کرم مرطوب کننده چیست؟ راهنمای خرید مرطوب کننده و آبرسان خوب

  • تاریخ انتشار:۰۵ آذر ۱۴۰۱
  • تاریخ به روز رسانی:۰۹ آبان ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۲۰۵
کرم مرطوب کننده چیست؟ راهنمای خرید مرطوب کننده و آبرسان خوب
خشکی پوست دغدغه بسیاری از افراد است، خصوصا وقتی پوست دست شما در تماس به مواد شونده قرار بگیرد، با علائمی نظیر سوزش، التهاب و قرمزی مواجه خواهید شد. بهترین و رایج ترین روش برای رفع خشکی پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده است، اما آیا تا به حال به اینم فکر کرده اید که مرطوب کننده چگونه پوست را آبرسانی می کند؟ ترکیبات و فرمولاسیون آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟ نحوه استفاده از این محصول چگونه است تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد؟ با ما تا آخر این مقاله از مجله قلاب همراه باشید تا پاسه تمام سوالات خود را درباره کرم مرطوب کننده دریافت کنید.
 

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده یکی از محصولات اساسی مراقبت از پوست می باشد که موجب مرطوب سازی و آبرسانی روزانه ی پوست می شود، اما حفظ رطوبت پوست تنها یکی از وظایف کرم مرطوب کننده می باشد. درواقع مرطوب کننده و آبرسان به جای خیس کردن پوست که می تواند لایه محافظ طبیعی آن را تضعیف کند، آب و رطوبت پوست را حفظ نموده و از خروج آن جلوگیری میکند. بسته به آنچه در فرمول این محصول روتین پوست موجود است، مرطوب کننده سد پوستی را ترمیم می کند، ترکیبات ضد پیری یا ضد التهابی را ارائه می دهد و ناراحتی ناشی از برخی بیماری های پوستی مانند درماتیت و اگزما را کاهش می دهد.
 
کرم مرطوب کننده چیست؟


چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال که چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ می توان گفت که، مرطوب کننده ها به جوان تر دیده شدن پوست کمک های زیادی می کنند. پوست صورت و قسمت های فوقانی بدن مانند گوش، گردن و قفسه سینه، نسبت به تغییرات محیطی بسیار حساس می باشند. به همین خاطر این مناطق خیلی سریع تر از دیگر قسمت های بدن، سلول های خود را از دست می دهند. اگر پوست رطوبت مورد نیاز خود را از دست بدهد، خشک و پر از چین و چروک می شود. لایه ی بیرونی پوست از کرم مرطوب کننده تغذیه می کند. پوست بدن هم مثل سایر اعضای بدن نیاز به آب و آبرسانی برای فعالیت بهتر دارد. همین موضوع موجب می شود که برای حفظ سلامت و شادابی با توجه به نوع پوستی که دارید، مانند پوست خشک، پوست چرب، معمولی، حساس، مختلط و پوست های آکنه ای و جوش دار استفاده از کرم مرطوب کننده را در روتین پوستی خود قرار دهید. استفاده از کرم مرطوب کننده به پوست، لطافت و درخشندگی می بخشد و برای همه ی انواع پوست ها لازم می باشد.

همین موضوع سبب می شود که این مناطق از بدن برای ترمیم خود به رطوبت نیاز داشته باشند. با حفظ رطوبت این مناطق می توانید سلول های جوان تر را به سطح پوست انتقال دهید. در زمان استفاده از مرطوب کننده سعی کنید پوست خود را ماساژ دهید، چون ماساژ دادن موجب تحریک گردش خون  تولید سلول های جدید پوستی می شود.

مرطوب کننده ها برای درمان برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، ایکتیوز ولگاریس، خشکی پوست و خارش در درماتیت آتوپیک استفاده می شوند. بیشتر اوقات، این محصولات مراقبت پوست پایه یا وسیله ای برای داروهای موضعی هستند. کرم های رطوبت رسان به دلیل خاصیت حفظ رطوبت آنها به طور گسترده در کرم های ضد آفتاب، ضد تعریق، پاک کننده ها، کرم های موبر، افترشیو و تونیک های مو استفاده می شوند.

 


خواص کرم مرطوب کننده و آبرسان:

محصولاتی مانند آبرسان و کرم مرطوب کننده که وظیفه حفظ رطوبت پوست را به عهده دارند، به جز آبرسانی آن مزایای دیگری نیز دارند، مانند:

جوان سازی پوست:

پوست هیدراته همیشه جوان است. استفاده از کرم مرطوب کننده ی با کیفیت در روتین پوستی، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای مقابله با چین و چروک می باشد. کرم های مرطوب کننده موجب شاداب نگه داشتن پوست می شود. به خصوص در فصول سرد سال با استفاده از کرم های مرطوب کننده می توانید جلوی خشکی صورت را بگیرید. حتی اگر جوان هستید، باید از کرم مرطوب کننده برای شاداب سازی پوست خود استفاده نمایید.

درمان خشکی پوست:

با مصرف منظم کرم مرطوب کننده و آبرسان، از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست محافظت می کنید. به مرور زمان و با استفاده ی منظم از کرم های مرطوب کننده شاهد درمان خشکی پوست خود خواهید شد. به این صورت که بعد از مدتی چهره ای صاف، یکنواخت و زیبا خواهید داشت.
 
مزایای کرم مرطوب کننده و آبرسان


جلوگیری از ایجاد جوش:

استفاده از کرم مرطوب کننده موجب می شود که پوست مرطوب مانده و از چرب شدن و ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. زمانی که پوست خشک می شود، غدد چربی برای جبران خشکی پوست، اقدام به تولید چربی اضافی می کند. این امر موجب بسته شدن منافذ پوستی شده و به همین خاطر پوست جوش می زند، بنابراین اگر پوست به درستی هیدراته شود، می تواند به جلوگیری از تولید چربی بیشتر از نیازش کمک کند.
 

مراقبت از پوست حساس:

اگر پوست شما نشانه هایی از قبیل پوست قرمز و خارش دار دارد، یعنی شما پوست حساس و تحریک پذیری دارید. افرادی که دارای پوست تحریک پذیری هستند و تجربه ی لکه های خارش دار، اگزما، قرمزی را دارند، می توانند با استفاده از کرم مرطوب کننده ی مخصوص پوست خود، ظاهری زیبا به پوستشان ببخشند.
 

مرطوب کننده چگونه عمل میکند؟

بدن انسان به طور طبیعی این قابلیت را دارد تا در برابر عوامل بیماری زا، آلودگی ها و آسیب های بیرونی، در برابر خشک، سفت و پوست پوست شدن خود مانند یک سد دفاعی محافظت می کند، اما آب در بدن انسان به طور مداوم از لایه های عمیق پوست تبخیر می شود. کرم مرطوب‌کننده‌ از طریق ترکیبات فعال خود سرعت از دست دادن آب بدن را تغییر می‌دهند. این ترکیبات فعال عبارتند از : مسدود کننده ها و مرطوب کننده ها.

مواد مسدود کننده یک رویه آبگریز روی سطح پوست ایجاد و از خارج شدن رطوبت پوست جلوگیری می کنند. هر چه فرمولاسیون مرطوب کننده حاوی ترکیبات انسداد بیشتری داشته باشد، اثرگذاری آن بیشتر است. کرم های مرطوب کننده نسبت به لوسیون ها مسدود کننده بهتری برای رطوبت پوست دارند. از دست دادن آب بدن از طریق پوست معمولا حدود 4-8 گرم در (m²⋅h) است، درحالیکه یک لایه از وازلین که خود یک مرطوب کننده قوی است روی پوست معمولی اعمال می شود می تواند خروج رطوبت را تا 50 الی 75 درصد برای چند ساعت کاهش دهد. روغن هایی که به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می شود از طریق همین مکانیسم مرطوب می شوند.

مرطوب کننده ها آبدوست هستند و آب را جذب می کنند. عملکرد مرطوب کننده ها به این صورت است که آب را از هوا جذب کرده و هنگامی که رطوبت بیشتر از 70٪ شود، پوست را مرطوب می کنند، اما معمولاً آب را از درم به داخل اپیدرم می کشند و باعث خشک شدن پوست می شوند. شاید ترکیبات مرطوب کننده به تنهایی اثری نداشته باشند به همین خاطر برای ساخت کرم های آبرسان این مواد را با مسدود کننده ها ترکیب می کنند.
مرطوب کننده ها اغلب حاوی آب هستند که به عنوان یک عامل هیدراتاسیون موقت و راهی برای جذب برخی از اجزا و تبخیر مرطوب کننده عمل می کند. آنها همچنین با ایجاد شکاف بین سلول های مرده پوست به صاف شدن پوست کمک می کنند.

 
کرم مرطوب کننده


معایب و عوارض کرم مرطوب کننده:

با توجه به فواید و مزایای کرم های مرطوب کننده، تا به امروز مورد خاصی به عنوان عوارض و معایب برای این محصول ثبت نشده است. احتمال دارد به دلیل انتخاب و مصرف اشتباه این محصولات و به دلیل ناسازگاری با نوع پوست، موجب ایجاد برخی عوارض محدود و جزئی شود. در صورت تهیه ی کرم های مرطوب کننده ی بی کیفیت، احتمال ایجاد خشکی پوست به دلیل تبخیر شدن آب موجود بر روی آن و ایجاد  لکه های پوستی وجود دارد. به همین خاطر باید در زمان خرید کرم مرطوب کننده، همیشه کیفیت و تناسب آن با نوع پوستی خود را در نظر بگیرید.
 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

بسیاری از افرادی که دغدغه برطرف کردن خشکی پوست خود را دارند، بین انتخاب آبرسان و مرطوب کننده تردید دارند و نمی دانند که تفاوت مرطوب کننده و آبرسان چیست. تفاوت کرم آبرسان با کرم های مرطوب کننده تنها در بین ترکیبات مورد استفاده در آن ها می باشد. آبرسان آب را به بیرونی ترین لایه ی پوست انتقال می دهد و کرم مرطوب کننده با تامین چربی مورد نیاز در بیرونی ترین لایه ی پوست، از تبخیر آب جلوگیری به عمل می آورد. ترکیبات کرم مرطوب کننده بیشتر مبتنی بر روغن و چربی ها هستند درحالیکه عملکرد آبرسان بر پایه نگهداری رطوبت پوست می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که خیلی در قید و بند فرق کرم مرطوب کننده و آبرسان نباشید زیرا هیچ استاندارد خاصی برای تعیین اینکه یک محصول، مرطوب کننده است یا آبرسان وجود ندارد و نام گذاری این محصولات بر اساس اهداف تجاری یک برند است.


تفاوت کرم مرطوب کننده و لوسیون مرطوب کننده چیست؟

هر دو این محصولات یک نوع مرطوب کننده هستند و برای درمان و جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی پوست استفاده می شوند، اما از نظر موارد زیر باهم تفاوت هایی دارند:
  • کرم مرطوب کننده به خاطر روغن بیشتری که در ترکیبات آن به کار رفته چرب تر است.
  • لوسیون مرطوب کننده راحت تر توسط پوست بدن جذب می شود.
  • لوسیون برای پوست‌های معمولی تا کمی خشک انتخاب بهتری است زیرا چربی کمتری نسبت به کرم باقی می گذارد و برای استفاده در روز و در ماه های گرم تابستان ایده آل است.
  • کرم مرطوب کننده پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد.
  • کرم مرطوب کننده سد محکم تری را فراهم کرده و به همین خاطر خاصیت آبرسانی بیشتری نسبت به لوسیون دارد.
  • کرم رطوبت رسان برای پوست های خشک و بیش از حد خشک و برای پوست های معمولی در ماه های سرد سال و  زمستان بهتر است.
  • لوسیون ها معمولا معطر هستند و این ممکن است برای پوست های حساس تحریک کننده باشد.
  • کرم صورت بافت ضخیم تری به لوسیون دارد. لوسیون های مرطوب کننده محتوای آب بیشتری دارند، بنابراین می توانند به راحتی در سطح وسیع تری پخش شوند و به راحتی توسط پوست جذب شوند.
 

ترکیبات مرطوب کننده

اگر دوست دارید مرطوب کننده ای که تهیه می کنید، مثمر ثمر واقع شود و نتیجه ی بهتری داشته باشد، حتما باید به ترکیبات کرم مرطوب کننده ی خود  توجه داشته باشید. کرم مرطوب کننده ی مناسب باید دارای ترکیبات زیر باشد:
  • گلیسیرین: گلیسیرین بعد از آب و اسانس سومین ترکیب مهمی می باشد که به مرطوب کننده ها اضافه می شود. گلیسیرین به دلیل این که یک ماده ی جاذب رطوبت می باشد. این ماده موجب می شود که آب از لایه های زیرین پوست جذب شده و پوست هیدراته نگه داشته شود. به همین خاطر لایه ی بالایی پوست خشک نمی شود.
  • اسید هیالورونیک: از دیگر ترکیبات موثر در مرطوب کننده ها، هیالورونیک اسید می باشد. اسید هیالورونیک به حفظ آب در پوست کمک می کند. به مرور زمان و با گذشت سن، مقدار هیالورونیک اسید موجود در پوست کاهش پیدا می کند و همین امر موجب خشک شدن بیشتر پوست می شود. با استفاده از مرطوب کننده هایی که دارای این ماده هستند، می توانید موجب حفظ آب در پوست خود شوید. با افزایش سن و کاهش اسید هیالورونیک در پوست، باید در مواقعی که مدت زمان طولانی در معرض اشعه ی ماورای بنفش خورشید قرار می گیرید، حتما از مرطوب کننده ای که دارای این ماده باشد، استفاده کنید.
  • شی باتر: یکی دیگر از ترکیبات موثر که در کرم مرطوب کننده استفاده می شود، شی باتر می باشد. این ماده از دانه های درخت روغن قلم به دست می آید. این ترکیب موجب بهبود عیوب پوستی می شود و به جلوگیری از چین و چروک و جوان تر دیده شدن پوست کمک می کند.
  • پترولاتوم: پترولاتوم یکی از ترکیبات مسدود کننده در مرطوب کننده می باشد که از تبخیر آب جلوگیری به عمل می آورد. این ماده ی انسدادی مانند یک پوشش محافظ بر روی پوست عمل می کند. استفاده از مرطوب کننده هایی که حاوی ترکیباتی مانند گلیسیرین و پترولاتوم باشند، موجب جذب آب شده و آب را به لایه های فوقانی و تحتانی پوست می رسانند. بعد از بیرون آمدن از حمام سعی کنید که از مرطوب کننده هایی که حاوی این ماده هستند، استفاده کنید. این مرطوب کننده ها موجب حفظ رطوبت در بدن شما می شوند.
  • سرامید: سرامید ها یکی از ترکیبات مهم دیگر در کرم های مرطوب کننده هستند. این مواد که همان لیپیدهای طبیعی بدن می باشند، موجب رفع خشکی پوست شده و به بازسازی پوست های آسیب دیده کمک می کند.
 

تفاوت کرم مرطوب کننده دست و صورت

برخی اوقات می توان از یک کرم رمطوب کننده برای دست و صورت استفاده کرد، اما معمولاً این کار توسط متخصصان پوست توصیه نمی شود، زیرا پوست صورت و دست نیازها و خواص متفاوتی دارد. به عنوان مثال، کرم‌های رطوبت رسان دست برای مقابله با خشکی و زبری ناشی از شستشوی مکرر، قرار گرفتن در معرض آب و هوای خشک یا افزایش سن، غلیظ‌تر و آبرسان‌تر هستند. از طرف دیگر، مرطوب‌کننده‌های صورت معمولاً سبک‌تر، با چربی کم و متناسب با انواع پوست مانند پوست‌های چرب، خشک، حساس یا مستعد آکنه هستند. بنابراین، بهتر است بر اساس نیازهای خاص خود یک مرطوب کننده جداگانه برای صورت و دست خود انتخاب کنید.
 
تفاوت کرم مرطوب کننده صورت و دست

مرطوب کننده ی دست معمولا سبک و غیر چرب بوده و از جذب سریعی در پوست برخوردار هستند، چون پوست صورت خیلی نازک تر از دیگر قسمت های بدن می باشد، باید در زمان خرید کرم مرطوب کننده، دقت کنید که کرم مرطوب کننده ی مخصوص صورت را انتخاب کنید.

 

نحوه استفاده صحیح از مرطوب کننده

رطوبت رسانی موجب سالم و شاداب ماندن پوست می شود، چون اگر پوست به اندازه ی کافی رطوبت نداشته باشد، دهیدراته می شود. دهیدراته شدن و خشکی زیاد پوست موجب افزایش چین و چروک و ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم می شود. افرادی که می خواهند همیشه جوان تر از سن خود به نظر بیایند، استفاده از کرم مرطوب کننده را نباید به هیچ عنوان فراموش کنند. استفاده از کرم مرطوب کننده باید به صورت اصولی باشد و طی مراحلی انجام شود. در ادامه به بررسی نحوه ی صحیح استفاده از مرطوب کننده می پردازیم که به شرح زیر هستند:
  • پوست خود را با یک شوینده ی مناسب بشویید: کرم مرطوب کننده بایستی حتما بر روی پوست تمیز استفاده شود. به همین خاطر نیاز است که قبل از استفاده از کرم های مرطوب کننده، پوست خود را حتما با یک شوینده ی مناسب و مخصوص پوست شسته و تمیز کنید.
  • کرم مرطوب کننده را بر روی پوست مرطوب بمالید: استفاده ی صحیح از کرم های مرطوب کننده بر روی پوست مرطوب می باشد. آبرسانی پوست زمانی تاثیر بهتری خواهد داشت که مرطوب کننده بر روی پوست نمناک استفاده شود. به همین خاطر، بیشتر متخصصان پوست توصیه می کنند که حتما قبل از خشک شدن کامل پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • کرم را روی پوست ماساژ دهید: عوض این که کرم را بر روی کف دست خود بریزید و آن را به پوستتان بمالید، مقداری از کرم را به پشت دست بزنید و بعد آن را با انگشتان خود، به صورت مالیده و به خوبی ماساژ دهید. این کار موجب جذب شدن کرم به پوست می شود.
 

اول از آبرسان استفاده کنیم یا مرطوب کننده؟

در روتین مراقبت از پوست، کرم های آبرسان و مرطوب کننده دو نیاز متفاوت به حساب می آیند. برخی از افراد هستند که  در روتین پوستی این سوال را دارند که اول از آبرسان استفاده کنیم یا مرطوب کننده؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که باید اول آبرسان استفاده کنید، زیرا آب لایه های بیرونی پوست تامین می شوند و بعد برای جلوگیری از تبخیر آب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
 

مرطوب کننده چه زمانی باید استفاده شود؟

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن صورت می باشد. از آن جایی که شست و شوی صورت دو بار در روز با شوینده ای مناسب با نوع پوست توسط پزشکان توصیه می شود، بهتر است بعد از هر بار شستن پوست خود، از مرطوب کننده استفاده کنید. البته بعد از حمام و دوش گرفتن هم استفاده از کرم مرطوب کننده موجب حفظ رطوبت پوست می شود.
 
نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده


انواع کرم های مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده به عوامل گوناگونی وابسته است. از جمله ی این فاکتورها می توان به نوع پوست، سن، توجه به برخی اختلالات خاص بر روی پوست و ... اشاره کرد. جنس پوست در خرید مرطوب کننده مهم ترین عامل است زیرا با توجه به میزان خشکی پوست باید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. انواع کرم های مرطوب کننده با توجه به نوع پوست به شرح زیر می باشند:

مرطوب کننده برای پوست طبیعی (معمولی):

کرم مرطوب کننده ای که برای پوست معمولی انتخاب می شود باید بسیار سبک و نرم باشد. بهتر از کرم هایی که حاوی ترکیبات سیلیکون هستند که می توان برای این نوع پوست ها استفاده کرد.
 

مرطوب کننده برای پوست خشک:

بیشتر افرادی که از مرطوب کننده استفاده می کنند، دارای پوست خشک هستند. کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست های خشک، محصولاتی هستند که بر پایه ی روغن بوده و سنگین می باشند. این کرم ها حاوی ترکیبات اسید لاکتیک و وازلین می باشند که موجب کاهش فرایند خارج شدن آب از پوست می شوند. از جمله بهترین کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست خشک میتوان به روغن شی باتر، جوجوبا، وازلین و روغن های گیاهی اشاره کرد. برای آبرسانی و رطوبت رسانی پوست خشک، کرم بهتر از لوسیون است زیرا ضخیم تر و فرمولاسیون آن قوی تر است.
 

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

همان طور که گفتیم در خرید کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن های طبیعی و عناصری مانند اسید لاکتیک و وازلین باشد. بر همین اساس ما چند کرم آبرسان و محصولات مرطوب کننده مناسب پوست خشک را معرفی کرده ایم:
  • کرم مرطوب کننده ویتابلا
  • مرطوب کننده هیدرودرم
  • کرم مرطوب کننده شون
  • کرم آبرسان درما تیپیک
  • کرم مرطوب کننده اریکه
  • مرطوب کننده سینره
 
بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک


مرطوب کننده برای پوست چرب:

افراد زیادی بر این باورند که مرطوب کننده باعث افزایش چربی پوست چرب می شود، درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است. ممکن است یکی از دلایل چربی پوست این افراد، کمبود آب داخل چربی میباشد. باید بدانید کرم مرطوب کننده ی مناسب برای پوست چرب، کرم هایی هستند که حاوی مقادیر زیاد آب می باشند. طبق گفته متخصصان پوست سایت aad.org افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است از کرم های با بافت سبک و در حد امکان ژل مرطوب کننده استفاده کنند.


بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب

بر اساس مطالبی که درباره کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب گفته شد، محصولاتی که در ادامه معرفی میکنیم بهتری محصولات ایرانی و خارجی برای آبرسانی پوست های چرب و روغنی هستند:
 
  • مرطوب کننده کامان
  • کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره
  • کرم مرطوب کننده درمالیفت مدل hydralift AC cream
  • کرم آبرسان مدلین
  • مرطوب کننده فیس دوکس
  • آبرسان سی گل
  • کرم رطوبت رسان پریم
 

کرم مرطوب کننده برای پوست مختلط:

پوست مختلط، پوستی است که ویژگی های پوست خشک و چرب را دارد. معمولا ناحیه T که شامل پیشانی، بینی و چانه می شود، از بقیه نقاط چرب تر هستند، بنابراین بهتر است در این نقاط یا از مرطوب کننده استفاده نکنید یا اینکه از یک کرم بافت سبک استفاده کنید. بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست ترکیبی (مختلط) محصولی است سبک باشد. ترکیبات این محصول باید به گونه ای باشد که نه باعث چربی بیش از حد پوست شود و هم اینکه آب پوست را حفظ کند.


بهترین کرم های مرطوب کننده مناسب پوست مختلط

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های مختلط باید بافت سبکی داشته باشد تا باعث چربی بیش از حد پوست نشود. بر همین اساس بهترین محصولات رطوبت و آبرسان برای این افراد عبارتند از:
 
  • کرم مرطوب کننده silky touch مای
  • مرطوب کننده الارو
  • کرم مرطوب کننده سین بیونیم
  • امولسیون مرطوب کننده هیدرودرم
  • کرم مرطوب کننده رنگی آردن
 

بهترین کرم مرطوب کننده کودکان

والدین باید بیش از هر چیزی به سلامت و زیبایی پوست نوزاد و کودک خود اهمیت بدهند زیرا پوست آنها به راحتی توسط عطرها، رنگ‌ها و سایر مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست تحریک می‌شود. از طرفی بسیاری از مشکلات پوست و موی بزرگسالان از عدم توجه در دوران کودکی نشات می گیرد. کرم مرطوب کننده برای رفع التهاب پوست نوزادان بسیار حیاتی است و به همین خاطر والدین باید حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود به خرج دهند. به طور کلی کرم های مرطوب کننده کودکان نباید حاوی چربی، پارافین، فتالات، فرمالدئید، عطرها و موادی که باعث خارش، التهاب و قرمزی پوست آنها شود باشد. همچنین بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای کودکان باید التیام بخش، سبک و غیر حساسیت زا باشد.
 
کرم مرطوب کننده برای کودکان

ویژگی های کلی یک مرطوب کننده خوب

تمام برندهای مرطوب کننده ایرانی و خارجی مدعی هستند که محصول آنها بهترین کرم مرطوب کننده است، اما واقعا کدامیک بهتر است؟ حتما در خرید یک کرم مرطوب کننده خوب و ایده آل باید چند ویژگی مهم را در نظر داشته باشید. از جمله ویژگی های بهترین کرم مرطوب کننده  و آبرسان به شرح زیر می باشد:
 
  • از رنگ و بوی مناسبی برخوردار باشد.
  • دارای ظاهری یکنواخت، شفاف باشد و جلای خوبی داشته باشد.
  • حساسیت زا نبوده و در زمان استفاده موجب بروز آلودگی های قارچی و میکروبی نشود.
  • ویسکوزیته و قوام خوبی داشته باشد
  • بعد از استفاده بر روی پوست جذب شده و ظاهری چرب ایجاد نکند.
  • به راحتی با آب شسته شود
  • بعد از استفاده و ماساژ به سرعت بر روی پوست جذب شود.
 

انواع کرم مرطوب کننده بر اساس ترکیبات سازنده

سه نوع مرطوب کننده وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم:
  1. روغنی، معروف به نرم کننده،
  2. مبتنی بر آب، معروف به مرطوب کننده ها
  3. و مرطوب کننده های انسدادی

نرم کننده ها:

نرم کننده ها به صورت ژل، لوسیون و پماد هستند. نرم کننده ها مرطوب کننده های مبتنی بر روغن هستند که برای بازسازی چربی های از دست رفته در پوست طراحی شده اند و آن را هیدراته می کنند. مرطوب کننده های مبتنی بر روغن از پوست خشک و زبر  محافظت کرده و آن را صاف کنید. علاوه بر این خواص، آنها همچنین به عنوان یک عامل متعادل کننده برای میکروبیوم پوست شما عمل می کنند تا هرگونه تمایلات التهابی را کاهش دهند.
 

مرطوب کننده ها:

 اگر از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنید که عمدتاً حاوی الکل هستند یا صابون هایی که پوست شما را خشک می کنند، باید به دنبال کرم های مرطوب کننده ای باشید که خاصیت افزایش رطوبت بیشتری داشته باشد. کاری که این نوع انجام می دهد این است که رطوبت (آب) را از محیط بیرون می کشد و آن را در داخل اپیدرم شما می بندد. مرطوب کننده ها حاوی اسیدهای آمینه، گلیسرول، اسیدهای لاکتیک و اسیدهای هیالورونیک هستند.
 

مسدود کننده ها:

این مرطوب کننده ها در واقع به عنوان یک مانع فیزیکی برای پوست شما عمل می کنند و در عین حال از از دست دادن آب جلوگیری پوست می کنند. این محصولات موم، سیلیکون یا روغن هستند. قوام این مرطوب‌کننده‌ها بسیار غلیظ است و برای پوست‌های خیلی خشک، مانند افرادی که از شرایط خاصی رنج می‌برند که باعث خشکی شدید مانند اگزما می‌شوند، بسیار توصیه می‌شود.
 
ویژگی های بهترین کرم مرطوب کننده


بایدها و نبایدهای کرم مرطوب کننده

برای اینکه مرطوب کننده شما حداکثر کاربرد و تاثیر را داشته باشد، باید به نحوه استفاده از آن دقت بیشتری کنید. در ادامه ما چند نکته ساده را که باعث تاثیرگذاری بیشتر این محصول می شود را مطرح می کنیم:
 

بلافاصله پس از خروج از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید:

 به گفته متخصصان پوست آمریکا، وقتی پوست شما مرطوب است، کرم ها و پمادهای ضخیم تر به راحتی پخش می شوند و مرطوب کننده موثرتر است زیرا آب را در پوست نگه می دارد و از تبخیر آن جلوگیری می کند. او می‌گوید: برای جلوگیری از هدر رفتن آب، بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، مرطوب‌کننده را به پوست خود بزنید.
 

متناسب با فصل مرطوب کننده خود را تغییر دهید:

داشتن یک روتین مراقبت از پوست بسیار خوب است، اما تغییر آن در برخی موارد، مانند تنظیم برای فصل های مختلف، مهم است. گفتنی است، در مورد محصولات جدیدی که به شما معرفی می شود مراقب باشید. از محصولات حاوی الکل، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و معطر خودداری کنید تا به پوست شما کمک کند روغن طبیعی خود را حفظ کند.
 

به ترکیبات کرم مرطوب کننده توجه کنید:

اگر لیست مواد یک مرطوب کننده را نگاه می کنید، به دنبال موادی مانند سرامیدها باشید که مولکول های لیپیدی مومی هستند و به آبرسانی پوست کمک می کنند و اسید هیالورونیک که همچنین به خاطر خاصیت مرطوب کنندگی شدید آن معروف است. همچنین از محصولاتی که حاوی عطر هستند اجتناب کنید، زیرا ممکن است برای پوست خشک تحریک کننده باشند. افرادی که پوست حساس دارند، باید از کرم های مرطوب کننده ارگانیک دوری کنند، زیرا بسیاری از مواد تشکیل دهنده آنها می توانند آلرژی را تشدید کنند.
 

محافظت در برابر آفتاب را فراموش کنید:

نور خورشید در تمام سال باعث آسیب به پوست می شود. محافظت از پوست در برابر نور خورشید با جستجوی سایه در مواقع مناسب، پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر، باید بخشی ازروتین مراقبت پوست شما باشد، صرف نظر از اینکه رنگ پوست شما چقدر تیره یا روشن است. همچنین میتوانید با یکی تیر دو نشان بزنید و از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی دارند.
 

قیمت کرم مرطوب کننده

هزینه خرید کرم مرطوب کننده به عوامل زیادی از جمله برند، ایرانی یا خارجی بودن، نوع بسته بندی و ... بستگی دارد. مرطوب کننده های خارجی قیمت بسیار بالاتری نسبت به محصولات ایرانی دارند، به همین خاطر ما توصیه می کنیم که بیشتر به مارک های ایرانی توجه نمایید. بسیاری از کرم های مرطوب کننده ایرانی از نظر کیفیت و ماندگاری با برترین برندهای خارجی در رقابت هستند و از طرفی مختص پوست ایرانیان طراحی شده اند. از جمله بهترین مارک های کرم مرطوب کننده ایرانی می توان به کامان، لافارر، سینره و سی گل اشاره کرد.
 

سوالات متداول


هر چند وقت یک بار باید از کرم مرطوب کننده دست و صورت استفاده کنم؟

شما باید حداقل دو بار در روز از مرطوب کننده دست و صورت استفاده کنید، به طور ایده آل مصرف کرم مرطوب کننده پس از شستن یا تمیز کردن پوست، زمانی که پوست مرطوب است و بیشتر پذیرای هیدراتاسیون است بیشتر توصیه میشود. با این حال، بسته به نوع پوست، محیط و سبک زندگی‌تان، ممکن است لازم باشد تا این محصول را به دفعات بیشتری بمالید.
 

چگونه مرطوب کننده مناسب برای صورت و دست انتخاب کنم؟

برای خرید کرم مرطوب‌کننده مناسب برای صورت و دست‌ها، باید نوع پوست، بیماری ها و ترجیحات خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، ممکن است به مرطوب‌کننده‌ای نیاز داشته باشید که حاوی نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها یا مواد انسدادی باشد. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، بهتر است به دنبال یک مرطوب کننده غیر کومدون زا، بدون چربی یا ژل بخواهید که بدون مسدود کردن منافذ پوست یا ایجاد جوش، آبرسانی کند.
 

آیا کرم مرطوب کننده دست و صورت می تواند به جلوگیری از چین و چروک یا پیری کمک کند؟

بله، استفاده منظم از مرطوب کننده دست و صورت می تواند به جلوگیری از چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری کمک کند و پوست را آبرسانی، تغذیه و درخشان نگه می دارد. مرطوب کننده ها همچنین می توانند به محافظت از پوست شما در برابر عوامل خارجی که می توانند به پوست شما آسیب برسانند، مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی یا استرس کمک کنند.
 

خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان از فروشگاه اینترنتی قلاب

در این مقاله ابتدا گفتیم که کرم مرطوب کننده چیست، مزایا، معایب، انواع و نحوه عملکرد آن را بررسی کردیم. امروزه برندهای ایرانی و خارجی زیادی از آبرسان و مرطوب کننده در فروشگاه ها موجود است که باید با توجه به جنس پوست، سن و مواردی که در این مطلب بیان شد، انتخاب کرد. اگر به دنبال خرید یک کرم مرطوب کننده اورجینال و باکیفیت هستید میتوانید به فروشگاه اینترنتی قلاب مراجعه کنید. قلاب این امکان را فراهم کرده که قیمت انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان را باهم مقایسه کرده و بهترین و مناسب ترین محصول مراقبت پوست را خریداری نمایید.

مقالات پیشنهادی

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت