بازی‌های PS4: دنیایی از هیجان و ماجراجویی

  • انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۲
  • به روز رسانی:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید:۷۵
بازی‌های PS4: دنیایی از هیجان و ماجراجویی
دنیای بازی های ویدیویی همواره در حال گسترش و پیشرفت است و هر ساله شاهد انتشار عناوین جدید و هیجان انگیزی هستیم. کنسول بازی پلی استیشن 4 (PS4) یکی از محبوب ترین کنسول بازی در جهان است و به لطف قدرت پردازش بالا و طیف گسترده ای از بازی های باکیفیت، توانسته است توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم جدیدترین بازی های PS4 را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از دنیای هیجان انگیز بازی های ویدیویی لذت ببرید.
 

معرفی بهترین بازی های ps4

 
در اینجا لیستی از جدید ترین و محبوب ترین بازی های پی اس 4 آورده شده است:
 

Elden Ring

 
الدن رینگ یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌آفرینی اکشن و جهان باز است که توسط فرام سافتور توسعه یافته و به‌وسیلهٔ باندای نامکو انترتینمنت در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲، برای پلت‌فرم‌های مایکروسافت ویندوز، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر شده‌است.
 
بازی در سرزمین میانه، سرزمینی افسانه‌ای که توسط اژدهایان و موجودات افسانه‌ای دیگر اداره می‌شود، اتفاق می‌افتد. بازیکنان نقش یک Tarnished را بر عهده می‌گیرند، یک جنگجوی تبعید شده که باید به سرزمین میانه بازگردد و Elden Ring، یک شیء قدرتمند را که توسط پنج نیمه تقسیم شده است، بازیابی کند.
 
این بازی دارای یک جهان باز بزرگ و متنوع است که بازیکنان می توانند آزادانه در آن کاوش کنند. جهان پر از مکان های مخفی، دشمنان خطرناک و موجودات عجیب و غریب است. بازیکنان می توانند از طیف گسترده ای از سلاح ها، زره ها و مهارت ها برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند.
 
Elden Ring

 

Horizon Forbidden West

 
Horizon Forbidden West یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط گوریلا گیمز توسعه یافته و به‌وسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای بر بازی Horizon Zero Dawn است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.
 
داستان بازی در یک دنیای آخرالزمانی اتفاق می‌افتد که در آن انسان‌ها در کنار ماشین‌های هوشمند زندگی می‌کنند. الوی، شخصیت اصلی بازی، یک شکارچی ماشین است که در تلاش است تا حقیقت پشت وقایع فاجعه‌بار که به نابودی تمدن بشری منجر شد را کشف کند.
 
بازیکنان می‌توانند در نقش الوی بازی کنند و در یک دنیای وسیع و پر از ماجراجویی به گشت و گذار بپردازند. بازی دارای سیستم مبارزه‌ای روان و جذابی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از مهارت‌ها و سلاح‌های مختلف با ماشین‌های خطرناک مبارزه کنند.
 
Horizon Forbidden West

 

Nioh 2

 
Nioh 2 یک بازی ویدئویی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط Team Ninja توسعه یافته و توسط Koei Tecmo در سال 2020 برای PlayStation 4 منتشر شد. این دنباله‌ی بازی Nioh 2017 است.
 
بازی در ژاپن قرون وسطی و در طول دوره سنگوکو اتفاق می‌افتد و داستان یک سامورایی نیمه-انسان به نام هیراتا ساساکی را روایت می‌کند. ساساکی در تلاش است تا هویت خود را کشف کند و از قدرت‌های جدید خود برای محافظت از ژاپن در برابر نیروهای شیطانی استفاده کند. گیم‌پلی Nioh 2 بر روی مبارزات اکشن تمرکز دارد. بازیکنان می‌توانند از یک ترکیب متنوع از سلاح‌ها و فنون مبارزه برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کنند. بازی همچنین دارای یک سیستم مهارت پیشرفته است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شخصیت خود را به روش‌های مختلف شخصی‌سازی کنند.
 
Nioh 2

 

God of War

 
God of War یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیو سانتا مونیکا توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌است. این هشتمین قسمت در مجموعه خدای جنگ است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی خدای جنگ: معراج (۲۰۱۳) است و داستان کریتوس، یک جنگجوی اسپارتایی را روایت می‌کند که پس از کشتن آتنا، الهه خرد و جنگ، به همراه پسرش آتریوس به سرزمین‌های نورس سفر می‌کند.
 
در این بازی، کریتوس و آتریوس برای دفن خاکستر مادر آتریوس، فاتالیستی، به یک سفر خطرناک در سرزمین‌های نورس می‌روند. در طول سفر، آنها با خدایان و موجودات افسانه‌ای نورس روبرو می‌شوند و باید بر چالش‌های زیادی غلبه کنند.
 
God of War

 

Monster Hunter

 
بازی Monster Hunter یک سری بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط شرکت Capcom ساخته و منتشر می‌شود. این بازی برای اولین بار در سال 2004 برای کنسول PlayStation 2 منتشر شد و تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است.
 
در این بازی، بازیکن در نقش یک شکارچی قرار می‌گیرد که باید هیولاهای بزرگ و خطرناکی را شکار کند. این هیولاها دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی هستند و شکار آنها نیازمند مهارت و تجربه است.
 
بازی Monster Hunter دارای گیم‌پلی جذاب و چالش‌برانگیزی است. بازیکنان باید از تجهیزات و مهارت‌های خود به‌خوبی استفاده کنند تا بتوانند هیولاها را شکست دهند. بازی دارای یک دنیای بزرگ و متنوع است که بازیکنان می‌توانند در آن آزادانه حرکت کنند. این دنیا شامل مناطق مختلفی مانند جنگل‌ها، کوهستان‌ها، بیابان‌ها و غیره است.
 
Monster Hunter

 

The Last of Us Part II

 
بازی آخرین بازمانده از ما قسمت دوم یک بازی ویدئویی اکشن ماجراجویی و ترس و بقا است که توسط شرکت ناتی داگ توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی سال ۲۰۱۳ آخرین بازمانده از ما است و در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد.
 
داستان the last of us پنج سال پس از وقایع بازی اول روایت می‌شود و ال‌لی و جوئل را در سفری در سراسر ایالات متحده برای یافتن درمانی برای عفونت قارچی که جهان را ویران کرده است، دنبال می‌کند. بازی برای گرافیک، گیم‌پلی و داستانش مورد تحسین قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله بازی سال در جوایز بازی ۲۰۲۰ را دریافت کرد.
 
The Last of Us Part II

 

Uncharted 4: A Thief's End

 
Uncharted 4: A Thief's End یک بازی ویدئویی اکشن ماجراجویی است که در سال 2016 توسط ناتی داگ توسعه و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد. این چهارمین قسمت و فصل پایانی در مجموعه بازی‌های ویدئویی آنچارتد است که داستان نایتن دریک را دنبال می‌کند که در آخرین ماجراجویی خود برای کشف گنج گمشده دزد دریایی هنری اِوری می‌رود.
 
این بازی پس از انتشار با تحسین منتقدان روبرو شد و ستایش‌ها به سمت داستان، گیم‌پلی، گرافیک و اجراها هدایت شد. این بازی همچنین یک موفقیت تجاری بود و بیش از 16 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. آنچارتد 4: پایان یک دزد به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی تمام دوران شناخته می‌شود.
 
Uncharted 4: A Thief's End

 

Stray

 
Stray یک بازی ماجراجویی پلتفرمر سوم شخص است که توسط BlueTwelve Studio توسعه یافته و توسط Annapurna Interactive منتشر شده است. Stray یک بازی ماجراجویی پلتفرمر سوم شخص است که در یک دنیای سایبرپانک متروکه جریان دارد. شما در نقش یک گربه سرگردان بازی می کنید که به دنبال راه خود برای بازگشت به خانه است. در طول راه، با شخصیت های رباتیک عجیب و غریب ملاقات خواهید کرد و باید معماها را حل کنید و موانع را پشت سر بگذارید.
 
بازی Stray در مورد ماجراجویی و کشف است. شما می توانید جهان بازی را آزادانه کاوش کنید و هر چیزی را که می خواهید کشف کنید. دنیای بازی پر از جزئیات و زیبایی است و همیشه چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد. بازی Stray همچنین دارای داستانی جذاب است. شما در طول سفر خود با شخصیت های رباتیک عجیب و غریب آشنا خواهید شد که هر کدام داستان خاص خود را دارند. داستان بازی به شما می اندازد و شما را به فکر فرو می برد.
 
گیم پلی بازی بر اساس حرکت گربه است. شما می توانید از دیوارها بالا بروید، از لوله ها بپرید و از طریق پنجره ها خزنده شوید. این به شما امکان می دهد تا به مکان هایی برسید که انسان ها نمی توانند.
 
Stray

 

Gran Turismo 7

 
Gran Turismo 7 یک بازی ویدئویی مسابقه‌ای است که توسط Polyphony Digital توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 منتشر شده است. این بازی در 4 مارس 2022 عرضه شد.
 
Gran Turismo 7 یک شبیه‌ساز مسابقه‌ای است که بر روی شبیه‌سازی رانندگی و فیزیک خودرو تأکید دارد. بازی دارای بیش از 420 خودرو از بیش از 60 تولیدکننده خودرو است و بیش از 90 مسیر مسابقه در سراسر جهان را ارائه می‌دهد.بازی دارای یک داستان تک نفره است که بازیکنان را در نقش یک راننده تازه‌کار دنبال می‌کند که می‌خواهد در مسابقات قهرمانی Gran Turismo شرکت کند. بازیکنان می‌توانند در مسابقات مختلف، از مسابقات خیابانی گرفته تا مسابقات فرمول یک، شرکت کنند.این بازی همچنین دارای یک حالت چند نفره آنلاین است که بازیکنان می‌توانند با یکدیگر مسابقه دهند.
 
Gran Turismo 7

 

The Witcher 3: Wild Hunt

 
The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی اکشن است که توسط سی‌دی پراجکت RED توسعه یافته و توسط گوگلی منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای برای بازی‌های ویچر و ویچر ۲: قاتلین پادشاهان است و سومین بازی در سری بازی‌های ویچر است. این بازی در یک جهان باز واقع‌گرایانه تنظیم شده است و داستان گرالت از ریویا، یک ویچر، را روایت می‌کند که در جستجوی دختر گمشده خود است.
 
داستان بازی The Witcher 3: Wild Hunt در یک جهان باز واقع‌گرایانه و فانتزی تنظیم شده است. داستان بازی درباره گرالت او ریویا، یک ویچر، است که در جستجوی دختر گمشده خود، سیرین، است. سیرین یک کودک جادویی است که توسط نیروهای شرور دنبال می‌شود. گرالت باید سیرین را پیدا کند و از او محافظت کند.
 
این بازی یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است. بازیکنان باید با استفاده از مهارت‌های مختلف خود از جمله مبارزه، جادو و شکار هیولاها، از خود در برابر دشمنان دفاع کنند.بازیکنان می‌توانند در دنیای بازی آزادانه حرکت کنند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. آنها می‌توانند ماموریت‌های اصلی داستان را دنبال کنند، ماموریت‌های فرعی را تکمیل کنند، با شخصیت‌های مختلف تعامل داشته باشند و دنیای بازی را کاوش کنند.
 
The Witcher 3: Wild Hunt

 

Journey

 
بازی Journey یک بازی ویدئویی مستقل در سبک ماجراجویی است که توسط استودیو مستقل دت‌گیم‌کامپانی توسعه یافته و به‌وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت در ۱۳ مارس ۲۰۱۲ از طریق شبکه پلی‌استیشن برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر شده‌است. همچنین این بازی در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۵ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت.
 
بازیکن در نقش موجودی شبیه به روباه در بیابانی وسیع و پر از خطرات حرکت می‌کند. هدف بازی رسیدن به قله کوه بلندی در انتهای بیابان است.بازی از نظر گیم‌پلی ساده است و بازیکن فقط می‌تواند بپرد، بدود و در هوا شناور شود. با این حال، بازی از نظر بصری و موسیقی بسیار زیبا و آرامش‌بخش است.
 
داستان بازی در مورد سفری معنوی است. بازیکن در طول بازی با موانع و چالش‌های زیادی روبرو می‌شود که باید آنها را پشت سر بگذارد. این چالش‌ها نمادی از موانع و چالش‌های زندگی هستند که هر فرد در طول زندگی خود با آنها روبرو می‌شود.
 
Journey

 

Undertale

 
Undertale یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌آفرینی است که توسط توسعه‌دهندهٔ بازی مستقل آمریکایی، توبی فاکس ساخته شده‌است. این بازی در سال ۲۰۱۵ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و در سال‌های بعد برای کنسول‌های نینتندو سوئیچ، اندروید، پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز و ایکس‌باکس وان نیز منتشر شد.
بازیکن در این بازی، بچه‌ای را که درون زیرزمین سقوط کرده‌است کنترل می‌کند. بازیکن هیولاهای مختلفی را در طول سفر برگشت به سطح زمین ملاقات می‌کند. برخی از هیولاها ممکن است بازیکن را گرفتار جنگ کنند. بازیکن می‌تواند با هیولاها مبارزه کند یا با آنها دوست شود.
سیستم مبارزه بازی Undertale خلاقانه و منحصر به فرد است. در این بازی، بازیکن می‌تواند با استفاده از حملات فیزیکی، جادوها و همچنین گزینه‌های گفتاری با هیولاها مبارزه کند. اگر بازیکن با هیولا دوست شود، می‌تواند از مبارزه با آن اجتناب کند.داستان بازی Undertale داستانی جذاب و احساسی دارد. بازیکن در طول بازی با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود و با آنها ارتباط برقرار می‌کند. داستان بازی دربارهٔ ماهیت خیر و شر و انتخاب‌های بازیکن است.
 
Undertale

 

Bloodborne

 
Bloodborne یک بازی اکشن نقش‌آفرینی توسعه‌یافته توسط FromSoftware و منتشر شده توسط Sony Interactive Entertainment برای کنسول PlayStation 4 است. این بازی در 25 مارس 2015 در سراسر جهان منتشر شد.
 
این بازی در یک شهر خیالی ویران‌شده به نام یارنام (Yharnam) واقع شده‌است که توسط بیماری مرموزی به نام «فساد خون» (Bloodborne Rot) فرا گرفته شده‌است. بازیکنان کنترل شخصیتی را بر عهده می‌گیرند که به یارنام سفر می‌کند تا علت این بیماری را کشف کند.
 
بازیکنان می‌توانند از انواع سلاح‌ها و ابزارها برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند. این سلاح‌ها شامل شمشیرها، چوب‌دستی‌ها، تفنگ‌ها و سایر سلاح‌های عجیب و غریب است. بازیکنان همچنین می‌توانند از سیستم «Bloodborne» برای بهبود مهارت‌ها و قدرت‌های خود استفاده کنند.
 
Bloodborne

 

Persona 5

 
Persona 5 یک بازی نقش‌آفرینی ژاپنی است که توسط Atlus توسعه یافته و توسط Atlus و Sega برای PlayStation 3 و PlayStation 4 منتشر شده است. این پنجمین قسمت اصلی در سری Persona است. بازی در ژاپن در 3 سپتامبر 2016 و در سراسر جهان در 4 آوریل 2017 منتشر شد.
 
داستان بازی حول محور یک گروه از نوجوانان به نام گروه دزدان دریایی قلب است که به دنیای تاریک قلب انسان‌ها سفر می‌کنند تا از آنها انتقام بگیرند. بازیکنان کنترل یک نوجوان به نام Ren Amamiya را بر عهده می‌گیرند که پس از اتهام به یک جرم که مرتکب نشده است، مجبور به ترک خانه و زندگی در توکیو می‌شود. در آنجا، او با دوستانی جدید آشنا می‌شود که به او کمک می‌کنند تا قدرت‌های خود را کشف کند و به یک دزد دریایی قلب تبدیل شود.
 
بازی از یک سیستم زمان‌بندی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که بازیکنان را مجبور می‌کند تا بین زندگی روزمره خود و فعالیت‌های خود در دنیای تاریک تعادل ایجاد کنند. بازیکنان می‌توانند زمان خود را صرف رفتن به مدرسه، انجام فعالیت‌های جانبی و تعامل با دوستان خود کنند. آنها همچنین می‌توانند در دنیای تاریک سفر کنند و با دشمنان مبارزه کنند.
 
Persona 5

 

Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

 
Divinity: Original Sin II – Definitive Edition یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی است که توسط Larian Studios ساخته و منتشر شده است. این دنباله بازی Divinity: Original Sin در سال 2014 و پنجمین ورودی اصلی از سری Divinity است. این بازی برای مایکروسافت ویندوز در سپتامبر 2017 منتشر شد و سپس برای نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و مک‌اواس در سال ۲۰۱۸ پورت شد.
 
بازی در دنیای ریوییل، یک دنیای فانتزی قرار دارد. بازیکنان در نقش گروهی از زندانیان قرار می‌گیرند که از یک کشتی در حال غرق شدن فرار می‌کنند. آنها باید برای زنده ماندن و یافتن راه خود به آزادی بجنگند.
 
این بازی دارای گیم پلی گسترده و عمیقی است. بازیکنان می توانند از بین 14 کلاس مختلف شخصیت انتخاب کنند و مهارت ها و توانایی های خود را به دلخواه خود سفارشی کنند. بازی همچنین دارای سیستم مبارزه مبتنی بر نوبت است که به بازیکنان امکان می دهد از محیط اطراف خود برای ایجاد استراتژی های پیچیده استفاده کنند.
 
Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

 

Gran Turismo Sport

 
Gran Turismo Sport یک بازی ویدئویی در سبک مسابقه‌ای است که توسط پولی‌فونی دیجیتال ساخته شده و بوسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت در اکتبر سال ۲۰۱۷ به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این بازی هجدهمین قسمت از سری بازی‌های گرن توریسمو است.
 
این بازی داستان خاصی ندارد و تمرکز اصلی آن بر روی مسابقات ماشین‌سواری است. بازیکن در ابتدا می‌تواند از بین 160 ماشین موجود در بازی، یکی را انتخاب کند و سپس با شرکت در مسابقات مختلف، مهارت خود را در رانندگی آزمایش کند.
 
بازی Gran Turismo Sport از نظر گیم‌پلی شبیه‌ساز است و به بازیکن اجازه می‌دهد تا کنترل ماشین‌ها را به طور کامل در دست بگیرد. بازیکن می‌تواند با استفاده از کنترلر یا فرمان، ماشین را کنترل کند.بازی دارای انواع مختلفی از مسابقات است که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. برخی از مسابقات شامل مسابقات سرعت، مسابقات دریفت و مسابقات آف‌رود می‌شوند. همچنین، بازی دارای یک بخش آنلاین نیز است که بازیکنان می‌توانند در آن با یکدیگر به رقابت بپردازند.
 
Gran Turismo Sport

 

FIFA 23

 
FIFA 23 یک بازی ویدئویی شبیه‌ساز فوتبال است که توسط الکترونیک آرتز توسعه یافته و توسط آن منتشر شده‌است. این بازی بیست‌وهشتمین نسخه اصلی در مجموعه بازی‌های FIFA و دنبالهٔ FIFA 22 است. این بازی در تاریخ 30 سپتامبر 2023 برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر شد.
 
گیم‌پلی FIFA 23 نسبت به نسخه‌های قبلی بهبودهای قابل توجهی داشته است. یکی از مهم‌ترین این بهبودها، کاهش سرعت کلی بازی است. این امر باعث شده تا بازیکنان کنترل بیشتری روی توپ داشته باشند و بازی شباهت بیشتری به فوتبال واقعی پیدا کند. همچنین، سیستم پاس‌کاری و شوت‌زنی نیز بهبود یافته است و بازیکنان می‌توانند پاس‌های دقیق‌تری بدهند و شوت‌های قدرتمندتری بزنند.
 
FIFA 23

 

 Final Fantasy XIV: Shadowbringers

 
Final Fantasy XIV: Shadowbringers یک بسته الحاقی برای بازی ویدئویی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) Final Fantasy XIV است که توسط Square Enix توسعه و منتشر شده است. این بسته الحاقی در 2 ژوئیه 2019 برای PlayStation 4 و Microsoft Windows منتشر شد.
 
بازی داستان قهرمانان جدید را دنبال می کند که از Eorzea به دنیای Garlemald سفر می کنند تا از آن در برابر امپراتوری Garlean نجات دهند. بازیکنان کنترل شخصیت های جدیدی را بر عهده می گیرند که هر یک از آنها دارای داستان و توانایی های منحصر به فرد خود هستند.
 
بازی شامل محتوای جدید زیادی از جمله مناطق جدید برای کاوش، ماموریت های جدید برای تکمیل، باس های جدید برای مبارزه و تجهیزات جدید برای جمع آوری است.Shadowbringers همچنین شامل چندین پیشرفت در گیم پلی از جمله یک سیستم کلاس جدید به نام Dancer و یک سیستم جدید برای شخصی سازی ظاهر شخصیت ها است.
 
 Final Fantasy XIV: Shadowbringers

 

NBA 2K23

 
این یک بازی ویدئویی بسکتبال است که توسط Visual Concepts توسعه یافته و توسط 2K Sports منتشر شده است. این نسخه بیست و هفتمین بازی در سری NBA 2K است و در 9 سپتامبر 2023 برای Microsoft Windows، PlayStation 4، PlayStation 5، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر شد.
 
در این بازی ، بازیکنان می توانند در مسابقات NBA، WNBA و MyTeam بازی کنند. حالت MyCareer بازگشته است و بازیکنان می توانند داستان خود را ایجاد کنند و به یک ستاره NBA تبدیل شوند. حالت MyTeam همچنین شامل ویژگی های جدیدی مانند کارت های Signature Series و کارت های Season of Giving است.
 
NBA 2K23 از نظر گرافیکی و گیم پلی پیشرفت هایی نسبت به نسخه های قبلی داشته است. انیمیشن ها روان تر و واقعی تر هستند و فیزیک بازی بهبود یافته است. همچنین، هوش مصنوعی بازیکنان بهبود یافته است و آنها اکنون می توانند تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند.
 
NBA 2K23

 

 Shadow of the Colossus

 
Shadow of the Colossus یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص است که توسط Team Ico ساخته شده است و در سال 2005 توسط Sony Computer Entertainment برای PlayStation 2 منتشر شد. این بازی توسط Fumito Ueda کارگردانی شد و داستان قهرمانی به نام Wander را روایت می کند که به سرزمین Forbidden Land سفر می کند تا 16 غول غول پیکر را بکشد.
 
بازیکنان کنترل Wander را بر عهده می گیرند، که با همراهی یک اسب بالدار به نام Argo، به Forbidden Land سفر می کند. Wander به دنبال دختری به نام Mono است که توسط زنی به نام Dormin به او داده شده است. Dormin می گوید که می تواند Mono را زنده کند، اما فقط در صورتی که Wander 16 غول را بکشد.
 
مبارزات با غول ها هسته بازی هستند. هر غول یک الگوی رفتاری و نقطه ضعف منحصر به فرد دارد. بازیکنان باید از مهارت های خود در شکار و مبارزه استفاده کنند تا غول ها را شکست دهند.
 
 Shadow of the Colossus

 

Madden NFL 23

 
Madden NFL 23 جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Madden NFL است که توسط شرکت الکترونیک آرتز (EA Sports) توسعه یافته و در تاریخ 19 اوت 2023 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی بر اساس لیگ ملی فوتبال آمریکایی (NFL) ساخته شده است و بازیکنان را در نقش بازیکنان فوتبال آمریکایی قرار می‌دهد تا در مسابقات NFL به رقابت بپردازند.
 
Madden NFL 23 شامل ویژگی‌های جدیدی در گیم‌پلی، حالت‌های بازی و گرافیک است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این بازی، سیستم FieldSENSE است که یک فناوری جدید است و امکان شاخه‌بندی انیمیشن‌ها را فراهم می‌کند. این فناوری باعث می‌شود که گیم‌پلی بازی واقعی‌تر و طبیعی‌تر شود.
 
Madden NFL 23

 

Star Wars Jedi: Fallen Order

 
Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط رسپاون انترتینمنت توسعه یافته و به‌وسیلهٔ الکترونیک آرتس در پانزدهم نوامبر ۲۰۱۹ برای سکوهای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، و ایکس‌باکس وان، منتشر شد، و در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری اکس/اس در دسترس قرار گرفت.
 
بازی در دورهٔ پس از Order 66 اتفاق می‌افتد، زمانی که امپراتوری کهکشانی Jedi را نابود کرده و هر کسی را که به آن‌ها کمک می‌کند، تعقیب می‌کند. بازیکن در نقش Cal Kestis، یک Padawan جوان بازی می‌کند که توانسته از Order 66 جان سالم به در ببرد. Cal باید برای زنده ماندن و ادامه دادن آموزش خود، در برابر امپراتوری مبارزه کند.
 
بازی دارای گیم‌پلی اکشن-ماجراجویی است که ترکیبی از مبارزات، سکوبازی و حل معما است. مبارزات بازی بر اساس سیستم پارکور است و بازیکنان می‌توانند از محیط برای دور زدن دشمنان و انجام حملات غافلگیرکننده استفاده کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند از Force برای انجام کارهایی مانند پرتاب دشمنان و حرکت سریع در محیط استفاده کنند.
 
Star Wars Jedi: Fallen Order

 

The Evil Within2

 
بازی The Evil Within 2 یک بازی ویدئویی ترسناک بقای روانشناختی است که توسط Tango Gameworks توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. این دنباله ای بر بازی The Evil Within 2014 است و در 26 اکتبر 2017 برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد.
 
در بازی، بازیکنان کنترل سباستین چیمبرز را بر عهده می گیرند، یک افسر پلیس سابق که به دنبال دخترش لیلی است که در شهر سنت یوستینا ربوده شده است. لیلی در یک شهر کوچک خیالی به نام یورک، مین واقع شده است که توسط یک نیروی شیطانی به نام STEM اداره می شود.
 
بازی دارای گیم پلی مشابه بازی قبلی است که ترکیبی از اکشن، مخفی کاری و حل معما است. بازیکنان می توانند از اسلحه، نارنجک و آیتم های دیگر برای مبارزه با دشمنان استفاده کنند یا می توانند از مخفی کاری برای اجتناب از آنها استفاده کنند.بازی همچنین دارای یک سیستم روانشناسی است که بر سلامت روان سباستین تأثیر می گذارد. اگر سباستین بیش از حد تحت تأثیر ترس قرار گیرد، ممکن است دچار توهمات و پارانویا شود.
 
The Evil Within2

 

Celeste

 
Celeste یک بازی ویدئویی در سبک سکوبازی است که توسط Maddy Makes Games ساخته و در سال 2018 منتشر شد. این بازی داستان مدلین، یک زن جوان را روایت می‌کند که برای غلبه بر ترس‌ها و افسردگی‌اش، به کوه سلست صعود می‌کند.
 
بازی Celeste از نظر گیم‌پلی، یک بازی سکوبازی دشوار است که از مکانیک‌های حرکتی روان و چالش‌برانگیزی استفاده می‌کند. بازی شامل بیش از 700 مرحله است که هر کدام از آنها دارای تنوع زیادی هستند. بازیکنان باید از مهارت‌های خود در سکوبازی، پریدن، جاخالی دادن و غلت زدن برای غلبه بر موانع و دشمنان استفاده کنند.
 
بازی Celeste همچنین دارای داستانی عمیق و معنادار است که به مسائلی مانند افسردگی، اضطراب و ترس می‌پردازد. داستان بازی به صورت غیرخطی روایت می‌شود و بازیکنان می‌توانند با گفتگو با شخصیت‌های مختلف، اطلاعات بیشتری در مورد گذشته مدلین و انگیزه‌های او برای صعود به کوه سلست کسب کنند.
 
Celeste      
           

Marvel’s Spider-Man

 
Marvel’s Spider-Man یک بازی ویدئویی اکشن ماجراجویی است که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای کنسول های پلی استیشن 4 و 5 منتشر شده است. این بازی در 7 سپتامبر 2018 برای پلی استیشن 4 و در 12 آگوست 2020 برای پلی استیشن 5 منتشر شد. نسخه ریمستر شده این بازی برای کامپیوتر نیز در 12 آگوست 2022 منتشر شد.
 
داستان بازی در شهر نیویورک و هشت سال پس از تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی جریان دارد. در این بازی، مرد عنکبوتی با تهدید جدیدی به نام «سرقت» روبرو می شود که توسط یک گروه جنایتکار به رهبری میستر نیتروژن هدایت می شود. مرد عنکبوتی باید با این تهدید جدید مبارزه کند و شهر را نجات دهد.
 
گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man بر اساس حرکت آزادانه و مبارزه با جرم و جنایت تمرکز دارد. بازیکنان می توانند از توانایی های مرد عنکبوتی برای حرکت سریع و چابک در شهر استفاده کنند. همچنین می توانند از توانایی های مرد عنکبوتی برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند.
 
Marvel’s Spider-Man

 

Tekken 7

 
Tekken 7 یک بازی مبارزه‌ای سه‌بعدی است که توسط Bandai Namco Entertainment توسعه و منتشر شده است. این بازی هفتمین قسمت اصلی در سری بازی‌های Tekken است و در 2 مارس 2017 برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.
 
بازی داستان جین کازاما، پسر هیهاچی میشیما و کازومی میشیما را دنبال می‌کند. جین مصمم است تا هیهاچی را شکست دهد و از نفرین Mishima جلوگیری کند.
 
بازی دارای 37 شخصیت قابل بازی است، از جمله شخصیت‌های جدیدی مانند Lucky Chloe و Claudio Serafino. بازی همچنین دارای چندین حالت بازی جدید از جمله حالت داستانی، حالت Arcade و حالت آنلاین است.
 
Tekken 7

 

INSIDE

 
 INSIDEیک بازی ویدیویی در سبک ماجراجویی و پازل-پلتفرمر است که توسط استودیوی دانمارکی پلی‌دد ساخته و در سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی ادامه‌ای بر بازی لیمبو است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.
 
داستان بازی در دنیایی تاریک و غم‌انگیز روایت می‌شود. بازیکن کنترل پسری را در این دنیا بر عهده دارد که باید برای زنده ماندن و کشف حقیقت، معماهای مختلفی را حل کند. داستان به‌صورت رمزآلود و مبهم روایت می‌شود و بازیکن باید با توجه به محیط بازی و جزئیات موجود در آن، معنای داستان را حدس بزند. این بازی با داستان تکان‌دهنده و گیم‌پلی چالش‌برانگیز خود، توانست نظر مثبت منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند.
 
گیم‌پلی بازی INSIDE به‌صورت دوبعدی است و بازیکن باید از طریق کنترل‌های ساده، پسر را در محیط بازی هدایت کند. پسر می‌تواند بدود، بپرد، از موانع بالا برود و از دشمنان فرار کند. همچنین، بازیکن باید از ابزارهای مختلفی مانند چکش، طناب و جرثقیل برای حل معماها استفاده کند.
 
INSIDE

 

Odin Sphere Leifthrasir

 
Odin Sphere Leifthrasir یک بازی ویدئویی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که توسط Vanillaware توسعه یافته و در سال 2016 توسط Square Enix برای پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و ویتا منتشر شد. این بازی بازسازی‌ای از Odin Sphere اصلی است که در سال 2007 برای پلی‌استیشن 2 منتشر شد.
 
داستان بازی در سرزمین Midgard می‌گذرد، سرزمینی که توسط خدای جنگ Odin حکمرانی می‌شود. پنج شخصیت اصلی بازی، هر کدام با داستان و اهداف خاص خود، در تلاش هستند تا سرزمین Midgard را از شر یک تهدید جدید نجات دهند.
 
این بازی یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که از ترکیب مبارزات بلادبورن و سیستم‌های نقش‌آفرینی سنتی استفاده می‌کند. بازیکنان می‌توانند از یک تنوع گسترده از سلاح‌ها و جادوها برای مبارزه با دشمنان استفاده کنند.
 
Odin Sphere Leifthrasir

 

Tetris Effect

 
بازی Tetris Effect یک بازی ویدئویی پازلی است که توسط Enhance Games توسعه یافته و توسط Enhance Games و The Tetris Company منتشر شده است. این بازی در ابتدا در 9 نوامبر 2018 برای PlayStation 4 منتشر شد و در 25 سپتامبر 2020 برای Microsoft Windows ، Nintendo Switch و Xbox One منتشر شد.
 
این بازی یک بازسازی مدرن از بازی کلاسیک Tetris است که با عناصر موسیقی و بصری جدید بهبود یافته است. این بازی شامل حالت‌های مختلف بازی است، از جمله حالت Journey که بازیکنان را در سفری از طریق دنیای Tetris هدایت می‌کند، و حالت افکت که بازیکنان می‌توانند در آن با موسیقی و جلوه‌های بصری مختلف بازی کنند.
 
یکی از ویژگی‌های برجسته Tetris Effect استفاده از موسیقی و جلوه‌های بصری برای ایجاد یک تجربه همه‌جانبه است. هر حرکتی که بازیکن انجام می‌دهد، موسیقی و جلوه‌های بصری بازی را تغییر می‌دهد. این باعث می‌شود که بازی Tetris Effect به تجربه‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش تبدیل شود.
 
Tetris Effect

 

Diablo III

 
Diablo III یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط Blizzard Entertainment ساخته و منتشر شده است. این بازی سومین قسمت از سری بازی‌های Diablo است و در 15 مه 2012 برای Microsoft Windows، PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شد. در سال 2013، نسخه‌های PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد و در سال 2018، نسخه Nintendo Switch منتشر شد.
 
بازی در دنیای خیالی Sanctuary جریان دارد و داستان آن در ادامه‌ی بازی Diablo II روایت می‌شود. بازیکن نقش یکی از پنج کلاس قهرمان را بر عهده می‌گیرد که باید برای جلوگیری از بازگشت Diablo، ارباب تاریکی، به مبارزه بپردازد.
 
گیم‌پلی بازی بر اساس کشتار دشمنان و جمع‌آوری غنیمت است. بازیکن می‌تواند از سلاح‌ها، زره‌ها و قدرت‌های جادویی برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کند. بازی دارای سیستم کلاسی است که به بازیکن امکان می‌دهد تا شخصیت خود را با توجه به سبک بازی خود شخصی‌سازی کند.
 
Diablo III

 

Resident Evil 7 Biohazard

 
Resident Evil 7 Biohazard یک بازی ویدئویی ترسناک در سبک اول شخص است که توسط Capcom توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ برای Microsoft Windows، PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد. این یازدهمین قسمت اصلی در مجموعه بازی‌های Resident Evil است و بر خلاف نسخه‌های پیشین سری که با دید سوم شخص دنبال می‌شد، این نسخه به صورت اول شخص می‌باشد و داستان بازی پس از رخدادهای Resident Evil 6 اتفاق می‌افتد. نسخهٔ کنسول پلی‌استیشن ۴ قابلیت پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر را دارد.
 
داستان بازی در مورد Ethan Winters، یک مرد جوان است که به دنبال همسر گمشده خود، Mia، به یک خانه روستایی متروکه در لوئیزیانا سفر می کند. Ethan با ورود به خانه، خود را در دام خانواده Baker قرار می دهد، یک خانوادهٔ متحول شده که توسط یک ویروس بیولوژیکی جهش یافته آلوده شده اند. Ethan باید از خانه فرار کند و همسرش را نجات دهد.
 
Resident Evil 7 Biohazard

 

Resident Evil Village

 
این بازی دنباله ای بر Resident Evil 7: Biohazard (2017) است و در 7 می 2021 برای Microsoft Windows، PlayStation 4، PlayStation 5، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر شد.
 
داستان بازی سه سال پس از وقایع Resident Evil 7 اتفاق می افتد. ایثن وینترز و همسرش میا اکنون در یک خانه روستایی در اروپا زندگی می کنند. کریس ردفیلد، دوست ایثن، به طور ناگهانی وارد خانه می شود و میا را می کشد. ایثن که در شوک است، توسط کریس ربوده می شود و به یک دهکده متروکه در رومانی می برد. ایثن باید از دهکده فرار کند و دخترش رز را نجات دهد.
 
Village از نظر گیم پلی شباهت زیادی به Resident Evil 7 دارد. بازی از زاویه دوربین اول شخص استفاده می کند و بازیکنان باید از منابع محدود برای زنده ماندن استفاده کنند. Village همچنین دارای سیستم مبارزه جدیدی است که به بازیکنان اجازه می دهد از سلاح های مختلف و توانایی های ایثن برای شکست دادن دشمنان استفاده کنند.
 
Resident Evil Village

 

 Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

 
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک بازی ویدئویی در سبک مخفی‌کاری و اکشن ماجراجویی است که توسط کوجیما پروداکشنز و به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هیدئو کوجیما ساخته شده‌است، و به‌وسیلهٔ کونامی در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان، و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است. این بازی پنجمین قسمت از سری بازی‌های متال گیر سالید و دنبالهٔ مستقیم بازی Metal Gear Solid: Ground Zeroes است.
 
داستان بازی در سال ۱۹۸۴، دو سال پس از اتفاقات بازی Ground Zeroes، روایت می‌شود. بازیکن در نقش بیگ ب (Venom Snake) قرار می‌گیرد، رهبر سابق سربازان بدون مرز (MSF) که پس از یک انفجار، به خاطر آسیب مغزی فراموش کرده که چه کسی است. بیگ ب به افغانستان و آفریقا سفر می‌کند تا انتقامش را از افرادی که نیروها و سربازهای سابق ارتش مزدورش را نابود کردند بگیرد.
 
گیم‌پلی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بسیار گسترده و متنوع است. بازیکنان می‌توانند از انواع سلاح‌ها، تجهیزات و وسایل برای مخفی‌کاری و یا مبارزه با دشمنان استفاده کنند. بازی همچنین دارای یک دنیای باز بزرگ و پرجزئیات است که بازیکنان می‌توانند آزادانه در آن به گشت و گذار بپردازند.
 
 Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

 

Yakuza

 
بازی Yakuza یک سری بازی‌های ویدئویی اکشن نقش‌آفرینی توسعه‌یافته و منتشر شده توسط استودیوی بازی‌سازی Ryu Ga Gotoku است. این سری در ابتدا در سال ۲۰۰۵ برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد و در حال حاضر شامل ۱۲ بازی اصلی و چندین اسپین‌آف است. بازی‌های Yakuza در شهر خیالی کاموروچو در ژاپن جریان دارند و داستان‌های مختلف شخصیت‌های مربوط به گروه‌های یاکوزا را روایت می‌کنند.
 
اولین بازی Yakuza در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و داستان کازوما کریو، یک مرد جوان را روایت می‌کند که به جرم قتلی که مرتکب نشده است، دستگیر می‌شود. کریو پس از آزادی از زندان، به کاموروچو بازمی‌گردد تا از بی‌گناهی خود دفاع کند.
 
بازی‌های بعدی Yakuza به روایت داستان‌های شخصیت‌های مختلفی از جمله ساوورو کاگاوا، تاکاشی یوشیمورا، و ایچیبان کاسوگا می‌پردازند. بازی‌های Yakuza به دلیل داستان‌های جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، و دنیای زنده و پویا خود مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفته‌اند.
 
بازی‌های یاکوزا به سبک اکشن نقش‌آفرینی ساخته شده‌اند و بازیکنان می‌توانند از یک طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و مهارت‌های رزمی برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند در فعالیت‌های جانبی مختلفی مانند بازی‌های مینی‌گیم، کازینو، و مسابقات مسابقه‌ای شرکت کنند.
 
Yakuza

 

Apex Legends

 
Apex Legends یک بازی ویدئویی رایگان در سبک بتل رویال است که در سال 2019 توسط استودیو Respawn Entertainment و توسط Electronic Arts منتشر شد. این بازی در یک دنیای علمی تخیلی آخرالزمانی اتفاق می‌افتد و بازیکنان را در تیم‌های سه نفره قرار می‌دهد تا در یک میدان نبرد بزرگ با یکدیگر مبارزه کنند.
 
بازیکنان در ابتدا باید به عنوان یکی از 21 شخصیت بازی به نام «افسانه» انتخاب کنند. هر افسانه دارای مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصر به فرد است که می‌تواند در نبرد استفاده شود. این توانایی‌ها می‌توانند برای ایجاد مزایای تاکتیکی، مانند افزایش سرعت یا ایجاد دیوار، یا برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده شوند.
 
بازیکنان باید با جمع آوری تجهیزات و مهمات، از جمله سلاح‌ها، زره‌ها و اقلام درمانی، خود را برای نبرد آماده کنند. آنها همچنین باید از حلقه مرگ، یک منطقه محدود کننده که به تدریج کوچکتر می‌شود، اجتناب کنند.آخرین تیمی که زنده بماند برنده بازی می‌شود.
 
Apex Legends

 

Samurai Shodown

 
این بازی یک بازی مبارزه ایی دو بعدی است که توسط SNK Corporation توسعه یافته و در سال 1993 برای Neo Geo منتشر شد. این بازی با استقبال مثبت منتقدان و بازیکنان روبرو شد و به یکی از محبوب ترین بازی های مبارزه ایی در تمام دوران تبدیل شد.
 
بازی Samurai Shodown در قرن 18 ژاپن اتفاق می افتد و داستان آن حول گروهی از سامورایی ها و جنگجویان دیگر می چرخد که در تلاش برای متوقف کردن یک تهدید خطرناک هستند. بازی دارای 12 شخصیت قابل بازی است، هر کدام با سبک مبارزه و سلاح های منحصر به فرد خود.
 
بازی به دلیل گیم پلی عمیق و چالش برانگیز خود شناخته شده است و دارای یک سیستم مبارزه پیچیده است که بر مهارت و زمان بندی تمرکز دارد. بازی همچنین دارای یک سیستم تصفیه خون است که به بازیکنان اجازه می دهد تا با استفاده از خون دشمنان خود قدرت خود را افزایش دهند.
 
Samurai Shodown

 

Sekiro: Shadows Die Twice

 
Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط شرکت فرام سافتور توسعه یافته و به‌وسیلهٔ اکتیویژن در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، و اکس‌باکس وان، و ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ برای استادیا منتشر شد.
 
داستان بازی در دوره سنگوکو ژاپن روایت می‌شود و بازیکن کنترل یک سامورایی را بر عهده دارد که وظیفه دارد ارباب خود را از دست یک گروه مخوف نجات دهد. گیم‌پلی بازی بر اساس مبارزات تن به تن متمرکز است. بازیکن می‌تواند از یک شمشیر، یک دستکش آهنی و یک ابزار خاص به نام Shinobi Prosthetic برای مبارزه با دشمنان استفاده کند.بازی از نظر گرافیک و موسیقی بسیار زیبا و خیره‌کننده است. همچنین، داستان بازی بسیار جذاب و درگیرکننده است.
 
Sekiro: Shadows Die Twice

 

Street Fighter V

 
بازی Street Fighter V یک بازی مبارزه‌ای در سبک دوبعدی است که توسط کمپانی کپ‌کام در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی، قسمت پنجم از سری بازی‌های Street Fighter است و داستان آن در جهانی خیالی اتفاق می‌افتد.
 
در بازی Street Fighter V، بازیکنان می‌توانند از بین ۲۵ شخصیت مختلف انتخاب کنند و با یکدیگر مبارزه کنند. هر شخصیت دارای سبک مبارزه و توانایی‌های منحصر به فرد خود است. بازیکنان می‌توانند از ترکیبات مختلف حملات ساده و ترکیبی برای شکست دادن حریف خود استفاده کنند.
 
بازی دارای حالت‌های مختلفی برای بازی تک نفره و چند نفره است. در حالت داستانی، بازیکنان می‌توانند داستان هر شخصیت را دنبال کنند. در حالت مبارزه آنلاین، بازیکنان می‌توانند با یکدیگر در سراسر جهان رقابت کنند.
 
Street Fighter V

 

Grand Theft Auto V (GTA)

 
GTA V یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط Rockstar North توسعه یافته و در سال 2013 توسط Rockstar Games منتشر شده است. این بازی هشتمین قسمت اصلی در مجموعه Grand Theft Auto است و داستان آن در ایالت خیالی سن آندریاس که بر اساس جنوب کالیفرنیا ساخته شده است، جریان دارد.
 
GTA V دارای سه پروتاگونیست اصلی است: مایکل دی سانتا، یک سارق بازنشسته بانک که توسط دولت تحت برنامه محافظت از شاهدان قرار گرفته است؛ فرانکلین کلینتون، یک گانگستر خیابانی که به دنبال پیشرفت در زندگی جنایتکارانه خود است؛ و ترور فیلیپس، یک فروشنده مواد مخدر و قاچاقچی اسلحه که به دنبال کنترل دنیای جنایتکارانه سن آندریاس است.
 
بازی در حالت داستانی، بازیکنان می توانند کنترل هر یک از این سه شخصیت را در ماموریت های مختلف بر عهده بگیرند. ماموریت ها شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله سرقت بانک، تعقیب و گریز پلیس و نبرد با سایر جنایتکاران می شود. بازیکنان همچنین می توانند در دنیای بازی آزادانه حرکت کنند و در فعالیت های مختلف مانند رانندگی، پرش با چتر نجات و ماهیگیری شرکت کنند.
 
Grand Theft Auto V (GTA)

 

Rocket League

 
Rocket League یک بازی ویدئویی فوتبالی چندنفره است که توسط Psyonix ساخته و منتشر شده است. این بازی در ابتدا در سال 2015 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد و سپس در سال 2016 برای مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و اندروید و iOS منتشر شد.
 
ایده بازی Rocket League این است که بازیکنان کنترل خودروهایی را بر عهده می‌گیرند که با موتورهای موشکی قدرتمند شده‌اند. این خودروها برای کنترل توپ فوتبال استفاده می‌شوند که با سرعت بالایی در زمین بازی حرکت می‌کند. هدف بازیکنان این است که با استفاده از خودروهای خود، توپ را به دروازه حریف بزنند و گل بزنند.
 
این بازی در چندین حالت مختلف قابل بازی است. حالت اصلی بازی، حالت فوتبال است که در آن دو تیم از بازیکنان سعی می‌کنند با زدن گل به تیم حریف، برنده شوند. حالت‌های دیگر بازی شامل حالت رامبل (Ramble) است که در آن بازیکنان می‌توانند از قدرت‌های ویژه برای کنترل توپ استفاده کنند، حالت بسکتبال (Basketball) است که در آن بازیکنان باید توپ را به سبد حریف بزنند، و حالت کلوپ‌ها (Clubs) است که در آن بازیکنان می‌توانند در تیم‌های 3 نفره با یکدیگر رقابت کنند.
 
Rocket League

 

NieR: Automata

 
NieR: Automata یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی اکشن است که توسط شرکت PlatinumGames توسعه یافته و در سال ۲۰۱۷ به‌وسیلهٔ اسکوئر انیکس برای پلی‌استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است. این بازی دنباله‌ای بر بازی NieR ۲۰۱۰ است و در دنیایی پسا آخرالزمانی اتفاق می‌افتد که در آن انسان‌ها توسط ماشین‌های بیگانه به ماه تبعید شده‌اند. بازیکنان کنترل دو android به نام‌های 2B و 9S را بر عهده می‌گیرند که برای بازپس‌گیری زمین از ماشین‌ها تلاش می‌کنند.
 
گیم‌پلی بازی ترکیبی از عناصر نقش‌آفرینی و اکشن است. بازیکنان می‌توانند از سلاح‌های مختلف برای مبارزه با دشمنان استفاده کنند و همچنین می‌توانند از قابلیت‌های ویژه‌ای مانند hack کردن برای استراتژی‌های خود استفاده کنند. بازی همچنین دارای یک سیستم فرعی گسترده است که شامل ماموریت‌های جانبی، جمع‌آوری اقلام و موارد دیگر می‌شود.
 
NieR: Automata

 

Doom Eternal

 
بازی Doom Eternal یک بازی شوتر اول‌شخص اکشن است که توسط استودیو اید سافت‌ور ساخته و در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت بتسدا برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، گوگل استادیا و نینتندو سوییچ منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی Doom ۲۰۱۶ است و در همان جهان خیالی جریان دارد.
داستان بازی بلافاصله پس از پایان بازی قبلی آغاز می‌شود. Doomguy، قهرمان بازی، پس از شکست دادن Doom Slayer، یکی از قدرتمندترین شیاطین جهنم، به زمین بازمی‌گردد. اما زمین دیگر آن دنیایی نیست که او می‌شناخت. شیاطین به زمین حمله کرده‌اند و بشریت را به انقراض نزدیک کرده‌اند. Doomguy باید بار دیگر به میدان نبرد بازگردد و جهان را نجات دهد.
 
گیم‌پلی بازی Doom Eternal بر سرعت و خشونت تمرکز دارد. Doomguy در اختیار بازیکن قرار دارد و می‌تواند از انواع سلاح‌های قدرتمند برای کشتن شیاطین استفاده کند. بازی از سیستم Glory Kill نیز بهره می‌برد که به بازیکن اجازه می‌دهد تا با نزدیک شدن به دشمن و فشار دادن دکمه‌ای، او را به شکلی خشونت‌آمیز از بین ببرد.
 
Doom Eternal

 

Titanfall 2

 
بازی Titanfall 2 یک بازی تیراندازی اول شخص (FPS) چند نفره است که توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت ساخته و در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی Titanfall است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
 
بازی داستان جک کوپر، یک پیاده‌نظام ارتش ملیشیا را روایت می‌کند که پس از مرگ کاپیتان تای لاستیموسا، هدایت‌کننده تایتان BT-7274 را بر عهده می‌گیرد. جک و BT باید با یکدیگر همکاری کنند تا از سقوط سیاره تایتان جلوگیری کنند.
 
گیم‌پلی این بازی ترکیبی از تیراندازی اول شخص و جنگ ربات‌ها است. بازیکنان می‌توانند به عنوان یک پایلوت یا یک تایتان بازی کنند. پایلوت‌ها می‌توانند از سلاح‌های مختلف و قابلیت‌های ویژه برای مبارزه استفاده کنند. تایتان‌ها ربات‌های غول‌پیکری هستند که قدرت و زره زیادی دارند.
 
Titanfall 2 دارای بخش داستانی تک‌نفره و بخش چند نفره است. بخش داستانی بازی حدود ۷ ساعت طول می‌کشد و دارای داستانی جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی است. بخش چند نفره بازی نیز شامل انواع مختلف حالت‌های بازی از جمله حالت‌های آزاد، رقابتی و تیمی است.
 
Titanfall 2

 

The Last Guardian

 
The Last Guardian یک بازی ماجراجویی سوم شخص است که توسط استودیو genDESIGN توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در 6 دسامبر 2016 برای پلی استیشن 4 منتشر شد.
 
داستان بازی در مورد یک پسر جوان است که در یک قلعه متروکه زندانی شده است. او با یک حیوان عظیم الجثه و پرنده مانند به نام Trico آشنا می شود. این دو باید با هم همکاری کنند تا از قلعه فرار کنند و به خانه برگردند.
 
بازیکن کنترل پسر جوان را بر عهده دارد. او می تواند Trico را با صدا و اعمال خود کنترل کند. Trico یک موجود مستقل است که دارای هوش و شخصیت خود است. او می تواند به دستورات بازیکن عمل کند، اما ممکن است گاهی اوقات خودخواه یا سرکش باشد. بازی در محیط های متنوعی مانند جنگل ها، صحراها و قلعه ها اتفاق می افتد. بازیکن باید با حل پازل ها و عبور از موانع، از محیط ها عبور کند.
 
The Last Guardian

 

Dying Light 2 Stay Human

 
Dying Light 2 Stay Human یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که توسط Techland توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی دنباله ای بر بازی Dying Light 2015 است و در یک دنیای پسا آخرالزمانی در شهر ویلیامزبورگ، ایالات متحده آمریکا جریان دارد.
 
بازیکن در نقش اییدن کالسکی، یک پیکاپ، بازی می کند که در تلاش است تا در دنیای پسا آخرالزمانی زنده بماند. اییدن به لطف مهارت های پارکور خود می تواند به راحتی از میان ساختمان ها و محیط های مختلف حرکت کند و از زامبی ها فرار کند. او همچنین می تواند از سلاح های مختلف، از جمله سلاح های سرد، سلاح های گرم و سلاح های دست ساز استفاده کند تا از خود دفاع کند.
 
بازی دارای یک سیستم روز و شب است که بر گیم پلی تأثیر می گذارد. در طول روز، زامبی ها کندتر و ضعیف تر هستند، اما در طول شب، آنها سریعتر، قوی تر و خطرناک تر می شوند. این سیستم باعث می شود که بازیکنان استراتژی های مختلفی را برای زنده ماندن در دنیای بازی توسعه دهند.
 
Dying Light 2 Stay Human دارای یک داستان طولانی و چند پایانی است که بر انتخاب های بازیکن تأثیر می گذارد. بازیکنان می توانند با گروه های مختلف در بازی تعامل داشته باشند و تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به آنها کمک کنند یا خیر. این انتخاب ها می تواند بر آینده شهر ویلیامزبورگ تأثیر بگذارد.
 
Dying Light 2 Stay Human

 

Ghost of Tsushima

 
Ghost of Tsushima یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی و مخفی‌کاری است که توسط ساکر پانچ پروداکشنز توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. بازی در جزیره تسوشیما در ژاپن قرون وسطی روایت می‌شود و داستان جین ساکامورا، آخرین سامورایی را روایت می‌کند که برای آزادی جزیره از دست مهاجمان مغول می‌جنگد.
 
گیم‌پلی بازی بر اساس مبارزه با شمشیر و مخفی‌کاری است. بازیکنان می‌توانند از شمشیرهای مختلف، تیر و کمان و انواع دیگر سلاح‌ها برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند. همچنین می‌توانند از محیط برای پنهان شدن و حمله‌های غافلگیرانه استفاده کنند.
بازی دارای یک جهان باز بزرگ و زیبا است که بازیکنان می‌توانند در آن کاوش کنند. بازیکنان می‌توانند به روستاها و شهرهای مختلف سفر کنند، ماموریت‌های جانبی را انجام دهند و حیوانات وحشی را شکار کنند.
 
 
Ghost of Tsushima

 

Assassin’s Creed Valhalla

 
Assassin's Creed Valhalla یک بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان باز است که توسط یوبیسافت مونترال ساخته شده و توسط یوبیسافت در 10 نوامبر 2020 برای پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، مایکروسافت ویندوز و گوگل استادیا منتشر شد. این هجدهمین قسمت اصلی در مجموعه Assassin's Creed و دنباله Assassin's Creed Odyssey است.
 
داستان بازی در اوایل قرن دهم میلادی و در دوران وایکینگ‌ها جریان دارد. بازیکنان کنترل ایوار، یک وایکینگ جوان را بر عهده می‌گیرند که به همراه برادرش سیگرد، برای یافتن سرزمین جدیدی به انگلستان سفر می‌کند.
 
بازیکنان می‌توانند در دنیای بازی آزادانه حرکت کنند و به انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی، گشت و گذار در محیط، شکار حیوانات و غیره بپردازند. بازی دارای سیستم مبارزه‌ای مشابه Assassin's Creed Odyssey است که بر ترکیب ضربات نزدیک و دوربرد تمرکز دارد.
 
Assassin’s Creed Valhalla

 

Red Dead Redemption 2

 
بازی Red Dead Redemption 2 یک بازی ویدئویی جهان باز اکشن ماجراجویی است که توسط Rockstar Games توسعه یافته و منتشر شده است. این دنباله بازی Red Dead Redemption 2010 است و در سال 2018 برای پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان منتشر شد.
 
داستان بازی در سال 1899 در ایالات متحده آمریکای غربی جریان دارد. بازیکن در نقش آرتور مورگان، عضو یک باند راهزن به نام وان der Linde بازی می کند. باند در حال فرار از قانون است و باید برای بقا بجنگد.
 
گیم پلی بازی ترکیبی از اکشن، ماجراجویی و نقش آفرینی است. بازیکن می تواند با استفاده از سلاح های مختلف با دشمنان بجنگد، یا از مهارت های مخفیانه خود برای اجتناب از درگیری استفاده کند. بازیکن همچنین می تواند در دنیای بازی آزادانه حرکت کند و فعالیت های مختلفی مانند شکار، ماهیگیری، یا انجام ماموریت های فرعی را انجام دهد.
 
Red Dead Redemption 2

 

Final Fantasy VII Remake

 
این یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی اکشن است که توسط Square Enix توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی بازسازی شده بازی Final Fantasy VII اصلی (1997) است و اولین قسمت از یک سه‌گانه برنامه‌ریزی‌شده است. بازی در یک جهان فانتزی آینده‌نگرانه جریان دارد و داستان گروهی از مبارزان را دنبال می‌کند که برای نجات سیاره از یک شرکت شرور به نام Shinra Electric Power Company تلاش می‌کنند.
 
بازی در شهر میدگار، یک شهر بزرگ و صنعتی، جریان دارد. بازیکنان کنترل گروهی از شخصیت‌ها را بر عهده می‌گیرند، از جمله Cloud Strife، یک جنگجوی سابق SOLDIER که به دنبال انتقام است؛ Tifa Lockhart، دوست دوران کودکی Cloud؛ Barret Wallace، رهبر یک گروه مقاومت؛ و Aerith Gainsborough، یک دختر جوان با قدرت‌های جادویی. بازیکنان می‌توانند از یک سیستم مبارزه ترکیبی استفاده کنند که شامل عناصر نوبتی و اکشن است.
 
Final Fantasy VII Remake

 

Death Stranding

 
Death Stranding یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص است که توسط هیدئو کوجیما ساخته و توسط کونامی منتشر شد. این بازی در سال ۲۰۱۹ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و در سال ۲۰۲۱ یک نسخه بهبود یافته به نام Death Stranding Director's Cut برای پلی استیشن ۵ و رایانه شخصی منتشر شد.
 
داستان بازی در ایالات متحده پس از یک رویداد جهانی به نام Death Stranding اتفاق می افتد که باعث شده است که مردگان زنده شوند و به عنوان BT ها یا "شبح ها" شناخته شوند. سم پورتر بریجز، یک حامل بار که می تواند BT ها را ببیند، توسط Bridges، یک سازمان دولتی، استخدام می شود تا یک شبکه ارتباطی بین شهرهای باقی مانده را ایجاد کند.
 
بازیکنان کنترل سم را بر عهده می گیرند و باید در سراسر یک جهان باز و ناهموار سفر کنند و محموله ها را به مقصد برسانند. این شامل عبور از کوه ها، رودخانه ها و مناطق خطرناک است. در طول مسیر، بازیکنان با BT ها، سایر حامل ها و شخصیت های مختلف روبرو می شوند.
 
Death Stranding

 

Hades

 
Hades یک بازی ویدئویی روگ‌لایک اکشن نقش‌آفرینی است که توسط Supergiant Games توسعه و منتشر شده است. این بازی در تاریخ 26 سپتامبر 2020 برای Microsoft Windows، Nintendo Switch و PlayStation 4 منتشر شد. در 13 آگوست 2021، نسخه پلی‌استیشن 5 و Xbox Series X/S منتشر شد.
 
بازی در Underworld، قلمرو مردگان در اساطیر یونان، دنبال می‌شود. Zagreus، پسر خدای مرگ هیدیس، تلاش می‌کند از Underworld فرار کند و به دنیای زندگان برسد. در طول مسیر، او باید با دشمنان و چالش‌های مختلفی روبرو شود و همچنین با شخصیت‌های مختلف از جمله والدینش، هیدیس و پرسفونه، ملاقات کند.
 
گیم‌پلی Hades ترکیبی از عناصر اکشن و نقش‌آفرینی است. بازیکنان کنترل Zagreus را بر عهده می‌گیرند و باید از طریق Underworld مبارزه کرده و پیشروی کنند. در طول راه، آنها می‌توانند قدرت‌ها و توانایی‌های جدیدی را برای Zagreus بازگشایی کنند.
 
Hades

 

Devil May Cry 5

 
Devil May Cry 5 یک بازی ویدئویی اکشن ماجراجویی است که توسط Capcom ساخته و منتشر شده است. این پنجمین قسمت اصلی در سری Devil May Cry و دنباله ای بر Devil May Cry 4 (2008) است. در این بازی، بازیکنان کنترل دانته، نیرو، و یک مبارز جدید به نام وی را بر عهده می گیرند که باید با یک موجود شیطانی به نام موندوس مبارزه کنند.
 
بازی شش سال پس از Devil May Cry 4 اتفاق می افتد. دانته و نیرو به عنوان شکارچی شیاطین برای مبارزه با شیاطینی که به دنیای انسان ها حمله می کنند، کار می کنند. با این حال، یک موجود شیطانی قدرتمند به نام موندوس ظاهر می شود و شروع به نابودی می کند. دانته، نیرو، و یک مبارز جدید به نام وی باید متحد شوند تا موندوس را شکست دهند.
 
این بازی یک بازی اکشن ماجراجویی است که بر روی مبارزات تمرکز دارد. بازیکنان می توانند از انواع سلاح ها و توانایی ها برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کنند. سیستم مبارزات بازی از نسخه های قبلی بهبود یافته است و به بازیکنان اجازه می دهد تا کمبوهای پیچیده ای ایجاد کنند.بازیکنان همچنین می توانند از توانایی ویژه ای به نام Devil Trigger استفاده کنند. Devil Trigger قدرت و سرعت بازیکنان را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا حملات قدرتمندتری انجام دهند.
 
Devil May Cry 5

 

 Mass Effect: Legendary Edition

 
Mass Effect: Legendary Edition یک ریمستر سه گانه بازی های اکشن نقش آفرینی علمی تخیلی Mass Effect است که در سال 2007، 2010 و 2012 منتشر شد. این بازی توسط BioWare ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این بازی در سال 2021 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، مایکروسافت ویندوز و استیم منتشر شد.
 
دراین بازی، بازیکنان کنترل یک فرمانده ویژه را بر عهده می گیرند که رهبری یک گروه از سربازان نخبه را در جستجوی حیات در کهکشان بر عهده می گیرد. بازیکنان می توانند ظاهر، جنسیت و طبقه اجتماعی شخصیت خود را انتخاب کنند و تأثیر انتخاب های خود را بر داستان و جهان بازی ببینند.
 
بازی دارای یک سیستم گیم پلی مبتنی بر اکشن است که شامل عناصر نقش آفرینی، تیراندازی و اکتشاف است. بازیکنان می توانند از یک طیف گسترده ای از سلاح ها و توانایی ها برای مبارزه با دشمنان استفاده کنند و با شخصیت های مختلف در سراسر کهکشان تعامل داشته باشند.
 
 Mass Effect: Legendary Edition

 

The Outer Worlds

 
The Outer Worlds یک بازی اکشن نقش‌آفرینی اول شخص است که توسط Obsidian Entertainment توسعه یافته و توسط Private Division منتشر شده است. این بازی در 25 اکتبر 2019 برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. نسخه Nintendo Switch در 5 فوریه 2020 منتشر شد. یک نسخه جدید برای پلتفرم‌های نسل بعدی در 10 نوامبر 2021 منتشر شد.
 
بازی در سال 2320 در یک کهکشان دوردست اتفاق می افتد. بازیکنان کنترل یک مسافر را بر عهده می گیرند که در یک کشتی خوابیده بود و اکنون بیدار شده و متوجه می شود که شرکتی به نام Halcyon که قرار بود او را به مقصد برساند، سقوط کرده است.
بازیکن باید در دنیای Halcyon سفر کند و بفهمد چه اتفاقی افتاده است. بازی دارای داستانی پیچیده است که به بازیکن اجازه می دهد تا انتخاب کند که چگونه می خواهد با شخصیت های مختلف تعامل داشته باشد. بازیکنان می توانند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به شرکت Halcyon کمک کنند یا آن را شکست دهند.
 
بازی دارای سیستم مبارزه مبتنی بر اکشن است که بر استفاده از سلاح های مختلف و توانایی های ویژه تمرکز دارد. بازیکنان می توانند شخصیت خود را با انتخاب مهارت ها، توانایی ها و تجهیزات سفارشی کنند.
 
The Outer Worlds

 

FORTNITE

 
فورتنایت یک بازی ویدئویی آنلاین چند نفره در سبک بتل رویال است که توسط اپیک گیمز ساخته و منتشر شده است. این بازی در سال 2017 برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر شد و در سال 2018 برای تلفن‌های همراه اندروید و iOS نیز عرضه شد.
 
فورتنایت در یک جزیره خیالی با نام آیلند جریان دارد. در هر مسابقه، 100 بازیکن در یک هواپیما قرار می‌گیرند و از آن به صورت چتربازی به سمت جزیره فرود می‌آیند. بازیکنان باید با استفاده از سلاح‌ها، آیتم‌ها و توانایی‌های خود، سایر بازیکنان را از بین ببرند و آخرین بازیکن یا تیم باقی‌مانده برنده بازی می‌شود.
 
یکی از ویژگی‌های اصلی فورتنایت، امکان ساخت‌وساز است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از مواد اولیه‌ای مانند چوب، فلز و سنگ، سازه‌هایی مانند دیوار، سکو، پله و ... بسازند. این سازه‌ها می‌توانند برای دفاع از خود در برابر سایر بازیکنان، یا برای رسیدن به مناطق بالاتر یا دورتر استفاده شوند.
 
FORTNITE

 

Dreams

 
ویاها یک بازی ویدئویی ایجاد و اشتراک گذاری رسانه‌های تعاملی است که توسط Media Molecule توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در ابتدا برای پلی استیشن 4 در 14 آوریل 2020 منتشر شد و قرار است در آینده برای پلی استیشن 5 منتشر شود.
 
رویاها به بازیکنان اجازه می دهد تا از طریق ابزارهای بصری و صوتی خلاقانه خود را بیان کنند. این ابزارها شامل یک موتور 3D، یک موتور 2D، یک موتور فیلم، یک موتور موسیقی و یک موتور صوتی است. بازیکنان همچنین می توانند از کتابخانه ای از منابع موجود در بازی استفاده کنند یا منابع خود را ایجاد کنند.
 
بازیکنان می توانند آثار خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و از آثار دیگران لذت ببرند. این آثار شامل بازی ها، فیلم ها، موسیقی، هنر و هر چیز دیگری است که بازیکنان می توانند تصور کنند.
 
Dreams

 

Mortal Kombat 11

 
Mortal Kombat 11 یک بازی مبارزه‌ای است که توسط استودیو NetherRealm Studios توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در تاریخ 23 آوریل 2019 برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز و نینتندو سوییچ منتشر شد.
 
بازی داستان را پس از وقایع Mortal Kombat X دنبال می‌کند. در این بازی، شخصیت‌های مختلف از دنیای Mortal Kombat برای مبارزه با Kronika، خدای زمان، متحد می‌شوند. Kronika قصد دارد زمان را به عقب برگرداند و وقایع گذشته را تغییر دهد.
 
گیم‌پلی بازی بر پایه‌ی سیستم مبارزه‌ی سه‌بعدی پیشین بازی‌های Mortal Kombat است. با این حال، برخی تغییرات جدید نیز در این سیستم ایجاد شده است. به عنوان مثال، بازیکنان اکنون می‌توانند از یک سیستم جدید به نام Fatal Blow استفاده کنند. این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در صورتی که سلامتی آن‌ها به زیر 30 درصد برسد، یک ضربه‌ی قدرتمند را به حریف وارد کنند.
 
Mortal Kombat 11

 

Overwatch

 
Overwatch یک بازی تیراندازی اول شخص چند نفره (FPS) است که توسط Blizzard Entertainment ساخته و منتشر شده است. این بازی در سال 2016 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و در سال 2023 برای Nintendo Switch نیز منتشر شد.
 
در Overwatch، بازیکنان در نقش یکی از بیش از 30 قهرمان بازی می کنند. هر قهرمان دارای مجموعه ای منحصر به فرد از توانایی ها و مهارت ها است که برای بازی در نقش های مختلف طراحی شده است. بازیکنان می توانند قهرمانان خود را برای ایجاد یک تیم متعادل با ترکیبی از مهارت ها و توانایی ها انتخاب کنند.
 
بازی دارای دو حالت اصلی است: حالت رقابتی و حالت غیر رقابتی. حالت رقابتی برای بازیکنانی است که می خواهند با سایر بازیکنان ماهر رقابت کنند. حالت غیر رقابتی برای بازیکنانی است که می خواهند به سادگی از بازی لذت ببرند.
 
Overwatch

 

Ratchet & Clank (2016)

 
Ratchet & Clank (2016) یک بازی ویدئویی در سبک سکوبازی، تیراندازی و ماجراجویی است که توسط اینسامنیاک گیمز توسعه یافته و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت منتشر شده است. این بازی برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ در ۱۲ آوریل ۲۰۱۶ منتشر شد.
 
بازی داستان رچت، یک مکانیک جوان از سیاره بلوپلانت، و کلنک، یک روبات خرده‌پاره شده را دنبال می‌کند که در حال نجات کهکشان از شر دکتر نفاریو، یک دانشمند شیطانی هستند.
 
بازیباز کنترل رچت را بر عهده دارد و می‌تواند از طیف وسیعی از سلاح‌ها و وسایل نقلیه برای مبارزه با دشمنان و حل معماها استفاده کند. بازی همچنین دارای گرافیک سه‌بعدی خیره‌کننده‌ای است که داستان را به زندگی می‌آورد.
 
Ratchet & Clank (2016)

 

Crash Team Racing Nitro-Fueled

 
Crash Team Racing Nitro-Fueled یک بازی ویدئویی مسابقه ای کارتی است که توسط Beenox توسعه یافته و توسط Activision منتشر شده است. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بازی Crash Team Racing است که در ابتدا توسط Naughty Dog برای پلی استیشن در سال 1999 ساخته شد.
 
بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled بر روی بازیکنانی تمرکز دارد که از یکی از چندین شخصیت از سری Crash Bandicoot برای مقابله با مسابقات استفاده می کنند. هر شخصیت دارای توانایی ها و قدرت های منحصر به فرد خود است که می توان از آنها برای کمک به پیروزی استفاده کرد.
 
بازیکنان باید از موانع دوری کنند و مسیرهای مختلف را برای رسیدن به خط پایان حرکت کنند. آنها همچنین می توانند از قدرت های پراکنده در سراسر مسیر برای تقویت خود یا جلوگیری از حریفان استفاده کنند.
 
Crash Team Racing Nitro-Fueled

 

Days Gone

 
Days Gone یک بازی اکشن ماجراجویی بقای جهان باز است که توسط Bend Studio ساخته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی در 26 سپتامبر 2019 منتشر شد.
 
داستان بازی در سال 2017 اتفاق می افتد و داستان دیکن سویت، یک موتورسوار سابق پستچی را روایت می کند که سعی می کند در دنیای پسا آخرالزمانی که توسط موجودات جهش یافته ای به نام فریکر پر شده است، زنده بماند. دیکن با گروهی از بازماندگان به رهبری سارا بیرن متحد می شود تا راهی برای یافتن خانواده اش پیدا کند.
 
بازی دارای گیم پلی متنوعی است که شامل اکشن، بقا و رانندگی است. بازیکنان می توانند از انواع سلاح ها و وسایل نقلیه برای زنده ماندن در برابر فریکرها و سایر تهدیدات استفاده کنند. آنها همچنین باید منابع را برای ساخت آیتم های جدید جمع آوری کنند و مهارت های خود را برای زنده ماندن در دنیای خطرناک افزایش دهند.
 
Days Gone

 

The Crew 2

 
The Crew 2 یک بازی مسابقه ای جهان باز است که توسط Ivory Tower توسعه یافته و توسط Ubisoft منتشر شده است. این دنباله ای بر بازی The Crew 2014 است و در 29 ژوئن 2018 برای Microsoft Windows، PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد.
 
بازیکنان کنترل یک راننده را به عهده می گیرند که می خواهد در مسابقات مختلف اتومبیلرانی، موتورسواری، قایقرانی و هواپیمایی در سراسر ایالات متحده شرکت کند. بازی دارای یک نقشه جهان باز است که شامل 50 ایالت و بیش از 100 شهر است. بازیکنان می توانند آزادانه در این نقشه رانندگی کنند و در مسابقات مختلف شرکت کنند.
 
بازی دارای 14 کلاس مختلف وسایل نقلیه است که شامل اتومبیل های اسپرت، اتومبیل های کلاسیک، خودروهای آفرود، موتور سیکلت ها، قایق ها و هواپیماها است. بازیکنان می توانند وسایل نقلیه خود را با استفاده از سیستم ارتقاء شخصی سازی کنند.بازی دارای یک حالت چند نفره آنلاین است که بازیکنان می توانند با یکدیگر مسابقه دهند یا تیم تشکیل دهند.
 
The Crew 2

 

Civilization VI

 
Civilization VI یک بازی استراتژی نوبتی است که توسط Firaxis Games توسعه یافته و توسط 2K Games منتشر شده است. این بازی در 21 اکتبر 2016 برای Microsoft Windows منتشر شد و در سال‌های بعد برای macOS، PlayStation 4، Xbox One و Nintendo Switch نیز منتشر شد.
 
در Civilization VI، بازیکنان کنترل یک تمدن را بر عهده می‌گیرند و وظیفه دارند آن را از عصر سنگی تا عصر مدرن رهبری کنند. بازیکنان باید منابع را استخراج کنند، ساختمان‌ها را بسازند، نیروها را آموزش دهند و با سایر تمدن‌ها تعامل داشته باشند.
 
بازی دارای چندین مکانیک جدید است که آن را از نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند. یکی از این مکانیک‌ها، سیستم «اداره» است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا شهر خود را به روش‌های مختلفی مدیریت کنند. مکانیک دیگر، سیستم «آکادمی علوم» است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا فناوری‌های جدید را تحقیق کنند.
 
Civilization VI

 

سخن پایانی

 
این ها تنها برخی از جدیدترین بازی های PS4 هستند که در سال های اخیر منتشر شده اند. با توجه به تنوع بالای بازی های موجود در بازار، قطعاً بازی ای وجود دارد که مطابق با سلیقه و علایق شما باشد. پس با کمی جستجو و تحقیق، می توانید بهترین بازی را برای خود انتخاب کنید و از تجربه آن لذت ببرید.
 
 بیشتر بخوانید:

 

بهترین بازی های شبیه ساز
شبیه ساز اندروید
بازی کال اف دیوتی
بازی ماشین‌ سواری
بازی‌های آنلاین

بهترین بازی های ps5


 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت