آموزش باز کردن قفل گوشی سامسونگ (8 راه سریع، آسان و مطمئن)

  • تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعداد بازدید:۱۲,۲۸۸
آموزش باز کردن قفل گوشی سامسونگ (8 راه سریع، آسان و مطمئن)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رمز
گوشی سامسونگ خود را فراموش کرده باشید یا به هر دلیلی گوشی قفل شده و نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید، در چنین شرایطی، باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات یک امر ضروریست. روش های متعددی برای باز کردن گوشی سامسونگ وجود دارد، مثلا با کد، برنامه هایی نظیر Find my mobile و تماس اضطراری که در این مطلب از مجله قلاب، قصد داریم نحوه باز کردن گوشی سامسونگ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
 

روش های باز کردن قفل گوشی سامسونگ

 
  • استفاده از Find my mobile
  • استفاده از Android Device Manager
  • اکانت گوگل
  • ریست فکتوری
  • تماس اضطراری 
  • برنامه های شخص ثالث
  • استفاده از تشخیص اثر انگشت یا چهره
  • باز کردن قفل گوشی با کد


 

استفاده از برنامه Find my mobile

برای استفاده از برنامه find my mobile سامسونگ باید طبق مراحل زیر عمل کنید:
 
  1. ورود به حساب کاربری سامسونگ: ابتدا باید به سایت https://smartthingsfind.samsung.com وارد شده و اطلاعات اکانت کاربری که با آن لاگین شده اید را وارد کنید.
  2. بعد از ورود، باید گوشی موبایل شما در سمت راست صفحه ظاهر شود. روی آیکون باز کردن قفل کلیک کرده و گوشی سامسونگ شما باز می شود.
  3. در مرحله سوم از باز کردن گوشی سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات، باید دوباره پسورد خود را وارد کنید تا هویتتان تایید شود.
  4. البته اگر استفاده از برنامه یافتن موبایل را برای شکستن رمز قفل گوشی خود انتخاب کرده اید باید شرایط زیر را هم رعایت نمایید:
  5. حساب کاربری شما در برنامه find my mobile باید پیش از اینکه رمزتان را گم کرده باشید، فعال شده باشد.
  6. در حین انجام این پروسه باید گوشی به اینترنت (WIFI یا دیتا موبایل) متصل باشد.
  7. رمز ورود به اکانت خود را به یاد داشته باشید.
  8. گزینه remote unlock را در گوشی خود باید فعال کنید.
 باز کردن قفل گوشی سامسونگ با find my phone

برنامه Android Device Manager

دومین روشی که برای باز کردن رمز گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات می خواهیم معرفی کنیم، استفاده از اپلیکیشن Android Device Manager است که البته در این روش هم باید این برنامه را از قبل در موبایل داشته باشید و حساب کاربری تان هم فعال باشد. برای استفاده از این اپلیکیشن برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ طبق مراحل زیر عمل کنید:
 
  • ابتدا در مرورگر وب خود به وب‌سایت Android Device Manager و وارد گوگل اکانت خود شوید. از همان حسابی باید استفاده کنید که روی گوشی سامسونگتان فعال است.
  • در صفحه اصلی Android Device Manager، تمام دستگاه‌های متصل به حساب Google شما نمایش داده می‌شوند. از لیست دستگاه‌ها، گوشی سامسونگ خود را انتخاب کنید.
  • باز کردن قفل: در این مرحله باید دکمه قفل (lock)  را انتخاب کنید.
  • تنظیم رمز عبور جدید: در پنجره باز شده، شما باید یک رمز عبور جدید برای گوشی خود تعیین کنید. این رمز عبور جدید برای باز کردن گوشی سامسونگ استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید پیامی برای نمایش روی صفحه قفل نیز اضافه کنید.
  • ارسال دستور به دستگاه: پس از تعیین رمز عبور جدید، دکمه "قفل کردن" (Lock) را بزنید. دستگاه شما بلافاصله قفل می‌شود و پیام شما نیز نمایش داده می‌شود.
  • اگر یکی از مراحل فوق را به درستی انجام نداده باشید، یک تب جدید با 3 گزینه erase، lock و ring باز خواهد شد که شما باید روی erase کلیک کنید.
 
 باز کردن قفل گوشی سامسونگ با android device manager

اکانت گوگل

اگر گوشی شما از نسل قدیمی سامسونگ است که از نسخه اندروید بالاتر از 4.4 و پترن هم پشتیبانی میکند می توانید با کمک اکانت گوگل خود، رمز موبایلتان را بازیابی کند. البته باید رمز حساب گوگلی که به گوشی شما متصل است را به یاد داشته باشید. روش باز کردن قفل و الگوی گوشی سامسونگ با حساب گوگل به صورت زیر است:
  1. شما ابتدا باید 5 بار متوالی رمز ورود دستگاه خود را اشتباه وارد کنید تا زمانی که پیغام forgot password یا forgot pattern را مشاهده کنید. (ممکن است گزینه help with sign-in) هم نمایش داده شود.
  2. وارد حساب گوگل شوید و روی گزینه enter google account details کلیک نمایید.
  3. بعد از وارد کردن رمز حساب گوگل، باید رمز یا الگوی جدیدی برای گوشی سامسونگ خود انتخاب کنید.
  4. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش، گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد و حساب گوگل خود را روی موبایل فعال کرده باشید. اگر گوگل اکانت نداشته باشید یا به حساب دیگری دسترسی داشته باشید، این روش برای شما مناسب نیست و باید به روش‌های دیگری برای باز کردن گوشی سامسونگ فکر کنید.
 

باز کردن گوشی سامسونگ با کد

یک روش دیگر وجود دارد که در آن با وارد کردن کد میتوانید گوشی سامسونگ خود را باز کنید، البته در این روش اطلاعات شما از بین می روند. برای باز کردن قفل گوشی با کد به شیوه زیر عمل کنید:
  1. ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید و سیمکارت را از داخل گوشی بیرون بیاورید.
  2. حالا می‌توانید یکی از کدهای باز کردن گوشی سامسونگ زیر را وارد کنید:
  • *2767*3855#
  • *2767*2878#
این کدها باعث ریست فکتوری گوشی می‌شوند و تمام تنظیمات و اطلاعات روی گوشی پاک می‌شوند. لطفاً دقت داشته باشید که با وارد کردن این کد، تمام اطلاعات شما از بین می‌رود، بنابراین از این روش فقط در صورتی استفاده کنید که دیگر راهی برای بازیابی رمز عبور نداشته باشید.
3. در این مرحله سیمکارت را دوباره در گوشی قرار دهید و گوشی را روشن کنید.
4. پس از ریست فکتوری، گوشی سامسونگ به حالت کارخانه باز می‌گردد و شما باید رمز عبور پیش‌فرض گوشی را وارد کنید. معمولاً رمز عبور پیش‌فرض برای گوشی‌های سامسونگ ۸ تا صفر (00000000) است.
5. تنظیم مجدد رمز عبور: پس از ورود به گوشی، می‌توانید رمز عبور جدیدی تنظیم کنید تا از امنیت بیشتری برخوردار شوید.

 
باز کردن قفل گوشی سامسونگ با کد


گوشی های محبوب سامسونگ
گوشی a73
اس 23 اولترا
گوشی a14
گوشی a13
اس 22 اولترا
گوشی اس 24 اولترا
گوشی a54

ریست فکتوری

بازگشت گوشی به حالت کارخانه یکی دیگر از روش های باز کردن گوشی سامسونگ است اما تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی در این روش پاک می شود، پس قبل از انجام این مراحل، پشتیبانی از اطلاعات مهمتان بگیرید:
  1. ابتدا گوشی خود را خاموش کنید.
  2. در حالت دانلود، با استفاده از کلیدهای تنظیمات به پایین بروید تا به گزینه‌ها برسید و  بر روی "ریست فکتوری" یا "Factory Reset" کلیک کنید.
  3. پس از انجام مراحل ریست فکتوری، گوشی به طور خودکار ریستارت خواهد شد و به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.
  4. پس از ریست فکتوری کامل، باید تنظیمات اولیه مانند Wi-fi و اطلاعات اکانت گوگل را وارد کنید.
  5. حالا می‌توانید تنظیمات اولیه خود را انجام دهید و گوشی را به حساب گوگل خود متصل کنید.
همانطور که پیشتر گفتیم در این روش تمام اطلاعات پاک خواهند شد، بنابراین اگر راه دیگری برای باز کردن قفل گوشی خود نداشتید، از این روش استفاده کنید.
 

تماس اضطراری 

امنیت گوشی های سامسونگ امروزه آنقدر بالا رفته که دیگر باز کردن گوشی سامسونگ با تماس اضطراری دیگر یک راه عملی نیست.، اما به طور کلی در این روش باید طبق مراحل زیر عمل کنید:
 
  1. وقتی رمز خود را فراموش کرده اید، از صفحه قفل، گزینه "تماس اضطراری" یا "اورژانس" (Emergency) را بزنید. این گزینه معمولاً در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.
  2. حالا یک شماره اضطراری معتبر را وارد کنید مثلا 115 یا 911.
  3. بلافاصله پس از زنگ زدن، تماس را قطع کنید. این کار می‌تواند به شما امکان دسترسی به صفحه اصلی گوشی را بدهد.
  4. حالا می‌توانید به صفحه قفل گوشی دسترسی پیدا کرده و آن را باز کنید بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور یا الگو.
 

برنامه های شخص ثالث

با کمک برخی از اپلیکیشن ها، رمز فراموش شده را بازیابی کرد، اما به طور کلی بهتر است از این برنامه ها استفاده نکنید زیرا آنها دسترسی زیادی به رمز و اطلاعات گوشی دارند. یکی از بهترین و مطمئن ترین برنامه های باز کردن قفل گوشی، برنامه Tenorshare 4uKey است که شما می توانید آن را در سیستم عامل ویندوز یا مک نصب کنید. طرز استفاده از برنامه Tenorshare 4uKey برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ عبارت است از:
 
  1. گوشی سامسونگ خود به لپ تاپ خود متصل کنید. سپس برنامه Tenorshare 4uKey را که از قبل در رایانه تان نصب کرده اید را اجرا کرده و گزینه "Remove Screen Lock without Data Loss" را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد، اطلاعات گوشی خود را مانند نام و مدل را وارد کرده و گزینه "Next" را بزنید. اگر نام گوشی شما در لیست نمایش داده شده نیست، احتمالاً این برنامه نمی‌تواند به باز کردن قفل گوشی شما بپردازد و شما باید روش دیگری را امتحان کنید. این احتمال وجود دارد که به خاطر پروتکل های امنیتی، استفاده از برنامه های شخص ثالث برای باز کردن قفل گوشی دیگر کارآمد نباشند.
  3. سپس، مانند توضیحاتی که در صفحه نمایش برنامه داده شده است، گوشی خود را در حالت "download mode" قرار دهید. البته بهتر است دقیقا طبق توضیحات برنامه عمل کنید.
  4. در مرحله آخر، باید منتظر بمانید تا برنامه قفل گوشی را باز کند. بعد از انجام موفقیت‌آمیز این عملیات، قفل گوشی شما باز خواهد شد و شما می‌توانید به صفحه اصلی گوشی دسترسی پیدا کنید.
 
باز کردن قفل گوشی سامسونگ با برنامه Tenorshare 4uKey

استفاده از تشخیص اثر انگشت یا چهره

 اگر گوشی شما از قابلیت تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند و اطلاعات مربوط به این قابلیت را از قبل تنظیم کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره گوشی را باز کنید. پیشنهاد ما این است که حتما یک پسورد پین یا الگو داشته باشید و یه پسورد اثر انگشت یا تشخیص چهره که در مواقعی که رمز گوشی خود را فراموش می کنید، دچار مشکل نشوید.
 

سخن پایانی

در این مطلب نحوه باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات و روش های پر ریسک مانند بازگشت به تنظیمات کارخانه آموزش داده شد. امیدواریم با بهره گیری از این روش ها بتوانید به راحتی و به سرعت گوشی سامسونگ خود را باز کنید. همچنین می توانید انواع گوشی موبایل ساموسنگ با قیمت های متنوع را از بازا آنلاین قلاب بخرید.
 

سوالات متداول

 

آیا می توان با تماس اضطراری گوشی سامسونگ را باز کرد؟

در حال حاضر خیر. حتی بازیابی رمز گوشی های سامسونگی که اندروید زیر 4.4 دارند هم با تماس اضطراری ممکن نیست.
 

چطور قفل گوشی را بدون از دست دادن اطلاعات باز کنیم؟

روش هایی مانند Find my mobile،  Android Device Manager، حساب کاربری گوگل و استفاده از برنامه های شخص ثالث هستند که امکان باز کردن گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات را فراهم میکنند.
 

بهترین برنامه های شخص ثالث برای شکستن قفل گوشی سامسونگ چیست؟

برنامه Tenorshare 4uKey یکی از بهترین گزینه های روی میز است که رایگان نیز می باشد.


نحوه باز کردن قفل گوشی A14 چگونه است؟

روش باز کردن قفل تمام گوشی های نسل جدید سامسونگ مانند A14، A30، A71 و ... با روش هایی مانند find my phone، ریست فکتوری و سایر روش هایی که در این مقاله گفتیم است.


مقالات پیشنهادی
 

  • گوشی samsung
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید

مهسا غفوریان

با سلام گوشی من گوشیمa34هست و میخام با سامسونگ اکانت باز کنم ولی گزینه باز کردن رمز گوشیرو ندارم

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ
لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت