ماسک صورت چیست؟ انواع، مواد، مزایا و نحوه استفاده

  • تاریخ انتشار:۱۱ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۱۴ فروردین ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۵۶
ماسک صورت چیست؟ انواع، مواد، مزایا و نحوه استفاده

مراقبت از پوست و حفظ جوانی آن برای اکثر بانوان و آقایان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی روش های مختلفی وجود دارند که می توانند به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک کنند. استفاده از ماسک صورت یکی از بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین روش های مراقبت از پوست محسوب می شود. انواع ماسک های صورت می توانند مواد مغذی و مورد نیاز پوست را در کمترین زمان ممکن به آن برسانند، بنابراین در مدت زمان کوتاهی شاهد تاثیرات آن روی پوست خود خواهید بود، اما به عنوان کسی که با ماسک های صورت آشنایی ندارد، حتما سوالاتی از جمله اینکه این محصول چگونه از پوست صورت حفاظت می کند، انواع آن کدامند، نحوه استفاده از ماسک صورت چگونه است و ... برای شما پیش آمده است.  به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با انواع ماسک صورت بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.
 

ماسک صورت چیست؟

ماسک صورت مجموعه ای از مواد مغذی و مورد نیاز پوست است که به منظور حفظ زیبایی و سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک انواع مختلفی دارد که در نهایت تمامی آن ها به صورت مستقیم روی پوست قرار داده می شوند. معمولا این ماسک ها حدود یک ربع تا نیم ساعت روی پوست می مانند و به این ترتیب مواد مغذی را به پوست می رسانند. استفاده از انواع ماسک های صورت می توانند به شادابی، درخشندگی، جمع شدن منافذ باز پوستی، رفع جوش و آکنه ها کمک کنند. رفع سیاهی های دور چشم و همچنین رطوبت رسانی به پوست از دیگر عملکردهای انواع ماسک های صورت می باشند.
 
انواع ماسک صورت


چرا استفاده از ماسک صورت اهمیت دارد؟

پوست بزرگترین عضو بدن است و به عنوان یک سد محافظ در برابر عوامل مضر محیطی مانند آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و سموم عمل می کند، بنابراین مراقبت از این عضو مهم بدن وظیفه همه ماست و ماسک صورت و بدن بخش مهمی از این روال مراقبت پوست هستند. استفاده از ماسک صورت می تواند به پیشگیری یا کاهش تأثیر عوامل مخرب محیطی بر روی پوست کمک کند و همچنین می تواند به رفع مشکلات رایج پوست مانند خشکی، آکنه و علائم پیری کمک کند.

ماسک های صورت و بدن بسته به ترکیبات و فرمولاسیونشان، فواید مختلفی برای پوست دارند. ماسک ها می توانند به آبرسانی و تغذیه پوست، حذف ناخالصی ها و سلول های مرده پوست و بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند. آنها همچنین می توانند به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک کنند و به طور کلی پوستی روشن تر و شفاف تر به ارمغان بیاورند.

ماسک ها با رساندن دوز متمرکزی از مواد فعال به پوست عمل می کنند. وقتی که ماسک را روی صورت یا بدن خود اعمال میکنید، سدی ایجاد می شود که از تبخیر رطوبت و آب پوست جلوگیری کرده و اجازه می دهد تا مواد مغذی به عمق پوست نفوذ کنند. برخی از متخصصان پوست معتقدند که ماسک ها اثربخشی مواد تشکیل دهنده این درمان را به حداکثر می رسانند و از بقیه محصولات مراقبت پوست بهتر هستند.

 

مزایای ماسک صورت برای پوست

سابقه استفاده از ماسک صورت به سال ها پیش برمی گردد، یعنی زمانی که هنوز محصولات مراقبت پوست وارد بازار نشده بودند و این کاربرد بالا به خاطر مزایای ماسک صورت است. از جمله مهم ترین فواید ماسک های صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • تسویه نمودن منافذ پوستی
  • سفت کردن بافت های پوست
  • برطرف نمودن پف زیر چشم
  • رفع سیاهی های اطراف چشم
  • بهبود بافت های فرسوده پوست
  • درمان جوش و آکنه ها
  • درخشان و شفاف نمودن پوست
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • تمیز نمودن عمقی بافت های پوست
 

ماسک های صورت چگونه از پوست مراقبت میکنند؟

ماسک صورت مواد مغذی مورد نیاز پوست را به صورت مستقیم به آن می رساند. بنابراین می تواند در طول مدت زمان کوتاهی به آبرسانی و مرطوب نمودن پوست کمک کند. از طرفی این ماسک ها با تامین مواد مورد نیاز پوست به رفع جوش ها و تنظیم چربی پوست نیز کمک می کنند. به همین دلیل است که در نهایت منجر به درخشان و شفافیت بیشتر پوست صورت می شوند.


انواع ماسک صورت

ماسک صورت از نظر فرم و ظاهر به دو دسته کرمی و ورقه ای دسته بندی می شود. انواع کرمی همانطور که از نامشان پیداست مانند کرم و به شکل لایه ای روی پوست صورت مالیده می شوند. ماسک های ورقه ای نیز از قبل به شکل صورت تولید شده اند و روی صورت فیکس می گردند. انواع ماسک ها بر اساس هدف ساخت و عملکرد آن ها نیز به ماسک های ضد لک، سفید کننده، لیفت و سفت کننده، آبرسان و ... دسته بندی می شوند. ماسک ها با توجه به نحوه ساخت آن ها نیز انواع گوناگونی دارند. این ماسک ها را می توان به انواع خانگی، صنعتی، نیمه حرفه ای و کلینیکی تقسیم بندی نمود.

انواع ماسک صورت بر اساس مشکل پوستی

از انواع ماسک صورت می توان برای بهبود تمامی مشکلات پوستی استفاده نمود. عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به بروز مشکلات پوستی می شوند. از مهم ترین آن ها می توان به کم آبی پوست اشاره نمود، اما خوشبختانه ماسک های صورت به راحتی با تامین نیازهای پوستی به تقویت و درمان آن می پردازند. امروزه انواع ماسک صورت برای مشکلات پوستی مختلف از جمله رفع تیرگی، رفع خشکی، ضد لک و روشن کننده، ضد چین و چروک، ضد جوش و آکنه در فروشگاه های زیبایی وجود دارند که با استفاده از این محصولات به راحتی می توان پوستی زیبا و جوان داشت.

از مهم ترین ماسک های پوست بر اساس مشکلات پوستی می توان به موارد زیر اشاره داشت.
  • ماسک های ضد جوش و آکنه
  • ماسک آبرسان و مرطوب کننده
  • ماسک های لیفتینگ و سفت کننده پوست
  • ماسک رفع چین و چروک های پوستی
  • ماسک تنظیم کننده چربی پوست
  • ماسک های درخشان و روشن کننده پوست
  • ماسک رفع تیرگی زیر چشم


انواع ماسک صورت بر اساس نوع پوست

تاثیرگذاری ماسک صورت مستقیما به مواد مغذی به کار رفته در آن بستگی دارد و متریال سازنده آن را نوع پوست شما تعیین میکند، بنابراین با قطعیت می توان گفت که جنس پوست شما مهم ترین عامل در انتخاب نوع ماسک صورت و بدن است. حالا از کجا بدانیم بهترین ماسک صورت و بدن برای ما کدام است؟ ساده است. جنس پوست خود را بشناسید. انواع ماسک صورت با توجه به نوع پوست به انواع چرب، خشک و حساس دسته بندی می شوند. به طور کلی تمامی محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست با توجه به نوع آن تولید می گردند. ویژگی های ماسک صورت مناسب هر کدام از این پوست ها به شرح زیر می باشند.
  • ماسک صورت برای ست خشک و حساس: ماسک صورت مناسب پوست های خشک دارای فرمول درخشان کننده می باشد. هایالورونیک اسید از فرمول های مناسب پوست های خشک است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. در صورتی که دارای پوست خشک هستید حتما باید از ماسک هایی استفاده کنید که خاصیت آبرسانی دارند. از بهترین ماسک های پوست خشک و حساس می توان به ماسک روغن نارگیل و روغن صندل، ماسک عسل و ماسک خیار اشاره نمود.
  • ماسک صورت برای پوست چرب: ماسک صورت مناسب پوست چرب نیز باید دارای مرطوب کننده و آبرسان باشد. اما نکته قابل توجه تنظیم چربی پوست توسط این ماسک ها می باشد. در صورتی که پوست شما چرب است باید ماسک هایی را انتخاب نمایید که در کنار مرطوب کنندگی ویژگی مات کننده داشته باشد. فرمولاسیون ماسک های پوست چرب به گونه ای است که میزان سبوم اضافی پوست را کاهش می دهد. از بهترین ماسک های مناسب این نوع پوستی می توان به ماسک خاک رس، لیمو و موز و ماسک زغال فعال اشاره نمود.
نکته: ماسک های مناسب انواع پوست به حفظ شادابی، زیبایی و درمان مشکلات پوستی کمک می کنند. اما در صورتی که برای یک مشکل پوستی مشخص به دنبال ماسک صورت هستید، باید از ماسک های تخصصی تر استفاده نمایید. به طور مثال برای رفع چین و چروک باید از ماسک لیفت کننده استفاده نمایید.
 

ماسک خانگی صورت

شاید اکثر ما وقتی نام ماسک صورت را می شنویم، اولین چیزی که به یادمان می آید مواد طبیعی و میوه هایی است که روی پوست اعمال می شدند. البته مصرف ماسک های خانگی فقط محدود به گذشته نیست و امروزه هم از این روش های مراقبت پوست برای جوانسازی آن استفاده می شود، به شرطی که درصد ترکیب مواد و زمان استفاده از آن را به درستی رعایت کنید. ماسک های صورت خانگی سالم تر از ماسک های ورقه ای یا کرمی هستند که در فروشگاه ها به فروش میرسند زیرا خود مواد طبیعی و خالص هستند، اما همان طور که گفتیم اینکه چه موادی با چه اندازه ای با هم ترکیب شوند، مسئله چالش برانگیزی است، البته ما طرز تهیه چند مورد از بهترین و پرکاربردترین ماسک های خانگی صورت را ارائه کرده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
 
انواع ماسک خانگی


انواع ماسک خانگی صورت

ماسک سفیده تخم مرغ:

از مناسب ترین انواع ماسک صورت برای رفع آکنه های پوستی ماسک سفیده تخم مرغ است. برای تهیه این ماسک باید سفیده های تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و آن را هم بزنید. سپس آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.


ماسک عسل و زردچوبه:

ماسک صورت زردچوبه و عسل برای رفع لک های تیره پوست مناسب است. برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق زردچوبه مخلوط نمایید. سپس آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت با استفاده از آب گرم صورت خود را شستشو داده و ماساژ دهید.


ماسک موز و لیمو:

این ماسک صورت انتخاب بسیار مناسبی برای پوست های چرب است. برای تهیه این ماسک باید یک موز را داخل ظرف له کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه نمایید. سپس آن را مخلوط کنید و روی پوست بمالید. اجازه دهید این ماسک خمیری را 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.


ماسک صورت آلوئه ورا و خیار:

این ماسک صورت انتخاب بسیار مناسبی برای پوست های خشک است. برای تهیه این ماسک باید یک خیار را رنده کنید و 1 تا 2 قاشق ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به آرامی روی پوست ماساژ داده و 30 دقیقه صبر نمایید. پس از آن صورت را با آب شستشو دهید.


ماسک صورت آووکادو و کاکائو:

برای تهیه این ماسک صورت مقداری گوشت آووکادو را بکوبید و 2 قاشق غذاخوری کاکائو پودر شده به آن اضافه کنید. سپس 1 قاشق عسل به آن اضافه نموده و به خوبی مخلوط نمایید. این ماسک را 20 دقیقه روی پوست قرار داده و در نهایت با آب گرم بشویید.
 
ماسک کاکائو و آووکادو

انواع ماسک صورت بر اساس فرمولاسیون

تمام انواع ماسک صورت یکسان نیستند. این محصولات از نظر بافت و فرمولاسیون نیز باهم تفاوت دارند، مثلا برخی از آنها خاک رس، برخی دیگر ژلی، کرمی و ورقه ای هستند که هر یک با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها فواید خاصی برای پوست صورت و بدن دارند و برای نوع خاصی از پوست کاربرد دارند. در ادامه به توضیح انواع ماسک صورت و بدن از نظر بافت و فرمولاسیون می پردازیم.
 

ماسک خاک رس:

یکی از مشهور ترین انواع ماسک های صورت، خاک رس است که از خاک های رس کائولن، بنتونیت یا خاک رس فرانسوی ساخته می شوند. ماسک خاک رس عموما برای پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده می شوند زیرا توانایی بستن منافذ باز پوست، حذف چربی ها و ناخالصی های پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک میکند. ماسک‌های خاک رسی که حاوی مواد اضافی مانند گوگرد یا اسید سالیسیلیک هستند که می‌تواند به کاهش التهاب و جلوگیری از آکنه کمک کند. استفاده از ماسک های خاک رس بسته به نوع پوست و نیاز شما یک یا دو بار در هفته توصیه می شود. پس از استفاده از ماسک باید حدود 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید

:ماسک ورقه ای

نوع دیگری از ماسک صورت، ماسک ورقه ای است که از مواد ظریف و انعطاف پذیری مانند پنبه یا هیدروژل ساخته میشوند و مواد فعال دیگری به عنوان اسانس به آنها اضافه شده است. وقتی که این ماسک را روی پوست خود قرار دهید، خطوط صورت دقیقا منطبق با شیارهای آن می شودو مواد تشکیل دهنده ماسک به داخل پوست نفوذ میکنند ماسک های ورقه ای مختلف برای درمان انواع مشکلات پوستی و متناسب با انواع پوست طراحی می شوند، فقط کافیست که ماسک مخصوص پوست خود را پیدا کنید
 

ماسک ژلی:

همان طور که از نام این محصول مراقبت پوست مشخص است، این یک ماسک با بافت ژلی است که با موادی مانند آب، آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و سایر موادی که باعث آبرسانی و حجیم شدن پوست می شوند، فرموله شده است ماسک های ژلی برای انواع پوست مخصوصا پوست های خشک انتخاب خوبی هستند و منجر به خنک شدن و تسکین پوست می شوند.
 

ماسک کرمی:

ماسک های کرمی نسبت به سایر انواع ماسک صورت، بافت ضخیم تری دارند و آبرسانی و تغذیه رسانی پوست را به صورت عمیق تری انجام میدهند.، به همین خاطر برای افرادی که پوست خشکی دارند بسیار انتخاب مناسبی هستند این ماسک ها معمولا ترکیبی از نرم کننده ها و روغن های طبیعی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان میباشند. استفاده از این نوع ماسک ها آسان تر از انواع دیگر است و میتوان مدت طولانی تری از آن استفاده کرد.

چه موادی برای ساختن ماسک صورت به کار میروند؟

مواد اصلی که برای ساخت ماسک های صورت و بدن به کار میروند، نوع محصول را تعیین می کنند. با توجه به توضیحاتی که درباره انواع پوست دادیم، احتمالا جنس پوست خود را شناخته اید، حالا نوبت آن است که بدانید چه موادی برای پوست شما مناسب است.
 
  • گل و لای: این مواد برای انواع پوست ایده آل هستند. ماسک های گل برای پاکسازی عمیق طراحی شده اند. اگرچه این ماسک ها شبیه به ماسک های خاک رس به نظر می رسند، اما بر پایه آب هستند که باعث آبرسانی بیشتر پوست می شود. فرمول‌های مختلف گل حاوی ترکیبات مختلفی هستند، اما احتمالاً اسیدها و عصاره‌های میوه‌ای مختلف را در لیست مواد تشکیل دهنده ماسک های گل مشاهده خواهید کرد.
  • خاک رس: به گفته متخصصان پوست و زیبایی، ماسک های خاک رس سرشار از مواد معدنی بوده و برای احیای پوست عالی هستند. دو نوع اصلی ماسک خاک رس کائولن و بنتونیت هستند که چربی اضافی پوست را جذب می کنند و برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب هستند. از آنجایی که خاک رس کمی زود خشک می شوند، بنابراین افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است به دنبال گزینه های دیگری باشند.
  • زغال: با اینکه برخی از متخصصان پوست و زیبایی، وجود زغال را در ماسک صورت توصیه نمی کنند، اما از آنجایی که زغال چوب فعال می تواند سموم را در بدن جذب کند، تصور می شود که می تواند آلودگی و سایر ناخالصی ها را نیز از سطح پوست پاک کند و به همین خاطر برای درمان پوست های چرب و آکنه دار به کار میرود.
  • اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک یک ماده آبرسان است که در ماسک های مرطوب کننده و حجیم کننده پوست وجود دارد. وجود اسید هیالورنیک در ماسک صورت منجر به جذب و حفظ رطوبت پوست شده و پوست را شاداب و باطراوت میکند.
  • مواد لایه بردار: لایه‌ بردارهای شیمیایی مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک به‌شدت در ماسک‌های لایه‌بردار ظاهر می‌شوند. این اسیدهای ملایم برای از بین بردن سلول‌های مرده ایجاد شده روی سطح صورت عمل می‌کنند و پوست را روشن‌تر و صاف‌تر نشان می‌دهند. این محصولات همچنین می توانند برای هر گونه مشکلات پوستی استفاده شوند. برخی از آنها حاوی اسیدهایی مانند گلیکولیک و سالیسیلیک هستند که باعث لایه برداری و مبارزه با آکنه می شوند.
  • آنزیم: آنزیم های میوه، مانند آنزیم های بدست آمده از آناناس و پاپایا، راه دیگری برای لایه برداری هستند. آنها معمولاً تحریک کننده نیستند، همچنین سلول های مرده پوست را تجزیه می کنند و پوست را روشن می کنند.
  • ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که اغلب در ماسک های روشن کننده، سفید کننده و صاف کننده پوست استفاده شود. ویتامین C به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند و می تواند به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون کمک کند.
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا و ژل آن خاصیت تسکین دهندگی دارند که اغلب در ماسک هایی هستند که برای آرامش و آبرسانی پوست طراحی شده اند. اگر آلوئه ورا در پوست شما وجود داشته باشد، به مرور التهاب و قرمزی پوست کاهش پیدا میکند.
  • اسید گلیکولیک: اسید گلیکولیک یک ماده لایه بردار است و یکی از عناصر اصلی ماسک های لایه بردار که برای حذف سلول های مرده پوست و تقویت گردش سلولی پوست کمک میکنند طراحی شده اند. اسید گلیکولیک چین و چروک های پوست را از بین برده و باعث صاف تر و درخشان کردن پوست می شود. 
  • نیاسینامید: نام نیاسینامید به عنوان یکی از عناصر پایه ای در بسیاری از ماسک های پوستی به شمار می رود زیرا خواصی مانند کاهش التهاب، بهبود بافت پوست و یکنواخت کردن رنگ پوست دارد.
 

ماسک ورقه ای چیست؟

یکی از انواع ماسک صورت، ماسک های ورقه ای می باشد که ظاهری شبیه به کاغذ دارند. این ورق ها در سرم تقویت کننده پوست آغشته شده اند و به صورت نقابی روی صورت قرار می گیرند. این ماسک ها تمامی قسمت های صورت را به جزء بینی، چشم ها و لب را پوشش می دهند. پس از قرار دادن ماسک روی صورت باید حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و سپس آن را از روی صورت برداشت.
 
ماسک ورقه ای چیست؟


چرا آقایان باید از ماسک صورت استفاده کنند؟

از مهم ترین دلایل استفاده از ماسک صورت در آقایان برطرف نمودن چین و چروک های پوستی می باشد. از طرفی ماسک های صورت می توانند به شادابی پوست و تنظیم چربی آن کمک کنند. استفاده از ماسک های صورت هر 1 تا 2 هفته یکبار می تواند منجر به کاهش التهابات پس از اصلاح صورت شود. بنابراین به حفظ سلامت تارهای ریش و سبیل نیز کمک می کند.
 
ماسک صورت آقایان


ماسک صورت را هر چند وقت یکبار استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک صورت کاملا وابسته به نوع پوست شما می باشد. در صورتی که پوست نرمال و معمولی دارید می توانید هفته ای یک بار از ماسک استفاده کنید. در صورتی که پوست شما خشک است می توانید تعداد دفعات استفاده از ماسک های صورت را به دو بار در هفته افزایش دهید. معمولا استفاده از ماسک های آبرسان به افرادی که پوست خشک دارند توصیه می شود. در صورتی که پوست چربی دارید بهتر است حداکثر یک بار در هفته از این ماسک ها استفاده نمایید، تا میزان چربی پوست خود را تنظیم کنید.

قبل از اعمال ماسک صورت چه کارهایی باید بکنیم؟

پیش از آن که بخواهید از ماسک صورت استفاده کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. فراموش نکنید در صورتی که ماسک مناسب پوست شما نباشد، منجر به بروز مشکلات پوستی بیشتری خواهد شد. با توجه به این موضوع پیش از استفاده نمودن ماسک بهتر است حتما از مناسب بودن آن مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از اعمال ماسک روی صورت حتما سطح پوست را تمیز نمایید. وجود هر گونه آلودگی، مواد آرایشی و همچنین چربی روی پوست می تواند عملکرد ماسک را بی حاصل نماید. بنابراین بهتر است پیش از اعمال ماسک از یک تونر یا پاک کننده تخصصی استفاده نمایید.
 

نحوه استفاده از ماسک صورت

همانطور که گفته شد برای استفاده از ماسک صورت در ابتدا باید سطح پوست را تمیز کرد. سپس با توجه به نوع ماسک آن را مورد استفاده قرار داد. در صورت استفاده از ماسک نقابی باید آن را با توجه به جای لب و چشم ها کاملا روی صورت فیکس نمایید. پس از 15 دقیقه آن را از روی صورت برداشته و دور بیندازید. مقداری از سرم ماسک روی صورت باقی می ماند که باید آن را روی پوست ماساژ دهید. اگر از ماسک کرمی استفاده می کنید، یک لایه نازک و یکنواخت از آن را روی تمام سطح پوست بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس بعد از گذشت 15 دقیقه با استفاده از آب سرد ماسک را از روی صورت شستشو دهید.

نکات بعد از استفاده از ماسک صورت

اگر به دنبال دستیابی به نتیجه دلخواه خود هستید بهتر است از ماسک صورت به طور مرتب استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از یک نوع ماسک نمی تواند تمامی نتایج مثبت را به همراه داشته باشد. پس از استفاده از ماسک های صورت نیز بهتر است از مرطوب کننده استفاده نمایید. مرطوب کننده مناسب پوست شما می تواند تاثیرات ماسک ها را تثبیت نماید.
 

تصورات غلط درمورد ماسک صورت

در ادامه چندین مورد از تصورات اشتباهی که درباره ماسک های صورت وجود دارد را ارائه میدهیم:
  • همه ماسک های پوست یکسان هستند: انواع مختلفی از ماسک های صورت و بدن وجود دارند که هر کدام مجموعه ای از مواد و اهداف منحصر به فرد خود را دارند. برخی از ماسک ها برای آبرسانی طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برطرف کردن مشکلات پوستی را هدف قرار میدهند. مهم است که ماسکی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست و مشکلات شما باشد.
  • ماسک‌ها می‌توانند جایگزین روتین روزانه مراقبت از پوست شما شوند: در حالی که ماسک‌ صورت می‌تواند به طور موقت به بهبود پوست شما کمک کنند، اما جایگزینی برای روتین مراقبت از پوست روزانه نیستند. برای حفظ سلامت کامل، باید استفاده از کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و آبرسان را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید.
  • شما می‌توانید ماسک را تا زمانی که می‌خواهید روی پوست بگذارید: ماندن ماسک برای مدت طولانی‌تر از زمان توصیه شده می‌تواند برای پوست شما مضر باشد. ماسک ها برای استفاده در یک دوره خاص طراحی شده اند و ماندن آنها برای مدت طولانی می تواند باعث تحریک یا خشکی شود.
  • ماسک های کاملا طبیعی همیشه بهتر هستند: با اینکه مواد طبیعی می توانند برای پوست مفید باشند، همه مواد طبیعی برای هر نوع پوستی مناسب نیستند. مهم است که قبل از استفاده از مواد تشکیل دهنده ماسک تحقیق و درک کنید، حتی اگر طبیعی باشد.
  • ماسک‌ها تمام مشکلات پوستی شما را حل می‌کنند: در حالی که ماسک‌ می‌توانند به طور موقت به پوست شما کمک کنند، اما همه مسائل پوستی را حل نمی‌کنند. یک روال مراقبت از پوست مداوم که شامل استفاده منظم از ماسک ها و سایر محصولات است می تواند به بهبود سلامت کلی پوست شما کمک کند.
 

سوالات متداول

نتایج استفاده از ماسک کی ظاهر می شود؟

معمولا بلافاصله پس از استفاده ماسک صورت می توان نتایج آن را مشاهده نمود. از طرفی ماسک های صورت می توانند منجر به لطیف و نرم شدن پوست صورت شوند. البته توجه داشته باشید که نتایج ماسک ها فردای آن روز از بین می روند. بنابراین برای ماندگار شدن نتایج حاصل از آن بهتر است ماسک ها را به صورت مداوم مورد استفاده قرار دهید.
 

استفاده از یک نوع ماسک بهتر است یا چند نوع؟

انواع ماسک صورت را می توان به منظور رفع مشکلات پوستی متعددی مورد استفاده قرار داد. بنابراین استفاده از یک نوع ماسک نمی تواند به رفع تمامی مشکلات پوستی کمک کند. اگر می خواهید از تمامی مزایای ماسک های صورت استفاده نمایید، باید چند نوع از آن را مورد استفاده قرار دهید.
 

آیا بعد از ماسک ورقه ای باید صورت را شست؟

ماسک های ورقه ای به شکل آماده در بسته بندی توزیع می شوند. به همین دلیل تنها باید آن را روی صورت فیکس نمود. سپس در حالت استراحت بنشینید و یا دراز بکشید. اجازه دهید پوست صورتتان در آرامش مطلق باشد. پس از گذشت 15 دقیقه آن را از روی صورت خود بردارید و باقی مانده سرم را روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از استفاده نمودن ماسک ورقه ای نیاز به شستن صورت نمی باشد.

جمع بندی

در این مطلب درباره کلیات ماسک صورت که یکی از مهم ترین محصولات روتین مراقبت پوست است، صحبت کردیم. با خرید انواع ماسک صورت ورقه ای و کرمی اصل و باکیفیت از فروشگاه قلاب، می توانید برای همیشه با جوش ها، لکه ها و سایر عیوب ظاهری روی پوستتان خداحافظی کنید و پوستی جوان، زیبا و شفاف داشته باشید. فروشگاه قلاب بهترین برندهای ایرانی و خارجی ماسک صورت و بدن را با قیمتی مناسب تر از همه جا در سریع ترین زمان ممکن و در سر تاسر ایران به دست شما میرساند.

مقاله مرتبط

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت