بازی فکری جدید بزرگسالان برای گوشی

  • انتشار:۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • بازدید:۴,۰۹۵
بازی فکری جدید بزرگسالان برای گوشی
در دنیای پر هیاهوی امروزی، با انبوهی از اطلاعات و مشغله های ذهنی روبرو هستیم. در این میان، حفظ سلامت ذهن و تقویت قوای شناختی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بازی های فکری یکی از راه های سرگرم کننده و موثر برای به چالش کشیدن ذهن، تقویت حافظه، بهبود مهارت های حل مساله و افزایش تمرکز به شمار می روند. با پیشرفت تکنولوژی، دنیای بازی های فکری نیز شکل تازه ای به خود گرفته است. اکنون طیف گسترده ای از بازی های فکری مهیج و چالش برانگیز برای گوشی های هوشمند در دسترس است. این بازی ها با بهره گیری از قابلیت های گوشی موبایل، تجربه ای لذت بخش و در عین حال فکری را برای کاربران به ارمغان می آورند.
 

معرفی بهترین بازی های فکری  برای گوشی

 
در این جا لیستی از بازی هایی که فکر و ذهن شما را درگیر می کند را معرفی می کنیم:
 

آمیرزا

 
آمیرزا یک بازی پازل موبایلی محبوب در سبک جدول کلمات است. این بازی با ارائه ی تصاویری مرتبط با کلمات و یا خود کلمات به صورت ناقص، از شما می خواهد تا کلمه ی مد نظر را حدس بزنید. آمیرزا با داشتن هزاران مرحله ی چالش برانگیز و متنوع، می تواند به مدت طولانی شما را سرگرم کند و همزمان دانش واژگان و قدرت تفکر منطقی تان را به چالش بکشد. همچنین امکان تجربه ی آنلاین این بازی وجود دارد که می تواند لذت حل معما را در کنار دوستان و آشنایان برای شما به ارمغان بیاورد.
 
آمیرزا

 

Elevate

 
بازی یک بازی فکری و سرگرم کننده است که در آن با چالش های مختلفی برای تقویت مهارت های ذهنی خود روبرو می شوید. این بازی شامل مراحل متنوعی است که در هر کدام باید با مرتب کردن حروف، پیدا کردن کلمات پنهان، حل کردن مسائل ریاضی و سایر معماهای فکری، امتیاز کسب کنید. با پیشرفت در بازی، سطوح دشوارتر شده و ذهن شما را به چالش می کشند تا قدرت تمرکز، حافظه، واژگان و مهارت های حل مسئله تان را تقویت کنید. پس اگر به دنبال راهی برای سرگرمی و همزمان تقویت ذهن خود هستید، بازی «ارتقاء» انتخابی عالی برای شماست.
 
Elevate

 

the Dream Detective

 
در این بازی وارد دنیای پر رمز و راز رویاها می شوید و در نقش یک کارآگاه خبره، پرونده های پیچیده ای را حل می کنید. این بازی با داشتن داستانی جذاب و غیرخطی، شما را به سرزمین رویاها می برد، جایی که زمان با شکسته شدن "کریستال زمان" به هم ریخته است. وظیفه شما به عنوان کارآگاه، پیدا کردن تکه های شکسته کریستال و برقراری دوباره نظم در این سرزمین است. در طول مسیر با شخصیت های مختلفی روبرو می شوید که هر کدام راز و رمز خود را دارند. برای حل پرونده ها باید با دقت به محیط های عجیب و غریب و رویاگونه دقت کنید، اشیاء پنهان را پیدا کرده و با شخصیت ها صحبت نمایید. گیم پلی بازی ترکیبی از حل معما، کاوش و برقراری ارتباط است و با پیشرفت در بازی، سرزمین رویاها را بازسازی و تزیین خواهید کرد.
 
the Dream Detective

 

Monument Valley 2

 
در بازی Monument Valley 2 پا به دنیایی زیبا و فریبنده می گذارید که قوانین فیزیک در آن به چالش کشیده می شوند. شما کنترل شخصیت هایی به نام  و دخترش را برعهده می گیرید و باید آن ها را در میان معماری های غیرممکن و توهم آمیز راهنمایی کنید. هر مرحله از بازی یک بنای منحصربفرد است که با چرخاندن و دستکاری محیط، مسیر را برای رسیدن به هدف برای شخصیت ها هموار می کنید. معماهای بازی چالش برانگیز و در عین حال دلنشین هستند و حل کردن آن ها حس رضایت فوق العاده ای به همراه دارد. در طول مسیر با داستان مرموز و سرگذشت این مادر و دختر نیز آشنا می شوید که باعث جذابیت بیشتر بازی می شود. Monument Valley 2 تجربه ای بصری و فکری فوق العاده است که شما را به دنیای خیال انگیز خود می برد.
 
Monument Valley 2

 

Brain Dots

 
بازی Brain Dots با بیش از ۴۰ میلیون دانلود، یک بازی فکری جذاب و سرگرم کننده است که در آن هدف، برخورد دادن دو توپ آبی و قرمز رنگ به یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف، شما باید با انگشت خود خطوط و اشکال مختلفی را روی صفحه رسم کنید تا مسیر حرکت توپ ها را کنترل نمایید. فریب ظاهر ساده ی بازی را نخورید! هر مرحله چالش برانگیزتر از مرحله ی قبل است و برای موفقیت در آن ها نیاز به تفکر خلاقانه و انعطاف پذیری ذهنی خواهید داشت. بازی Brain Dots علاوه بر بخش اصلی، دارای بخش های جانبی دیگری مانند جمع آوری انواع مداد و خودکار رنگی و امکان به اشتراک گذاری مراحل به صورت ویدیو یا عکس نیز می باشد. این بازی با دارا بودن معماهای فکری و شباهت هایی به بازی های فرار از اتاق، گزینه ای عالی برای افرادی است که از بازی های فکری، استراتژیک و حل معما لذت می برند. همچنین گفته می شود Brain Dots می تواند بر رشد فکری کودکان و جلوگیری از زوال عقل در بزرگسالان تأثیرگذار باشد. جالب تر اینکه امکان ساخت مراحل شخصی در این بازی وجود دارد و می توانید مراحل طراحی شده ی خود را با کل دنیا به اشتراک بگذارید و ببینید آیا دیگران می توانند آن ها را حل کنند!
 
Brain Dots

 

NeuroNation

 
NeuroNation یک بازی آموزشی برای مغز شماست که با انجام دادن تمرینات و بازی های سرگرم کننده، می تواند به بهبود حافظه، تمرکز، زمان واکنش و سایر توانایی های ذهنی شما کمک کند. این بازی دارای سطوح مختلفی است که به تدریج سخت تر می شوند و با توجه به عملکرد شما در طول بازی، تمرینات را برایتان شخصی سازی می کند. NeuroNation همچنین دارای بخش آمار است که پیشرفت شما را در طول زمان نشان می دهد و به شما انگیزه می دهد تا به تمرینات خود ادامه دهید.
 
NeuroNation

 

Golf Peaks

 
بازی قلعه های گلف (Golf Peaks) یک بازی فکری و سرگرم کننده است که در آن با استفاده از توپ گلف به کاوش در دنیایی از قلعه ها و مسیرهای چالش برانگیز می پردازید. هدف نهایی بازی رساندن توپ به پرچم در کمترین ضربات ممکن است. در طول مسیر با موانع مختلفی مانند شن، آب، و بلوک های قابل شکستن روبرو می شوید که باید با دقت و استراتژی از آن ها عبور کنید. همچنین در بازی آیتم های کمکی ای وجود دارند که به شما در رسیدن به هدف نهایی یاری می رسانند. با پشت سر گذاشتن مراحل، با چالش های جدیدی روبرو شده و مهارت های خود را در ضربه زدن و هدایت توپ در زمین های ناهموار تقویت می کنید. بازی قلعه های گلف با گرافیک زیبا، موسیقی آرامش بخش و مراحل متنوع، تجربه ای لذت بخش و سرگرم کننده را برای علاقه مندان به بازی های فکری و پازلی به ارمغان می آورد.
 
Golf Peaks

 

hitman go

 
بازی Hitman GO یک بازی استراتژیک مبتنی بر نوبت است که در دنیای شناخته شده ی Hitman جریان دارد. در این بازی، شما کنترل مأمور 47 را به عهده می گیرید و باید در محیط های کوچک و از پیش طراحی شده به صورت شبکه ای، به گونه ای حرکت کنید که دشمنان را جا بگذارید و در نهایت، هدف خود را از بین ببرید و یا به محل خروج برسید. گیم پلی بازی Hitman GO با وجود سادگیِ ظاهری، بسیار چالش برانگیز است و نیازمند تفکر استراتژیک برای حل معماها و دور زدن نگهبانان می باشد.
 
hitman go

 

Cut the Rope 2

 
بازی Cut the Rope 2 دنباله نسخه اول محبوب این سری بازی های فکری و معماست. در این بازی با موجود بامزه و سبزرنگی به نام ام نوم (Om Nom) همراه می شوید که عاشق آبنبات است! هدف اصلی بازی رساندن آبنبات به دهان ام نوم با بریدن طناب هایی است که آبنبات را نگه داشته اند. در Cut the Rope 2 با دوستان جدید ام نوم به نام Nommies آشنا می شوید و سفری ماجراجویانه را در بیش از 160 مرحله آغاز می کنید. این مراحل شما را به مکان های مختلفی مانند جنگل های سرسبز، شهرهای شلوغ، گاراژهای پر از ضایعات و تونل های زیرزمینی می برد و در تمام این مسیر هدف نهایی رساندن آبنبات به ام نوم است. بازی Cut the Rope 2 با وجود گیم پلی ساده ای که بر اساس بریدن طناب ها بنا شده، معماهای چالش برانگیزی را برایتان به ارمغان می آورد که با قوانین فیزیک دنیای واقعی طراحی شده اند. این بازی هم می تواند ذهن شما را به چالش بکشد و مهارت های حل مسأله تان را تقویت کند و هم با فضایی شاد و آرامش بخش، خستگی یک روز پرمشغله را از تن تان در کند. پس اگر از طرفداران Cut the Rope بوده اید، Cut the Rope 2 قطعا شما را هم سرگرم خواهد کرد.
 
Cut the Rope 2

 

Lumosity

 
لوموسیتی یک وبسایت و اپلیکیشن محبوب برای تمرین مغز است که توسط تیمی از متخصصین اعصاب و روان تاسیس شده است. این برنامه شامل مجموعه ای از بازی های فکری مختلف و سرگرم کننده است که بر اساس تحقیقات علمی طراحی شده اند. ادعای لوموسیتی این است که با انجام روزانه ی چند دقیقه از این بازی ها می توان عملکرد مغز را در زمینه های مختلفی مانند حافظه، توجه، انعطاف پذیری ذهنی و سرعت پردازش اطلاعات بهبود بخشید. بازی های لوموسیتی به تدریج سخت تر می شوند و شما می توانید با دنبال کردن عملکرد خود در طول زمان، میزان پیشرفتتان را مشاهده کنید. لوموسیتی نسخه ی رایگان و پولی دارد که نسخه ی پولی آن امکانات بیشتری را ارائه می دهد.
 
Lumosity

 

MindPal

 
بازی MindPal یک بازی فکری و آموزشی است که به تقویت حافظه، تمرکز و مهارت های حل مسئله کمک می کند. در این بازی با چالش های مختلفی روبرو می شوید که نیازمند تفکر منطقی و استراتژیک برای حل آن ها هستند. MindPal می تواند به صورت تک نفره یا چند نفره بازی شود و سطوح دشواری مختلفی دارد تا متناسب با مهارت های بازیکنان باشد. این بازی می تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان سرگرم کننده و مفید باشد و به آن ها در بهبود عملکرد ذهنی کمک کند.
 
MindPal

 

I Love Hue Too

 
بازی I Love Hue Too یک ماجراجویی ذهنی با رنگ، نور و شکل است. در این بازی، بازیکنان باید قطعات رنگی موزاییکی را مرتب کنند تا طیف های رنگی کاملی بسازند. اما این بازی نسبت به نسخه قبلی خود شامل بیش از سی الگوی کاشی کاری هندسی جدید است که چالش های بیشتری را برای درک رنگ و منطق بازیکن ایجاد می کند. گیم پلی بازی حول محور رنگ است و ترکیبی از ادراک و منطق را می طلبد. فضای بازی مینیمالیستی و عرفانی است و می توان آن را اثری هنری قابل بازی در نظر گرفت. این بازی شامل بیش از 900 مرحله برای حل کردن است و چندین حالت بازی دارد. در حالت «رویایی» (The Dream) می توانید خود را در دنیای رنگ ها غرق کنید و در حالت «پیشگویی روزانه» (The Daily Divination) مهارت های خود را به چالش بکشید. همچنین بازی دارای موسیقی متن زیبایی با تم امبینت (محیطی) است.
 

Infinity Loop

 
بازی حلقه بی پایان یک بازی فکری و سرگرم کننده است که در آن بازیکن باید مهره خود را بر روی صفحه ای که از مسیرهای به هم پیوسته تشکیل شده هدایت کند. مسیرها جهت های مختلفی دارند و ممکن است در طول بازی چندین بار از یک مسیر عبور کنید. هدف نهایی بازی رسیدن به خروجی است، اما نکته ی کلیدی اینجاست که خروجی مشخصی وجود ندارد! در واقع با تکمیل هر دور از بازی، پیچیدگی مسیرها و تعداد انتخاب ها بیشتر می شود و شما باید با هوش و دقت مسیر درست را برای رسیدن به خروج که همچنان پنهان است، پیدا کنید. حلقه بی پایان یک بازی چالش برانگیز است که قدرت حل مسئله و تفکر منطقی شما را به کار می گیرد.
 
 
Infinity Loop

 

Maze: Endless and Simple

 
این بازی  یک بازی معمایی آرامش بخش است که در آن با هدایت دادن یک نور در میان پیچ وخم های هزارتوهای متنوع، به دنبال خروجی می گردید. سطوح بازی با طراحی های منحصربه فرد و در عین حال ساده ارائه می شوند و از مدل های مرسوم گرد تا هزارتوهای پیچیده و مارپیچ را شامل می شوند. برای هدایت نور کافیست کلیک یا صفحه را سوئیچ کنید. در هر مرحله با پیدا کردن خروجی، به مرحله بعدی وارد می شوید و بدین ترتیب با چالش های بیشتری روبرو می گردید. این بازی با ارائه ی صدها ترکیب از اندازه، نوع، شکل و حالت بازی، تجربه ای سرگرم کننده و در عین حال آرامش بخش را برای علاقه مندان به حل معما به ارمغان می آورد.
 
Maze: Endless and Simple

 

BrainHQ

 
BrainHQ یک بازی تمرینی برای مغز است که توسط دانشمندان علوم اعصاب طراحی شده است تا به شما در بهبود عملکرد ذهنی در زمینه های مختلف کمک کند. این بازی شامل مجموعه ای از فعالیت های سرگرم کننده و چالش برانگیز است که برای تقویت مهارت های شناختی کلیدی مانند حافظه، توجه، سرعت پردازش، هوش سیال و انعطاف پذیری ذهنی طراحی شده اند. با انجام منظم تمرینات BrainHQ، ادعا می شود که می توانید در فعالیت های روزمره مانند یادگیری چیزهای جدید، انجام چند کار، تمرکز بهتر و حتی رانندگی ایمن تر، عملکرد بهتری داشته باشید. تحقیقات علمی اولیه نشان داده است که BrainHQ در بهبود برخی از مهارت های ذهنی در افراد مسن موفق بوده است، اما تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی کلی آن در جمعیت های مختلف مورد نیاز است. اگر به دنبال راهی سرگرم کننده و جذاب برای به چالش کشیدن مغز خود و potentially تقویت عملکرد ذهنی خود هستید، BrainHQ ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.
 
BrainHQ

 

Samsara Room

 
اتاق سامسارا یک بازی ماجراجویی نقطه و کلیک اتمسفریک است که توسط استودیوی Rusty Lake، خالقین سری بازی های Cube Escape و Rusty Lake ساخته شده است. این عنوان که پیش درآمدی تحسین برانگیز برای دنیای بازی های Rusty Lake به شمار می رود، در سال ۲۰۲۰ به طور کامل بازسازی شد و با معماهای جدید، داستانی تازه، گرافیک بهبودیافته و موسیقی متن گیرا ساخته ی Victor Butzelaar دوباره منتشر گردید. در اتاق سامسارا شما خود را در اتاقی عجیب و غریب پیدا می کنید که تا به حال آن را ندیده اید. اشیاء عجیب و غریبی مانند تلفن، آینه، ساعت ایستاده و موارد دیگری در اتاق به چشم می خورد. به نظر می رسد تنها راه خروج از اتاق، رسیدن به روشنگری است. حال باید با حل معماهای چالش برانگیز و رمزگشایی از اشیاء موجود در اتاق، مسیر خروج را پیدا کنید و به راز این مکان مرموز پی ببرید.
 
Samsara Room

 

Lost in Play

 
بازی Lost in Play یک ماجراجویی نقطه کلیکی است که دنیای خیالی و پرزرق و برق دوران کودکی را به تصویر می کشد. در این بازی شما کنترل خواهر و برادری را برعهده می گیرید که سفری پرماجرا را برای بازگشت به خانه آغاز کرده اند. آن ها در این مسیر خطوط بین واقعیت و تخیل را درمی نوردند و پا به سرزمین های عجیب و غریبی می گذارند. گشت وگذار در جنگل افسون شده موجودی شاخ دار، رهبری شورشی در دهکده ای از گابلین ها و کمک به گروهی از قورباغه ها برای بیرون کشیدن شمشیری جادویی از سنگ، تنها بخشی از اتفاقات مهیجی است که در انتظار این خواهر و برادر است.
Lost in Play پر از معماهای چالش برانگیز و منحصر به فرد و همچنین مینی بازی های سرگرم کننده ای است که شما را با موجودات جادویی و بامزه ای روبرو می کند. در بخشی از بازی با یک مرغ دریایی دزد دریایی به مسابقه ی ضربه زدن روی خرچنگ ها می پردازید، در بخش دیگری چای جادویی را به یک وزغ سلطنتی تعارف می کنید و در نهایت قطعات لازم برای ساختن یک ماشین پرنده را جمع آوری می نمایید. این بازی شما را با فضاسازی هنرمندانه ای به یاد کارتون های دوران کودکی می اندازد و داستانی را روایت می کند که برای همه ی اعضای خانواده، چه به دنبال تجربه ای داف و مهیج باشید و چه صرفا لحظات خوشی را سپری کنید، مناسب است.
 
Lost in Play

 

heal pocket edition

 
این یک بازی ماجراجویی-پازلی هنری و مهیج است که تجربه ای خاص را برای علاقه مندان به عناوین داستانی و مفهومی به همراه می آورد. این اثر که توسط خالق سری بازی های DISTRAINT ساخته شده، شما را در نقش پیرمردی تنها در دنیایی تاریک و اتمسفریک با فضاسازی دو بعدی قرار می دهد. در این ماجراجویی روایت شده به صورت غیرمستقیم، با معماهای انتزاعی و چالش برانگیز روبرو خواهید شد که باید با تفکر و کاوش برای حل آن ها بکوشید. دنیای بازی پر از ابهام و زیبایی های بصری است که با موسیقی متن تاثیرگذار آن همراه شده و فضایی احساسی و رمزآلود را به وجود می آورد. در «شفای جیبی» دیالوگ ها و متن های توضیحی کمی وجود دارد و سازنده تلاش کرده تا با استفاده از المان های بصری و محیطی، داستان غم انگیز و ملمسی را برای بازیکن روایت کند. این بازی تجربه ای کوتاه اما عمیق و تاثیرگذار است که با فضاسازی هنرمندانه و معماهای جذابش، شما را به سفری در دنیای درونی شخصیت اصلی و کشف احساسات او می برد.
 
heal pocket edition

 

Brain Out: Can you pass it

 
این یک بازی فکری اعتیادآور و رایگان است که با معماهای فریبنده و سوالات چالش برانگیز، ذهن شما را به آتش بازی وا می دارد. این بازی ترکیبی از تست هوش (IQ)، هوش هیجانی (EQ) و خلاقیت است که توانایی های منطق، سرعت عمل، دقت، حافظه و تفکر خلاقانه ی شما را به چالش می کشد. در «Brain Out» نباید فریب ظاهرتان را بخورید! راه حل معماها اغلب غیرمنتظره و بر خلاف روال عادی تفکر است. در این بازی با سوالات فریبنده، معادلات گیج کننده، تصاویر دو پهلو و چالش های سرگرم کننده ای روبرو می شوید که شما را مجبور می کند تا از کلیشه ها فاصله بگیرید و با دید باز و خلاقانه به مسائل نگاه کنید. «Brain Out» تجربه ای متفاوت از بازی های فکری به شما ارائه می دهد که با شوخ طبعی و زیر سوال بردن تصورات ذهنی، ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد.
 
Brain Out: Can you pass it?

 

 Memorado Brain Training Games

 
بازی های آموزشی مغز Memorado به شما که جزو ده میلیون کاربر جهانی این برنامه هستید، کمک می کند تا توانایی های ذهنی خود را تقویت کنید. این بازی ها که بر اساس علم عصب شناسی ساخته شده اند، شامل مجموعه ای از ۱۴ بازی سرگرم کننده و چالش برانگیز در بیش از ۴۲۰ مرحله هستند و به شما امکان می دهند تا حافظه، تمرکز، واکنش، منطق و مهارت های ریاضی خود را بهبود بخشید.
در Memorado شما می توانید با شرکت در تمرین های روزانه ای که بر اساس عملکرد شما تنظیم می شوند، پیشرفت خود را دنبال کنید. همچنین تست های علمی منظمی در این برنامه وجود دارند که به شما کمک می کنند تا روند پیشرفت خود را در طول زمان بسنجید و نقاط قوت و ضعف تان را شناسایی کنید. علاوه بر این، آمار به دست آمده به شما نشان می دهد که در کدام مهارت ها عملکرد بهتری دارید و در کدام قسمت ها جای پیشرفت وجود دارد. Memorado حتی امکان رقابت با دوستانتان را نیز فراهم کرده است تا انگیزه ی بیشتری برای تمرین و تقویت ذهنتان داشته باشید.
 
 Memorado Brain Training Games

 

unblocked car

 
این بازی ها دسته وسیعی از بازی ها را شامل می شوند که در آن ها هدف اصلی شما خلاص کردن ماشین خودتان از ترافیک یا خارج کردن آن از یک مسیر بسته است. در بعضی از این بازی ها، ماشین شما در یک پارکینگ شلوغ گیر کرده و با ماشین های دیگر احاطه شده است و شما باید با هوش و زیرکی، با حرکت دادن ماشین های دیگر، راهی برای خروج ماشین خود پیدا کنید. این بازی ها معمولا به صورت پازل های مرحله ای طراحی شده اند و با بالا رفتن مراحل، تعداد ماشین ها و سختی معما ها نیز بیشتر می شود. در سبک دیگری از بازی های ماشین بازشو، شما کنترل مستقیم روی یک ماشین را دارید و باید در محیط های مختلف با کردن از موانع و جمع آوری آیتم ها، به مقصد نهایی برسید. این سبک از بازی ها معمولا با تمرکز بر سرعت و واکنش سریع طراحی می شوند. در هر دو سبک این بازی ها، چالش فکری و سرگرمی مهیج حرف اول را می زنند و می توانند ساعت ها شما را سرگرم نگه دارند.
 
unblocked car

 

Prune

 
بازی Prune یک بازی معمایی آرامش بخش و دوست داشتنی است که در آن، شما به شکل هنرمندانه ای به هدایت و پرورش درختان می پردازید. در دنیایی که فراموش شده است، با کشیدن انگشت بر روی صفحه گوشی یا تبلت خود، شاخه های درخت را هرس می کنید و مسیر رشد آن را طوری تغییر می دهید که به سمت نور خورشید هدایت شود و از خطرات محیطی در امان بماند. در این بازی زیبا که با الهام از هنر نقاشی ژاپنی طراحی شده است، با موسیقی آرامش بخش و دلنشین همراه می شوید و تجربه ای مدیتیشن گونه و فراموش نشدنی خواهید داشت. Prune فاقد هرگونه پرداخت درون برنامه ای بوده و بر خلاف بسیاری از بازی های امروزی، بر خلاقیت و پرورش ذوق هنری شما تمرکز دارد. در پایان هر مرحله، درختی منحصربه فرد خلق کرده اید که می توانید تصویری از آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این بازی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و جوایز متعددی را به دلیل نوآوری، طراحی هنری و گیم پلی منحصر به فرد خود کسب کرده است.

Old Man’s Journey

 
سفر پیرمرد (Old Man's Journey) یک بازی ماجراجویی و حل معما با داستانی درونی و عمیق است که به کاوش در پیچیدگی های زندگی از دریچه چشم های یک پیرمرد می پردازد. در دنیایی زیبا و دست ساز با نورپردازی گرم و دلنشین، سفری احساسی را آغاز می کنید که با حل معماهای آرام و بدون فشار همراه است. روایت بصری بازی، لحظات گرانبهای زندگی، آرزوهای شکسته و مسیرهای تغییر یافته را به تصویر می کشد و داستان زندگی پیرمرد را از طریق خاطرات دلنشین برای شما روایت می کند. با حل معماهای مبتکرانه که مبتنی بر تغییر شکل دادن محیط هستند، مسیر حرکت پیرمرد را هموار می کنید، تپه ها را بلند می کنید تا راهی برای او باز شود و با درک غم ها، پشیمانی ها و امیدهای او، در این تجربه تأمل برانگیز و آرامش بخش غوطه ور می شوید.

World of Goo

 
یک بازی پازل و فکری سرگرم کننده و جذاب است که در آن با انبوهی از حباب های سیاه رنگ به نام گو (Goo) روبرو می شوید. هدف اصلی بازی این است که با استفاده از این گوهای بامزه، پل ها، لوله ها و سازه های مختلفی بسازید تا گروهی از گوها را به لوله های خروجی در انتهای هر مرحله برسانید. دنیای گو با فیزیک واقع گرایانه ای طراحی شده است، بنابراین هر گو رفتاری شبیه به یک قطره مایع چسبناک از خود نشان می دهد. شما باید با اتصال گوها به یکدیگر و استفاده از محیط مراحل، سازه های محکمی بسازید تا گوها بتوانند از موانع و شیب های تند عبور کنند. در طول بازی با انواع مختلفی از گوها روبرو می شوید، برخی از آنها سبک و شناور هستند و برای پر کردن فضا مناسبند، در حالی که برخی دیگر سنگین بوده و برای استحکام سازه ها کاربرد دارند.
 
World of Goo

 

Love Poly

 
این یک بازی پازل سه بعدی و فکری کاملا جدید است که گیم پلی بسیار ساده و در عین حال آرامش بخشی دارد. در این بازی با قطعات مختلف پازل سروکار دارید که باید آن ها را بچرخانید. با نزدیک شدن به زاویه صحیح، تکه ها در هم ادغام شده و یک اثر هنری زیبا را به شما نشان می دهند. حل کردن این پازل ها در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما نیازمند صبر و دقت فراوانی است. تا زمانی که قطعات را در جای درست قرار ندهید، از شکل نهایی تصویر بی خبر خواهید ماند. این بازی هیچ محدودیت زمانی ندارد و می توانید با خیال راحت و بدون استرس از چرخاندن قطعات و شکل گیری تدریجی اثر هنری لذت ببرید. این بازی شامل پازل های متنوعی با موضوعات مختلف مانند تصاویر حیوانات، میوه ها و آثار هنری انتزاعی است که با حل کردن آن ها می توانید کلکسیون جالبی از آثار هنری کم نظیر را جمع آوری کنید. همچنین، امکان استفاده از راهنما در صورت نیاز وجود دارد تا در صورت گیر کردن بتوانید از آن کمک بگیرید.
 
Love Poly

 

GRIS

 
بازی GRIS یک اثر مستقل در سبک پلتفرمر و ماجراجویی است که با فضاسازی خیره کننده و داستانی روایت نشده، شما را به سفری رویایی دعوت می کند. در این بازی کنترل دختری به نام گریس را برعهده می گیرید که با از دست دادن صدای خود، دنیای رنگارنگ اطرافش را نیز از دست داده است. شما با گشت و گذار در دنیای دو بعدی بازی که با رنگ های ملایم و آبرنگی طراحی شده، به گریس کمک می کنید تا رنگ ها را به تدریج به محیط بازگرداند. در طول این سفر با معماهای ساده اما سرگرم کننده روبرو می شوید که برای حل آنها نیاز به تفکر و استفاده از توانایی های در حال توسعه گریس خواهید داشت. اما GRIS فراتر از یک پلتفرمر ساده است، این بازی با موسیقی متن آرامش بخش و اتمسفر منحصر به فرد خود، تجربه ای احساسی و مفهومی را برای شما رقم می زند. داستانی که بازی روایت می کند، داستانی سرراست و با کلمات بیان نمی شود، بلکه از طریق المان های بصری، موسیقی و گیم پلی به بازیکن منتقل می شود. غم، از دست دادن، امید و یافتن دوباره خود، احساساتی هستند که در طول این سفر با گریس همراه خواهید شد.
 
GRIS

 

Cognifit 

 
بازی Cognifit یک پلتفرم سرگرم کننده و علمی است که به شما در بهبود مهارت های شناختی مغزتان از طریق انجام بازی های تمرینی و فعالیت های ذهنی کمک می کند. این بازی ها برای به چالش کشیدن و تحریک طیف وسیعی از مهارت های شناختی مانند حافظه، تمرکز، ادراک، استدلال، هماهنگی دست و چشم و برنامه ریزی طراحی شده اند. Cognifit توسط متخصصان مغز و اعصاب و روانشناسان شناختی ساخته شده است و از روش های علمی برای آموزش و توانمندسازی مغز شما استفاده می کند.
با انجام منظم بازی های Cognifit، می توانید عملکرد کلی مغز خود را بهبود بخشید، ذهن خود را تیزتر نگه دارید و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید. این بازی همچنین ابزاری عالی برای توانبخشی شناختی افرادی است که از آسیب مغزی یا سایر اختلالات عصبی رنج می برند. بنابراین، Cognifit نه تنها یک بازی سرگرم کننده است، بلکه روشی مبتنی بر علم برای بهبود سلامت و عملکرد مغز شما در تمام طول عمر است.
 
Cognifit

 

The Room

 
اتاق (The Room) یک بازی ماجراجویی و حل معما برای گوشی های موبایل است که تجربه ای بی نظیر و گیج کننده را برای علاقه مندان به چالش کشیدن ذهن به ارمغان می آورد. در این بازی، شما وارد اتاقی اسرارآمیز می شوید که پر از اشیاء عجیب و غریب و با ظاهری قدیمی است. هر شیء در این اتاق می تواند سرنخی برای حل یک معما و راهی برای پیشروی شما باشد. با کاوش دقیق در محیط، چرخاندن اشیاء، کشف اهرم های پنهان و حل پازل های مکانیکی، رازهای اتاق را یکی پس از دیگری برملا می کنید.
موسیقی متن بازی به شکلی هنرمندانه با فضا و معماها هماهنگ شده و حس کنجکاوی و رمزآلودگی را در شما برمی انگیزد. گرافیک بازی فوق العاده واقع گرایانه است و جزئیات اشیاء به قدری با دقت طراحی شده اند که احساس می کنید واقعا در یک اتاق پر از اشیاء عتیقه قدم می زنید. بازی اتاق، معماهای چالش برانگیزی را پیش روی شما قرار می دهد که حل کردن آن ها نیازمند تفکر منطقی، دقت در جزئیات و کمی صبر و حوصله است. این بازی با ارائه ی داستانی مرموز و فضایی وهم آلود، شما را به سفری ذهنی و پرماجرا دعوت می کند تا با حل کردن معماهای مختلف، از اتاق فرار کنید.
 
The Room

 

Scribblenauts Unlimited

 
Scribblenauts Unlimited یک بازی ماجراجویی و معمایی تک نفره برای گوشی های موبایل است که در آن قدرت تخیل شما حرف اول را می زند. در این بازی، شما کنترل شخصیت مکسول را برعهده می گیرید که می تواند هر چیزی را که فکرش را می کند با نوشتن آن روی دفترچه ی جادویی اش خلق کند. فرض کنید با یک هیولا روبرو شده اید، می توانید کلمه ی «شمشیر» را بنویسید تا یک شمشیر برای مبارزه در دست بگیرید یا کلمه ی «سپر» را بنویسید تا از خودتان محافظت کنید. هیچ محدودیتی برای کلماتی که می توانید بنویسید وجود ندارد و بسته به خلاقیت شما، راه حل های بی شماری برای چالش های بازی وجود دارد.
Scribblenauts Unlimited دارای دنیایی وسیع و پر از مراحل مختلف است که هر کدام شما را به فکر وادار می کند تا از کلمات برای حل معماها و پیشرفت در بازی استفاده کنید. این بازی همچنین دارای بخش چندنفره است که به شما امکان می دهد تا با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید و با هم دنیای بازی را کشف کرده و معماها را حل کنید. Scribblenauts Unlimited یک بازی سرگرم کننده و آموزشی است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و قدرت تخیل و تفکر خلاقانه ی شما را به چالش بکشد.
 
Scribblenauts Unlimited

 

Thimbleweed Park

 
Thimbleweed Park یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک کلاسیک است که تجربه point-and-click قدیمی را به گوشی های هوشمند می آورد. داستان بازی در شهر کوچک و عجیب Thimbleweed Park روایت می شود، جایی که یک قتل هولناک رخ داده است. شما در نقش دو کارآگاه FBI کاملا متفاوت قرار می گیرید که برای حل این پرونده همکاری می کنند. در حین بررسی صحنه جرم و مصاحبه با ساکنین عجیب و غریب شهر، با رازهای تاریک گذشته شهر و شخصیت های آن روبرو خواهید شد.
گیم پلی بازی حول محور حل معماهای چالش برانگیز و کشف سرنخ های پنهان است. شما باید با محیط اطراف خود تعامل داشته باشید، اشیاء را جمع آوری کنید و از هوش خود برای کنار هم چیدن قطعات پازل پرونده استفاده کنید. سبک هنری بازی به صورت پिकسل آرت (pixel art) است که یادآور بازی های ماجراجویی دهه 90 میلادی بوده و موسیقی متن جذاب آن نیز حس نوستالژیکی را القا می کند. Thimbleweed Park با روایت طنزآمیز خود، معماهای هوشمندانه و داستان پیچیده، تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی را برای طرفداران بازی های ماجراجویی کلاسیک به ارمغان می آورد.
 
Thimbleweed Park

 

نتیجه گیری

 
بازی های فکری جدید برای گوشی های هوشمند، راهی سرگرم کننده و جذاب برای به چالش کشیدن ذهن، تقویت حافظه و ارتقای مهارت های شناختی هستند. این بازی ها با تنوع گسترده ای که دارند، برای سلیقه ها و نیازهای مختلف افراد مناسب بوده و می توانند در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت