معرفی بهترین ماسک های صورت با توجه به نوع پوست شما

  • تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۹ شهریور ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۵۵
معرفی بهترین ماسک های صورت با توجه به نوع پوست شما
یکی از مواردی که در هنگام خرید ماسک صورت ورقه ای یا ساخت ماسک های خانگی باید در نظر گرفت، جنس پوست است. پوست شما خشک است یا چرب؟ مختلط است یا حساس؟ حتما پیش از خرید ماسک صورت و بدن باید بدانید که نوع پوست شما چیست و سپس متناسب با آن محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. هدف از استفاده از ماسک صورت متناسب با نوع پوست این است که با پوشاندن کامل پوست در مدت زمان کوتاهی مراقبت موثرتری ارائه دهد. در این مطلب از مجله قلاب، قصد داریم انواع ماسک صورت و بدن متناسب با جنس پوست را به شما معرفی کنیم.
 

بهترین ماسک های صورت عبارتند از:

  • ماسک صورت ورقه ای L'Oréal Paris Hyaluron Expert
  • ماسک مینرال 89 VICHY
  • ماسک ورقه ای Dr.Jart
  • ماسک صورت ورقه ای لانیژ (Laneige)
  • ماسک پاکسازی منافذ عمیق پوست کیهیل
  • ماسک تصفیه کننده خاک رس خالص لورآل پاریس
  • ماسک ضد جوش سر سیاه لورآل پاریس خالص خاک رس
  • ماسک صورت ورقه ای مشکی زغال خالص Garnier

ما قصد داریم ابتدا هر یک از این ماسک های صورت را طور کامل معرفی کنیم و سپس به بررسی ویژگی های پوست چرب، خشک، حساس و مختلط می پردازیم. با ملاک قرار دادن این ویژگی ها به راحتی تشخیص خواهید داد که نوع پوست شما چیست. در ادامه می توانید ماسک صورت مناسب را بر اساس جنس پوست خود شناسایی کنید.
 
انواع ماسک صورت بر اساس جنس پوست

چرا ماسک صورت باید متناسب با نوع صورت باشد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا هر پوستی باید نوع خاصی از ماسک مراقبت پوست را استفاده نماید؟ با انتخاب و خرید ماسک صورت و بدن متناسب با نوع پوست میتوانید بهترین نتایج را در کوتاه ترین زمان بگیرید. همچنین از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • برطرف کردن مشکلات پوستی: انواع پوست نیازهای متفاوتی دارند و مصرف ماسک ورقه ای یا خانگی که به طور خاص برای پوست شما فرموله شده میتواند مشکلات پوست شما را برطرف کند.
  • از خارش پوست جلوگیری میکند: استفاده از ماسک صورتی که مناسب پوست شما طراحی نشده میتواند اثرات منفی مانند خارش، قرمزی، جوش و التهاب پوست را به دنبال داشته باشد.
  • به حداکثر رساندن فواید ماسک صورت: وقتی از ماسک ورقه ای یا خانگی استفاده کنید که مخصوص پوست شما طراحی شده است، فواید این محصول چند برابر میشود زیرا مواد سازنده آن مناسب جنس پوست شما طراحی شده است. 
  • صرفه جویی در هزینه: استفاده از ماسک مراقبت پوستی که برای پوست شما طراحی نشده باشد نه تنها هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث اتلاف هزینه و زمان بیشتری هم خواهد شد، مثلا اگر از ماسک ورقه ای لایه برداری قوی برای پوست های حساس و جوشدار استفاده کنید، باید پول بیشتری برای ترمیم پوست خود بپردازید.
به طور کلی، انتخاب ماسک ورقه ای مناسب برای نوع پوست شما مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتایج را برای پوست خود داشته باشید، از تحریک و اثرات منفی جلوگیری کنید، فواید مواد فعال را به حداکثر برسانید و در دراز مدت در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنید.


ویژگی های پوست خشک

بزرگترین مشکل پوست خشک، احساس سفتی در پوست است که ناشی از کمبود رطوبت، خطوط ریز پوستی، داشتن ظاهری کدر و نیازمند به لایه برداری می باشد. زمانی که پوست نتواند رطوبت مورد نیاز خود را دریافت کند، شادابی خود را از دست داده و علائم پیری را زودتر از موعد نشان می دهد.

از نظر پزشکی، خشکی پوست وضعیتی است که از کمبود رطوبت در اپیدرم ناشی می شود. اپیدرم لایه بالایی پوست است که به طور ژنتیکی در بسیاری از افراد کمبود رطوبت را به دنبال دارد و به نوعی خشک محسوب می شود، اما در انواع پوست‌های معمولی نیز لایه اپیدرم در زمان انتقال از فصلی به فصل دیگر یا در هوای سرد دچار خشکی می شود.

یعنی علاوه بر خشکی ژنتیکی پوست، پوستی که در اثر رطوبت و تغییرات دما تعادل آب آن به هم می خورد نیز می تواند خشک، حساس و متشنج شود. پوست خشک بسیار حساس است. نیاز به لایه برداری، دارا بودن ترک خوردگی، احساس درد، اگزما و خارش می توانند مشکلات مربوط به پوست خشک باشند و بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارند. اگر پوست شما علائم زیر را دارد، یعنی پوست خشکی دارید:

 
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • زبری شدیدی پوست
  • چین و چروک در اطراف بینی
  • بروز جوش های سرسفید روی پوست
  • قرمزی، لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست
  • ترک خوردن پوست
  • بدون استفاده از لوسیون یا کرم مرطوب کننده پوستتان بسیار خشک میشود.
 

 چه موادی در ماسک های مخصوص پوست خشک باید وجود داشته باشند؟

از آنجایی که پوست خشک با مشکل کمبود آب و رطوبت مواجه است، باید ماسک ورقه ای یا خانگی که تهیه میکنید، حاوی مواد آبرسان و رطوبت رسان باشد، حالا مواد آبرسان چه موادی هستند؟
  • هیالورونیک اسید: اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده قوی است که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از این طریق از خشکی پوست جلوگیری میکند.
  • سرامیدها: سرامیدها لیپیدهای طبیعی هستند که در پوست یافت می شوند و با کمک ساخت یک سد محکم از خروج رطوبت پوست جلوگیری می کنند و از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می کنند.
  • گلیسیرین: گلیسیرین یک مرطوب کننده قوی است که می تواند به جذب رطوبت به پوست، بهبود سطح هیدراتاسیون و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده و آبرسانی است که می تواند به آرام کردن پوست تحریک شده و خشک کمک کند. همچنین این ماده حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که پوست را تغذیه رسانی میکنند.
  • ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد که می تواند منجر به خشکی، پیری زودرس و سایر نگرانی های پوستی شود، کمک می کند.
  • عسل: عسل هم یک ماده رطوبت رسان طبیعی است که می تواند به آبرسانی و نرمی پوست کمک کند. همچنین عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می تواند به تسکین و التیام پوست خشک یا تحریک شده کمک کند.

با انتخاب ماسک های ورقه ای یا خانگی حاوی این مواد، می توانید به بهبود سطح هیدراتاسیون، تغذیه پوست و جلوگیری از خشکی و سایر بیماری های پوستی مرتبط با خشکی پوست کمک کنید.

 

انواع ماسک برای پوست خشک

در پوست خشک، منافذ بسته و ظاهر آن خشک و کدر است. هنگام انتخاب ماسک صورت برای این نوع پوست که در آن نیاز به لایه برداری نیز دیده می شود، باید به محصولاتی که پوست را تغذیه و آبرسانی می کنند تاکید کرد. با محصولاتی که سطح رطوبت پوست را افزایش می دهند، تنش و خشکی پوست برطرف شده و پوستی سالم به دست می آید. در ادامه چند مورد از بهترین ماسک های مخصوص پوست خشک را به شما معرفی می کنیم:


ماسک صورت ورقه ای L'Oréal Paris Hyaluron Expert

اسید هیالورونیک یکی از بهترین مواد برای پوست خشک است. این ماده که خاصیت مرطوب کنندگی شدید پوست را دارد، آن را پرتر نیز نشان می دهد. ماسک صورت ورقه ای L'Oréal Paris Hyaluron Expert با رطوبت رسانی تا 24 ساعت به حجیم شدن پوست کمک می کند و حس آرامش بخش فوق العاده ای را نیز منتقل می کند.
ماسک ورقه ای لورآل

ماسک مینرال 89 VICHY

اگر به دنبال ماسک صورتی هستید که رطوبت و استحکام پوست شما را تامین کند، حتما این سرم مرطوب کننده را امتحان کنید. این ماسک از آنجایی که حاوی اسید هیالورونیک طبیعی است، پوست را به شدت مرطوب و به آن ظاهری شاداب تر و درخشان تر می دهد.
ماسک صورت vichi 89

ماسک صورت ورقه ای بمب شیر گارنیر نارگیل

ماسک صورت کاغذی مغذی بمب شیر گارنیر که پوست های خشک و رنگ پریده آن را دوست خواهند داشت، با فرمولاسیون حاوی هیالورونیک اسید و شیر نارگیل، پوست را تغذیه کرده و پس از 15 دقیقه استفاده، رطوبت مورد نیاز آن را تامین می کند. این ماسک ورقه ای پوست را نرم و درخشان می کند و در صورت استفاده منظم، خطوط ریز ناشی از کمبود رطوبت را کاهش می دهد.
ماسک ورقه ای گارنیر

ماسک ورقه ای Dr.Jart

این ماسک برای آبرسانی و ترمیم پوست خشک و آسیب دیده با ترکیبی از سرامیدها، اسید هیالورونیک و سایر مواد مغذی و مرطوب کننده با هم کار می کنند تا سد طبیعی پوست را تسکین و ترمیم کنند، فرموله شده است. ماسک ورقه ای سرامیدی دکتر جارت حاوی پنج نوع مختلف سرامید است که به بازسازی سد طبیعی پوست و حفظ رطوبت کمک می کند.

سایر ترکیبات کلیدی موجود در ماسک صورت دکتر جارت شامل پانتنول که یک عامل ضد التهابی است که می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند و یک مجتمع اختصاصی 5-Cera، که به تقویت سد طبیعی پوست و محافظت از آن در برابر عوامل استرس زای خارجی کمک می کند.
 

ماسک ورقه ای دکتر جارت

ماسک صورت ورقه ای لانیژ (Laneige)

ماسک ورقه ای لانیژ، یک محصول کره ای است که با آب معدنی هیدرویونیزه فرموله شده است تا آبرسانی عمیقی را برای پوست های خشک به ارمغان بیاورد. همچنین این ماسک صورت حاوی موادی مانند پوست درخت بید و بابونه برای تسکین و آرام کردن پوست تحریک شده است. لانیژ یک ماسک آبرسان است که با استفاده از یک فناوری اختصاصی فرموله شده است که به تجزیه ذرات معدنی موجود در آب به ذرات کوچکتر و با سهولت جذب کمک می کند. همین عامل باعث می شود که آب عمیق تر به پوست نفوذ کرده و تغذیه رسانی را بهتر انجام بدهد. همچنین ماسک آبرسان لانیژ حاوی بابونه نیز میباشد که به یک عنصر التیام بخش معروف است. وجود بابونه در این ماسک باعث شده تا لانیژ یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست خشک باشد.

ماسک صورت لانیژ

ویژگی های پوست چرب

داشتن پوست چرب دلایل زیادی می تواند داشته باشد. ممکن است شما با ساختار پوستی به دنیا آمده باشید که از نظر ژنتیکی مستعد چرب بودن باشد و یا بسته به شرایط محیطی، وارد فرآیند چربی بیشتر شود. در حالت کلی عواملی چون ژنتیک، اقلیم، تغذیه، وضعیت هورمونی، شرایط محیطی، سن و ... در دچار شدن به مشکل چربی پوست موثر هستند.

در شرایط عادی، وقتی مایع سبوم که اپیدرم را برای محافظت از پوست در برابر تأثیرات خارجی می پوشاند بیش از حد لازم تولید می شود، سبب ایجاد پوست چرب می گردد. در این حالت تعادل سبوم مختل شده و کیسه چربی زیر منافذ بیش از نیاز پوست شروع به ترشح سبوم می کند. افرادی با پوست چرب، معمولا پوست براقی دارند، اما به جز درخشانی، با مشاهده علائم زیر هم میتوان فهمید که پوست شما چرب  است:
  • براق بودن ناحیه T (پیشانی، زیر بینی) به دلیل تولید بیش از حد سبوم
  • جوش های ریز و لک روی پیشانی و چانه
  • وجود منافذ بزرگ روی پوست
  • بروز جوش های سرسیاه و بزرگ
  • احتمالاً مقدار زیادی پودر یا کرم پودر استفاده می کنید زیرا پوست شما بسیار براق به نظر می رسد.
 

ماسک مخصوص پوست چرب باید حاوی چه موادی باشد؟

بیشتر ماسک های پوست چرب چند ماده مشترک در فرمولاسیون خود دارند. مانند:
  • روغن درخت چای: روغن درخت چای حاوی خواص ضد میکروبی طبیعی است که باکتری های مولد جوش و آکنه را کنترل میکند. همچنین این ماده دارای خواص ضد التهابی میباشد که میتواند قرمزی و تورم پوست را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • سالیسیلیک اسید: اسید سالیسیلیک نوعی بتا هیدروکسی میباشد که تا لایه های عمیق پوست نفوذ کرده تا چربی و مواد اضافی پوست را حل کند. سالیسیلیک اسید منافذ پوست را باز کرده و از بروز جوش جلوگیری میکند.
  • زغال چوب: زغال سنگ یکی از مواد مشترک و پرکاربرد بین انواع ماسک های ورقه ای پوست چرب است زیرا چربی های پوست را پاک کرده و خاصیت سم زدایی و بستن منافذ پوست را دارد.
  • آلوئه ورا: خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی آلوئه ورا نه تنها برای پوست خشک، بلکه برای پوست های چرب نیز بسیار مفید است. این ماده این قابلیت را دارد که بدون بستن منافذ پوست، سطح آبرسانی و چربی آن را به تعادل برساند.
  • نیاسینامید: نیاسینامید نوعی ویتامین B3 است که میزان چربی پوست را به خوبی تنظیم کرده و ظاهر منافذ و بهبود بافت کلی پوست را بسیار بهتر میکند.
ماسک پوست چرب باید حاوی چه موادی باشد؟ 

هنگام انتخاب ماسک های ورقه ای برای پوست های چرب، توجه کنید که موادی که ذکرکردیم را داشته باشند. این مواد به تنظیم میزان چربی و باز کردن منافذ پوست کمک میکنند.  

انواع ماسک برای پوست چرب و جوشدار

در این نوع پوست که ظاهری براق و چرب دارد، منافذ پوست باز و پر از آکنه است. آکنه و جوش های سرسیاه شایع ترین مشکل در پوست چرب است. هنگام انتخاب ماسک برای پوست های چرب باید به تمیز کردن منافذ پوست توجه کرد و ماسک هایی را که منافذ را کوچک می کنند ترجیح داد. پس از استفاده از ماسک صورت، مراقبت از پوست باید با مرطوب کننده های سبک مبتنی بر آب پشتیبانی شود. در اینجا به دو ماسک مناسب برای پوست های چرب و جوشدار اشاره می کنیم.
 

ماسک پاکسازی منافذ عمیق پوست کیهیل

انواع ماسک صورت متشکل از خاک رس که دارای خاصیت پاک کنندگی بالا هستند برای پوست های چرب بسیار مفید عمل می کنند. به لطف خاصیت تصفیه کنندگی طبیعی خاک رس، این نوع ماسک، چربی اضافی روی پوست را تصفیه می کند، کثیفی ها و باقی مانده های آرایش در منافذ را پاک و همچنین منافذ پوست را سفت می کند. ماسک های خاک رس برای استفاده ۲ تا ۳ بار در هفته بسیار مناسب هستند. ماسک پاک کننده منافذ عمیق پوست کیهیل، یکی از بهترین ماسک های خاک رس برای پوست های چرب است. به لطف محتوای خاک رس سفید آمازون، ماسک صورت کیهیل منافذ را عمیقاً پاک می کند. همچنین منافذ پوست را می بندد و آلودگی ها و پوست مرده را از بین می برد. از این رو باعث می شود که پوست کدر و رنگ، بسیار زنده تر و یکدست تر به نظر برسد.
 
ماسک صورت کیهیل


ماسک تصفیه کننده خاک رس خالص لورآل پاریس

خاک رس واقعاً یک ماده معجزه آسا برای پوست های چرب است. خاک رس که توانایی پاکسازی چربی، کثیفی و بقایای آرایش روی لایه سطحی پوست و سفت کردن منافذ را دارد، روی پوست های چرب بسیار خوب عمل می کند. اگر می خواهید چربی روی پوستتان را تمیز کنید و منافذ پوست را سفت تر کنید، حتما باید از یکی از ماسک خاک رس استفاده کنید. یکی از توصیه های ماسک خاک رس ما برای پوست های چرب، ماسک پاک کننده خاک رس خالص L'Oréal Paris است. این ماسک با 3 عصاره خاک رس خالص و اکالیپتوس موجود در آن، پوست را از سبوم اضافی پاکسازی کرده و آن را مات می کند. کافی است این ماسک خاک رس را که استفاده از آن بسیار خوشایند است، حداکثر 15 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. ماسک خاک رس لورآل پاریس هنگام شستشو به راحتی تمیز می شود و اثری نرم بر روی پوست به جا می گذارد.
 

ماسک صورت شفاف کننده خاک رس SkinCeauticals

اگر به عنوان فردی با پوست چرب به دنبال یک ماسک صورت مخصوص پوست چرب  هستید و اگر از منافذ بسته و بزرگ شده پوست خود رنج می برید، ماسک شفاف کننده خاک رس SkinCeauticals به  شما کمک خواهد کرد. این ماسک خاک رس مخصوصا برای پوست های چرب و مختلط حتی پوست های مستعد آکنه مناسب است. این ماسک صورت به دلیل غلظت بالای کائولین و خاک رس های بنتونیت، چربی اضافی را جذب می کند، منافذ مسدود شده را باز می کند و با لایه برداری پوست، آن را بازسازی می کند. اسیدها (AHA، یعنی اسیدهای میوه) و همچنین محتوای آلوئه ورا و بابونه آن باعث تسکین و لطافت پوست می شوند. این ماسک را می توانید 1-2 بار در هفته به مدت 10-15 دقیقه استفاده کنید.
 
ماسک صورت SkinCeauticals

ویژگی های پوست مختلط

پوست مختلط زمانی است که صورت شما همزمان خصوصیات پوست چرب و خشک را باهم دارد. اگر پوست مختلط دارید، ممکن است متوجه شوید که حداقل دو یا همه ویژگی های زیر به طور مکرر ظاهر می شوند:
  • اگر ناحیه T شما چرب است و بقیه قسمت های صورت شما خشک است، به این معنی است که شما پوست مختلط دارید.
  • اگر ناحیه T صورت شما براق با است اما اطراف لب ها یا در امتداد خط فک پوسته پوسته شده است، حتمالا شما پوست ترکیبی دارید.
  • مناطقی که روغن چرب و روغنی هتسند معمولاً بینی و پیشانی است. نواحی خشک صورت هم عبارتند از چانه، گونه ها و اطراف چشم.


در خرید ماسک برای پوست مختلط دنبال چه موادی باشیم؟

اگر پوست شما ترکیبی است، باید به دنبال ماسک های ورقه ای باشید که حاوی مواد سازنده زیر باشند:
  • نیاسینامید: همان طور که گفتیم نیاسینامید یک نوع ویتامین B3 است که میزان چربی و آبرسانی پوست را کنترل میکند. همچنین بافت و رنگ کلی پوست نیز توسط این ماده بهبود میابد.
  • اسید گلیکولیک: اسید گلیکولیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که خاصیت لایه برداری، حذف سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ آن را دارد. همچنین ماسک های حاوی این ماده میتوانند چین و چروک های صورت را نیز تا حد زیادی بهبود دهند.
  • هیالورونیک اسید: اسید هیالورونیک یک ماده آبرسان قوی است که باعث افزایش حجم و مرطوب شدن پوست می شود. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست و علائم پیری نیز کاهش میابد.
  • چای سبز: چای سبز یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده که از پوست در مقابل عوامل مضر محیطی و آسیب اشعه ماورای بنفش محافظت میکند. همچنین چای سبز، قرمزی و التهاب پوست را بسیار تسکین میبخشد.
  • ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که پوست را روشن و یکدست میکند. همچنین تولید کلاژن نیز افزایش میابد و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید دفاع میکند.
 

انواع ماسک صورت برای پوست مختلط

اگرچه مراقبت از پوست مختلط ممکن است آسان به نظر برسد، اما این نوع پوست در واقع کاملاً حساس است. در پوست های مختلط، انواع شرایط پوستی ممکن است در قسمت های مختلف صورت ظاهر شوند. به عنوان مثال، منطقه T چرب و گونه ها خشک باشند. در چنین مواقعی می توانید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب برای پوست مختلط، به زیبایی و جوانی بیشتر خود کمک کنید. درواقع ماسک های صورت مخصوص پوست مختلط باید هم درمانگر پوست های چرب و هم درمانگر پوست خشک باشند. چند مورد از ماسک های صورت مناسب برای پوست مختلط عبارتند از:
 

ماسک ضد جوش سر سیاه لورآل پاریس خالص خاک رس

ماسک صورت خاک رس یکی از طبیعی ترین و قدیمی ترین روش هایی است که برای پاکسازی پوست استفاده می شود. ماسک خاک رس برای تمیز کردن جوش های سر سیاه، تمیز کردن منافذ و متعادل کردن چربی پوست استفاده می شود. افرادی که پوست مختلط دارند در ساخت ماسک خاک رس باید به چند نکته توجه کنند. ماسک خاک رس را فقط روی منافذ چرب، متراکم و جوش های سرسیاه صورت خود بمالید. عموماً در پوست مختلط این قسمت ها در ناحیه T یعنی روی پیشانی و بینی متمرکز است. در برخی افراد، ظاهر چانه نیز به صورت خال‌ خالی چرب و دارای نقاط سیاه می باشد.
ماسک خاک رس لورآل

ماسک صورت ورقه ای مشکی زغال خالص Garnier

اگر با منافذ و جوش های سرسیاه خود مشکل دارید، ماسک صورت ورقه ای زغال خالص Garnier شما را از این دردسر نجات می دهد. این ماسک به سفت شدن منافذ پوست شما، کاهش جوش های سر سیاه و همچنین رطوبت رسانی مطلوب پوست کمک می کند. البته بسته به اینکه پوست شما بیشتر به سمت پوست چرب متمایل است یا پوست خشک، می توانید از ماسک های معرفی شده در این مقاله نیز برای پاکسازی و تغذیه مناسب آن استفاده کنید.
 

خصوصیات پوست حساس

پوست حساس، وضعیتی است که در آن پوست توسط عوامل مختلفی تحریک میشود. علائمی مانند خارش، قرمزی یا خشکی جزء رایج ترین علائم پوست حساس به حساب می آیند. حساسیت پوست در هر نقطه ای از صورت یا بدن ممکن است ایجاد شود اما معمولا پوست دور چشم از همه حساس تر است. مهم ترین ویژگی های پوست حساس عبارتند از:
  • پوست صورت و بدن اغلب با قرمزی، التهاب یا بثورات همراه است. البته این علائم میتواند به خاطر آلرژی به یک ماده غذایی یا یک محرک باشد.
  • خشکی و پوسته پوسته شدن نیز یکی دیگر از ویژگی های پوست های حساس است. این اتفاق به خصوص در ماه های زمستان که رطوبت هوا کم است پیش می آید.
  • خارش یا سوزش: پوست حساس معمولا با حس خارش یا گز گز همراه است.
  • پوست حساس ممکن است احساس سفتی یا ناراحتی داشته باشد، به خصوص پس از تمیز کردن یا قرار گرفتن در معرض محصولات یا محیط های آلرژی زا.
  • افرادی که پوست حساسی دارند، در شرایط استرس زا یا دمای بالا خیلی راحت و سریع پوستشان سرخ میشود یا احساس گرگرفتگی میکند.
 

ماسک مخصوص پوست حساس چه موادی نباید باشد؟

اگر پوست حساسی دارید، مهم است که در مورد موادی که در روتین مراقبت از پوست خود از جمله در ماسک های ورقه ای استفاده می کنید، احتیاط کنید. برخی از مواد ممکن است باعث تحریک، قرمزی یا واکنش های آلرژیک شوند. در اینجا برخی از موادی که نباید در ماسک های ورقه ای وجود داشته باشد را به شما میگوییم:
  • عطرها: عطرها می توانند برای پوست حساس تحریک کننده باشند و باعث قرمزی، خارش یا واکنش های آلرژیک شوند.
  • الکل: الکل می تواند برای پوست های حساس خشک کننده و تحریک کننده باشد، بنابراین بهتر است از ماسک های ورقه ای که حاوی الکل یا مواد الکلی مانند اتانول، الکل SD یا الکل ایزوپروپیل هستند خودداری کنید.
  • روغن‌های ضروری: روغن‌های ضروری برای پوست‌های حساس تحریک‌کننده هستند، از جمله این روغن های ضروری میتوان به روغن نعناع، اسطوخودوس یا مرکبات اشاره کرد.
  • سولفات ها: سولفات ها شوینده های خشنی هستند که می توانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند و باعث خشکی، قرمزی و سوزش شوند. به دنبال ماسک های ورقه ای بدون سولفات باشید.
  • رتینوئیدها: رتینوئیدها ترکیبات قدرتمندی هستند که ممکن است پوست را به خارش بیندازند. از ماسک هایی استفاده کنید که فاقد رتینوئید باشد.
  • لایه‌بردارهای شیمیایی: لایه‌بردارهای شیمیایی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) می‌توانند برای پوست‌های حساس خیلی خشن باشند و باعث قرمزی، خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست شوند.
 

حرف آخر

انواع ماسک صورت محصولات آرایشی ایمنی هستند که باید آنها را به روتین مراقبت از پوست اضافه کرد. با این حال، مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، انتخاب نوع نامناسب محصول می تواند به جای اینکه سودی داشته باشد، به پوست شما آسیب برساند. پس  بهتر است ابتدا نوع پوست خود را تشخیص و متناسب با آن اقدام به تهیه و استفاده از ماسک کنید.

شما میتوانید برای خرید انواع ماسک صورت و بدن برای پوست خشک، چرب، مختلط و حساس به فروشگاه اینترنتی قلاب مراجعه نمایید. قلاب (https://gholab.ir) یک سامانه مقایسه قیمت و فروش محصولات نو دست دوم است. سایت قلاب به شما این امکان را میدهد تا پیش از خرید هر محصولی، ابتدا از قیمت آن را توسط فروشنده های مختلف آگاه شوید و سپس محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.


مقاله مرتبط

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت