آموزش تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی + راه حل مشکلات و افزایش صدا در هندزفری

  • انتشار:۰۴ مهر ۱۴۰۳
  • به روز رسانی:۱۶ مهر ۱۴۰۳
  • بازدید:۸
آموزش تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی + راه حل مشکلات و افزایش صدا در هندزفری
گوشی های شیائومی به دلیل مقرون به صرفه بودن، آپشن‌های متعدد و رابط کاربر پسندشان به طور فزاینده ای در بین کاربران اندرویدی محبوب شده اند. یکی از راحت‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی، تنظیمات هندزفری است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون لمس فیزیکی دستگاه خود را کنترل کنند. در این مقاله به دنیای تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی می پردازیم و راه های مختلف استفاده از آن ها را بررسی می کنیم.
 

تنظیمات هندزفری چیست؟

تنظیمات هندزفری در گوشی‌های شیائومی به ویژگی‌های مختلفی اشاره دارد که کاربران را قادر می‌سازد دستگاه خود را با استفاده از دستورات صوتی، ژست‌های حرکتی یا دیگر روش‌های غیرلمسی کنترل کنند. این ویژگی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تعامل کاربران با دستگاه خود را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند، به‌ویژه زمانی که مشغول هستند یا قادر به لمس فیزیکی صفحه نمایش نیستند.
 

انواع تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی

انواع مختلفی از تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی موجود است، از جمله:
 
  •  دستیار صوتی(Voice assistant): گوشی های شیائومی دارای دستیار صوتی داخلی به نام Xiao AI هستند که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دستورات صوتی وظایف مختلفی را انجام دهند. کاربران می توانند از هوش مصنوعی شیائو بخواهند کارهایی مانند برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام، تنظیم یادآورها و موارد دیگر را انجام دهد.
  •  ژست ها: گوشی های شیائومی طیفی از حرکات را پشتیبانی می کنند که می توان از آنها برای کنترل دستگاه بدون لمس فیزیکی صفحه استفاده کرد. این ژست‌ها شامل دو ضربه زدن، سه ضربه زدن، کشیدن انگشت و بزرگ‌نمایی است.
  •  حرکات(motions): برخی از گوشی های شیائومی دارای کنترل های حرکتی هستند که به کاربران امکان می دهد کارهایی مانند عکس گرفتن، پخش موسیقی یا کنترل صدا را با استفاده از حرکات دست انجام دهند.
  •  Handshake : این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که قفل گوشی خود را به سادگی با بالا گرفتن و تکان دادن دست خود در مقابل دوربین باز کنند.
  • اشارات سریع(Quick Gestures) : حرکات سریع به کاربران امکان می دهد کارهایی مانند گرفتن اسکرین شات، جابجایی بین برنامه ها یا قفل کردن صفحه با استفاده از حرکات ساده دست را انجام دهند.
 

فعال کردن تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی

برای فعال کردن تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:
 
  •  به تنظیمات بروید: برنامه تنظیمات(Setting) را در گوشی شیائومی خود باز کنید.
  •  :Select Accessibility  به پایین اسکرول کنید و Accessibility را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.
  •  تنظیمات Hands-Free را انتخاب کنید: تنظیمات Hands-Free را از منوی Accessibility انتخاب کنید.
  •  فعال کردن دستیار صوتی: دستیار صوتی را با تغییر دادن سوئیچ کنار آن فعال کنید.
  •  تنظیم مجدد دستیار صوتی: دستیار صوتی خود را با تنظیم دستورات صوتی شکل دهید.
  •  Enable Gestures: امکان ژست ها را با جابجایی سوئیچ کنار آنها فعال کنید.
  •  تنظیم حرکات(motions): حرکات خود را با تنظیم حرکات و اقدامات دلخواه خود شکل دهید.
 
نکات استفاده از هندزفری گوشی های شیائومی

 

 راهکار افزایش صدا در هندزفری گوشی  شیائومی

بعضی از کاربران گوشی شیائومی از صدا کم هندزفری در این گوشی شکایت دارند. برای افزایش صدا در گوشی های شیائومی می توانید از چند راه حل ساده استفاده کنید:
 
  • تنظیمات گوشی: به بخش تنظیمات (Settings) گوشی بروید. وارد تنظیمات صدا (Sound & Vibration) شوید.گزینه Media Volume را به حداکثر برسانید.
  • تنظیمات هندزفری : به بخش تنظیمات بروید.وارد تنظیمات اضافی (Additional settings) شوید. سپس به هندزفری و هدفون (Headphones & audio effects) بروید.در اینجا می‌توانید تنظیمات صدای خروجی هندزفری را تغییر دهید و تنظیمات بهینه‌سازی صدا را فعال کنید.
  • فعال کردن "Mi Sound Enhancer":وارد تنظیمات صدا شوید.گزینه Mi Sound Enhancer را پیدا کنید.این ویژگی باعث میشود نوع هندزفری را انتخاب کنید که می تواند باعث افزایش کیفیت و حجم صدا میشود.
  •  استفاده از حالت Developer Mode:به بخش تنظیمات (Settings) بروید. وارد درباره تلفن (About phone) شوید. چند بار روی نسخه (MIUI (MIUI version ضربه بزنید تا حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode) فعال شود.حالا به تنظیمات برگردید و به بخش Additional settings بروید. وارد گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) شوید. در اینجا می توانید تنظیمات USB و بلوتوث را تغییر دهید که به ممکن است به افزایش کیفیت صدا کمک کند.
  •  اپلیکیشن‌های تقویت صدا:برخی از اپلیکیشن ها باعث افزایش صدا خروجی می شوند مثل  Volume Booster البته استفاده از این برنامه ها ممکن است به کیفیت بلندگوها یا هندزفری شما آسیب بزند.
  • بروزرسانی سیستم عامل : بعضی مواقع مشکلات نرم‌افزاری ممکن است باعث کاهش کیفیت صدا شوند. مطمئن شوید که گوشی شما به آخرین نسخه MIUI یا اندروید بروزرسانی شده است.
با استفاده از این روش ها میتوانند صدا هندزفری خودتون را افزایش بدهید و تجربه صوتی بهتری داشته باشید.
 

نکات و ترفندهای استفاده از تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی

در اینجا چند نکته و ترفند برای استفاده از تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی آورده شده است:
 
  •  از دستیار صوتی به طور موثر استفاده کنید: با تنظیم دستورات صوتی و تنظیمات برگزیده خود از دستیار صوتی به طور موثر استفاده کنید.
  •  کاستومایز کردن حرکات: با تنظیم حرکات و اقدامات دلخواه خود، فقط حرکاتی که لازم است را برای دستگاه خود تنظیم کنید تا با هر حرکتی دستگاه شما واکنش نشان ندهد.
  •  استفاده به موقع  از Handshake : با تنظیم کردن قابلیت تکان دادن دست گوشی خود برای باز کردن قفل، فقط در زمانی که نیاز دارید از این قابلیت استفاده کنید.
  •  تحرکات را آزمایش کنید:  پس از تنظیم اولیه motions با استفاده از حرکات مختلف دست برای کنترل تلفن خود، حرکاتی را که ست کرده‌اید  آزمایش کنید.
  •  تنظیمات هندزفری را در صورت عدم نیاز غیرفعال کنید: تنظیمات هندزفری را در مواقعی که لازم نیست غیرفعال کنید تا از فعال سازی تصادفی جلوگیری شود.
 

رفع مشکلات هندزفری در گوشی شیائومی

گاهی در هنگام استفاده از هندزفری در گوشی خود با اختلالات و مشکلاتی روبرو می شوید . برای رفع مشکلات هندزفری در گوشی  شیائومی ، می توانید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.این مراحل به شما کمک میکند تا مشکلات را شناسایی کنید و آن را برطرف کنید.
 
  • چک کردن هندزفری و ‍‍‍ پورت:

ابتدا قبل از هرکاری باید از سالم بودن هندزفری خود مطمئن شوید . برای این کار هندزفری خود را به یک دستگاهی که پورت آن هندزفری را سا‍پورت میکند وصل کنید و سپس آن را تست کنید.
پورت ۳.۵ میلی‌متری یا پورت USB-C گوشی را از نظر وجود گرد و غبار یا ذرات بررسی کنید و در صورت نیاز به آرامی آن را تمیز کنید.
 
  • ریستارت کردن  :

گاهی با خاموش و روشن کردن گوشی می توان مشکلات موقتی نرم افزار مرتبط با صدا یا هندزفری را برطرف کنید.
با ریست کردن هندزفری بلوتوثی خود می توانید مشکلات جزئی آن را هم حل کنید. برای ریسک کردن هر هندزفری بلوتوثی بسته به مدل و برند ان متفاوت است و با سرچ در گوگل می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
 
  • بررسی تنظیمات گوشی :

به تنظیمات بخش Sound & Vibration بروید و مطمئن شوید که خروجی صدا روی هندزفری است نه بلندگو و همچنین سطوح صدا چک و تنظیم کنید.
اگر از هندزفری سیمی استفاده می کنید بلوتوث خود را خاموش و روشن کنید . زیرا ممکن است که  بلوتوث گوشی شما به یک دستگاه دیگر وصل شده باشد و به جای پخش صدا از هندزفری ، از دستگاه دیگر صدا پخش می شد.
 
  • فعال و غیر فعال کردن هندزفری :

گاهی گوشی در حالت هندزفری گیر میکند که برای رفع این مشکل باید چند بار هندزفری را به گوشی متصل و جدا کنید. از اپلیکیشن Headphone Mode Fixer در فروشگاه Play هم می توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.
 
  • بروزرسانی MIUI یا نرم‌افزار:

مطمئن شوید که گوشی شما آخرین نسخه MIUI یا نرم‌افزار را اجرا می‌کند.برای برسی بروزرسانی باید Settings > About Phone > System Update بروید.
 
  • تداخل برنامه های دیگر:

گاهی برنامه های دیگری که با کنترل صدا یا پخش موسیقی مرتبط است می تواند باعث تداخل کار هندزفری شود. هر اپلیکیشن مشکوکی که می تواند مشکل ساز باشد را حذف کنید.
 
  • تنظیم مجدد صدا :

به Settings > Additional Settings > Backup & Reset > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth قسمت سر بزنید . این کار می تواند مشکلات مربوط به صدا را برطرف کند.
 
  • حالت ایمن (Safe Mode):

برای بررسی این که اپلیکیشن دیگری مشکل ایجاد میکند یا خیر ،گوشی خود را در حالت ایمن یا Safe Mode بکنید. برای این کار دکمه پاور را فشار دهید  و نگه دارید سپس روی گزینه خاموش کردن را نگه دارد و گزینه ریستارت در حالت ایمن را انتخاب کنید. در حالت ایمن،هندزفری را تست کنید و اگر کار کرد اپلیکیشن های مشکوک را حذف کنید.
 
  • برگرداندن به حالت کارخانه (آخرین راهکار):

اگر هیچ کدام از این روش ها جواب نداد،ممکن است نیاز به بازنشانی به حالت کارخانه باشد. قبل از این کار، از داده های خود پشتیبان گیری کند. برای این کار Settings > Additional Settings > Backup & Reset > Factory Data Reset این مراحل را طی کنید.
تنظیمات هندزفری در گوشی شیائومی
 

جمع بندی

تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی بسیاری از ویژگی ها را ارائه می دهد که کاربران را قادر می سازد دستگاه خود را بدون لمس فیزیکی آن کنترل کنند. با فعال کردن تنظیمات هندزفری، کاربران می‌توانند کارهای مختلفی مانند برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام و عکس‌برداری را با استفاده از دستورات صوتی، ژست‌های حرکتی یا دیگر روش‌های غیرلمسی انجام دهند. در این مقاله، انواع تنظیمات هندزفری موجود در گوشی های شیائومی را بررسی کرده و نکات و ترفندهایی را برای استفاده موثر از آن ها ارائه کرده ایم. چه یک حرفه ای پر مشغله یا یک گیمر مشتاق باشید، فرقی نمی‌کند! تنظیمات هندزفری در گوشی های شیائومی می تواند زندگی شما را آسان تر و راحت تر کند.

مقالات مرتبط
تنظیمات گوشی شیائومی - راهنمای کامل ترفند های کاربردی
تنظیمات دوربین گوشی شیائومی: راهنمای کامل برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

باز کردن گوشی شیائومی با استفاده از تماس اضطراری
 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت