پلاتو چیست؟ همه چیز در مورد بازی پلاتو plato

  • انتشار:۰۱ آذر ۱۴۰۲
  • به روز رسانی:۲۵ آذر ۱۴۰۲
  • بازدید:۳۷
پلاتو چیست؟ همه چیز در مورد بازی پلاتو  plato
در میان دنیای رنگارنگ اپلیکیشن‌های موبایل، بازی پلاتو (Plato) با تلفیقی هوشمندانه از بازی‌های چند نفره و ویژگی‌های یک پیام‌رسان، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان کاربران ایرانی به خود اختصاص دهد. این اپلیکیشن که به صورت رایگان در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارد، با مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های آنلاین، بستری مناسب برای سرگرمی، چالش فکری و تعاملات اجتماعی را فراهم می‌کند.
 

پلاتو چیست؟

 
اگرچه بازی پلاتو در وهله اول به عنوان یک پیام‌رسان معرفی می‌شود، اما ویژگی‌های منحصر به فرد آن، این اپلیکیشن را از سایر پیام‌رسان‌های رایج متمایز می‌کند. امکان برقراری چت دو نفره و گروهی، ایجاد کانال‌های موضوعی و گفتگوهای صوتی، تنها بخشی از قابلیت‌های پیام‌رسان پلاتو هستند. اما نکته‌ای که بازی پلاتو را از سایر پیام‌رسان‌ها متمایز می‌کند، وجود بیش از 45 بازی چند نفره است که به صورت آنلاین قابل انجام هستند.
پلاتو با در نظر گرفتن طیف وسیعی از سلیقه‌ها، بازی‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از بازی‌های فکری مانند شطرنج و تخته نرد گرفته تا بازی‌های ورزشی و سرگرم‌کننده‌ای مانند فوتبال و بسکتبال، در بازی پلاتو برای هر سلیقه‌ای بازی مناسبی وجود دارد.

 

مزایا پلاتو

 
بازی‌های فکری به تقویت هوش، حافظه و تمرکز کمک می‌کنند، در حالی که بازی‌های ورزشی باعث افزایش تحرک و ایجاد روحیه رقابت می‌شوند
  • بازی پلاتو به صورت رایگان در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارد.
  • بازی پلاتو بیش از 45 بازی چند نفره را در خود جای داده است.
  • بازی پلاتو دارای ویژگی‌های پیام‌رسانی مانند چت دو نفره و گروهی، ایجاد کانال‌های موضوعی و گفتگوهای صوتی است.
  • بازی پلاتو از گرافیک و رابط کاربری مناسبی برخوردار است.
 

معرفی بازی های پلاتو

 
بازی پلاتو مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های چند نفره را ارائه می‌دهد که برای همه سلیقه‌ها مناسب هستند. این بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله بازی های فکری، ورزشی،کارتی و کلامی قرار می‌گیرند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

 

Ocho

 
این بازی یک بازی کارتی مبتنی بر مهارت است که می تواند با دو تا چهار بازیکن انجام شود. هدف از بازی این است که اولین بازیکنی باشید که تمام کارت های خود را از دست خود خارج کنید.
بازیکنان به نوبت کارتی از دست خود را روی کارت اولیه بازی می گذارند. کارتی که قرار می دهید باید با کارت اولیه بازی در رنگ یا ارزش یکسان باشد. اگر نمی توانید کارتی با رنگ یا ارزش یکسان قرار دهید، باید یک کارت از کارت های روی میز بردارید.

 
Ocho
اگر کارتی که می گذارید یک هشت است، می توانید آن را روی هر کارتی که روی میز قرار دارد قرار دهید. شما همچنین می توانید یک هشت را روی کارت هشت دیگری قرار دهید تا یک پشته هشت ایجاد کنید.
اگر کارتی که می گذارید یک هشت است و پشته هشت وجود ندارد، باید یک کارت از کارت های روی میز بردارید.
بازی ادامه می یابد تا زمانی که یک بازیکن تمام کارت های خود را از دست خود خارج کند. آن بازیکن برنده بازی است.

 

Pool

 
بازی pool یا همان بیلیارد در پلاتو یک بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده است که می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین انجام دهید. این بازی دارای سه حالت مختلف است:
  • :8ball این حالت بازی کلاسیک pool است که در آن بازیکنان باید تمام توپ های خود را به ترتیب رنگ وارد سوراخ کنند.
  • :9ball این حالت بازی نیز مشابه حالت 8-ball است، با این تفاوت که بازیکنان باید توپ ها را به ترتیب شماره وارد سوراخ کنند.
  • :Snooker این حالت بازی پیچیده تر از حالت های قبلی است و دارای قوانین بیشتری است.
 
Pool
 
برای شروع بازی pool در پلاتو، باید یک اتاق بازی ایجاد کنید یا به یک اتاق بازی موجود بپیوندید. سپس، باید تعداد بازیکنان و حالت بازی را انتخاب کنید.هنگامی که بازی شروع شد، بازیکنان با زدن توپ سفید به توپ های دیگر سعی می کنند آنها را وارد سوراخ کنند. بازیکنی که اولین بار تمام توپ های خود را وارد سوراخ کند، برنده می شود.
 

Bowling

 
بازی بولینگ دارای قوانین ساده است. هر بازیکن سه بار فرصت دارد تا تمام ده پین را در هر فریم از بازی فرو بریزد. اگر بازیکن در سه پرتاب موفق به این کار نشود، یک "Spare" کسب می کند. اگر بازیکن در دو پرتاب اول موفق به این کار شود و سپس در پرتاب سوم تنها یک پین را فرو بریزد، یک "Strike" کسب می کند.
 
Bowling
 

table soccer 

 
فوتبال روی میز یک بازی چند نفره است که در برنامه پلاتو در دسترس است. این بازی توسط دو تیم سه نفره بازی می شود. هدف از بازی این است که با وارد کردن توپ به دروازه تیم حریف، بیشتر از تیم حریف گل بزنید. بازیکنان با حرکت دادن مهره های تیم خود به بالا و پایین، تیم خود را کنترل می کنند.
 
table soccer 
 

match monsters

 
این بازی یک بازی چند نفره در برنامه پلاتو است. در این بازی، بازیکنان دو هیولا با رنگ‌ها و توانایی‌های مختلف انتخاب می‌کنند. سپس به نوبت سه یا چند عدد از رنگ هیولای خود را در یک ردیف عمودی یا افقی جفت می‌کنند تا هیولاهای حریف خود را حمله کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند از توانایی‌های هیولاهای خود برای به دست آوردن مزیت استفاده کنند.بازیکنان می‌توانند با برنده شدن مسابقات سکه کسب کنند و از این سکه‌ها برای خرید هیولاهای جدید یا ارتقای هیولاهای موجود خود استفاده کنند.

match monsters
 

Archery

 
بازی Archery در پلاتو یک بازی تیراندازی است که در آن بازیکنان باید سعی کنند به سمت سیبل‌های تعیین شده تیراندازی کنند. این بازی به صورت دو نفره یا گروهی قابل بازی است. در بازی Archery، بازیکنان یک کمان و تیر در اختیار دارند. آنها باید سعی کنند با استفاده از این ابزار به سمت سیبل‌های تعیین شده تیراندازی کنند. هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده بازی خواهد شد.

Archery
 

Bingo

 
بازی bingo در پلاتو یک بازی سرگرم کننده و اجتماعی است که می تواند برای هر سنی لذت بخش باشد. این یک بازی شانس است که در آن بازیکنان روی کارت های خود به دنبال شماره های خاصی می گردند. اولین بازیکنی که یک خط کامل از شماره ها را پیدا کند، برنده می شود.
 

Bingo

 
 

Bounce

 
Bounce یک بازی ساده و سرگرم کننده است که در پلاتو موجود است. در این بازی، شما باید یک توپ را با ضربه زدن به آن با انگشت خود به بالا بپرانید. هرچه توپ بالاتر برود، امتیاز بیشتری کسب می کنید. بازی با یک صفحه سفید شروع می شود که یک توپ در وسط آن قرار دارد. شما می توانید توپ را با ضربه زدن به آن با انگشت خود به هر جهتی حرکت دهید. هر بار که توپ به دیوار یا زمین برخورد کند، به بالا می پرد.
 

mini golf

 
بازی مینی گلف در پلاتو یک بازی گروهی است که می تواند با 3، 4 یا 5 بازیکن انجام شود. هر بازیکن یک توپ دارد و هدف این است که توپ را در کمترین تعداد ضربه ممکن به داخل سوراخ هدایت کند. بازی در سه یا پنج راند انجام می شود و هر بازیکن در هر راند یک ضربه می زند. بازیکنی که در پایان هر راند کمترین تعداد ضربه را داشته باشد، برنده آن راند می شود. بازیکنی که در پایان سه یا پنج راند بیشترین تعداد راند را داشته باشد، برنده بازی می شود.

mini golf
 

Ludo

 
بازی Ludo یک بازی تخته ای چهار نفره است که در آن هر بازیکن چهار مهره را روی صفحه ای با خانه های رنگی می گرداند. هدف بازی این است که اولین بازیکنی باشد که تمام مهره های خود را از طریق خانه های شروع خود به خانه برساند.

Skeeball

 
اسکی بازی در پلاتو یک بازی سرگرم کننده و چالش برانگیز است که می تواند برای تمام سنین لذت بخش باشد. در این بازی، بازیکنان یک توپ را روی یک شیب به سمت یک سری سوراخ ها پرتاب می کنند. هر سوراخ امتیاز متفاوتی دارد و بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده می شود.

Skeeball
 

Blitz league

 
بازی Blitz League در پلاتو یک بازی استراتژیک آنلاین است که در آن بازیکنان باید با استفاده از منابع محدود، یک ارتش قدرتمند ایجاد کنند و دشمنان خود را شکست دهند. بازی در یک صفحه 9x9 انجام می شود و بازیکنان می توانند از انواع مختلفی از واحدها و ساختمان ها استفاده کنند.
 

deep thosts

 
Deep Thoughts در پلاتو یک بازی فکری برای دو یا چهار بازیکن است. این بازی توسط شرکت Reiner Knizia در سال 1982 منتشر شد. هدف بازی این است که با استفاده از اعداد و حروف، عباراتی ایجاد کنید که معنی دار باشند.
 

4 in a raw

 
بازی 4  in a raw در پلاتو یک بازی فکری و استراتژیک است که برای دو تا چهار بازیکن طراحی شده است. هدف بازی این است که چهار مهره از یک رنگ را در یک خط مستقیم، عمودی، افقی یا مورب قرار دهید.

4 in a raw
 

Darts

 
بازی دارت  که احتمال زیاد با آن آشنایی دارید در پلاتو یک بازی ساده اما چالش برانگیز است که می تواند ساعت ها سرگرمی را فراهم کند. در این بازی، بازیکنان تلاش می کنند تا دارت خود را به مرکز هدف، که به نام "بیست و پنج" شناخته می شود، پرتاب کنند. امتیازات بسته به اینکه دارت کجا فرود می آید، محاسبه می شود. هدف بازی این است که بیشترین امتیاز را در یک سری پرتاب کسب کنید.
 

Sea battle

 
Sea Battle یک بازی استراتژیک آنلاین است که در پلاتو اجرا می شود. در این بازی، بازیکنان به عنوان کاپیتان کشتی های خود بازی می کنند و سعی می کنند کشتی های یکدیگر را غرق کنند. بازیکنان می توانند از انواع مختلف کشتی ها و توپخانه ها برای حمله به یکدیگر استفاده کنند.
 

Basketball

 
بازی بسکتبال پلاتو یک بازی رایگان و چند نفره است که در آن بازیکنان با هم رقابت می کنند تا بیشترین امتیاز را در یک مسابقه بسکتبال کسب کنند. بازیکنان می توانند بین 2 تا 4 نفر در هر مسابقه بازی کنند. هر بازیکن کنترل یک بازیکن بسکتبال را بر عهده دارد و هدف این است که توپ را از سبد تیم حریف عبور دهید. توپ را می توان با استفاده از انگشتان یا با ضربه زدن به آن با دست پرتاب کرد.
 

Plox

 
Plox نیز یک بازی هیجان انگیز و استراتژیک است که در پلاتو اجرا می شود. در این بازی، بازیکنان به دو تیم تقسیم می شوند و سعی می کنند با استفاده از بلوک های رنگی، قلعه خود را در برابر حمله تیم مقابل محافظت کنند.
 

Disc-o

 
دیسکو در پلاتو یک بازی هیجان انگیز و پر انرژی است که در آن بازیکنان باید با موسیقی هماهنگ حرکت کنند. این بازی برای همه سنین مناسب است و می تواند یک راه عالی برای گذراندن یک شب سرگرم کننده با دوستان و خانواده باشد. هدف بازی این است که بازیکنان با موسیقی هماهنگ حرکت کنند. بازیکنان با پیروی از دستورالعمل های دی جی باید حرکات مختلف را انجام دهند. حرکات می تواند شامل چیزهایی مانند رقصیدن، تاب خوردن و پریدن باشد.
 

Brawlboats

 
BrawlBoats یک بازی سریع و هیجان انگیز است که برای بازیکنانی که به دنبال یک تجربه اکشن ناوگانی جذاب هستند مناسب است. این بازی دارای گرافیک زیبا، گیم پلی چالش برانگیز و تنوع زیادی در محتوا است. BrawlBoats در یک نقشه بزرگ و باز جریان دارد که شامل جزایر، صخره‌ها و سایر موانع است. بازیکنان باید از این موانع برای پنهان شدن از دید دشمن و حمله به آنها از پشت استفاده کنند. آنها همچنین باید مراقب باشند که کشتی خود را از آسیب محافظت کنند، زیرا اگر کشتی آنها غرق شود، بازی را از دست خواهند داد.
 
Brawlboats
 

Bankroll

 
بازی Bankroll یکی از بازی‌های اپلیکیشن پلاتو است که بر اساس بازی مونوپولی طراحی شده است. در این بازی، بازیکنان با خرید و فروش املاک و کسب اجاره از رقیبانشان، تلاش می‌کنند تا با بیشترین پول، برنده بازی شوند.
 

cup pong

 
بازی cup pong در پلاتو یک بازی دو نفره است که در آن دو بازیکن سعی می‌کنند با استفاده از یک توپ و دو چوب، امتیاز بیشتری از حریف خود کسب کنند. بازی در یک زمین مستطیل شکل با دو نیمه مساوی انجام می‌شود. در هر نیمه زمین، یک میز وجود دارد که روی آن یک کاپ قرار دارد. هدف بازیکنان این است که با ضربه زدن به توپ با چوب، آن را به سمت کاپ حریف بفرستند. اگر توپ وارد کاپ حریف شود، یک امتیاز برای آن بازیکن ثبت می‌شود. اگر توپ به زمین برخورد کند یا از زمین خارج شود، یک امتیاز برای حریف ثبت می‌شود.
 

Dominoes

 
بازی دومینو در پلاتو یک بازی رومیزی دو نفره است که در آن بازیکنان سعی می‌کنند با استفاده از مهره‌های دومینو، یک مسیر بسته ایجاد کنند. این بازی از دو مجموعه مهره دومینو تشکیل شده است که هر مجموعه شامل 28 مهره است. مهره‌های دومینو از دو عدد تشکیل شده‌اند که می‌توانند از 0 تا 9 باشند.
 

Draw together

 
بازی Draw Together یک بازی نقاشی آنلاین رایگان است که توسط پلاتو توسعه یافته است. این بازی به بازیکنان اجازه می دهد تا با یکدیگر نقاشی کنند و آثار هنری خود را به اشتراک بگذارند
 

Dots and boxes

 
یک بازی ساده اما استراتژیک است که می تواند در هر سطحی از مهارت بازی شود. هدف بازی این است که سه نقطه یا مربع متوالی در یک ردیف، ستون یا قطر ایجاد کنید. اولین بازیکنی که سه نقطه یا مربع متوالی بسازد برنده می شود.
 

Chess(شطرنج)

 
همان طور که میدانید شطرنج یک بازی قدیمی است. بازی شطرنج در پلاتو مشابه قوانین بازی شطرنج سنتی است. در این بازی، هر بازیکن دارای ۱۶ مهره است و هدف بازی این است که شاه حریف را از صفحه بازی خارج کنید. برای این کار، می‌توانید شاه حریف را با مهره‌های خود بگیرید.
 
Chess(شطرنج)
 

Go fish

 
بازی Go Fish یک بازی ساده و سرگرم‌کننده است که برای بازیکنان در تمام سنین مناسب است. این بازی را می‌توانید با دوستان و خانواده خود در خانه یا در سفر بازی کنید.هدف این بازی جمع آوری تمام کارت‌های یک نوع در دست بازیکن است. بازیکنی که زودتر تمام کارت‌های یک نوع را جمع آوری کند، برنده می‌شود.
 

Backgammon(تخته نرد)

 
بازی   Backgammon  که همه به تخته نردمیشناسیم در پلاتو یک بازی تخته ای دو نفره است که در آن بازیکنان سعی می کنند مهره های خود را از یک طرف تخته به طرف دیگر ببرند. این بازی با پرتاب دو تاس انجام می شود و بازیکنان می توانند مهره های خود را به تعداد تاس هایی که پرتاب کرده اند حرکت دهند.

Backgammon(تخته نرد)
 

Checkers

 
بازی چکرز در پلاتو یک بازی فکری آنلاین است که در آن دو بازیکن به صورت همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. هدف بازی این است که تمام مهره‌های حریف را از روی صفحه خارج کنید. بازی روی یک صفحه ۶۴ خانه‌ای انجام می‌شود که در هشت ردیف و هشت ستون قرار گرفته‌اند.هر بازیکن ۲۰ مهره دارد که به رنگ‌های سفید و سیاه تقسیم شده‌اند. وقتی مهره‌ای به ردیف آخر صفحه خود برسد، می‌تواند به یک ملکه تبدیل شود. ملکه‌ها می‌توانند به صورت عمودی و افقی حرکت کنند و مهره‌های حریف را بگیرند.
 

Dice party

 
بازی Dice Party در پلاتو یک بازی تاس محور است که می تواند به صورت دو تا چهار نفره انجام شود. هدف بازی این است که با استفاده از تاس ها، بیشترین امتیاز را جمع آوری کنید.بازی به این صورت است که هر بازیکن به نوبت تاس می اندازد و امتیازات حاصل از تاس ها را در ستون های مربوطه ثبت می کند.
 

Mancala

 
این بازی با استفاده از یک صفحه بازی با دو ردیف شش حفره و دو حفره بزرگ در انتهای هر ردیف انجام می شود. بازیکنان به نوبت مهره ها را از حفره های خود بیرون می کشند و آنها را به حفره های دیگر حرکت می دهند. هدف بازی این است که مهره های بیشتری را در حفره های انتهایی خود جمع آوری کنید.
 

Minesweepers

 
بازی مین روب (Minesweeper) یک بازی کلاسیک است که در آن بازیکن باید یک صفحه مربعی پر از مربع‌های خالی و بمب را پاکسازی کند. بازیکن با کلیک کردن بر روی مربع‌ها می‌تواند آنها را باز کند. اگر مربع خالی باشد، بازیکن می‌تواند مربع‌های اطراف آن را نیز باز کند. اگر مربع بمب باشد، بازی تمام می‌شود.
 

Old zombie

 
این بازی دنباله بازی Old Man's Journey در سال 2017 است. در بازی، بازیکن کنترل مردی پیر را بر عهده می‌گیرد که به دنبال سرزمین‌های ناشناخته می‌رود تا پاسخی برای سوالات خود در مورد گذشته‌اش پیدا کند.بازی در یک دنیای باز و مینیمالیستی اتفاق می‌افتد که از سنگ‌ها، صخره‌ها و چمنزارهای خشک تشکیل شده است. بازیکن می‌تواند از محیط برای حرکت در اطراف و حل معماها استفاده کند. بازی شامل چندین پایان مختلف است که بر اساس تصمیمات بازیکن تعیین می‌شود.
 

Werewolf

 
در این بازی، بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند: گرگینه ها و انسان ها. گرگینه ها در طول شب به طور مخفیانه انسان ها را می کشند، در حالی که انسان ها باید در طول روز گرگینه ها را شناسایی و اعدام کنند.برای بازی گرگینه در پلاتو، به یک رهبر بازی (GM) و حداقل 5 بازیکن نیاز دارید.
 

Literati

 
بازی Literati یک بازی کلماتی است که در پلاتو موجود است. این بازی برای 2 تا 8 بازیکن طراحی شده است و هدف آن کسب بیشترین امتیاز از کلماتی است که بازیکنان از حروف داده شده می سازند. در ابتدای بازی، هر بازیکن 12 حرف دریافت می کند. بازیکنان سپس به نوبت یک حرف از حروف خود را روی میز می گذارند تا کلمه ای بسازند. کلمات باید حداقل دو حرف داشته باشند و می توانند از حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنند.
 

Bullsh!t

 
بازی Bullshit در پلاتو یک بازی گروهی است که برای 3 تا 10 بازیکن طراحی شده است. هدف بازی این است که با گفتن جملاتی که حقیقت نیستند، بازیکنان را فریب دهید. برای شروع بازی، هر بازیکن یک کارت حقیقت و یک کارت دروغ دریافت می کند. کارت حقیقت باید یک حقیقت واقعی در مورد بازیکن باشد، در حالی که کارت دروغ باید یک دروغ باشد.
در هر دور، یک بازیکن یک جمله می گوید. سایر بازیکنان باید حدس بزنند که جمله حقیقت است یا دروغ. اگر سایر بازیکنان فکر می کنند جمله حقیقت است، بازیکنی که جمله را گفته است یک امتیاز دریافت می کند. اگر سایر بازیکنان فکر می کنند جمله دروغ است، بازیکنی که جمله را گفته است یک امتیاز از دست می دهد
.
 

Cribbage

 
بازی Cribbage یک بازی دو نفره است که با دو مجموعه کارت 52 تایی و دو جفت تاس انجام می شود. هدف بازی جمع آوری امتیازات بیشتر از حریف است. بازی با پخش 15 کارت از هر مجموعه کارت بین بازیکنان شروع می شود. هر بازیکن 7 کارت دارد. کارت 16 به عنوان کارت "کریبج" کنار گذاشته می شود.
بازیکنان به نوبت کارت های خود را بازی می کنند. کارت ها می توانند به صورت جفت، سه تایی، چهارتایی یا دست جمع شوند. کارت ها همچنین می توانند به صورت "رید" (دو کارت از یک نوع) یا "نرد" (سه کارت از یک نوع) جمع شوند. بازیکنانی که کارت "کریبج" را در دست خود دارند، می توانند آن را در هر زمان قبل از بازی خود به کارت "کریبج" کنار گذاشته شده اضافه کنند. اگر بازیکنی کارت "کریبج" را در دست خود داشته باشد و حریفش آن را بازی کند، بازیکن اول 25 امتیاز کسب می کند.بازی تا زمانی که یکی از بازیکنان 121 امتیاز کسب کند ادامه می یابد. بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده بازی است.

 

Reversi

 
بازی Reversi با قرار دادن مهره‌ها در صفحه بازی آغاز می‌شود. بازیکن اول مهره سیاه را در یکی از گوشه‌های صفحه قرار می‌دهد و بازیکن دوم مهره سفید را در گوشه مقابل قرار می‌دهد.در هر نوبت، بازیکن مهره‌ای را از دست خود برداشته و آن را در یک خانه خالی صفحه قرار می‌دهد. مهره‌هایی که در خانه‌های مجاور مهره جدید قرار دارند و همرنگ آن هستند، تغییر رنگ داده و به رنگ مهره جدید تبدیل می‌شوند.بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که هیچ بازیکنی نتواند مهره‌ای را در صفحه قرار دهد. در این صورت، بازیکنی که بیشترین مهره را روی صفحه دارد، برنده بازی است.
 
Reversi
 

Conquest

 
بازی Conquest در پلاتو یک بازی استراتژی نظامی است که توسط Matt Leacock طراحی شده است. این بازی برای 2 تا 5 بازیکن در سنین 12 سال به بالا طراحی شده است و حدود 120 دقیقه طول می کشد.در بازی Conquest، بازیکنان نقش رهبران یک امپراتوری را بر عهده می گیرند که در تلاش برای فتح جهان هستند. آنها با جمع آوری منابع، ساختن ارتش ها و حمله به رقبای خود، به این هدف دست خواهند یافت.
بازی در یک صفحه بزرگ با شش قاره انجام می شود. هر بازیکن کنترل یک قلمرو در هر قاره را بر عهده دارد. بازیکنان می توانند منابع را از قلمروهای خود جمع آوری کنند، ارتش ها را در قلمروهای دیگر بفرستند و ساختمان ها را در قلمروهای خود بسازند.

 

Rock card

 
بازی Rock Card یک بازی کارتی است که در پلاتو ارائه می شود. این بازی بر اساس بازی کارتی معروف Cards Against Humanity ساخته شده است. در این بازی، بازیکنان با استفاده از کلمات و عباراتی که در اختیار دارند، سعی می کنند تا جمله ای را کامل کنند که خنده دار، شوکه کننده یا غیرمنتظره باشد.
برای شروع بازی، بازیکنان باید یک کلمه یا عبارت را از دسته کلمات و عبارات انتخاب کنند. سپس، یکی از بازیکنان به عنوان داور انتخاب می شود. داور کارتی را رو می کند که روی آن جمله ای نوشته شده است که بخشی از آن خالی است. بازیکنان باید با استفاده از کلمه یا عبارتی که انتخاب کرده اند، قسمت خالی جمله را کامل کنند.
 

Dungeon tales

 
ین بازی در دنیای فانتزی تاریکی و پر رمز و رازی جریان دارد و بازیکنان را در نقش یک قهرمان قرار می‌دهد که باید برای نجات جهان از شر نیروهای اهریمنی تلاش کند. این بازی از نظر گیم‌پلی یک بازی نقش آفرینی کلاسیک است که بر روی مبارزه با باس‌ها و حل معماها تمرکز دارد. بازیکنان در طول بازی می‌توانند شخصیت خود را با انتخاب کلاس، نژاد و مهارت‌های مختلف شخصی‌سازی کنند. همچنین می‌توانند از سلاح‌ها و زره‌های مختلف برای تقویت قدرت خود استفاده کنند.
 
Dungeon tales
 

Legions

 
بازی Legions یک بازی استراتژی اکشن مبتنی بر کارت است که توسط پلاتو توسعه و منتشر شده است. این بازی در دوران روم باستان تنظیم شده است و بازیکنان را در نقش یک ژنرال رومی قرار می دهد که وظیفه رهبری ارتش خود را در نبردهای مختلف دارد. بازیکنان می توانند از بین انواع مختلف کارت برای تشکیل ارتش خود انتخاب کنند. این کارت ها شامل واحدهای نظامی، ساختمان ها و توانایی های ویژه می شوند. بازیکنان باید از استراتژی خود برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کنند.
بازی Legions دارای چندین حالت بازی مختلف است، از جمله حالت داستانی، حالت چند نفره و حالت نبردهای روزانه. حالت داستانی بازیکنان را در طول جنگ های مختلف رومی راهنمایی می کند. حالت چند نفره به بازیکنان امکان می دهد با یکدیگر در نبردهای آنلاین رقابت کنند. حالت نبردهای روزانه به بازیکنان امکان می دهد برای جوایز با یکدیگر رقابت کنند.

 

GO

 
Goیک بازی استراتژی نوبتی است که در یک تخته 19 در 19 مربعی بازی می شود. بازیکنان با استفاده از قطعات سنگی، به نام سعی می کنند بیشترین منطقه تخته را کنترل کنند. سنگ ها می توانند به صورت عمودی، افقی یا مورب حرکت کنند و می توانند سنگ های حریف را تصرف کنند.
 

Spades

 
بازی Spades در پلاتو یک بازی کارتی چهار نفره است که در آن بازیکنان با هم تیمی خود همکاری می کنند تا بیشترین تعداد کارت های اسپاد را جمع آوری کنند. بازی با توزیع 13 کارت به هر بازیکن آغاز می شود. بازیکنان سپس کارت های خود را به صورت رو به رو قرار می دهند.
در هر دور، بازیکنی که بیشترین کارت اسپاد را دارد، شروع می کند. بازیکن شروع کننده می تواند هر کارتی را بازی کند. بازیکنان بعدی باید کارتی را بازی کنند که ارزش یا رنگ کارتی را که بازیکن شروع کننده بازی کرده است، مطابقت دهد. اگر بازیکنی نتواند کارتی را بازی کند که با کارت بازیکن شروع کننده مطابقت داشته باشد، می تواند هر کارت دیگری را بازی کند.

Spades

اگر بازیکنی کارت اسپاد بازی کند، تیم او یک امتیاز دریافت می کند. اگر بازیکنی کارتی بازی کند که با کارت بازیکن شروع کننده مطابقت نداشته باشد، تیم او یک امتیاز منفی دریافت می کند.بازی تا زمانی ادامه می یابد که همه کارت ها بازی شوند. تیمی که بیشترین تعداد امتیاز مثبت را داشته باشد، برنده بازی است

 

The island

 
بازی The Island در پلاتو یک بازی آنلاین و چند نفره است که شباهت زیادی به بازی مافیا دارد. در این بازی، بازیکنان در یک جزیره اسرارآمیز گیر افتاده‌اند و باید هر روز یکی از بازیکنان را با رای‌گیری دسته‌جمعی قربانی کنند. برنده نهایی کسی است که در آخر زنده بماند. این بازی با 5 تا 10 بازیکن انجام می‌شود.

The island
 

Conspiracy

 
بازی تئاتر نوعی بازی گروهی است که در آن بازیکنان نقش‌هایی را ایفا می‌کنند و یک داستان را به اشتراک می‌گذارند. این یک راه عالی برای سرگرمی، یادگیری و ایجاد روابط است. بازی تئاتر در پلاتو یک نوع خاص از بازی تئاتر است که در آن بازیکنان در یک پلاتو یا اتاق تمرین تئاتر بازی می‌کنند. این نوع بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از تجهیزات و امکانات تئاتر برای ایجاد یک تجربه تئاتر واقعی استفاده کنند.

Baloot

 
برای بازی بلوت در پلاتو، ابتدا باید یک اتاق ایجاد کنید. سپس، می‌توانید بازیکنان دیگری را دعوت کنید یا از بازیکنان موجود دعوت کنید. پس از اینکه اتاق پر شد، بازی شروع می‌شود. هدف از بازی بلوت این است که بیشترین امتیاز را کسب کنید. امتیازات بر اساس کارت هایی که بازی می کنید و نحوه جمع آوری آنها محاسبه می شود.
در پلاتو، قوانین بلوت به همان شکلی که در نسخه رومیزی بازی می شود، اعمال می شود. با این حال، چند تفاوت کوچک وجود دارد. به عنوان مثال، در پلاتو، بازیکنان می توانند کارت های خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند، که می تواند بازی را سریعتر و آسان تر کند.

 

Smugglers Den

 
Smugglers Den یک بازی رومیزی ماجراجویی است که در پلاتو اتفاق می افتد. بازیکنان نقش گروهی از قاچاقچیان را بازی می کنند که سعی می کنند ثروت عظیم را از یک جزیره مخفی بدزدند. بازی با یک تاس شروع می شود که به بازیکنان می گوید که در کدام منطقه جزیره قرار دارند. بازیکنان می توانند سپس حرکت کنند، جستجو کنند، یا با همکارانشان تعامل داشته باشند. هدف بازی این است که قبل از اینکه بازیکنان دیگری بتوانند، ثروت را پیدا کنید و فرار کنید.
 

Hearts

 
بازی Hearts در پلاتو یک بازی کارتی چهار نفره است که در آن بازیکنان سعی می کنند کمترین امتیاز را در پایان بازی کسب کنند. امتیازات بر اساس تعداد کارت های دل و بی بی پیک دریافتی محاسبه می شود.
 

Euchre

 
بازی Euchre در پلاتو یک بازی کارتی ۴ نفره است که با یک دسته کارت استاندارد ۵۲ کارتی بازی می شود. هدف بازی این است که بیشترین تعداد امتیاز را در پایان بازی کسب کنید.بازی با این که هر بازیکن ۵ کارت دریافت می کند شروع می شود. سپس، بازیکنی که کارت بالا را دارد، اعلام می کند که کدام گروه از کارت ها را بازی خواهد کرد.
اگر بازیکنی اعلام کند که Diamonds را بازی خواهد کرد، هر کارت Diamond بالاتر از هر کارت دیگری است و غیره.پس از این که گروه بازی اعلام شد، بازیکنان به نوبت کارت های خود را بازی می کنند. بازیکنی که کارت بالا را در گروه بازی داشته باشد، برنده آن دور می شود.اگر بازیکنی کارتی را بازی کند که در گروه بازی نباشد، به آن کارت "trump" گفته می شود. کارت های trump بر همه کارت های دیگر در گروه بازی برتری دارند.
بازی تا زمانی که یکی از تیم ها ۱۵ امتیاز کسب کند ادامه می یابد. تیمی که بیشترین امتیاز را در پایان بازی کسب کند برنده می شود.

 

Voice

 
داستان بازی در یک دنیای آینده‌نگرانه اتفاق می‌افتد که در آن انسان‌ها در زیر زمین زندگی می‌کنند و از دنیای بیرون بی‌خبر هستند. بازیکن در نقش یک دختر جوان به نام V قرار می‌گیرد که در حال جستجوی مادرش است. بازی Voice از نظر گیم‌پلی یک بازی ماجراجویی کلاسیک است که بر حل معماها و تعامل با شخصیت‌های دیگر تمرکز دارد. بازیکن می‌تواند از V برای حرکت در محیط، تعامل با اشیا و صحبت با شخصیت‌های دیگر استفاده کند. بازی از نظر بصری بسیار زیبا است و از گرافیک سه‌بعدی با کیفیت استفاده می‌کند.
 

مزایای بازی کردن در پلاتو

 
بازی کردن در پلاتو علاوه بر سرگرمی، فواید بسیاری نیز دارد. برخی از این فواید عبارتند از:
  • کاهش استرس: بازی کردن یک راه عالی برای دور شدن از استرس های روزمره و آرامش ذهن است.
  • تقویت حافظه و تمرکز: بسیاری از بازی های پلاتو به حافظه و تمرکز نیاز دارند و می توانند به تقویت این مهارت ها کمک کنند.
  • تقویت تفکر استراتژیک: برخی از بازی های پلاتو، مانند شطرنج و تخته نرد، به تفکر استراتژیک نیاز دارند و می توانند به تقویت این مهارت کمک کنند.
  • ایجاد ارتباط با دیگران: بازی کردن در پلاتو یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با دوستان و آشنایان جدید است.
 

نتیجه گیری

 
بازی پلاتو دارای قوانین ساده‌ای است که به راحتی قابل یادگیری است. این بازی همچنین دارای چندین سطح دشواری است که می‌تواند برای بازیکنان با تجربه‌های مختلف مناسب باشد.در نتیجه، بازی پلاتو یک بازی با ارزش است که می‌تواند به عنوان یک سرگرمی خانوادگی یا یک فعالیت آموزشی برای کودکان و نوجوانان استفاده شود.


بیشتر بخوانید:
 

 
 

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت