چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم + راه های رفع بلاکی

  • تاریخ انتشار:۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • تاریخ به روز رسانی:۰۷ اسفند ۱۴۰۲
  • تعداد بازدید:۱۲,۶۵۲
چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم + راه های رفع بلاکی
در دنیای ارتباطات دیجیتال، واتساپ یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های پیام‌رسان است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است درگیر موقعیتی ناخوشایند شوید که فکر می‌کنید فردی شما را در واتساپ بلاک کرده است. اگرچه واتساپ به طور مستقیم به شما اطلاع نمی‌دهد که بلاک شده‌اید، اما چندین نشانه وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص این موضوع کمک کند.
 

راه های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

هیچ راه قطعی ای برای تشخیص اینکه در واتساپ بلاک شدیم یا نه وجود ندارد، اما برخی از نشانه ها وجود دارد که با دیدن آن ها می توانید حدس بزنید که توسط فردی بلاک شده اید؛ این نشانه ها شامل موارد زیر می شود:
  • عدم مشاهده‌ی آخرین بازدید
  • عدم نمایش عکس پروفایل
  • عدم دریافت تیک دوم
  • عدم امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری
  • عدم امکان اضافه کردن مخاطب به گروه
در ادامه هر یک از این روش ها را به طور جزئی تر توضیح می دهیم:
 


عدم مشاهده‌ی آخرین بازدید (Last Seen) و وضعیت آنلاین (Online)

 (Online Status) اگر قبلاً می‌توانستید وضعیت آنلاین مخاطب مورد نظر را ببینید، اما اکنون دیگر نمی‌توانید، این می‌تواند نشانه‌ای از بلاک شدن باشد. البته، این نشانه قطعی نیست. ممکن است طرف مقابل وضعیت آنلاین خود را به دلایل دیگری غیر از بلاک کردن شما غیرفعال کرده باشد و شما نتوانید آن را ببینید.


عدم نمایش عکس پروفایل (Profile Picture)

اگر قبلاً می‌توانستید عکس پروفایل مخاطب مورد نظر را ببینید، اما اکنون دیگر نمی‌توانید، این هم می‌تواند نشانه‌ای از بلاک شدن باشد، اما ممکن است طرف مقابل عکس پروفایل خود را حذف کرده باشد بنابراین این روش هم قطعی نیست.


عدم دریافت تیک دوم (Double Check) برای پیام‌های ارسالی

هنگامی که پیامی را برای کسی ارسال می‌کنید، واتساپ معمولاً دو تیک تایید نشان می‌دهد: یکی به این معنی که پیام به سرورهای واتساپ تحویل داده شده است و دیگری به این معنی که پیام برای مخاطب ارسال شده است. اگر فقط یک تیک تایید را می‌بینید، این می‌تواند به این معنی باشد که پیام شما به سرورهای واتساپ تحویل داده شده است، اما برای مخاطب ارسال نشده است، که نشان دهنده بلاک شدن است. البته تیک دوم تا زمانیکه مخاطب شما به اینترنت متصل نباشد نشان داده نمی شود و این عدم نمایش تیک دوم می تواند به این دلیل باشد.
 

عدم امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری

اگر سعی در برقراری تماس صوتی و تصویری با مخاطب مورد نظر دارید، اما تماس‌ها همیشه ناموفق هستند، این می‌تواند یک علامت از بلاک شدن باشد. در این حالت هم ممکن است مخاطب شما واتساپ را باز نکرده باشد یا تنظیمات حریم خصوصی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده باشد که تماس‌ها را از شما دریافت نکند.
 

عدم امکان اضافه کردن مخاطب به گروه

اگر سعی دارید مخاطب مورد نظر را به یک گروه واتساپ اضافه کنید، اما نمی‌توانید، این هم می‌تواند نشانه‌ای از بلاک شدن باشد اما ممکن است مخاطب در تنظیمات واتساپ اجازه اضافه کردن به گروه را بسته باشد.
 

راه های رفع بلاک شدن  در واتساپ

رفع بلاک شدن در واتساپ به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. واتساپ به کاربران خود اجازه نمی‌دهد که بلاک‌های دیگران را لغو کنند. با این حال، چند روش وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها شانس خود را برای رفع بلاک شدن افزایش دهید.

حذف اکانت واتساپ خود و ثبت نام مجدد با همان شماره

یکی از ساده‌ترین راه ها برای رفع بلاک شدن در واتس آپ حذف اکانت است. با حذف اکانت خود، واتساپ تمام اطلاعات شما از جمله لیست مخاطبان، پیام‌ها، و تنظیمات را حذف می‌کند. سپس می‌توانید با همان شماره مجدداً در واتساپ ثبت نام کنید. با این حال، این روش چند ایراد دارد. اول، حذف اکانت واتساپ شما را از تمام پیام‌ها و اطلاعات موجود در اکانت شما محروم می‌کند. دوم، اگر فرد بلاک کننده شماره شما را از لیست مخاطبان خود حذف کرده باشد، پس از ثبت نام مجدد، او دیگر در لیست مخاطبان شما نخواهد بود.
 

ایجاد گروه مشترک

اگر شما و فرد بلاک کننده در گروه مشترکی مشترک هستید، می‌توانید از این گروه برای برقراری ارتباط استفاده کنید. برای انجام این کار،می توانید از نفر سومی بخواهید گروهی تشکیل دهد و به گروه بپیوندید و پیامی برای فرد بلاک کننده ارسال کنید.این روش ساده‌ترین راه برای رفع بلاک شدن است، اما به این شرط که شما و فرد بلاک کننده در گروه مشترکی مشترک باشید.
 
راه های رفع بلاک شدن در واتس اپ


نتیجه گیری مطلب نحوه تشخیص بلاک شدن در واتس آپ

واتساپ به طور مستقیم به شما اطلاع نمی‌دهد که بلاک شده‌اید، بنابراین باید از نشانه‌ها برای تشخیص بلاک شدن استفاده کنید.در این مقاله روش هایی بررسی شد که به وسیله آن میتوانید حدس بزنید که بلاک شدید یا نه اما همان طور که دیدید هیچ یک از این روش ها قطعی نیست و ممکن است وجود این نشانه ها فرد مورد نظر شما را بلاک نکرده باشد.اگر همه این موارد را با هم مشاهده کردید احتمال آن که بلاک شده باشید زیاد است.
 

سوالات متداول

آیا می‌توانم کسی را که من را بلاک کرده است با شماره تلفن دیگری اضافه کنم؟

بله، می‌توانید کسی را که شما را بلاک کرده است با شماره تلفن دیگری اضافه کنید.
 

آیا اپلیکیشنی برای تشخیص بلاک شدن در واتساپ وجود دارد؟

خیر، تا کنون هیچ اپلیکیشنی برای این کار وجود نداشته است.
 

آیا میتوانم با شخصی که مرا بلاک کرده است گروه تشکیل دهم؟

خیر، مگر اینکه از نفر سومی بخواهید گروه تشکیل دهد و شما و مخاطبان را اضافه کند و خودش گروه را ترک کند.

مقالات پیشنهادی

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
ذخیره شماره مشتری بدون دستگاه و اینترنت