اول ضد آفتاب بزنیم یا آرایش کنیم؟

  • تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • تعداد بازدید:۱۴۴
اول ضد آفتاب بزنیم یا آرایش کنیم؟
اول کرم ضد آفتاب بزنیم یا آرایش کنیم؟ این یکی از سوالات رایج خانم ها هنگام بیرون رفتن از خانه است. واقعیت این است که ترتیب استفاده از ضد آقتاب و لوازم آرایش اهمیت زیادی دارد، زیرا در صورت انتخاب روتین پوست اشتباه، ممکن است پوست شما به خاطر اشعه های ماورای بنفش خورشید آسیب ببیند. بسیاری از متخصصان توصیه میکنند که کرم ضد آفتاب را قبل از لوازم آرایش و هنگامی که پوستتان تمیز است، اعمال کنید زیرا ضد آفتاب روی پوست تمیز بهتر عمل کرده و بهتر از پوست دفاع میکند. حالا مراحل کامل استفاده از ضد آفتاب زیر و روی آرایش در ادامه این مطلب ارائه می شود.
 

مراحل اعمال کرم ضد آفتاب زیر آرایش به شرح زیر است:

آماده‌سازی پوست و استفاده از مرطوب کننده:  پیش از هر چیز، پوست باید تمیز و هیدراته باشد. ابتدا پوست خود را با آرایش پاک کن هایی مانند میسلار واتر، به خوبی پاک کرده و آن را با یک کرم مرطوب کننده مناسب، پوست خود را آبرسانی و رطوبت رسانی کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده باعث می شود که پوست  رطوبت کافی داشته باشد و بعد از آرایش، پوسته پوسته به نظر نرسد.
استفاده از ضد آفتاب زیر آرایش: پیش از اعمال لوازم آرایش، یک لایه نازک ضد آفتاب بر روی پوست بمالید و اجازه دهید کاملا جذب شود. این کار به ایجاد یک سد حفاظتی بر پوست کمک کرده و از تداخل با مواد آرایشی جلوگیری می‌کند. بعد از اعمال ضد آفتاب چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس آرایش کنید.
استفاده از پرایمر: حالا مراحل آرایش روی ضد آفتاب آغاز می شود. اولین لوازم آرایشی که می توانید از آن به عنوان پایه و زیرسازی میکاپ خود استفاده کنید، پرایمر است. پرایمر باعث می شود که آرایش بهتر و طولانی تر روی صورت شما باقی بماند.
کرم پودر : مرحله بعدی در روتین کرم ضد آفتاب و آرایش روزانه، استفاده از
کرم پودر است. کرم پودر باعث یکدست و صاف به نظر رسیدن پوست شما می شود. کرم پودر را به تمام صورتو گردن خود بمالید.
کانسیلر:
کانسیلر قدرت پوشانندگی بالایی دارد و شما می توانید برای کاور کردن لکه ها، جوش ها و سایر عیوب  صورت را که با کرم پودر پوشانده نمی شوند از کانسیلر استفاده کنید.
استفاده از پنکک و تثبیت کننده های آرایش: مرحله بعدی در اعمال ضد آفتاب و آرایش، این است که از پنکک و اسپری های مخصوص تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. این اسپری ها از ریزش لوازم آرایشی جلوگیری میکند و برخی از مدل های آن حاوی SPF نیز هست که از پوست محافظت میکند.

با دنبال کردن این گام‌ها، می‌توانید از محافظت در برابر آفتاب برخوردار شوید، بدون آنکه به زیبایی و کیفیت آرایش خود آسیبی وارد کنید.
فقط مراقب باشید که ضد آفتاب را بیش از حد غلیظ نکنید. لایه نازک و یکنواخت، کلید حفظ زیبایی آرایش و اثربخشی ضد آفتاب است.

 
ضد آفتاب روی آرایش


چگونه هم کرم ضد آفتاب بزنیم و هم آرایش داشته باشیم؟

در این بخش در مورد یک مورد خاص از محصولات ترکیبی ضد آفتاب با خاصیت آرایشی صحبت می کنیم که در بازار محبوبیت زیادی دارد. این محصول، که به عنوان ضد آفتاب مرطوب‌کننده با پوشش رنگی شناخته می‌شود، هم محافظت کامل در برابر اشعه‌های UVA و UVB را فراهم می‌کند و هم با داشتن پایه رنگی، به پوست ظاهری صاف و یکدست می‌بخشد. ترکیبات آن شامل مواد مرطوب کننده‌ای مانند آلوئه ورا یا ویتامین E است که به پوست رطوبت می‌بخشند و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند. این ضد آفتاب رنگی، که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای انواع پوست‌ها موجود است، برای کسانی که می‌خواهند زمان صرف شده برای آرایش را کاهش دهند و در عین حال از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند، انتخابی عالی است. استفاده از این محصول نه تنها زیبایی طبیعی پوست را بهبود می‌بخشد بلکه دیگر لازم نیست ضد آفتاب روی آرایش استفاده شود.
 

چگونه روی آرایش ضد آفتاب بزنیم؟

با اینکه ما توصیه میکنیم، ابتدا کرم ضد آفتاب بزنید و بعد آرایش کنید، اما ممکن است نیاز به تجدید آفتاب داشته باشید. لازم به ذکر است که تمدید کرم ضد آفتاب هر 2 ساعت یکبار در محیط های باز ضروری است چون این محصول خواص خود را از دست میدهد. اگر در حال شنا یا تعریق هستید، هم باید زودتر تجدید کنید. حالا در چنین شرایطی چطور باید ضد آفتاب را روی آرایش اعمال کرد؟ استفاده از کرم‌های ضدآفتاب پودری معدنی (فیزیکی) برای تازه‌سازی ظاهر در طول روز، راهکاری بسیار مناسب است. ضد آفتاب های فیزیکی طوری عمل میکنند که اشعه های خورشید را بازتاب میدهند و هر گونه براقیت پوست که ناشی از آرایش است را از بین برده و آن را مات میکنند.
اگر به دنبال راه دیگری هستید، می توانید از ضدآفتاب‌های رنگی مینرال استفاده کنید که یکی از محصولات جدید برای محافظت در برابر آفتاب می باشند. این نوع کرم ضد آفتاب بر پایه زینک و تیتانیوم اکسید است و مقداری اکسید آهن افزوده می‌شود تا به آن رنگ برنزه ببخشد.  به این ترتیب، در یک محصول، شما حتی می‌توانید رنگ پوست خود را تنظیم کنید و همزمان از بیشترین محافظت ممکن در برابر آفتاب بهره‌مند شوید و همه این کار با استفاده از یک محصول تکرارپذیر است. اگر نگران هستید که در صورت استفاده از کرم ضد آقتاب، آرایش شما خراب شود، می توانید از محصولات جایگزینی مانند
اسپری ضد آفتاب، کرم پودرهای ضد آفتاب حاوی SPF و پودرهای تثبیت کننده آرایش استفاده کنید.
 

نکات ایمنی و بهداشتی در استفاده از ضد آفتاب روی آرایش:

  • برای استفاده ایمن و بهداشتی از ضد آفتاب همراه با آرایش، ابتدا باید کرم ضد آفتابی سبک و فاقد چربی با حداقل SPF 30 انتخاب شود.
  • در پایان روز، ضروری است که آرایش و ضد آفتاب به طور کامل پاک شوند تا از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش جلوگیری کند.
  • استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم و مناسب نوع پوست و همچنین مراقبت‌های پوستی منظم، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.
 
چگونه ضد آفتاب را روی آرایش بزنیم؟


نکات مهم درباره اعمال کرم ضد آفتاب روی صورت

حالا که تا اینجای مقاله ضد آفتاب و آرایش صورت آمده اید، بد نیست درباره نحوه استفاده از این محصول به صورت اصولی نیز صحبت کنیم. برای اینکه کرم ضد افتاب بیشترین حفاظت را از پوست شما داشته باشد، بهتر است طبق روش زیر عمل کنید:
 
  •  از کرمهای ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کنید. کرم ضد آفتاب با طیف گسترده در برابر اشعه های UVA و UVB، دو نوع اشعه خورشید که باعث آسیب می شوند، از پوست محافظت می کند. هر دو ضد آفتاب معمولی و آرایش SPF گزینه های طیف گسترده ای را ارائه می دهند.
  • کرم ضد آفتاب باید حداقل SPF 30 داشته باشد: اگر می‌خواهید برای مدت طولانی بیرون باشید، باید از محصولاتی استفاده کنید که حداقل SPF 30 داشته باشند. با اینکه ضد آفتاب هایی هستند که عدد SPF آنها بالاتر باشد، اما آنها فقط کمی بیشتر از پوست محافظت میکنند.
  •  در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید: رایج ترین اشتباهی که افراد هنگام استفاده از این کرم مرتکب می شوند عدم استفاده کافی از آن است. عدم استفاده کافی از این محصول، باعث می شود که پوست به خوبی محافظت نشود.
  •  نواحی غیر از صورت خود را فراموش نکنید. گردن، بازوها و هر پوست دیگری که در معرض نور خورشید قرار دارد نیز مستحق محافظت و مراقبت است.
  • به تاریخ انقضای ضد آفتاب توجه نمایید: کرم ضد آفتاب برای همیشه ماندگار نیست. به تاریخ انقضای آن توجه کنید تا مطمئن شوید که محافظ پوست مورد نیاز خود را دریافت می کنید.
 
 نحوه زدن کرم ضد آفتاب


توصیه های نهایی

در نهایت، استفاده از ضد آفتاب روی آرایش، نه تنها به حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید کمک می‌کند، بلکه زیبایی آرایش را نیز حفظ می‌کند. مهم است که ضد آفتاب را قبل از اعمال لوازم آرایشی بزنید و از محصولات سازگار با پوست خود استفاده کنید. برای حفظ اثربخشی ضد آفتاب، هر چند ساعت یک بار تجدید آن ضروری است و میتوان ازآن بر روی آرایش استفاده کرد. انتخاب فرمولاسیون‌های مناسب و ضد آب، به ویژه در روزهای گرم و مرطوب، اهمیت دارد.

مقالات پیشنهادی

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت