استفاده از پروکسی تلگرام برای کل گوشی : آموزش فعالسازی پروکسی تلگرام برای کل گوشی در اندروید و ایفون

  • انتشار:۰۷ مهر ۱۴۰۳
  • به روز رسانی:۰۷ مهر ۱۴۰۳
  • بازدید:۱۰
استفاده از پروکسی تلگرام برای کل گوشی : آموزش فعالسازی پروکسی تلگرام برای کل گوشی در اندروید و ایفون
پروکسی تلگرام سروری است که به عنوان واسطه بین دستگاه شما و سرورهای تلگرام عمل می کند. هنگامی که یک سرور پروکسی را فعال میکنید، تمام ترافیک تلگرام شما از طریق این سرور هدایت می شود و به شما این امکان را می دهد که ناشناس بودن خود را حفظ کرده و از هویت آنلاین خود محافظت کنید. این امر به ویژه در شرایطی مفید است که شما نیاز به دسترسی به خدمات تلگرام دارید در حالی که توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی محدود شده اید و نمی‌توانید آن طور که باید به تلگرام دسترسی داشته باشید.
 

انواع سرور های پروکسی

سرورهای پروکسی را می توان برای کار در حالت های مختلف دسته بندی کرد، از جمله:
  •  پروکسی شفاف(Transparent proxy): سرور پروکسی درخواست های شما را بدون تغییر هدر درخواست به مقصد اصلی ارسال می کند.
  •  پروکسی ناشناس: سرور پروکسی آدرس IP شما را با تغییر هدر درخواست مخفی می کند.
  •  پروکسی بسیار ناشناس: سرور پروکسی نه تنها آدرس IP شما را پنهان می کند، بلکه هدرهای HTTP را نیز تغییر می دهد تا به نظر برسد که درخواست از خود سرور پراکسی می آید.
 

چگونه پروکسی تلگرام را برای کل دستگاه فعال کنیم؟

برای فعال کردن پروکسی تلگرام برای کل دستگاه، باید سیستم عامل دستگاه خود را برای استفاده از یک سرور پراکسی در سراسر سیستم تنظیم کنید. با این کار دستگاه شما اطمینان حاصل می کند که همه برنامه ها، از جمله تلگرام، از سرور پروکسی برای اتصالات اینترنتی خود استفاده می کنند.
 

استفاده از پروکسی تلگرام برای کل گوشی اندروید:

  • به تنظیمات(Setting) بروید: برنامه تنظیمات را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
  •  انتخاب شبکه و اینترنت(Network & Internet): به پایین بروید و "شبکه و اینترنت" یا "اتصالات"(connections) را انتخاب کنید.
  •  روی Proxy ضربه بزنید: به دنبال گزینه "Proxy" بگردید و آن را انتخاب کنید.
  •  جزئیات سرور پروکسی را وارد کنید: آدرس IP و شماره پورت سرور پروکسی را که انتخاب کرده اید وارد کنید.
  •  ذخیره تغییرات: تغییرات را در تنظیمات شبکه خود ذخیره کنید.
 
پروکسی برای دستگاه اندروید
 

استفاده از پروکسی تلگرام برای کل گوشی ایفون:

1. رفتن به تنظیمات: برنامه تنظیمات را در دستگاه iOS خود باز کنید.
2. انتخاب Wi-FI : روی "Wi-Fi" ضربه بزنید و اتصال شبکه خود را انتخاب کنید.
3. روی Static کلیک کنید: روی Static  کلیک کنید  و سپس Manual  را در HTTP Proxy  انتخاب کنید.
4. جزئیات سرور پراکسی را وارد کنید: آدرس IP و شماره پورت سرور پراکسی را که انتخاب کرده اید وارد کنید.
5. ذخیره تغییرات: تغییرات را در تنظیمات شبکه خود ذخیره کنید.
 
تنظیم پروکسی در ایفون
 

فعال سازی پروکسی تلگرام در اندروید

برای فعال کردن پروکسی تلگرام در دستگاه خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
  •  انتخاب یک سرور پراکسی: یک پروکسی سرور قابل اعتماد و امن که از تلگرام پشتیبانی می کند انتخاب کنید. می توانید لیستی از سرورهای پروکسی موجود را به صورت آنلاین پیدا کنید یا از یک سرویس VPN (شبکه خصوصی مجازی) که شامل یک سرور پروکسی داخلی است استفاده کنید.
  •  تنظیمات شبکه خود را تنظیم کنید: در دستگاه خود، به تنظیمات شبکه بروید و گزینه "Use a proxy server" یا "”Proxy settings" را انتخاب کنید. مراحل دقیق ممکن است بسته به سیستم عامل دستگاه شما متفاوت باشد.
 
چگونه پروکسی تلگرام فعال کنید
 
  • جزئیات سرور پروکسی را وارد کنید: آدرس IP و شماره پورت سرور پروکسی را که انتخاب کرده اید وارد کنید. مطمئن شوید که از قالب صحیح استفاده می کنید (به عنوان مثال، 192.168.1.1: 8080).4. ذخیره تغییرات: تغییرات را در تنظیمات شبکه خود ذخیره کنید.
هنگامی که سرور پراکسی را تنظیم(Configure) کردید، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا از اعمال تغییرات اطمینان حاصل کنید.
 

فعال سازی پروکسی تلگرام در ایفون

  • دسترسی به تنظیمات (Settings): روی نماد چرخ‌دنده در گوشه پایین سمت راست صفحه اصلی تلگرام ضربه بزنید تا وارد تنظیمات شوید.
  • بخش داده‌ها و حافظه (Data and Storage): در تنظیمات، گزینه "Data and Storage" را انتخاب کنید.
 
فعالسازی پروکسی تلگرام در اندروید
 
  • تنظیمات پروکسی (Proxy Settings): به پایین صفحه بروید و "Proxy Settings" یا "Use Proxy" را پیدا کنید
 
فعالسازی پروکسی تلگرام در اندروید

 
  • افزودن پروکسی: اگر پروکسی‌ای ندارید، روی "Add Proxy" یا "Set Proxy" ضربه بزنید.
  • وارد کردن اطلاعات پروکسی: اطلاعات سرور پروکسی، پورت و پروتکل (Socks5 یا MTProto) را که از منبع معتبری دریافت کرده‌اید وارد کنید.
 
فعالسازی پروکسی تلگرام در اندروید

 
  • ذخیره و فعال‌سازی پروکسی: پس از وارد کردن اطلاعات، تنظیمات را ذخیره کنید و کلید روشن/خاموش (toggle) پروکسی را فعال کنید.
  • اتصال به تلگرام از طریق پروکسی: اگر اطلاعات پروکسی درست باشد، تلگرام به‌طور خودکار از طریق پروکسی به سرورهایش متصل می‌شود و شما می‌توانید بدون محدودیت به استفاده از تلگرام ادامه دهید.
 

کجا پروکسی پیدا کنیم؟

کانال‌های تلگرامی: بسیاری از کانال‌های تلگرامی به صورت رایگان یا پولی پروکسی ارائه می‌دهند.
سایت‌های فروش پروکسی: برخی سایت‌ها پروکسی‌های مختلفی را برای فروش عرضه می‌کنند.
نرم‌افزارهای VPN: برخی نرم‌افزارهای VPN امکان استفاده از پروکسی را نیز فراهم می‌کنند.
 

حذف پروکسی تلگرام

چرا ممکن است بخواهید پروکسی تلگرام خود را حذف کنید؟
دلایل مختلفی برای حذف پروکسی تلگرام وجود دارد، از جمله:
تغییر به شبکه دیگری: اگر به شبکه‌ای متصل شده‌اید که نیازی به پروکسی ندارد.
رفع مشکلات اتصال: گاهی اوقات پروکسی ممکن است باعث ایجاد مشکل در اتصال شود.
استفاده از پروکسی جدید: اگر می‌خواهید از پروکسی دیگری استفاده کنید.
 

روش‌های حذف پروکسی تلگرام

 تنظیمات تلگرام:

برنامه تلگرام را روی گوشی خود باز کنید.معمولاً با کلیک روی سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالا یا پایین صفحه، به تنظیمات دسترسی پیدا می‌کنید. .گزینه "Proxy" یا "پروکسی" را پیدا کنید. روی پروکسی فعال ضربه بزنید و سپس گزینه "حذف" یا "Delete" را انتخاب کنید.

 تنظیمات پروکسی در سیستم عامل:

اندروید:
به بخش "تنظیمات" گوشی بروی .به قسمت "شبکه و اینترنت" یا "Wireless & networks" بروید. گزینه "Wi-Fi" یا "Mobile network" را انتخاب کنید.در تنظیمات شبکه مورد نظر، گزینه "Advanced" یا "پیشرفته" را پیدا کنید.در این قسمت، تنظیمات پروکسی را بررسی کنید و در صورت فعال بودن، آن را غیرفعال کنید.
ایفون:
به بخش "تنظیمات" گوشی بروید.گزینه "Wi-Fi" یا "Cellular" را انتخاب کنید.روی شبکه مورد نظر خود ضربه بزنید و گزینه "HTTP Proxy" را انتخاب کنید. تنظیمات پروکسی را به حالت "Manual" تغییر داده و فیلدهای مربوطه را خالی بگذارید.
 حذف پروکسی به معنای قطع کامل اتصال به اینترنت نیست. شما همچنان می‌توانید به اینترنت متصل شوید، اما از طریق پروکسی نخواهد بود.
 

چرا پروکسی تلگرام برای کاربر مهم است ؟

پروکسی تلگرام به دلایل متعددی برای کاربران مهم است :
  • دور زدن فیلترینگ :در بسیاری کشورها از جمله ایران دسترسی به اینترنت محدود یا فیلتر است . کاربران با استفاده از پروکسی میتوانند از این محدودیت ها را دور بزنند و به راحتی از امکانات تلگرام استفاده کنند.
  • امنیت و حریم خصوصی : پروکسی ها میتوانند ارتباط کاربران را رمزگذاری کنند و این کار باعث می شود که اطلاعات کاربران توسط نهاد های دولتی یا هکر ها ردیابی نشود. این قابلیت برای کسانی که نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند بسیار مهم است.
  • سرعت و کیفیت : استفاده از پروکسی می تواند منجر به افزایش سرعت و کیفیت اتصال به تلگرام شود،به خصوص زمانی که سرورهای تلگرام به دلیل ترافیک سنگین دچار مشکل باشند.
  •  دسترسی نامحدود : برخی کانال و گروه های تلگرام در مناطقی خاص می توانند مسدود باشند. با استفاده از پروکسی کاربران به راحتی میتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند.
 

مزیت استفاده از پروکسی

کاربران با استفاده از پروکسی میتوانند به راحتی به محتوا محدود یا مسدود شده دسترسی داشته باشند و محدودیت فیلترینگ را به راحتی دور بزنند. پروکسی ها IP  کاربر را مخفی پنهان میکند  و به این ترتیب هویت و موقعیت جغرافیایی پنهان می میاد و حریم خصوصی کاربر حفظ می شود. پروکسی‌ها می‌توانند به مدیریت و کنترل ترافیک شبکه کمک کنند. این به سازمان‌ها و ادارات امکان می‌دهد تا استفاده از اینترنت را محدود یا نظارت کنند.پروکسی ها می توانند کش (Cache) اطلاعات را ذخیره کنند و به این ترتیب سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش دهند. با استفاده از پروکسی، کاربران می‌توانند به محتوای محدود شده بر اساس جغرافیا دسترسی پیدا کنند. در برخی سازمان‌ها، پروکسی‌ها به عنوان یک لایه اضافی برای کنترل دسترسی به اینترنت و فیلتر کردن محتوای نامناسب استفاده می‌شوند. در کل با پروکسی ها میتوانید تجربه بهتری از اینترنت داشته باشید و و در عین حال امنیت و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.
 
مزایا استفاده از پروکسی تلگرام در اندروید و IOS
 

جمع بندی

این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید پروکسی تلگرام چیست و چگونه می‌توانید از آن برای محافظت از حریم خصوصی خود در تلگرام استفاده کنید. با استفاده از یک پروکسی مناسب، می‌توانید به صورت ناشناس در تلگرام فعالیت کنید و ازفیلترینگ‌ها عبور کنید.در کل ما سعی کردیم در این مقاله چگونه استفاده از پروکسی ،ارتباط امن تر و خصوصی تر تلگرام را به شما توضیح دهیم.

مقالات پیشنهادی
ساخت کانال در تلگرام
ساخت سریع استیکر تلگرام
آموزش ساخت ربات تلگرام 
دیلیت اکانت تلگرام
 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت