گوگل جمینای: تغییر نام و برند هوش مصنوعی گوگل بارد به جمینای

  • تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۲۱ بهمن ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۵۸
گوگل جمینای: تغییر نام و برند هوش مصنوعی گوگل بارد به جمینای

گوگل جمینای چیست؟

گوگل به طور رسمی نام هوش مصنوعی مبتنی بر زبان خود را از "گوگل بارد" به "جمینای" تغییر داد. این تغییر که در فوریه سال 2024 انجام شد و هدف از آن، یکپارچه‌سازی تلاش‌های گوگل در زمینه هوش مصنوعی و ارائه یک پلتفرم واحد به کاربران خود بود،  شامل تمام سطوح هوش مصنوعی گوگل، از جمله بارد پرو، بارد نانو و بارد اولترا می‌شود. جمینای در واقع همان هوش مصنوعی عظیم مبتنی بر زبان است که قبلاً در گوگل بارد استفاده می‌شد، اما اکنون با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی ارتقا یافته است.
اگر قبلاً از گوگل بارد استفاده می‌کردید، می‌توانید به سادگی به جمینای مهاجرت کنید. برای این کار، کافی است برنامه جمینای را دانلود و نصب کنید و سپس با حساب گوگل خود وارد شوید و یا از وب سایت گوگل جمینای به آدرس https://gemini.google.com استفاده کنید.

نسخه های مختلف جمینای:
  • جمینای نانو: نسخه رایگان با قابلیت های محدود
  • جمینای پرو: نسخه پولی با قابلیت های بیشتر
  • جمینای اولترا: نسخه پریمیوم با پیشرفته ترین قابلیت ها
 

نسخه رایگان Gemini دارای محدودیت هایی است

نسخه رایگان Gemini (که در برنامه Google Gemini در اندروید، در برنامه Google در iOS، یا در وب سایت Gemini به آن دسترسی دارید) در مقایسه با Gemini Advanced که فقط اشتراک دارد، محدودیت‌های زیادی دارد.

این تا حدی به این دلیل است که به جای Gemini Ultra 1.0 جدید گوگل، بر اساس یک مدل زبان بزرگ ساده (LLM) به نام Gemini Pro است. به طور کلی، نسخه رایگان خلاقیت کمتری دارد، دقت کمتری دارد، قادر به رسیدگی به سؤالات چند مرحله ای نیست، واقعاً نمی تواند کدنویسی کند و قدرت مدیریت داده محدودتری دارد.

این بدان معنی است که نسخه رایگان برای موارد اساسی مانند پاسخ به سؤالات ساده، خلاصه کردن ایمیل ها، ساختن تصاویر و (همانطور که در بالا توضیح دادیم) سؤال از سایر خدمات Google با استفاده از زبان طبیعی بهترین است.

به دنبال یک دستیار هوش مصنوعی هستید که بتواند در کدنویسی پیشرفته، پروژه های خلاقانه پیچیده و همچنین کار مستقیم در Gmail و Google Docs کمک کند؟ Google Gemini Advanced می تواند بیشتر در خیابان شما باشد، به خصوص اگر قبلاً در Google One مشترک شده باشید.
 

 

Gemini جایگزین Google Bard و Duet AI می شود

از برخی جهات، Google Gemini کارها را ساده تر می کند. این نام جدید برای همه ابزارهای هوش مصنوعی گوگل است، خواه از گوشی هوشمند یا دسکتاپ استفاده کنید یا از نسخه های رایگان یا پولی استفاده کنید. Gemini جایگزین Google Bard (نام قبلی چت ربات هوش مصنوعی "تجربی" گوگل) و Duet AI، مجموعه ابزارهای کار محور برای Google Workspace می شود. به دنبال یک دستیار هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر یا بازنویسی ایمیل ها هستید؟ اکنون می توانید به Google Gemini بروید و با یک حساب استاندارد Google شروع به استفاده از آن کنید.
اما اگر ابزارهای قدرتمندتر Gemini Advanced AI را می خواهید – و دسترسی به جدیدترین Gemini Ultra LLM گوگل – باید یک اشتراک ماهانه بپردازید. این به عنوان بخشی از برنامه Google One AI Premium است که می‌توانید در زیر اطلاعات بیشتری درباره آن بخوانید.

 

Gemini نیز جایگزین Google Assistant می شود

همانطور که در بالا ذکر کردیم، گوگل یک برنامه رایگان جدید Gemini برای اندروید راه اندازی کرده است . این در حال حاضر در ایالات متحده منتشر می شود و گوگل می گوید که "در هفته های آینده به طور کامل در دسترس خواهد بود" و مکان های بیشتری "به زودی" ارائه می شود. گوگل به داشتن تعریف گسترده ای از "به زودی" معروف است، بنابراین بریتانیا و اتحادیه اروپا ممکن است نیاز به صبر داشته باشند.

قرار است نسخه مشابهی برای iOS و آیفون ارائه شود، اما با رویکردی متفاوت. به جای یک برنامه مستقل جداگانه، Gemini در برنامه Google در دسترس خواهد بود .

برنامه اندروید به ویژه اهمیت زیادی دارد زیرا به شما امکان می دهد Gemini را به عنوان دستیار صوتی پیش فرض خود قرار دهید و جایگزین دستیار Google موجود شود. می‌توانید این را در طول فرآیند راه‌اندازی برنامه تنظیم کنید، جایی که می‌توانید روی «موافقم» ضربه بزنید تا Gemini «به وظایف تلفن شما رسیدگی کند».

این کار را انجام دهید و به این معنی است که هر زمان که یک دستیار صوتی را در تلفن Android خود احضار می کنید - چه با فشار دادن طولانی دکمه خانه یا گفتن "Hey Google" - به جای Google Assistant با Gemini صحبت خواهید کرد. با این اوصاف، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است هنوز نخواهید این کار را انجام دهید...

 

جمع بندی:

گوگل جمینای یک هوش مصنوعی مبتنی بر زبان قدرتمند است که می تواند به شما در انجام وظایف مختلف کمک کند. اگر به دنبال یک ابزار هوش مصنوعی هستید که به شما در نوشتن، تحقیق، ترجمه و ایده پردازی کمک کند، جمینای گزینه مناسبی برای شما است.


 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت