرده ای که منافذ پوست را پر می کند در دسترس هستند. ماسک هایی وجود دارند که برای حل بسیاری از مشکلات پوستی، شگفت انگیز عمل می کنند. به لطف استفاده از آنها می توانید با مشکلاتی مانند جوش های سر سیاه و آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست و ... به روشی کاملا سالم و بدون عوارض مقابله کنید و آنها را از بین ببرید. بسیاری از ماسک‌های صورت آماده در این زمینه استفاده کاربردی تری دارند. بنابراین می توانید با استفاده از این محصولات بدون اتلاف وقت از پوست خود مراقبت کنید. دقت داشته باشید بسیار مهم است که هر ماسکی را متناسب با نوع و نیاز پوست خود انتخاب کنید.
 

بهترین انواع ماسک صورت عبارتند از:

  • ماسک ضد جوش YES TO Tomatoes
  • ماسک تی تری مدی هیل (Mediheal)
  • ماسک زردچوبه و عسل
  • ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش و آکنه
  • ماسک خانگی موز
انواع ماسک صورت برای مشکلات پوستی

یکی از کاربردهای ماسک صورت، برطرف کردن مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه، لک صورت، چین و چروک، خشکی پوست و ... است و ما در این مطلب قصد داریم که چند مورد از بهترین ماسک های تجاری و خانگی روشن کننده، ضد لک، ضد جوش و ضد چین و چروک پوست را به شما معرفی نماییم.
 

ماسک صورت چیست؟

ماسک  صورت  یک محصول مراقبت از پوست است که نیاز به رطوبت شدید و آبرسانی پوست را برطرف کنند، پوست را تمیز کنند، آلودگی و چربی را از بین ببرند، با جوش های سر سیاه مبارزه کنند و پوست مرده را از بین ببرند. ماسک های مختلفی برای بسیاری از مشکلات پوستی وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماسک صورت مناسب پوست خود را انتخاب کنید و چند روز در هفته آن را به صورت خود بزنید. وقتی استفاده از ماسک صورت را به طور منظم در برنامه روتین مراقبت پوست خود قرار دهید، خودتان خواهید دید که چقدر در زیبایی پوست شما تاثیر می گذارد.

 مقاله مرتبط :
ماسک صورت چیست؟
 

انواع ماسک صورت برای مشکلات پوستی

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، محصولاتی که می توانید استفاده کنید واقعاً بی شمار هستند. ممکن است پوست شما خشک و کم آب شده باشد، جوش های سرسیاه آن ممکن است سوزش داشته باشند و ممکن است به دنبال راه حلی برای ظاهر رنگ پریده آن باشید تا هر بار با نگاه کردن در آینه به جای آزار روحی از تماشای زیبایی خود لذت ببرید. راه حل این موارد ممکن است در ماسک های صورت  نهفته باشد.

از قدیم الایام مردم عادت به ساخت ماسک های خانگی داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون ماسک های آماده به جای ماسک صورت خانگی، نتایج بسیار موثرتر و سریع تری می دهند. برای اینکه ماسک صورت بهترین عملکرد خود را داشته باشد، باید مواد داخل آن به مقدار کافی باشند، نه بیشتر و نه کمتر اما در ماسک های صورت خانگی مقدار مواد تقریبا اصلا رعایت نمی شوند. علاوه بر این مورد، ماسک های صورت خانگی برای اینکه یک ماده برای پوست شما مفید باشد، باید بتواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. کاملاً طبیعی است که وقتی آووکادو را روی صورت خود می‌مالید، به نتیجه‌ای که انتظار دارید نمی‌رسید. نکته مهم این است که از موادی استفاده کنید که اثر احیا کننده آووکادو را به لایه های زیرین پوست شما منتقل کنند و این قدرت فقط در ماسک های آماده صورت وجود دارد.
 

اگر می خواهید مشکلاتی از قبیل جوش و آکنه، لک صورت، تیرگی، علائم پیری و چین و چروک و خشکی پوست خود را برطرف نمایید، یکی از ایمن ترین و سالم ترین روش ها استفاده از ماسک صورت میباشد. در ادامه به چند نوع متداول از این ماسک ها اشاره می کنیم.
 

ماسک صورت برای جوش و آکنه

اگر پوست شما چرب است، قطعا با منافذ بزرگ، جوش های سرسیاه و آکنه بر روی پوست صورت خود مشکل دارید. یکی از روش های تنظیم میزان چربی و برطرف کردن جوش ها و آکنه استفاده از ماسک صورت است، اما چه نوع ماسکی؟ ماسک صورت برای جوش و آکنه باید حاوی لایه بردارهایی مانند اسیدهای آلفا، بتا و پلی هیدروکسی (به ترتیب AHA، BHA و PHA) باشد زیرا این مواد  به حذف سلول‌های رنگدانه‌شده پوست کمک میکنند تا پوست صورت روشن‌تر و یکنواخت‌تر نمایان شود».

بنابراین، اگر به دنبال ماسکی هستید که چربی اضافی پوست شما را از بین ببرد و برای جوش های سرسیاه نیز مفید باشد، می توانیم انواع ماسک زغال را به شما پیشنهاد کنیم. این ماسک های مشکی همراه با اسید سالیسیلیک و زغال خالص موجود در آن، هم پوست شما را تمیز می کنند و هم رطوبت شدیدی به آن می بخشند، این کار پوست شما را متعادل می کند و سبوم را که منجر به جوش های سرسیاه و آکنه می شود کاهش می دهد. ماسک های صورت زغال به صورت کاغذ مشکی با گزینه های سفت کننده و مات کننده منافذ واقعا موثر هستند.

 
ماسک صورت برای جوش و آکنه

اما چگونه ماسک زغال باعث کاهش جوش می شود؟ آکنه و جوش صورت ناشی از تجمع سلول های مرده پوست، چربی و باکتری است که در منافذ پوست به دام می افتد. باکتری های مولد آکنه می توانند باعث ایجاد جوش و سایر ضایعات التهابی شوند و در نتیجه باعث تحریک، قرمزی و تورم پوست شوند. خواص ضد باکتریایی زغال فعال ممکن است به حذف باکتری ها از منافذ کمک کند. این ممکن است به کاهش آکنه و بهبود رنگ کلی پوست کمک کند.

در ادامه ما بهترین ماسک های صورت برای جوش و آکنه را که جوش ها، منافذ باز شده پوست را برطرف میکنند به شما معرفی میکنیم:

 

ماسک ضد جوش YES TO Tomatoes

اولین محصولی که می خواهیم در لیست بهترین ماسک های ضد جوش و آکنه معرفی کنیم،  ماسک Yes to  مدل tomatoes است. یس تو یک برند انگلیسی بوده که انواع ماسک های خود را بر اساس مشکلات پوستی و جنس پوست مانند پوست خشک، چرب و حساس طراحی میکند. ماسک Yes To Tomato حاوی اسید سالیسیلیک و آنزیم های کدو تنبل بوده و برای از بین بردن جوش و جای آنها بسیار مناسب میباشد. همچنین این ماسک به دو صورت کاغذی و کرمی به فروش میرسد.

مزایا:
  • لایه برداری آرام پوست
  • جلوگیری و درمان جوش و آکنه
  • درمان اسکارهای به جا مانده از جوش
  • قیمت مقرون به صرفه
  • حاوی ترکیبات گیاهی
ماسک صورت yes to tomato برای جوش و آکنه

ماسک ورقه ای زغال و چای سیاه گارنیر

ماسک ورقه ای زغال و چای سیاه گارنیر یا گارنیه یکی از بهترین محصولات برای پاکسازی جوش و آکنه میباشد زیرا حاوی عصاره چای سیاه که یک آنتی اکسیدان قوی است، میباشد. همچنین این محصول حاوی هیالورونیک اسید و LHA بوده که میزان چربی پوست را تنظیم کرده و ضمن از بین بردن جوش ها از براق شدن پوست نیز جلوگیری میکند. همچنین این محصول از خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی عمیقی نیز دارد.

مزایا:
  • از بین بردن جوش و آکنه های صورت
  • رطوبت رسانی عمقی پوست
  • تنگ کردن و بستن منافذ باز پوست
  • تنظیم میزان چربی پوست
  • فاقد هرگونه چربی و پارابن
  • براق نکردن صورت
  • خارج کردن آلودگی ها از منافذ باز پوست
ماسک زغال و چای سبز گارنیر


ماسک تی تری مدی هیل (Mediheal)

ماسک تی تری مدیهیل حاوی مواد گیاهی مانند روغن درخت چای، عصاره بابونه و عصاره سنتلا آسیاییک است. به لطف وجود این ترکیبات، این ماسک صورت تبدیل به یکی از بهترین محصولات برای پاکسازی جوش ها، کوچک شدن منافذ، رطوبت‌رسانی و التیام التهبات پوست‌ کمک می‌کند. ماسک تی تری مدی هیل رطوبت مورد نیاز را به خوبی به تمام سلول های پوستی می رساند و میازن چربی پوست های چرب را به خوبی کنترل میکند.

مزایا:
  • رطوبت رسانی و آبرسانی عمیق پوست
  • تنظیم چربی پوست
  • التیام قرمزی و التهاب پوست
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه
  • جذب سریع و عمیق به داخل سلول های پوست
ماسک صورت تی تری مدی هیل


ماسک های خانگی برای درمان جوش و آکنه

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از مواد طبیعی برای درمان جوش و آکنه های خود استفاده کنید. در این شرایط، ماسک های خانگی برای شما بهتر هستند، اما باید برای ساخت ماسک های خانگی صورت دقیقا طیق فرمول عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه ما دو مورد از بهترین ماسک های خانگی و طبیعی ضد جوش و آکنه را به شما معرفی میکنیم:
 

ماسک زردچوبه و عسل

زردچوبه یک ماده ضد التهاب طبیعی است و می تواند به کاهش قرمزی، التهاب و جوش های پوست کمک کند. همچنین عسل یک محصول غنی از آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی ضد باکتری و ضد میکروب است، به همین خاطر ترکیب زردچوبه و عسل ممکن است به تسکین پوست ملتهب و جلوگیری از جوش های آینده کمک کند.

مواد مورد نیاز:
  • 1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه :
زردچوبه و عسل را باهم مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت خود قرار دهید. اجازه دهید که این ماسک 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند.

 
ماسک زردچوبه و عسل برای درمان جوش و آکنه


ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش و آکنه

آلوئه ورا یک ماده التیام بخش طبیعی است. این گیاه همچنین دارای سالیسیلیک اسید و گوگرد طبیعی است که آن را به یک مبارز قدرتمند جوش و آکنه تبدیل می کند، به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند. به خصوص اگر جوش های صورت بسیار ملتهب و خارش آور باشند، ماسک آلوئه ورا می تواند برای تسکین پوست مفید باشد. همچنین پودر زردچوبه یا چای سبز موجود در این ماسک به کنترل چربی و حساسیت پوست کمک می کند.

مواد مورد نیاز:
  • مقداری ژل آلوئه ورا
  • زردچوبه یا چای سبز
طرز تهیه:
گیاه یا ژل آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه و چای سبز مخلوط کرده و بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند.
ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش و آکنه


ماسک ضد لک و روشن کننده صورت

اگر می خواهید پوست خود را روشن تر و شاداب تر نشان دهید، ماسک صورت روشن کننده ویتامین C را به شما توصیه کنیم. این ماسک روشن کننده قوی حاوی ویتامین C، اسید هیالورونیک و  نیاسینامید است و تنها در 15 دقیقه رطوبت و درخشندگی شدیدی به پوست می دهد. این مواد رنگ ناهموار پوست را بهبود می بخشند و پوست شما را درخشان می کنند. پس از استفاده از آن خواهید دید که هیچ اثری از پوست رنگ پریده و لک بر روی صورت شما وجود ندارد و پوست صورت تان بسیار روشن تر و شاداب تر به نظر می رسد.
 
ماسک ضد لک و روشن کننده صورت


ماسک برای خشکی پوست صورت

اگر از این موضوع شکایت دارید که پوست شما اغلب خشک است، برخی از نواحی آن پوسته پوسته شده و نیاز به رطوبت دارند، می توانید هفته ای 2 تا 3 بار از ماسک های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. توصیه ما برای ماسک صورت که به نظر برای رطوبت رسانی بیشتر موثر است، ماسک های کاغذی بمب مرطوب کننده هستند. اسید هیالورونیک موجود در این ماسک های صورت کاغذی که با یک بار استفاده، نیاز رطوبتی پوست را به مدت 1 هفته برطرف می کند، نتیجه بسیار موثری می دهد. به طور کلی بهترین ماسک برای خشکی پوست صورت، محصولی است که حاوی نوعی ماده آبرسان یا مرطوب کننده مانند گلیسیرین، عسل، آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، یا روغن های طبیعی و کره باشد.


ماسک ضد چین و چروک

وقتی صحبت از درمان های ضد پیری به عنوان ماسک صورت می شود، باید بگوییم که نیازهای هر سنی متفاوت است. سری محصولات  L'Oreal Paris Age Expert یکی از قوی ترین ماسک های صورت ضد چروک هستند. این برند با محصولات ویژه خود برای دهه های 30، 40 و 50 سالگی شما، از پوست مراقبت می کند و ماسک های ورقه ای هم دارد. ماسک های ورقه ای ضد چین و چروک پوست حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید هستند که به پوست رطوبت شدیدی می بخشد. این ماسک ها به راحتی و به صورت کاملا کاربردی استفاده می شوند و بلافاصله بر روی پوست اثر می گذارند و ظاهری صاف و شاداب به پوست می دهند.
 
ماسک صورت برای چین و چروک


ماسک لایه بردار پوست

یک ماسک لایه بردار خوب به آرامی لایه نازکی از سلول های مرده پوست وآلودگی های سطحی را از منافذ پاک می کند و به این طریق باعث صاف شدن پوست می شود. ماسک های لایه بردار توانایی نفوذ به منافذ و "کشیدن" جوش های سرسیاه و کثیفی را از آنها ندارند. برای کاهش جوش های سر سیاه و باز کردن منافذ پوست، بهتر است از لایه بردار BHA استفاده کنید. ماسک‌های لایه بردار خانگی نیز رایج شده‌اند، اما برخی از آنها در واقع برای پوست مضر هستند و نیاز به استفاده از چسب و حتی سوپرچسب به عنوان پایه دارند. جای تعجب نیست که این مواد برای پوست مضرهستند و باعث خارش آن می شود. اگر می خواهید از ماسک لایه بردار استفاده کنید، ماسک ملایمی را انتخاب کنید که حاوی غلظت بالایی از پلی وینیل الکل نباشد، زیرا این ماده می تواند اثرات خشکی و تحریک کننده روی پوست داشته باشد. یک قانون کلی خوب برای هر ماسکی که انتخاب می کنید این است که از ماسک هایی که حاوی مواد تحریک کننده مانند الکل، نعناع، ​​منتول، اکالیپتوس، کافور و عطرها (طبیعی و مصنوعی) هستند، خودداری کنید.
 

ماسک سفت کننده پوست

منافذ بزرگ شده پوست واقعا گاهی اوقات می توانند آزاردهنده باشند. اگر می خواهید پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشید، می توانید از ماسک های خاک رس سفید استفاده کنید. یکی از موثرترین ماسک های صورت برای منافذ پوست، ماسک پاک کننده منافذ عمیق کیهیل است. این ماسک که به لطف خاک رس سفید آمازونی موجود در آن باعث پاکسازی پوست می شود، منافذ را نیز تمیز کرده و به آنها اجازه کوچک شدن می دهد. با استفاده منظم از این ماسک خواهید دید که پوست شما چقدر صاف می شود، زیرا این ماسک پوست مرده ای را که باعث تیرگی و رنگ پریدگی پوست می شود را نیز از بین می برد.
 

ماسک های خانگی صورت

تهیه ماسک صورت طبیعی با مواد موجود در منزل نیز در میان دوستداران زیبایی بسیار محبوب است. ساخت ماسک صورت در منزل با موادی مانند ماست، تخم مرغ، قهوه، خیار و لیمو در آشپزخانه امکان پذیر می شود، اما به یاد داشته باشید که استفاده از ماسک ایده آل برای پوست باید متناسب با نوع پوست انجام شود. پس بهتر است قبل از تهیه و استفاده از دستورالعمل های ماسک های خانگی بر روی پوست صورت خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.
 
ماسک های صورت خانگی



طرز تهیه ماسک صورت موز

موز سرشار از مواد تشکیل دهنده برای پوستی میباشد: ویتامین A برای محو کردن لکه ها و لکه های تیره و صاف کردن پوست خشک، ویتامین B برای کاهش خشکی، ویتامین E برای کاهش چین و چروک و پتاسیم برای مرطوب کردن و آبرسانی. بنابراین این میوه یک ماسک صورت کاملا طبیعی و خانگی می سازد که پوست را نرم تر می کند.
برای تهیه این ماسک خانگی صورت، یک موز متوسط ​​رسیده را له کنید و به صورت خمیری صاف درآورید، سپس آن را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید 1/4 فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل (یک درمان طبیعی آکنه) و یک موز متوسط ​​را مخلوط کنید.

 

نحوه استفاده از ماسک صورت

نحوه استفاده از ماسک صورت بسته به نوع آن متفاوت است، اما به طور کلی از این محصول مراقبت پوست باید روی تمام نواحی صورت که قصد پاکسازی آن را دارید، مالیده شود به جز اطراف چشم ها. طرز استفاده هر یک از انواع ماسک های صورت بر اساس مشکلات پوستی به شرح زیر است:
  • ماسک های درمان کننده به دلیل اثرات پاک کنندگی و سم زدایی خود شناخته شده اند. این نوع ماسک ها روی تمام سطح پوست مالیده می شوند و تقریباً ده دقیقه باقی می مانند. سپس با کمک آب فراوان از روی صورت پاک می شوند.
  • ماسک های لایه بردار را می توان برای مشکلات مختلفی مانند لکه های سیاه، خشکی پوست و پاکسازی سلول های مرده استفاده کرد. این ماسک ها روی تمام صورت به جز ناحیه چشم زده می شود و به مدت 15 دقیقه باقی می ماند. پس از آن، صورت باید لایه برداری، تمیز و در نهایت شسته شود.
  • ماسک های کرمی از جمله انواع ماسک های صورت هستند که خاصیت مرطوب کنندگی بیشتری دارند. کافی است چنین ماسک هایی را روی تمام صورت به جز چشم ها زده و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. برخی از این ماسک ها ممکن است پس از این مدت نیاز به آبکشی داشته باشند.
  • ماسک های ورقه ای از موادی مانند سلولز و پنبه ساخته می شوند و به راحتی روی قسمت های مختلف گردن و صورت قابل استفاده هستند. ماسک به سطح پوست چسبانده می شود و به اندازه مدت زمان استفاده باقی می ماند. بلافاصله پس از آن بسته به ویژگی های نوع ماسک، پوست شستشو داده می شود.
 

ماسک برای چاقی صورت

اگر ماسکی با اثر ضد پیری می‌خواهید که صورت شما را پرتر و صاف‌تر نشان دهد، می‌توانید ماسک صورت کاغذی هیالورون Expert L'Oréal Paris را امتحان کنید. به لطف اسید هیالورونیک موجود در فرمول این ماسک صورت، پوست به مدت 24 ساعت مرطوب شده، حجیم‌تر، صاف‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد. تاثیر این ماسک بر زیبایی و چاقی صورت بسیار زیاد است تا حدی که ممکن است حتی پس از استفاده از آن قابلیت تشخیص چهره گوشی هوشمند شما به درستی کار نکند!
 

خرید انواع ماسک های صورت از فروشگاه اینترنتی قلاب

ماسک صورت حاوی مواد طبیعی است که برای مشکلاتی مانند لکه ها، چین و چروک ها، جوش و خشکی پوست می توان از خواص آن بهره برد. در این مقاله سعی کردیم چند نوع ماسک صورت روشن کننده و ضد لک، ماسک ضد جوش، ضد چین و چروک، لایه بردار، سفت کننده و ماسک های خانگی صورت را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت میدهید، پیشنهاد میکنیم که برای خرید بهترین برندهای ماسک صورت خارجی و ایرانی به سایت قلاب مراجعه نمایید. با ورود به فروشگاه قلاب می توانید قیمت تمام محصولات را باهم مقایسه کرده و محصول مورد نظر خود را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید.

منابع مقاله:
https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/face-mask-for-acne
https://www.byrdie.com/sheet-masks-for-acne

مقاله مرتبط

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت