باز کردن گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری : ۳ روش تست شده تضمینی

  • انتشار:۱۶ مهر ۱۴۰۳
  • به روز رسانی:۱۷ مهر ۱۴۰۳
  • بازدید:۱۱
باز کردن گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری :  ۳ روش تست شده تضمینی
در چشم انداز گوشی های هوشمند امروزی، امنیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. دستگاه‌ها به مجموعه‌ای از مکانیسم‌های قفل برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، از جمله رمز عبور، پین، اثر انگشت و تشخیص چهره مجهز هستند. با این حال، ممکن است شرایطی پیش بیاید که به دلیل فراموشی رمز عبور یا مواجه شدن با نقص، نتوانید قفل گوشی شیائومی خود را باز کنید. یکی از روش‌های متداول که افراد ممکن است در نظر بگیرند، استفاده از ویژگی «تماس اضطراری» است. این مقاله نحوه باز کردن قفل گوشی شیائومی را با استفاده از ویژگی تماس اضطراری، البته با ملاحظات اخلاقی پیرامون این کار، گزینه‌های جایگزین و نکات اضافی را بررسی می‌کند.
 

ویژگی تماس اضطراری چیست؟

ویژگی تماس اضطراری در گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه، خدمات اضطراری (مانند 110 در ایران) را به سرعت شماره‌گیری کنند. این ویژگی تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند، از جمله دستگاه‌های شیائومی، برای اطمینان از احضار کمک در شرایط بحرانی در دسترس است.
 

مراحل برای دسترسی به صفحه تماس اضطراری

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید و به دلایل قانونی می خواهید از طریق ویژگی تماس اضطراری به تلفن شیائومی خود دسترسی پیدا کنید، این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید.
مواردی که باید به آن ها دقت کنیم
  •  استفاده در نظر گرفته شده: اطلاعات ارائه شده برای اهداف آموزشی است و برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که صاحب گوشی شیائومی هستند و دلیل موجهی برای باز کردن قفل آن دارند.
  •  هشدار از دست دادن داده: استفاده از روش های خاص برای باز کردن قفل دستگاه ممکن است منجر به از دست رفتن داده های شخصی شود. در صورت امکان همیشه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

روش اول باز کردن قفل گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری

  • روشن کردن دستگاه: اگر گوشی شیائومی شما خاموش یا قفل است، با فشار دادن دکمه پاور آن را روشن کنید.
  • رفتن به صفحه قفل: اگر دستگاه شما قفل باشد، صفحه قفل پیش فرض را مشاهده خواهید کرد.
  • گزینه تماس اضطراری را بیابید: به دنبال گزینه "تماس اضطراری" در صفحه قفل بگردید. روی آن ضربه بزنید.
  • خدمات اضطراری شماره گیری کنید: به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید شماره ای را وارد کنید. اگرچه ممکن است نتوانید از طریق این روش قفل گوشی خود را باز کنید، این صفحه اغلب بدون رمز عبور قابل دسترسی است.
  • رفتن به تنظیمات تماس اضطراری: اگر در صفحه تماس اضطراری دکمه کنتر صدا را فشار دهید احیانا می توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید و به بخش های دیگر نیز دسترسی پیدا کنید.

روش دوم باز کردن قفل گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری

روی صفحه قفل دستگاه، گزینه "تماس اضطراری" را انتخاب کنید.
یک شماره تماس اضطراری مثل: 125، 110 یا غیره را شماره‌گیری کنید.
به محض  اینکه تماس برقرار شد آن را قطع کنید..
پس از پایان تماس روی دکمه Back در گوشی خود کلیک کنید تا به صفحه قفل شده برگردید.  گاهی اوقات در این مرحله می‌توانید بدون وارد کردن رمز عبور یا پترن یا پین به تنظیمات یا سایر بخش‌های گوشی دسترسی پیدا کنید.
 

روش سوم گزینه تماس اضطراری را انتخاب کنید.

به جای وارد کردن شماره تلفن، علامت * را تا آنجایی که می شود وارد کنید
پس از آن به صفحه قفل شده برگردید و بر روی علامت دوربین کلیک کنید. همزمان نوار نوتیفیکیشن را پایین بیاورید روی علامت تنظیمات کلیک کنید. حالا از شما رمز عبور میخواهد تا جایی که می شود ستاره را وارد کنید. اگر بخت با شما یار باشد گوشی شما هنگ می کند و قفل شکسته می شود.
 
باز کردن گوشی شیائومی با تماس اضطراری روش سوم

روش های جایگزین برای باز کردن قفل گوشی شیائومی

 
اگر خارج از دستگاه شیائومی خود قفل شده اید، چندین روش جایگزین برای دسترسی مجدد وجود دارد:

 بازیابی حساب Mi

استفاده از Mi Cloud : اگر یک حساب Mi مرتبط با دستگاه خود دارید، می توانید به [وب سایت Mi Cloud] (https://i.mi.com/) بروید و از ویژگی «find device » استفاده کنید. برای باز کردن قفل گوشی از راه دور از این آدرس میتوانید وارد شوید.
دستورالعمل ها را دنبال کنید: با اطلاعات کاربری خود وارد شوید و دستورات را دنبال کنید تا قفل دستگاه خود را باز کنید یا تنظیم مجدد کنید.
 

ریست فکتوری

اگر روش‌های دیگر شکست خوردند و هیچ داده مهمی برای ذخیره ندارید
 

این کار را انجام بدهید

  •   دستگاه خود را خاموش کنید.
  •   دکمه های افزایش صدا و پاور را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید.
  •   هنگامی که نشان Mi ظاهر شد، دکمه ها را رها کنید.
  •   با استفاده از دکمه های تنظیم صدا به Wipe Data بروید و انتخاب خود را با دکمه پاور تأیید کنید.

پیامد های امنیتی این روش ها

در حالی که ویژگی تماس اضطراری برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است، برخی پیامدهای امنیتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. تلاش برای سوء استفاده از این ویژگی برای دور زدن صفحه قفل دستگاه از نظر اخلاقی ممکن است عمل درستی نباشد اگر که دستگاه برای شما نباشد و ممکن است در بسیاری از حوزه های قضایی غیرقانونی باشد. این مقاله صرفاً بر روی استفاده‌های قانونی و نه بر روش‌های غیرقانونی برای دور زدن ویژگی‌های امنیتی تمرکز خواهد کرد.
 
باز کردن قفل گوشی شیائومی با تماس اضطراری
 

روش های باز کردن گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری در همه مدل ها قابل انجام است ؟

این روش بیشتر به عنوان یک ترفند شناخته می‌شود و در برخی موارد به دلیل نقص‌های جزئی در سیستم‌عامل یا اپلیکیشن تماس اضطراری ممکن است کار کند. اما تکیه بر این روش به عنوان یک راه حل دائمی برای باز کردن قفل گوشی توصیه نمی‌شود. پس روش باز کردن قفل گوشی شیائومی با تماس اضطراری، روشی قطعی و تضمینی برای همه گوشی‌های شیائومی نیست.علت ان هم این است که شرکت شیائومی به طور مداوم در حال بروزرسانی سیستم‌عامل گوشی‌های خود است و این بروزرسانی‌ها ممکن است این روش را بی‌اثر کنند و همچنین برخی مدل‌های خاص شیائومی ممکن است دارای سیستم امنیتی قوی‌تری باشند که این روش بر روی آن‌ها کار نکند. نسخه اندروید گوشی نیز می‌تواند در کارایی این روش موثر باشد.
 

در روش باز کردن گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری ، اطلاعات خذف میشود ؟

خیر، به طور معمول، استفاده از روش تماس اضطراری برای باز کردن قفل گوشی شیائومی باعث حذف شدن اطلاعات شما نمی‌شود. این روش معمولاً به شما اجازه می‌دهد بدون پاک کردن داده‌هایتان به گوشی دسترسی پیدا کنید. استفاده از این روش ممکن است باعث ایجاد اختلالات جزئی در سیستم‌عامل شود. بنابراین بهتر است به عنوان یک راه حل دائمی به آن تکیه نکنید.

نتیجه گیری

در حالی که ویژگی تماس اضطراری در دستگاه‌های شیائومی راه سریعی برای تماس با خدمات اضطراری ارائه می‌دهد، این روش تضمینی برای باز کردن قفل تلفن در صورت فراموشی رمز عبور نیست. درعوض، کاربران بهتر است گزینه‌های قانونی مانند بازیابی اکانت Mi یا ریست فکتوری دستگاه خود را در نظر بگیرند و در مورد دسترسی به دستگاه در اولویت قرار دهند. به خاطر داشته باشید که برای کاهش خطرات مربوط به قفل دستگاه و ریست فکتوری، به طور منظم از داده های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همیشه از دستورالعمل های سازنده و قوانین محلی مربوط به امنیت دستگاه استفاده کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

مقالات مرتبط
آموزش تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی
تنظیمات دوربین گوشی شیائومی
تنظیمات گوشی شیائومی

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت