ادو پرفیوم چیست؟ خوشبوترین ادوپرفیوم های مردانه و زنانه کدامند؟

  • تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • تعداد بازدید:۳,۱۹۶
ادو پرفیوم چیست؟ خوشبوترین ادوپرفیوم های مردانه و زنانه کدامند؟
اگر تا به حال برای خرید عطر و ادکلن به یک مغازه عطر فروشی یا فروشگاه آنلاین عطر و ادکلن مراجعه کرده باشید، حتما نام ادو پرفیوم به گوش و چشمتان خورده است، اما ادو پرفیوم چیست؟ تفاوت ادو پرفیوم با ادو تویلت، عطر و ادکلن چیست؟ بهترین ادوپرفیوم های زنانه و مردانه از چه برندهایی هستند؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله پاسخ تمام این سوالات را دریافت کنید.
 

ادوپرفیوم چیست؟

ادو پرفیوم که به انگلیسی Eau de perfume تلفظ میشود، یکی از انواع عطر و ادکلن است که در فرمولاسیون آن، بین 10 تا 20 درصد از روغن های معطر و باقی از یک حلال مانند آب یا الکل استفاده شده است. به عبارت دیگر ادو پرفیوم از همان مواد و نت های عطر خالص طراحی می شود، با اینکه تفاوت که اسانس این مواد معطر در EDP کمتر از پرفیوم است.
بعد از پرفیوم یا عطر خالص، ادو پرفیوم بالاترین درصد اسانس روغن های عطری دارد و همین باعث ماندگاری بالا، رایحه بسیار خوشبو و پیچیده، پخش بو و خط بوی طولانی آن شده است. ادو پرفیوم اغلب برای موقعیت‌های خاص یا زمانی که فرد می‌خواهد رایحه‌ای قوی‌ و فراگیر را تجربه کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
ادوپرفیوم چیست؟
 

مزایای خرید ادو پرفیوم زنانه و مردانه

حالا که مفهوم ادو پرفیوم چیست را درک کردید، حتما می خواهید بدانید که این کالای خوشبو چه ویژگی ها و مزایایی دارد که آن را از سایر انواع عطر و ادکلن متمایز میکند. در ادامه توضیحاتی در مورد ویژگی ها و فواید ادو پرفیوم (EDP) ارائه کرده ایم:
 
  • غلظت بالا: ادو پرفیوم در مقایسه با غلظت عطرهای سبک تر مانند ادو تویلت یا ادکلن، اسانس روغن های معطر بیشتری دارد و به همین خاطر می توانید از یک عطر با رایحه شدیدتر با ماندگاری طولانی تر لذت ببرید.
  • شدت و ماندگاری بالا: یکی از ویژگی های کلیدی ادو پرفیوم، رایحه تند و ماندگار آن است. غلظت بیشتر ترکیبات معطری باعث می‌شود که عطر تا چند ساعت روی پوست به صورت قابل توجهی بماند. ادو پرفیوم نت های رایحه خود را به تدریج منتشر می کند و یک تجربه بویایی پیچیده و ظریف را ارائه می دهد.
  • عمق و پیچیدگی بالا: ادو پرفیوم اغلب مشخصات رایحه پیچیده تر و چند لایه ای را ارائه می دهد. فرمولاسیون EDP به گونه ای است که طیف گسترده ای از نت های اولیه، میانی و پایه ای را که در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند ترکیب شده اند و این باعث ایجاد یک رایحه پیچیده و فریبنده می شود که در طول زمان تکامل می یابد و بهتر می شود.
  • کاربرد بالا: ادو پرفیوم  یک عطر همه کاره و مناسب برای موقعیت های مختلف است. غنا و شدت آن باعث می‌شود که برای مراسم‌های خاص، ملاقات های غیر رسمی، یا زمانی که فرد تمایل به حضور عطر تاثیر گذار تری دارد، مناسب باشد
  • ماندگاری و سیلاژ بالا: غلظت بالای روغن های عطری ادوپرفیوم به ماندگاری طولانی و سیلاژ طولانی مدت آن کمک می کند. یعنی وقتی شما از جایی عبور می کنید، رد پای رایحه ادوپرفیوم شما به دنبال شما پخش می شود.
  • علاوه بر این، Eau de Parfum اغلب پخش بوی بالایی دارد، یعنی رایحه خود را به طور قابل توجهی به محیط اطراف پخش می کند و یک دنباله معطر دلپذیر ایجاد می کند.
 
 تفاوت پرفیوم و ادو پرفیوم


تفاوت پرفیوم و ادوپرفیوم چیست؟

در این بخش از مقاله ادو پرفیوم چیست قصد داریم به تفاوت ادو پرفیوم با ادو تویلت، پرفیوم، ادکلن و سایر خوشبو کننده ها بپردازیم. در واقع در میزان غلظت روغن های معطری است که در فرمولاسیون آن به کار رفته است. در واقع اسانس ترکیبات عطری سایر ویژگی های مهمی مانند ماندگاری، پخش و ردپای بوی عطر را تعیین میکند.
  • مهم ترین تفاوت پرفیوم و ادوپرفیوم در اسانس ترکیبات معطر آن است. عطر خالص یا پرفیوم بالاترین درصد روغن های عطری را در فرمولاسیون خود دارد. این درصد بین 20 تا 30 است.
  • ماندگاری پرفیوم نسبت به EDP طولانی تر می باشد و حدود 6 تا 8 ساعت باقی می ماند، در حالی که دوام ادوپرفیوم 4 تا 6 ساعت است.
  • رایحه عطر خالص سنگین تر و قوی تر از ادو پرفیوم است، بنابراین مصرف مقدار کمی از پرفیوم رایحه سنگین و شدیدی را در فضا پخش میکند.
  • به دلیل پخش بو و رایحه سنگین عطر خالص، آن را معمولا روی نقاط نبض مانند مچ دست، گردن و پشت گوش اعمال می کنند، اما از ادوپرفیوم میتوان سخاوتمندانه تر روی کل پوست اسپری کرد.
  • پرفیوم گران تر از ادو پرفیوم است زیرا غلظت مواد عطری آن بیشتر بوده و ماندگاری، پخش و خط بوی بالاتری دارد.
 

تفاوت ادو پرفیوم و ادو تویلت چیست؟

ادو تویلت ترکیب سبک تری نسبت به ادو پرفیوم دارد و بیشتر مناسب استفاده روزمره است. مهم ترین فرق ادو تویلت و ادو پرفیوم عبارتند از:
 
  • ادو پرفیوم دارای غلظت روغن های معطر بالاتری نسبت به ادو تویلت است و بوی قوی تر و شدیدتری را منتشر میکند. میزان اسانس روغن های معطر در ادو تویلت 5 تا 15 درصد بوده که در مقایسه با ادو پرفیوم پایین تر است و سبک تر میباشد.
  • یکی دیگر از فرق های ادو پرفیوم و ادو تویلت در میزان ماندگاری آن است. ادو پرفیوم می تواند 4 تا 6 ساعت یا بیشتر روی پوست بماند و به تدریج نت های بویایی خود را آزاد کند، در حالی که ماندگاری بوی ادو تویلت 2 تا 4 ساعت روی پوست است.
  • ادو تویلت در مقایسه با Eau de Parfum رایحه ای سبک تر و شاداب تر ارائه می دهد، به همین دلیل معمولاً به عنوان عطر روزانه یا فصول گرم انتخاب ایده آل تری است. روز یا در هوای گرم تر مناسب است.
  • EDP به دلیل غلظت بالاتر معمولاً در مقادیر کم استفاده می شود. چند اسپری یا ضربه زدن روی نقاط نبض برای آزاد کردن رایحه عطر روی پوست کافی است. ادو تویلت را می توان آزادتر از ادو پرفیوم استفاده کرد. معمولاً روی پوست، لباس یا مو اسپری می‌شود تا رایحه‌ای با طراوت و سبک‌تر داشته باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت های ادو پرفیوم و ادو تویلت در قیمت آنهاست. ادوپرفیوم به دلیل غلظت بالاتر روغن های معطر و دوام طولانی تر، عموماً گران تر از ادو تویلت است.
 

تفاوت ادو پرفیوم و ادکلن

ادکلن محصول مشهورتری نسبت به ادو پرفیوم است زیرا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. مهم ترین تفاوت های او پرفیم و ادکلن عبارتند از:
 
  • درصد اسانس ترکیبات معطر در ادکلن بین 2 تا 5 درصد بوده که این در مقایسه با ادوپرفیوم بسیار پایین تر است. همین باعث شده که ادکلن یک خوشبو کننده سبک تر و با طراوت تر باشد.
  • ادکلن رایحه سبک تر و تازه تری نسبت به EDP دارد در حالی که بویی که از ادو پرفیوم منتشر می شود، اکثرا سنگین و پیچیده است.
  • رایحه ادکلن بیشتر از 2 تا 3 ساعت باقی نمی ماند در حالی که این عدد در EDP حدود 6 ساعت است.
  • از آنجایی که ادکلن یک عطر سبک است، برای مصارف روزانه و محیط کار، گزینه بهتری نسبت به ادوپرفیوم است. ادو پرفیوم برای مجالس رسمی و شب مناسب تر است.
  • ادکلن به خاطر غلظت ترکیبات معطر، ماندگاری، پخش بو و ردپای بوی پایین نسبت به ادو پرفیوم بسیار ارزان تر است.
 

نحوه مصرف ادو پرفیوم چگونه است؟

با اینکه ادو پرفیوم نسبت به عطر خالص ارزان تر است، اما هنوز هم از قیمت بالایی برخوردار است، بنابراین باید نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید. شما باید بدانید که دقیقا به کدام نقاط بدن خود، ادوپرفیوم بزنید تا بیشترین رایحه را در فضا ترشح شود. برای استفاده از ادو پرفیوم طبق شیوه زیر عمل نمایید:
 
  • نقاط مناسب را انتخاب کنید: ادو پرفیوم را روی نقاط نبض بدن خود بمالید. این نواحی گرما را تابش می کنند و به افزایش رایحه عطر کمک می کنند. نقاط نبض بدن شامل مچ دست، گردن، پشت گوش، داخل آرنج و قفسه سینه است.
  • پوست خود را مرطوب کنید: قبل از استفاده از ادو پرفیوم، مطمئن شوید که پوست شما به خوبی هیدراته شده است. از یک مرطوب کننده یا لوسیون بدون عطر استفاده کنید تا پوست شما به خوبی مرطوب شود. رطوبت به ادوپرفیوم کمک می کند تا بهتر بچسبد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • مقدار کمی از ادو پرفیوم استفاده کنید: ادوپرفیوم غلیظ است، بنابراین بهتر است که با مقدار کم شروع کنید و در صورت تمایل می توانید بیشتری از آن استفاده کنید. استفاده بیش از حد می تواند ادوپرفیوم می تواند اطرافیان را از شدت زیاد رایحه کلاف کنند.
  • از فاصله دور اسپری کنید: هنگام استفاده از EDP، آن را در فاصله چند اینچ از پوست خود نگه دارید و خیلی کم اسپری کنید. این کار امکان پخش یکنواخت را فراهم می کند و از غلظت بیش از حد عطر در یک ناحیه جلوگیری می کند.
  • از مالیدن ادوپرفیوم خودداری کنید: پس از استفاده از ادو پرفیوم، در برابر تمایل به مالیدن مچ دست خود به یکدیگر مقاومت کنید. مالش می تواند مولکول های عطر را تجزیه کرده و رایحه را تغییر دهد. اجازه دهید عطر به طور طبیعی روی پوست شما خشک شود.
  • لایه بندی را در نظر بگیرید: برای افزایش ماندگاری و عمق رایحه EDP، از محصولات دیگری از همان خط عطر مانند لوسیون بدن یا ژل بدن استفاده کنید. لایه بندی محصولات معطر می تواند تجربه رایحه ای منسجم تر و ماندگارتر ایجاد کند.
  • به صورت اصولی عطر خود را تجدید کنید: اگر در طول روز می خواهید ادوپرفیوم را تجدید کنید، بهتر است مقداری از آن را روی هوا بپاشید یا اینکه روی نقاط نبض خود بزنید.
 
 نحوه مصرف ادو پرفیوم


راهنمای خرید ادوپرفیوم خوشبو

انتخاب و خرید بهترین ادوپرفیوم مردانه و زنانه بر اساس سلیقه و مناسبت های شخصی می تواند یک فرآیند لذت بخش و در عین حال سخت و چالش برانگیز باشد. با نکاتی که در ادامه بیان میکنیم شما می توانید یک ادو پرفیوم بسیار خوشبو که از ماندگاری و پخش بوی بالایی برخوردار است را انتخاب کنید.
 

سلیقه رایحه خود را بشناسید:

 انواع رایحه هایی را که عموماً به سمت آنها جذب می کنید در نظر بگیرید. کدام یک از عطرهای گلی، چوبی، شرقی، مرکباتی یا تازه را ترجیح می دهید؟ اگر شما به خوبی سلیقه و ترجیح خود را در رایحه ها بشناسید، گزینه های عطر و ادو پرفیوم محدودتر و انتخاب برای شما آسان تر خواهد شد.
 

موقعیت را در نظر بگیرید:

به مناسبت یا موقعیتی که قصد استفاده از عطر را دارید فکر کنید. آیا به دنبال یک عطر و ادکلن در روز، عطری برای رویدادهای خاص یا یک EDP رسمی و لوکس هستید؟ موقعیت های مختلف رایحه های متفاوتی را نیز می طلبند، مثلا برای مجلس های شبانه و قرارهای کاری باید از ادو پرفیوم های با بوی شدید، تلخ یا لوکس استفاده کنید در حالی که برای مصرف روزمره و قرارهای دوستانه ادوپرفیوم هایی با رایحه سبک و تازه مناسب تر هستند.
 

حتما ادوپرفیوم را پیش از خرید تست کنید:

 برای تست و نمونه‌برداری از گزینه‌های مختلف ادو پرفیوم به یک فروشگاه عطر و ادکلن خوب و معتبر مراجعه کنید. مقدار کمی از آن را روی مچ دست یا نوار لکه بریزید و اجازه دهید عطر به مرور زمان روی پوست شما پخش شود. توجه داشته باشید که EDP چگونه تکامل می یابد و با شیمی بدن شما چگونه ارتباط برقرار می کند. حتما بین تست عطرها دانه های قهوه را بو کنید تا حس بویایی خود را خنثی کنید.
 

تغییرات فصلی را در نظر بگیرید:

ترجیحات عطر می تواند با فصول تغییر کند. رایحه‌های سبک‌تر و تازه‌تر اغلب در ماه‌های گرم‌تر مصرف می شوند، در حالی که رایحه‌های غنی‌تر و گرم‌تر برای فصول سرد، گزینه ایده آلی هستند. هنگام خرید ادوپرفیوم تغییرات فصلی را در نظر بگیرید.
 
راهنمای خرید ادوپرفیوم

نظرات کاربران را درباره ادو پرفیوم مطالعه کنید:

توصیه های دوستان، خانواده یا متخصصان عطر را دنبال کنید. آنها ممکن است ادوپرفیوم هایی را پیشنهاد کنند که با ترجیحات شما مطابقت داشته باشد یا بینش‌هایی را بر اساس تجربیات خود ارائه دهند. انجمن ها و وب سایت های آنلاین عطر و ادکلن نیز می توانند در جمع آوری اطلاعات و توصیه ها مفید باشند.
 

به اطلاعات روی ادوپرفیوم توجه کنید:

 به نت های عطری که برای هر ادو پرفیوم ذکر شده است توجه کنید. نت‌های عطر، رایحه‌های فردی هستند که ترکیب کلی این محصول را تشکیل می‌دهند. اگر با خانواده نت عطر مورد علاقه خود آشنایی دارید، کار شما آسان تر می شود و می توانید به دنبال ادو پرفیومی باشید که حاوی نت های مورد نظر شما باشد.
 

برند و فروشگاه عطر و ادکلن را در نظر بگیرید:

حتما از برندهای مشهور ادوپرفیوم خرید کنید. در مورد پیشنهادات و رایحه های آن‌ها تحقیق کنید تا Eau de Parfum را پیدا کنید که مطابق با ترجیحات شما باشد.
 

به غرایز خود اعتماد کنید:

در نهایت برای خرید بهترین ادو پرفیوم، به غریزه خود اعتماد کنید و عطری را انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس، راحتی بدهد و شخصیت شما را منعکس کند. عطر عمیقا یک وسیله شخصی است و رایحه ای که انتخاب می کنید باید برای شما شادی ایجاد کند و احساسات مثبت را برانگیزد.
 

خوشبوترین برندهای ادو پرفیوم زنانه

ادو پرفیوم یک انتخاب عالی برای خانم ها است که هم برای مصارف روزانه و هم برای مجالس رسمی کاربرد دارد. با اینکه در خرید ادو پرفیوم زنانه باید سلیقه خود را در اولویت قرار دهید، اما ما بهترین و خوشبوترین برندهایی ادوپرفیوم زنانه به انتخاب کاربران را به شما معرفی می کنیم:
 

ادو پرفیوم زنانه شانل (Chanel):

 شانل نماد ظرافت است و ادو پرفیوم زنانه این برند بسیار مورد توجه است. عطرهای شانل اغلب دارای ترکیبات ماندگار و نمادین هستند که زنانگی و جذابیت را به تصویر می کشند. کوکو مادمازل و بلو شنل از جمله محبوب ترین ادو پرفیوم های شنل هستند.
 

ادوپرفیوم دیور (Dior):

دیور به خاطر عطرهای مجلل خود مشهور است و ادو پرفیوم زنانه آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. عطرهای دیور اغلب ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن را به نمایش می گذارند و حس زنانگی و ظریف بودن را به نمایش می گذارند.
 

ادو پرفیوم زنانه گوچی (Gucci):

 همه برند گوچی را به خاطر عطرهای متمایزش می شناسند. ادو پرفیوم زنانه گوچی حسی از زرق و برق و فردیت را تجسم می بخشد. عطرهای گوچی اغلب دارای ترکیبات منحصر به فرد و به یاد ماندنی هستند که تاثیری ماندگار بر جای می گذارند.
 

ادوپرفیوم جو مالون لندن (Jo Malone London):

جو مالون یک برند طراحی ادو پرفیوم های شیرین، جذاب و با ظرافت است که اغلب با سادگی و کاربرد بالا مشخص می شود. ادو پرفیوم زنانه جو مالون طیف وسیعی از رایحه ها را ارائه می دهد که می توانند لایه لایه و شخصی سازی شوند. عطرهای جو مالون اغلب حس تازگی و لوکس بودن را تداعی می کنند.
 

ادو پرفیوم زنانه لانکوم (Lancom):

 لانکوم به خاطر عطرهای زنانه و پیچیده خود مشهور است. ادو پرفیوم زنانه لانکوم ترکیبی از نت های گلی، میوه ای و شرقی را به نمایش می گذارد و طیف متنوعی از رایحه ها را ایجاد می کند. انواع ادکلن لانکوم معمولا دارای ظرافت و حسی از رمانتیک هستند.
 
بهترین برندهای ادو پرفیوم زنانه
 
برای خرید عطر زنانه از قلاب کلیک کنید.
 

بهترین برندهای ادو پرفیوم مردانه

چندین برند برتر وجود دارند که به دلیل طراحی ادوپرفیوم های مردانه استثنائی و منحصر به فرد شناخته شده اند. در اینجا برخی از برندهای معتبر ادو پرفیوم و عطر و ادکلن مردانه آورده شده است:
 

ادو پرفیوم دیور(DIOR):

دیور با ارائه طیف وسیعی از ادو پرفیوم های پیچیده و مجلل مردانه، حضور پررنگی در صنعت عطر و ادکلن دارد. عطرهای آنها اغلب ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن را به نمایش می گذارد و رایحه های گیرا و به یاد ماندنی را ایجاد می کند.
 

ادو پرفیوم بلو شنل (Chanel):

شانل به دلیل ظرافت و هنر بی انتها شهرت دارد و ادو پرفیوم مردانه آن ها مظهر این شهرت است. عطرهای بلو شانل اغلب شخصیتی ظریف و مردانه را با ترکیبی از نت های سنتی و معاصر نشان می دهند.
 

ادوپرفیوم مردانه تام فورد (Tomford):

 تام فورد مترادف با تجمل و خلاقیت در دنیای عطر و ادکلن است. ادو پرفیوم مردانه تام فورد به دلیل جسارت، احساسی بودن و ترکیبات متمایز خود شناخته شده است. عطرهای تام فورد اغلب دارای آکوردهای غنی و پیچیده ای هستند که تاثیری ماندگار بر جای می گذارند.
 

ادوپرفیوم کرید (Creed):

یک خانه عطری معتبر با سابقه طولانی در خلق رایحه های استثنایی است. ادو پرفیوم مردانه آنها با توجه دقیق به جزئیات و مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. ادکلن های کرید اغلب ترکیبی از نت‌های کلاسیک و منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارند که نتیجه آن ترکیب‌بندی‌های ظریف و ظریف است.
 

ادو پرفیوم گرلن (Guerlain):

 Guerlain به دلیل تسلط خود در خلق عطرهای لاکچری شناخته شده است و ادو پرفیوم مردانه آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. برند گرلن طیف وسیعی از رایحه‌های مردانه را ارائه می‌دهد که پیچیدگی و ظرافت را تراوش می‌کنند. ادکلن های گرلن اغلب ترکیبی هماهنگ از عناصر سنتی و مدرن را نشان می دهد.
 

ادوپرفیوم ایو سن لورن (Yves Saint Laurent):

ادکلن ایو سن لورن به دلیل طراحی محصولات مطابق مد مورد تحسین قرار می گیرد. ادو پرفیوم مردانه ایو سن لورن حس مدرنیته و سبک کاملا شخصی را تجسم می بخشد. عطرهای Yves Saint Laurent اغلب ترکیبی از آکوردهای جسورانه و جذاب را به نمایش می گذارند که نمایان گر موفقیت هستند.
 

حرف آخر

ادو پرفیوم یک خلاقیت هنری است که علم رایحه را با احساسات را با خاطرات ترکیب می کند. ادو پرفیوم زنانه و مردانه این توانایی را دارد که خلق و خوی فرد را بهبود ببخشد، روحیه را بالا ببرد و بخشی از هویت شخصی ما بشود. در این مقاله ابتدا گفتیم که ادوپرفیوم چیست و سپس به بررسی ویژگی ها، بهترین برندها و راهنمای خرید آن پرداختیم. جهت اطلاع از قیمت ادو پرفیوم زنانه و مردانه اصل از بهترین برندهای خارجی و ایرانی و خرید آنلاین آن ها می توانید به فروشگاه اینترنتی قلاب مراجعه نمایید.

مقالات پیشنهادی

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت