دسته بندی محصولات
دسته‌بندی‌های کالای دیجیتال

دوربین مدار بسته

1

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

در حال بارگذاری 40 رکورد بعدی

چشمان همیشه بیدار، ناظری بی‌صدا، گارد محافظی نامرئی، این‌ها فقط گوشه‌ ای از صفات دوربین‌ مداربسته هستند. این ربات‌های کوچک، با چشمان تیزبین خود، نظارتی همیشگی بر محیط پیرامون خود دارند و امنیت را به ارمغان می‌آورند. از منازل مسکونی تا مراکز بزرگ صنعتی، از خیابان‌های شلوغ تا مکان‌های دور افتاده، دوربین‌های مدار بسته نقش پررنگی در حفظ امنیت ایفا می‌کنند. اما کارکرد دوربین‌های مدار بسته فقط به امنیت ختم نمی‌شود. آن‌ها می‌توانند در نقش ابزاری برای نظارت بر فرآیندهای مختلف در محیط‌های صنعتی و تولیدی نیز ایفای نقش کنند. همچنین، از آن‌ها می‌توان برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف استفاده کرد.
 

چرا به دوربین مداربسته نیاز دارید؟

دلایل متعددی برای استفاده از دوربین‌های مدار بسته وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش امنیت: دوربین‌های مدار بسته با ثبت تصاویر و فیلم‌ها، به شما امکان می‌دهند تا بر اموال و اماکن خود نظارت داشته باشید و از هرگونه فعالیت مشکوک مطلع شوید.
  • پیشگیری از جرم: وجود دوربین‌های مدار بسته می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده در برابر سرقت و جرائم دیگر عمل کند.
  • جمع‌آوری شواهد: در صورت وقوع جرم، تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته می‌توانند به عنوان مدرک و برای شناسایی مجرمین مورد استفاده قرار گیرند.
  • نظارت بر فعالیت‌ها: دوربین‌های مداربسته می‌توانند برای نظارت بر فعالیت‌های کارکنان، فرزندان و یا هر فرد دیگری در محیط مورد نظر استفاده شوند.
 

انواع دوربین‌های مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته را می‌توان بر اساس ویژگی‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. برخی از انواع رایج عبارتند از:

  • نوع بدنه

    • دوربین دام (Dome): این دوربین‌ها ظاهری گنبدی شکل دارند و برای محیط‌های داخلی مناسب هستند.
    • دوربین بولت (Bullet): دوربین‌های بولت استوانه‌ای شکل هستند و به دلیل مقاومت بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی، برای محیط‌های خارجی مناسب‌ترند.
    • دوربین اسپیددام (Speed Dome): این دوربین‌ها قابلیت چرخش و تغییر زاویه دید در جهات مختلف را دارند و برای فضاهای وسیع مناسب هستند.
  • نوع تکنولوژی

    • دوربین آنالوگ: تصاویر و صدا را به صورت آنالوگ منتقل می‌کنند و از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
    • دوربین تحت شبکه (IP): تصاویر و صدا را به صورت دیجیتال منتقل می‌کنند و از کیفیت و قابلیت‌های بیشتری مانند دسترسی از راه دور برخوردارند.

نکات مهم قبل از خرید دوربین مداربسته

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، باید قبل از خرید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید:

  • محیط نصب: مشخص کنید دوربین را برای چه محیطی (داخلی، خارجی، منزل، محل کار و غیره) می‌خواهید و شرایط محیطی مانند میزان نور، دما و رطوبت را در نظر بگیرید.
  • منطقه تحت پوشش: تعیین کنید که دوربین باید چه محدوده‌ای را پوشش دهد و بر اساس آن، زاویه دید مناسب را انتخاب کنید.
  • کیفیت تصویر: رزولوشن (مگاپیکسل) دوربین بر کیفیت تصویر تاثیرگذار است. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، جزئیات تصویر بیشتر دیده می‌شوند.
  • دید در شب: اگر نیاز به ضبط تصاویر در شب دارید، به قابلیت دید در شب دوربین و برد آن توجه کنید.
  • امکانات جانبی: برخی از دوربین‌ها دارای امکانات جانبی مانند قابلیت تشخیص حرکت، ضبط صدا، هشدار صوتی، اتصال به آژیر و … هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: به اعتبار برند و گارانتی دوربین و همچنین خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن توجه کنید.
  • بودجه: دوربین‌های مدار بسته در طیف وسیعی از قیمت‌ها عرضه می‌شوند. بودجه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید..

دوربین مدار بسته در چه مکان هایی کاربرد دارد؟


دوربین های مدار بسته بیشتر در زمینه های تشخیص جرم و کاهش جنایت کاربرد دارند. هدف از ساخت دوربین مدار بسته – از ابتدا – چنین بود که بتوان جلوی جرائم بالقوه را گرفت. یا در صورت رخ دادن یک جرم، به راحتی بتوان مجرم را شناسایی کرد. یا عواملی که در شکل گیری جرم دخیل بوده اند را شناخت. دوربین مدار بسته یکی از بهترین ابزار هایی است که می تواند توسط ارگان ها، سازمان ها و نهاد های قانونی مورد استفاده و تایید  واقع شود. پس برای محیط هایی مانند خانه، ساختمان های اداری، دولتی و تجاری، کنترل عبور و مرور در سطح شهر، کنترل رفت و آمد جلو مغازه های طلا فروشی (یا هر نوع مغازه دیگری)، پشت بام ها یا مکان هایی که دسترسی به آنها بسیار سخت است، می توان از آن استفاده کرد.
مدیریت بحران به واسطه دوربین مدار بسته در چنین مکان هایی به آسانی انجام می شود. بسیاری از مواردی که به راحتی قابل کنترل و پیگیری نیستند، توسط این دوربین ها ثبت و ضبط می شوند. مثلا به جز موارد ذکر شده، می توان به کمک نرم افزار های هوشمند در کنار دوربین های مدار بسته، حالات و تغییرات را به راحتی شناسایی کرد. در بسیاری از کشور های پیشرفته این دوربین ها داخل بیمارستان ها، خیابان ها و ... نصب می شود. سپس توسط نرم افزار های تشخیص احساسات، حالت و فرم ظاهری بدن فرد آنالیز می شود. مثلا احتمال وقوع حمله های آسم یا صرع یا سکته. با اخطاری که از سوی نرم افزار صادر می شود می توان جلوی مرگ یک شخص را به سادگی گرفت.

 

بهترین برندهای دوربین مدار بسته در دنیا


بسیاری از برندهای معتبر دوربین مداربسته در جهان وجود دارند، اما در اینجا برخی از بهترین آنها آورده شده است:
  • دوربین مدار بسته هایک ویژن: هایک ویژن یک شرکت چینی است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظارت تصویری در جهان است.
  • دوربین مدار بسته داهوا: داهوا یکی دیگر از شرکت های چینی است که در زمینه نظارت تصویری و راه حل های امنیتی تخصص دارد.
  • دوربین مداربسته شیائومی: شیائومی از برند های برتر و پرفروش انواع دوربین های مدار بسته است که کیفیت ساخت، ضبط، عملکرد و قیمت مناسبی دارند.
  • Axis Communications: Axis Communications یک شرکت سوئدی است که دوربین های تحت شبکه و انکودرهای ویدئویی با کیفیت بالا تولید می کند.
  • بوش: بوش یک شرکت آلمانی است که طیف وسیعی از راه حل های امنیتی از جمله دوربین های مدار بسته و سیستم های مدیریت ویدئو را تولید می کند.
  • Hanwha Techwin :Hanwha Techwin یک شرکت کره جنوبی است که طیف وسیعی از راه حل های امنیتی از جمله دوربین های مدار بسته و سیستم های مدیریت ویدئو را تولید می کند.
  • Avigilon :Avigilon یک شرکت کانادایی است که دوربین های امنیتی با کیفیت بالا و نرم افزار مدیریت ویدئو تولید می کند.
  • Pelco :Pelco یک شرکت آمریکایی است که طیف وسیعی از راه حل های امنیتی از جمله دوربین های مدار بسته و سیستم های مدیریت ویدئو را تولید می کند.
  • پاناسونیک: پاناسونیک یک شرکت ژاپنی است که طیف وسیعی از راه حل های امنیتی از جمله دوربین های مدار بسته و سیستم های مدیریت ویدئو را تولید می کند.

این برندها به دلیل تولید تجهیزات دوربین مدار بسته با کیفیت بالا شناخته شده اند و مورد اعتماد کسب و کارها و دولت ها در سراسر جهان هستند. حال که با مهم ترین و اصلی ترین کارایی دوربین مدار بسته آشنا شدیم، بد نیست در مورد برترین برند های تولید کننده‌ی آن نیز اطلاعاتی داشته باشیم. بسیاری از مردم پیش از خریدن یک یا چند دوربین مدار بسته، ابتدا به برند ِآن نگاهی می کنند. زیرا برند، به طور صددرصد نشان دهنده کیفیت، اصالت و کارایی یک دوربین مدار بسته است.
اما چگونه بین این برند ها بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ جواب کاملاً واضح است. اول، نیاز های خود را ارزیابی کنید. مکانی که قصد نصب دوربین مدار بسته داخل آن را دارید، بررسی کنید. به طور طبیعی، بسیاری از مکان ها نیازی به دوربین مدار بسته از نوع تحت شبکه ندارند. سپس به لیست زیر نگاهی بیندازید. این لیست محبوب ترین نوع دوربین های مداربسته موجود در بازار است. مواد ذکر شده زیر، به ترتیب ِمحبوب بودن و معروف بودن آورده شده اند.



 
  • دوربین مدار بسته بولت | Bullet CCTV cameras
  • دوربین مدار بسته دام | Dome CCTV cameras
  • دوربین مدار بسته مخصوص روز و شب | Day/Night CCTV cameras
  • دوربین مدار بسته بی سیم | Wireless CCTV cameras
  • دوربین مدار بسته اچ دی | High Definition (HD) CCTV cameras
 

خرید دوربین مدار بسته از قلاب


اگر به دنبال یک سیستم امنیتی قابل اعتماد و کارآمد برای محافظت از خانه یا کسب و کار خود هستید، به جای درستی آمده اید. ما در قلاب طیف گسترده ای از دوربین های مدار بسته و لوازم جانبی را متناسب با نیازها و بودجه شما ارائه می دهیم. محصولات ما برای ارائه نظارت تصویری با کیفیت بالا، در روز یا شب طراحی شده‌اند و دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص حرکت، دسترسی از راه دور، و هشدارهای تلفن همراه هستند. چه به دنبال یک دوربین داخلی اولیه باشید یا یک سیستم جامع فضای باز، ما راه حل مناسبی برای شما داریم. لیست ما را مرور کنید و آرامشی را که با دانستن اینکه دارایی شما به خوبی محافظت می شود به دست می آورید.

 

سوالات متداول

 

دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

دوربین های مدار بسته فیلم های ویدئویی منطقه ای را که تحت نظر دارند می گیرند و آن را به دستگاه ضبط یا ایستگاه مانیتورینگ ارسال می کنند
 

مزایای دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته می تواند به پیشگیری از جرم، جلوگیری از سرقت و ارائه شواهد برای تحقیقات کمک کند. همچنین می تواند ایمنی و امنیت را در اماکن عمومی و محل کار افزایش دهد.
 

انواع دوربین های مداربسته چیست؟

انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که از جمله آنها می توان به dome، bullet، PTZ و غیره اشاره کرد. هر نوع دارای مزایای خاص خود است و برای محیط های مختلف مناسب است.
 

تفاوت بین دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال چیست؟

دوربین‌های مداربسته آنالوگ فیلم‌برداری می‌کنند و آن را از طریق کابل کواکسیال ارسال می‌کنند. دوربین‌های مداربسته دیجیتال فیلم‌برداری می‌کنند و آن را به فرمت دیجیتال برای انتقال از طریق شبکه فشرده می‌کنند.
 

آیا برای نصب دوربین مداربسته به مجوز نیاز دارم؟

در بیشتر موارد، برای نصب دوربین مدار بسته در ملک خود نیازی به مجوز ندارید. با این حال، قبل از نصب دوربین مدار بسته، باید قوانین و مقررات محلی را بررسی کنید.
 

هزینه دوربین مدار بسته چقدر است؟

هزینه دوربین مداربسته بسته به نوع دوربین، کیفیت فیلمبرداری و سطح نصب مورد نیاز متفاوت است. سیستم های پایه می توانند چند میلیون هزینه داشته باشند، در حالی که سیستم های پیشرفته تر می توانند چند ده میلیون هزینه داشته باشند.
 

آیا دوربین مدار بسته هک می شود؟

اگر دوربین مداربسته به درستی ایمن نشده باشد می تواند در برابر هک آسیب پذیر باشد. برای جلوگیری از هک، انتخاب یک برند معتبر، استفاده از رمزهای عبور قوی و به روز نگه داشتن سیستم با وصله های امنیتی مهم است.
 

چه مدت می توان فیلم های دوربین مداربسته را ذخیره کرد؟

مدت زمانی که می توان فیلم دوربین مداربسته را ذخیره کرد به میزان فضای ذخیره سازی موجود و تنظیمات دستگاه ضبط بستگی دارد. برخی از سیستم ها اجازه می دهند که فیلم برای چند ماه ذخیره شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است فیلم را فقط برای چند روز ذخیره کنند.


 

مشاهده بیشتر